Şimdi Ara

Dota 2 Vs League Of Legends

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
2
Favori
4.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En alttaki uyarıyı en başa alıyım : Şuan aklıma gelenler bunlar, konu ilerlerken aklıma gelen birşey olursa ekler, yanlış bir yer varsa çıkartırım. Tabi düzgün bir biçimde söylemenize bağlı Eksik gördüğünüz şuna değinmedin dediğiniz birşey varsa konuya mesaj atarak belirtin. gerekli ekleme veya çıkartmaları yapıyım. Misal buyback sistemi ve barracks - inhitibör farklılıklarını unutmuşum.



     Dota 2 Vs League Of Legends


    9 yıla yakın bir süre dota , 2012 ekimden ( lol'e ilk başlamam büyük ihtimalle 2012den öncesidir fakat girdiğimde çok az sayıdaki heroyu görüp çıkmıştım) beri lol oynayan birisi olarak iki oyundan birisini uzun süreli oynamış diğerinde 5-10 maç atmış kişilerin kendince karşılaştırmalar yapıp en ufak bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup bunları insanlara aktarmaya çalışmasından gına gelmesi üzerine iki oyun arasında geçiş yapmak isteyen kişiler için rehber niteliği taşıyacak doğru bilgilerle kurgulanmış bir karşılaştırma konusu açılması gerektiğini düşündüm... Ayrıca türkçe olarak internette dota vs league of legends şeklinde düzgün bir yazı bulmak çok zor, yardımcı olursanız bilgi almak isteyenler için güzel bir kaynak oluşturabiliriz...

    Dota oynadığım sürece tahmini kaç maç yaptığım konusunda hiçbir fikrim yok, 9 yıl az değil. fakat lol hakkında ne biliyorsun diyecek kişiler için sırf kendi hesabımda 200+ maç bulunuyor. ilk başladığımda ev arkadaşımın 30 lvl hesabı ile oynuyordum, aşağı yukarı 100+ maç o hesapta oynamışımdır. diğer ev arkadaşımında hesabı 30 lvl olsun diye bir 50 maçta onda olsa aşağı yukarı 350-400+ maç oynamışımdır. bunun haricinde yapacak işim olmadığında güzel turnuvalar varsa twitch üzerinden onlarıda izliyorum. competive arena hakkında da bilgim var. DP'nin zilean + alistar banları ile ezdiği maçlarıda canlı yayında izledim.

    Neyse konuya girecek olursak, kağıt üstünde türleri aynı olsa mekanik bakımından tamamen farklı iki oyunu kafa kafaya karşılaştırmak pek doğru değil. Aslında mekanik farkından ziyade temel fark oyunların sunmayı vaadettiği oyun stili. Bir tarafta hardcore diye tabir edebileceğimiz yapılan yanlışların cezalandırılacağı, oyuncuyu zorlayacak şartlara sahip bir oyun varken diğer tarafta casual demeyelim de arcade diyebileceğimiz oyuncunun maksimum eğlence ile oynayışı en kolay ve basit düzeye çekmeye çalışan, iyi oyuncununda eğlenebileceği bunun yanında yeni başlamış kişilerinde zorluk çekmeyeceği bir sisteme sahip bir oyun var.

    Karşılaştırma yaparken loldeki bronz veya dotadaki 1k mmr seviyesi değil, turnuva ve platin - 5k seviyesi düzeyinde örnekler kullanacağım, başlangıç seviyesi olan 2-1-2 lane dizilimleri nerede şeklinde atar yapacak varsa o tarz tahta ligi veya 1k mmrli noobların mümkünse farklı oyunlara geçmesini tavsiye ederim. ( Ea games'in Dawngate'i tam onlara göre )

    Öncelikle League of legends oyuncularının en büyük şikayeti olan turn rate ve casting animation ile başlayalım. Dota turn rate - casting animation gibi oyuna gerçekçilik ve zorluk katacak ekstra mekaniklere sahip.Gereksiz gibi birşey olarak gözüksede iki mekanikte oyunun oynayışının temel unsurlarından birisi.En basitinden çok güzel ultiye sahip bir karakter sırf ultisinin ardından atması gereken skilli turn rate'ı fazla olduğu için pozisyon alıp atamadığı için tercih edilmiyordu. Casting animation kuramını türkçeye çevirirsek hazırlık animasyonu diye düşünebiliriz. yapılacak bir saldırı veya kullanılacak bir skillin hazırlanması için geçen süre. eğer animasyonu tamamlamadan heroyu hareket ettirir veya farklı bir komut verirseniz saldırıyı yapamaz veya skilli kullanamazsınız. dotada ki turn rate kavramını anlamak için batrider'in sticky napalm, casting animation özelliğini anlamak içinde clockwerk isimli heronun Q skilline karşı büyü yapmayı denemeniz lazım.

