Şimdi Ara

Doğan S lastik hava basıncı hakkında yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
32.167
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arakdaşlar aracımın çok yaktığını fark ettim ve akabindede lastiklerin inik olduğunu

    185 70 r13 lastik kullanmaktayım internette bu çapta lastik için basınç değerlerini arattım max 36psi hava basılır diyorlar

    lastiğimin üzerine bakıyorum 44 psi diyor kafam karışdı birde ruhsatta araç 1050 kg dir yazıyor kaputu açıyorum 1450kg yazıyor anlamadım gitti lütfen bana bu konularda yardımcı olun.

    ben yakıt ekonomisi yapmak istiyorum haliyle lastiklerin hava basıncıda yüksek olmalı bu lastiğim için en uygun basınç nedir söylermisiniz







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Doğan SL Lastik Hava Basıncı

    Doğan SL aracınızın lastik hava basıncını doğru şekilde ayarlamak, güvenli ve verimli bir sürüş için hayati öneme sahiptir. Uygun olmayan lastik hava basıncı, aracınızın yol tutuşunu, yakıt verimliliğini ve lastik ömrünü olumsuz etkileyebilir.

    Tofaş Şahin Lastik Hava Basıncı

    Tofaş Şahin araçları için önerilen lastik hava basınçları, araç modeline ve lastik boyutuna göre değişir. Genel olarak, Tofaş Şahin araçları için ön lastiklerin hava basıncı 32 PSI (2,2 bar) ve arka lastiklerin hava basıncı 30 PSI (2,1 bar) olarak önerilir.

    Lastik Hava Basıncını Kontrol Etme

    Lastik hava basıncınızı düzenli olarak kontrol etmeli ve gerekirse ayarlamalısınız. Aylık kontrol önerilir. Hava basıncını kontrol etmek için bir lastik hava basıncı ölçer kullanabilirsiniz.

    Doğru Hava Basıncının Önemi

    • Daha iyi yol tutuşu: Doğru hava basıncı, aracınızın yol tutuşunu iyileştirerek viraj alırken ve fren yaparken daha fazla kontrol sağlar.
    • Arttırılmış yakıt verimliliği: Aşırı veya yetersiz şişirilmiş lastikler, aracınızın yuvarlanma direncini artırır ve yakıt verimliliğini azaltır.
    • Uzatılmış lastik ömrü: Doğru hava basıncı, lastiklerin eşit şekilde aşınmasını sağlayarak ömrünü uzatır.

    Uyarılar

    • Lastiklerinizi aşırı şişirmeyin. Bu, patlamalara ve diğer sorunlara neden olabilir.
    • Lastiklerinizi yetersiz şişirmeyin. Bu, aracınızın yol tutuşunu azaltabilir ve lastiklerin erken yıpranmasına neden olabilir.
    • Hava basıncı sıcaklığa göre değişebilir. Lastiklerinizi soğukken kontrol edin ve gerekirse ayarlamalar yapın.

    aracınızın kullanım kılavuzuna veya üretici web sitesine başvurarak aracınız için önerilen özel lastik hava basınçlarını kontrol etmeniz tavsiye edilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şahin_S - Şahin 1.4 - Doğan_S - SLX ve Doğan_SLX 1.6 i.e

    normal yük :

    ön :1.8 ( 26 )

    arka :2.0 ( 29 )

    tam yük :

    ön : 1.8 ( 26 )

    arka : 2.2 ( 32 )

    Hocam kullanıcı el kitabında böyle yazıyor...
  • yorumun için çok teşekkür ederim

    ben cevabı bekleyemediğim için çıkmak zorunda kaldım bi lastikçiye sordum oda dediki öne 32 vur arkaya 30 yani arkaya tam tersi şekilde daha az vurdurttu,

    benim dikkatimi çeken husus ise ancak arkaya daha az vurduğumda ön ve arka lastiklerin yere basma oranı yada oturma oranı nasıl deniyorsa işde onlar eşit oldu yani dişler tam temas ediyordu yere ne eksik ne fazla arkaya da 32 vurduğumda lastik biraz havada kalıyor gibiydi aracın arka kısmı daha hafif olduğu için az hava vurunca daha bi dengeli oldu çok garip ya hiçbişi anlamadım bu işde :( ilkden yazdığın gibi 26 denedim ama lastikler baya bi inik durdu busefer doğrumudur yanlışmı anlamadım
  • Aracın mototu önde olduğu için ağırlık merkezi öne yakındır, Genel olarak arkaya sürekli 3 kişi biniyorsa(biraz zor) eşit olmalı ama günlük kullanımda 1 veya 2 oda sürekli değildir o yüzden 100 de 99 standardı önler 32 arkalar yüke göre 28-30 olmalı, daha düşük yapmayın yakıt tüketimi artar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tembeler

    yorumun için çok teşekkür ederim

    ben cevabı bekleyemediğim için çıkmak zorunda kaldım bi lastikçiye sordum oda dediki öne 32 vur arkaya 30 yani arkaya tam tersi şekilde daha az vurdurttu,

    benim dikkatimi çeken husus ise ancak arkaya daha az vurduğumda ön ve arka lastiklerin yere basma oranı yada oturma oranı nasıl deniyorsa işde onlar eşit oldu yani dişler tam temas ediyordu yere ne eksik ne fazla arkaya da 32 vurduğumda lastik biraz havada kalıyor gibiydi aracın arka kısmı daha hafif olduğu için az hava vurunca daha bi dengeli oldu çok garip ya hiçbişi anlamadım bu işde :( ilkden yazdığın gibi 26 denedim ama lastikler baya bi inik durdu busefer doğrumudur yanlışmı anlamadım


    Öyle bir karışık yazmışın ki anlamak için 3-4 sefer okudum. İnik lastik yakıtı elbette etkiler. Arabanın çekişi bile yavaşlar. Ama normal lastik basıncınınv 1 bar eksik veya fazla olması yakıtı o kadar etkilemez. Lastik basınçları normal olduğu halde araban çok yakıyorsa motorunu ve yakıt sistemini gözden geçir..





  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.