Şimdi Ara

Doğan - Şahin arasında ne farkı vardır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
153.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir de doganın arka stoplarının bölümleri arasında siyah çizgiler var.

    Aslında şahin gereksiz bir araç şahini yapmak yerine doğanın en donanımsızını şahin yerine satabilirlerdi. Çeşit bol olsun diye üretmişler herhalde
  • 97 üzeri şahinlar iidir bizde 90 model vardı yeni kasalardan 170 yapmıştık doğan var 97 model 160 zor görüyor

    doğanlarda yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon daha sonra otomatik ön camlar döşemeleri falan daha iyidir eski doğan L lerde klima bile var valla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım

    Tavan ve kapı döşemeleri,torpidosu,koltuklarının döşemeleri,tavan lambası,ön camların elektrikli olması,sis farları,90 lı modellerde ön far altındaki çıtalar,silecek kolları,stop lambaları Farklıdır.

    ayrıca doğanlarda bildiğim kadarıyla 8000d/d lık devir saati varken çoğu şahinde devir saati bile yok.ayrıca aracın parçaları kolay bulunur ve ucuz olduğundan genelde millet o arabayı alır ve sanayiden çıkamaz,özenir bezenir mod yapar,kimine mod yakışır kimine hiç yapma daha iyi.yine de onlar yılların araçları yani ,buram buram tüpğ koka koka hız yapmaya çalışanlar bile oluyor.
  • Doğanların tüm modellerinde Şahinlerden biraz daha farklı motorlar kullanılmıştır.Yani sadece 97 sonrası değildir.93 Doğan slx 92 beygir civarında, Şahin 78 beygir diye hatırlıyorum.Diğer farklar ise görünütüdür alaşım cant,sis farı,stoplar,döşeme,göğüs vs. önem arzetmez.

    Misal Albea 1.2 8V SL - Albea 1.2 16V EL Stil Paketi Farkları....................
  • doğan alasım geldi


    DERRRRMİŞİM


    UÇAK YAPTINIZ BEA ARABAYI
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fatoyoko

    Yani bu durmda

    Doğan = Lüks
    Şahin = Standart


    Yalnız bu eşitlik ve karşılaştırma sadece ikisi arasında . Normalde Doğan'ın Lüks olduğunu düşünmüyorum . Ama şahine göre doğru bir özet . Fakat bu karşılaştırma sadece ikisi arasında geçerlidir ( İkisi de dandik :P [ Tofaş sahipleri alınmasın . ] )
  • fark yok ikiside kul griiiibiiii
  • en son olarak; istanbuldaki taksici esnafının bile terk ettiği bir araçtır.
    artık eskisi gibi yollarda göremiyorum.
    bazen nadir de olsa bizim sokakta park etmiş bir doğan görünce biraz şaşkın gözle seyrediom. nerden gelmiş bu böle diye.
  • ikiside aynı sonuçta ikiside kuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium


    quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım

    Tavan ve kapı döşemeleri,torpidosu,koltuklarının döşemeleri,tavan lambası,ön camların elektrikli olması,sis farları,90 lı modellerde ön far altındaki çıtalar,silecek kolları,stop lambaları Farklıdır.



    + olarak şahin 1.4 motordur doğan 1.6 ayrıca doğan daha derli toplu görünür sanırım bu yüzden gövde parçalarındada farkları var

    şahin 1,4 sadece enjeksiyonlu çıkmıştır 2000de ve sayısı çok azdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _Nobody_


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatoyoko

    Yani bu durmda

    Doğan = Lüks
    Şahin = Standart


    Yalnız bu eşitlik ve karşılaştırma sadece ikisi arasında . Normalde Doğan'ın Lüks olduğunu düşünmüyorum . Ama şahine göre doğru bir özet . Fakat bu karşılaştırma sadece ikisi arasında geçerlidir ( İkisi de dandik :P [ Tofaş sahipleri alınmasın . ] )

  • 90 - 92 Arası Doğan L vardı.

    93'de Tempra motoru denediler. Doğan SL oldu modelin ismi. Ama tutulmadı.

