Şimdi Ara

Dizel mi benzinli mi? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
186
Cevap
1
Favori
66.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbdd41


    BU MİLLET HEP YANLIŞ YÖNLENDİRİLENLER YÜZÜNDEN BU HALDE ZATEN..

    DİZEL ARAÇ DAHA MANTIKLI VE DAHA İYİ OLDUĞU İÇİN NEDENSE BU ÜLKEDE DİZELLER 100 BİN KM YE GELMEDEN ELDE ÇIKARILMAK İSTENİYOR ???

    MADEN DAHA İYİ 100 BİN BİLE OLMADAN 3-4 YIL KULLANDIKTAN SONRA NEDEN ELDEN ÇIKARMAYA ÇALIŞIYOR DİZEL ARAÇ KULLANAN YUZDE 70 İNSAN??
    NEDENİNİ SOYLEYİM ÇÜNKÜ MOTORA GÜVENMİYOR..ARAÇ SATILIK SİTELERİNE BAKIN DİZEL ARAÇLARIN 120 BİN KM DEN SONRA DEĞERLERİ NASIL DÜŞÜYOR.DİZEL 200 BİN DE YAPAR AMA SAĞI SOLU BELLİ OLMAZ Kİ HELE BU ULKEDE DİZEL KULLANANLARI GÖRDÜKTEN SONRA..ADAM 20 YILLIK ŞÖFÖRÜM DİYO DEVİRSİZ KULLANILMAYACAĞINI BİLMİYO DİZELİN...BİŞEY OLMAZ DİZEL BU DİYOLAR..SONRA ALIYOLAR ELİNE ENJEKTÖRLERİ VS..

    Bİ YERDEN Bİ İKİ KALİTESİZ MAZOT ALIRSIN VE O DAKİKADAN SONRA O ARACI TOPARLAYAMAZSIN.

    PİYASADA EN ÇOK KM İLE OYNANAN ARAÇ DİZEL ARAÇLARDIR !

    DİZEL ARAÇ EĞER PARAN VARSA SIFIR GİT AL AMA İKİNCİ EL HİÇBİR ZAMAN TAVSİYE ETMEM..SEN O ARACIN NASIL KULLANILDIĞI DİKKAT EDİLİP EDİLMEDİĞİNİ BİLEMEZSİN..EFENDİM MOTOR TESTİ YAPTIRIRIM...YAPTIR KARDEŞİM BUYUK İHTİMAL MOTOR DURUMU İYİ DERLER...SONRA DA Bİ BAKMIŞIN SERVİSTE BULURSUN KENDİNİ..

    KARDEŞİM Bİ ARAÇ ALMIŞTI 96 COROLLA 1.3 BENZİNLİ 120 BİN KMDE...AMA YILLAR SONRA ANLADIK ASLINDA ARAÇ 220 BİNMİŞ :)) ALDIĞIMIZDA MOTOR İYİ DEDİLER..KARDEŞİM 50 BİN KM DE KULLANMIŞTI LPG TAKIP...YANİ ASLINDA ARAÇ 270 BİN KM DE...VE O SÜRE İÇİNDE YAĞI FİLTRESİ BUJİ FELAN MASRAF OLARAK BAŞKA BİŞEY YOKK...SONRADAN SATTI VE ALAN ADAM DA KULLANIYOR HALEN Bİ SORUN YOK :))

    KISSADAN HİSSE DİZEL ARAÇTA BU KİLOMETRELERİ GÖREMEZSİN DEMEM AMA 2. EL ALDIYSAN SENDEN ONCEKİ (DİZEL BU BUNA BİŞE OLMAZ) DEDİYSE...BU KİLOMETRELER HAYAL BİLE OLUR 150 BİNDE BİLE MOTORU VERİRLER ELİNE...BİZİM ŞİRKET ARAÇLARI VAR 50-60 BİN KM ARABA MOTOR Bİ ACAYİP ÇALIŞIYOR...

