Şimdi Ara

DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
3
Favori
59.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozcelal@gmail.com

    ben kullanıyorum DSG şanzıman 450.000 KM oldu daha en ufak bir harcama yapmadım şanzımanla alakalı hala da sorun çıkarmadı

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar DSG ile ilgili baya birşeyler yazan olmuş. Gerçekten bana görede güzel bir teknoloji tabi teknolojinin iğilikler getirdiği kadarda götürdüğü şeylerde olabiliyor. Arabalara bakarsanız sıkıntısız araç istiyorsanız kara düzen araçlar alıcaksınız. Mesela renault Clio sedan vb.. neden arıza olmuyor bozlumuyor kolay kolay arabada en son nokta 2 cam otomatiği veya 4 cam başka bişi yok. Bende skoda superb var TDI bilen bilir araçta herşey otomatik silecek suyunun bittiğini bile haber veriyor sen bakmıyorsun e bu araç bozulmaz mı belki çıkarır bir gün bişi. Şu çok ilginç araba 1,6 TDI yazdığım gibi DSG maalesef yok nedendir bilmiyorum Octavia da var mesela bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. olsa alıcaktım Neyse ki hill holder koymuşlarda manuelin en büyük sıkıntısı yokuşlar ordada onun sayesinde kolay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hondadd

    Arkadaşlar DSG ile ilgili baya birşeyler yazan olmuş. Gerçekten bana görede güzel bir teknoloji tabi teknolojinin iğilikler getirdiği kadarda götürdüğü şeylerde olabiliyor. Arabalara bakarsanız sıkıntısız araç istiyorsanız kara düzen araçlar alıcaksınız. Mesela renault Clio sedan vb.. neden arıza olmuyor bozlumuyor kolay kolay arabada en son nokta 2 cam otomatiği veya 4 cam başka bişi yok. Bende skoda superb var TDI bilen bilir araçta herşey otomatik silecek suyunun bittiğini bile haber veriyor sen bakmıyorsun e bu araç bozulmaz mı belki çıkarır bir gün bişi. Şu çok ilginç araba 1,6 TDI yazdığım gibi DSG maalesef yok nedendir bilmiyorum Octavia da var mesela bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. olsa alıcaktım Neyse ki hill holder koymuşlarda manuelin en büyük sıkıntısı yokuşlar ordada onun sayesinde kolay.

    Alıntıları Göster
    İstanbul Bahçelievler Yükselen Oto'da Skoda Rapid 1.6 TDI 105 HP Elegance manuel vites kullandım. Bana Jetta ile aynı tadı verdi. Ses yalıtımı güzel. Performansı oldukça iyi. İç donanımları gayet iyi. Ben çok beğendim.

    Test aracı 1.6 TDI 105 HP Elegance manuel vitesti ancak ben 1.4 TSI 122 HP DSG 7 ileri Elegance almayı planlıyorum.

    Skoda bayilerinde 1.4 TSI 122 HP DSG 7 ileri test aracı bulunmuyor. Ancak ben Doğuş Oto Otomotion Maslak'ta platform kardeşi Seat TOLEDO 2013 denedim. Seat Toledo 2013 Style Versiyonu 1.4 TSI 122 HP DSG 7 ileri ile test sürüşü yaptım. Aslında Toledo'yu almaya karar vermiştim. Ancak Rapid'i inceleyince ve gidip test sürüşü yapınca Rapid'in daha şık olduğuna karar verdim.

     DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG

     DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG

     DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG

     DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG

     DSG Problemleri: Skoda Octavia 1.6TDI DSG

    Test sürüşü sırasında Bahçelievler Yükselen Oto'nun yan binasında bir özel firmaya ait kiralık 3 adet yeni Seat Toledo 2013 Reference Versiyonunu gördüm. Karşılaştırmak için test aracını Seat Toledo 2013'ün yanına çektim. Büyük bir şanstı benim için ve ikisi de üstelik beyaz renkteydi.

    Seat Toledo 2013 ve Skoda Rapid 2013 karşılaştırıldığında bence Rapid çok şık. Seat Toledo 2013 Style versiyonunda dönüşe duyarlı sis farları pakete dahil. Isıtmalı koltuklar ve ısıtmalı silecek suyu gibi kış paketi özellikleri ekletirseniz Seat Toledo 550 TL daha pahalı oluyor.

    Ben Seat Toledo yerine Skoda Rapid almaya karar verdim. Çünkü görünümünü çok beğeniyorum. Onun dışında her şeyi neredeyse aynı.

    B+ segmentinde (bazılarına göre C Giriş segmenti de denilebilir) oldukça iyi bir araç.

    Her iki araç için de tek bir kaygım var o da DSG 7 ileri şanzıman. 30.000-50.000km arasında VW, Seat, Skoda, Audi için problemli o kadar çok yorum okudum ki DSG 7 ileriden korkar oldum. Eskiden neden insanlar otomatik almaz ki diye düşünürdüm şimdi anlıyorum ki bir kişi bir araca 50.000 TL verecekse ileride(2 yıl içinde 30.000-50.000km arasında) bir problem çıkmasın diye DSG 7 ileri yerine manuel TSI ya da TDI alıyorlar.

    Konfor, kalite, sürüş zevki açısından araç mükemmel.

    Ancak DSG 7 ileri sahibi VW, Seat, Skoda, Audi sahiplerinin bir bölümü ciddi problemler yaşamışlar.

    Az önce Jetta 1.6 TDI DSG 7 sahibi bir arkadaşımı aradım. 15.000 km'de olan aracından çok memnun.

    Yine 22.000 km'de 1.2 TSI DSG 7 Fabia sahibi bir başka arkadaşım da oldukça memnun.

    Nisan 2013'de Rapid 1.4 TSI DSG 7 Elegance alan bir başka kişi ile yazıştım 2-3 ayda henüz 7.400 km'de olmasına karşın hiç bir problem yaşamadığını ve çok memnun olduğunu yazmış.

    Henüz Rapid ile DSG 7 ileri kuru şanzıman kullanıp problem yaşayan görmedim.

    Skoda VW'den DSG almak yerine 2013'de kendi DSG şanzıman fabrikasını kuracağını belirtmiş.

    Kaynak :http://www.youtube.com/watch?v=3tlYHBlwqBc

    Belki VW'den bağımsız Skoda bu konuda VW'den daha başarılıdır.

    Bu hafta Şeker Beyazı Rapid Elegance 1.4 TSI DSG Otomatik almayı planlıyorum.

    Yılda 15.000 km'den fazla yapan biri değilim. Sakin bir sürüş tarzım vardır. Yılda 1-2 uzun yol hariç genelde şehir içinde ayda en fazla 1.000-1.200km yaparım. Eşim de kullansın diye DSG ve yokuş kalkış desteği(Hill Holder) hedefim var. Rapid pek çok incelediğim araçtan sonra en çok hoşuma giden oldu.
    Özellikle Seat Toledo 2013 ile Rapid arasında çok gidip geldim. Ancak Youtube'da pek çok videoyu izledikten sonra Rapid almaya karar verdim.

    Ancak bir arkadaşım DSG ile ilgili uzun vadede bazı problemler çıktığını, ses yaptığını, bazen vuruntu yaptığını ve özellikle 30.000+ km'lerde bazı problemler çıkarttığını söyledi. VW ile bu tarz problemler yaşandığı için genelde insanların 2 yıl garantiye ek olarak servis bakımlarını düzgün yaptırarak ek İYİ NİYET garantisi aldığını belirtti. Bu sayede 3 yılda 60.000-100.000km arasında olası bir DSG şanzıman arızasında aracın zaten garantide olacağını ve gerekirse mekatronic veya şanzımanın dahi garanti kapsamında değiştirildiği söyledi. Ancak bazen Almanya'dan beklenen parçaların 15-45 gün aralığında geldiğini belirtti.

    VW tasarımı 7 ileri kuru DSG şanzıman ile ilgili 2010/2011 ve 2012'nin ilk yarısında bazı arızalar olduğuna dair VW forumlarında yorumlar okudum.

    Kaynak:

    http://www.passatturkiye.com/38-sanziman-aktarma

    http://forum.donanimhaber.com/m_43534513/tm.htm

    2013 için böyle bir bilgi göremedim. Belki henüz fazla kilometre oluşmadığı içindir, belki de DSG şanzıman için anlatılanlar abartılıdır ya da 2013 üretimi gerçekten iyidir. DSG 7 ileri kuru şanzıman için C serisi gibi adalandırılmalar ile yeni türlerin çıktığını ve arızalı araçlarda bununla değiştirildiğini duydum.

    Olası problemler : Muhtemelen 30.000+ km sonra

    1. Taş parke, mıcırlı, çakıllı, bozuk satıh olan yollarda motordan(şanzımandan) bir şıkırtı sesi gelmesi
    2. P'den D'ye, D'den P'ye geçer bazen aracın istop etmesi
    3. Bazen olmakla beraber dik yokuşlarda fazla dur kalk yapılırsa 2'den 3'e geçerken geçikme ya da titreme.

    Duruma göre yetkili serviste alınan olası tedbirler:

    1. Mekatronik değişimi.
    2. Baskı balata değişimi.
    3. Şanzıman değişimi.

    VW, Seat ve Skoda'nın her yıl pek çok DSG şanzımanlı araç sattığı düşünülürse forumlara yansıyan araçların belki de %1'inde bu tarz bir problem yaşamaktadır. Kimbilir belki de DSG satışlarının fazla olması sonucu olası arızalar da fazla göz önünde oluyordur. Belki kullanım hataları veya aşırı zorlamadan kaynaklanıyorudur. Sürekli dik yokuşta park etmek gibi ve şanzımanı zorlamak gibi.

    Mesala satılana oranla arızalanı bilsek o zaman karar vermek daha kolay olacaktır. Biraz araştırdım.

    VW Sadece 2012 yılında VW 56.706 adet araç binek araç satmış(ticari olmayan)

    VW 56.706 adet (2012 yılında B,C,D sınıflarında toplam satış adeti)

    Kaynak :http://www.arabam.com/haber/Otomobil...u/Detay-296451

    Buna Seat ve Skoda dahil değil.

