2010 model focusum var hocam dpf iptalli. 2009 ve üzeri 109 luk motorlarda var. |
Dizel partikül filtresini (DPF) iptal ettirenler ? (10. sayfa)



-
-
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Bendeki Easytronic, 5 ileri kısacası. Neyse bakacağız artık bir çaresine. Olmazsa Ankara'ya gittiğimde göstereceğim.Aklıma gelen 2 hususu paylaşmak istedim
- Sürekli araç ısınmayacak kadar kısa mesafe kullanılıyorsa yağ seviyesinde artış olabilir. Yağ seviyesini kontrol ediyor musunuz?
- Araç kendi kendine rejen yaparken yeterli eksoz gazı sıcaklığına ulaşamıyor mu acaba? Serviste bilgisayardan rejen yaptıklarında eksoz sıcaklığını ve basınç değişimini görebilirler muhtemelen. Misal arka rezistans arızalanmıştır, yük olmadığı için dururken yeterli sıcaklığa gelmiyor olabilir.
-
Her gün gittiğim mesafede araç ısınıyor. Yaklaşık 10 km. 2 gün önce 100 km den fazla yol yaptım. Özellikle 50 km si 2500+ devirde idi isinmama imkanı var mı? Dün baktığımda yağ seviyesi yukselmisti. Benim araçta 2 çeşit temizlik var, 1 aktif 2 pasif. Aktif temizlikte zaten ekranda beliriyor partikül filtresi dolu sürmeye devam ediniz diye. Mecbur devam ediyorum. Pasif temizliği ancak yakıt göstergesinden fark edebiliyorum. Onu da fark ettiğimde temizlik bitene kadar aracı stop etmiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 9 Eylül 2021; 9:54:28 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Willian2010 model focusum var hocam dpf iptalli. 2009 ve üzeri 109 luk motorlarda var.
Doğrudur Hocam, demek ki ben yanlış biliyormuşum.
-
aynen hocam olabilir zaten karışık motor euro 4 ama dpf bende anlamadım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Her gün gittiğim mesafede araç ısınıyor. Yaklaşık 10 km. 2 gün önce 100 km den fazla yol yaptım. Özellikle 50 km si 2500+ devirde idi isinmama imkanı var mı? Dün baktığımda yağ seviyesi yukselmisti. Benim araçta 2 çeşit temizlik var, 1 aktif 2 pasif. Aktif temizlikte zaten ekranda beliriyor partikül filtresi dolu sürmeye devam ediniz diye. Mecbur devam ediyorum. Pasif temizliği ancak yakıt göstergesinden fark edebiliyorum. Onu da fark ettiğimde temizlik bitene kadar aracı stop etmiyorum.Ben genel kullanım şeklinizi kastetmiştim. Kısa mesafe ve dur kalk ise ısınması zor dizel araçların.
Sık sık dururken rejenerasyon yapınca yağ seviyesi yükselmesi olur. Belki sebebini bilmiyorsunuz diye paylaşmak istedim. Rejenerasyon esnasında eksoz çevriminde yakıt püskürttüğü için yağa mazot karışır. Motor ısınırsa mazot buharlaşarak seviye normale döner ama kısa mesafe kullanmaya devam edince yağdaki mazot miktarı yüksek kalır hatta sürekli artabilir.
Bir anlamda silindirleri mazotla yıkama yapar ve pistonlar yağ filmi olmadan çalışır.
Sürekli rejen yapıyorsa aklınızda bulunsun.
