Şimdi Ara

DÜNYA DEVİ BOSCH BOOOŞ ÇIKTI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
6.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DÜNYA DEVİ BOSCH BOOŞ ÇIKTI

    Merhaba Arkadaşlar,
    Bu maili halkı bilinçlendirmek için yazma kararı aldım. Başımdan geçen olay aynen şöyle;
    7 ay önce BOSCH firmasından son model bir çamaşır makinesi aldım. (şu 15 dakikada çamaşırı yıkıyor denilenden) Makine ile ilgili sorun daha 1. ayda başladı. Sorun çamaşırların üstüne makine kazanının deliklerinin siyah bir şekilde kopyalanmasıydı. Belli ki o deliklerden siyah bir şey sızıyor çamaşırlara bulaşıyordu. Hemen olayı teknisyenlere arz ettirdim. Evime gelen teknisyenler makineyi 90°de boş olarak çalıştırdılar ve sorunun kalmadığını çamaşırlarımı gönül rahatlığıyla yıkayabileceğimi söylediler. Ne var ki bu işlem 6 kez tekrarlandı. Makinem hala boya vermeye devam etmekte. Beyaz çamaşırlarla evde adeta Beşiktaş forması basıyorum. Çıkardığım çıngar BOSCH un canına tak etmiş olacak ki evime 6. ayın sonunda “BOSCH Marmara Bölge Sorumlularını” gönderdiler ve makineyi test ettirdiler. Buldukları şey makineyi ilk aldığımda kullandığım, perdelerin daha iyi beyazlaması için deterjana karıştırdığım ve Türkiye de milyonlarca kişi tarafından kullanılan ÇİVİT miş!!! İsterseniz çivit’i bilmeyenler için biraz açayım; Çivit otu (Isatis tinctoria), köklerinden "çivit mavisi" olarak adlandırılan boyadan elde edilen bir turpgiller familyası türüdür.Evet tanımdan da okuduğunuz gibi çivit mavi renkte ve unutmayalım ki çamaşırların üzerindeki boya siyah renktedir. Evime gelen sorumlular kendi makinelerini aklamak için böyle bir yalan uydurdular. Haklı olsalar bile sorun öylesine büyüktür ki, dünya devi olan BOSCH, çivit gibi Türkiye de birçok kullanıcısı olan maddenin makinesine zarar verebileceğini test edip kullanım kılavuzuna bile yazmayı tenezzül etmemiştir. Sonra da çıkıp pişkin pişkin “siz bu konuda ilksiniz fabrika ile görüşüldü, bundan sonraki üretimlerde kullanım kılavuzuna bu uyarı düşülecektir” deniliyor.http://www.sikayetvar.com/ adresinde BOSCH un çamaşır makinesi kısmına bakarsanız, benim gibi mağdurların aynı sorun ile uğraştığını göreceksiniz. Sonuç olarak ben hakkımı hukuki yollarla aramaya devam edeceğim, belki çok uzun sürecek ama bunu BOSCH’ un yanına bırakmayacağım. Okuduğunuz mail sizlere örnek teşkil etsin ve BOSCH alırken bir kez daha düşünün.

