Şimdi Ara

DOĞAN S L SL SLX ARASINDA NE FARK VAR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
6.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BEYLER HEPSİ AYNI YA NE FARK VAR ARALARINDA TEKNİK OLARAK BİLEN VARMI ?
    KAFAMA TAKILMIŞTIR SÜREKLİ ?



  • slx de galıba otomatık cam ve merkezı kılıt yanı aynı anda tum kapı kılıtlerını kapatan bı sıstem vardı. sonucta hepsı aynı sonradan bı de 1.4ie cıktı onlarında bazıları hıdrolık dıreksıyondu bıldıgım kadarıyla
  • bölümlerden fiat kısmına gir geçmiş ayları bi ara orda baya bi bilgiler vardı bende okumuştum...
  • quote:

    MaviBodrum

    İtalya da üretilmeye baslandıgı zamanlarda 1.6 litrelik 86hp motoru gayet basarılı bir motordu. Tofaş bu motorun verimliliginin farkında olacakki 2000 senesine kadar cok ufak deisikliklerle piyasaya sürdü. Örneğin türk yapımı tek nokta enjeksiyon sistemi. Bu sistem karburatore göre cok daha verimsiz ve sorunlu bir sistemdi. Fakat özellikle taksiciler tarafından lpg ile daha uyumlu oldugu icin yogun ilgi gordu. Bunun haricinde rear wheel drive olan bu arac cok dandik bir aks ve diferansiyel sistemine sahiptir.
    Doğan modeli Modifiye merakı olan genclerin ilk göz agrısıdır. Yaylar 2 bakla kesilir cms 40 jant takılır, camlara film çekilir devam edilir. Şahinlere göre daha donanımlıdır. Kadife koltukları otomatik ön camları ve alışım jantları vardır.
    Garret t3 marka turbo ile 2,5 bar basılmış, bu yüksek basınca rağmen sadece tekerlekte 250 hp güç alınabilmiştir.

    dogan slx, tofas marka araclarin en ust modelinin karboratorlu olan versiyonudur. bu modelin enjeksiyonlu modeli ise dogan slx i.e olarak bilinmektedir.

    Sanilanin aksine Dogan slx ve dogan slx i.e arasinda ciddi farklar vardir. Örnegin slx 940 kg , karburatorlu ve katalitik konvertorsuz bir aracken slx i.e. 1040 kg , tek noktadan enjeksiyonlu ve katalitik konvertorlu olup cevre dostudur. i.e 'de kursunsuz benzin kullanilmasi zorunludur. Slx'de manuel jikle bulunurken, slx i.e'de elektronik atesleme ve cift kademeli otomatik jikle bulunur, yani günümüz modern araclarinda oldugu gibi gaz vermeden calistirilabilir. Hatta kullanim kitapciginda "calistirirken gaz vermeyiniz" yazmaktadir. Ayrica slx i.e'de daha cogu kimsenin adini bile duymadigi lambda sensoru vardir.

    Slx i.e'de tek kullanilan tek nokta enjeksiyon sistemi zannedildigi gibi turk icadi degil, mpi'den once bircok aracta uygulanan ve karburatorlu sisteme gore daha verimli ancak mpi'ye gore daha verimsiz bir sistemdir.

    Mevcut modeller ile karsilastirildiginda teknik olarak geri kaldigi asikar olsa bile zamaninin en ust sinif aracindan sayilabilir.

    Şu anda piyasada satilan Renault Megane II sportway modelinin (orta donanimli olan, en alt degil) arka camlarinin hala manuel oldugunu da dusunurseniz dogan slx 1997 yilinda bu konforu sunmaktaydi diye dusunebiliriz.

    slx i.e.'lerde

    Ön ve arka cift sis fari (sus fari degil, gercek sis faridir bunlar)
    Hidrolik direksiyon (2000 model olup hidrolik direksiyonsuz Hyundai accent'ler piyasada hala ragbet gormektedir, buna dikkat edelim, 1997'den bahsediyoruz)
    Harita lambasi
    Arka koltuklarin arkasinda aydinlatma lambalari
    Elektrikli on camlar
    Genis bagaj hacmi
    Orjinal celik jantlar
    Arka kapilarda kul tablalari
    Ön koltuk arkalarinda harita ve kitap icin cep
    Gövde rengi aynalar

    gibi bir donanimlar mevcuttur.