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Anladım demek istediğinizi ancak ben 2 gün önce bu araç pasif temizlik yaparken sıkıştırarak 100 km sürdüm yine de pasif temizlikten çıkmadı. Bugün bir mazot ve yağ filtrelerini degistirtecegim, bir de fazla yağı cektirecegim. Bana bu iş tamamen yakıt düzeni ile alakalı geliyor. DPF ile ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Şöyle ki DPF temizliği için uygun koşulları sagladigim halde araç temizliği bir türlü yapamiyor. Enjektörlerde ya da pompada da sorun olabilir. Deneye deneye bulacağız artık ne ise. En son iptal ettireceğim DPF yi istemesem de.enjektör veya pompada sıkıntı olsa ya araba gitmez veya duman atar rampada vs.
filtre ömrünü tamamlamış olsa bu durum olabilir ama bu km bayağı erken.
klima açıksa rölanti devri yüksek kalabiliyor rejen bitse bile.
araç beynine telefonla bağlantı yapan cihazlar vs gibi birşey olsa ne olup bittiğini görme şansı olur fikir yürütülebilirdi.
Servis tamirci olmadığı için tecrübeli olmayabiliyor bu tarz durumlarda. Temizlik ve motor konularına daha hakim bir tamirci olması lazım ama genelde uğraşmadan iptal edelim diyorlar. Çok bileşen olduğu için muhtemelen.
devrin artmaması ilginç. yakıt tüketimi 3 kat olmuş ama devir aynı. diğer markalarda devir de 1000 d/dk oluyor bildiğim kadarıyla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng. -- 9 Eylül 2021; 11:1:21 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Anladım demek istediğinizi ancak ben 2 gün önce bu araç pasif temizlik yaparken sıkıştırarak 100 km sürdüm yine de pasif temizlikten çıkmadı. Bugün bir mazot ve yağ filtrelerini degistirtecegim, bir de fazla yağı cektirecegim. Bana bu iş tamamen yakıt düzeni ile alakalı geliyor. DPF ile ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Şöyle ki DPF temizliği için uygun koşulları sagladigim halde araç temizliği bir türlü yapamiyor. Enjektörlerde ya da pompada da sorun olabilir. Deneye deneye bulacağız artık ne ise. En son iptal ettireceğim DPF yi istemesem de.https://www.arabahaberim.com/opel-corsa-cdti-dpf-problemi-8027.html
bu sayfada da hepsini özetlemiş arkadaş. Burada EGR temizletme ve katkılı yakıt kullanma tavsiyeleri var. EGR sağlıklı çalışmıyorsa da çok kurum yapar motor
-
Aracı sıfır almıştım o günden bugüne devir hep aynı pasif temizlikte. Yani bizim araçlarda devir yükselmiyor. Yakıtı hep katkılı alırım ben, çoğunlukla Shell ve BP. Onunla ilgili bir sıkıntı yok kısacası. Duman atma da olmadı, olsa zaten beyaz araç tamponda egzoz tarafında kararma olur. Aracı sıkıştırmaya başlayınca DPF saçmalamaya başlıyor. 100 km kadar sıkıştırdığımda temizleyemedi araç da full pasif temizlikte idi. Sonrasında normal suruste temizledi. Tabir-i caizse kadınlar gibi hafif kullanimda hiç sıkıntı yok; ama azıcık yüklendin mi DPF sorun çıkarıyor. EGR temizliği de aklımda bulunsun.
Mazot ve yağ filtrelerini degistirttim. Mazot filtresi şişmişti. En son 60 binde değişmişti. Fazla yağı aldırdım. Bakalım ne olacak. Deneye deneye gidiyorum artık. Motordan sakirti sesi gelmiyor enjektörlerle ilgili bir sıkıntı yok anladığım kadarıyla.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu arada ilginiz ve yardımcı olmaya çalıştığınız için çok teşekkür ederim. Araç işinden pek anlamazdım sayenizde vizyonum genişledi. 🙂 Çözeceğim meseleyi. Ustaların pek çözme niyeti yok. Kendim çözeceğim artık. Deneye yanıla.