    HAKSIZLIĞA KARŞI ASLA YILMAYIN

    İLETE BİLDİĞİNİZ KADAR KİŞİYE İLETİN ÖRNEK TEŞKİL ETSİN







  • Sayın badblack kusura bakmayın ama bu konuda hata sizin bence. Makinenin içine yabancı bir madde koymuşsunuz. Boya veren bir madde olduğunu yazmışsınız, kendiniz de söylüyorsunuz bunu. Bu arada ben sanırım o milyonlar arasında değilim, çivit denen şeyi ilk kez sizden duyuyorum, ve hiç kullanmadım. Perdeleriniz için Kosla tül kullanmanızı öneririm. Geçmiş olsun.
  • Maalesef birçok markada gibi Bosch 'ta Türkiye piyasasına girip tesislerini imal edince kaliteleri düşüyor.... Heralde buda Türk halkının umursamazlığından kaynaklanıyor... Yazık derim başka birşey demem...
  • Bence de hata sizde.Bir makine durup durarken çamaşırı lekelemez.
    Ya keçelerden yağ sızdırıyordur ya da içinde boyamaya neden olan yabancı bir madde vardır.
    Sizin sorununuz da yağ olmadığına göre bu bir kullanıcı hatası.
    Yani makineniz Arçelik de olsa Ariston da olsa netice aynı olurdu.
    Mavi rengin siyaha dönmesinin nedeni de eğer kullandığınız madde organik ise içinde üreyen bakteriler olabilir.Ya da şebeke suyunun etkisiyle siyahlaşmıştır.
    Durum nadir olduğundan kullanma kılavuzunda belirtilmemiş.Bence size düşen de çağrı merkezine telefon açarak bu maddenin uygun olup olmadığını önceden sormaktır.
    Yani olayın kaliteyle ilgisi yok.Ben bir ilişki kuramadım.Evimde 7. senesinde olan Siemens(Bosch ile aynıdır) çamaşır makinesi ve tavsiye yoluyla aldırdığım onlarca Bosch-Siemens-Profilo'da hiçbir sorun çıkmadı.
    Umarım sorununuzu çözersiniz.İyi günler.
  • Afedersiniz ama dediğiniz maddeyi ben de ilk defa duyuyorum. Hiç düşünmediniz mi makineye bu maddeyi koyarken acaba bir etki yaratırmıyım diye.. O kadar para vermiş almışsınız, ben olsam makineyi bu kadar kaliteli almışken kaliteli de bir detarjandan başka birşey kullanmazdım. Koyduğunuz madde tamburun dışındaki kazanda biriktiyse her yıkamada bir miktar kopup, belki zamanın belki suyun etkisiyle siyaha yakın bir renkte(büyük ihtimak siyah değil, koyu mavidir) çamaşırlarınızı boyayabilir. Lütfen böyle durumlarda hemen markayı suçlayıp üste çıkmak yerine, "ben ne yaptım" şeklinde kendinize bir sorunuz. "Siz bu konuda gördüğüm ilk numunesiniz.. Tebrikler..
  • badblack


    bütün arkadaşlara bende katılıyorum,siz bosch suçlarken acaba kullanma kulavuzunu hiç okudunuzmuki,buna şunu atın yazıyormuyduki,sanmam siz kafanıza göre bir madde atmışsınız şimdide bu markayı suçluyorsunuz,bendede siemens var ve son derece memnunum,kullanma kulavuzunda ne yazıyorsa aynen uyguluyorum ve servislerindende son derece memnunum,şu şekilde memnunum arıza olayı degil ne sordumsa yardımcı oldular makine kurulumuna galoşlarla geldiler,makine kurulumundan sonra beni aradılar 3 kez farklı zamanlarda memnunmuyum diye daha ne olsunki.

    Bir arkadaşın dedigi gibi kaliteli ürüne kaliteli deterjan,çevremde çok görüyorum insanlar 2000 ytl makineye veriyırlar ama deterjanda HASMATİK kullanıyorlar sonrada çamaşır makinesi adi oluyor yada calgon kullanmıyorlar veya bu işi gören bir şey sonra gene vay makine,birazda kendimize batıralım çuvaldızı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutklima -- 5 Kasım 2007; 14:15:14 >
  • valla ben hasmatik değil, ismini kimsenin, hatta satanın bile bilmediği deterjanı kullanıyorum, calgon makineni içine hiç girmedi, çamaşırlar da bembeyaz. ama burada başka bi püf noktası var. onu da söylemiyeyim. çünkü tepki alacak, eminim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nornor

    valla ben hasmatik değil, ismini kimsenin, hatta satanın bile bilmediği deterjanı kullanıyorum, calgon makineni içine hiç girmedi, çamaşırlar da bembeyaz. ama burada başka bi püf noktası var. onu da söylemiyeyim. çünkü tepki alacak, eminim.



