Şimdi Ara

Dörtlü flaşörler kullanimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
12.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ekşi de gördüm sürekli yaptigim bir şey olunca baya keyif aldim yapanlarida görünce..

    Mesela dörtlü flaşörleri ne zaman kullaniyorsunuz?
    Bir çoğumuz park anında yada kaza aninda kullaniriz. Ben genelde onlar haricinde radar olduğunda, ani fren yaptığımda yada trafik sıkışık olduğu alt geçit,tunel çıkışları, girisleri gibi yada kör nokta gibi durumda arkadakini uyarmak için kullaniyorum.

    Mesela Trabzon da bir alt geçit var, genelde mesai bitimi oraya kadar tikanir trafik, tam çıkışı, içi yada girişinde tikaninca yol arkadakine " aman yavaş gel kardeşim, aracım kiymetli " demek için yakiyorum ne olur, ne olmaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 1 Ağustos 2017; 9:25:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dörtlü Flaşörlerin Doğru Kullanımı

    Dörtlü flaşörler, aracınızın dört acil durum sinyal lambasının aynı anda yanıp sönmesini sağlar. Kullanımı, diğer sürücüleri aracınızın hareketsiz veya tehlikeli bir durumda olduğuna uyarmaktır.

    Dörtlü Flaşörler Ne Zaman Yakılır?

    Yasal düzenlemelere göre, aşağıdaki durumlarda dörtlü flaşörler yakılmalıdır:

    • Aracınız arızalanmışsa ve hareket edemiyorsa
    • Görüşün az olduğu sis, kar veya yağmurlu havalarda
    • Tehlikeli bir manevra yaparken (örneğin, arıza lambası açık bir araçla yolda durmak)

    Dörtlü Flaşörler Nerelerde Kullanılır?

    Dörtlü flaşörler, aşağıdaki yerlerde kullanılmalıdır:

    • Otoyol veya ana yollarda aracınız arızalandığında
    • Görüşün az olduğu kırsal yollarda
    • Köşe başlarında veya kavşaklarda görüşün engellendiği yerlerde

    Araba Yanında Dörtlü Neden Yakılır?

    Dörtlü flaşörler, aşağıdaki nedenlerle araba yanında yakılır:

    • Aracınız çalışmıyorsa ve itmeye veya çekmeye ihtiyaç varsa
    • Tekerlek değiştirirken veya aracınızda başka bir onarım işlemi yaparken
    • Yol kenarında acil bir durumunuz varsa (örneğin, tıbbi yardım çağırmak)

    Dörtlü Flaşörler Ne İşe Yarar?

    Dörtlü flaşörlerin amacı şunlardır:

    • Diğer sürücüleri aracınızın hareketsiz olduğuna uyarmak
    • Tehlikeli bir durumu belirtmek
    • Acil durum servislerini çağırırken konumunuzu işaretlemek

    Doğru ve yerinde dörtlü flaşör kullanımı, hem sizin hem de diğer sürücülerin güvenliğini sağlamaya yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Öndeki trafik durmaya yakınlaşırsa arkadakini uyarmak için

    Adamın biri bana yol verdiğinde önüne geçtiğim zaman teşekkür için

    Bir yere park ettiğim zaman ve orası biraz kötü noktadaysa kullanırım

    Navigasyondan bir şeye bakmak için sağa çektiğimde kullanırım

    Gece ışıkları kapalı bir araç görürsem önünde giderken bütün ışıkları kapatır açar bir de dörtlü yakarım ama bugüne kadar anlayan çıkmadı. Kör kör devam ettiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Öndeki trafik durmaya yakınlaşırsa arkadakini uyarmak için

    Adamın biri bana yol verdiğinde önüne geçtiğim zaman teşekkür için

    Bir yere park ettiğim zaman ve orası biraz kötü noktadaysa kullanırım

    Navigasyondan bir şeye bakmak için sağa çektiğimde kullanırım

    Gece ışıkları kapalı bir araç görürsem önünde giderken bütün ışıkları kapatır açar bir de dörtlü yakarım ama bugüne kadar anlayan çıkmadı. Kör kör devam ettiler.

    Trabzon cikisinda akşamüstü bir ara ışıkları yanmayan tır a aynisini yaptim. arkasindaydim ve 3-4 kez selektor attim dikkatini cektim, ışıkları kapatip actim iki kez anladi. Teşekkür olarakta yaninda gecerken havali korna basmisti :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >






  • Uzun yollarda doğanın çobanına selam vermek için 3 kez açıp kapatırım.