    Motoru 1598cc 86 bg olup frenleri malesef basarisizdir. ozellikle 97 modellerde kullanilan boyadaki bir sorun nedeniyle gunesten cok etkilendikleri ve tavan kisminin boyasinin lekelendigi bolca gorulmektedir. cozum yeniden boyatmaktir.

    Özellikle turkiye sartlari icin uyarlandigi icin istanbul gibi yol surprizlerine en dayanikli arac bu oldugu icin taksiciler tarafindan cok tutulmaktadir. Kus serisi'nin uretiminin durdurulmasiyla birlikte piyasada olusan boslugu Hyundai accent veya Albea gibi araclar ile doldurmaya calisan taksiciler malesef mutlu olamamaktadir.

    Kisisel olarak yaptigim arastirmalar sonucunda, bu araclar bir daha revize edilip

    1) guvenlik onlemleri arttirildiginda (airbag, yan barlar vs.)
    2) fren sistemi kuvvetlendirildiginde (arka frenlerin kampana degil disk yapilmasi,on disklerin gelistirilmesi)
    3) klima takildiginda
    4) ses izolasyonu saglandiginda

    Ciddi bir kesim tarafindan gozu kapali olarak satin alinacak arabadir. Çünku vatandaslar artik iki cukurda on takimi dagilan ve turkiye yollarindaki sartlara gore zayif kalan yeni nesil araclardan illalah demis, ithal parca fiyatlarindan ve parca temini icin beklemekten sinir kupu olmuslardir.


    Acıklamayı abımıs yapmıs onun yasısından alıntıdır.




  • Ayrıca Doğan S=Süper , Doğan L=Lüks , Doğan SL=Süperlüks ve Doğan SLX=Süperlüks X anlamına gelmektedir.
  • birde bagajında orjinal çelik jantlı stepne bulundururdu şu an günümüzde diğer arabalarda yok
  • dogan L = TURBO 190 PS
    DOGAN SL = TURBO + NOS 270 PS
    DOGAN S = TURBO +HAVA FİLTRESİ 200 PS
    DOGAN SLX =BİTURBO +X2NOS+SUPERCHARGER 490 PS OLARAK SUNULMAKTADİR
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Doğan L nasıl araba dır
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • abi tofaş denilince kimse adam akıllı cevap vermeyecekmi dalga geçin diyemi açıyoruz topicleri ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cayenne

    dogan L = TURBO 190 PS
    DOGAN SL = TURBO + NOS 270 PS
    DOGAN S = TURBO +HAVA FİLTRESİ 200 PS
    DOGAN SLX =BİTURBO +X2NOS+SUPERCHARGER 490 PS OLARAK SUNULMAKTADİR

  • 1) Yaklaşık 40 kg; Doğan S 940 kg, SLX 980 civarı.
    2) Gövde rengi tamponlar
    3) Klima tesisatı
    4) Sis farı, arka 3. stop lambası
    5) 14" alaşım jant.
    6) Metalik renk (emin değilim)

    Ayrıca Doğan S'te beyaz olarak "Bulut Beyazı" var, SLX'te bu renk yok bildiğim kadarıyla, "Güvercin beyazı" dedikleri şey var. Bulut Beyazı aracı daha güzel gösteriyor, pek fazla araçta bulunmayan bir seçenek. Doğan S'te de elektrikli ön camlar falan var ve aynı motor. Daha düşük ağırlık ve 185/70 R 13 jantlardan olsa gerek sanırım, azıcık daha çabuk hızlanabiliyor sanki... Ya da benim Doğan S pek iyi durumdaydı...

    Enjeksiyonlu modellerin torku biraz daha düşük diye biliyorum, bu yüzden LPG uyumu seçeneği dışında pek tercih edilmemeli. Karbüratörlü modeller de kurşunsuz benzin kullanabiliyor tabii... Ayrıca LPG ustaları daha iyi bilir tabii ama karbüratörlülere de LPG uygulaması biraz modifikasyonla iyileştirilebilir, belki o tip LPG kitleri bile vardır araştırmadım. Eski LPG kitleri (mesela benimkinde takılı olan) sabit bir miktar LPG'yi motora besleyerek işliyor, onun bir yeni olanları (sıralı değil) lambda sensöründen okuduğu veriye göre motora giden LPG miktarını değiştirebiliyor. İlk sistemde ortalama bir ayar tutturmak zorunlu, zaten belirgin güç azalmasına neden olan şey de bu sanki, yüksek devirlerde tork ölmeye başlıyor. Ama Doğan'ın devir göstergesinden bir çıkış yapılarak, bu ufak bir mikrokontrolör yardımıyla LPG miktarını değiştiren o vidaya bağlı bir "step-motor"a aktarılsa, bu step motor da devire göre gaz miktarını biraz açsa falan, hem performans kaybı biraz daha azalır, hem de yakıt ekonomisi biraz gelişebilir. Evet mühendisim, manyağım, en ufak optimizasyon bile optimizasyondur.