    NEYSE HERKEZ KENDİ BİLİR...BENİM GÖRÜŞÜM BUDUR..O KADAR ÇOK ŞEY GÖRDÜM Kİ BU KONUDA..VEL HASIL BENZİN+LPG ŞU AN BENİM İÇİN...
    İSTESELER DAHA AZ YAKAN BENZİNLİ DE YAPILIR AMA UĞRAŞMIYORLAR..NEDEN 15- 20 YIL SONRA NE DİZEL KALACAK NE BENZİNLİ NASILSA ELEKTRİK DÜNYASINA HOŞGELDİNİZ DİYECEKLER VVE SONRA DİZEL DE BENZİNDE MİLLETİN ELİNDE PATLICAK :)))







    Dizel devirli kullanılır diye bir şey yokDediğiniz gibi sorun sizin gibi yanlış yönlendirme yapanlarMax torku verdiği devir yeterlidir.Buda 2.000 civarı oluyor, size göre devirsiz kullanım ama ideal sürüş tarzı bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 13 Temmuz 2013; 21:08:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbdd41


    BU MİLLET HEP YANLIŞ YÖNLENDİRİLENLER YÜZÜNDEN BU HALDE ZATEN..

    DİZEL ARAÇ DAHA MANTIKLI VE DAHA İYİ OLDUĞU İÇİN NEDENSE BU ÜLKEDE DİZELLER 100 BİN KM YE GELMEDEN ELDE ÇIKARILMAK İSTENİYOR ???

    MADEN DAHA İYİ 100 BİN BİLE OLMADAN 3-4 YIL KULLANDIKTAN SONRA NEDEN ELDEN ÇIKARMAYA ÇALIŞIYOR DİZEL ARAÇ KULLANAN YUZDE 70 İNSAN??
    NEDENİNİ SOYLEYİM ÇÜNKÜ MOTORA GÜVENMİYOR..ARAÇ SATILIK SİTELERİNE BAKIN DİZEL ARAÇLARIN 120 BİN KM DEN SONRA DEĞERLERİ NASIL DÜŞÜYOR.DİZEL 200 BİN DE YAPAR AMA SAĞI SOLU BELLİ OLMAZ Kİ HELE BU ULKEDE DİZEL KULLANANLARI GÖRDÜKTEN SONRA..ADAM 20 YILLIK ŞÖFÖRÜM DİYO DEVİRSİZ KULLANILMAYACAĞINI BİLMİYO DİZELİN...BİŞEY OLMAZ DİZEL BU DİYOLAR..SONRA ALIYOLAR ELİNE ENJEKTÖRLERİ VS..

    Bİ YERDEN Bİ İKİ KALİTESİZ MAZOT ALIRSIN VE O DAKİKADAN SONRA O ARACI TOPARLAYAMAZSIN.

    PİYASADA EN ÇOK KM İLE OYNANAN ARAÇ DİZEL ARAÇLARDIR !

    DİZEL ARAÇ EĞER PARAN VARSA SIFIR GİT AL AMA İKİNCİ EL HİÇBİR ZAMAN TAVSİYE ETMEM..SEN O ARACIN NASIL KULLANILDIĞI DİKKAT EDİLİP EDİLMEDİĞİNİ BİLEMEZSİN..EFENDİM MOTOR TESTİ YAPTIRIRIM...YAPTIR KARDEŞİM BUYUK İHTİMAL MOTOR DURUMU İYİ DERLER...SONRA DA Bİ BAKMIŞIN SERVİSTE BULURSUN KENDİNİ..

    KARDEŞİM Bİ ARAÇ ALMIŞTI 96 COROLLA 1.3 BENZİNLİ 120 BİN KMDE...AMA YILLAR SONRA ANLADIK ASLINDA ARAÇ 220 BİNMİŞ :)) ALDIĞIMIZDA MOTOR İYİ DEDİLER..KARDEŞİM 50 BİN KM DE KULLANMIŞTI LPG TAKIP...YANİ ASLINDA ARAÇ 270 BİN KM DE...VE O SÜRE İÇİNDE YAĞI FİLTRESİ BUJİ FELAN MASRAF OLARAK BAŞKA BİŞEY YOKK...SONRADAN SATTI VE ALAN ADAM DA KULLANIYOR HALEN Bİ SORUN YOK :))

