Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
865
Cevap
39
Favori
394.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kavrama nasıl olabilir ki aracın kavraması daha yeni değişti 6-7 ay önce. D2 de titreme problemi vardı kavrama değişti sorun giderildi. Şanzuman telinden şüpheleniyorum çünkü bi seferde şanzuman teli yerinden oynamıştı şanzuman kilitlendi serviste 30 tl ye düzelttiler. Sizde demi aynı problem mevcut araç tamamen durur vaziyetteyken fren pedalında ufak bi titreme oluyormu 2-3 saniyeliğine?
    @derinlik34000
  • 1.4 dsg poloda sorun yaşayan var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar en son sorun yaşayan benim sanırım. 14.11.2014 tarihinde arabayı calistirmaya çalıştım olmadı viteste P isareti yanıp sonuyordu. Servisi aradım arabayı gelip aldılar. Arabanın bakımı serviste yapılmamasına rağmen gönderdim baksınlar diye. Öncelikle çekici hizmeti ücretsiz. Sonra baktılar 2 gün sonra mekatronigi degistirmeleri gerektigini ve bununla ilgili mesaj göndermeleri gerektiğini söylediler. Neyse ertesi gün mesaj geldi bedelsiz değişeceğini fakat işçilik ücretini benim ödemem gerektiğini (450 TL) söylediler. Ayrıca iyi niyet kapsamına sokabilmeleri için 90 bin bakimininda (trigger değişimli büyük bakım) orada yapılması gerektiğini söylediler. Fiyat olarak 1700 civarı çıkar dendi. Denize düşen yılana sarılır misali hemen yaptirttim. 2 gün Sonra yani bugün teslim edildi (1300 TL ödedim) ve hiçbirsey aciklamayin yoksa ücret alırız diye bişey imzalatmadilar. Bu arada kısa bir not olarak da eğer 1-2-3 vitesler değişim sırasında zincir gibi bi ses geliyorsa bu sebepten bilginize



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alper148 -- 21 Kasım 2014; 20:22:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt_trn

    tüm yazıları okudum.ve volkswagen nin otomatik şanzumanını öven sadece bir kaç salak var
    sanırım bu kişiler bu markanın olumlu yazıları için tutulmuş kişiler.zaten mesaj sayılarıda minimumda.
    otomobil benim için hobidir.çok yorum okurum.geçen sene focus dizel otomatik aracımın şanzumanına 5.000 lira arıza masrafıda ödedim.
    genelde otomatik kullandım araçlarımı.son olarak volkswagen 2012 polo 1.4 atmosferik araç aldım takasla.
    atmosferik her zaman iyidir arkadaşlar.günümüz arabaların otomatiklerinden uzak durun.
    eskisi gibi iyi otomatik yapmıyorlar.sanırım bunu bilerek yapıyolar.bu adam arabaya 100.000 veriyorsa 10.000 vermek koymaz diyorlar.
    arabadan çok parça satıyolar.otomatik şanzumancılara gidin size 1 ay sonraya gün verenler görürsünüz.
    yığınla şanzuman dolu.ve bunlar inanmıycaksınız ama audı-vw-mercedes- markalar var ve hepside son modeller.
    kişisel bilgilerim doğrultusunda eğer illa otomatil olsun diyorsanız.
    yeni bir bir mitsubishi lancer-yada mazda alın derim.tam otomatik iyidir.
    istesenizde bozamazsınız.

