Şimdi Ara

''Düşük devir zamanla motoru öldürür'' safsata mı, gerçek m?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
65
Cevap
0
Favori
4.021
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ''Düşük devir zamanla motoru öldürür'' safsata mı, gerçek m?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1344 Mesaj
    2000 altina dusurdugunde ölü gbi motor olur nasi kullaniyorsun.2000 gecmez duz yolda dedin ona istinaden yaziyorum.



    Yakit tasarrufu umrumda olmaz.Bikere 2500 u gececeksin vites artirirken.Ben cogu kez 3000 ve biraz ustunde degisit vitesi.Halk tabiriyle evet devirli kullaniyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    vites at uyarisi 2200 devirde yaniyor. yani normal sartlarda 2200 devirde vites at diyor arabayi yapan muhendis.

    ama bizim millet arabayi yapan muhendisten iyi bildigi icin 3000de atiyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    10135 Mesaj
    Otomatık araçlar 2000 2500 de vites atıyor. Olması gereken budur diye tahmin ediyorum. Sonuc olarak onlarda bir sıkıntı çıkmadığına göre o şekilde kullanabilirsiniz diye tahmin ediyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    • ryzen 5 3600 1,2375v 4,4 ghz Asus gtx 1060 6gb Crucial 2x 8GB Ballistix 3000MHz ==&gt; cl16 3800mhz 65ns

    • samsung evo 970 plusMSI B450 GAMING PLUS AM4

    • Aerocool Aero One Frost RGB USB 3.0 ATX Mid Tower KasaSharkoon SHP650 V2 650W 80 Plus ATX PSU

    • Viewsonic 23.6" VX2458-MHD 144Hz 1ms ASUS TUF K7 mekanik klavye Rampage Lunatic 7.1 Surround

    • Steelseries Rival700 SteelSeries QcK Heavy Mouse Pad

  • Yarbay
    10357 Mesaj
    Vites değiştirmek için gerekli devri sabit düşünmeyin, yol biraz eğimlendi ve tırmanış başladı o 2200 dediğiniz devrin en az 2500 olması gerekiyor daha dik bir yokuşta 3000-3500 devrin altında değiştirmemek gerekebilir. Benzinlilerde de öyle midir bilmiyorum ama dizel araçlarda devamlı düşük devirde kullanım silindir bloklarında kurum bağlamaya yolaçabilir. Zaten dizel araç kullanıyorsan yakıt tasarrufu felan en son dikkat etmen gereken şey, sen istediğin gibi kullan zaten her türlü benzinliye göre daha az yakmış olacaksın.
    |
    |
    _____________________________
    AMD Ryzen 1600, Asus Prime B350 Plus, XFX RX570 RS XXX Edition 4GB, Kingston Hyperx Predator 2x8gb 3000MHz DDR4, Samsung 860 Evo 250GB, toplamda 17tb WD HDD, Xigmatek Midgard, Logitech G413 Gümüş, Dell SE2717H 27" 75hz FreeSync
  • Binbaşı
    1930 Mesaj
    V12 motordan bahsetmiyorsan gerisi icin dusuk devir iyidir bosver fazla kafaya takmamak lazim



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    390 Mesaj
    2500 devirde araba 140 yapıyor ne yapalm her yere uçarak mi gidelim...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1066 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam turbo benzinlilerde durum nedir??? Onları nasıl kullanmalıyız??? Yeni alacağımda o yüzden soruyorum.

    Alıntıları Göster
    Sizin imzanızdaki araç 1.0 tce için maksimum torkunu ürettiği devir olan 2750 civarında sürüş en verimli ve motor sağlığı için iyi.

    2000 devrin altına inmemenizi ve 3500'üde geçmemeniizi öneririm.

    Özellikle turbolu araç sahipleri maksimum tork devrini öğrenip bu devir ve üzeri kullanmalarını öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hassey -- 3 Aralık 2019; 13:12:36 >
    |
    |
    _____________________________
    MUTLU ET,MUTLU OL...
  • Binbaşı
    1066 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: erdal85

    2500 devirde araba 140 yapıyor ne yapalm her yere uçarak mi gidelim...
    Sizinki yine iyi benim araç o devirde 160 hıza çıkıyor :)
    |
    |
    _____________________________
    MUTLU ET,MUTLU OL...
  • Yarbay
    20715 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    2000 devri görmeyen kamyon ve otobüslerin çoğu 900-1000 devirlerde azami tork üretiyor. Otomobilde neredeyse rölanti devrine denk gelir. Bu yüzden azami tork ile azami beygirin olduğu devir aralığında kulanım idealdir. Uzun yolda sabit hızda giderken araba gövdesi ağırlık yapmayacağı için ekonomi için tork devrinin altında sürüş yapılabilir.