    KISSADAN HİSSE DİZEL ARAÇTA BU KİLOMETRELERİ GÖREMEZSİN DEMEM AMA 2. EL ALDIYSAN SENDEN ONCEKİ (DİZEL BU BUNA BİŞE OLMAZ) DEDİYSE...BU KİLOMETRELER HAYAL BİLE OLUR 150 BİNDE BİLE MOTORU VERİRLER ELİNE...BİZİM ŞİRKET ARAÇLARI VAR 50-60 BİN KM ARABA MOTOR Bİ ACAYİP ÇALIŞIYOR...

    NEYSE HERKEZ KENDİ BİLİR...BENİM GÖRÜŞÜM BUDUR..O KADAR ÇOK ŞEY GÖRDÜM Kİ BU KONUDA..VEL HASIL BENZİN+LPG ŞU AN BENİM İÇİN...
    İSTESELER DAHA AZ YAKAN BENZİNLİ DE YAPILIR AMA UĞRAŞMIYORLAR..NEDEN 15- 20 YIL SONRA NE DİZEL KALACAK NE BENZİNLİ NASILSA ELEKTRİK DÜNYASINA HOŞGELDİNİZ DİYECEKLER VVE SONRA DİZEL DE BENZİNDE MİLLETİN ELİNDE PATLICAK :)))







    Elektrikli araba çıkar piyasaya verdiler geliştirdiklerinide verirler ama buda hayal olacak yalan olacak Ömrumuz yeterse görürüz.
    benzinden motorinden vazgecilse bile hidrojen yada benzer bir yakıt yerine gecer. İçten yanmalı motorlar bir tutkudur. Fosil kökenli ve türevi (hidrojen yakıtı dahil) yakıtların vermiş olduğu performans vazgecilecek gibi bir şey değil. Öyleki egzoz görültüsünden bile hoşlanan bir nesil var.




  • Arkadaşlar bütcem e (12.000 tl)uygun olarak doğan slx ve tempra sxak den vazgeçerek bari yüksek model olsun dedim fiat albea almayı düşünüyorum lakin 1.3 multijet(dizel) ile 1.2( benzin)dynamic veya1.2 active hangisini önerirsiniz.yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum saygılar
  • Dizel araç daha ekonomik falan degildir. Yaptiginiz tasarrufu bir motor arizasinda iade edersiniz. Ayrica arac kredi ile aliniyorsa fazladan cekilen kredinin maliyeti ve kasko primleri de hesaba katilmalidir. Ayrica dizel aracin sifir alimindaki farkin ikinci el satışta korunması tatlı bir ütopyadır. Bir de mtv emisyona göre alınacak olursa -ki olmasi gereken budur- o zaman görürüz tasarrufu. Dikkat edin sıfır alımda ödenen farka hiç değinmedim bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANTHYPATHY

    Hocam elbette Benzinli daha keyifli ama aynı hacimde dizel bir araçla benzinli aracı kıyaslayamazsın. Bunu ben bizzat denedim gördüm. aynı yolda daha fazla yüklü bir dizel aracı kullandım (Ankara denizli arası) Birde kilometresi daha düşük benzinli aracı. Araçlardan birisi 90 bin km de Dizel 206 benzinli olansa fiesta 2005 1,4 benzinli, açıkçası devirli kullanınca benzinli daha seri kabul ediyorum. Ama 206 nın 4 le çıktığı rampada fiesta 3. vitese kadar düştü. Çekiş gücü olarak ve ara hızlanmalardaki devirlenmelerde güzel kullanırsan eşit şartlarda dizel daha performanslı. Ama ilk viteslerde özellikle 1. ve 2. vitesde benzinlinin tadı baaşka.
    Ancak dizelin sunduğu ekonomiyi sunması benzinlinin neredeyse imkansız . Ben bugün imzamdaki dizel araçla 90 km sabit hız eco mod açık klima kapalı ortalama hızım 84 km geldi. 100 km de 2,2 lt gibi bir değer yakaladım. Mesafe 43 km, araç clio 1,5 dci istersenin yol birlgisayarı resimleri forumda clio 4 başlığında var.
    Link:
    http://forum.donanimhaber.com/m_63290689/mpage_86//tm.htm#76530108

    Gözlerime inanamadım onlar nasıl bir yakıt tüketimi değerleri öyle.

