Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (30. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
866
Cevap
39
Favori
394.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • istanbul37 İ kullanıcısına yanıt
    Seçmiş olduğunuz araçlar DSG 7 kuru kavramaya sahip, ufak tefek arızalar devam ediyor ama garanti yada iyi niyet üzerinden hallediliyor, eğer yeni araçlarda DQ 200 yerine DQ 250 kodlu şanzıman kullanılıyorsa daha sorunsuz olduğunu okumuştum.
  • istanbul37 İ kullanıcısına yanıt
    Ne yazık ki tüm dünyadaki DSG (S-tronic) 7 ileri kuru çift kavramalı şanzımana sahip Audi, VW, Seat ve Skoda araçlarda kronik şanzıman/mekatronik/kavrama arızası bulunmaktadır. En tehlikeli şanzıman arızası vites göstergesinin yanıp sönmesidir ve yurtdışında "Flash of Death" yani "Yanıp Sönen Ölüm" olarak anılır. VW Grubu ABD, Çin gibi ülkelerde bireylerin ve devletin baskısı sonucu bu şanzımanın garantisini 10 yıla çıkarmıştır, yani bu arıza hiç de öyle ufak tefek bir arıza değildir. Öte yandan TC vatandaşları Türkiye'yi yönetenlerin ve VW Grubu'nun umrunda değildir. Bu arıza temel olarak iki ana parçadan oluşan mekatronik ünitesi ile ilgilidir. Arıza mekanik (hidrolik) kısım ya da elektronik kısım ile ilgili olabilir. En tehlikeli biçimi araç seyir halindeyken vites göstergesinin yanıp sönmesi ve ardından vitesin tamamen devre dışı kalmasıdır. Bir diğer sık karşılaşılan arıza ise çift kavramadan kaynaklanan sarsıntı ve titremelerdir. Yine de bu şanzımanın bulunduğu bir araç satın almaya karar verir ve bakımlar için aracınızı düzenli olarak yetkili servise götürürseniz 5 yıla kadar iyi niyet garantisinden faydalanabilirsiniz(?). Ücret olarak artık servis ne tutturabilirse onu öderseniz.

    Mekatronik arızası sonucunda vitesin devre dışı kalma durumunu şahsen yaşadım, son derece korkutucu bir deneyim olduğunu söyleyebilirim. Bu durumu Almanya Audi'ye yazdım, ne yazık ki bir sonuç alamadım, ancak sonuç alanlar var. 2012 Audi A3 Tdi S-tronic sahibiyim. Bu mekatronik arızasını 66.500 km'de yaşadım. Tüm mekatronik ünitesi özel serviste 4000 TL'ye 1 yıl garantili olarak değişti. Şu anda sıfır BMW 116d otomatik 8 ileri ZF şanzıman bir araç aldım. Size aradaki farkı sözcüklerle anlatamam. Audi denen araba VW motorlu ve VW şanzımanlı bir araçtır. Kalite, sürüş konforu ve verdiği güvenlik hissi bakımından BMW'nin yanına yaklaşamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trajikomedi -- 21 Kasım 2017; 14:24:1 >




  • çok doğru bir yorum olmuş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 16 Aralık 2017; 9:45:9 >
  • trajikomedi T kullanıcısına yanıt
    çok haklısınız.
    sırf bu yüzden servis bakımlı araç aldım.
    50 binde ilk sahibi 250 tl ye 90 bindede ben değiştirdim kavramayı 500 tl ye serviste.
    mekatroniğinde vakti yakındır.onada 800-1000 tl bişey isterler.

    audi de wv den farklı şanzıman a4 den başlıyor onlar iyi.
    a3 de de 7 ileri dsg var dediğiniz gibi ama adı s tronic.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trajikomedi

    Ne yazık ki tüm dünyadaki DSG (S-tronic) 7 ileri kuru çift kavramalı şanzımana sahip Audi, VW, Seat ve Skoda araçlarda kronik şanzıman/mekatronik/kavrama arızası bulunmaktadır. En tehlikeli şanzıman arızası vites göstergesinin yanıp sönmesidir ve yurtdışında "Flash of Death" yani "Yanıp Sönen Ölüm" olarak anılır. VW Grubu ABD, Çin gibi ülkelerde bireylerin ve devletin baskısı sonucu bu şanzımanın garantisini 10 yıla çıkarmıştır, yani bu arıza hiç de öyle ufak tefek bir arıza değildir. Öte yandan TC vatandaşları Türkiye'yi yönetenlerin ve VW Grubu'nun umrunda değildir. Bu arıza temel olarak iki ana parçadan oluşan mekatronik ünitesi ile ilgilidir. Arıza mekanik (hidrolik) kısım ya da elektronik kısım ile ilgili olabilir. En tehlikeli biçimi araç seyir halindeyken vites göstergesinin yanıp sönmesi ve ardından vitesin tamamen devre dışı kalmasıdır. Bir diğer sık karşılaşılan arıza ise çift kavramadan kaynaklanan sarsıntı ve titremelerdir. Yine de bu şanzımanın bulunduğu bir araç satın almaya karar verir ve bakımlar için aracınızı düzenli olarak yetkili servise götürürseniz 5 yıla kadar iyi niyet garantisinden faydalanabilirsiniz(?). Ücret olarak artık servis ne tutturabilirse onu öderseniz.

