Şimdi Ara

Dualogic Şanzımanlı araç satın alır mıydınız? (ANKET) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
6.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git

Dualogic Şanzımanlı araç satın alır mıydınız? (ANKET)


(En Son Oy Tarihi: 31.10.2024)
Giriş
Mesaj
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    Konfor sorun değil, ama 1 saattir şikayet sitesini inceliyorum, yeni ve eski ayrımı olmaksızın tüm yıllara ait dualogiclere ilişkin çok sayıda şikayet var. Özellikle robotize şanzıman beyni ile ilgili yüksek meblağlardan bahsediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Konfor sorun değil, ama 1 saattir şikayet sitesini inceliyorum, yeni ve eski ayrımı olmaksızın tüm yıllara ait dualogiclere ilişkin çok sayıda şikayet var. Özellikle robotize şanzıman beyni ile ilgili yüksek meblağlardan bahsediliyor.
    O şikayetlerden bütün sanzuman tiplerinde bol bol bulup okuyabilirsiniz hocam
    Sistemi en basit şanzılanlardan çok karmaşık olmadığı için arıza çıkarsada uygun fiyatlara hallolur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu şekilde anketle olmaz. Benim mmt aracım var. Memnunum. Kulaktan dolma bilgi ile yaşayan çok insan var.

    Yari otomatik yeni model bir dobloya misafir olmustum. Debriyajlı bir sistem icin gayet güzeldi. Bazen taksi şoförlerinin dahi bu yari otomatikler kadar düzgün vites degistiremedigini görüyorum.

    Baskı balatayi serviste değişmenizi öneririm. Tahmini 3 bin tutar. Periyodik bakım bile bin lira. Onda da tam otomatik olsa bir debriyaj ömrü boyunca 2-3 kere şanzıman yağı ve 1 tur daha fazla fren balatayi değiştirmeniz gerekir. Üstüne yari otomatiğin yakıt ekonomiside var.

    Yanı yari-otomatik arac ile tam otomatik arasında bakım maliyeti açısından bir fark oluşmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beninde aracım 2012 model Fiat Punto otomatik vites Öncelikle vites geçişleri elbette bir DSG şanzıman değil ama aşırı kötü de değil

    Bazen 2 den 1 e almamak için inat ediyor ve 1-2 2-3 geçişleri hafif sarsıntılı oluyor bunlar sizin için dert değilse düşünmeyin alın

    Arıza konusu şans işi bence DSG şanzımanlarda sıkıntı cıkarabiliyor o biraz sizin şansınıza kalmış diye düşünuyorum

    50 bin TL gibi bir rakama otomatik dizel düşünüyorsanız eğer punto ve linea dışında çok fazla araç yok ki punto bence çok başarılı bir araç donanım olarak gayet dolu.

    Otomatik vites olmazsa olmaz ise sizin için, bence Punto tercih edebilirsiniz. Ama benim için farketmez derseniz düz vites daha üst model bir araç bakabilirsiniz.

    Ben eşim için almıştım. Araba sürmeyi ögrensin acemiliğini atsın diye ama öğrendikten sonra mesela üstüne biraz para koyup model yükseltip bir DSG şanzıman alabilirsem alırım.




  • 1.6 dualogic bravo sahibiyim. eşim kullanacak diye manueli satıp otomatiğini aldım. öncelikle şunu söyleyeyim bu şanzıman sert kullanım için konforlu bir şanzıman değil. normal kullanım ve sakin kullanım için gayet iyi. yokuş çıkarken kararsız kalabiliyor, eşimde alıştı şimdi böyle bir durumda direksiyondan direkt bir tık düşürüp rahatça kullanabiliyor. 1.3 lerde daha sorunlu çalıştığını duymuştum. birde 5 ileri olan dualogic şanzımanı tavsiye etmiyordu hiçkimse.

    şanzımanı komple değiştirseniz tam otomatiğe göre daha az para harcarsınız. manuel şanzımanın robotize edilmiş hali sonuçta. internette şikayete bakarsanız honda dışında birşey almazsınız, dsgden zamanında canım yandı mesela. 2.0 dizel olmadıkça bundan sonra vag grubunun otomatiğine yaklaşmayı bile düşünmüyorum. bana çok masraf çıkarmayacak bir şanzıman arıyordum birşey olsa bile, içlerinde en güvendiğim yine 1.6 dizelin dualogic şanzımanı oldu. yanılıp yanılmadığımı ilerleyen zamanlarda anlayacağım ama 200 bini devirip hiçbir sıkıntı yaşamayan bir dünya tanıdığım var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aoe_ -- 2 Eylül 2019; 14:23:2 >




  • aoe_ kullanıcısına yanıt
    Değerli görüşünüz için teşekkür ederim, 1.3 linea ve Punto'larda 5 ileri mi acaba bilginiz var mı? Ayrıca sizin eşiniz sabırlıymış, manuel müdahele gerekiyorsa benim eşim 2 gün sonra sat bunu der bana
  • Dizel manuel puntomu satıp eşim dolayısıyla punto evo dualogic 77hp aldım.