    Ama anladığım kadarı ile kısa mesafeli bir ortalama o.

    Rica etsem uzun mesefeli 500-600 km üstü ortalama hız, tüketilen yakıt ve ortalama yakıt litre cinsinden verileri yansıtırmısınız.

     Dizel mi benzinli mi?

    BU benim Bodrum-İstanbul arası 800 kilometrelik ortalamam. Araçta 2 kişi artı bagajda 3 bavul dolu. Yolculuğun yüzde 30'u klima açık veri. Ortalama hızım 84 km. Körfezi dolaştığım için ara ara ışıklarda takılıp durma ve hızlanma yaşadım. Sizin uzun yol verilerini merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: askala

    Merhaba arkadaşlar. Bu konu hakkında tartışmalar çok uzayıp gidiyor ve ne yazık ki güncel koşullar altında bu akaryakıt fiyatlarının azalacağı ya da makül bir seviyeye ineceği yok. Son gelen zamlardan sonra şöyle kaba taslak bir hesap yaptım, yorumlarını bekliyorum.

    Yılda ortalama 10.000 km yapıyorum, şu anda ideal bir benzinli araç alsam 35.000 tl, dizel araç 40.000 tl ortalamasında.

    Benzinli araçla 6,00 lt/100 km, dizel araçla 5,5 lt/100 km sarfiyat yaptığımızı baz alırsak.

    Benzin 4,10 tl/lt, motorin 3,70 tl/lt

    10.000 km x 6,00 lt/100 km = 2460 tl yıllık benzinli yakıt masrafı

    10.000 km x 5,5 lt/100 km = 2035 tl yıllık dizel yakıt masrafı

    Dizel araç, benzinli araca göre yılda artı eksileriyle ortalama 500 tl daha az yakıt tüketiyor. fakat ilk alımda 5000 tl'ye varan farklar veriyoruz. Sizce benzinli bir motorun gücü, sürüş zevki vs.mi? Yoksa dizelin günlük kullanımda düşük tüketimi mi?

    hangi yol o? benzinliyle 6 lt gideceksin aynı yolda dizelle 5,5 ile? arada sadece 0,5 lt fark varsa dizel araç alan 100 binlerce insan direk enayi? aradaki fark daha cok olmalı diye düşünüyorum? yanılıyormuyum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRummer

    Bence benzinli al lpg taktırabilirsin ama dizel alırsan taktıramassın en iyisi Benzin&Lpg

    Dizel alırsa neden lpg taktırsın ki
  • Hocam Clio 4 uzun süredir dizel araç kullanan bana bile ekonomik geldi. Daha önceki 206 aracımda depo daha büyüktü bu araçta yaklaşık en az 7 8 litre daha az yakıt alıyorum ama gittiğim mesafe arttı. O gayet sakin kullanımda ortlama 80 90 km arası hızlarda çoğunluğu klima kapalı şartlarda bir testti. Parkurda fazla rampa değildi açıkçası. Ama bu araç motorundaki torkun fazla oluşuna bağlı olarak (benim araçta 210 NM) ve aracın hafif olmasına bağlı olarak yakıt tüketimi konusunda sizi hiç ama hiç üzmez. Zaten aracın en iddali olduğu yönüde yakıt tüketimi ve tasarımı.
    Şimdi söyleyin hocam ben yıllarca tüp kullanan birisiyim. Tsi gibi turbolu motorlar var artık piyasada ve açıkçası vergi haricinde çok ekonomik değiller. Gelin gelelim performansları çok başarılı araç alırken test ettim. Laki bu araçlara LPG çok soru işareti. Ben yıllarca LPG kullandım. LPG yakıt olarak fazla hava almayı sevmez. Karışımın ideali benzine göre çok farklıdır. Tabi turbo beslemeli aracında amacı daha fazla sıkıştırma yapmak yani motora daha fazla hava vermektir. Benzin Lpg ye göre ne kadar fazla oksijen yani hava alırsa o kadar başarılı patlama elde edersiniz. 120 Hp lit turbo 1,4 bir araca siz LPG takarsanız güçte kaybınız çok fazla olucaktır.
    Tabi ki atosferik motorlu araçlarda LPG bira daha avantajlı duruma geçiyor. Ama inanım dizel araçla ben özellikle ş dışında abartı bi rampa olmayında 5. vitesden düşmüyorum. Buna elimdeki diğer araç olan 206 HDI de dahil. Dizelin rahatlığını da LPG de bulamayacaksınız arkadaşlar.
    Sonuta başlık dizel mi benzinli mi derken dizel mi lpg mi olmuş durumda. Ama tek isteğim bir gün çok farklı şeyler tartışmamız. örneğin Hidrojen mi elektirik mi diye? ne tatlı olurdu?