    Uzun yollarda mola yerinden içeri girdiğim an arabada kaç kişi varsa o kadar açıp kapatırım(çayla demek oluyor bu)

    Taksici minibüsçü gördüğüm zaman dörtlüye basarım, seni sevmiyorum uzak dur anlamında

    Şehir içinde tanıdık birini gördüğümde 4,5 kez basarım burası çok önemli 4 veya 5 değil, 4,5... nasılsın herşey yolunda mı anlamında.... aklıma bunlar geliyor


    Dörtlü flaşör gerektiği yerde kullanılır, park ederken, park yerinden çıkarken, kaza anında, önünde trafik kazası yaşandığı an arkadakileri uyarmak için. Önünde trafik durma noktasına geldiğinde eğer ortalama hız yüksek ise aynı şekilde... Farların açık değil farlarını aç demek kaskına kamera takıp güldüğümüz, bazen sövdüğümüz motorcuların yaptığı trafiği trollemektir bence...




  • bi tenekede yağ dök, kıymetli araban parlasın

    nede olsa kimsenin kullanmadığı bişey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dörtlü flaşörün esas kullanım amacı, dörtlü flaşör yakıldığı andan itibaren söndürüldüğü ana kadar otomobilin evrende kaplamış olduğu alanın mülkiyetini otomobil sahibine verildiğini bildirir. Bu durumda otomobilin bulunduğu yerin trafik içerisindeki konumu önemsiz olmakla birlikte geçiş üstünlüğü bulunan itfaiye, ambulans, polis ve tren gibi her türlü aracın geçiş üstünlüğünden üstündür. (!)
  • ilk mesajdakilere ek olarak;
    trafikte emniyet şeridine giren servisler ve taksiler, ben onları engellemek amacıyla aracımın sağ tarafını emniyet şeridine soktuğum için kıçıma dayanıp sellektör yaptıklarında kullanıyorum. bir kez yakıp söndürüyorum. genelde anlayıp, paşa paşa beklemeye başlıyorlar. tabi toplumun genel zihinsel sağlık seviyesinin günden güne düştüğü düşünülürse, yakında birinin aracından çıkıp üzerime yürümesi muhtemeldir.

    ayrıca, sollama yaparken 1km arkadan aynama girip 160kmh hız ile süratle yaklaşan birini görürsem, daha o bana ışık yakmadan ben bir kez dörtlü yakıp ardından sağ sinyali açarak ona: "farkındayım sollayınca ilk iş sağa geçeceğim" mesajı veriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 1 Ağustos 2017; 20:45:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    ilk mesajdakilere ek olarak;
    trafikte emniyet şeridine giren servisler ve taksiler, ben onları engellemek amacıyla aracımın sağ tarafını emniyet şeridine soktuğum için kıçıma dayanıp sellektör yaptıklarında kullanıyorum. bir kez yakıp söndürüyorum. genelde anlayıp, paşa paşa beklemeye başlıyorlar. tabi toplumun genel zihinsel sağlık seviyesinin günden güne düştüğü düşünülürse, yakında birinin aracından çıkıp üzerime yürümesi muhtemeldir.

    ayrıca, sollama yaparken 1km arkadan aynama girip 160kmh hız ile süratle yaklaşan birini görürsem, daha o bana ışık yakmadan ben bir kez dörtlü yakıp ardından sağ sinyali açarak ona: "farkındayım sollayınca ilk iş sağa geçeceğim" mesajı veriyorum.

    Hocam normalde forumda anlatmaya pek niyetim yoktu, CSB denilme ihtimali olan bir olay yaşadım. Ama konusu gelmişken anlatmak istiyorum.

