Şimdi Ara

DSG'de Peygamber Vitesi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
6.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bahsettiğim durum şöyle... örneğin 70 ile gidiyorsunuz. Işığı gördünüz ve gazı kestiniz. Araç hızına bağlı olarak vitesi küçülterek ilerleyecek. Zaman zaman bu değer değişmekle beraber 30-40 km hızları arasında araç kendini debriyaja basıp boşa alıyor. Vites halen 3 veya 4'te gözüyor, sıklıkla 3'te bizim gaz pedalına dokunmamızı bekliyor. Eğer frene basacak olursak da zaten duruyoruz. Buraya kadar tamam sanırım. Işıkta dururken, DSG fren pedalına "tam basılı" iken vitesi N'ye almaya gerek olmadığını söylüyorum. Kitapçıkta da bu böyle zaten. Frene tam basılıyken şanzıman veya herhangi bir aksamın zorlanması imkansız, yoksa kavrama mavrama kalmaz o araçta.


    Ben debriyaja lüzumsuz bastığını düşünmüyorum. Bunu tasarlayanlar bizlerden daha çok ayrıntılı şekilde algoritmasını zaten yaptılar geçtiler...


    N'ye almanızın en tehlikeli yanını size hatırlatayım. Acil bir durumda gaza basarak kaçmak istediğinizde veya manevra yapmak istediğinizde, siz daha N'den D'ye alana kadar olan olmuş olur. Düz vites araçlarda da vites boşta gitmenin mekanik ve hidrolikten ziyade en sakıncalı hali de sizin "hazır" olmayışınızdır. Varsın otomatik araç debriyaja basılı "beklesin". Tetikte kalması, boşta kalmasından iyidir. Ayrıca boş viteste aracın kontrolü sizde değildir.


    DSG mekatronikten başı yanmış biri olarak benden size tavsiye. Sizin yaşadığınız şey plasebo etkisi. Aksi ve ekstrem durumlarda zararlı çıkan siz olabilirsiniz, umarım olmazsınız ama sonuçlar ortada.

    _____________________________




  • Bir insan neden otomatik arabada yokuş aşağı giderken vitesi N alma ihtiyacı duyar ki ?

    _____________________________
    Juuugggernaaauuutttt!
    dh | MOTORCU KULÜBÜ
    Yamaha YZF R6
  • İkamet ettiğim yerde 4 km civarı iki kısa düzlüğe sahip sürekli iniş var. A3 dsg veya polo dsg olsun 120 km ile salıyorum ikisi de sabit kalıyor tüketim sıfır. 2016 otomatik 1.4 d-4d Corolla ile aynı inişte boşa atmak zorunda kalıyorum. Araç kendini kasıyor çok ani olmasa da giderek yavaşlıyor. DSG'de boşa atmak anlamsız.

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2496D2A71

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Cift kavrama araçlarda olan birşey dipgaz yapınca boşa düşme olayları tam otomatik araçlarda böyle birşey yok bir tık yavaş geçir yapar ama her daim hem güvenli ve sağlamdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huan8

    Yokuş aşağı inerken, viteste giderseniz hızınızı motor sayesinde bir miktar frenlersiniz, yakıt tüketiminiz olmaz.


    Ancak, yokuş aşağı vitesi boşa atarsanız, motorun tamamen durmaması gerektiği için rölantide yakıt harcamanız olur. Tek avantajı vardır, araç viteste inerkenkinden daha uzak mesafeye gidecektir. Bu da boş viteste kat edilen mesafeyi arttırır.


    İki durumda tersi şekilde sonuçlara sebep oluyor.


    Yelken modu diye anlatılanı ben "süzülme modu" diye duymuştum.

    Bir gün Mercedes'den ikame araç almıştım. Tam kapanma saatine yakınken benzin bitti bitecek dedim. Benzinde alamıyorum yetişemezsem diye. Teslim etmem gerekiyordu çünkü. Yokuş aşağı viteste giderken, "araç süzülme modunda" yazdı ekranda. Dedin tamam benzin bitti her halde diye ama hala gidiyordu benzinde.

    _____________________________
    İyi bir kadınla iyi bir erkek birlikte değildir. Çünkü kadınlar, Kötü erkeklere aşık olup iyi erkeklerle dertleşir...