    Çamaşırları kaç derecede yıkıyorsunuz acaba,ön yıkamaya tabii tutuyormusunuz beyazları ve o püf noktasını yazında bilelim tepki olsunki gerekirse bizde kendimizi bilinçlendirelim,biliyorum degilde bilmeliyime açık olalım,

    Bende izmir ünka sogutmanın sattıgı filtre kullanıyorum çeşmeye takılı onun için calgona para vermiyorum bu aldıgım filtenin ömrü 5 yılmış daha 2 senesi var ve calgondan çok ucuza geliyor,bu tarz şeylerin kullanılmasının hem makineye hemde cebimize faydası var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutklima -- 5 Kasım 2007; 14:20:03 >




  • arkadaşlar herkes başlığı açan kişiye yüklenmiş ama bir düşünsek önce ?
    çiviti bizde kullandık zamanında.perdelerde hoş bir mavilik bırakır...

    ve böyle bir sorunla da hiç karşılaşmadık.çamaşır makinesi ertesi yıkamada bile böyle bir sorun vermedi...

    bu madde yapışkan birşey değil ki boyar madde sadece... bir iki yıkama iz kalsa bile sonra sökülür gider...

    üstelik belirtildiği gibi bu konuda bir çok kişinin şikayeti var ise bu işte başka bir sorun olabilir ?
  • bence makinede bir sorun var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xf

    arkadaşlar herkes başlığı açan kişiye yüklenmiş ama bir düşünsek önce ?
    çiviti bizde kullandık zamanında.perdelerde hoş bir mavilik bırakır...

    ve böyle bir sorunla da hiç karşılaşmadık.çamaşır makinesi ertesi yıkamada bile böyle bir sorun vermedi...

    bu madde yapışkan birşey değil ki boyar madde sadece... bir iki yıkama iz kalsa bile sonra sökülür gider...

    üstelik belirtildiği gibi bu konuda bir çok kişinin şikayeti var ise bu işte başka bir sorun olabilir ?




    Eger arkadaş,makinede sorun olduguna inanıyorsaki olabilir herşey mümkündür,hemen bir başka servis gerekirse tanıdıgı birine yada makine mühendisi birine danşacak ve bu bozuk olma ihitimalini garantiye alarak tüketici mahkemesine başvuracak ve hakkını alacak.




  • Malesef Bosch de ürettikleri malları çok bozdu.

    1-Benim hanım da bu çivit denen üründen kullanır. ( çiviti eskiler bilir, yeniler pek bilmez ) Makinede arkadaşın yazdığı gibi siyahlama,boya akıtma gibi bir sorun yok. Sizin makinede mutlaka fabrikasyon bir hata var. Hakkınızı sonuna kadar arayın.

    2-Memlekette anneme bosch marka buzdolabı almıştım. Buzdolabı ne hikmetse soğuk havalarda soğutma olayını kesiyor içinin sıcaklığı yükselmeye başlıyor ve sıcaklık ayarı yükselince alarmı var başlıyor dıt dıt dıt diye saatlerce ötmeye. Ben istanbulda annem memlekette. Gelen servis "TEYZE BU DOLAPLARIN SOĞUTMASI İÇİN ORTAMIN SICAK OLMASI LAZIM. YOKSA ORTAM SOĞURSA DOLAP ISINMAYA BAŞLAR" demiş. Güler misin ağlar mısın bu cevap karşısında. Dolabı götürmüşler servise 2 gün sonra hiçbir arıza bulunumadı diye getirmişler. Dolap yine ötüyor dıt dıt dıt ötmeye. İstanbuldan memleketteki servise telefon ediyorum. Adamlar hiçbir arıza olmadığında ısrarlı. kışın bu modeller böyle çalışır diyor. O zaman diyorum ki : Kardeşim madem bu modeller böyle niye kullanma klavuzunda bu ibare yok. Adamlardan ses yok. Arızalı deseler değiştirin dolabı diyeceğim. Baktım olmayacak Almanyada Bosch genel merkezinde çalışan mühendis bir köylümüz var. Mail yazdım. Durumu olduğu gibi anlattım. İnanın 3 gün sonra servisten 0 dolap getirmişler eski dolabı götürmüşler. Dolap aynı model. Ne hikmetse yeni dolap soğuk havalarda ötmüyor.
    Sözün kısası Bosch eski Bosch değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oiven

    Maalesef birçok markada gibi Bosch 'ta Türkiye piyasasına girip tesislerini imal edince kaliteleri düşüyor.... Heralde buda Türk halkının umursamazlığından kaynaklanıyor... Yazık derim başka birşey demem...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: İSTANBULLUHOCA

    Malesef Bosch de ürettikleri malları çok bozdu.