    LoLde ise turn rate kavramı bulunmuyor, şampiyonunuz sağ tarafa koşarken bir anda sol tarafa skill veya atack yapabiliyorsunuz.Buda oyunca akıcılığı ve oynayış kolaylığını pekiştiriyor.

    Video üzerinden timestamp ayarlamış olmama rağmen dhtube kabul etmiyor, videonun 3.dakikasını açarsanız ortada duran hero turn rate'ını düşürecek bir skill etkisinde olduğu için dönüp vurmaya çalışmaktan atack yapamıyor


    -Hero Vs Champion
    Temelde aynı, uygulamada tamamen farklı iki kavram. Dotada herolar agility - int - strenght adı altında 3 ana sınıfa dahillerdir.bunlar rpg oyunlarındaki çeviklik - zeka - güç sınıfları.itemlerda agi - int - str bonus veya hp - mp - atack bonus şeklinde özelliklere sahip oluyor.herolar ait olduğu stat bonuslarından atack damage kazanır. misal str herosu 5 str veren bir item alırsa +5 damage kazanır. bunun dışında str - hp , agility defans ve atak hızı, int mp ve mana regen katkısı sağlar. kastığınız itemler skillerin hasarlarında herhangi bir değişim sağlamaz. fakat istisnai durumlar var. Skywrath mage ve silencer isimli herolar int miktarlarına göre skillerine bonus damage alıyor. başka bir hero mana miktarının %9u kadar hasar vurabiliyor. Veya Aghanim isimli item ile bazı heroların ultimate skillerini güçlendirebiliyorsunuz.
    Lolde bu şekilde sınıflar bulunmuyor. Ap ve Ad heroları olarak ayrılıyorlar fakat bazı melez diyebileceğimiz ap ve ad'nın her ikisi ile birden güçlenebilen karakterler bulunuyor. yapmış olduğunuz itemler ad veya ap olmasına bağlı olarak belirli yüzdeler ile skillerinizin hasarlarına doğrudan etki ediyor.bu da oyun başında 300 vuran bir skillin oyun sonunda 800+ vurmasına sebep olabiliyor.güzel yani büyü tabanlı şampiyonların oyundan düşmemesi diyebiliriz.detaylı karşılaştırmayı skiller bölümünde yapacağım.
    redditte gezerken lol forumuna koyulmuş firmaların nerf mantığına dair bir karikatür'e denk geldim ve hoşuma gitti
     Dota 2 Vs League Of Legends



    -Skilller :
    Öncelikte dota'da skill güçlenmesi kavramının istisnai durumlarda gerçekleştiğini tekrar belirtiyim. skillerin %90i oyun başında 250 vuruyorsa dakika 40 olsa bile 250 vurmaya devam eder.Bazen bu skillerin çok zayıf kaldığını düşünsem de bu kadar düşük damagelara sahip olmalarına rağmen bir çok oyunda pipe isimli takımdaki herkesi ayrı ayrı 400 magic hasardan koruyan itemi yapmak zorunda kalınıyor.skiller kuvvetlense nasıl olurdu bilmek bile istemiyorum... Neyse dota da skiller genelde damage'dan çok efekt üzerine kurulu. misal lulunun polymorp skilli lolde can sıkıcı olabiliyorken dota da o skille sahip bir çok hero, ve aynı etkiye sahip parasını basıp alabileceğiniz bir item var. İnt tabanlı heroların neredeyse hepsinde stun - slow gibi disable yetenekleri bulunuyor. bu sebep ile hasar bakımında geride kalsalar bile disable özelliklerinden dolayı oyun sonuna doğrudan etki edebilecek konumda olmaya devam ediyorlar.
    LoL'e geçecek olursak skiller sürekli bir gelişim içerisinde, yerinde sayan skill bulmak zor. Skillerin sürekli gelişim içinde olması heroların oyundan düşmemesine late game evresine girildiğinde de hatrı sayılır miktarda hasar vermelerine sebep oluyor. fakat bazı durumlarda insani sinir krizlerine sokacak düzeye erişiyor ki OP denilen heroların bu şekilde bahsedilme sebeplerinin büyük çoğunluğu ap veya ad ratiolarından kaynaklanıyor ve nerflerde bu ratiolar veya skillerin temel hasarı üzerinden yapılıyor.Skill özelliklerine gelecek olursak lolde skillshot denilen skill sayısı gayet fazla fakat casting animation özelliği olmadığı için tutturmak dotadakilere kıyasla biraz daha kolay. ancak efekt yani CC konusunda bir hayli geride kalıyorlar. heroların %80inin skilleri sadece hasar vermek üstüne kurulu diyebilirim.200+0.5ap, 150+0.9ad gibi sadece damage üzerine kurulu CC den yoksun veya 2-3 saniyelik slow efektine sahip tonlarca skill bulunuyor oyunda. skillerdeki en farklı olay hp bazlı olanlar diye düşünüyorum. dotada hp bazlı vuran 2 veya 3 skill olması lazım. LOLde ise tank diye bir kavram olduğu için hpye bağlı olarak hasar veremediğiniz sürece tankı indiremiyorsunuz. Son olarak cooldown reduction olayı var. yanlış hatırlamıyorsam %40a kadar cooldown reduction yapılabiliyordu.zaten skiller normal sürelerinde bile etkiliyken %40cdr ile biraz op bile olabiliyorlar.

