Şimdi Ara

Düşük devir ikinci vites hız 20 ve arabanın silkelenmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
3
Favori
37.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ikinci viteste düşük devirde ve hız 20 kmye düştüğü zaman gaz basmaya kalktığımda araç kerkiniyor yani silkeleniyor. Hem gazda hem de benzinde aynısı oluyor. Mesela rampaya yaklaşırken ayağımı gazdan çekiyorum ve hız da 20-15 (ikinci viteste) arasına düşüyor. Rampadan inince tekrar gaza basmak istediğimde araçtan tak tak tak ses geliyor ve silkeleniyor. Acaba sorun nerede?



  • Bu arada aracın lpg bakımını 4bin km öce yaptırdım. Ayarlarına falan da bakıldı ve filtre değişti. LPGde sorun olmadığını düşünüyorum.
  • Hocam ilk defa mi araba kullanıyorsun? 20km ve 2.vites diyorsun daha ne yapsın araba :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Arkadaşlar ikinci viteste düşük devirde ve hız 20 kmye düştüğü zaman gaz basmaya kalktığımda araç kerkiniyor yani silkeleniyor. Hem gazda hem de benzinde aynısı oluyor. Mesela rampaya yaklaşırken ayağımı gazdan çekiyorum ve hız da 20-15 (ikinci viteste) arasına düşüyor. Rampadan inince tekrar gaza basmak istediğimde araçtan tak tak tak ses geliyor ve silkeleniyor. Acaba sorun nerede?

    arkadasim araci da yaz istersen belki daha cok yardimi dokunan olur. bahsettigin olayin aynisi bende de vardi (aracim palio idi o zaman) once bujiler degisti duzelmedi, buji kablolari degisti olmadi en son atesleme bobini degisti ve sorun kalmadi. bence atesleme sistemini gozden gecir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CHARGEN83


    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Arkadaşlar ikinci viteste düşük devirde ve hız 20 kmye düştüğü zaman gaz basmaya kalktığımda araç kerkiniyor yani silkeleniyor. Hem gazda hem de benzinde aynısı oluyor. Mesela rampaya yaklaşırken ayağımı gazdan çekiyorum ve hız da 20-15 (ikinci viteste) arasına düşüyor. Rampadan inince tekrar gaza basmak istediğimde araçtan tak tak tak ses geliyor ve silkeleniyor. Acaba sorun nerede?

    arkadasim araci da yaz istersen belki daha cok yardimi dokunan olur. bahsettigin olayin aynisi bende de vardi (aracim palio idi o zaman) once bujiler degisti duzelmedi, buji kablolari degisti olmadi en son atesleme bobini degisti ve sorun kalmadi. bence atesleme sistemini gozden gecir.

    Aracım Fiat Palio 1.2 16V EL modeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    Hocam ilk defa mi araba kullanıyorsun? 20km ve 2.vites diyorsun daha ne yapsın araba :)

    Hocam ama birçok arkadaşımın arabasında ikinci viteste hız 15 iken aynı silkelenmeyi yapmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    Hocam ilk defa mi araba kullanıyorsun? 20km ve 2.vites diyorsun daha ne yapsın araba :)

    Hocam ama birçok arkadaşımın arabasında ikinci viteste hız 15 iken aynı silkelenmeyi yapmıyor.

    Alıntıları Göster
    Normal diye düşünüyorum, benim eski corsa olsa stop ederdi bile silkelemeyi bırak




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    Hocam ilk defa mi araba kullanıyorsun? 20km ve 2.vites diyorsun daha ne yapsın araba :)

    Hocam ama birçok arkadaşımın arabasında ikinci viteste hız 15 iken aynı silkelenmeyi yapmıyor.

    Devir çok düşük ama sadece gaza bastığında oluyorsa olay ateşleme sistemi gibi geliyor bana da

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat


    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    Hocam ilk defa mi araba kullanıyorsun? 20km ve 2.vites diyorsun daha ne yapsın araba :)

    Hocam ama birçok arkadaşımın arabasında ikinci viteste hız 15 iken aynı silkelenmeyi yapmıyor.