    1-Benim hanım da bu çivit denen üründen kullanır. ( çiviti eskiler bilir, yeniler pek bilmez ) Makinede arkadaşın yazdığı gibi siyahlama,boya akıtma gibi bir sorun yok. Sizin makinede mutlaka fabrikasyon bir hata var. Hakkınızı sonuna kadar arayın.

    2-Memlekette anneme bosch marka buzdolabı almıştım. Buzdolabı ne hikmetse soğuk havalarda soğutma olayını kesiyor içinin sıcaklığı yükselmeye başlıyor ve sıcaklık ayarı yükselince alarmı var başlıyor dıt dıt dıt diye saatlerce ötmeye. Ben istanbulda annem memlekette. Gelen servis "TEYZE BU DOLAPLARIN SOĞUTMASI İÇİN ORTAMIN SICAK OLMASI LAZIM. YOKSA ORTAM SOĞURSA DOLAP ISINMAYA BAŞLAR" demiş. Güler misin ağlar mısın bu cevap karşısında. Dolabı götürmüşler servise 2 gün sonra hiçbir arıza bulunumadı diye getirmişler. Dolap yine ötüyor dıt dıt dıt ötmeye. İstanbuldan memleketteki servise telefon ediyorum. Adamlar hiçbir arıza olmadığında ısrarlı. kışın bu modeller böyle çalışır diyor. O zaman diyorum ki : Kardeşim madem bu modeller böyle niye kullanma klavuzunda bu ibare yok. Adamlardan ses yok. Arızalı deseler değiştirin dolabı diyeceğim. Baktım olmayacak Almanyada Bosch genel merkezinde çalışan mühendis bir köylümüz var. Mail yazdım. Durumu olduğu gibi anlattım. İnanın 3 gün sonra servisten 0 dolap getirmişler eski dolabı götürmüşler. Dolap aynı model. Ne hikmetse yeni dolap soğuk havalarda ötmüyor.
    Sözün kısası Bosch eski Bosch değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oiven

    Maalesef birçok markada gibi Bosch 'ta Türkiye piyasasına girip tesislerini imal edince kaliteleri düşüyor.... Heralde buda Türk halkının umursamazlığından kaynaklanıyor... Yazık derim başka birşey demem...




    Bence bu iş düşündüğünüz gibi değil.. Servis kanadı, satış kanadı ve fabrikadaki üretim kanadı birbirlerinden biraz kopuklar. Fabrikalar sonuçta bu işi yapan, tasarlayan insanların oldugu ortamlar ve her durumun nedenini bilebilcecek kadar her modeli tanıyan insanlardan oluşuyor. Maliyetinden korkmadan gerekli statülerde gerekli yetideki insanları çalıştırabilen yerler. Servis kanadı bazı bölgelerde zayıf kalıyor olabilir. Servisler kötü demek istemiyorum ama sonuçta para kazanabilmek adına maliyeti düşürmek için basit teknisyenler kullanıyor olabilirler. Servislerin denetimi, sayılarının çokluğundan dolayı zor olsa gerek. Yoksa Bosch'un fabrikalarındaki denetimlerini ve standartlarını aksattığını sanmam. Kaliteden ödün vermeyen, Türkiye piyasası için ürünlerinin biraz pahalı olmasına karşın yine de iyi satan bir firma.. Genele bakmak lazım. Bosch buzdolabından 5 kişi şikayet eder; sen o 5 kişiye göre değerlendirirsen bütünü kaçırırsın.. 100de 5 mi? 1000de 5 mi? yoksa milyonda 5 mi bu? O yüzden fabrikalar TCR hesaplarlar..