    2012 VW satış rakamlarına bakarak diyelim ki VW, Seat ve Skoda yıllık ortalama 70.000 adet satıyor olsun. Bunların %20'si yani 14.000 tanesi ise 2013 model DSG 7 ileri kuru şanzıman olsun. Bunlardan arıza yapan oran acaba nedir. Tüm forumlardaki arızaları toplasak 1.000 tane eder mi? diyelim ki öyle olsun o zaman arıza yüzdesi sanırım %7 ederdi.

    Bu durumda ben DSG 7 konforu ve sürüş rahatlığı için ayrıca eşimin acemi olduğu düşünülürse daha rahat araç kullanabileceği için(buna yokuş kalkış desteği de etkendir) şu sonuca varabilir miyim? Şanslı memnun %93 olma şansım yüksek. Kalan %7 ise tamamen VW, Seat, Audi ve Skoda garantisindedir. Eğer yetkili servis bakımlarımı da düzenli yaptırırsam 2 yıllık garanti süresi sonunda İYİ NİYET garantisi alırım. Bu durumda yedek parçada(şanzıman dahil) %30 katılım payı + işçilik ile 3 yılda yaklaşık 30.000-60.000 aralığında aracımda çıkacak olası bir problemi garanti kapsamında hallederim.

    Garanti dışında kalacağım 3. yıl sonrasında ortalama 45.000-70.000km aralığında aracı hemen satmam gerekir. Çünkü olası en ciddi arıza olarak DSG 7 ileri kuru şanzıman değişimi 18.500TL civarındaymış.

    Bu sebeple 3 yıl sonra aracı yenilemeliyim öyle mi?

    Ancak VW Group VW, Seat, Skoda ve Audi için bu problemi 2013 üretimlerinde aşmıştır diye de düşünmek istiyorum.

    Aksi halde DSG 7, VW Group'un satmaya devam edeceği bir şanzıman olmazdı.

    Bu açıdan görüyorum ki istisnalar olmakla beraber DSG'nin konforundan herkes memnun.Ama herkes de kaygılı.

    Aldığım izlenim aldıktan 2 yıl sonra ufak problemlerin çıktığı ve servis sayesinde garanti ile giderildiği yönünde. Ancak bazen aracınız 1 ay bile serviste kalabiliyor.

    DSG'den tüm bu sebeplerle korkanlar ise manuel alıyor.

    Kısaca Skoda DSG sahibi olanların model, yıl, km ve tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum. İlk aldıkları zamandan bugüne kadar DSG şanzıman ile ilgili iyi/kötü yaşadıklarını anlatmalarını rica ediyorum.

    Yeni araç alacak ve Rapid'e hayranlıkla yaklaşan biri olarak(test sürüşü de bunda etkendir) olası küçük konular ile canımı sıkmamak için siz tecrübeli SKODA DSG sahiplerinden destek talep ediyorum.

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TriNeO

    Modele özgü DSG sorunları var mı bilmiyorum.. Ama bendeki 1.4 TSI DSG araçta hiçbir sorun yok ve kullanımı oldukça keyifli..

    Biraz önyargı, birazda yanlış bilgi söz konusu bu konuda sanırım..

    Araçlarını fazla zorlayanlarda DSG sorunu yaşanabildiğini bolca okumuştum.. Özellikle yarış, drag vs gibi durumlarda bu oluşabiliyormuş..

    Bence en iyisi gidin bir test aracına binin..

    Test aracının model yılını ve kilometresini kontrol edin.. Çünkü çoğu test aracı 2010 model ve en az 30-50 bin bandında km'si.. Eğer o aracın DSG sisteminde sorunlar hissederseniz almayın..

    Yukarıda da yazdığım gibi bendeki 2010 model 1.4 TSI DSG Octavia araçta hiçbir sorun yok ve çok keyifli bir şanzıman DSG..

    Bende 1.4 TSI DSG7 almayı planlıyorum.

    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Rica etsem sorularımı yanıtlayabilir misiniz?

    1. Sizin aracınızın markası nedir?
    2. Yılı 2010 yani Haziran 2013 itibariyle tahmin ediyorum en az 2 yaşındadır.
    3. Kaç km'de?
    4. Bozuk yollarda ses çıkartma problemi sizde var mı?
    5. dik yokuşta vitese geçmeme ya da geç vites değiştirme/bekleme probleminiz var mı?
    6. P'den D'ye, D'den P'ye ya da R'den P'ye/D'ye bir istop etme problemi var mı?
    7. 2 yıl içinde vites geçişlerinde bir performans problemi, ses problemi, çekiş problemi ya da gecikme problemi yaşadınız mı?
    8. Bakım süreçlerinde dikkat ettiğiniz özel bir durum var mı? Şanzıman yağının servis süresini(15.000km'de bir) beklemeksizin kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi vb.
    9. Aracınızda yokuş kalkış desteği(Hill Holder) var mı? Bunun DSG7 kuru şanzıman için iyi olduğunu ve arızaları azalttığını söylüyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

    Yardımlarınız için minnettarım. Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    quote:

    Orijinalden alıntı: TriNeO

    Modele özgü DSG sorunları var mı bilmiyorum.. Ama bendeki 1.4 TSI DSG araçta hiçbir sorun yok ve kullanımı oldukça keyifli..

    Biraz önyargı, birazda yanlış bilgi söz konusu bu konuda sanırım..

    Araçlarını fazla zorlayanlarda DSG sorunu yaşanabildiğini bolca okumuştum.. Özellikle yarış, drag vs gibi durumlarda bu oluşabiliyormuş..

    Bence en iyisi gidin bir test aracına binin..

    Test aracının model yılını ve kilometresini kontrol edin.. Çünkü çoğu test aracı 2010 model ve en az 30-50 bin bandında km'si.. Eğer o aracın DSG sisteminde sorunlar hissederseniz almayın..

    Yukarıda da yazdığım gibi bendeki 2010 model 1.4 TSI DSG Octavia araçta hiçbir sorun yok ve çok keyifli bir şanzıman DSG..

    Bende 1.4 TSI DSG7 almayı planlıyorum.

    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Rica etsem sorularımı yanıtlayabilir misiniz?

    1. Sizin aracınızın markası nedir?
    2. Yılı 2010 yani Haziran 2013 itibariyle tahmin ediyorum en az 2 yaşındadır.
    3. Kaç km'de?
    4. Bozuk yollarda ses çıkartma problemi sizde var mı?
    5. dik yokuşta vitese geçmeme ya da geç vites değiştirme/bekleme probleminiz var mı?
    6. P'den D'ye, D'den P'ye ya da R'den P'ye/D'ye bir istop etme problemi var mı?
    7. 2 yıl içinde vites geçişlerinde bir performans problemi, ses problemi, çekiş problemi ya da gecikme problemi yaşadınız mı?
    8. Bakım süreçlerinde dikkat ettiğiniz özel bir durum var mı? Şanzıman yağının servis süresini(15.000km'de bir) beklemeksizin kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi vb.
    9. Aracınızda yokuş kalkış desteği(Hill Holder) var mı? Bunun DSG7 kuru şanzıman için iyi olduğunu ve arızaları azalttığını söylüyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

    Yardımlarınız için minnettarım. Teşekkür ederim.



    octavia aracı sattık..

    ama aynı şanzımana sahip yeti aracı hala kullanıyoruz..

    octavia 60.000 km'de iken satılmıştı ve bir problem yoktu..

    yeti ise şu an 50.000 de ve şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadık çok şükür..

    forumda bu kadar anti propoganda yapılınca insan bildiği doğrudan da şaşıyor.. burada anti veya lehte propoganda yapana kadar herkes birer e-posta ya da faks gönderse vag ve distribütöre eminim herkes için daha faydalı olurdu..

    sorularınıza gelirsek..

    1. Sizin aracınızın markası nedir?

    dsg şanzımanlı araç yeti 1.2 tsi dsg


    2. Yılı 2010 yani Haziran 2013 itibariyle tahmin ediyorum en az 2 yaşındadır.

    araç ekim 2010'da alındı.. neredeyse 3 yaşını bitirecek..


    3. Kaç km'de?

    50.000 km'de..


    4. Bozuk yollarda ses çıkartma problemi sizde var mı?

    o ses bütün dsg'lerde var deniyor.. ben bozuk yoldan ziyade kaldırım taşı döşenmiş yolda duyuyorum o sesi..


    5. dik yokuşta vitese geçmeme ya da geç vites değiştirme/bekleme probleminiz var mı?

    yok..


    6. P'den D'ye, D'den P'ye ya da R'den P'ye/D'ye bir istop etme problemi var mı?

    yok..


    7. 2 yıl içinde vites geçişlerinde bir performans problemi, ses problemi, çekiş problemi ya da gecikme problemi yaşadınız mı?

    hayır..


    8. Bakım süreçlerinde dikkat ettiğiniz özel bir durum var mı? Şanzıman yağının servis süresini(15.000km'de bir) beklemeksizin kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi vb.

    şanzımana bakımlarda hiçbirşey yapılmıyor.. sadece yazılım güncellemesi kontrolü yapılıyor.. benim tek dikkat ettiğim araca koydukları yağ.. onun da şanzımanla alakası yok..


    9. Aracınızda yokuş kalkış desteği(Hill Holder) var mı? Bunun DSG7 kuru şanzıman için iyi olduğunu ve arızaları azalttığını söylüyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

    aracımda hill holder var.. ama benim bildiğim kadarıyla bu tüm dsg'li araçlarda var.. etkisi konusunda malesef bilgim yok..


    nihayetinde benim araçla ilgili en büyük şikayetim satıcıların (aynı zamanda yetkili servis) kötülüğüdür.. keşke satış sonrasında adam gibi denetleme yapsa distribütör..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    quote:

    Orijinalden alıntı: TriNeO

    Modele özgü DSG sorunları var mı bilmiyorum.. Ama bendeki 1.4 TSI DSG araçta hiçbir sorun yok ve kullanımı oldukça keyifli..