    100.000 km de aldım aracı. 105.000 de baskı balata değiştirdim. Şu anlık sorunu yok. Ancak dualogiclerde yağ kaçağı kronik problem, servis direk değişim diyor ve 6-7 binlere varabiliyor masraf.

    Ancak bu kaçak basit bir oring değişimi ile hallediliyor, ankara özel fiat servisi emci oto, istanbulda özel fiat servisi re-se oto kaçak tamiri yapıyorlar.Punto forumunda daha fazla bilgi mevcut.

    Ben baskı balata değiştirirken emci otoda yağ kaçağı 750 tl gibi fiyata tamir ediliyordu. En kötü çıkma robot 2000-2500 civarı ve 1 yıl garantili.

    Aslında dualogic basit sorunları ve basit çözümleri olan bir şanzıman türü, ancak kimse bilmediği için ve bizi yolunacak kaz olarak gördükleri için uçuk fiyatlar isteniyor.

    Mesela punto forumunda bi arkadaş vites geçmeme/boşa atma sorunu yaşamış, yabancı forumlarda çözümü bulmuş. Sorun robot üstündeki aktüatör denen parçanın içine çapak/kir birikmesi, çözüm temizlenip gresslenip takılması. 30 dk lık bir işlem olduğunu yazmış. Ustaların dediği ise baskı balata değişecek olmazsa robot değişecek.

    Konfor olarak fena değil, vites geçişleri kararsız kalabiliyor, arada sarsıntılı geçiş olabiliyor, çok nadirde olsa yokuşta sapıtıp boşa atabiliyor, virajlarda 1-2 arası kararsız kalıp,geç vites değiştirebiliyor vs vs.

    Ama manuel kullanan biri olarak bence manuel daha iyi(tüm yarı otomatikler için).
    Ancak acemiler ve bayanlar için ideal.




  • Benim lancia deltada da galiba aynı şanzımandan var. Tecrübelerimi aktarayım.

    Tam otomatik şanzımandan geçiş yaptım. Noterden çıktım, arabayı ilk çalıştırdım. Hafif eğimli bir yerdeki park yerinden çıkacağım. Tam otomatikte frenden kaldırınca hemen hareket eder, bu etmiyor. Ön ön gitmem lazım ama araba geri kaydırıyor.(Yokuş kaldış var ama belirli eğimde devreye giriyor). Frenden kaldırıyorum ayağımı, gaz veremiyorum(tam otomatiğe alışmışım). Daha sonra el freni vs derken park yerinden zar zor çıkardım ama eyvah dedim, büyük pişmanlık yaşadım. Eşim bunu hayatta kullanmaz, kullanmak da istemez. Frenden ayağını çekince arabanın hareket etmesi ne kadar güzel bir şeymiş dedim ilk zamanlar.

    Sonra arabaya alışmaya başladık. Ne kadar gaz verince hareket etmeye başlıyor. 1-2 arasında sakin olunca daha geçişlerin daha yumuşak olduğunu gördük. Frenden bırakınca arabanın gitmemesini de sevdik. Gerçekten güzel bir şey. 1dk lık ışıklarda araba düzdeyse frenden kaldır ayağını. Araba sürekli gitmeye çalışıp yakıta, balatalara zarar vermiyor.

    Daha sonra 20gün kadar kiralık pws focus kullandık. Focusun motoru şanzımanı bize araba işte bu dedirtti. O vites geçişleri, motorun sesi bize büyük sürüş keyfi verdi. Eşim bile sürekli focus sürmek istedi. Tipsiz ama focus alalım, sürüş keyfi daha önemli demeye başladı :)

    Bu arada aracım 98bin km'de. Baskı balata'nın biraz daha ömrü varmış. Kullanıma bağlı baskı balata değişimi gerekiyor bunlarda. Maliyet 1500-4000 arasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Değerli görüşünüz için teşekkür ederim, 1.3 linea ve Punto'larda 5 ileri mi acaba bilginiz var mı? Ayrıca sizin eşiniz sabırlıymış, manuel müdahele gerekiyorsa benim eşim 2 gün sonra sat bunu der bana
    2011 fiorinoda görmüştüm abi, diğer modellerde 5 ileri yok diye biliyorum. ama yine de daha iyi bilen birine sormak lazım. aslında sabır isteyen bir iş değil, direksiyondan bir düğmeye dokunuyorsunuz o kadar. bizim ki debriyajla pek anlaşamadığından buna birşey demiyor.