    Mekatronik arızası sonucunda vitesin devre dışı kalma durumunu şahsen yaşadım, son derece korkutucu bir deneyim olduğunu söyleyebilirim. Bu durumu Almanya Audi'ye yazdım, ne yazık ki bir sonuç alamadım, ancak sonuç alanlar var. 2012 Audi A3 Tdi S-tronic sahibiyim. Bu mekatronik arızasını 66.500 km'de yaşadım. Tüm mekatronik ünitesi özel serviste 4000 TL'ye 1 yıl garantili olarak değişti. Şu anda sıfır BMW 116d otomatik 8 ileri ZF şanzıman bir araç aldım. Size aradaki farkı sözcüklerle anlatamam. Audi denen araba VW motorlu ve VW şanzımanlı bir araçtır. Kalite, sürüş konforu ve verdiği güvenlik hissi bakımından BMW'nin yanına yaklaşamaz.

    çift kavrama sorunu olarak tariflediğiniz problem bende de var, 37binde aracım 2016 passat 1.6tdi dsg ilk sahibiyim, ilk kez bugün tam gaz hızlanırken sadece 5.viteste olmak üzere ciddi silkeledi, ve o zamandan beri sanki vites geçişleri de daha bi hissedilir oldu ve 5. Vitesteyken 6ya gecene kadar silkeleme devam ediyor bunun dışında gidiş normal, garanti bitmeden servise gideceğim ancak sizce nasıl bir yol izleyeyim hangi konuda ısrarcı olayım yada sorun tam olarak nedir yardımcı olursanız çok sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • staphilococh S kullanıcısına yanıt
    Dizel'de DSG biraz daha sıkıntılı Benzinli motorlara göre o da yüksek tork'tan kaynaklı sanırım. Servise giderek sorun bulamasalar bile kayıt açtırın ileride sıkıntı çıkarsa daha önce bu tarz şikayetle gelmiştim dersiniz iyi niyet için daha avantajlı olursunuz.
  • staphilococh S kullanıcısına yanıt
    merhaba, geçmiş olsun, aracınız halen 2 senelik garanti kapsamında olduğundan yetkili servis arızanın ne olduğunu net olarak bulmalı ve yazılı olarak kayda geçirmeli ve ücretsiz olarak arizayi gidermelidir. arıza yok derlerse Doğuş otomotiv ile iletişim kurun. sorununuz yine çözülmezse VW Almanya ile iletişim kurmayi deneyin. kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trajikomedi

    merhaba, geçmiş olsun, aracınız halen 2 senelik garanti kapsamında olduğundan yetkili servis arızanın ne olduğunu net olarak bulmalı ve yazılı olarak kayda geçirmeli ve ücretsiz olarak arizayi gidermelidir. arıza yok derlerse Doğuş otomotiv ile iletişim kurun. sorununuz yine çözülmezse VW Almanya ile iletişim kurmayi deneyin. kolay gelsin

    Tesekkür ederim insallah inanırlar çünkü her zaman yapmıyor bu akşam hiç olmadı mesela ama gündüz bariz vardı sanki vites geçişleri de hissedilmeye basladı bi gariplik var 2 gundur başladı çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: staphilococh


    quote:

    Orijinalden alıntı: trajikomedi

    merhaba, geçmiş olsun, aracınız halen 2 senelik garanti kapsamında olduğundan yetkili servis arızanın ne olduğunu net olarak bulmalı ve yazılı olarak kayda geçirmeli ve ücretsiz olarak arizayi gidermelidir. arıza yok derlerse Doğuş otomotiv ile iletişim kurun. sorununuz yine çözülmezse VW Almanya ile iletişim kurmayi deneyin. kolay gelsin

    Tesekkür ederim insallah inanırlar çünkü her zaman yapmıyor bu akşam hiç olmadı mesela ama gündüz bariz vardı sanki vites geçişleri de hissedilmeye basladı bi gariplik var 2 gundur başladı çünkü

    Merhaba, gelişme var mı, son durum nedir bizi bilgilendirir misiniz lütfen?