    Biraz önyargı, birazda yanlış bilgi söz konusu bu konuda sanırım..

    Araçlarını fazla zorlayanlarda DSG sorunu yaşanabildiğini bolca okumuştum.. Özellikle yarış, drag vs gibi durumlarda bu oluşabiliyormuş..

    Bence en iyisi gidin bir test aracına binin..

    Test aracının model yılını ve kilometresini kontrol edin.. Çünkü çoğu test aracı 2010 model ve en az 30-50 bin bandında km'si.. Eğer o aracın DSG sisteminde sorunlar hissederseniz almayın..

    Yukarıda da yazdığım gibi bendeki 2010 model 1.4 TSI DSG Octavia araçta hiçbir sorun yok ve çok keyifli bir şanzıman DSG..

    Bende 1.4 TSI DSG7 almayı planlıyorum.

    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Rica etsem sorularımı yanıtlayabilir misiniz?

    1. Sizin aracınızın markası nedir?
    2. Yılı 2010 yani Haziran 2013 itibariyle tahmin ediyorum en az 2 yaşındadır.
    3. Kaç km'de?
    4. Bozuk yollarda ses çıkartma problemi sizde var mı?
    5. dik yokuşta vitese geçmeme ya da geç vites değiştirme/bekleme probleminiz var mı?
    6. P'den D'ye, D'den P'ye ya da R'den P'ye/D'ye bir istop etme problemi var mı?
    7. 2 yıl içinde vites geçişlerinde bir performans problemi, ses problemi, çekiş problemi ya da gecikme problemi yaşadınız mı?
    8. Bakım süreçlerinde dikkat ettiğiniz özel bir durum var mı? Şanzıman yağının servis süresini(15.000km'de bir) beklemeksizin kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi vb.
    9. Aracınızda yokuş kalkış desteği(Hill Holder) var mı? Bunun DSG7 kuru şanzıman için iyi olduğunu ve arızaları azalttığını söylüyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

    Yardımlarınız için minnettarım. Teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Az önce bir arkadaşımı aradım. 2012 VW Jetta 1.6 TDI DSG 7 ileri kuru şanzıman aracı var. Araçtan çok memnun olduğunu söyledi. 15.000 km'de olduğunu ve hiç bir problem yaşamadığını söyledi.

    Sadece Cağaloğlu ve Fulya yokuşları gibi dik yokuşlarda mecburen 8-9 kere dur kalk yaparsa ve bazen olmak üzere araç dolu ve zorlanırsa servis ışığının yandığını ancak düz yola dönünce 1-2 dakika içinde söndüğünü söyledi. Bunun başına 30 kezden fazla geldiğini sadece ışığın yandığını daha sonra kendiliğinden söndüğü ancak bir performans, vites geçişlerinde gecikme, ses ya da bir başka problemin olmadığın söyledi.

    2012 VW Jetta 1.6 TDI DSG 7 ileri kuru şanzıman aracından önce 2008-2012 arasında yine VW Jetta benzinli DSG6 ve DSG7 iki farklı Jetta kullandığını iki araçta neredeyse yarı yarıya toplam 160.000 km yol yaptığını ancak bir problem yaşamadığını söyledi.

    Son Benzinli aracı ile 2011'de bir kez servis ışığı yandığını ancak serviste yapılan müdahele ile yarım günde giderildiğini söyledi. Ne olduğunu o da bilmiyor şirketin filo yönetiminden arkadaşları yaptırmış.

    Bu konuları en iyi bizim şirektin filo yönetimini yapan ... bilir dedi.

    Aradım bende bana şunları anlattı:


    "Filomuzun tamamı VW. 2012/2013 240 Jetta 1.6 TDI DSG7 var ve 58 adet de TDI DSG7 Passat var.

    298 DSG7 içinde en düşük kilometre 12.000 en yüksek 65.000. Şu ana kadar mekatronik, baskı balata ya da şanzıman değişen olmadı.

    Dik yokuşlarda 2'den 3'e geçerken bir problem var. Araçlar bazen titreme yapıyor. Ses yapıyor ama bunu hep yapmaz bazen olur.

    DSG7'den memnunuz.


    Önceki filo da Jetta/Passat DSG6 ve DSG7'ydi. Onlarda da ciddi bir problememiz hiç olmadı.

    İçiniz rahat olsun alın." dedi.

    Kafam çok karıştı!

    Deneyimli DSG 7 ileri şanzıman sahibi özellikle de 1.4 TSI DSG 7 ileri sahibi olan siz değerli araç sahiplerinin deneyimleri benim gibi yeni araç alacak biri için çok değerli.

    Aracınızın bilgilerini aşağıdaki sorulardan cevaplamak istediklerinizi yanındaki rakamları belirterek cevaplar mısınız?


    Olası problem yaşayanlar :
    --------------------------------

    1* Markası
    2* Modeli
    3* Yılı
    4* Yakıt Türü(TDI/TSI vs.)
    5* DSG Türü/DSG6/DSG7)
    6* Olası yaşanan problemler ve kaçıncı kilometrelerde bunların yaşandığı ve tabi nasıl çözüldüğü?
    7* Mevcut DSG7 şanzımanının arızalanması sebebi ile C serisi diye tabir edilen DSG7 ileri şanzıman ile değiştirilmiş olanlar?
    8* Mekatronic değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    9* Baskı Balatası değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    10* Şanzımanı değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)


    Çok ciddi problem yaşayanlar :
    --------------------------------

    11* Şanzımanı iki defa değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    12* Aracı 1 aydan fazla serviste kalanlar(Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    13* Aracı sebebi ile mahkemeye başvuranlar? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    14* Aracı ayıplı mal olarak değerlendirilip değitirilenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)

    Desteğiniz, sabrınız ve samimiyetiniz için şükranlarımı sunuyorum.

    Yeni araç alacak biri olarak olası bir yanlıştan dönmemi(manuel almamı) ya da bu DSG keyfini çıkartıp belki de sayıları %5-%7 arasında olan bir sıkıntı için gereksi evham yapmamı sağlayacak yorumlar sizin yönlendirmeniz ile ancak çözüm bulabilir.

    Tekrar Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    Az önce bir arkadaşımı aradım. 2012 VW Jetta 1.6 TDI DSG 7 ileri kuru şanzıman aracı var. Araçtan çok memnun olduğunu söyledi. 15.000 km'de olduğunu ve hiç bir problem yaşamadığını söyledi.

    Sadece Cağaloğlu ve Fulya yokuşları gibi dik yokuşlarda mecburen 8-9 kere dur kalk yaparsa ve bazen olmak üzere araç dolu ve zorlanırsa servis ışığının yandığını ancak düz yola dönünce 1-2 dakika içinde söndüğünü söyledi. Bunun başına 30 kezden fazla geldiğini sadece ışığın yandığını daha sonra kendiliğinden söndüğü ancak bir performans, vites geçişlerinde gecikme, ses ya da bir başka problemin olmadığın söyledi.

    2012 VW Jetta 1.6 TDI DSG 7 ileri kuru şanzıman aracından önce 2008-2012 arasında yine VW Jetta benzinli DSG6 ve DSG7 iki farklı Jetta kullandığını iki araçta neredeyse yarı yarıya toplam 160.000 km yol yaptığını ancak bir problem yaşamadığını söyledi.

    Son Benzinli aracı ile 2011'de bir kez servis ışığı yandığını ancak serviste yapılan müdahele ile yarım günde giderildiğini söyledi. Ne olduğunu o da bilmiyor şirketin filo yönetiminden arkadaşları yaptırmış.

    Bu konuları en iyi bizim şirektin filo yönetimini yapan ... bilir dedi.

    Aradım bende bana şunları anlattı:


    "Filomuzun tamamı VW. 2012/2013 240 Jetta 1.6 TDI DSG7 var ve 58 adet de TDI DSG7 Passat var.

    298 DSG7 içinde en düşük kilometre 12.000 en yüksek 65.000. Şu ana kadar mekatronik, baskı balata ya da şanzıman değişen olmadı.

    Dik yokuşlarda 2'den 3'e geçerken bir problem var. Araçlar bazen titreme yapıyor. Ses yapıyor ama bunu hep yapmaz bazen olur.

    DSG7'den memnunuz.


    Önceki filo da Jetta/Passat DSG6 ve DSG7'ydi. Onlarda da ciddi bir problememiz hiç olmadı.

    İçiniz rahat olsun alın." dedi.

    Kafam çok karıştı!

    Deneyimli DSG 7 ileri şanzıman sahibi özellikle de 1.4 TSI DSG 7 ileri sahibi olan siz değerli araç sahiplerinin deneyimleri benim gibi yeni araç alacak biri için çok değerli.

    Aracınızın bilgilerini aşağıdaki sorulardan cevaplamak istediklerinizi yanındaki rakamları belirterek cevaplar mısınız?


    Olası problem yaşayanlar :
    --------------------------------

    1* Markası
    2* Modeli
    3* Yılı
    4* Yakıt Türü(TDI/TSI vs.)
    5* DSG Türü/DSG6/DSG7)
    6* Olası yaşanan problemler ve kaçıncı kilometrelerde bunların yaşandığı ve tabi nasıl çözüldüğü?
    7* Mevcut DSG7 şanzımanının arızalanması sebebi ile C serisi diye tabir edilen DSG7 ileri şanzıman ile değiştirilmiş olanlar?
    8* Mekatronic değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    9* Baskı Balatası değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    10* Şanzımanı değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)


    Çok ciddi problem yaşayanlar :
    --------------------------------

    11* Şanzımanı iki defa değişenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    12* Aracı 1 aydan fazla serviste kalanlar(Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    13* Aracı sebebi ile mahkemeye başvuranlar? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)
    14* Aracı ayıplı mal olarak değerlendirilip değitirilenler? (Kilometresi yukarıdaki marka/model/yakıt türü vb.)

    Desteğiniz, sabrınız ve samimiyetiniz için şükranlarımı sunuyorum.