    Devir çok düşük ama sadece gaza bastığında oluyorsa olay ateşleme sistemi gibi geliyor bana da

    O zaman ateşleme bobini ile birlikte bujileri de değiştirmek gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: CHARGEN83


    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Arkadaşlar ikinci viteste düşük devirde ve hız 20 kmye düştüğü zaman gaz basmaya kalktığımda araç kerkiniyor yani silkeleniyor. Hem gazda hem de benzinde aynısı oluyor. Mesela rampaya yaklaşırken ayağımı gazdan çekiyorum ve hız da 20-15 (ikinci viteste) arasına düşüyor. Rampadan inince tekrar gaza basmak istediğimde araçtan tak tak tak ses geliyor ve silkeleniyor. Acaba sorun nerede?

    arkadasim araci da yaz istersen belki daha cok yardimi dokunan olur. bahsettigin olayin aynisi bende de vardi (aracim palio idi o zaman) once bujiler degisti duzelmedi, buji kablolari degisti olmadi en son atesleme bobini degisti ve sorun kalmadi. bence atesleme sistemini gozden gecir.

    Aracım Fiat Palio 1.2 16V EL modeli.

    Arkadaşım benim aracımda 2004 palio 1.2. 16v el modeliydi sorun o zaman ateşleme sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    Hocam ilk defa mi araba kullanıyorsun? 20km ve 2.vites diyorsun daha ne yapsın araba :)

    Hocam ama birçok arkadaşımın arabasında ikinci viteste hız 15 iken aynı silkelenmeyi yapmıyor.

    Devir çok düşük ama sadece gaza bastığında oluyorsa olay ateşleme sistemi gibi geliyor bana da

    Alıntıları Göster
    Maalesef LPG'nin motoruna verdiği zararları yavaş yavaş görmeye başlıyorsun... Daha yolun uzun gaz kelebeği temizlet diyecekler, bujileri kablolarını değiştir diyecekler, bobinden diyecekler, hararet mşürü, rölanti motoru vs.. hatta bunların bazılarında anlık iyileşmeler yaşayacaksın ama sorun bitmeyecek ben sana esas sounu söyliyeyim sübapların yavaş yavaş zarar görüyor, bu süre motorun dayanıklılığına göre değişiyor bazı araçlarda LPG taktırdıktan 20-30.000'de bile başlar sorunlar bazılarında ise çok daha yüksek km'lerde başlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Maalesef LPG'nin motoruna verdiği zararları yavaş yavaş görmeye başlıyorsun... Daha yolun uzun gaz kelebeği temizlet diyecekler, bujileri kablolarını değiştir diyecekler, bobinden diyecekler, hararet mşürü, rölanti motoru vs.. hatta bunların bazılarında anlık iyileşmeler yaşayacaksın ama sorun bitmeyecek ben sana esas sounu söyliyeyim sübapların yavaş yavaş zarar görüyor, bu süre motorun dayanıklılığına göre değişiyor bazı araçlarda LPG taktırdıktan 20-30.000'de bile başlar sorunlar bazılarında ise çok daha yüksek km'lerde başlar..


    Valla kafam karıştı. Kimisi lpg ile alakalı diyor kimisi yok diyor. :)
  • Benim aracımda da rölanti dalgalanması, gaz yememe, silkeleme, patlatma sorunları baş gösterdi. Sorun ateşleme sisteminde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Maalesef LPG'nin motoruna verdiği zararları yavaş yavaş görmeye başlıyorsun... Daha yolun uzun gaz kelebeği temizlet diyecekler, bujileri kablolarını değiştir diyecekler, bobinden diyecekler, hararet mşürü, rölanti motoru vs.. hatta bunların bazılarında anlık iyileşmeler yaşayacaksın ama sorun bitmeyecek ben sana esas sounu söyliyeyim sübapların yavaş yavaş zarar görüyor, bu süre motorun dayanıklılığına göre değişiyor bazı araçlarda LPG taktırdıktan 20-30.000'de bile başlar sorunlar bazılarında ise çok daha yüksek km'lerde başlar..