    Türk insanı için kalitenin düşürülmesine gelince bunu şu şekilde yorumlamak daha doğru olur. Bütün çamaşır makinelerinin fiyatı 2000 YTL olsa, sizce herkes çamaşır makinesi alabilir mi? Vestel bugün 400-500 YTL ye satıyor. Bir de siz bu ürünün maliyetini düşünün! Heralde 200 YTL'ye mal ediyor ki bu fiyata satabiliyor. Firmalar bunu mecburen yapmak zorundalar. Mesela bunu ilk Vestel başlattı. Piyasaya inanılmaz ucuz buzdolpları ve çamaşır makinleri verdiler. İnsanlar kapış kapış aldılar. Neden dışından baktığında süper görünüyorlardı. Ama içleri boştu. Sonra bunu Arçelik ve Bosch-Siemens-Profilo grubu takip etmek zorunda kaldı. Yeni bir ürün grubu oluştu. Otomotiv sektöründe olduğu gibi, her kesime hitap eden ürünleri pazara sunmak zorundalar. Avrupaya baktığınızda genelde çok yüksek devirli çamaşır makineler görürsünüz.. 1600-1800 devirler çok satar. Ama Türkiye piyasasında satmaz. Çünkü bizim insanımız çamaşırını makineden çıkartıp asar. Avrupalı ise, asacak yeri olmadığı için kuru çıksın ister makinesinden çamaşır. Geçenlerde baktım annem makinenin devrini düşürmüş, dedim neden? Neymiş, çamaşırı hırpalamasınmış, nasıl olsa o onları zaten asıyormuş kurusunlar diye.. :))




  • Köylüne gelince, buna daha önce de şahit oldum, servis sanırım bazı olayları fabrikaya ve üst yönetime bildirmiyor. Kendisi iyi kötü bir şekilde çömeye çalışıyor. Hatta belki de bazen fabrikayı farklı hatalarda farklı yönlendiriyor olabilir. Bunu bosch için değil, genel olarak yazıyorum. Düşünsenize, siz servis kanadısınız; sizin verdiğiniz geribildirimler sayesinde fabrika oluşan hatalara çözümler bulmaya çalışıyor. Siz fabrikaya yanlış bilgi verirseniz, onlar da yanlış işler yaparlar. Fakat bir şekilde yönetimin bu durumdan haberi olursa, gereğini yapıyor olabilir, tekrar müşteri memnuniyetini kazanmak adına..

    Yani köylün orda çalışıyor diye değil, bir şekilde senin durumundan fabrikanın ya da yönetimin haberi olduğu için çözülmüştür. Yoksa senin köylün BSH'ta çalışıyor diye senin dolabı değiştirmemişlerdir.

    Saygılar..




  • bosch un avukatılığını yapmak istemem ama HATANIN SİZDE OLDUĞU bariz ortada..
  • bosch un sadece matkap ve hiltilerini tavsiye ederim
  • Kullanıcı hatası olmuş
  • valla bizde 5 ay önce aldıgımız bocsh marka max 7 çamasır makınesınden hiç menun degiliz.özellikle kısa programlarda ,çamasırlarda detarjan kırıntısı bırakıyor,yada çamaşirlar iyıce ıslanmıyor bazı yerlerı kuru kalıyor.nerde bize 18 yıl hızmet eden arçelik full otamatık 220o çamasır makınesı,yaptık bir hata.ama bumdana sonra bosch bitmiştır.
  • BOSCH ESKİ BOSCH DEGİL 20 SENE ÖNCEKİ MAKİNELERİ HARİKA İDİ NE ZAMANKİ YERLİ ÜRETİME DÖNDÜLER OLDULAR BOŞ,İSTEYEN KATILIR İSTEYEN KATILMAZ,EGER ÇEVRENİZDE YERLİ MONTAJ VE İTHAL BOSCH ÇAMAŞIR MAKİNESİ VARSA KENDİNİZDE BAKIP KULLANIP ANLAYABİLİRSİNİZ,GİTTİGİM EVLERDE İLK İŞİM ÇAMAŞIR BULAŞIK MAKİNELERİNE BAKMA VE BÜTÜN PROGRAMLARINI KURCALAMAKTIR,YERLİLER BANA GÖRE AŞIRI SESLİ SIKMADA DAHA AŞIRI SESLİ,VE SALANIYOR MAKİNE,MALZAME KÖTÜ,KÖRÜKLERİ KÖTÜ AMA TÜRKİYEDE ALINACAK BAŞKADA 1-2 HARİCİNDE ALTERNATİFİ YOK ÇÜNKÜ ARÇELİK VESTEL BOSCH TAN DAHA KÖTÜ.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.