    Yeni araç alacak biri olarak olası bir yanlıştan dönmemi(manuel almamı) ya da bu DSG keyfini çıkartıp belki de sayıları %5-%7 arasında olan bir sıkıntı için gereksi evham yapmamı sağlayacak yorumlar sizin yönlendirmeniz ile ancak çözüm bulabilir.

    Tekrar Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Octavia 1.4 TSI mıydı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Burada kimseler farkında değil sorun DSG şanzuman değil...Beygir gücü düşük motorda DSG uygulanması...122 HP motorlarda , 140 hp motorlarda aynı şanzuman varken hiç bu kadar şikayet yok ? Neden ?...Nedeni bu ....Teşhisi doğru koyalım....Saygılarımla..

    1.4 TSI DSG 7 sahibi olan ve bu yoruma sahip destek verebilecek biri var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurhannn

    merhabalar benimde aracim 1.4 tsi dsg 7 ileri. bende 1 yılı askın suredir kullanıyorum aracı. dsg sanzımanın kronik bir
    problemi yok. sadece 1 kez format attılar araca oda araba rolantıde stop ediyordu bir gunde 3 sefer oldu. format atıldı 20000 kmdir sıkıntısız gidiyor. siddetle tavsiye ederim.

    Merhaba Gürhan Bey,

    Paylaşımınız için öncelikle teşekkür ederim. Ben de bu hafta Skoda Rapid 2013 1.4 TSI DSG7 Elegance almayı planlıyorum. DSG7 konusunda çok kararsızım. Sizden rica etsem aşağıdaki sorularımı cevaplayabilir misiniz?

    1. Aracınızın modeli nedir?
    2. Format atıldığında kaç kilometredeydi?
    3. Başka herhangi bir problem yaşadınız mı? Vuruntu, titreme, vites geçişlerinde gecikme vb.
    4. Şu an aracınız kaç km'dedir?
    5. 23 Şubat 2011'de yazdığınız yorumda yazılım güncellemesinden sonra yazdığınız o tarih itibariyle +20.000 km daha sorunsuz kullanmaya devam ettiğinizi yazmışsınız. Aradan geçen 26 ay içinde tahminen 80.000+ km yapmış ya da satmış olabilirsiniz. DSG7'den bulunduğunuz km'de hala memnun musunuz?
    6. Sattıysanız kaç km sattınız ve o tarihte hala memnun muydunuz?

    Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi can_rapid -- 20 Haziran 2013; 13:34:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uergun

    vw, seat, skodanın DSG adı altında
    audi ve bmw gibi markalarında farklı isimlerle kullandığı
    en son renault markasının sanki yeni bir icatmış gibi devamlı reklam ettiği bu otomatik vites sistemini

    önyargı ve bilgisizlik

    nedeniyle kötülemek yerine kullanıcılarına sorsanız ve
    en önemlisi gerçekten DSG arızası meydana gelen araçları bir zahmet tespit etseniz
    forum okuyucularını daha doğru bilgilendirmiş olursunuz

    benim aracım DSGli ve dipgaz ile sorunsuz bir şekilde 0-200 km ye çıkıyor ve bunun için kılınızı bile kıpırdatmıyorsunuz
    ve DSGden önce eşim (bayanlar da genelde rastlanır) araç kullanamıyor iken şimdi arabama ancak hafta sonları kavuşabiliyorum

    Ben de Skoda Rapid 2013 1.4 TSI DSG 7 Elegance almayı planlıyorum.

    DSG 7 meselesini detaylıca incelemek için bu topik altında sizin gibi değerli DSG 7 kullanıcılarına yukarıda da görebileceğiniz pek çok soru yönelttim. Sorularımı cevaplayarak bana ve diğer merak edenlere yardımcı olabilirseniz minnettar olurum.

    Benim de eşim yeni ehliyet aldı. Manuel vitesle bir miktar tecrübesi var ancak araba kullanmayı kendine fazla dert ediyor. Bu yatırımı ben sadece kendim için yapmadığım için eşimi de düşünerek DSG 7 almak istiyorum. Keyfi de eminim sizin izah ettiğiniz şekli ile oldukça iyidir diye tahmin ediyorum. Seat Toledo 2013 1.4 TSI DSG 7 ile test ettiğim kadarı ile sürüş konforu çok keyifli. Test sürüşü bitmesin istiyorsunuz ama 10 dk kullanmak ile de anlaşılmaz belki de...

    2 Mart 2011 tarihi itibariyle yazdığınız yorumda DSG + 0-200 hızlanmada memnundunuz. Aradan geçen 27 ay sonra hala DSG 7'den memnun musunuz?

    Rica etsem aşağıdaki sorularımı cevaplayabilir misiniz?

    İnanın bu hafta son kararını verecek biri olarak bana ve DSG hakkında uzun vadede/km'de kullanım deneyimi olarak da diğer merak edenlere çok yardımcı olacaksınız.

    Desteğiniz, sabrınız ve cevabınız için şükranlarımı sunuyorum.

    Aracınızı tanımlamak açısından soruyorum :

    1* Markası
    2* Modeli
    3* Yılı
    4* Yakıt Türü(TDI/TSI vs.)
    5* DSG Türü/DSG6/DSG7)
    6* Olası yaşanan problemler ve kaçıncı kilometrelerde bunların yaşandığı ve tabi nasıl çözüldüğünü paylaşır mısınız?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: technogen

    Forumda dsg kullanıpta ciddi sorunlar yasamış arkadaslar başlığa yazabilir mı. Benim gibi alacak arkadaslar en azından birebir iletişime gecer. Konu hep varsayım ve serviste yatan dsg ler ile geçiyor. Yok mu sanziman yeniletip 17000 bayilan. Stop etme ve gürültü dısında bir sorun yasayan var mı?

    Bende sizin gibi bu hafta karar verip yeni bir Skoda Rapid 2013 1.4 TSI DSG 7 Elegance alacağım.

    Olası arıza ve sebeplerinin detaylarını çıkartmak amacıyla yukarıda yer alan pek çok konuda detaylı sorular sordum. Yanıtlayanlara da şükranlarımı sunuyorum. technogen ve benim gibi yeni araç alacaklara ışık tuttuğu bir gerçektir.

    technogen, sizin yeni bir DSG alacak aday olarak edindiğiniz yeni bilgiler varsa burada paylaşabilir misiniz?

    Birbirimize yardımcı olmuş oluruz.

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim.

    Octavia 1.4 TSI mıydı?

    evet..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanemmi

    merhabalar
    ilk aracım tam otomatikti. şimdiki dsg. ikisi birden toplam 3.5 yıldır manuel olmayan araç kullanıyorum.
    şimdiye kadar herhangi bir problemine rastlamadım. umarım bundan sonra da olmaz. zaten agresif
    bir kullanıcı değilim. güvenlik ve yakıt ekonomisi öncelikli bakarım aracıma. ikinci olarak da sollamalarda beni
    bir an önce kendi şeridime döndürebilecek ataklık olsa benim için yeterli oluyor. şimdiki octaviam
    bahsettiğim beklentilerimin hepsini karşılıyor. bakımlarının aksatılmaması da önemli sanırım..
    bir sonraki bakım kilometresi gelmeden aracımın bakımlarını yaptırırım..
    herkese kazasız sürüşler..

    Aracınız kaç km'dedir? Olası bir DSG sorunu yaşadınız mı? Yaşadıysanız nasıl çözüldü? Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Arkadaşlar ben Vw grubun yetkili servislerinden birinde çalışmaktayım ve DSG şanzımanlardaki problemlerin çoğu garanti dahilinde halledildi. Şu an ise böyle sorunlar mevcut değil. DSG şanzıman yapı itibari ile manuel yapıya yakındır çift kavrama sistemi vites değişimlerinde performansın düşmesini engeller ayrıca eski düzen otomatiklerdeki gibi gaza yüklenmenize veya beklemenize gerek yoktur. ayrıca kademelerdeki yumuşaklık performansada etkimektedir anlık olarak.

    Sorunlarına gelirsek arkadaşlar bu konuda ise yetkili servis çözer diye düşünmeyin kesinlikle sorun yaşarsanız ve garantisi geçtiyse iyi bir şanzımancı bulun. yetkili servis bu gibi konularda kendini yormaz. Gerekirse yenisini getirtir garantisi varsa kesin getirtir. Ben çalıştığım serviste sadece2 tane dsg şanzıman değiştiğini gördüm garantiden. tamirine yetkili servise gelmeniz doğru olandır ancak baş edemediği yerde daha profesyonelini yetkili serviste kullanır.

    Ama DSG nasıl derseniz mükemmel diyebilirim. Tabi Mercedesin 7G tronic şanzımanlarını gördükten daha iyilerinin olabileceğini gördüm.

    Öteki otomatiklerle karşılaştırdığınızda ise onların sorunları yanında çok daha az sorun çıkartır.

    İşte çok yararlı bilgi. Hem de uzmanından.

    Bu topik için çok yararlı bir bilgi verdiniz. Gerçekten minnettarım. Bir araca 50.000TL harcarken 2 sene içinde DSG arızaları ve olası kötü senaryolardan dolayı ürkmemek için topik'i biraz fazla meşgul etmiş olsam da pek çok soru sordum. Yanıtlayanlara da teşekkür ediyorum. Sizin gibi bir uzmanı bulmuşken bir kaç kıymetli sorum olacaktır. Cevaplarsanız memnun olurum.

    1. Garanti kapsamında DSG arızası var ve servis kendini yormamak için mekatronik, baskı balata veya şanzımanı (muhtemelen sizin anlattığınıza göre direkt şanzımanı) değiştirecek. Bu işlem için sizin çalıştığınız serviste araç ne kadar süre orada kalıyordu?

    2. Şanzıman değişimi sonrası problem gideriliyor muydu?