    Valla kafam karıştı. Kimisi lpg ile alakalı diyor kimisi yok diyor. :)

    Aynı yollardan eski aracımla geçtim 22.000 Km'de LPG taktırdım 45.000 km civarlarında rölanti ve düşk hız dalgalanmaları başladı yukarıdakilerin nerdeyse hepsini yaptım ama 55.000'de üst kapak açtırıp sonrada sattım... Tabi malum olarak bunları yaparken sürekli bir araştırma içindeydim, hatta bu parçaları aldığım ford parçaları satan dükkanın sahibi sürekli boşuna uğraşma senin araçta sorun sübaplarda diyordu hatta bazı parçaları sorun düzelmeyince geri iade aldı sorgusuz sualsiz en sonunda onun deidğini yaptırdım araç düzeldi ama üst kapakta olsa açılan bir motor içime sinmedi sattım...
    Sen şuan sadece kelebek temizlet ve bujileri değiştir olmuyorsa başka hiç bir yola başvurma gittiği yere kadar kullan aracını...

    Ayrıca üstde de yazdığım gibi bazı müdahaleler geçici bir düzelme yada sorunda azalma sağlıyor ama bu sadece aracın o an o durumu yenilenen yada temizlenen parçalar nedeniyle hatayı daha fazla tölere etmesi ile alakalı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esenlik -- 16 Şubat 2013; 12:10:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay

    Benim aracımda da rölanti dalgalanması, gaz yememe, silkeleme, patlatma sorunları baş gösterdi. Sorun ateşleme sisteminde.
    Arkadaşım ben satmadan once tekrar sorunlar başlamıştı. Maalesef çözülmüyoraçıkçası ben bıkmıştım uğraşmaktan sattım aracı biraz para ekleyerek dizele geçtim. Multijet var şimdi kafam rahat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Maalesef LPG'nin motoruna verdiği zararları yavaş yavaş görmeye başlıyorsun... Daha yolun uzun gaz kelebeği temizlet diyecekler, bujileri kablolarını değiştir diyecekler, bobinden diyecekler, hararet mşürü, rölanti motoru vs.. hatta bunların bazılarında anlık iyileşmeler yaşayacaksın ama sorun bitmeyecek ben sana esas sounu söyliyeyim sübapların yavaş yavaş zarar görüyor, bu süre motorun dayanıklılığına göre değişiyor bazı araçlarda LPG taktırdıktan 20-30.000'de bile başlar sorunlar bazılarında ise çok daha yüksek km'lerde başlar..


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Maalesef LPG'nin motoruna verdiği zararları yavaş yavaş görmeye başlıyorsun... Daha yolun uzun gaz kelebeği temizlet diyecekler, bujileri kablolarını değiştir diyecekler, bobinden diyecekler, hararet mşürü, rölanti motoru vs.. hatta bunların bazılarında anlık iyileşmeler yaşayacaksın ama sorun bitmeyecek ben sana esas sounu söyliyeyim sübapların yavaş yavaş zarar görüyor, bu süre motorun dayanıklılığına göre değişiyor bazı araçlarda LPG taktırdıktan 20-30.000'de bile başlar sorunlar bazılarında ise çok daha yüksek km'lerde başlar..


