Bahsettiğim durum şöyle... örneğin 70 ile gidiyorsunuz. Işığı gördünüz ve gazı kestiniz. Araç hızına bağlı olarak vitesi küçülterek ilerleyecek. Zaman zaman bu değer değişmekle beraber 30-40 km hızları arasında araç kendini debriyaja basıp boşa alıyor. Vites halen 3 veya 4'te gözüyor, sıklıkla 3'te bizim gaz pedalına dokunmamızı bekliyor. Eğer frene basacak olursak da zaten duruyoruz. Buraya kadar tamam sanırım. Işıkta dururken, DSG fren pedalına "tam basılı" iken vitesi N'ye almaya gerek olmadığını söylüyorum. Kitapçıkta da bu böyle zaten. Frene tam basılıyken şanzıman veya herhangi bir aksamın zorlanması imkansız, yoksa kavrama mavrama kalmaz o araçta. Ben debriyaja lüzumsuz bastığını düşünmüyorum. Bunu tasarlayanlar bizlerden daha çok ayrıntılı şekilde algoritmasını zaten yaptılar geçtiler... N'ye almanızın en tehlikeli yanını size hatırlatayım. Acil bir durumda gaza basarak kaçmak istediğinizde veya manevra yapmak istediğinizde, siz daha N'den D'ye alana kadar olan olmuş olur. Düz vites araçlarda da vites boşta gitmenin mekanik ve hidrolikten ziyade en sakıncalı hali de sizin "hazır" olmayışınızdır. Varsın otomatik araç debriyaja basılı "beklesin". Tetikte kalması, boşta kalmasından iyidir. Ayrıca boş viteste aracın kontrolü sizde değildir. DSG mekatronikten başı yanmış biri olarak benden size tavsiye. Sizin yaşadığınız şey plasebo etkisi. Aksi ve ekstrem durumlarda zararlı çıkan siz olabilirsiniz, umarım olmazsınız ama sonuçlar ortada. |
_____________________________
|