    94 Yılında ise efsane ortaya çıktı :D Doğan SLX ;)

    Şimdi gülebilirsiniz ama SLX hala pazarda (çok sık araba alıp satanlar için konuşuyorum) vaay SLX'mi muhabbeti oluyo :D
  • doğanda arka tarafta kafalıklar var şahinde yok vs vs
  • İkiside yakıt düşmanı
  • şahin otomatik cam falan yok ama doğanda var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hardbody
    doğan alasım geldi

    DERRRRMİŞİM

    UÇAK YAPTINIZ BEA ARABAYI


    doğan bir efsanedir ve efsaneler ölmez şekil değiştirir (modifiye)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JANJ@N -- 31 Mart 2008; 9:02:05 >
  • doğan,şahin,kartal.... kısaca tofaş.yerlimalı.

    bol ve ucuz yedek parça.nerdeyse bakkalda bile var.bi aralar bi gece vakti sanayi bölgesinde bakkala sigara almaya gittiğimde rafda tofaş far ve sileceklerini görmüştüm.

    az yakıt tüketimi ( en azından piyasadaki çoğu arabalara eşdeğer.şu an caddelerde tofaştan fazla yakan araba yokmu sanki?)

    düşük vergi (bandrol) bende 98 doğan var. 105 ytl.seneye 10 yaş muhabbetinden . . biraz daha düşer sanırım

    kasko yaptırma derdin de yok.çünkü parça ucuz.

    konfor desen o da var.(hydrolik direksiyon.hyrolik direksiyonu olmayan 2000 model hyundailer biliyorum ben.ama tofaş bu imkanı 97 de sunmuştu.

    ikinci el piyasası yüksek bi araba.bugün satayım de 500 ytl aşşağıya ver ertesi gün satarsın.


    şu an benim avrupa araba alacak imkanım olmasına rağmen doğana binmekteyim neden?
    devir ekonomi devri.
    kimse kusura bakmasın arkadaşlar,baba parası yemiyoruz.elimizden emekçi adamız.6 aylık bir bandrole 350-400 ytl vermek güsel bişey değil(.400-500 ytl asgari ücretle ev geçindirip çocuk okutan aileleri düşündüğünüz zaman...)avrupa arabaya biniyorsan,parçası pahalı olduğu için kasko yaptırmak lasım.o da nerden baksan 1000 ytl.
    ben doğana verdiğim paraya bmw de alabilirdim.üzerine koyarak daha modellisinide alma imkanım var.
    geçen gün evin önünde gece birisi tıkılamış.far camı kırılmış.sadece cam 4-5 ytl.aldım .çektim silikonu yapıştırdım.ayrıca küçük bir ayrıntı daha var.88 modelinin parçasını al 2001 modele tak ama orda bmw olsaydı (bmw örnek olarak verilmiştir.herhangi bir başka avrupa araba da olabilir)
    sadece camını bulabilecekmiyim?hayır.komple alacaksın ve nerden baksan en az 200 ytl.bir alt modelinki bir üst modeline uymuyor genelde.ya ayağı farklı ya tırnağı.sökmesi takması desen cabası.aynı olay pederin başına geldi.pederde opel var.camı kırılmış(daha doorusu mika)kaskosu var.ama 2002 model opelin farını aldık ama ilk 6 ay son 6 ay muhabbetinden yerine oturmadı.gittik aynısını bulduk.yerine oturdu.ama bu sefer ampül yuvası farklı 1 hafta istanbuldan far bekledik.o yüzden avrupa araba = kasko