    öncelikle saygını seviyeni üslubunu bil terbiyesizliğin lüzumu yok, herkes burda yorumunu özgürce sunar tartışmaya girebilir , ama kimse senin terbiyesizliğini çekemez mesajını şikayet ettim merak etme, mesaj sayın, ne amaçla buralarda takıldığını açıklar nitelikte, diğer kullanıcılarını mesaj sayıları hakkında atıp tutmayı bırakıp forum kurallarını bi oku ve kendi mesaj sayına bak,ve HERŞEYDEN ÖNCE Bİ ŞANZIMAN yazmasını öğren öyle gel,




  • Arkadaslar 2011 Model DSGli Polo dizel sahiniyim. 125bin km aracim. Su ana kadar iki kere servise problem yuzunden gittim. Daha sonra birdaha ilerde bu problem olabilir diyewww.garanticim.com adli siteden aracima uzatilmis ikinci el garantisi satin aldim. Sadece 450 tl ye ve bonusa 9 taksit yaptirdim. Herkeze tavsiye ederim. Policeyi okudum DSG yi kapsiyor. Artik icim rahat. Bence DSG li her VW sahibi yaptirmali. Sadece 2007 modele ve 150bin km ye kadar kapsiyorlar ama olsun bence yeterlidir.
  • Reklamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende vw severim.ama şu bir gercekki dsg şanzıman sorunlu.burda bence arkadaşlar bunu korumasın cünkü korudukca vw buna bir önlem almıyor.almadığı gibi dsg nin arıza parasını arabayı satarken peşin olarak alıyor.bence vw koruyacağımıza bunu dillendirmek lazımki.vw buna ir care bulsun.yoksa böyle savunanlar olursa vw care bulmaz.
  • lütfen açtığım bu konuda seviyeyi koruyalım... Bir de atmosferik sanki otomatiğin alternatifiymiş gibi sunulunca bilgisizlik ortaya çıkıyor...

    Rica ediyorum bu konuda sadece DSG şanzıman kullananlar ya da kullanacaklar yorum yapsın... yoksa yapılan hariçten gazel okumak oluyor... Amaç üzüm yemek olmalı, bağcıyı dövmek değil..

    Fiat dsgden iyisini yaptı da almadıkmı? BMW Mercedes otomatiği alamayanların dsg den başka şansı varmı acaba? 2010 aralıktan beri kullanıyorum. sadece kavrama sorunlarım oldu hiç yolda bırakmadı... düz vites yüzünden araba kullanmaktan soğumuşdum dsg sayesinde araba kullanmak zevk oldu benim için..bunu da söyleyelim...
    Eleştirelim(en çok eleştiren de benim) ama iyi yönlerini de söyleyelim yoksa inandırıcılığınız olmaz.....
  • Vw aracım yok arkadaşlar. Bir katkısı olur mu bilmiyorum, paylaşmak düşüncesindeyim, umarım sıkıcı olmaz.

    Biz (hanımım da çalışıyor ve emeğini yok sayamam) 2013 yılı Ağustos ayında Kia Cee'd aldık.

    Ne yalan söyleyeyim, markaya gıcık oluyordum. Fakat model forumlarını dolaşırken her ne kadar insanlar DSG problemi yaşasa da servislerin çözümcü yaklaşımda bulunduklarını okudukça, bunun yanında dolaşmaya çıktığımda vw bayisine uğradığımda çalışanların yaklaşımları marka konusunda bu duygularım değişti. Araçların kaliteli olduğuna kesinlikle itirazım yoktur, bilmenizi rica ediyorum.

    Bir vw almayan ya da alamayan ve DSG de dahil, tek-çift kavrama şanzımandan uzak durmamın asıl sebebi tek kavramadan yaşadığım sıkıntılardır. Bunun yanında almak için ayıp olmasın diye gittiğim vw bayisinde, dizel DSG Golf için verilen fiyat bütçemin oldukça üzerindeydi, alım gücümüzü aşıyordu, bu da bir başka boyut.

    DSG, EDC, P.Shift... Sorunlarını okuyorum, her ne kadar servisler çözüm bulsa da şu aracı bile şartları zorlayarak aldık, değil ki daha yüksek fiyatlı araçları nasıl alalım? Yetkili servislere bağımlı olmak bütçemi zorlayacağı sebebiyle karar aşamasında beni çok düşündürdü. Bunun yanında belli bir km' den sonra aracı satmak da istemiyorum, kazancımı arabaya yatırmak istemiyorum.