Bu arada klima açık iken son seviyede olduğunda max 1 litre/saat yakıyor araç. Seviye azaldıkça 0,8 0,9 gibi oluyor. Araç temizlikte olduğunda 1'in üstüne çıkıyor klima açıkken. 👍🏻 Yani o konunun da farkındayım. Zaten viteste iken ayağımı gazdan çektiğimde 0,0 göstermiyor, bu da temizlik yaptığı anlamına geliyor. 1800 devir civarında ayağımı gazdan çekip kontrol ediyorum aracı sürekli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 9 Eylül 2021; 12:12:18 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Konya'ya gidip geldiğimde 1 sefer dönüşte rejenerasyona düştü araç. Yağ ömrü % 90'dan % 89'a düşmüştü. Uzun yolda giderken de sürekli aracı ayağımı gazdan çekerek ya da duracaksam anlık tüketime bakarak kontrol ediyorum. Dediğim gibi yağ değiştikten sonra araç çok rahatladı ve 1000 km kadar sıkıştırarak da kullandım sıkıntı çıkarmadı ta ki 2 gün önceye kadar. Bir de linkte % 90 doluluga düştü diyor eleman benimki % 153'ten % 40'a düştü. 🙂 Benim filtre dolu değil. Rejenerasyon da yapıyor ama yaparken zorlanıyor. Yağ değişiminden önce rejenerasyon yapamıyordu. Şimdi aktif pasif yapıyor; ama sikistirinca(anlık hızlanma, yüksek devir) saçmalıyor DPF. Sıkıntı iş dizel araç şu olayı cozeyim satıp benzinli bir araç alacağım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Konya'ya gidip geldiğimde 1 sefer dönüşte rejenerasyona düştü araç. Yağ ömrü % 90'dan % 89'a düşmüştü. Uzun yolda giderken de sürekli aracı ayağımı gazdan çekerek ya da duracaksam anlık tüketime bakarak kontrol ediyorum. Dediğim gibi yağ değiştikten sonra araç çok rahatladı ve 1000 km kadar sıkıştırarak da kullandım sıkıntı çıkarmadı ta ki 2 gün önceye kadar. Bir de linkte % 90 doluluga düştü diyor eleman benimki % 153'ten % 40'a düştü. 🙂 Benim filtre dolu değil. Rejenerasyon da yapıyor ama yaparken zorlanıyor. Yağ değişiminden önce rejenerasyon yapamıyordu. Şimdi aktif pasif yapıyor; ama sikistirinca(anlık hızlanma, yüksek devir) saçmalıyor DPF. Sıkıntı iş dizel araç şu olayı cozeyim satıp benzinli bir araç alacağım.kısa mesafe için dizel dpf ile sıkıntı.
Yağ ömrü göstergesine çok takılmayın bence. Yağ seviyesi bence daha önemli. arttıkça yağın özelliği azalıyor.
bana garip gelen fazla yağı aldılar demeniz oldu. fazla olan yağa karışan yakıt. Yağ değişimi olmadan veya uzun yol gidip motor ısısı ile buharlaşmadan ikisi birbirinden ayrılmaz diye düşünüyorum.
-
Açıkçası ben her gün yaklaşık 10 km gidip 10 km geliyorum. Günlük ortalama 35 40 km yapıyorum total. 10 km gittiğimde motor isinmis oluyor. Yağ ömrü göstergesi güzel bir özellik şöyle ki bu sayede olayın DPF ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Zaten araç DPF temizliğine girince yağ ömrü düşüyor. Yaklaşık 100 km yapıp temizleyemedigim gün % 85 ten % 70 e düşmüştü yağ ömrü. Fazla yağ derken muhtemelen içinde motorin de vardı. Alttan tapadan 1 litreye yakın yağ çıkardı. Sonra üstten motora tam oluncaya kadar ekledi. Durum bu şekilde şimdilik. Eğer cozum olursa son işlemler, mazot filtresi çözüm olur. Şişmiş mazot filtresi eğer motorini suzemiyorsa bu sefer de pis bir motorin geliyor demektir motora. Motordan da filtreye. Dediğim gibi deneye deneye, para harcaya harcaya gidiyorum. :) Bu işin sonu sıfır bir partikul filtesi takmak; ancak ondan önce varsa DPF ye etki eden bir durum onu tespit ederek sorunu gidermek. Tümevarım metodu kısacası. :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Açıkçası ben her gün yaklaşık 10 km gidip 10 km geliyorum. Günlük ortalama 35 40 km yapıyorum total. 