    sislambaları kararmış gitmiş.bir çift sis lambası komple camı kabini ayağı kablosu soketi hepsi 14 ytl (çifti) değiştirdim şimdi pırıll pırıll oldu.en azından arabayı yıkadıktan sonra silip temizlerken gözüme takılmıyor küflü paslı kararmış camı kırılmış çatlamış sisler.
    piyasada çok avrupa arabada gördüm.adamın arka sağ lambasının köşesi kırılmış.pahalı olduğu için değiştirmemiş.oraya bi sticker yapıştırıp kamufle etmeye çalışmış.ve belli olmasın diye arka sol lambasının köşesine de aynı uygulamayı yapmış.tabii tırnak kadar küçük bir kırıktan dolayı koskoca stop lambasına (komple almak zorunda) 140-150 ytl vermek zoruna gidiyor amcamın heleki araba biraz eki modelse ve lambaların rengi güneşten solup kırmızının en açık tonunu aldıysa... vay haline.zar zor tekini değiştirecek.oda sırıtacak biri ahmet diğeri mehmet olacak."yaa aslında diğeri sağlam da.. değiştirmişken ikisini bir değiştirelim.çiftini alsak biraz indirim yapamazmısın" muhabbetleri söz konusu olur.

    lafı çok uzatmaya gerek yok arkadaşlar.gerektiği kadar uzattım zaten.kimisi derki gücüm tofaşa yetiyor ne yapayım.imkanım olsa almam mı?. bir başkası da derkiona vereceğin aynı paraya avrupa alabilirsin.birbirimizi kandırmayalım der.ok ona da sözüm yok.o paraya avrupa araba alınabilir.gayet normal.amaaa... sadece alınabilir.binilebilir mi???? meçhul önemli olan almaksa evet.alınır.ama ilerisi...???

    konuyu şöyle bağlamak istiyorum.tofaş orta ve dar gelirli kişiler için biçilmiş kaftan.

    heaaa.. sen ağasındır,paşasındır o ayrı.geçim derdin yoktur o ayrı.verirsin bandrolüne senelik 1000 ytl.verirsin kaskosuna 1000 ytl.verirsin 6 aylık bakımına 400 ytl.verirsin baskısına balatasına 400 ytl.paşa paşa binersin avrupa arabana.

    bu arada imzam biraz büyük olmuş.özür dilerim.orda bi mübala sanatı yapmadım.profilimden düzeltmeye çalıştım ama başaramadım.kimse kalkıp da imzam hakkında ileri geri yorum yapmasın.
  • işte doğanın cazibesi

    geçen ay yaptırdığım bakım ve alınan parçalar.

    ön balata takım
    ön disk takım
    buji takım
    buji kabloları
    eks.kayış takım
    v kayış
    4 lt 20,50 yağ
    yağ filtresi
    hava filtresi
    dispritör kapağı
    silgi lasti ve kol takım

    120 ytl
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hotmot06

    işte doğanın cazibesi

    geçen ay yaptırdığım bakım ve alınan parçalar.

    ön balata takım
    ön disk takım
    buji takım
    buji kabloları
    eks.kayış takım
    v kayış
    4 lt 20,50 yağ
    yağ filtresi
    hava filtresi
    dispritör kapağı
    silgi lasti ve kol takım

    120 ytl


    Sakın ola yanlış anlamayın bende eski bir Doğan kullanıcısıyım ama şu bi gerçek aracı sürerken teneke tepesinde gibi hissediyorum kendimi...Hiç güven vermiyor bi kaza anında tuzla-buz oluyor...

    Bu arada konuyla alâkası yok ama işte cambazlığın sonuçları...


  • doğanla şahin in farkı yok. sadece doğan daha koyu rekli üretiliyo ( çoğunlukla gri,daha sonra siyah vb.) şahin ise açık renk üretiliyo (çoğunlukla beyaz ve ten rengi gibi) ama bildiğim kadarıyla kırmızı renk hem doğan hem şahin var. ayrıca ilk olarak şahin çıkmıştır sonra daha üst model olarak doğan gelmiştir.yani şahin doğan ın ağabeyi gibi.yani fazlalık olan doğan.ayrıca şahin o kadar konforsuz değil(doğan a göre)
    bizde bi şahin vardı 0 iken halam almıştı,kaza yapınca babama verdi, babam otobanda basarken rotlar aşağıya indi 1-2 ay sonra kamyon arkadan bindirdi sattık. ama hala babamda halamda ``ahh ahh şahinim şahinim derler
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.