Şimdi Ara

Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası
    Dünyanın son yıllarda yaşadığı iki temel sorun var: Yüksek karbon salınımı ve ona bağlı iklim krizi. Alınan çeşitli önlem, atılan onlarca adımdan sonra yavaş yavaş düzelme belirtileri gözleniyor ancak verilen hasarın geriye dönmesi elbette uzun yıllar alacak. Şirketler ve ülkeler, enerji gereksinimlerini fosil yakıtlardan uzaklaştırırken görünen o ki bankalar fosil yakıt şirketlerine trilyonlarca dolar finans sağlıyor.



    Bankalar, 'fosil' enerji şirketlerine 4,6 trilyon dolar verdi



    Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası
    Elbette bankacılık ile etiksel konulan hiçbir alakası yoktur. Tıpkı şirketlerde olduğu gibi bankalar da karlarını maksimize etmek isterler. Bankalar kredi verir, verilen kredinin faiziyle kar elde eder ve daha çok kredi verir. Ancak verilen bu krediler görünüşe göre tüm dünyayı olumsuz şekilde etkiliyor. Banking On Climate Chaos’un raporuna göre dünya bankacılık endüstrisi, Paris İklim Anlaşmasının 2015'te Paris'te kabul edilmesinden bu yana geçen 6 yılda fosil yakıt endüstrisine 4,6 trilyon dolar finansman sağladı. En fazla finansman sağlayan bankalar ise JPMorgan Chase, Citi Bank, Wells Fargo, Bank of America ve RBC oldu.



    Bankalar, fosil yakıta karşı anlamlı politikası yok



    Uluslararası Enerji Ajansı'nın 2050 için net sıfır karbon emisyonu hedefinin ardından, Raporda ele alınan 60 bankadan 44'ü “yeni petrol ve gaz sahası olmaması” hedefini kabul etti. Ancak, bu bankaların birçoğu petrol ve gaz şirketlerine fon sağlamaya devam ediyor. Rapora göre, tespit edilen 44 bankadan 27'sinin fosil yakıt endüstrisinin karşı anlamlı bir politikası hâlâ yok. Hatta bu finansal kurumlar zaman zaman “ateşe benzin dökmekle” itham edildi.



    Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası
    Reclaim Finance tarafından derlenen verilere göre Glasgow Financial Alliance for Net Zero'yu (GFANZ) oluşturan yedi sektörel ittifakın önde gelen bankaları, varlık sahipleri ve yöneticileri, kömür, petrol ve fosil gaz endüstrilerinin genişlemesine yüz milyarlarca dolar akıtmaya devam ediyor. Reclaim Finance'in kurucusu ve yönetici direktörü Lucie Pinson, "Karbon nötr olma konusundaki yüksek profilli taahhütlerine rağmen, fosil yakıt geliştiricilerini herhangi bir kısıtlama olmaksızın desteklemeye devam eden [GFANZ'de yer alan] çoğu banka ve yatırımcı için işler her zamanki gibi" dedi. Pinson’a göre karbon nötr hedefleri için birleşen ancak tam tersine faaliyetler yürüten bu finansal kaynaklar gerçekten iklim için hareket edenlere de büyük zararlar veriyor.



    Karbon nötr için birleşen finans şirketleri bu konuda pek başarılı değil



    GFANZ'a dahil olan en büyük bankalardan birisi olan HSBC, geçtiğimiz ay petrol ve gaz finansmanına kısıtlamalar getirdi. Ancak bu ittifaka 2021’de katılmasına rağmen fosil yakıt şirketlerine 12 milyar dolar değerine finansman sağladı. HSBC sözcüsüne göre karbondan arınmak için halen daha düzenli olarak petrol ve gaz sahalarına yatırımlar yapılması gerekiyor.



    Ayrıca Bkz.Enerjisini ses dalgalarından alan ısı pompaları evlerimizi ısıtacak



    Sonuç olarak bakıldığında en azından yakın gelecekte fosil yakıtlara olan yatırımların azalmayacağını görüyoruz. 2030 yılına kadar fosil yakıtlara yatırım yapılması öngörülüyor. Bununla birlikte GFANZ, 2030’a kadar yenilenebilir enerjiye yapılan yatırımın fosil yakıtlara yapılan yatırımın dört katı olacağını söylüyor.



    Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri António Guterres, “Artık hiçbir şey fosil yakıtların genişlemesi tehlikesinden daha açık veya mevcut olamaz.” diyor fakat insanların seçtiği ekonomik sistemler bu tür tehlikeleri hesaba katmaz. Dolayısıyla fosil yakıtlar için kapsamlı yasal düzenlemeler olmazsa bu endüstri beslenmeye devam edecek gibi görünüyor.




    Kaynak:https://www.bankingonclimatechaos.org/
    Kaynak:https://finance.yahoo.com/news/banks-haven-t-lost-appetite-210000032.html
    Kaynak:https://reclaimfinance.org/site/wp-content/uploads/2023/01/Throwing-fuel-on-the-fire-GFANZ-financing-of-fossil-fuel-expansion.pdf
    Kaynak:https://cleantechnica.com/2023/01/22/how-the-worlds-largest-banks-are-funding-fossil-fuel-companies/







  • yahu hepten resimciliğe soyundunuz. her hıyarım var diyene başlık açıyorsunuz. bankalar ne yapacak pis kaka lobiciler biz size kredi verince siz dünyanın anasını ağlatıyorsunuz mu diyecekler ?

    yahu daha dünya 20 30 sene fosil yakıt üzerine dönecekken hangi karar verici merci diyebilir ki biz 30 sene sonrasına yatırım yapıyoruz size kredi veremeyiz lütfen başkasına da sormayın para :(
  • Bi yerde çevre iklim kelimesi varsa orada zayıf ülkeleri yönetme ve yönlendirme söz konusudur bu kelimeleri çıkaranlar bu olaylara en uzak olan ülkeler

  • Aynı bankalar çevreci geçinenleri de finanse ediyor, aynı bankalar iklim değişikliği ile mücadeleyi finanse ediyor, aynı bankalar top ları lezbiyen ekibine finanse ediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torabi -- 28 Ocak 2023; 23:4:23 >
  • torabi T kullanıcısına yanıt

    kısaca bu bankalara "lobiciler" diyebiliriz...