    O gün gece boyu araba kullanmışım, yaklaşık 600 kilometre yol yapmışım; uykusuzum ve yorgunum. Aynı zamanda ev boşaltma, geçici göreve gitme gibi durumları ayarlamaya çalışıyorum, sabah 6 gibi İstanbul'a düşmüş, duş alıp tekrar işe gitmek üzere yola çıkmışım (Olanca yorgunluğumla), anlayacağınız kafam kazan gibi. Kurtköy'den Viaport'un oradan otobana bağlanacağım. Oranın bağlantı yolu gişelerden sonra bilen bilir tek şerittir ama emniyet şeridi olacak kadar geniş de bir boşluk vardır. Tüm arabalar da tek sıra halinde otobana katılmakta ama o gün yoğunluk var. Ben de sıradaki arabaların arasındayım. Neyse ambulans sesi duydum, aynadan baktım soldan geliyor ben de yolun sağına geçtim. O ara arkama şirket arabası bir Fluence yapıştı, adam öyle bir selektör yapıyor ki zannedersiniz ambulanstan bile önemli. Aslında tek bir selektör yapsa tekrar sola geçer yol verirdim ama öyle bir selektör yapıyor ki, ambulansın geçmesini beklemeye karar verdim. Aynaya baktım ambulansın sağa geçtiğini gördüm, ambulans sağdan gelecek diye tekrar sola kaykıldım. Fluence ambulansa zor bela yol vererek (Normalde vermeyecek ama bana sataşacak ya, o yüzden arkama doğru geçti) tekrar sağıma geldi, camı açtı bir şeyler söyledi ama anlamadım, dinlemedim de açıkçası. Açtım camı "Ambulansı görmüyor musun" diye bağırdım. Beni bir araba boyu geçtikten sonra (Kendi önü açık ben arabaların arasındayım) durdu camdan el hareketi çekti, basıp yoluna devam etti. Normalde umrumda olmaz ama insanın bir eşref bir de eşşek saati vardır derler ya, eşşek saatime denk geldi. Zaten uykusuz, yorgun, sinirli olunca şalterler attı anlayacağınız sağlı bir şekilde çıkıp takıldım peşine. Geldiğimi görünce otobana katılır katılmaz makaslarla kaçmaya başladı. Normalde makas atmak adetim değildir ama ben de takıldım peşine, orta şeritte yakaladım, solundan hızla gelip sert frenle (ABS ile) aynı hıza düştüm. Hızımı hatırlamıyorum ama 3. viteste araba hafiften bağırıyordu. 80-90 km/sa civarı olabilir. Normalde sadece hizasına gelip el hareketini iade edecektim ama o anda anlık olarak kararım değişti ve direksiyonu sağa doğru çevirip benim sağ aynayı onun sol aynaya vurdum, çatır çutur sesler eşliğinde geçtim. İnanın neden yaptım, nasıl o kadar ince vurdum, nasıl tekrar kendimi sağlıklı bir şekilde sol şeride attım bilmiyorum, anlık bir refleksti. Ha pişman mıyım? Zerre değilim. Sonra benim ayna kapandığı için hızlanıp kendimi sağ şeride attım, sol camı açtım gelmesini bekledim. Bön bön baka baka gitti.

    Yani o tipler bu tipler hocam.




  • Çömlekçiden bahsediyorsun sanırım.
    İki kere arkadan çarptı hıyarlar.
    Mesela sol şeritte ilerlerken önümde ki arkadaş sağa geçmiyorsa ve sağımda doluysa. Sellektör atar ,yol isterim. Bu sırada dörtlüleri yakarım. Arkamdaki de boşu boşuna bana sellektör atmasın ve özellikle bazı öküzler gibi arkama yapışmasın diye. Haylada sellektör atarsa arabayı şeridin sağ tarafına doğru sürer bir yandan sellektör atarım. "Kardeşim bende önümdekini geçmeye çalışıyorum." Anlamına gelir.
    Önümdeki inatla sağa geçmez ,arkamdakide inatla yapışırsa önce yavaşlar ,uygun vitesi bulduğum an bir şekilde kaçarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kavurma verin lan ! -- 1 Ağustos 2017; 21:55:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 senede 10 kere kullanmamışımdır
  • Kavurma verin lan ! kullanıcısına yanıt
    Hocam çömlekçinin orda kavşak var. O kavşak nedir öyle ya, trafik polisleri kapatiyor iş bitimi saatleri kavşağı, trafik çok oluyor diye.. Benim dediğim yer samsun yolunda çömlekçi kavşağına gelmeden önceki son alt geçit, sizin dediğiniz yer tüneli sanırım orasida fena, tam kör nokta hem dalmış yolu bilmeyen 70 ile gelen birisi muhakkak trafik durduğunda duramaz arkadan vurur.. Bence o kavşağın iptal olmasi lazim tunelin sonundan bir üst gecitle geri dondurmeleri lazim trafiği.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Çömlekçi güzel yer yav

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.