  • Dizel... Birde evde kendi imkanlarinla biodizel nasil yapilir onu ogrenir ve her full depoda 3-5 litre katacak kadar biodizel uretebilirsen manyak olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrMhMt -- 21 Ağustos 2013; 14:12:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askala

    Merhaba arkadaşlar. Bu konu hakkında tartışmalar çok uzayıp gidiyor ve ne yazık ki güncel koşullar altında bu akaryakıt fiyatlarının azalacağı ya da makül bir seviyeye ineceği yok. Son gelen zamlardan sonra şöyle kaba taslak bir hesap yaptım, yorumlarını bekliyorum.

    Yılda ortalama 10.000 km yapıyorum, şu anda ideal bir benzinli araç alsam 35.000 tl, dizel araç 40.000 tl ortalamasında.

    Benzinli araçla 6,00 lt/100 km, dizel araçla 5,5 lt/100 km sarfiyat yaptığımızı baz alırsak.

    Benzin 4,10 tl/lt, motorin 3,70 tl/lt

    10.000 km x 6,00 lt/100 km = 2460 tl yıllık benzinli yakıt masrafı

    10.000 km x 5,5 lt/100 km = 2035 tl yıllık dizel yakıt masrafı

    Dizel araç, benzinli araca göre yılda artı eksileriyle ortalama 500 tl daha az yakıt tüketiyor. fakat ilk alımda 5000 tl'ye varan farklar veriyoruz. Sizce benzinli bir motorun gücü, sürüş zevki vs.mi? Yoksa dizelin günlük kullanımda düşük tüketimi mi?

    hangi benzinli araç o ya 6lt yakıyo:S 6lt benzin yakan arabanın dizeli 3 yakar hesabını ona göre yap




  • bende haber.com dan alıntı yaptım


    ARAÇ ALACAKLAR DİKKAT! DİZEL Mİ BENZİN Mİ?

    Türkiye'de dizel araçlara karşı bir yönelim olduğunun altını çizen Prof. Dr. Kadir Aydın, benzinli mi yoksa dizel mi alınmalı sorusunu şöyle yanıtladı; "Dizel araçlar yüzde 5 daha az yakıt harcadığı için şuanda çok rağbet görüyor. Fakat Türkiye'de dizel araçların egzoz emisyonu daha fazla diye vergilerinin arttırılması söz konusu. Bundan 3-5 yıl önce benzinle motorinli araçlar arasındaki fiyat farkı 2-3 bin TL civarındayken, 6-8 bin TL ve daha üzerine çıktı. Bunun için vatandaşlar araç alırken çok daha dikkatli olsun! Bugün benzinli araçlarda da çok az tüketen dizel ve benzinli araçların bir karmaşığı olan TSI - GDI dediğimiz direk benzin püskürtmeli motorlar var. Bu araçların da yakıt tüketimleri dizel araçlara çok yakın. Artık insanlarımız seçim yaparken maliyet, kullanım sürelerini dikkate alınmalı. "