    Saygılar




  • Dediklerinizin aynısını şu sıralar yaşıyorum. Yaklaşık 2 hafta önce rampa çıkarken gaza yüklendiğimde doğal olarak vites düşürdü ve hızlanıp bir üst vitese geçtiğinde o vuruntuyu yaptı. Bir an emin olamadım yerdendir ya da yerdeki şeritlerdendir, rüzgardandır diye umursamadım. Fakat bugün yine aynı şeyi yaptı ve bu sefer 1-2 kere deneyerek teyit etme imkanım oldu. Kısaca yaptıklarım:

    Yaklaşık 80-90 km/h hızla giderken gaza yükleniyorum düz bir yolda. Gaz pedalının altındaki tuşa da basıyorum ki vites düşürsün. Gaza basmam ile birlikte vites 7 den 5 e düştü ve araç hızlanmaya başladı. 6 ya attı ve çok hafif hissedilmesi zor bir sarsıntı oldu. Ardından 7 ye attı ve bu sefer daha bariz bir sarsıntı oldu. Bu sarsıntı dediğim ise kesinlikle vitesin değişmesiyle yaşanan bir sarsıntı değil. Vites değişiminden hemen sonra, belki 1 belki yarım saniye sonra yaşanan bir sarsıntı. Hatta videoya alma şansım da oldu. Orada da net bir şekilde 7.vitese geçtikten sonra devir saatindeki ani düşüş görülmekte.

    Sizin durumunuzu da takipteyim. Detayları paylaşırsanız sevinirim :)

    Not: Bu denemeleri araç ECO modda iken yaptım. Neden bilmiyorum ama bu modda diğerlerine göre daha bariz hissediliyor. Araç 2015 model Audi A3 S-tronic 35 binde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi summi -- 25 Aralık 2017; 20:47:59 >




  • Kavrama probleminden dolayı aracı özel gazi audi servisine bıraktım. 2300 TL fiyat verildi. Yarın teslim alıp satmayı düşünüyorum.

    A3 2010 model 128 binde.
  • Düşük Hızda Gazdan Ayağı Çekince Silkeleme (2011 Model 1.6 TDI DSG)

    Merhaba değerli forumdonanimhaber sakinleri;
    2011 dizel otomatik dsg şanjıman aracımda düşük devirde giderken trafikte ayağımı gazdan çektiğimde arabada öne yığılma hissediyorum ama ciddi derecede sizce sorun nedendir?

    Not: Kavrama ve mekatronik 2 hafta önce değişti sorunun bunlardan kaynaklı olduğunu düşünmüyorum aklınıza gelen başka birşey varmı?

  • ufukturk79 U kullanıcısına yanıt
    Düşük vitesten dolayı motor kompresyonu daha fazla hissedilir. Mesela 1 nci viteste aşırı hissedilirken 4-5 viteste neredeyse hiç hissedilmiyor. Normal bir durum şanzımanla alakalı değil.
  • ufukturk79 U kullanıcısına yanıt
    2013 1.6 tdi dsg aracımda da aynı durum var rahatsız ediyor ama servise gösteremedim.
    çözüm bulursanız paylaşırmısınız.
  • kral1840 kullanıcısına yanıt
    ben servise gittiğimde yazılım yüklediler yine olmadı.. can otomotivde selonid valfleri değiştirdiler 1300 tlye yine aynı daha sonra can otomotiv yazılım attı tekrardan şuan var ama çok çok az.
    can otomotivin dediğine göre dizel araçlarda bu normalmiş. florya mez serviside sorun dahi bulamadı ama aşırı trafikte çok rahatsız ediyo resmen evime yada işime giderken mutsuz gidiyorum şuan biraz iyi şükür sizde eğer sorunu giderirsenin nasıl giderdiğinize dair bilgileri paylaşırsanız sevinirim...
  • mşah kullanıcısına yanıt
    peki neyle alaksı olabilir alakasını bulsakta yaptırsak
  • ufukturk79 U kullanıcısına yanıt
    Aşırı yığılma çok fazla kompresyona biniyorsa olabilir buda ya hava emişi kısıtlı yada egzoz gazı çıkışı zor. Hava filtresi yada gaz kelebeği konumunda sıkıntı yoksa DPF tıkalı olabilir gerçeği bu durumlar olsa yakıt tüketimi normalin üzerinde olması gerekiyor. Lastik basınçlarını da kontrol edin o da aracın hızını keser. Elektronik bir problem olmadıkça kaynağını bulmak zor olacak galiba.
  • ufukturk79 U kullanıcısına yanıt
    triger için gittiğimde bununda çözümünü isteyeceğim sizede bilgi veririm.teşekkürler.
  • kral1840 kullanıcısına yanıt
    Bende triger ve volan dişlisi değiştirdikten sonra bu problem oldu ne zaman gitsem normal deyip bilgisayara takıp bakıyorlar hata kodu çıkmayınca gönderiyorlar umarım sizin sorun çözülür ve bende ona göre bir yol izlerim ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mşah kullanıcısına yanıt
    Dediklerinizde aklıma geldi ama sorunu tam olarak yanlış anlamış gibisiniz. Hani motor kulakları gevşerde ayağınızı gazdan çektiğinizde manuel bir arabada sizi öne yığar ya tamda öyle bir problem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.