    3. Şanzıman değişirse aracın satın alındığı yıl/km açısından 1 yıl ve 25.000km geçmiş diyelim örneğin 2012 yılında alınan bir araca 2013 model sıfır araçlarda kullanılan ve muhtemelen bazı hatalardan daha fazla arındırılmış yeni nesil mekanik/yazılım içeren şanzıman geldi. Bu mevcut son bir yılın sorunlarını çözmüş oluyor mu? C Serisi diye ifade edilen 2013 yılına ait yeni nesil DSG7'lerden bahsediliyor bu bir şehir efsanesi mi?

    4. Şanzıman değişti diyelim tekrar aynı arızanın meydana geldiğine şahit oldunuz mu? Bu durumda tekrar şanzıman değişir mi? Özellikle garanti dahilindeyse?

    5. Gelelim garanti dışına. Mesala Skoda Rapid 2013 için 2 yıl garanti var. Tüm servis bakımları düzgünse eğer İYİ NİYET standartlarına giriyor diyelim. Ama tam da 2 yıl 4 ay sonra İYİ NİYET GARANTİSİ içindeyken şanzıman arızası ile araç sizin servise geldi. Bu durumda servis uğraşmak istemedi şanzımanı değiştirmeye karar verdi. Bu durumda araç sahibi İYİ NİYET GARANTİSİ kapsamında masrafın ne kadarını öder?

    6. Madde 5'te anlatılan yaklaşımla %30 araç sahibi + işçilik diye duydum. Bu durumda yine forumlardan öğrendiğim kadarı ile 12.000 veya 18.500 tutuan yeni şanzıman için %30 yani 4.000-6.150 TL şanzıman + işçilik(mesala 500TL diyelim) tahminen 5.000-7.000 arası arıza masrafım olacak değil mi?

    Bu durumda iyi bir şanzımancı bulduğumu varsayıyorum. Sizce orada kaça mal olur? Tahmini olarak yani. 5.000 TL - 7.000 TL yerine mesala 2.000TL - 4.000 TL gibi mi?

    7. 5 ve 6. maddelerdeki durumda servis 2. kez şanzıman değişimi için 5.000-7.000TL istedi. Madde 6'daki esasla iyi bir şanzımancı buna 2.000-4.000TL bedel biçti. Bu durumda aracı yaptırmadan servisten alır kaydı olmayacak olan iyi şanzımancıya götürürsem mevcut servisteki İYİ NİYET GARANTİMİ kaybeder miyim?

    8. Aracımı satarken ileride alıcı olacak kişi bir kapora verdi(mesala 100 TL) gel gidelim yetkili servise şu aracın bir dökümünü/seceresini alalım dedi. Gittik ve DSG arızasından 1 kez şanzıman değişti diye bir çıktı aldı eline. Aracın fiyatı kullanıldığı 1-2 yıl ve ~50.000 km için sıfır bir araca göre 5.000 - 6.000 TL kaybedecekken buna ek olarak şanzıman değişti(yenisi ile sıfır şanzıman ile değiştirildi) diye ek olarak bir 5.000 TL daha kaybeder mi?

    50.000 TL değerindeki bir araç 2 yıl ve ~50.000 km sonra mesala 43.000 TL fiyatla satılacakken(çok uzman değilim uyduruyorum) Buna ek olarak şanzıman değişti diye ek 5.000 TL daha değer kaybedip 37.000TL'ye mi satılır?

    Bu durumda sıfır bir araç 2 yılda %15 değer kaybedecekken(7.000TL) %26 mı kaybeder(13.000TL)?

    Desteğiniz için şükranlarımı sunuyorum.

    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkanocak

    benim 35.000'de titremeden dolayı kavramalar garantiden değişti. üzerine 2 yıl 25.000 km yaptım. en ufak bir problem yok.
    dsg'den cok memnunum.
    kimse sağdan soldan duyduğu uydurmalara kanmasın. DSG inanınmaz konforlu ve performanslı bir şanzıman.


    Geçmiş olsun. Allah kazasız belasız sorunsuz kullanmayı nasip etsin.

    Anladığım kadarı ile 35.000'de kavrama problemi yaşadınız. Garantide kavrama değişti. Üzerine 2 yıl 25.000 daha kullandınız. 8 Kasım 2012'de paylaştığınız yorumunuza göre toplamda 60.000 km'de bir kez sorun yaşadınız. O da garanti ile giderildi.

    Herkese yardımcı olması açısından sorularımı cevaplarsanız minnettar olurum?

    1. Aracınız hangi model/yıl? Paylaşabilir misiniz?
    2. Aracınız serviste ne kadar kaldı?
    3. 60.000 km'de hiç yazılım güncellendi mi? Kaç kez hangi kilometrelerde?
    4. Önceki yorumunuz 8 Kasım 2012 tarihli bunun üzerinden 7 ay daha geçti. Aracınızı satmadıysanız kaç km'desiniz ve başka DSG 7 problemi ya da yazım vb. bir problem çıktı mı?
    5. Genel olarak memnun musunuz?

    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi can_rapid -- 20 Haziran 2013; 14:55:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozcelal@gmail.com

    ben kullanıyorum DSG şanzıman 450.000 KM oldu daha en ufak bir harcama yapmadım şanzımanla alakalı hala da sorun çıkarmadı

    Öncelikle Maşallah diyelim. Allah nazardan saklasın. Eğer yanlış yazmadıysanız 450.000 km yazıyor. Eğer yanlış yazdıysanız 45.000km boyunca dahi problem yaşamamanız çok önemli.

    Allah kazasız belasız arızasız güvenle huzurla kullanmayı nasip etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi can_rapid -- 20 Haziran 2013; 14:55:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Arkadaşlar ben Vw grubun yetkili servislerinden birinde çalışmaktayım ve DSG şanzımanlardaki problemlerin çoğu garanti dahilinde halledildi. Şu an ise böyle sorunlar mevcut değil. DSG şanzıman yapı itibari ile manuel yapıya yakındır çift kavrama sistemi vites değişimlerinde performansın düşmesini engeller ayrıca eski düzen otomatiklerdeki gibi gaza yüklenmenize veya beklemenize gerek yoktur. ayrıca kademelerdeki yumuşaklık performansada etkimektedir anlık olarak.

    Sorunlarına gelirsek arkadaşlar bu konuda ise yetkili servis çözer diye düşünmeyin kesinlikle sorun yaşarsanız ve garantisi geçtiyse iyi bir şanzımancı bulun. yetkili servis bu gibi konularda kendini yormaz. Gerekirse yenisini getirtir garantisi varsa kesin getirtir. Ben çalıştığım serviste sadece2 tane dsg şanzıman değiştiğini gördüm garantiden. tamirine yetkili servise gelmeniz doğru olandır ancak baş edemediği yerde daha profesyonelini yetkili serviste kullanır.

    Ama DSG nasıl derseniz mükemmel diyebilirim. Tabi Mercedesin 7G tronic şanzımanlarını gördükten daha iyilerinin olabileceğini gördüm.

    Öteki otomatiklerle karşılaştırdığınızda ise onların sorunları yanında çok daha az sorun çıkartır.

    İşte çok yararlı bilgi. Hem de uzmanından.

    Bu topik için çok yararlı bir bilgi verdiniz. Gerçekten minnettarım. Bir araca 50.000TL harcarken 2 sene içinde DSG arızaları ve olası kötü senaryolardan dolayı ürkmemek için topik'i biraz fazla meşgul etmiş olsam da pek çok soru sordum. Yanıtlayanlara da teşekkür ediyorum. Sizin gibi bir uzmanı bulmuşken bir kaç kıymetli sorum olacaktır. Cevaplarsanız memnun olurum.

    1. Garanti kapsamında DSG arızası var ve servis kendini yormamak için mekatronik, baskı balata veya şanzımanı (muhtemelen sizin anlattığınıza göre direkt şanzımanı) değiştirecek. Bu işlem için sizin çalıştığınız serviste araç ne kadar süre orada kalıyordu?

    2. Şanzıman değişimi sonrası problem gideriliyor muydu?

    3. Şanzıman değişirse aracın satın alındığı yıl/km açısından 1 yıl ve 25.000km geçmiş diyelim örneğin 2012 yılında alınan bir araca 2013 model sıfır araçlarda kullanılan ve muhtemelen bazı hatalardan daha fazla arındırılmış yeni nesil mekanik/yazılım içeren şanzıman geldi. Bu mevcut son bir yılın sorunlarını çözmüş oluyor mu? C Serisi diye ifade edilen 2013 yılına ait yeni nesil DSG7'lerden bahsediliyor bu bir şehir efsanesi mi?

    4. Şanzıman değişti diyelim tekrar aynı arızanın meydana geldiğine şahit oldunuz mu? Bu durumda tekrar şanzıman değişir mi? Özellikle garanti dahilindeyse?

    5. Gelelim garanti dışına. Mesala Skoda Rapid 2013 için 2 yıl garanti var. Tüm servis bakımları düzgünse eğer İYİ NİYET standartlarına giriyor diyelim. Ama tam da 2 yıl 4 ay sonra İYİ NİYET GARANTİSİ içindeyken şanzıman arızası ile araç sizin servise geldi. Bu durumda servis uğraşmak istemedi şanzımanı değiştirmeye karar verdi. Bu durumda araç sahibi İYİ NİYET GARANTİSİ kapsamında masrafın ne kadarını öder?

    6. Madde 5'te anlatılan yaklaşımla %30 araç sahibi + işçilik diye duydum. Bu durumda yine forumlardan öğrendiğim kadarı ile 12.000 veya 18.500 tutuan yeni şanzıman için %30 yani 4.000-6.150 TL şanzıman + işçilik(mesala 500TL diyelim) tahminen 5.000-7.000 arası arıza masrafım olacak değil mi?

    Bu durumda iyi bir şanzımancı bulduğumu varsayıyorum. Sizce orada kaça mal olur? Tahmini olarak yani. 5.000 TL - 7.000 TL yerine mesala 2.000TL - 4.000 TL gibi mi?

    7. 5 ve 6. maddelerdeki durumda servis 2. kez şanzıman değişimi için 5.000-7.000TL istedi. Madde 6'daki esasla iyi bir şanzımancı buna 2.000-4.000TL bedel biçti. Bu durumda aracı yaptırmadan servisten alır kaydı olmayacak olan iyi şanzımancıya götürürsem mevcut servisteki İYİ NİYET GARANTİMİ kaybeder miyim?