    Şu video ilk izlediğimde epey hoşuma gitmişti,fakat nasus'un yerinde olmak istemem :



    Birde skillerin mana durumları var. dotada early gamede kafanıza göre loldeki gibi çat çat çat diye skill kullanamıyorsunuz. earlygame süresince attığınız her skilli mpnize göre ayarlayıp zor durumda kalmayacak şekilde kullanmanız lazım. late game geldiği zaman 3000+ mp li saniyede 60-70 arası mp regenli karakterler haline dönüştüğünüzde can sıkıntısından bile skill atabiliyorsunuz.str karakterler ise daha büyük sıkıntı. intleri düşük olduğu için mp poolları az. oyun başında sadece 1 skill kullanıp 2. defa kullanmaya manası yetmeyecek herolar var.
    Lolde ise blue buff aldığınız taktirde gözünüz kapalı biçimde skilleri kullanabiliyorsunuz. ayrıca bazı mp gerektirmeyen karakterler cooldown her geldiğinde skill spam yöntemi ile karşıyı harasslıyabiliyor.fakat lolde late game'e geçildiğinde mp regen aşırı yüksek seviyede olmadığı için bazen mp konusunda sıkıntı yaşanabiliyor.
    Mp regen demişken, Hp regen konusunda dotada kendisine vurulmadığı sürece saniyede lanedeyken 100+ hp doldurabilen herolar bulunuyor. lolde bunlara en yakın eskiden oynanıp şuan kaldırılan Ap master yi veya hala oynanan mundo diyebiliriz.


    -Harita :
    Dota gece gündüz döngüsüne sahip, geceleri görüş mesafesi düşüyor.görüş mesafesi nerf ve buff'a malzeme olabilecek bir dota mekaniği.bunun dışında yükselti ve ağaçlar gibi taktik unsurlarıda bulunuyor. misal mid lanede bulunan 5-6 basamaklı merdivenlerin üstüne çıkarsanız gece önünüzden geçen kişileri görebiliyorsunuz fakat aşağıda olan kişiler yukarıdakini göremiyor. veya gece vakti bir ağacın arkasına doğru konumu alıp geçerseniz gene aynı şekilde önünüzden geçip giden kişiler sizi göremiyor.Birde tepeler gibi rakip heroları fırlatıp aşağıya inmelerini engelleyerek oyundışında tutabileceğiniz bölgeler bulunuyor.Dota haritasında lolden farklı olarak lanede ve secret shop adı altında base dışında item alabileceğiniz 2şer mağaza bulunuyor.Alt ve üst rune bölgelerinde de farklı efektler sağlayan kısa süreli boosterlar var.
    Tepelerin kullanımına örnek olabilecek bir video.Dotada B tuşuna basıp base tp olamıyorsunuz.O öldürülen kurbağa benzeri şey baseye gitmeleri için tp scrool getiriyordu.




    Lolde çimen ve duvar mantığı bulunuyor. Duvarlarda farklı kalınlıklara sahip olup bazı skiller bazı duvarlardan geçebilirken bazılarından geçemiyor. Çimenlerde hedef gerektiren skillerden kurtulmak veya pusu kurmak için epey faydalı oluyor.T1 ve T3 kule arası mesafede lolde biraz daha kısa tutulmuş. LOL haritasında dotadan farklı olarak baron=roshan dersek drake isimli güzel gold veren bir canavar bulunuyor. oyun başında ap herolara faydalı olan mavi buff, ad herolara faydalı olacak red buffta oyun mekaniğinin bir parçası.