  • Aslında yıl farkı var Doğan L SL S SLX SLXie
    Farklı Yıllarda Üretilmiştir.

    Doğan L ve SL Birlikte Piyasaya Çıkmıştır. Aralarında zamanına göre büyük şimdiye göre ufak farklar vardır; Ön cam Otomatiği merkezi kilit sis farları far yıkama boyalı tampon vs. vs.

    Sonraki yıllar Doğan S ve Doğan SLX üretilmeye başlandı yine bunların da aralarında aksesuar farkları vardır.

    Doğan SLXie Neslinde tek enjeksiyonlu modeldir tempranın Tek noktadan enjeksyonlu modelini kullanmıştır.

    Edit:Doğan SLXie Neslinde tek enjeksiyonlu modeldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lervolerto -- 29 Eylül 2006; 19:32:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: octinum

    1) Yaklaşık 40 kg; Doğan S 940 kg, SLX 980 civarı.
    2) Gövde rengi tamponlar
    3) Klima tesisatı
    4) Sis farı, arka 3. stop lambası
    5) 14" alaşım jant.
    6) Metalik renk (emin değilim)

    Ayrıca Doğan S'te beyaz olarak "Bulut Beyazı" var, SLX'te bu renk yok bildiğim kadarıyla, "Güvercin beyazı" dedikleri şey var. Bulut Beyazı aracı daha güzel gösteriyor, pek fazla araçta bulunmayan bir seçenek. Doğan S'te de elektrikli ön camlar falan var ve aynı motor. Daha düşük ağırlık ve 185/70 R 13 jantlardan olsa gerek sanırım, azıcık daha çabuk hızlanabiliyor sanki... Ya da benim Doğan S pek iyi durumdaydı...

    Enjeksiyonlu modellerin torku biraz daha düşük diye biliyorum, bu yüzden LPG uyumu seçeneği dışında pek tercih edilmemeli. Karbüratörlü modeller de kurşunsuz benzin kullanabiliyor tabii... Ayrıca LPG ustaları daha iyi bilir tabii ama karbüratörlülere de LPG uygulaması biraz modifikasyonla iyileştirilebilir, belki o tip LPG kitleri bile vardır araştırmadım. Eski LPG kitleri (mesela benimkinde takılı olan) sabit bir miktar LPG'yi motora besleyerek işliyor, onun bir yeni olanları (sıralı değil) lambda sensöründen okuduğu veriye göre motora giden LPG miktarını değiştirebiliyor. İlk sistemde ortalama bir ayar tutturmak zorunlu, zaten belirgin güç azalmasına neden olan şey de bu sanki, yüksek devirlerde tork ölmeye başlıyor. Ama Doğan'ın devir göstergesinden bir çıkış yapılarak, bu ufak bir mikrokontrolör yardımıyla LPG miktarını değiştiren o vidaya bağlı bir "step-motor"a aktarılsa, bu step motor da devire göre gaz miktarını biraz açsa falan, hem performans kaybı biraz daha azalır, hem de yakıt ekonomisi biraz gelişebilir. Evet mühendisim, manyağım, en ufak optimizasyon bile optimizasyondur.





  • 91 Model Doğan L vardı. Otomatik ön camlar (opsiyoneldi o zamanlar), merkezi kilit, içerden ayarlanan dış aynalar, arka koltuk için C sütununda 2 adet lamba olduğunu hatırlıyorum. Yakıtı ise sanırım şehir içinde 100 km de 12 lt süper benzin yakıyordu. Daha sonra Doğan SL, SLX ve S çıktı. Doğan S'in donanımı Şahin'le Doğan arası olduğunu hatırlıyorum.
  • doğan l= şahin motoru vardı,yine ön camlar otm.,sis farı,çelik jant,devir saati,arka okuma lambası

    doğan sl=bunda tempra motoru var,yine ön camlar otm,sis farı,çelik jant,devir saati,arka okuma lambası

    doğan slx=yine 1.6 tempra motoru,yeni tip ön farlar,arka stoplar,makyajlı ön panjur,döşemeler farklı,ön camlar otm.,sis farı,devir saati,14"çelik jantlar,arka okuma lambası

    doğan s=en düşük donanımlı model,13"sac jant,boyasız tamponlar,otm. camlar,sis farı....

