Şimdi Ara

DTC'nin ESP'den farkı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
6.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aralarında bir fark varmı? veya üstünlük varmı? ikisi aynı şey mi oluyor?



  • Vsa DTC gibi isimleri ESP'yi icad eden şahıs veya firmaya patatent parası vermemek için bu gibi adları kullanıyorlar diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.
  • Esp yi ilk mercedes bulmuş sanırım bmw para vermemek için teknolojinin adını değiştirmiş. Fark yok ikiside savrulmaları engelliyor.
  • Bildiğim kadarıyla ESP Bosch firmasının. Bunu ESP adı altında kullanabilmek için de bosch firmasına lisans parası ödenmesi gerekiyor. Bir çok firma bu sistemi kendileri geliştirip başka isimler veriyorlar bildiğim kadarıyla.

    Honda: VSA
    BMW:DTC
    Mitsubishi: ASTC

    Yanlış da biliyor olabilirim tabi
  • ESP isim ve patent (teknoloji) olarak alman Bosch'a ait.

    İsimler farklı olsa da işlev aynıdır. Önemli olan da budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dtc de viraj alırken iç taraftaki teker daha yavaş dıştakiler daha hızlı dönüyor veya bmw de böyle bi özellik var diye biliyorum, yanlış bilgi olabilir tabi...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dtc Bmw nin kullandığı bir sistem dinamik traction control bu aslında daha sportif sürüş sağlayan bir sistem aracın sınırlı olarak kaymasına olanak veriyor. Dsc ise bildigimiz esp nin gorevini yapıyor ve en ufak
    durumda surucuye hicbir mudahale izni vermiyor. Bmw de iki kademeli bir sistem mevcut

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf neden ESP standart değil
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    ESP isim ve patent (teknoloji) olarak alman Bosch'a ait.

    İsimler farklı olsa da işlev aynıdır. Önemli olan da budur.

    Ben Mercedes'in diye biliyordum
  • sistem genel olarak aynı ama adları değişik
    honda vsa
    vw esp
    bmw dtc vs gibi isimlerle sunuyor
  • Önemli olan adı veya boyutu değil işlevidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    ESP isim ve patent (teknoloji) olarak alman Bosch'a ait.

    İsimler farklı olsa da işlev aynıdır. Önemli olan da budur.

    Ben Mercedes'in diye biliyordum

    Bosch'a ait.

    en.wikipedia.org
    Electronic stability control - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 8 Kasım 2012; 0:02:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    Dtc de viraj alırken iç taraftaki teker daha yavaş dıştakiler daha hızlı dönüyor veya bmw de böyle bi özellik var diye biliyorum, yanlış bilgi olabilir tabi...

    Kilitli diferansiyel olmayan tüm arka çekiş araçlarda böyledir zaten, DTC ile alakası yok..

    DTC=ESP=VSA=DSTC=vs.vs.

    Elektronik Stabilite Programlarının hemen hemen hepsi aynı..
  • çoğu kişi yanlış yazmış..

    dtc - çoğu markadaki asr yle aynı görevi yapar

    dsc- esp yle aynı
  • DTC - Dynamic Traction Control - Patinaj Önleyici Sistem

    DSC - Dynamic Stability Control - ESP ile aynı.

    VSA - Vehicle Stability Assist - ESP ile aynı.