    Vw almış olsaydım, yetkili servislere bağımlı olacağımı düşünerek, belli bir km' den sonra aracı satma zorunluluğu ortaya çıkmasından sebep, tekrar arızalarla boğuşmaktan korktuğumdan sebep uzak durdum. Bugün bile, golfün bu tasarımından çok hoşlanmama rağmen, imkanım olsa dahi alma fikrini geçiremiyorum, şanzıman korkusundan.

    Forumda doğru yönlendiriliyor, yanlış yönlendiriliyor bilmiyorum, konular açılıyor, yorumlar yapılıyor, resimler sunuluyor... Ben Sakarya - Sapanca' da oturuyorum. Burada dahi çoğu kez çekici sırtında giden vw ve alt markaları gördükçe daha da çekiniyor, hatta doğru karar verdiğimi düşünüyorum. Tam otomatik şanzımanın elbette dezavantajları da var ve farkındayım. Hatta aldığım ilk günlerde görece yüksek yakıt tüketimi canımı baya sıkmıştı. Bununla birlikte önceki kullandığım tek kavrama şanzımana göre konforlu. 40 binde bir yağ değişimi yapılması gerekiyor. Bunları yaptırmak için de illa ne yaptıklarından emin olamadığım servislere mecbur da değilim. Ayrıca o zaman için aldığım araçla (concept) golf c.line dsg arasında 13 bin lira fiyat farkı da bana ağır geldi. Benzinli araç hiç düşünmedim o zaman için ama bakıyorum da aslında android bir dizel araca biniyorum. Tam olarak sistem dizel, yakıtta ise neredeyse benzinli.

    Lafı çok uzattım, toparlamaya çalışayım. Konuya yazmakta ki amacım, ne düşündüğümü, neler düşünerek yaklaştığımı bilmeniz ve çevremde de böyle arkadaşlarım var olduğunu fark etmeniz. DSG sorunları var ve benim gibi bir kullanıcı için dahi 10 yıllık bir garanti markayı ve bu modelleri tercih etmem için yeterli olmazdı. Bu defa da 10 yıl boyunca servise mahkum olacaksınız ki; sıkıntınız olduğunda çözülsün.

    Şu gün bile, hâlâ 2. el sitesine girip golf7, 1.2 veya 1.4 dsg' lere bakıyorum. Manuel kullanmayı biliyor olsaydım, düşünmezdim. Bütçemiz yettikten sonra ya golf ya da v40 alırdım ama olmadı, bu saatten sonra da olmaz da.




  • lebron86 L kullanıcısına yanıt
    Hocalar,

    Daha önce yazmış olduğum araç kalkarken ve 2'den 3'e geçerken metal sürtme sesi geliyor dediğim konuyla ilgili servise gittim. Kavrama değişmesi gerekiyor dediler. 22000km de değişmişti kavrama garantiden, titreme ve zıplama sebebiyle, şimdi araç 71000km'de.

    Parçalar tamamen garantiden işçiliğin ise %50'si 500TL civarında bir ödeme isteniyor. Bu işçilik kaç saat sürüyor saati kaç para ki yarısı 500TL oluyor.

    Bunu indirmek için ne yapmalı? Ne demeliyim?

    Araç sadece servise gitti ve tüm bakımları oradan yapıldı.

    Bu hatalı kavrama için sürekli 500TL ödeme mi yapmamız gerekiyor. Kullanıcı hatası ve yıpranmadan değişen bir durum olmadığı için tamamen ücretsiz olması gerekmez mi?

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oner7

    Hocalar,

    Daha önce yazmış olduğum araç kalkarken ve 2'den 3'e geçerken metal sürtme sesi geliyor dediğim konuyla ilgili servise gittim. Kavrama değişmesi gerekiyor dediler. 22000km de değişmişti kavrama garantiden, titreme ve zıplama sebebiyle, şimdi araç 71000km'de.

