Şimdi Ara

Dizel mi benzinli mi? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
1
Favori
66.334
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben hep benzin&lpg den yanayım. İstersem LPG ye alır ekonomik sürüş yaparım istersem benzine alır gaza basarım. Çift depo çift yakıt uzun menzil..
  • Her zaman uzun vadede basiniza en az dert acacak ve ekonomik olacak atmosferik benzinlidir evet dizel az yakiyor ama markasina gore 4 enjektor degisse en az 4000 tl turbo degisse 3000 tl, dpf degisse 5000 tl mazot pompasi degisse 4000 tl vereceksiniz ve bu saydigim parcalar 100.000 km den sonra eli kulaginda bekliyor. Benzinlinin ise degisecek hic bir parcasi yok. Yani size az yakiyor gibi gelen dizel orta vadede butun yaptiginiz tasarrufu bence tamirat parasi olarak sizden geri alacaktir. Normal bakimlarinin da daha pahali olmasi cabasi. Ha sifir alirim garantisi bitince ustune bi 15-20 koyar yenisini alirim diyorsaniz o ayri mesele.
  • merhaba. konu çok eski farkındayım. ancak dizel araçlardan ağzı yanan birisi olarak fikrimi beyan etmek isterim. bir çok kişiye katılıyorum: dizel araç alırken modeline göre 5-10 bin tl fazla para veriyoruz. <<<<1. dezavantajı bu.

    2. dezavantajı>>>>>dizel araçlar uzun yolda kullanınca performansını ortaya koyuyor ve ekonomi sağlıyor. yani uzmanlarında dediği gibi uzun yol için uzun mesafe için en ideali dizel motorlar.
    aksi halde yılda benim gibi 10.000 km yi geçmeyecekseniz dizel motora hiç gerek yok.

    son olarak dizel araçlar düşük km iken zevk veriyor olabilirler. ancak 100.000 kmyi devirdikten sonra o aracı alan kişi için masraflar başlıyor. istisnalara ve arabasına bebek gibi bakana lafım yok.. onlara saygım sonsuz :)

    2004 1.4 TDİ POLO
    2012 fLUENS 1.5 DCİ kullandım. izlenimlerimi paylaştım. umarım yararlı olur.
  • Merhaba Arkadaşlar ben de şöyle bir hesap yaptım.
    Aşağıda hazırladığım tablo ile benzinli otomatik ve dizel otomatik araçları kıyaslamaya çalıştım.
    Bu çalışmayı yapmamın öncelikli nedeni; memnun olmama rağmen 2012 Ford Fiesta Otomatik Benzinli aracımın 2 çocukla bize hacim olarak yetmemesi ve dizel araçlarla otomatik araçlar arasında fiyat farkının olması. Hesaplama yaparken birçok otomobil kullanıcısının hesapladığı gibi 100km için yapılan yakıt/litre sarfiyatını ve o gün ki güncel akaryakıt fiyatını kullandım.
     Dizel mi benzinli mi?

    Tablomu açıklamam gerekirse;
    100km de benzinli otomatik bir araç şehir içinde 9lt yakıt harcarken Dizel otomatik bir araç 7lt harcayacağını düşündüm.
    alt satırda
    100km'de şehir dışında benzinli otomatik araç 6,5lt yakıt harcarken Dizel otomatik araç ise 5lt harcayacağını göz önünde bulundurdum. Yakıt sarfiyatlarını biraz yüksek tuttum ve kullanıcılara danışarak belirledim.
    Hesabımı da aracı 100bin km kullanacak gibi planladım. Yine sarfiyatın fazla olduğu şehir içi kullanımı genel kullanımın %40'ı, şehir dışı kullanımı ise %60'ı olarak belirledim. Bu oran küçük şehirler için abartı sayılabilir. Tahminimce %30 şehir içi kullanımı geçmez. Ben sarfiyat fazla olsun diye oranı yüksek tuttum. Yani 100bin km kullanılacak aracın 40bin km si şehir içi 60bin km'si şehir dışında sürülecek.
    Netice olarak yaptığım bu hesaba göre benzinli otomatik aracı 100bin km kullandığımda dizel otomatik bir araca göre 12bin TL fazla ödemiş oluyorum. Yani 2015 - 2016 model veya sıfır km dizel otomatik (aklımdaki modeller ocatiya, jetta, ford focus, egea) aracı alırken dizel tercih edersem 3aşağı 5 yukarı benzine ödediğim farkı peşin olarak verirken, benzinli araçta kullandığım süreye yaymış olacağım. Benzinli aracın bakım masraflarının da %20-30 az olacağını düşünerek benzinli araç almanın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum.
    Olumlu, olumsuz yorum ya da atladığım , göz önünde bulundurmadığım bir nokta varsa belirtirseniz sevinirim.




  • Dizel mi benzinli mi derken aradaki makas küçüldü artık, şimdi dizel gibi az yakıt tüketen küçük motor hacimli yüksek beygir gücüne sahip daha verimli motorlar varken dizel avantajı neredeyse bitti. Özellikle dizel araçların ağır bakımlarıda cabası.
    güncel bir video ile katkım olsun bu konuya.

    https://www.youtube.com/watch?v=6lO1DlgGvMU
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.