    Valla kafam karıştı. Kimisi lpg ile alakalı diyor kimisi yok diyor. :)

    Aynı yollardan eski aracımla geçtim 22.000 Km'de LPG taktırdım 45.000 km civarlarında rölanti ve düşk hız dalgalanmaları başladı yukarıdakilerin nerdeyse hepsini yaptım ama 55.000'de üst kapak açtırıp sonrada sattım... Tabi malum olarak bunları yaparken sürekli bir araştırma içindeydim, hatta bu parçaları aldığım ford parçaları satan dükkanın sahibi sürekli boşuna uğraşma senin araçta sorun sübaplarda diyordu hatta bazı parçaları sorun düzelmeyince geri iade aldı sorgusuz sualsiz en sonunda onun deidğini yaptırdım araç düzeldi ama üst kapakta olsa açılan bir motor içime sinmedi sattım...
    Sen şuan sadece kelebek temizlet ve bujileri değiştir olmuyorsa başka hiç bir yola başvurma gittiği yere kadar kullan aracını...

    Ayrıca üstde de yazdığım gibi bazı müdahaleler geçici bir düzelme yada sorunda azalma sağlıyor ama bu sadece aracın o an o durumu yenilenen yada temizlenen parçalar nedeniyle hatayı daha fazla tölere etmesi ile alakalı...

    O zaman ateşleme sisteminde bobin ve bujileri değiştirip, gaz kelebeğini temizlettikten sonra yine sorun devam etmeye başlarsa, arabayı satmak en mantıklısı mı demek lazım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Maalesef LPG'nin motoruna verdiği zararları yavaş yavaş görmeye başlıyorsun... Daha yolun uzun gaz kelebeği temizlet diyecekler, bujileri kablolarını değiştir diyecekler, bobinden diyecekler, hararet mşürü, rölanti motoru vs.. hatta bunların bazılarında anlık iyileşmeler yaşayacaksın ama sorun bitmeyecek ben sana esas sounu söyliyeyim sübapların yavaş yavaş zarar görüyor, bu süre motorun dayanıklılığına göre değişiyor bazı araçlarda LPG taktırdıktan 20-30.000'de bile başlar sorunlar bazılarında ise çok daha yüksek km'lerde başlar..


    Valla kafam karıştı. Kimisi lpg ile alakalı diyor kimisi yok diyor. :)

    Aynı yollardan eski aracımla geçtim 22.000 Km'de LPG taktırdım 45.000 km civarlarında rölanti ve düşk hız dalgalanmaları başladı yukarıdakilerin nerdeyse hepsini yaptım ama 55.000'de üst kapak açtırıp sonrada sattım... Tabi malum olarak bunları yaparken sürekli bir araştırma içindeydim, hatta bu parçaları aldığım ford parçaları satan dükkanın sahibi sürekli boşuna uğraşma senin araçta sorun sübaplarda diyordu hatta bazı parçaları sorun düzelmeyince geri iade aldı sorgusuz sualsiz en sonunda onun deidğini yaptırdım araç düzeldi ama üst kapakta olsa açılan bir motor içime sinmedi sattım...
    Sen şuan sadece kelebek temizlet ve bujileri değiştir olmuyorsa başka hiç bir yola başvurma gittiği yere kadar kullan aracını...

    Ayrıca üstde de yazdığım gibi bazı müdahaleler geçici bir düzelme yada sorunda azalma sağlıyor ama bu sadece aracın o an o durumu yenilenen yada temizlenen parçalar nedeniyle hatayı daha fazla tölere etmesi ile alakalı...

    O zaman ateşleme sisteminde bobin ve bujileri değiştirip, gaz kelebeğini temizlettikten sonra yine sorun devam etmeye başlarsa, arabayı satmak en mantıklısı mı demek lazım :)