    8. Aracımı satarken ileride alıcı olacak kişi bir kapora verdi(mesala 100 TL) gel gidelim yetkili servise şu aracın bir dökümünü/seceresini alalım dedi. Gittik ve DSG arızasından 1 kez şanzıman değişti diye bir çıktı aldı eline. Aracın fiyatı kullanıldığı 1-2 yıl ve ~50.000 km için sıfır bir araca göre 5.000 - 6.000 TL kaybedecekken buna ek olarak şanzıman değişti(yenisi ile sıfır şanzıman ile değiştirildi) diye ek olarak bir 5.000 TL daha kaybeder mi?

    50.000 TL değerindeki bir araç 2 yıl ve ~50.000 km sonra mesala 43.000 TL fiyatla satılacakken(çok uzman değilim uyduruyorum) Buna ek olarak şanzıman değişti diye ek 5.000 TL daha değer kaybedip 37.000TL'ye mi satılır?

    Bu durumda sıfır bir araç 2 yılda %15 değer kaybedecekken(7.000TL) %26 mı kaybeder(13.000TL)?

    Desteğiniz için şükranlarımı sunuyorum.

    Teşekkürler
    Epey zaman geçmiş üzerinden ancak yinede cevap vereyim tabi :)

    1- Öncelikle bazı araçların dsg şanzımanları sürekli distrübütörün elinde olur. Zira çok satılan araçlar için takibat yapılır ve ona göre yedek parçası temin edilir. Dolayısı ile normal şartlarda bir servise sabah 10 gibi falan geldiyseniz ve tesbiti hemen yapıldıysa ve distrübütördede varsa ertesi gün gelir. Yani 1 haftalık bir zaman dilimindede alabilirsiniz. Tabi bu geldiğindeki en uzun zaman dilimi. 1 haftaya uzamasının sebebi ise garanti işlemlerinin sürecinden kaynaklıdır. Mekatronik tek başına değişebilen bir parça ancak şanzıman değişirse değiştirildiği oluyor. Yazılımcıda sorun varsa tek değişir.

    2-Şanzıman değişirse probleminiz kalmaz zira olay bilgisayara bağlanarak takip edilmekte. yani sorun nerede direk tesbit ediliyor. Değişimden sonra sorun çıkartma ihtimali çok çok düşük. Ayrıca garanti bittikten kısa süre sonra bile iyi niyet garanisi ile iş halloluyor. Yani çok madur olmazsınız acank aradada olsa bazen sorun yaşanılan durumlar oluyor kabul etmek gerekir.

    3- Hocam öncelikle eğer bir sorun kronikse bu sorunu yeni parçalarda hallederler. Size gelen ise tabiki eksikler giderilmiş olan olarak gelir. Ancak şöyle bir durum söz konusu. Şanzımanın fiziksel düzenini destekleyen araç ile uyumlu olan ne ise o kullanılır. Zaten aracınızı servise getirdiğinizde bilgisayara bağlandığı anda yazılımlar otomatik güncellenir. Yani yeni olana uzak kalanız imkansız gibidir. Sık servise gitmeseniz bile uğradığınızda düzeltilir ki zaten mutlaka servis size ulaşır güncellemeden dolayı. Vw grup bu konuda dikkatlidir genelde. hocam Vw grup geniş bir yelpazaye sahip elli sınıf araçlara belli snıf vites seçenekleri geliyor. Mesela Superb 1.6 dizele dsg gelse araba resmen satış rekorları kırar ama işte satış politikası çok farklı. Hangi sınıfa hangisi gelir önceden tam kestiremiyoruz. Ben satışçı olmadığım için tam haberdar olamıyorum bazen bu konudan.

    4- Öncelikle Şanzıman değiştiğinde aynı sorunun tekrar geldiğini ben görmedim. Yani Skodada çalışırken görmedim. Olabilirmi derseniz ihtimal dahilindedir. Garantinin bitmesine yakın diyelim değiştirildi ve garanti bittikten sonra yine sorun çıkarttı. Bu durumda yapılan işin garantisi devreye girer. Yani bir parça kolay kolay bozulmaz serviste değiştirildiyse. Diyelimki sorun çıktı. Mutlaka firma sizi bu konuda zora sokmayacaktır. Zira bu birazda memnuniyet işi. Ayrıca şansımanın tekrar sorun çıkartması başka konularıda gündeme getirecektir. Dolayısı ile iyi niyet garantisi bu konudada size yardımcı olur.

    5- Hocam bu konuda bazen sadece yüzde 30 unu bile ödediği oluyor. Yani işlerini serviste yaptırmak vs konulara dikkat edildiğinde hem yaptırdığı servis hemde distrübütör bu konuda yardımcı olacaktır. Şu kadardır diye net birşey diyemiyorum zira bu müşteri servis ilişkisi ile alakalı. 4 ay geçmesi kısa bir zamandır bazen ücretsiz değişimide mevzuu bahis mesela bazı parçaların hatalı olduğuda ortaya çıkar ve sizin haberiniz olmaz bu gibi durumda direk değiştiriilr.

    6- Evet doğrudur yaklaşık masrafı bu kadara tekabul eder bu yaklaşık bir durumdur. Bazen dahada kolaylık sağlanabiliyor.

    7- Hocam serviste yaptırdıktan sonra 2. kez sorun çıkartırsa servis daha mantıklı olandır. Ancak şöyle bir durum var serviste kaydı olunca bu sorun halledilmiş olarak geri dönerseniz zaten serviste çıkacak ve bu durumdan dolayı sorun yaşayabilirsiniz. üzerinden çok geçtiyse garantinin ve pahalı ise yapımı dışarı yaptırmak daha mantıklıdır zira şanzıman tamiri dışarıda daha uygundur. yani bu konuda müşteriyide düşündüğümde bu meblağlar garanti dışında olanı zorlayabilir. Ayrıca Dsg dışarıda tam olarak tamir edilir diyemiyorum zira şöyle bir durum var Dsg karmaşık ve hassas bir yapıdır. Serviste tamir uzun süreceğinden genelde değişim daha mantıklıdır. Ancak meblağdan dolayı servis yapılabilecek olan şeyi isin için yapacaktır emin olun :)

    8- Hayır hocam dsg değişimi aracın fiyatından düşürmez. Hatta açık söylemek gerekirse ben değişmiş olanı tercih ederim. Zira daha güncel daha yeni bir yapı olmazı durumu var. Dolayısı ile değişimi kötü olarak algılanmamalı. Bunun yanında şanzıman yağı ve kendisi yeni olacak. Motor gibi düşünün hocam mekanik parça yorgunluğu yok aşınmışlık yok. Bunlar önemli faktörler. Yani kaporta gibi düşünmemek lazım. Ha birçok noktada mekanik sorun çıkmıştır o zaman anlarım. sorunlu bir araç olabilir ama bir sorun hele şanzıman sorunu farklıdır. Zaten servisteki ustalar alıcı kişiyi bu konuda bilgilendirirler bu konuda çok sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum. Belki 2. kez değişmesi işgillendirebilir insanı o farklı bir nokta.

    Hocam bize bu şekilde 2. el kontrolü yapılan araçlar geldiğinde değerinden kaybetmediler. Zira bu sorunlar aldığınız her araçta çıkabilecek sorunlardır. Yani Şanzıman tamir olunmuyor yenisi ile değiştiriliyor hocam. Volkswagen grup ise birçok markayı bünyesinde bulundurmakta bu noktayı unutmamak gerekli. Çok satılan bir markada sorun çok gibi gözükür ancak varsayıyorum 100 araç satan bir firmada 10 araçta sorun çıkması ile 1000 tane satanda 70-80 tanede sorun çıkması karşılaştırıldığında sorun çıkma yüzdesi çok satanda daha az olacaktır. Dolayısı ile Volkswagen grup bu konuda araştırma geliştirmeye önem verir

    Yani aracınız değerinden kaybetmeyecektir bu durumu satacağınız kişiye bu şekilde ifade edebilirsniz. Zira motoru değişen bir araç daha cazip geleceği gibi şansımanıda bu şekilde düşünmek gerekir :)

    Not: Şuan Volkswagen grupta çalışmıyorum yani şuan yetkili ağız değilim, yinede bu konuda sorularınıza cevap veririm. İnşallah açıklayıcı olmuştur

    Hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Epey zaman geçmiş üzerinden ancak yinede cevap vereyim tabi :)

    1- Öncelikle bazı araçların dsg şanzımanları sürekli distrübütörün elinde olur. Zira çok satılan araçlar için takibat yapılır ve ona göre yedek parçası temin edilir. Dolayısı ile normal şartlarda bir servise sabah 10 gibi falan geldiyseniz ve tesbiti hemen yapıldıysa ve distrübütördede varsa ertesi gün gelir. Yani 1 haftalık bir zaman dilimindede alabilirsiniz. Tabi bu geldiğindeki en uzun zaman dilimi. 1 haftaya uzamasının sebebi ise garanti işlemlerinin sürecinden kaynaklıdır. Mekatronik tek başına değişebilen bir parça ancak şanzıman değişirse değiştirildiği oluyor. Yazılımcıda sorun varsa tek değişir.

    2-Şanzıman değişirse probleminiz kalmaz zira olay bilgisayara bağlanarak takip edilmekte. yani sorun nerede direk tesbit ediliyor. Değişimden sonra sorun çıkartma ihtimali çok çok düşük. Ayrıca garanti bittikten kısa süre sonra bile iyi niyet garanisi ile iş halloluyor. Yani çok madur olmazsınız acank aradada olsa bazen sorun yaşanılan durumlar oluyor kabul etmek gerekir.