    ----------------------------------------




    Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)' (formerly CSL 4-Drive TCS)
    Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Audi: Electronic Stability Program (ESP)
    Bentley: Electronic Stability Program (ESP)
    BMW: Co engineering partner and inventor with Robert BOSCH GmbH and Continental (TEVES) Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
    Bugatti: Electronic Stability Program (ESP)
    Buick: StabiliTrak
    Cadillac: StabiliTrak & Active Front Steering (AFS)
    Chery Automobile: Electronic Stability Program
    Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only)
    Chrysler: Electronic Stability Program (ESP)
    Citroën: Electronic Stability Program (ESP)
    Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
    Daimler: Electronic Stability Program (ESP)
    Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Ferrari: Controllo Stabilità (CST)
    Ford: AdvanceTrac with Roll Stability Control (RSC) and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia only)
    General Motors: StabiliTrak
    Honda: Vehicle Stability Assist (VSA) (formerly CSL 4-Drive TCS)
    Holden: Electronic Stability Program (ESP)
    Hyundai: Electronic Stability Program (ESP), Electronic Stability Control (ESC) and Vehicle Stability Assist (VSA)
    Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
    Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
    Kia: Electronic Stability Control (ESC) and Electronic Stability Program (ESP)
    Lamborghini: Electronic Stability Program (ESP)
    Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
    Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
    Lincoln: AdvanceTrac
    Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
    Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) (including Dynamic Traction Control)
    Mercedes-Benz (co-inventor) with Robert BOSCH GmbH: Electronic Stability Program (ESP)
    Mercury: AdvanceTrac
    MINI: Dynamic Stability Control
    Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE and Active Stability Control (ASC)
    Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
    Opel: Electronic Stability Program (ESP)
    Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
    Pontiac: StabiliTrak
    Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
    Proton: Electronic Stability Program
    Renault: Electronic Stability Program (ESP)
    Rover Group: Dynamic Stability Control (DSC)
    Saab: Electronic Stability Program (ESP)
    Saturn: StabiliTrak
    Scania: Electronic Stability Program (ESP)[63]
    SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
    Škoda: Electronic Stability Program (ESP)
    Smart: Electronic Stability Program (ESP)
    Subaru: Vehicle Dynamics Control (VDC)
    Suzuki: Electronic Stability Program (ESP)
    Toyota: Either Vehicle Stability Control (VSC) or Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM)
    Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
    Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
    Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP)
    Opel: Trailer Stability Program (TSP)[64]

    en.wikipedia.org
    Electronic stability control - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 8 Kasım 2012; 0:09:22 >




  • DTC ; Dynamic Tracking Control özellik olarak patinaji engellemektedir.
    DSC; Dynamic Stability Control... buda esp dir malesef %100 kapatamadıgım hem güzel hemde nalet bir program:@
  • Bmwde DTC arkadaslarinda yazdigi gibi arka tekerleklerin patinaja dusmesine izin veriyor boylelikle arkanin kaymasina musaade ediyor.DTC yi kapadiginiz zaman biraz eglenmeye izin veriyor arac sadece arkadan kaymasina izin veriyor onden kayma egiliminde hemen hizaya sokuyor araci DSC.Ama DSCde kapatilabiliyor yani tamamen sistemleri devre disi birakmak mumkun.5-8 sn arasi basili tutunca DSC off yani sistemlerin hepsi tamamen devre disi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o da zaten Allah'a emanet mod oluyor.. sadece ABS devrede oluyor..

    bir arkadaş DSC'yi tamamen devreden çıkartamadım demiş.. DTC / DSC tuşuna 8 saniye basılı tutup iptal ettikten sonra direksiyonu tam sağa ya da sola çevirip gaza yüklen bakalım neler oluyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WARNİNG

    DTC ; Dynamic Tracking Control özellik olarak patinaji engellemektedir.
    DSC; Dynamic Stability Control... buda esp dir malesef %100 kapatamadıgım hem güzel hemde nalet bir program:@

    tuşa basılı tutarsan bir süre kapanıyor bmw grubunda
  • hayır sadece %20 kendini kısıyor diyorlar ve nitekim hep kontrol arabada bende değil hissediliyor
  • antipatinaj denilen sistem dtc diğer arabalarda ne diye geçiyor ? yaygın bişeymidir? mesela c sınıfı her araba da oluyormu? esp kadar yaygın mı? yada esp ile birlikte mi oluyor? hangi markalar kullanıyor?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.