    -Lane dizilimleri ve Roller :
    Temelde iki oyunda turnuva düzenine bakacak olursak 1 offlane - 1 mid - 1 carry - 1 sup - 1 jungle/roamer/sup düzeninde oynanıyor. dotada loldekine benzer bir jungle rolü bulunmuyor. jungle olarak şeçilen hero carrynin olduğu yerde agresif trilane yapmak veya blink dagger gibi çıkması gereken core itemler varsa jungleda farmlayabilecek fakat carryi yalnız bırakmayıp yeri geldiğinde ganglere gidebilecek bir hero oluyor. Dizilimdeki temel fark ise offlane vs offlane / carry sup vs carry sup şeklinde olan lol sistemi yerine offlane vs carry sup / carry sup vs offlane şeklinde gidilmesi oluyor. eğer farklı bir taktik izlenmiyorsa genelde bu şekil bir diziliş yapılıyor. bu şekilde bir dizilişte lolde farmda carry ve mid'e yakın seviyede olan offlanelerin support düzeyinde farm almasına sebebiyet veriyor. Fakat offlane olarak oynatılan heroların özelliği golddan çok exp alıp lvl avantajı ile skillerinin gücü ile iş yapmaları.

    Oyunda offlane rolünün farklılığı dışında carrylerin oynayışlarıda biraz fark gösteriyor.Dotada yeteri kadar farm yapmış carry kolay kolay öldürülemeyip çıkarttığı sağlam damagelar ile belirli bir dakikadan sonra kimseye ihtiyaç duymadan iş yaparken lolde korunmadığı sürece carryler fazla kırılgan. lucian oynarken üstüme gelen assasin hero sadece 3 skill ile kırılganlığımdan faydalanıp beni patates edebiliyordu. Ayrıca yukarıdaki videoda olan olay gibi sadece tank itemleri gitmiş nasus sadece stacklerden gelen hasar ile tek vuruşta yarı hp indirirken, karşısında neredeyse full item olmasına rağmen düz vuruşlarla 35-40 hasar vuran bir carry var. ciddi anlamda can sıkıcı bir durum.full item olmana öldürme imkani olmadığının farkında olduğun birisi ile karşılaşmak ismi carry olan bir rol için hayal kırıklığı....

    -Farm :
    Dota deny gibi oyun başı üstün olduğunuz lanede üstünlüğünüzü pekiştirmenizi sağlayacak, 5-6 hpsi kalan creeplerin bedavadan karşı tarafa last hit olarak gitmesini önleyecek ve deny yaptığı creeplerin karşıya gold vermesine engel olmasının yanında verdiği exp miktarında da azalmaya sebep olmasından ötürü lvl farkı açabilmesini sağlıyor.
    Lol bu konuda oyuncu dostu olmayı sürdürüyor, deny sistemi olmadığından ötürü offlane, mid ve carry rolündeki şampiyonların çok daha rahat farm alıp gang, kill durumları olmadığı sürece üç aşağı beş yukarı eşit last hit sayılarına sahip olmasını sağlıyor.
    İkisini kafa kafaya karşılaştıracak olursak dotada creep farmı loldeki kadar önemli değil. Bunun temel sebebi hero kill ve kulelerin dotada çok daha yüksek gold vermesi.Dota oynarken oyun başı agresif oynadığım için ortalamanın çok altında farm ile oynayan birisiyim fakat aldığım killer farm açığımı kapatıp, her ölümde gold kaybı olduğu için karşı tarafın çok daha geri kalmasına sebebiyet veriyor.
    Profesyonel olarak dota oynayan birisinin arkadaşları ile ilk defa lol oynadığı bir video var. kule kestiklerinde gelen 150 goldu görünce küfre başlamıştı.Lolde farm konusunda forumda bazen denk geliyorum birisi maç sonu fotoğrafını koyuyor, plat2yim diyiyor.35 dakikada 250 minion kesmiş oyuncuları görenler hemen platta bu kadar farm mı olur, bunları gördükçe üzülüyorum şeklinde yorumlar yapıyor.Lolde genelde lucian pickleyip ad carry oynarım, dota alışkanlığımdan ötürü farm konusunda epey sıkıntım var.Farmda rakip carrynin üstünde olduğumu pek hatırlamam, lanede 4 defa öldürsem bile farmda önümde oluyor :) top'a gang giden carry gördüklerinde epey şaşırıyorlar orası ayrı. agresif oyun tarzı dotadakine kıyasla gereksiz ve riskli oluyor. birilerini öldürüp öldürmemek aldığın riski süspanse edecek kadar getiri sağlamıyor.

    -Barracks - İnhibitör :

    Dotada Barracks isimli tier 3 kulelerin arkasında birisi melee, diğeri ranged creepleri güçlendiren iki farklı bina bulunuyor. Barrackslar yıkıldıktan sonra o lanede çıkan creepler eskine oranla yarı yarıya daha az exp ve gold verir. yani artık o lane deki creeplerden yeterince farm alamaz hale gelirsiniz. Yıkılan barracks tekrar respawn olmaz. ayrıca 5 dakika cooldown'a sahip kısa süreliğine binalarınızın hasar almamasını sağlayan takımdan herhangi bir kişinin kullanabileceği global bir yetenek bulunuyor.