    Ölümden sonrası bile var senden sonrası neden olmasın ki...




  • Melikşah_38 M kullanıcısına yanıt

    haha güzel güldüm ya :D sagol valla bendede var foruma gırınce acaba dsg bozuldumu dıyıp kontrol edesım var maşşallah tık hem mekatronık hem şanzıman yağı değiştim çiçek gibi sifir sarsinti

    _____________________________
  • Eğer dsg aracınızda yelken modu (serbest sürüş) varsa dsg zaten bu işlemi sizin adınıza yapıyor. Çok dik açılı inişlerde yapmıyor. Serbest sürüş modu açıksa ve şartlar uygunsa siz gazdan ayağınızı çektiğiniz anda milisaniyeler içinde vitesi boşa atıyor. Gaza ya da frene dokunduğunuzda yine gerekli vitese dönüyor.

    Çok dik inişlerde yelken modu devreden çıkarak vites düşürüp kompresyon yaparak aşırı hızlanmayı önlemeye çalışıyor.

    Bir de uzun süzülmelerde yelken modu ilk devreye girdiği andaki hızınızdan çok fazla hıza ulaşırsanız yine devreden çıkıp vites küçültmeye gidiyor. Örneğin 100km ile süzülmeye başladınız yelken modu devreye girdi vitesi boşa aldı, süzülürken artan hızınız 120 olursa yelken modu bu gidişin sonu iyi değil diyerek devreden çıkıp vites küçülterek kompresyon yapıyor.

    Ben uzun inişlerde süzülürken önümdeki araç yüzünden frene dokununca devreden çıkan yelken modunu tekrar devreye sokmak için vites kolunu D-N-D yaparak manuel olarak yelken moduna sokuyorum. Artan hızlı süzülmeyi devam ettiriyorum.

    D konumundayken yelken modu devreye girip araç kendini boşa atınca anlık yakıt tüketimi yine sıfır oluyor.
    Fakat biz N'ye alarak boşa atarsak anlık yakıt tüketimi sıfır olmuyor.
    Kompresyon yaparken de anlık yakıt tüketimi sıfır oluyor.

    Uzun süreler denedim, yelken modu yakıta 0,5 litre ile 1 litre arası fark ettiriyor.

    Ben de bu yüzden sürekli açık tutuyorum, şehiriçinde bile gazdan ayağını çektiğin anda boşa atıyor.

    Zaten çok mesai yapan dsg daha da fazla mesai yapmış oluyor. Ama bi sıkıntı görmedim şu ana kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Eğer dsg aracınızda yelken modu (serbest sürüş) varsa dsg zaten bu işlemi sizin adınıza yapıyor. Çok dik açılı inişlerde yapmıyor. Serbest sürüş modu açıksa ve şartlar uygunsa siz gazdan ayağınızı çektiğiniz anda milisaniyeler içinde vitesi boşa atıyor. Gaza ya da frene dokunduğunuzda yine gerekli vitese dönüyor.

    Çok dik inişlerde yelken modu devreden çıkarak vites düşürüp kompresyon yaparak aşırı hızlanmayı önlemeye çalışıyor.

    Bir de uzun süzülmelerde yelken modu ilk devreye girdiği andaki hızınızdan çok fazla hıza ulaşırsanız yine devreden çıkıp vites küçültmeye gidiyor. Örneğin 100km ile süzülmeye başladınız yelken modu devreye girdi vitesi boşa aldı, süzülürken artan hızınız 120 olursa yelken modu bu gidişin sonu iyi değil diyerek devreden çıkıp vites küçülterek kompresyon yapıyor.

    Ben uzun inişlerde süzülürken önümdeki araç yüzünden frene dokununca devreden çıkan yelken modunu tekrar devreye sokmak için vites kolunu D-N-D yaparak manuel olarak yelken moduna sokuyorum. Artan hızlı süzülmeyi devam ettiriyorum.

    D konumundayken yelken modu devreye girip araç kendini boşa atınca anlık yakıt tüketimi yine sıfır oluyor.
    Fakat biz N'ye alarak boşa atarsak anlık yakıt tüketimi sıfır olmuyor.
    Kompresyon yaparken de anlık yakıt tüketimi sıfır oluyor.