    DİZEL ARAÇ ALIRKEN İKİ KERE DÜŞÜNÜN

    Türkiye'de de ticari firmalar haricinde kimsenin yılda 25-30 bin kilometre yol yapmasının olağan olmadığını aktaran Aydın, "Onun için eskiden 'yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapıyorsanız dizel alın' derdik. Şimdi tam aksini diyoruz. Dizel alırken çok dikkatli olun! Bunun nedenini şöyle açıklayabiliriz; Türkiye de yıllık 16-17 milyon ton motorin, 3.5 milyon ton da benzin kullanılıyor. Şimdi 17 milyon ton motorine göre ham petrol rafine edildiğinde 17 milyon ton benzin üretmiş oluyorsunuz. Çünkü ham petrol rafine edildiği zaman, eşit miktarda benzin ve motorin üretilir. Bu veriler dikkate alındığında 13,5 milyon ton benzin fazlalık olduğu gibi bunu da maliyetinin altında yurt dışına ihraç ediyoruz. Sonuç olarak, Türkiye'de enerji güvenirliliği için motorin ile benzin kullanımına denge getirilmeli. Hükümette bu konuda bazı adımlar atıyor. Ben eminim ki önümüzdeki yıllarda açığı kapatmak amacıyla benzin lehine bazı düzenlemeler yapılacak. Bunun için araç alırken iki kez düşünülmesi gerekiyor."




  • olaya çok farklı bir yerden giriş yapacağım ama

    Sürekli soğuk motor kullanan birisi (5-10 km gidip kontak kapatıyorum)
    Benzinli mi almalı yoksa Dizel mi?
  • Eskiden astra aracimla sehir icinde 7 lt ye yakin yakiyordum.
    C180 1.8 otm aldigimda daha cok sehirdisi sehir ici karisik 9 yakmaya basladim.
    Aveo 1.4 benzinli otm ile yakit tuketimim sadece sehir icinde 12 lt.
    1.2 tsi jetta tamamen sehir icinde 14 lt.
    Yani benzin ile mazorun arasindaki fark %5 falan degil. Benzinli arac dizelin fiyat farkini da katarsak tam 2 kat yakiyor.
    Benzinli araclarla da sehirici diye tabir edip e5 ve temden kullananlar benzinli araclarla 7 8 ltleri gorur.
    Ama ben benzinli kullanmayi seviyorum o ayri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suanda benzin ve dizel aynı sayılır yani litre fiyatında abartilcak bir fark yok. Dizel biraz daha az yakar doğrudur. Peki aracı alırken 5-10 bin tl yaklaşık bir fark oluyor yani benzin parasını peşin vermiş oluyorsun bu açıdan da bakmak lazim. Peki dizel araca performans hava filtresi yaptırmayı denediniz mi? Ya da performans eksoz taktirmayi. Taktiramazsiniz çünkü dizel araçlarda TRAKTOR MOTORU var. Bu açıdan bakmak lazim.
  • Kullanıma bağlı. Şehir içi ağırlıkta ise dizel şehir dışı ağırlıkta ise benzinli.
  • Dizel mi Benzinli mi sorusunun cevabını bulmada aşağıdaki hesap makinesi faydalı olabilir:

    http://www.dizelmi-benzinlimi.com/
  • Merhaba;

    bende kendi deneyimlerimi paylaşmak isterim, her gün kağıthane'den bostancıya işe gidip geliyorum haftasonları da iki gün çıkıyor genelde araba, 2008 model 1.6 benzinli audi a3 sportback'ten 2015 model audi a3 sedan 1.6 tdi'a geçtim 2016 ocakta, yaptığım yol tamamen aynı, ben kuruş hesabı falan bilmem size biraz daha net konuşacağım, eski aracımda haftasonu mesafesine göre değişerek 750-800 tl yakıt masrafım vardı kredi kartı ekstrelerinden gördüğüm, şu anda 300 ile 330 arasında değişiyor, söyleyecek başka bir şeyim yok

    herkese iyi yıllar.
  • yılda 10k-15k km yapmadan dizel almam.
  • yakkıtta dizel, güçte benzinli...
  • Yılda en fazla 3500km yaparım dizel aracım var satıp benzinli alıcam performans için
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.