    Alıntıları Göster
    Eee tamam? Dizel arabaların da çoğu 1400'den itibaren maksimum tork veriyor, yani 2000 devir üzerine çıkmana gerek yok, çıkmadığın için motora da bir şey olmaz.
    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.




  • Binbaşı
    1209 Mesaj
    Motor zamanla aşırı kurum baglamasin , dpf vs çok tikanmasin diye arada çıkıp devirli kullan içeriyi temizle derler



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    137 Mesaj

    Baya guldum yorumuna :)) dogru soyluyosun az bisey devir cevirsek araba uzuyor sonra hizi azaltmak icin gene bekliyorumki devir dussun. Boyle yapicada yakitin anasi bosu bosuna agliyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    erdal85 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2530 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ultramarine caeruleum

    Benzinli tork konvertörlü otomatik cvt şanzıman aracım var. Adamlar resmen 1000 devrin üzerine çıkmasın diye takla atmışlar. Spor moda alıp gaza sağlam basınca ancak 3500 devirleri görüyor
    benim cvt jazz da 1500 devir civarında hep
    yokuş çıkmazsam 2000 deviri hayyatta görmez
    |
    |
    _____________________________
    "Ey Türk istikbalinin evladı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi vazifen, Türk İstiklâl ve Cumhuriyeti'ni kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!"



    Çalışmadan, yorulmadan ve üretmeden, rahat yaşamak isteyen toplumlar; evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.
  • Yarbay
    2469 Mesaj

    Benim yariste öyle, 2200 devirde zaten 120 ile gidebiliyorum. 1500 devirde çok rahat ilerleniyor şehir içinde. Ama buda yakıtın verimsiz yanmasına sebep olabilir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ultramarine caeruleum kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2605 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam turbo benzinlilerde durum nedir??? Onları nasıl kullanmalıyız??? Yeni alacağımda o yüzden soruyorum.

    Alıntıları Göster
    Turbo benzinlinin atmosferik olana göre avantajı pratike aracı yükleyince ve yokuş çıkarken ortaya çıkar. Mesela senede az km yapıyorsunuz fakat hafta sonları 5 kişilik yükle gezecekseniz turbo benzinli alın. Yokuş çıkış ve sollamalar olacağından atmosferiğe göre daha az yakar, daha az vites geçişi olur, motor-debriyaj-vites kutusu üçlüsü daha az yıpranır. Turboyu korumak için ilk çalıştırmalarda biraz yağlanmasını beklemek ve motoru durdurmadan önce biraz beklemek gerekli. Benzini de kaliteli kullanmak lazım. Daha fazla özelliği ve parçaları olan motorlar daha hassas kullanım ister. Tüm motorlar için ısınma ve soğumalar mümkünse yavaş olmalı. Örnek, uzun yolda mola yerlerinde sıcak arabayı soğuk suyla yıkatmayın.

    Bazı iş makinelerinin dizel motorları o kadar kıymetlidir ki motorun bulunduğu oda sürekli 60C sıcaklıkta tutulur. Soğuk çalıştırmada oluşabilecek hasarlardan kaçınmak için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi showstopper41 -- 3 Aralık 2019; 21:29:20 >
    _____________________________
    Sistem 1: Phenom II x2 555 BE@x4 3,2 GHz Sunbeam CCF|:|Gigabyte 790X-UD4 f7d Bios |:|Asus GTX650Ti Boost DirectCu II 2GB |:| A-Data 4*2 GB@800MHz 5-5-5-15 |:| 120GB Sandik SSD |:| 1TB |:| 1TB |:| 8TB Seagate Archive |:| XIGMATEK Utgard 700W |:| Samsung 22" 226BW |:| FSP 800VA UPS |:| Windows 7 64 bit |:|
    Sistem 2: Ryzen 5 1600@3,2 GHz Stock cooler|:|Asrock AB350 Pro4 |:|EVGA GTX1050Ti 4GB |:| 2x8GB G.Skill Flare X@2400Mhz 15-15-15-39 |:| 128GB Sandisk SSD |:| 1.5TB HDD |:| Dark N10 |:| FSP 500W-60AHBC |:| ViewSonic VA2445-LED 24" |:| FSP 800VA UPS |:| Windows 7 64bit |:|




  • Binbaşı
    1227 Mesaj
    1.2 TSI (105HP) DSG ikilisi 2000 civarında vites atıyor ve 1300 devir/dakikalara kadar
    düşen devirlerde seyir gerçekleştiriyor. Çok zararlı olsa bu şekilde bir yazılım yapılmazdı. Motordan motora değişir muhtemelen.
    |
    |
    _____________________________
    Lenovo Y50 i7 | Canon EOS 550D | Meizu 16Xs | iPad 2017
  • Yarbay
    4103 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Eee tamam? Dizel arabaların da çoğu 1400'den itibaren maksimum tork veriyor, yani 2000 devir üzerine çıkmana gerek yok, çıkmadığın için motora da bir şey olmaz.