    3- Hocam öncelikle eğer bir sorun kronikse bu sorunu yeni parçalarda hallederler. Size gelen ise tabiki eksikler giderilmiş olan olarak gelir. Ancak şöyle bir durum söz konusu. Şanzımanın fiziksel düzenini destekleyen araç ile uyumlu olan ne ise o kullanılır. Zaten aracınızı servise getirdiğinizde bilgisayara bağlandığı anda yazılımlar otomatik güncellenir. Yani yeni olana uzak kalanız imkansız gibidir. Sık servise gitmeseniz bile uğradığınızda düzeltilir ki zaten mutlaka servis size ulaşır güncellemeden dolayı. Vw grup bu konuda dikkatlidir genelde. hocam Vw grup geniş bir yelpazaye sahip elli sınıf araçlara belli snıf vites seçenekleri geliyor. Mesela Superb 1.6 dizele dsg gelse araba resmen satış rekorları kırar ama işte satış politikası çok farklı. Hangi sınıfa hangisi gelir önceden tam kestiremiyoruz. Ben satışçı olmadığım için tam haberdar olamıyorum bazen bu konudan.

    4- Öncelikle Şanzıman değiştiğinde aynı sorunun tekrar geldiğini ben görmedim. Yani Skodada çalışırken görmedim. Olabilirmi derseniz ihtimal dahilindedir. Garantinin bitmesine yakın diyelim değiştirildi ve garanti bittikten sonra yine sorun çıkarttı. Bu durumda yapılan işin garantisi devreye girer. Yani bir parça kolay kolay bozulmaz serviste değiştirildiyse. Diyelimki sorun çıktı. Mutlaka firma sizi bu konuda zora sokmayacaktır. Zira bu birazda memnuniyet işi. Ayrıca şansımanın tekrar sorun çıkartması başka konularıda gündeme getirecektir. Dolayısı ile iyi niyet garantisi bu konudada size yardımcı olur.

    5- Hocam bu konuda bazen sadece yüzde 30 unu bile ödediği oluyor. Yani işlerini serviste yaptırmak vs konulara dikkat edildiğinde hem yaptırdığı servis hemde distrübütör bu konuda yardımcı olacaktır. Şu kadardır diye net birşey diyemiyorum zira bu müşteri servis ilişkisi ile alakalı. 4 ay geçmesi kısa bir zamandır bazen ücretsiz değişimide mevzuu bahis mesela bazı parçaların hatalı olduğuda ortaya çıkar ve sizin haberiniz olmaz bu gibi durumda direk değiştiriilr.

    6- Evet doğrudur yaklaşık masrafı bu kadara tekabul eder bu yaklaşık bir durumdur. Bazen dahada kolaylık sağlanabiliyor.

    7- Hocam serviste yaptırdıktan sonra 2. kez sorun çıkartırsa servis daha mantıklı olandır. Ancak şöyle bir durum var serviste kaydı olunca bu sorun halledilmiş olarak geri dönerseniz zaten serviste çıkacak ve bu durumdan dolayı sorun yaşayabilirsiniz. üzerinden çok geçtiyse garantinin ve pahalı ise yapımı dışarı yaptırmak daha mantıklıdır zira şanzıman tamiri dışarıda daha uygundur. yani bu konuda müşteriyide düşündüğümde bu meblağlar garanti dışında olanı zorlayabilir. Ayrıca Dsg dışarıda tam olarak tamir edilir diyemiyorum zira şöyle bir durum var Dsg karmaşık ve hassas bir yapıdır. Serviste tamir uzun süreceğinden genelde değişim daha mantıklıdır. Ancak meblağdan dolayı servis yapılabilecek olan şeyi isin için yapacaktır emin olun :)

    8- Hayır hocam dsg değişimi aracın fiyatından düşürmez. Hatta açık söylemek gerekirse ben değişmiş olanı tercih ederim. Zira daha güncel daha yeni bir yapı olmazı durumu var. Dolayısı ile değişimi kötü olarak algılanmamalı. Bunun yanında şanzıman yağı ve kendisi yeni olacak. Motor gibi düşünün hocam mekanik parça yorgunluğu yok aşınmışlık yok. Bunlar önemli faktörler. Yani kaporta gibi düşünmemek lazım. Ha birçok noktada mekanik sorun çıkmıştır o zaman anlarım. sorunlu bir araç olabilir ama bir sorun hele şanzıman sorunu farklıdır. Zaten servisteki ustalar alıcı kişiyi bu konuda bilgilendirirler bu konuda çok sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum. Belki 2. kez değişmesi işgillendirebilir insanı o farklı bir nokta.

    Hocam bize bu şekilde 2. el kontrolü yapılan araçlar geldiğinde değerinden kaybetmediler. Zira bu sorunlar aldığınız her araçta çıkabilecek sorunlardır. Yani Şanzıman tamir olunmuyor yenisi ile değiştiriliyor hocam. Volkswagen grup ise birçok markayı bünyesinde bulundurmakta bu noktayı unutmamak gerekli. Çok satılan bir markada sorun çok gibi gözükür ancak varsayıyorum 100 araç satan bir firmada 10 araçta sorun çıkması ile 1000 tane satanda 70-80 tanede sorun çıkması karşılaştırıldığında sorun çıkma yüzdesi çok satanda daha az olacaktır. Dolayısı ile Volkswagen grup bu konuda araştırma geliştirmeye önem verir

    Yani aracınız değerinden kaybetmeyecektir bu durumu satacağınız kişiye bu şekilde ifade edebilirsniz. Zira motoru değişen bir araç daha cazip geleceği gibi şansımanıda bu şekilde düşünmek gerekir :)

    Not: Şuan Volkswagen grupta çalışmıyorum yani şuan yetkili ağız değilim, yinede bu konuda sorularınıza cevap veririm. İnşallah açıklayıcı olmuştur

    Hayırlı günler.

    Böyle uzun ve karmaşık sorulara uzun uzadıya ve detaylıca cevap verdiğiniz için şükranlarımı sunuyorum.

    Çok teşekkür ederim.

    Sonuç olarak:

    * Korkma DSG al.

    * Ama ek garanti de satın al ki uykuların kaçmasın.

    * Düzenli bakımları mutlaka Yetkili Serviste yaptır ki ileride İYİ NİYET GARANTİSİ için başın ağrımasın.

    * 2+1 garanti de aşıldığında bir problem çıkarsa da iyi bir şanzımancı ile halledilebilir.


    Ama özünde bu topik dahilinde sorunsuz DSG kullanmış ve 60.000+ yapabilmiş kişilerin ya da 60.000+'da sadece bir sorun yaşamış ancak garanti kapsamında kavraması vs değişmiş kişiler gibi 60.000 civarında aracını sat.

    diyebiliriz değil mi? DSG'de genel felsefe bu olmalıdır değil mi?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Epey zaman geçmiş üzerinden ancak yinede cevap vereyim tabi :)

    1- Öncelikle bazı araçların dsg şanzımanları sürekli distrübütörün elinde olur. Zira çok satılan araçlar için takibat yapılır ve ona göre yedek parçası temin edilir. Dolayısı ile normal şartlarda bir servise sabah 10 gibi falan geldiyseniz ve tesbiti hemen yapıldıysa ve distrübütördede varsa ertesi gün gelir. Yani 1 haftalık bir zaman dilimindede alabilirsiniz. Tabi bu geldiğindeki en uzun zaman dilimi. 1 haftaya uzamasının sebebi ise garanti işlemlerinin sürecinden kaynaklıdır. Mekatronik tek başına değişebilen bir parça ancak şanzıman değişirse değiştirildiği oluyor. Yazılımcıda sorun varsa tek değişir.

    2-Şanzıman değişirse probleminiz kalmaz zira olay bilgisayara bağlanarak takip edilmekte. yani sorun nerede direk tesbit ediliyor. Değişimden sonra sorun çıkartma ihtimali çok çok düşük. Ayrıca garanti bittikten kısa süre sonra bile iyi niyet garanisi ile iş halloluyor. Yani çok madur olmazsınız acank aradada olsa bazen sorun yaşanılan durumlar oluyor kabul etmek gerekir.

    3- Hocam öncelikle eğer bir sorun kronikse bu sorunu yeni parçalarda hallederler. Size gelen ise tabiki eksikler giderilmiş olan olarak gelir. Ancak şöyle bir durum söz konusu. Şanzımanın fiziksel düzenini destekleyen araç ile uyumlu olan ne ise o kullanılır. Zaten aracınızı servise getirdiğinizde bilgisayara bağlandığı anda yazılımlar otomatik güncellenir. Yani yeni olana uzak kalanız imkansız gibidir. Sık servise gitmeseniz bile uğradığınızda düzeltilir ki zaten mutlaka servis size ulaşır güncellemeden dolayı. Vw grup bu konuda dikkatlidir genelde. hocam Vw grup geniş bir yelpazaye sahip elli sınıf araçlara belli snıf vites seçenekleri geliyor. Mesela Superb 1.6 dizele dsg gelse araba resmen satış rekorları kırar ama işte satış politikası çok farklı. Hangi sınıfa hangisi gelir önceden tam kestiremiyoruz. Ben satışçı olmadığım için tam haberdar olamıyorum bazen bu konudan.

    4- Öncelikle Şanzıman değiştiğinde aynı sorunun tekrar geldiğini ben görmedim. Yani Skodada çalışırken görmedim. Olabilirmi derseniz ihtimal dahilindedir. Garantinin bitmesine yakın diyelim değiştirildi ve garanti bittikten sonra yine sorun çıkarttı. Bu durumda yapılan işin garantisi devreye girer. Yani bir parça kolay kolay bozulmaz serviste değiştirildiyse. Diyelimki sorun çıktı. Mutlaka firma sizi bu konuda zora sokmayacaktır. Zira bu birazda memnuniyet işi. Ayrıca şansımanın tekrar sorun çıkartması başka konularıda gündeme getirecektir. Dolayısı ile iyi niyet garantisi bu konudada size yardımcı olur.