    Parçalar tamamen garantiden işçiliğin ise %50'si 500TL civarında bir ödeme isteniyor. Bu işçilik kaç saat sürüyor saati kaç para ki yarısı 500TL oluyor.

    Bunu indirmek için ne yapmalı? Ne demeliyim?

    Araç sadece servise gitti ve tüm bakımları oradan yapıldı.

    Bu hatalı kavrama için sürekli 500TL ödeme mi yapmamız gerekiyor. Kullanıcı hatası ve yıpranmadan değişen bir durum olmadığı için tamamen ücretsiz olması gerekmez mi?

    Saygılar



    VW de iscilik saat ucreti yaklasik 120 lira olmasi gerek tam emin degilim. Bu islem icin bir gun aracin serviste kalmasi gerekiyor. Tabi 8 saat suruyor mu onu bilemiycem.
    Ben de kavramayi ikinci kez degistirttigimde hic bir sey soylemeden parcanin tamami fakat isciligin %70 ini karsilamislardi. Yani yaklasik 300 lira vermistim. Servise, herkesin bu sekilde degistirttigini soyleyin gerekirse servis mudurleriyle konusun. Yani biraz agirliginizi koyun ortaya.
    DSG lerde bu kavrama ve mekatronik artik kronik sorun hale geldi. Ancak hic bir VW servisi garantisi biten araclarda bunu ucretsiz degistirmez. Dediginiz dogru yani ucret alinmamasi gerekir bu kronik sorundan, fakat sıkıntıyı tamamen ortadan kaldiramadaklari icin Dsg ler sorun yasatmaya devam edecek gibi duruyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • lebron86 L kullanıcısına yanıt
    Bugün aracım servisten çıktı dedikleri 500TL'yi almadılar. Sadece 110TL gibi bir ücret aldılar. Ben de teşekkür ettim. Ayrıca değişen kavramaya da 2 yıl garanti verdiler.

    Nasıl oldu ben de anlamadım :)
  • oner7 O kullanıcısına yanıt
    Gayet iyi bir fiyat. VW de garanti bittikten sonra degisen her parcanin 2 yil garantisi bulunmaktadir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar,

    6 İleri DSG hakkında bilgisi olan var mı?

    - bir arkadaşım 6 ileri DSG nin 7 ileri olandan daha iyi olduğunu
    fakat 6 ilerinin tamirinin olmadığını direk değiştirmek gerektini
    ve değiştirmenin maliyetinin 15-20 bini bulduğunu söyledi bu doğru mudur?

    DSG 6 tamiri mümkün değilmi?

    2007-2008 Passat 2.0 TDİ DSG almayı planlıyordum..
  • Yıllardır Honda kullandım ve bir Japon hayranıyım..

    Ancak; bir Alman arabası denemek için kolları sıvadım..

    2011 yeni kasa beyaz renk Passat Variant 1.4 TSI Comfortline Otomatik vites bir araç buldum..

    Yaklaşık 100 bin kilometrede olan araç tertemiz, ne boya ne değişen sıfır hata sayılr ancak; ilk alındığında DSG 'de bir değişim yapılmış.. Yani; kronik sorun bu aracında başına gelmiş, fakat; okuduğum bazı yorumlardan sonra çok ısındığım bu aracı almaktan çekiniyorum..

    Yorumlarınız ne olurdu ?

    Sevgiler
  • 100kmh2sn 1 kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen kavraması değişmiştir, o sorun değil. Ama araç servis bakımlıysa al derim, macera aramaya gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuk_3277

    Muhtemelen kavraması değişmiştir, o sorun değil. Ama araç servis bakımlıysa al derim, macera aramaya gerek yok


    Cevap için teşekkür ederim..