    doğan slx 1.6 i.e=enjeksiyonlu tempra motoru,yeni tip 14" çelik jantlar,sis farı,otm.camlar,arka okuma lambası,stepne çelik jantlı(),makjaylı ön panjur,devir saati,makyajlı ön konsol...


    ayrıca tüm donanım seviyelerinde isteğe bağlı "klima"..




  • Hmm... Doğan S'te isteğe bağlı klima olmayabilir, çünkü SLX'in farkları arasında "klima hazırlık tesisatı" diye bir girdi vardı... En düşük modeli derken, yukarıda yazdıklarım dışında SLX'le ya hiçbir farkı yok, ya da çok ufak bir-iki fark vardır... Yoksa arka koltuk dirsek dayama zamazingosu devir saati veya Şahin'lere göre çok daha kaliteli döşemeye sahip koltuklar falan var.

    Not: O koltuklar Tempra koltuğu mudur? Biraz büyük geliyor gibi arabaya da.. Ama benim görüşüm, pek çok yeni model arabanın koltuklarından bile rahat şeyler, yan yükseltileri, dolgu malzemesi sertliği falan gayet yerinde... En azından Megane 1'in koltuklarından güzeldi (Babamda RXT'si vardı, oradan biliyorum).
  • Öbür tarafa yazdığımı buraya da yazıyorum.


    Bildiğim kadarıyla yazayım. Hatalı kısım varsa Fiat konusunda bilgisi olan arkadaşlar düzeltir:

    Murat 131 Kasa değiştirdiği zaman bu yeni versiyonda 1.6 litre L motoru (85 beygirlik şahaser) kullanıldı.
    Sübapları silindir bloğunda bulunan motorlara L motor deniyor.

    Daha sonra Doğan SL de kullanılan motor Tempra'da da kullanılan SL motoruydu. En sondaki X ise lüX veya eXtra anlamına gelen full donanımı ifade ediyor. Doğan S ise SLX almaya gücü yetmeyen ama illede Doğan sahibi olmak isteyenler için satılan ve Şahin'den hallice en alt seviyedeki Doğan'ı ifade ediyor.



    L ve SL motorları karbüratörlü motorlardır. Sonra bunun tek noktadan enjeksiyonlusu da çıkmıştır ve bu yüzden sonuna i.e. eklenmiştir.

    Bir de 5 vites yazısı yazılınca arabanın arkasında neredeyse alfabenin bütün harfleri yazılmıştır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RONNIE

    quote:

    MaviBodrum

    İtalya da üretilmeye baslandıgı zamanlarda 1.6 litrelik 86hp motoru gayet basarılı bir motordu. Tofaş bu motorun verimliliginin farkında olacakki 2000 senesine kadar cok ufak deisikliklerle piyasaya sürdü. Örneğin türk yapımı tek nokta enjeksiyon sistemi. Bu sistem karburatore göre cok daha verimsiz ve sorunlu bir sistemdi. Fakat özellikle taksiciler tarafından lpg ile daha uyumlu oldugu icin yogun ilgi gordu. Bunun haricinde rear wheel drive olan bu arac cok dandik bir aks ve diferansiyel sistemine sahiptir.
    Doğan modeli Modifiye merakı olan genclerin ilk göz agrısıdır. Yaylar 2 bakla kesilir cms 40 jant takılır, camlara film çekilir devam edilir. Şahinlere göre daha donanımlıdır. Kadife koltukları otomatik ön camları ve alışım jantları vardır.
    Garret t3 marka turbo ile 2,5 bar basılmış, bu yüksek basınca rağmen sadece tekerlekte 250 hp güç alınabilmiştir.

    dogan slx, tofas marka araclarin en ust modelinin karboratorlu olan versiyonudur. bu modelin enjeksiyonlu modeli ise dogan slx i.e olarak bilinmektedir.