    Ben öyle yaptım ama pişman olmadımda değil, sorun tekrarlarsa aracınızdan da memnunsanız sorun sizi bunaltana kadar kullanın sonrada iyi bir ustada sübapları daha LPg uyumlu şekilde yenileyip üstakapak taşlatırsınız aracınıza uzun süre binmeye devam edersiniz.. Üst kapak açılması şuan 700-1000 arası yapılabiliyor sanayide..
    Bu arada Bobn biraz pahalıdır eğer imkanınız varsa aynı model sorunsuz bir aracın bobinini takıp deneyin olursa alırsınız olmaz ise para vermeye gerek yok... Yada benim yaptığım gibi sorun düzelmiyorsa geri getiririm şeklinde alın parçacıdan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Maalesef LPG'nin motoruna verdiği zararları yavaş yavaş görmeye başlıyorsun... Daha yolun uzun gaz kelebeği temizlet diyecekler, bujileri kablolarını değiştir diyecekler, bobinden diyecekler, hararet mşürü, rölanti motoru vs.. hatta bunların bazılarında anlık iyileşmeler yaşayacaksın ama sorun bitmeyecek ben sana esas sounu söyliyeyim sübapların yavaş yavaş zarar görüyor, bu süre motorun dayanıklılığına göre değişiyor bazı araçlarda LPG taktırdıktan 20-30.000'de bile başlar sorunlar bazılarında ise çok daha yüksek km'lerde başlar..


    Valla kafam karıştı. Kimisi lpg ile alakalı diyor kimisi yok diyor. :)

    Aynı yollardan eski aracımla geçtim 22.000 Km'de LPG taktırdım 45.000 km civarlarında rölanti ve düşk hız dalgalanmaları başladı yukarıdakilerin nerdeyse hepsini yaptım ama 55.000'de üst kapak açtırıp sonrada sattım... Tabi malum olarak bunları yaparken sürekli bir araştırma içindeydim, hatta bu parçaları aldığım ford parçaları satan dükkanın sahibi sürekli boşuna uğraşma senin araçta sorun sübaplarda diyordu hatta bazı parçaları sorun düzelmeyince geri iade aldı sorgusuz sualsiz en sonunda onun deidğini yaptırdım araç düzeldi ama üst kapakta olsa açılan bir motor içime sinmedi sattım...
    Sen şuan sadece kelebek temizlet ve bujileri değiştir olmuyorsa başka hiç bir yola başvurma gittiği yere kadar kullan aracını...

    Ayrıca üstde de yazdığım gibi bazı müdahaleler geçici bir düzelme yada sorunda azalma sağlıyor ama bu sadece aracın o an o durumu yenilenen yada temizlenen parçalar nedeniyle hatayı daha fazla tölere etmesi ile alakalı...

    O zaman ateşleme sisteminde bobin ve bujileri değiştirip, gaz kelebeğini temizlettikten sonra yine sorun devam etmeye başlarsa, arabayı satmak en mantıklısı mı demek lazım :)

    Ben öyle yaptım ama pişman olmadımda değil, sorun tekrarlarsa aracınızdan da memnunsanız sorun sizi bunaltana kadar kullanın sonrada iyi bir ustada sübapları daha LPg uyumlu şekilde yenileyip üstakapak taşlatırsınız aracınıza uzun süre binmeye devam edersiniz.. Üst kapak açılması şuan 700-1000 arası yapılabiliyor sanayide..
    Bu arada Bobn biraz pahalıdır eğer imkanınız varsa aynı model sorunsuz bir aracın bobinini takıp deneyin olursa alırsınız olmaz ise para vermeye gerek yok... Yada benim yaptığım gibi sorun düzelmiyorsa geri getiririm şeklinde alın parçacıdan

    Üst kapak masrafı yaptırana kadar yeni araba alırım. Sonuçta 2003 model arabaya o kadar masrafa gerek yok diye düşünmekteyim. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Arkadaşlar ikinci viteste düşük devirde ve hız 20 kmye düştüğü zaman gaz basmaya kalktığımda araç kerkiniyor yani silkeleniyor. Hem gazda hem de benzinde aynısı oluyor. Mesela rampaya yaklaşırken ayağımı gazdan çekiyorum ve hız da 20-15 (ikinci viteste) arasına düşüyor. Rampadan inince tekrar gaza basmak istediğimde araçtan tak tak tak ses geliyor ve silkeleniyor. Acaba sorun nerede?

    bujilerinizin üzerine su damlıyor.
    o civardaki hortumları kontrol ettirin.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.