    LoL inhibitör isimli her lanede 1 adet olmak üzere o lanede süper minion çıkmasına engel olan bir binaya sahip. yıkıldığı zaman 4 dakika sonra tekrar respawn oluyor. wikipedia bilgilerine göre, kesilen inhibitör tüm lanelerdeki melee minionlara 100, ranged olanlara 50hp bonus, siegelere 200hp bonus verirken yıkılan lanedekilere ekstradan hasar bonusu verip, oradaki siegeleri super minion'a çeviriyor.

    Kafa kafaya karşılaştıracak olursa inhibitörün tekrar respawn olması biraz def yaptıktan sonra saldırı için şartları eşitliyor. dotada ise tekrar respawn olmadıkları için o laneyi eşitlemek için tek şanşınız ittirip aynı lanede rakip barracksları yıkmak. burası biraz kişiye göre değişen göreceli bir durum. yıkmak için uğraştığın binanın 4 dakika sonra tekrar çıkması yıkan taraf isem açıkçası istemeyeceğim birşey fakat def yapan taraf isem işime gelecek bir durum. dota oynuyor olsam barracksları almak için 5 kişiden 3 kişinin ölmesi barracksları aldığım sürece ölümlerin boşa olmadığı hissi bırakıyor ve ölümlere rağmen daha karlı çıkmamı sağlıyor. fakat defans yapan takım için artık gold ve exp vermeyen, sürekli def yapmayı gerektirmek zorlayıcı bir durum.


    - Genel olarak birisinde olup, diğerinde olmayan temel özellikler :
    Dota :
    -Deny : Hem creeplere, hemde öleceği garanti olan zehirlenmiş herolara deny atılıp karşı tarafın kazancı minimum'a indirilebiliyor
    -Rune : LOLdeki runedan farklı olarak her 2dakikada bir random olarak 2 noktadan birisinde spawn olup geçici özellikler kazandıran bir sistem.
    -Turn rate / Casting Animation : heroların oynayışlarına etki eden bir sistem, lanede last hit alamayacağınız atack animasyonları varken başka bir heroda anlık atack animasyonu olabiliyor.
    -Roshan : Öldürdüğünde verdiği aegis ile taşıyan kişi öldüğünde 4 saniye sonra full hp ve mp ile tekrar doğmasını sağlıyor. roshan'ın 3.öldürülüşünde aegisin yanında verdiği cheese ile taşıyan kişi kullandığında 2000hp ve mp verir.
    -Pull / Stack : Trilanelerde rakip offlane'e exp ve gold gitmemesi için creeplerin jungle tarafına yönlendirilip orada bulunan canavarlar tarafından öldürülmesi, bu arada supportların jungle canavarlarına last hit yaparak exp ve gold kasması olayı pull oluyor. birde carrynin farmlaması amacı ile jungledaki creep camplarına 54.saniye vurup kaçarak campta bir creep dalgası daha oluşması sağlanıp aynı yerde olması gerekenin 3-4 katı canavar olması sağlanarak carrynin hızlı biçimde farmlaması sağlanıyor. lolde kurt kamplarında 12 veya 16 arası kurt olması şeklinde düşünebilirsiniz.
    -Tp Scroll: baseden lanelere veya laneden baseye dönmek için kullanılan 135 gold değerinde ve 60 saniye cooldowna sahip belkide oyun mekaniklerindeki en küçük görünümlü en büyük farklılık diyebiliriz.disable olmadığı sürece tp bozulmuyor disable skilli olmayan rakiplere karşı gözlerinin içine bakarak tpye basıp koşarak kaçamayacağınız durumlarda hayatta kalmanız veya gang yemiş bir laneye 4-5 saniye içinde tp olup destek olmanız oynayışta büyük farklılık yaratıyor.
    -Buyback : Belkide lolde olmasını en çok istediğim özellik. yapılan bir hata ya da düzgün bir focus ile öldürülüp çaresizde respawn süresini beklemek oynarken epey rahatsız olduğum birşey. Dirilt şeklinde bir Summoner spell bulunuyor fakat tüm takım onu aldığında 9 dakika cooldownlu bir yetenek yerine flash - ignite- bariyer - bitkinlik-heal 5lisinden birinden vazgeçmeye değer mi tartışılır.