  • Başlık hatalı olmuş: "Dünyanın en büyük bankları" bankaları olacak.

  • yahu hepten resimciliğe soyundunuz. her hıyarım var diyene başlık açıyorsunuz. bankalar ne yapacak pis kaka lobiciler biz size kredi verince siz dünyanın anasını ağlatıyorsunuz mu diyecekler ?

    yahu daha dünya 20 30 sene fosil yakıt üzerine dönecekken hangi karar verici merci diyebilir ki biz 30 sene sonrasına yatırım yapıyoruz size kredi veremeyiz lütfen başkasına da sormayın para :(

  • fosil yakıttan 30 yıl daha kaçamayız pil stabilite sorunu güvenlik sorunu yanma v.s herker elektriğe geçerse elektrik nasıl üretilecek talebe yetişilemez nükller ve yenilebilir enerji tamamını karşılayamaz nükllere yüklendin fazla tesis açtın maliyet güvenlik ve en ufak bir kazada milyonlarca hayat ki oda çok tesis olursa olma ihtimali yüksek. elektirkli araçlar şu an az yakıyor ama ileride fazlalaşınca fiyatlar yükselecek ve hem alt yapı sorunları olacak hemde elektrik üretim sorunu.

  • Petrol isi yasadisi ilan edilip uyusturucu isi gibi mafyanin eline gecti de haberimiz mi yok?

  • Bank derken başlık hatalı yazılmış.

  • Günaydın :) bu petrol firmaları da zaten "finansman şirketleri" adı altında, bu banka sahiplerinin aldığı hisselerden yönetiliyor. yani yehud bundan da kazanıyor. Henry Ford sizi 100 yıl öncesinden uyardı, ama solcu vatandaşlar gerçeklere kulaklarını tıkamıştı.

  • Sonra da bunlar çıkıp bitcoin çevresel değil deyip nara atarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madonos -- 29 Ocak 2023; 15:37:30 >
  • Kar değil kâr sayın editör.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mladenbmv M kullanıcısına yanıt
    Herkes elektriğe geçse
    elektrik bugün nasıl sorunsuz üretiliyorsa, yine öyle sorunsuz üretilecek cunku duvardaki prize, şarj istasyonundaki porta gelen elektrik, termik, hidroelektrik, nükleer, rüzgar, güneş güç santralinden değil, atmosferdeki statik elektrik çekilerek geliyor.

    Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası


    Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası

    Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası

    Elektrikli araçların bataryaları lityum adında bir metalden değil, tuzdan üretiliyor

    Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası


    şu an az yakıyor dediğiniz E-araçlar evde şarj edince bile gerçek 100km maliyet olarak Fransa ve Almanya'daki son e-zamlardan sonra ICE-araçlarla ile kafa kafaya. Hızlı e-şarj yaparsanız, ICE-araçtan daha pahalı. Benzin, mazottan alınan ÖTV, elektrikten alınmaya başlandı cunku. Evinin garajında e-araç şarj edenler bile benzindeki verginin elektrige bineceği günü kara kara düşünüyor.

    Bu arada e-araç üreticileri WLTP adı altında menzil rakamlarını şişirip duruyorlar. Gerçek menzik, üretici rakamlarının yarısı. E-araç alanlar büyük para ödeyip aldıkları için rezil olmamak için gerçek menzil üzerine konuşmuyor. Adam max-battery paketli elektrikli VW almış, menzil 500-550km diyor, Almanya'dan Silivriye 2025 km'lik yolda 300km olmadan şarj istasyonuna giriyor. Söylenen menzil 500km gerçek menzil 300km. O 300km menzil için istasyonda full'e yakın şarj bekleme süresi 1 saat.

    E-araçların bataryaları tuzdan (sıfıra yakın hammadde maliyeti) üretilip tanesi $10.000'den satılıyor. Elektriği atmosferden (sıfır hammadde maliyeti) çekilerek üretilip, hızlı e-arj Türkiye'de 10TL, AB'de €1'den satılıyor. E-araç üretim maliyeti, ICE-araç üretimine göre yarı yarıya düşük, fiyatları 2 kat pahalı. Maliyet bazında 4x pahalı. Bu kadar kazık yiyerek e-araç kullanıyorsunuz, şehir içi trafiğinde fazla dur-kalk yaparsanız, bu araç yanıyor! Batı Kanada, Vancouver şehrinde adam trafik ışığında durdu ve araç yanmaya başladı.


    Dünyanın en büyük bankaları fosil yakıt şirketlerini finanse ediyor: İşte olayın perde arkası camı kırarak kanada


    Bu araçların kapıları mekanik değil, elektronik açılıyor, araç yanınca kapı açılmıyor, camlar da açılmıyor o yüzden adam camı kırıp pencereden atlayarak canını kurtardı.

    Alırken kazık yedi, kullanırken kazık yedi. Üreticinin menzil rakamlarının yarısı kadar giderek kafalandı. Sonra aracı yandı. Sigorta şirketleri "kullanıcı hatası" diyerek ödeme yapmadı.

    E-araç alacağına evinin önüne bir incir ağacı diktir, e-araca binerken de yanında bir çekiç taşı, önerimdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.