10 km gittiğimde motor isinmis oluyor. Yağ ömrü göstergesi güzel bir özellik şöyle ki bu sayede olayın DPF ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Zaten araç DPF temizliğine girince yağ ömrü düşüyor. Yaklaşık 100 km yapıp temizleyemedigim gün % 85 ten % 70 e düşmüştü yağ ömrü. Fazla yağ derken muhtemelen içinde motorin de vardı. Alttan tapadan 1 litreye yakın yağ çıkardı. Sonra üstten motora tam oluncaya kadar ekledi. Durum bu şekilde şimdilik. Eğer cozum olursa son işlemler, mazot filtresi çözüm olur. Şişmiş mazot filtresi eğer motorini suzemiyorsa bu sefer de pis bir motorin geliyor demektir motora. Motordan da filtreye. Dediğim gibi deneye deneye, para harcaya harcaya gidiyorum. :) Bu işin sonu sıfır bir partikul filtesi takmak; ancak ondan önce varsa DPF ye etki eden bir durum onu tespit ederek sorunu gidermek. Tümevarım metodu kısacası. :)Hocam bunun bir programı falan yok mu?Mesela Reno da bir program var onun ile DPF dolu mu degil mi vs bakabiliyorsun Clipall gibi birseydi.
Fiat da da varsa takıp bakın olcum cihazı ile DPF ne durumda gorursunuz.
-
Var obd ile baktiriyorum zaten. Dün % 153 çıkan doluluk, bugün % 40 çıkıyor. Bir sıkıntı var da çözemedim, mesele bu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi danGerfuLL -- 9 Eylül 2021; 17:5:32 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Var obd ile baktiriyorum zaten. Dün % 153 çıkan doluluk, bugün % 40 çıkıyor. Bir sıkıntı var da çözemedim, mesele bu.Ddt4all ile bakıyorlar ve miktarı gr olarak veriyor. 18 gram maksimum olması lazım. Temizliği de Pyren ile yapıyorlar. Youtube'da Buğra isimli bir kanal var, orada detaylı anlatıyor. Eliniz yatkınsa yaparsınız.
Bunlar renault için geçerli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 9 Eylül 2021; 17:21:7 > -
DPF niye doldu?
200 bin km deki dize laraçda niye dolmuyor?
Benim aracım daha sıfır ama servise gittim DPF dolu dediler.
İçini komple temizlettim işe yaramadı...
Dizel araç başıma bela oldu.
diye dert yananlar lütfen bu videoyu öncelikle seyredin ki sorunun ne olduğunu anlayın.
Taner Aydınyoutube
● FaceBook QASHQAI J12 YENİ KASA Sayfası ► https://www.facebook.com/groups/2457598584561251/ 1:48 Pasif rejenerasyon işlemi nasıl oluyor 4:30 Aktif rejenerasyon işlemi nasıl oluyor 7:25 DPF'de kurumların yanma prosesi YASAL UYARI: Lütfen bu videonun ve içeriğinin yalnızca bilgi amaçlı olduğunu unutmayın. Tüm bilgilerin doğru olduğundan emin olmak için her türlü çaba gösterilse de, durumun böyle olduğuna dair bir garanti yoktur. Bu video, bağımsız tavsiye veya bir profesyonelden hizmet almanın yerini almaz. Aracınızda veya bakımınızdaki araçlarda yapacağınız her türlü işin riski size aittir.https://www.youtube.com/watch?v=-Za44EJUS4c&feature=youtu.be -
quote:
Orijinalden alıntı: danGerfuLL
