Şimdi Ara

DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
3
Favori
59.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum. Geçen hafta 2010 model Octavia 1,6 Tdi dsg elegance satın aldım. Araç 67.000 km de. Ankara'da ikamet ediyorum fakat aracı İstanbul'dan aldım. Aracı expertiz için maltepedeki yetkili servis Yüce motora götürdüm.Expertizden tek beklentim dsg ile ilgili bir sorun olup olmadığı konusu idi(malum dsg sorunlarını duyduktan sonra) ve bu beklentimi servis yetkililerine expertiz öncesi ilettim. Expertiz sonunda herhangi bir sıkıntı olmadığı, yazılım güncellemesininde yapılmış olduğunu belirttiler ve bende aracı aldım.
    Servisten çıkıp aracı İstanbul yoğun trafiğinde birsüre kullandığımda D2 kalkışta silkeleme ve titreme (özellikle yokuşlarda) yaptığını gördüm ve servise geri döndüm. Ustabaşı, gerçekten çok ilgili birisi, araçla yaptığı test sürüşü sonrası kavrama ile ilgili sorun olduğunu söyledi ve yeniden makinaya bağlayarak çeşitli ayarlamalar yaptı. Artık düzelmiş olacağını,tekrar test etmemi söyledi.İşim gereği Ankaraya dönmem gerekiyordu, malasef aynı sorun devam ediyordu.
    Ertesi gün ustayı tekrar arayıp (ismi Nurettin usta kendisine alakası için teşekkür ediyorum) sorunun devam ettiğini söyledim. Bu arada aracın garantisi yok tabiiki, fakat Ankara'da Skoda Efe ye gidip durumu anlatıp, kavrama değişimini yaptırabileceğimi (bazı benzer vakalarda garantiden değişim yapıldığını) tavsiye etti. Efe Skoda garanti bittiği için böyle bir talebi göndermenin bile anlamsız olduğunu,red cevabının geleceğine emin olduklarını söylerek herhangi bir girişimde bulunmadı. Yüce Motoru tekrar arayıp Ankara Efe nin tutumunu ve bana bu sorunun expertizde bildirimesi durumunda aracı belki almayacağımı yada fiyatını ona göre hesaplayağımı söylediğimde servis müdürü ile görüşüp bana bilgi vereceklerini söylediler. Dedikleri gibi bir saat sonra aradılar beni adıma bir talep yaptıklarını cevabın birkaç gün içinde geleceğini söylediler. Birkaç gün sonra Yüce Oto dan aradılar ve kavramanın garanti kapsamında hiçbir ücret ödemeden değiştirileceğini ilettiler ki araç 45.000 ve 60.000 bakımlarına yetkili serviste girmemiş olmasına rağmen.
    Birkaç gün sonraki İstanbul ziyaretimde, sabahtan aracı bıraktım ve akşam parça değiştirilmiş olarak teslim aldım, hiçbir ücret ödemedim ve sorun giderildi. Servis müdürünün, servis danışmanının ve ustabaşının ilgisi ve sorunun çözülmesi konusundaki gayretleri gerçekten çok mutlu etti beni, onların hepsine teşekkürlerimi sunuyorum.
    Ankara'da yaşayan arkadaşlardan Ankara'da hangi yetkili servisin daha iyi olduğu, aynı zamanda özel servislerden kime gidebilirim tavsiye edenler olursa teşekkür ederim.
    Bir sorumda 1.6 tdi motorlarda triger değişimini 4 yıl 90.000 km olarak biliyorum fakat bazı arkadaşlarımdan 210.000 km diye duyuyorum, hangisi doğrudur? cevaplar için teşekkürler.




  • Merhaba, Allah kaza bela vermesin.
    Basinizdan gecenler ilginc ama guzel bitmis..Skodanin iyi yani bu aslinda.daha dogrusu piyasada cok fazla tutulmayan( yani bi WW Reno gibi degilde biraz daha agir satisi olan ) araclarin servis kalitesi ve musteri iliskileri herzaman daha iyidir cunku musteri gelsin isterler digerleri gibi gozleri doymamistir..

    Triger konusuna gelirsek zincir olmamasi lazim arabanizda normal kayis vardir ve uretildigi ham maddeden dolayi 5 10 yilda ozelligini kaybeder. Firmalar 10 yil demezler 5 yil derler ki kimsenin basi agirmasin yolda ayni sey Km icinde gecerlidir. Benim kendi yaptigim 90 binde bir triger seti komple ( contasina kadar ) degistiririm sizde oyle yapin kafaniz rahat olsun yoksa 500 liradan kacarken motoru feda etmeye degmez.. Zincirlerin bildigim kadariyla 200 bn km civari kontrolu oluyor ama lastik trigerler benm simdiye kadar gordugum su anki kullandigim laguna v6 130 bin kmde bir degisimi var..
  • SPY34 kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, en garantisi değiştirip rahat olmak 75.000 bakımına az kaldı o zaman değiştirmek en doğrusu olur. Size de kazasız,sağlıklı günler dilerim.
  • Acemi sorusu: dsg sadece otomatik vites için mi, düz vites dsg diye bir şey var mı?

    Düz vites octavia alayım mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böcekli sümük kullanıcısına yanıt
    Dsg otomatik vitesin ticari adı. Düz dsg diye bir şey yok.
    Düz vites 1.6tdi alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 dizel octavia alma durumum var. 150bin'de araç ve biraz korkutuyor açıkcası dsg 150bin çok mu sizce arkadaşlar bütün bakımları zamanında doğuşta yapılmış.
  • Shadzzo kullanıcısına yanıt
    Hocam skoda fabia 1.0 dsg (2017) aracım var. Benim dsg ye bakış açım şöyle. Araç İstanbul gibi dur kalk trafiği çok olan bir yerde uzun km ler kullanılmış ise ve motor torku yüksek bir model ise max 50 - 60 bin km ye kadar alınabilir. Bahsettiğiniz araç için dsg ye daha önce hiç müdehalede bulunulmadı ise çok büyük ihtimal masrafı yeni sahibine açacaktır. Eğer uygun bir fiyattan alınmayacaksa (şanzumanı komple değiştirecekmiş gibi düşünün) uzak durun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Master_Sergeant kullanıcısına yanıt
    Hocam aracı satın aldım. Torku yüksek 1.6 TDI olduğu için ve İstanbul trafiğinde kullanılmış bir araba. Şimdilik 600 km civarı kullandım bir sıkıntı yok. Piyasanın yaklaşık 20bin lira altına aldım tanıdık olduğu için. Bakalım umarım bir sorun çıkartmaz 1 yıl falan kullanıp satarım diyorum
  • Shadzzo kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hayırlı olsun. Bahsettiğim fark bu idi. Şansınıza sıkıntı çıkarmaz ise 20 bin tl kar etmiş olursunuz. 3 - 5 bine halledilebilecek bir arızada yine karlısınız. Komple değişmesi gerekirsede dsg yi sıfırlayıp satmak yine karlı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.