    Uzun süreler denedim, yelken modu yakıta 0,5 litre ile 1 litre arası fark ettiriyor.

    Ben de bu yüzden sürekli açık tutuyorum, şehiriçinde bile gazdan ayağını çektiğin anda boşa atıyor.

    Zaten çok mesai yapan dsg daha da fazla mesai yapmış oluyor. Ama bi sıkıntı görmedim şu ana kadar.

    Aynen, DSG şanzımanını normal otomatik şanzıman gibi düşünenler var halbuki bildiğin manuel vites fakat debriyaj otomatik ayarlanmakta.


    Bu arada DSG şanzımanın ömürü, DSG şanzımanın kalitesi ile alakası yoktur. Kullanıcılar bir yana, yetkili servis bile şanzımanın yağını değiştirmeyi bilmiyor. Yaptıkları yukarıdan vakum ile anca %60-70'ini çekiyor eski yağın, sonra üstüne yenisini koyuyorlar. Tüm şanzıman yağını değiştirecek bilgili bir ekip ve ekipmanlara sahip değil yetkili servis. Arayın size verecekleri cevapta bu olacaktır. Bu şanzımanlar için özel bir ekip geldi Fransa'dan ,gördük.


    Tüm şanzıman yağını değiştirmemeleri sebebi ise koydukları yeni yağ viskosizitesi tam %100 tutmuyor, eski yağdan halen durmakta olan ufacık metal parteküller ile birleşiyor. Temiz yağ değişimi anında viskozite hemen tutmayacağından araç yokuşta kaydırma yapabilir ilk başlarda, bizim yetkili servis eskisinin pisliği ile karıştırdığı için aslında araç aynı pis yağ ile devam ediyor.


    Ve üzerine 30 TL'lik yağ ise 100 TL'ye müşteriye kilitliyor, binlerce lira fatura çıkartıyor.


    Daha çok yazılır mı yetkili servisler hakkında yazardım, ama kullanıcı hataları felen yana, yetkili servisin halini görünce, İmam çoşarsa cemaat neler yapmaz demek lazım

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Ayağını gazdan çektiğin anda tüm enjektörlü araçlar yakıtı direk keser... Hiç bir şekilde yakıt tüketmez sadece dışarıdan hava alır egzoz dan çıkarır başka birşey yapmaz... Az araştırın. Yaptığın yorum çok mantıksız.

    Alıntıları Göster

    araç vitesteyken evet tekerlekler motoru cevirir araç stop etmez .


    fakat araç boşa alınırsa stop etmemek için rolanti gazı verir ecu bir tüketim olur




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilyus -- 21 Şubat 2021; 12:57:19 >
    _____________________________
    instagram : huose_of.watches
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    araç vitesteyken evet tekerlekler motoru cevirir araç stop etmez .


    fakat araç boşa alınırsa stop etmemek için rolanti gazı verir ecu bir tüketim olur



    Alıntıları Göster

    Bisikleti düşün yokuş aşağı giderken ayaklarını pedallardan çektiğinde dönmeye devam etmiyor mu? Sen bir güç uygulamıyorsun ve bisiklet hızlanıyor veya hızı azalarak gitmeye devam ediyor.


    Viteste, belirli bir hızda gidiyorsan yani rölantide değilsen eğer cut off sistemi devreye girer ve yakıt kullanılmaz. Motor, arabanın kendi enerjisiyle dönmeye devam eder. Yokuş aşağı giderken hızlanabilirsin de eğer eğim fazlaysa.


    Edit: Üstteki mesaj editlenince deli gibi kaldık ortada  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 21 Şubat 2021; 13:5:30 >
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    araç vitesteyken evet tekerlekler motoru cevirir araç stop etmez .


    fakat araç boşa alınırsa stop etmemek için rolanti gazı verir ecu bir tüketim olur



    Alıntıları Göster
    Konuyu tamamen okursanız daha iyi olur sizin için... Tek bir mesajdan akıl vermeye çalışmayın :)
  • hocam aracın plakasını ve rengini belirtinde, ilanda görürsek bakmadan geçelim.

    _____________________________
    lime &lt;3
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.