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Ayağını frenden cek yarim debriyaj yap bekle diyorsun yanı. Her mesajında bir falso var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarım debriyaj yapmıyor ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Yari otomatik arac fren yapmadığında yarim debriyaj yapar. Sizin aracınıza özel bir durum varsa bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok az gaz verince yarım debriyaj yapmaya başlıyor.

    Yokuş kalkış desteği olmayan araçlarda belki yarım debriyaj yapıyordur geri kaçmasın diye. Yine de baskı balataya çok zarar verir, mantıklı gelmedi yarım debriyaj yapması
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda yokuş kalkış desteği yok. Motor gücünün yettiği an (yokuş yukarı bile olsa) arac kalkıyor gaz vermeden.

    Yanı dedigin gibi olsa araba en ufak yokuşta geri kaçar. Benim aracım şehiriçi standart yokuşlarda geri kaçmıyor. Hatta bıraksam kendi kalkar ama motor torku çok az gideceği icin baya bir yarim debriyaj yapar. Fiat eger dedigin gibi yapmışsa anlam veremedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En ufak yokuşta kaçıyor zaten. Hafif eğim olunca yokuş kalkış devreye giriyor. Bana çok rahat geliyor şu an. Gazdan çekince gitmemesi bence güzel bir şey. Parkederken alışana kadar zor oluyor sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Valla sana karşı lafımı geri alacağım hiç aklıma gelmezdi. Kusura bakma Ust perdeden konuştuğum icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Benim aracımda yokuş kalkış desteği yok. Motor gücünün yettiği an (yokuş yukarı bile olsa) arac kalkıyor gaz vermeden.

    Yanı dedigin gibi olsa araba en ufak yokuşta geri kaçar. Benim aracım şehiriçi standart yokuşlarda geri kaçmıyor. Hatta bıraksam kendi kalkar ama motor torku çok az gideceği icin baya bir yarim debriyaj yapar. Fiat eger dedigin gibi yapmışsa anlam veremedim.
    arkadaşımda opel corsa var 2004 model, oda yarı otomatik ama frenden ayağınızı aldığınızda kalkıp gidiyor. dualogic şanzımanda bu yok. arabayı boşta bekletiyor. hatta bir süre vitesi boşa atmayıp uzun süreli sabit durursanız araç kendini boş vitese atıp tekrar sizin vitese atmanızı istiyor. frenden ayağınızı alsanızda kalkıp gitmiyor. hafif eğimli yerde geri kaçıyor hatta. bu sistemi daha çok beğendim açıkcası, tam otomatikte frenden ayağınızı aldığınız anda gitmesi mecburen vitesi boşa atma ya da frende bekletme ihtiyacı doğururken bu şanzımanda bu dert yok. eğer ilk kalkışta ya da park halinde ağır ağır gidiyorsanız yarım debriyaj yapıyor. bende ilk kullandığımda çok şaşırmıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurBatur

    Beninde aracım 2012 model Fiat Punto otomatik vites Öncelikle vites geçişleri elbette bir DSG şanzıman değil ama aşırı kötü de değil

    Bazen 2 den 1 e almamak için inat ediyor ve 1-2 2-3 geçişleri hafif sarsıntılı oluyor bunlar sizin için dert değilse düşünmeyin alın

    Arıza konusu şans işi bence DSG şanzımanlarda sıkıntı cıkarabiliyor o biraz sizin şansınıza kalmış diye düşünuyorum

    50 bin TL gibi bir rakama otomatik dizel düşünüyorsanız eğer punto ve linea dışında çok fazla araç yok ki punto bence çok başarılı bir araç donanım olarak gayet dolu.

    Otomatik vites olmazsa olmaz ise sizin için, bence Punto tercih edebilirsiniz. Ama benim için farketmez derseniz düz vites daha üst model bir araç bakabilirsiniz.

    Ben eşim için almıştım. Araba sürmeyi ögrensin acemiliğini atsın diye ama öğrendikten sonra mesela üstüne biraz para koyup model yükseltip bir DSG şanzıman alabilirsem alırım.
    DSG şanzımanla ilgili pek bilgini yok galiba??? Olsaydı bu kadar hevesli olmazdınız.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.