    Alıntıları Göster
    Azami beygiri 2000 devirde veriyorsa devri yükseltmek gereksiz. Arkadaşların bahsettiği gibi Euro standartlarından dolayı turbo alt devirlerde canlı. Sürüş hatasını telafi ettiği için dpf lambası yanabiliyor.



    Her dizel motorda devirler benzer olmuyor. Benim Mercedes otomobil motoru 2800 devirde azami tork verirken 4200 devirde azami beygir üretiyor. 5000 devir yapmanın faydası olmaz. Uzun yolda hızımı 100-110 sabitlersem Newton yasasına göre ters kuvvet olmayacaktır. Bu durumda tork devrinin altında ekonomi yapılabilir tabi.



    Üretici tavsiyeleri önemli. İlk çalıştırma sonrası ile stop öncesi 1 dakika beklemek bile önemli. Babamın minibüsünde silindir kapağı çatladı. Soğuk motoru zorlama dediler çatladı. Motoru 5 dakika ısıt dediler, tekrar çatladı. Kapak söküldüğünde aşırı kurum bağlamıştı. O kadar kurumun kapağı eşit soğutamadığı belliydi. İki tane orijinal kapak çatladıktan sonra Çin malı kapak düzen tuttu. Şu an 1 dakika kuralı ile tork devrine dikkat ediliyor.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 7 Aralık 2019; 23:59:8 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Motor sağırlaşması diye bir şey yok, unutun şunu artık ya... Mekanik bir şey sağırlaşmaz. DPF hakkında forumun yarısı bilgi sahibi bile değil adam dpf in ne koşulda dolup ne koşulda rejenere edildiğini bilmeden tü kaka diyor bu adama ne anlatacaksın ki? Düşük devir zararlı değildir ki dizel motorun üretilme amacı düşük devirde yüksek tork sağlamaktır sen asıl bunun aksini yaparsan motora zarar verirsin. 1700-1800dd civarı devirler düşük devir değildir düşük demen için 1150-1200 civarında olacak ki motor o zaman boğuluyor sen gaza daha çok bastıkça daha çok yakıt gönderiliyor ama yakamıyor çünkü devir yok sonra dpf de tıkanır kat da tıkanır egr de kurumlanır halbuki sen 1 vites ufaltsan 650-700dd kazanacaksın ve doğrudan motorun en çok tork ürettiği aralığa gireceksin. Dizel motorlarda yüksek devir çok zararlı çünkü zaten dizel motor dediğimiz şeyin her tarafı basınç, enjektörlerin basınçlı, yakıt pompan bilmem kaç bar basıyor, motorun sıkıştırma oranı atmosferiklerin yaklaşık 2 katı e sen bir de buna hayvan gibi devir çevirtirsen kırarsın.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2999 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: showstopper41

    Turbo benzinlinin atmosferik olana göre avantajı pratike aracı yükleyince ve yokuş çıkarken ortaya çıkar. Mesela senede az km yapıyorsunuz fakat hafta sonları 5 kişilik yükle gezecekseniz turbo benzinli alın. Yokuş çıkış ve sollamalar olacağından atmosferiğe göre daha az yakar, daha az vites geçişi olur, motor-debriyaj-vites kutusu üçlüsü daha az yıpranır. Turboyu korumak için ilk çalıştırmalarda biraz yağlanmasını beklemek ve motoru durdurmadan önce biraz beklemek gerekli. Benzini de kaliteli kullanmak lazım. Daha fazla özelliği ve parçaları olan motorlar daha hassas kullanım ister. Tüm motorlar için ısınma ve soğumalar mümkünse yavaş olmalı. Örnek, uzun yolda mola yerlerinde sıcak arabayı soğuk suyla yıkatmayın.

    Bazı iş makinelerinin dizel motorları o kadar kıymetlidir ki motorun bulunduğu oda sürekli 60C sıcaklıkta tutulur. Soğuk çalıştırmada oluşabilecek hasarlardan kaçınmak için.

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkür ederim Hocam. Son olarak Benzin olarak hangi firmayı tavsiye edersiniz. Dizel aracımla hep Shell den alıyordum, çok memnundum, Shell den devam edeyim mi???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tefennili -- 4 Aralık 2019; 9:12:22 >
    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe




  • Yüzbaşı
    390 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lemale1

    Baya guldum yorumuna :)) dogru soyluyosun az bisey devir cevirsek araba uzuyor sonra hizi azaltmak icin gene bekliyorumki devir dussun. Boyle yapicada yakitin anasi bosu bosuna agliyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1753 Mesaj
    benzinli 1.6 aracımla 2500 'lerde vites atıyorum, kimi zaman 3000'lere kadar çıkarım şehir içinde.
    |
    |
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
bankalar.org
kolayoto.com
Sohbet
Canlı Tv izle
Media Sözlük
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,403
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.