    LOL :
    -Ap ve Ad bonusları : heroların skillerine katkı sağlayan, vuruşlarını veya efektlerini güçlendiren bonuslar.
    -Mastery : Oyun stilinize göre şeçebileceğiniz, herkesin eşit sayıda puan ile eşit sayıda şeçenek ile kombine edebileceği oyuna etki eden bir sistem.
    -Runes : Masteries gibi oyun stilinize göre farklılık gösterebilen, fakat herolara göre farklı buildler gidilmesinin çok daha etkili olduğu özellikle oyun başında etkisini hissettiren taktiksel bir unsur diyebiliriz.kanımca eski hesap ile yeni hesap arasında fark açılmasına sebebiyet verecek bir sisteme sahip, mastery gibi herkeste eşit sayıda değil ip puanı yettiği müddetçe şekillendirilebildiği için oyuncuların farklı buildler denemesinin masraflı olması ve heroya özel olarak farklı rune sayfalarının yapılmasını zorlaştırıyor.
    -Şampiyon Şeçenekleri : oyun başında tüm heroların açık olmaması aslında oyunun eğlencesini baltalıyor.rune başlığında belirttiğim gibi farklı herolarla oynamak istendiğinde epey masraflı oluyor. ip biriktirmek için uzun süre aynı herolarla oynayıp ardından yeni hero alıp başka hero için gene aynı herolarla oynamak bir süre sonra sıkıcı oluyor. ara ara khazix, riven, jayce gibi heroları oynamak istiyorum fakat 4800 ip vermek koyuyor. hangisini alsam diye hep bir tereddüt içinde kalıyor insan.
    -Baron : kesen takımın ap - ad gibi özelliklerinde geçici olarak bonus sağlayan, öldüklerinde bonusları kaybettikleri kesmesi için 3-4 kişiye ihtiyaç duyulan bir canavar.
    -Drake : kule kesermiş gibi kesildiğinde tüm takıma ekstra gold sağlayan, global görev olarak adlandırılan görevlerden birisi.
    -Blue / Red Buff : Oyun başı mp ihtiyacı olan heroların karşıyı rahatça dürtebilmesi için blue buff epey faydalı oluyor.ayriyetten late gamede de verdiği ekstra %10 cooldown reduction oyun sonuda işe yarar hale gelmesini sağlıyor. Jungle karakterlerde red buff ile az da olsa hasar ve slow ile etkili gangler atabiliyor.
    -Çimen : yukarıda bahsettiğim gibi juke ve pusular için gayet etkili olabiliyor.
    -Base dönüş : Sadece B tuşuna basarak hiçbirşeye sahip olmadan baseye dönmek büyük kolaylık, fakat minion bile dokunsa bozulması bir dezavantaj.

    Şimdilik bu kadar yeter,Şuan aklıma gelenler bunlar, konu ilerlerken aklıma gelen birşey olursa ekler, yanlış bir yer varsa çıkartırım. Tabi düzgün bir biçimde söylemenize bağlı

    Üşenmeyip okuyanlara teşekkürler...

    Ayrıca göz atmak için kaynak araştırırken bir sayfada aşağıdaki videoya denk geldim, kafadan uydurulmuş videolara göre gayet bilgilendirici ve olayın temeline inmiş bir video. ingilizce altyazıları açarsanız izlemeniz kolaylaşır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackVnM -- 30 Ağustos 2014; 14:41:24 >







  • Lolculerin Ipleyip dotacıların tinlamayacagi konu tipi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi myhecter45 -- 17 Ağustos 2014; 13:48:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • res. okuyorum konuyu yorum yaparım birazdan
  • Eline sağlık hocam.
  • Açılması gereken bir konuydu eline sağlık. Ben de iki oyunu da oldukça uzun süre oynadım. LoL forumunda gezerken "75 saat dota oynadım lol ile farkları şudur" diye konuları görünce sinirleniyor insan tabi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu saatte okumak gözü yoruyor yarısını okudum yarısınıda yarın okurum.fakat işin can alıcı kısmı turn rate - casting animation olmuş sırf bu ikisi insanın dotaya kaymasına en önemli etken bence.
    lionu lolde düşün canı dipte öldü ölecek arkasından da biri kaptırmış geliyor kuleye falan aldırmadan lion q skilini yapar ardından w adamı kule gömer ama dotada öyle bi hatayla canını oraya kadar indirtmiş bir lion yiyorsa dönsün arkasını :D
  • Yarısına kadar okudum fakat gözlerim haşlandı birazdan devam, eline sağlık.
  • ilk defa okunabilir bir karşılaştırma gördüm. elinize sağlık hocam. ben lol bilmiyorum hiç oynamadım. o yüzden yorum yapmak üstüme vazife değil. lakin bana göre iki yanlış gördüm yazınızda. benim bildiğim kadarı ile dotada kendisine vurulmadığı takdirde saniyede +200 hp regeni olan hero yok. birde dotada creep farmın önemsiz olduğundan bahsetmişsiniz. hero ve tower goldlarının açığı kapattığından bahsetmişsiniz, oyun başı hero ve towerdan gold kazanmanın kolay olduğunu düşünmüyorum. yani en azından creep farmının açığını kapatacağını düşünmüyorum.