    Sanilanin aksine Dogan slx ve dogan slx i.e arasinda ciddi farklar vardir. Örnegin slx 940 kg , karburatorlu ve katalitik konvertorsuz bir aracken slx i.e. 1040 kg , tek noktadan enjeksiyonlu ve katalitik konvertorlu olup cevre dostudur. i.e 'de kursunsuz benzin kullanilmasi zorunludur. Slx'de manuel jikle bulunurken, slx i.e'de elektronik atesleme ve cift kademeli otomatik jikle bulunur, yani günümüz modern araclarinda oldugu gibi gaz vermeden calistirilabilir. Hatta kullanim kitapciginda "calistirirken gaz vermeyiniz" yazmaktadir. Ayrica slx i.e'de daha cogu kimsenin adini bile duymadigi lambda sensoru vardir.

    Slx i.e'de tek kullanilan tek nokta enjeksiyon sistemi zannedildigi gibi turk icadi degil, mpi'den once bircok aracta uygulanan ve karburatorlu sisteme gore daha verimli ancak mpi'ye gore daha verimsiz bir sistemdir.

    Mevcut modeller ile karsilastirildiginda teknik olarak geri kaldigi asikar olsa bile zamaninin en ust sinif aracindan sayilabilir.

    Şu anda piyasada satilan Renault Megane II sportway modelinin (orta donanimli olan, en alt degil) arka camlarinin hala manuel oldugunu da dusunurseniz dogan slx 1997 yilinda bu konforu sunmaktaydi diye dusunebiliriz.

    slx i.e.'lerde

    Ön ve arka cift sis fari (sus fari degil, gercek sis faridir bunlar)
    Hidrolik direksiyon (2000 model olup hidrolik direksiyonsuz Hyundai accent'ler piyasada hala ragbet gormektedir, buna dikkat edelim, 1997'den bahsediyoruz)
    Harita lambasi
    Arka koltuklarin arkasinda aydinlatma lambalari
    Elektrikli on camlar
    Genis bagaj hacmi
    Orjinal celik jantlar
    Arka kapilarda kul tablalari
    Ön koltuk arkalarinda harita ve kitap icin cep
    Gövde rengi aynalar

    gibi bir donanimlar mevcuttur.

    Motoru 1598cc 86 bg olup frenleri malesef basarisizdir. ozellikle 97 modellerde kullanilan boyadaki bir sorun nedeniyle gunesten cok etkilendikleri ve tavan kisminin boyasinin lekelendigi bolca gorulmektedir. cozum yeniden boyatmaktir.

    Özellikle turkiye sartlari icin uyarlandigi icin istanbul gibi yol surprizlerine en dayanikli arac bu oldugu icin taksiciler tarafindan cok tutulmaktadir. Kus serisi'nin uretiminin durdurulmasiyla birlikte piyasada olusan boslugu Hyundai accent veya Albea gibi araclar ile doldurmaya calisan taksiciler malesef mutlu olamamaktadir.

    Kisisel olarak yaptigim arastirmalar sonucunda, bu araclar bir daha revize edilip

    1) guvenlik onlemleri arttirildiginda (airbag, yan barlar vs.)
    2) fren sistemi kuvvetlendirildiginde (arka frenlerin kampana degil disk yapilmasi,on disklerin gelistirilmesi)
    3) klima takildiginda
    4) ses izolasyonu saglandiginda

    Ciddi bir kesim tarafindan gozu kapali olarak satin alinacak arabadir. Çünku vatandaslar artik iki cukurda on takimi dagilan ve turkiye yollarindaki sartlara gore zayif kalan yeni nesil araclardan illalah demis, ithal parca fiyatlarindan ve parca temini icin beklemekten sinir kupu olmuslardir.


    Acıklamayı abımıs yapmıs onun yasısından alıntıdır.


    Mükemmel bi çalışma olmuş.

    Bende Doğandan başkasına binmem diyenlerdenim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cayenne

    dogan L = TURBO 190 PS
    DOGAN SL = TURBO + NOS 270 PS
    DOGAN S = TURBO +HAVA FİLTRESİ 200 PS
    DOGAN SLX =BİTURBO +X2NOS+SUPERCHARGER 490 PS OLARAK SUNULMAKTADİR


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEKIN corp.


    quote:

    Orijinalden alıntı: cayenne

    dogan L = TURBO 190 PS
    DOGAN SL = TURBO + NOS 270 PS
    DOGAN S = TURBO +HAVA FİLTRESİ 200 PS
    DOGAN SLX =BİTURBO +X2NOS+SUPERCHARGER 490 PS OLARAK SUNULMAKTADİR



    En son cevap yazılalı 8 yıl olmuş




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.