Açıkçası ben her gün yaklaşık 10 km gidip 10 km geliyorum. Günlük ortalama 35 40 km yapıyorum total. 10 km gittiğimde motor isinmis oluyor. Yağ ömrü göstergesi güzel bir özellik şöyle ki bu sayede olayın DPF ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Zaten araç DPF temizliğine girince yağ ömrü düşüyor. Yaklaşık 100 km yapıp temizleyemedigim gün % 85 ten % 70 e düşmüştü yağ ömrü. Fazla yağ derken muhtemelen içinde motorin de vardı. Alttan tapadan 1 litreye yakın yağ çıkardı. Sonra üstten motora tam oluncaya kadar ekledi. Durum bu şekilde şimdilik. Eğer cozum olursa son işlemler, mazot filtresi çözüm olur. Şişmiş mazot filtresi eğer motorini suzemiyorsa bu sefer de pis bir motorin geliyor demektir motora. Motordan da filtreye. Dediğim gibi deneye deneye, para harcaya harcaya gidiyorum. :) Bu işin sonu sıfır bir partikul filtesi takmak; ancak ondan önce varsa DPF ye etki eden bir durum onu tespit ederek sorunu gidermek. Tümevarım metodu kısacası. :)Aslında teorik olarak motor ısınınca yağdaki mazot buharlaşarak uçmalı. Mazot buharlaşma sıcaklığı 55 derece denilmiş. Fakat dur kalk trafikte 10 km gidiyorsanız bu durum yeterince oluşmuyor muhtemelen. Buharlaşma dışında alttan üstten alma ekleme yöntemi ne kadar randıman verir bilmiyorum. Çünkü ikisi homojen karışım olur sanıyorum.
Dururken rejende, eksoz gazlarını ısıtmak için de 60 km/h üstü sabit hızda gitmeye göre aşırı yakıt püskürtüldüğü için seviye daha da hızlı artıyor muhtemelen.
Yağ ömür göstergesi sizin gibi yağa yakıt karışması durumunda ne kadar güvenilir bilmiyorum. Km dışında neye bakıyor fikrim yok.
Normalde yağ dolumunda bile max seviye üstü yağ koyulması istenmez, max seviye geçmemeli
Yağda %5'ten fazla yakıt olması istenmeyen bir durummuş. Yani 4 lt ise, 200 cc gibi düşünülebilir. Yağın özelliği değişiyor, inceliyor vs ve görevini yerine getiremiyor. Bana göre bu daha ciddi bir problem. Hatta belki abartı olacak ama mazot yüzünden yağ inceldiğinden, araç yağ yakmaya da başlayabilir ilerki aşamalarda
Sizde yağ seviyesi çok az artıyorsa (<%5) bu söz konusu olmayacaktır elbette.
Mazot, motordan önce filtreye gidiyor. Filtre pislik ve su tutma maksatlı. Su varsa yakıtta şişer ve işlev görmez. Motordan filtreye fazlası döner, yağ ile ilgili değildir dönen yakıt.
-
İşin açıkçası yağ göstergesini yeni takip etmeye başladım. Örnek fotoğraf olarak ekliyorum. Şimdi durum şu son 2 aydır takip ettiğim kadarıyla bu yağ göstergesi km den çok partikül filtre temizliğinde düşüyor. Resmen adamlar DPF için gösterge koymuşlar. 85 ten 70 e gözümün önünde indi açıkçası. Elim sürekli sol sinyal kolunda anlık yakıt ve yağ göstergesi arasında geçiş yapıyordum. Bende motor yağı 1 tık fazla idi. Max yarım su bardağı kadar. Onu aldırdım gördüğüm kadarıyla da bugün fazla dediğim yağ da o kadardı. Hadi diyelim temizlikten dolayı 3/4 bardak olsun ki sanmıyorum. Sanıyorum mazot filtresinden kaynaklanan bir durum vardı. Çünkü filtre durduk yerde sismez. Sisince de görevini yerine getirmez haliyle tüm pislik motora oradan dpf ye gidebilir. Tabi bu bir öngörü dediğim gibi aşama aşama ilerliyorum. Eğer bundan sonra sorun çıkmaz ise % 90 ihtimalle mazot filtresinden kaynaklandığını söyleyebilirim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X