    İlan biraz eski olduğundan sahibinden güncel bilgi aldım. 24 binde motor rektifiye olmuş ve 31 binde kavrama değişmiş.. Ayrıca; araç şuan 110 bin km 'deymiş..

    Ne var ki servis bakımlı olan bu aracın 2016 ortasına kadar iyi niyet garantisi devam etmekte..

    Çok kararsız kaldım.
  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    ben de dsg yi senelerdir pas geçmiş, işin az çok içinde olan biri olarak 2015 arifesinde tekrar değerlendirme yapıyorum. şu ana kadar gördüklerim hayal kırıklığı maalesef, vw 'nin Türkiye için dsg politikasını hala değiştirmemesi üzücü.

    ayrıca mercedes bmw dısında vardı da almadık mı soylemine katılmıyorum, eger almanları kast ediyorsanız amenna ama "fiat yaptıda almadık mı" demissiniz.

    o zaman ben de dsg ile aynı rahatlıgı ve sağlamlığın srunsuzluğun verdiği güveni toyota 'da ve diger japonlarda cvt yada tam otomatik olarak senelerdir yaşıyruz derim (toyota mekatronikler de bir ara aynı sorunları yaşatmıştır no düşelim) , hem tam otomaitkmhem cvt hem de dsg bizzat kullanmış biri olarak dsg 'nin vites geçiş hızı tam otomatik şanzımanlara göre önemsenmeyecek derecede yüksektir.

    eger hergün işten eve giderken e-5 'te ralli yapmıyor, redline gormuyorsanız bu dsg 'nin hızlı vites geçişi unsurunu artık lütfen geride bırakınız, bu firmanın pazarlama stratejisidir burda tekrar tekrar yinelemeye gerek yok sanırım. zira tam otomatik vites seçeneği yada cvt şanzıman da düz vitesle karşılaştırılınca aynı konforu layikiyle sunmaktadır , saniyenin 10 'da biri daha uzun sürede vites geçmesi normal kullanıcılar için sorun olamaz bana göre.

    ha derseniz ki mekatronik kavrama kuru kavrama olduğundan verimlidir, az yakıt tüketir o zaman ben de senede yapacağınız yakıt tasarrufu bu çileye, evhama, yolda kalırım korkusuna değiyor mu sizce diye tüm dsg sahiplerine soru sorarım buradan. (tek başına sürücü olsan neyse de kışın soğuğunda ailesi ve ufak bebeği ile dağ başında dsg yüzünden yolda kalan adam tanıyorum, burdaki arkadaşların başına gelmemesini temenni ederim)

    jetta güzel araba kesinlikle ama dsg göze alacağım bir risk değil benim için.




  • Yolda bırakan arıza mekatronik arızasıdır bunun da sebebi bulundu yağ değişimiyle arıza oranı en aza indirildi araçlar vw tarafından geri çağırılmışdı..tabi sizin seçiminiz saygı duymak lazım bir aksilik olmazsa aracımı(caddy 1.6 dsg7) satıp sportline2.0 tdi a geçicem bunun torku yüksek olduğu için dsg 6 koymuşlar.. dsg sorunları yaşadık ama benim tercihim yine dsg olacak ... dsg alan 1 pişman almayan bin pişman ne diyelim ::))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Yolda bırakan arıza mekatronik arızasıdır bunun da sebebi bulundu yağ değişimiyle arıza oranı en aza indirildi araçlar vw tarafından geri çağırılmışdı..tabi sizin seçiminiz saygı duymak lazım bir aksilik olmazsa aracımı(caddy 1.6 dsg7) satıp sportline2.0 tdi a geçicem bunun torku yüksek olduğu için dsg 6 koymuşlar.. dsg sorunları yaşadık ama benim tercihim yine dsg olacak ... dsg alan 1 pişman almayan bin pişman ne diyelim ::))


    2.0 TDİ Tiguan DSG7 şimdi bu yağlı tipmi kuru tipmi?
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.