    5- Hocam bu konuda bazen sadece yüzde 30 unu bile ödediği oluyor. Yani işlerini serviste yaptırmak vs konulara dikkat edildiğinde hem yaptırdığı servis hemde distrübütör bu konuda yardımcı olacaktır. Şu kadardır diye net birşey diyemiyorum zira bu müşteri servis ilişkisi ile alakalı. 4 ay geçmesi kısa bir zamandır bazen ücretsiz değişimide mevzuu bahis mesela bazı parçaların hatalı olduğuda ortaya çıkar ve sizin haberiniz olmaz bu gibi durumda direk değiştiriilr.

    6- Evet doğrudur yaklaşık masrafı bu kadara tekabul eder bu yaklaşık bir durumdur. Bazen dahada kolaylık sağlanabiliyor.

    7- Hocam serviste yaptırdıktan sonra 2. kez sorun çıkartırsa servis daha mantıklı olandır. Ancak şöyle bir durum var serviste kaydı olunca bu sorun halledilmiş olarak geri dönerseniz zaten serviste çıkacak ve bu durumdan dolayı sorun yaşayabilirsiniz. üzerinden çok geçtiyse garantinin ve pahalı ise yapımı dışarı yaptırmak daha mantıklıdır zira şanzıman tamiri dışarıda daha uygundur. yani bu konuda müşteriyide düşündüğümde bu meblağlar garanti dışında olanı zorlayabilir. Ayrıca Dsg dışarıda tam olarak tamir edilir diyemiyorum zira şöyle bir durum var Dsg karmaşık ve hassas bir yapıdır. Serviste tamir uzun süreceğinden genelde değişim daha mantıklıdır. Ancak meblağdan dolayı servis yapılabilecek olan şeyi isin için yapacaktır emin olun :)

    8- Hayır hocam dsg değişimi aracın fiyatından düşürmez. Hatta açık söylemek gerekirse ben değişmiş olanı tercih ederim. Zira daha güncel daha yeni bir yapı olmazı durumu var. Dolayısı ile değişimi kötü olarak algılanmamalı. Bunun yanında şanzıman yağı ve kendisi yeni olacak. Motor gibi düşünün hocam mekanik parça yorgunluğu yok aşınmışlık yok. Bunlar önemli faktörler. Yani kaporta gibi düşünmemek lazım. Ha birçok noktada mekanik sorun çıkmıştır o zaman anlarım. sorunlu bir araç olabilir ama bir sorun hele şanzıman sorunu farklıdır. Zaten servisteki ustalar alıcı kişiyi bu konuda bilgilendirirler bu konuda çok sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum. Belki 2. kez değişmesi işgillendirebilir insanı o farklı bir nokta.

    Hocam bize bu şekilde 2. el kontrolü yapılan araçlar geldiğinde değerinden kaybetmediler. Zira bu sorunlar aldığınız her araçta çıkabilecek sorunlardır. Yani Şanzıman tamir olunmuyor yenisi ile değiştiriliyor hocam. Volkswagen grup ise birçok markayı bünyesinde bulundurmakta bu noktayı unutmamak gerekli. Çok satılan bir markada sorun çok gibi gözükür ancak varsayıyorum 100 araç satan bir firmada 10 araçta sorun çıkması ile 1000 tane satanda 70-80 tanede sorun çıkması karşılaştırıldığında sorun çıkma yüzdesi çok satanda daha az olacaktır. Dolayısı ile Volkswagen grup bu konuda araştırma geliştirmeye önem verir

    Yani aracınız değerinden kaybetmeyecektir bu durumu satacağınız kişiye bu şekilde ifade edebilirsniz. Zira motoru değişen bir araç daha cazip geleceği gibi şansımanıda bu şekilde düşünmek gerekir :)

    Not: Şuan Volkswagen grupta çalışmıyorum yani şuan yetkili ağız değilim, yinede bu konuda sorularınıza cevap veririm. İnşallah açıklayıcı olmuştur

    Hayırlı günler.

    Böyle uzun ve karmaşık sorulara uzun uzadıya ve detaylıca cevap verdiğiniz için şükranlarımı sunuyorum.

    Çok teşekkür ederim.

    Sonuç olarak:

    * Korkma DSG al.

    * Ama ek garanti de satın al ki uykuların kaçmasın.

    * Düzenli bakımları mutlaka Yetkili Serviste yaptır ki ileride İYİ NİYET GARANTİSİ için başın ağrımasın.

    * 2+1 garanti de aşıldığında bir problem çıkarsa da iyi bir şanzımancı ile halledilebilir.


    Ama özünde bu topik dahilinde sorunsuz DSG kullanmış ve 60.000+ yapabilmiş kişilerin ya da 60.000+'da sadece bir sorun yaşamış ancak garanti kapsamında kavraması vs değişmiş kişiler gibi 60.000 civarında aracını sat.

    diyebiliriz değil mi? DSG'de genel felsefe bu olmalıdır değil mi?

    Teşekkürler.
    Hocam satmasanız bile düzgün bir kullanıcı iseniz sorunsuz kullanırsınız aracınızı zira günden güne daha düzgün hale geliyor bu şansıman sistemi. Bir ara bir manuel vitesli araç geldi. Resmen şansıman cişleri gitmiş yuvarlak bir sistem haline gelmiş ve öyle kullanmış vatandaş aracını yani biraz kulak olmalı araca birazda kız gibi bakalı diyebilirim. Sesleri önemsememezlik etmeyin zira eninde sonunda 4 tane civatanın üstünde gidiyorsunuz. Ham maddi hem manevi olarak sorun çıkartmasın. Ayrıca forumda her nekadar çok kullanıcı paylaşımdada bulunsa dikkatinizden kaçmaması gereken şu olmalı. Bir forumda bu konu üzerinde en çok yazanlar sorun yaşamış merak içerisinde olan insanlardır. Şimdi bak buda sorunlu çıkmış derseniz genele vurmuş olursunuz. Çoğu insan forumları araç alacağı zaman veya sorun yaşadığı zaman kullanır. Bunu anlamak gayet kolay oluyor. Senelerdir sorunsuz kullanan çok kişi tanıyorum. Dolayısı ile bu duyduklarınızı aklınızda bulundurun ama sizin için standart olmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Hocam satmasanız bile düzgün bir kullanıcı iseniz sorunsuz kullanırsınız aracınızı zira günden güne daha düzgün hale geliyor bu şansıman sistemi. Bir ara bir manuel vitesli araç geldi. Resmen şansıman cişleri gitmiş yuvarlak bir sistem haline gelmiş ve öyle kullanmış vatandaş aracını yani biraz kulak olmalı araca birazda kız gibi bakalı diyebilirim. Sesleri önemsememezlik etmeyin zira eninde sonunda 4 tane civatanın üstünde gidiyorsunuz. Ham maddi hem manevi olarak sorun çıkartmasın. Ayrıca forumda her nekadar çok kullanıcı paylaşımdada bulunsa dikkatinizden kaçmaması gereken şu olmalı. Bir forumda bu konu üzerinde en çok yazanlar sorun yaşamış merak içerisinde olan insanlardır. Şimdi bak buda sorunlu çıkmış derseniz genele vurmuş olursunuz. Çoğu insan forumları araç alacağı zaman veya sorun yaşadığı zaman kullanır. Bunu anlamak gayet kolay oluyor. Senelerdir sorunsuz kullanan çok kişi tanıyorum. Dolayısı ile bu duyduklarınızı aklınızda bulundurun ama sizin için standart olmasın.
    Katılıyorum forumda genelde sorunu olanlar yazıyor. Yazılan 10 yorumun 7'si problem 3'ü ise benim gibi problem anında ne yapılacağını araştıranlar.

    Sizin gibi uzman yorumu olmadığı sürece bende çok soru soruyorum. Soruya sorunlu %70 Cevap verince de karamsarlığa kapılıyorum.

    Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_rapid

    Katılıyorum forumda genelde sorunu olanlar yazıyor. Yazılan 10 yorumun 7'si problem 3'ü ise benim gibi problem anında ne yapılacağını araştıranlar.

    Sizin gibi uzman yorumu olmadığı sürece bende çok soru soruyorum. Soruya sorunlu %70 Cevap verince de karamsarlığa kapılıyorum.

    Teşekkür ederim.



    Hocam her araçta sorun çıkması kaçınılmazdır. Zira araçların bile ülkelere ve kullanım yerlerine göre değişik standartları vardır mesela örnek vereyim Skoda Fabia nın zor yol koşul arabanası vardır ancak bizde yok varsada ben bilmiyorum. Doalyısı ile şartlar sürekli değişmekte. Bir araç piyasada çoksa bu iyi birşeydir zira aynı sorundan kaynaklanan sebepleri yok etmek için bir nevi doğal deneydir. Bir model aks körüğünden sorun verirken başka bir modelde ise cam mekanizması sorun verebilir. Bunlar yeni gelen her parçada düzeltilerek müşterilere arz edilir. Dolayısı ile Volkswagen grup ailesi içinde birçok farklı markada aynı parçalarda kullanılmaktadır bu demekki servis ağı geniştir. Yani bir yerdeki Volkswagen servisine gitseniz bile Skodanın birçok sorunu ile ilgilenebilecektir. Bunun yanında Dsg şanzıman için konuşursak piyasadaki ilklerden biridir diyebilirim. Bu vites sistemini Hatırladığım kadarıyla ilk Nissan denemişti, tabiki biraz daha farklı bir sistem olarak amaç aradaki vides geçişlerini hissettirmemekti. Bunların hepsi tecrübe ile farklı modellerde tatbik edilmekte ve yeni nesilllerde ise Dsg yi bile göremeyeceksiniz. Sistem kademeden bağımsız çalışmaya başlayacak çekiş, yol, ağırlık vb durumlara göre araç kendini ayarlayacak buna bir nevi sonsuz şanzıman diyebilriz.

    Şuan piyasada ise farklı olarak gördüğüm Şanzıman yapısı Mercedeslerdeki 7G tronic sistemdir. Zira vites sıra ile gitmeyip ihtiyaca göre 2 üste atlayabilmektedir ki bu bile geliştirilmektedir. Dolayısı ile sürekli bir iyileştirme söz konusu. Baştada dediğim gibi piyasada bir araç çoksa bir noktada avantaj demektir




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.