    yazı için tekrar ellerinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canerlee

    ilk defa okunabilir bir karşılaştırma gördüm. elinize sağlık hocam. ben lol bilmiyorum hiç oynamadım. o yüzden yorum yapmak üstüme vazife değil. lakin bana göre iki yanlış gördüm yazınızda. benim bildiğim kadarı ile dotada kendisine vurulmadığı takdirde saniyede +200 hp regeni olan hero yok. birde dotada creep farmın önemsiz olduğundan bahsetmişsiniz. hero ve tower goldlarının açığı kapattığından bahsetmişsiniz, oyun başı hero ve towerdan gold kazanmanın kolay olduğunu düşünmüyorum. yani en azından creep farmının açığını kapatacağını düşünmüyorum.

    yazı için tekrar ellerinize sağlık.

    açıkçası lol oynasaydınız lol'e göre creep farmının hiçbir önemi olmadığını görürdünüz. Orada tek adam gibi gold kaynağınız creepler. kill - asist- kule epey düşük miktarda gold sağlıyor. dota'da oynayış türüm slark - ember - jug gibi early gamede diğerlerine nazaran kuvvetli karakterler ile creep farmından ziyade rakip üstüne oynayarak gold ve exp avantajı sağlayıp rakibin geriye düşmesini sağlamak üzerine kurulu. Lolde ölünce gold gitmediği için rakibi outfarm bırakmak dotaya göre çok daha zor. ayrıca creep denyde yapılamıyor, agresif oynarsan creepler gıdım canla rakibe yaklaştığında tek skill ile creep alabiliyor.
    200+ hp regen derken slark'ı unutmuşsunuz sürekli ona alışkın olduğum için 200 rakam olarak epey düşük geldiğinden öyle yazmıştım, 100 olarak düzeltiyorum. klasik ht kasmış str hero regeni




  • BlackVnM kullanıcısına yanıt
    slark yada item kasmış bir hero için tabiki olabilecek hp regenler. özellikle slark için :) ben base regenden bahsettiğinizi sandım kusuruma bakmayın. ayrıca dediğim gibi lol bilmediğim için yorumum hatalı olabilir. ve roaming (doğru yazdığımdan emin değilim) bir carry için kule hero tabiki daha çok gold kazandırır. karşılaştırma olduğu için ben düz mantık gittim hero bazlı yada item bazlı değil:) şimdi benim için yazınız daha anlaşılır teşekkür ederim. ayrıca gene söylüyorum elinize sağlık. ben pek forum olaylarına aşina olmasamda sanırım bu forumun böyle okunası ve mantıklı konulara ihtiyacı var.

    not editi: birde kimse alınmasın ama bu yazıyı okuduktan sonra oynayasım varsa da lol oynamam. sanki dota'nın yanında pek bir basite kaçıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canerlee -- 18 Ağustos 2014; 12:08:47 >
  • Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    dotada kolay hero yok bana göre. en niteliksiz az skili olan heroda bile yetenek ve mantık gerekiyor. gerçekten tavsiye istediğini varsayarak cevap yazıyorum sky dediğin hero öyle herkesin elinde harikalar yaratan bebe herosu değil gayet zor ve kırılgan bir herodur. bebe herosu demene sebebiyet veren oyunu görmek isterdim. ayrıca abaddon'un ultisini sen istediğin zaman combat içinde yada öyle boş boş gezerken kullanabilirsin. sadece belli bir hpnin altına inince kendisi çalışır. zaten ultisinin özelliği o.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canerlee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    dotada kolay hero yok bana göre. en niteliksiz az skili olan heroda bile yetenek ve mantık gerekiyor. gerçekten tavsiye istediğini varsayarak cevap yazıyorum sky dediğin hero öyle herkesin elinde harikalar yaratan bebe herosu değil gayet zor ve kırılgan bir herodur. bebe herosu demene sebebiyet veren oyunu görmek isterdim. ayrıca abaddon'un ultisini sen istediğin zaman combat içinde yada öyle boş boş gezerken kullanabilirsin. sadece belli bir hpnin altına inince kendisi çalışır. zaten ultisinin özelliği o.



    bebe dememin sebebi aşırı kolay kombosunun olması hepsi adama basmalık skiller .büyü hasarını artıran bir item var onu alıp atıp e-r-q-w yapıyorum tekliyor zaten bir skillshot yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    quote:

    Orijinalden alıntı: canerlee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    dotada kolay hero yok bana göre. en niteliksiz az skili olan heroda bile yetenek ve mantık gerekiyor. gerçekten tavsiye istediğini varsayarak cevap yazıyorum sky dediğin hero öyle herkesin elinde harikalar yaratan bebe herosu değil gayet zor ve kırılgan bir herodur. bebe herosu demene sebebiyet veren oyunu görmek isterdim. ayrıca abaddon'un ultisini sen istediğin zaman combat içinde yada öyle boş boş gezerken kullanabilirsin. sadece belli bir hpnin altına inince kendisi çalışır. zaten ultisinin özelliği o.



    bebe dememin sebebi aşırı kolay kombosunun olması hepsi adama basmalık skiller .büyü hasarını artıran bir item var onu alıp atıp e-r-q-w yapıyorum tekliyor zaten bir skillshot yok

    invoker, meepo, chen, visage, storm spirit
    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    quote:

    Orijinalden alıntı: canerlee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    dotada kolay hero yok bana göre. en niteliksiz az skili olan heroda bile yetenek ve mantık gerekiyor. gerçekten tavsiye istediğini varsayarak cevap yazıyorum sky dediğin hero öyle herkesin elinde harikalar yaratan bebe herosu değil gayet zor ve kırılgan bir herodur. bebe herosu demene sebebiyet veren oyunu görmek isterdim. ayrıca abaddon'un ultisini sen istediğin zaman combat içinde yada öyle boş boş gezerken kullanabilirsin. sadece belli bir hpnin altına inince kendisi çalışır. zaten ultisinin özelliği o.



    bebe dememin sebebi aşırı kolay kombosunun olması hepsi adama basmalık skiller .büyü hasarını artıran bir item var onu alıp atıp e-r-q-w yapıyorum tekliyor zaten bir skillshot yok

    Trench Pub keyfi.




  • lole oyun gözüyle mi bakılıyor hala..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nintendo.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    quote:

    Orijinalden alıntı: canerlee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    dotada kolay hero yok bana göre. en niteliksiz az skili olan heroda bile yetenek ve mantık gerekiyor. gerçekten tavsiye istediğini varsayarak cevap yazıyorum sky dediğin hero öyle herkesin elinde harikalar yaratan bebe herosu değil gayet zor ve kırılgan bir herodur. bebe herosu demene sebebiyet veren oyunu görmek isterdim. ayrıca abaddon'un ultisini sen istediğin zaman combat içinde yada öyle boş boş gezerken kullanabilirsin. sadece belli bir hpnin altına inince kendisi çalışır. zaten ultisinin özelliği o.



    bebe dememin sebebi aşırı kolay kombosunun olması hepsi adama basmalık skiller .büyü hasarını artıran bir item var onu alıp atıp e-r-q-w yapıyorum tekliyor zaten bir skillshot yok

    invoker, meepo, chen, visage, storm spirit
    kolay gelsin

    tenk u canım bi deniyim
    bir de lol deki trinity force pasifli item var mı böyle skill den sonra bonus dmg vuracak varsa earthshaker mı neydi ona alacam
    edit2 yi de ekliyim söylediğin herolara baktım çoğu fazlaca birim kontrol üzerine kurulu herolar uzun bir süre frozen throne oynadım zorlanacağımı sanmıyorum deneyecem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C0D049777 -- 18 Ağustos 2014; 13:40:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    Bebe hero mu? Skywrath'i oynamayı bilen bir adama denk gel bakayım seni ağlatarak baseye kadar kovalasın.Zor hero istiyorsan Invoker oyna bakayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPHAR3X

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    Bebe hero mu? Skywrath'i oynamayı bilen bir adama denk gel bakayım seni ağlatarak baseye kadar kovalasın.Zor hero istiyorsan Invoker oyna bakayım.

    Anlamakta güçlük mü çekiyorsun kombosu kolay diyorum bebe herosu işte zorluğu nerde q ya basıyorsun skill adamı takip edip çarpıyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    quote:

    Orijinalden alıntı: SPHAR3X

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bladexile

    Neyse konusu açılmışken bana dotada zor hero önerebilir misin .Skywrath mı ne oynadım bebe herosu böyle adam gibi skill shotu olan zor hero var mı.hele bi abandon mu ne oynadım tryda ya benzer ultisi var ama kendi açılıyor basmam bile gerekmiyor

    Bebe hero mu? Skywrath'i oynamayı bilen bir adama denk gel bakayım seni ağlatarak baseye kadar kovalasın.Zor hero istiyorsan Invoker oyna bakayım.

    Anlamakta güçlük mü çekiyorsun kombosu kolay diyorum bebe herosu işte zorluğu nerde q ya basıyorsun skill adamı takip edip çarpıyo

    Bende diyorum ki kolay kombosu var diye o heronun gereksiz oynamaya değmez bir şey olduğunu göstermez.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.