Şimdi Ara

Dizel Ford Hakkında Bilgi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
3.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar ...
    dizel araç kullanmaya yeni başlayan çok acemi bir sürücü olarak (aslında çok da acemi sayılmam son 2-3 yıldır dizel araç kullanıyorum...ama muhtemelen yanlış ve eksik bildiğim bilgiler var) sizden öğrenmek istediğim bir takım bilgiler var...
    aracım 2006 model ford fusion 1.4 TDCİ...
    aracımı hangi devirler arsında kullanmalıyım???
    yani vites değişimini hangi devirde yapmalıyım ki hem verimli hem de ekonomik kullanabileyim aracımı??
    ayrıca genellikle düşük devirde büyük vitesle araç kullanmaya alıştığım için (benzinli araçlarımı böyle kullanıyordum) dizel aracımı da bu şekilde kullanıyorum...bu aracım için bir problem oluşturur mu*?
    (bu alışkanlığımı da sırf az yakıt harcamak için edinmiştim...)

    sorularımı cevaplarsanız sevinirim...kolay gelsin...



  • quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    merhaba arkadaşlar ...
    dizel araç kullanmaya yeni başlayan çok acemi bir sürücü olarak (aslında çok da acemi sayılmam son 2-3 yıldır dizel araç kullanıyorum...ama muhtemelen yanlış ve eksik bildiğim bilgiler var) sizden öğrenmek istediğim bir takım bilgiler var...
    aracım 2006 model ford fusion 1.4 TDCİ...
    aracımı hangi devirler arsında kullanmalıyım???
    yani vites değişimini hangi devirde yapmalıyım ki hem verimli hem de ekonomik kullanabileyim aracımı??
    ayrıca genellikle düşük devirde büyük vitesle araç kullanmaya alıştığım için (benzinli araçlarımı böyle kullanıyordum) dizel aracımı da bu şekilde kullanıyorum...bu aracım için bir problem oluşturur mu*?
    (bu alışkanlığımı da sırf az yakıt harcamak için edinmiştim...)

    sorularımı cevaplarsanız sevinirim...kolay gelsin...

    merhaba, bildiğim kadarıyla dizel araçlarda genellikle maksimum düç 2000 ile 4000 devir arasında sağlanır, yani benzinlilerde olduğu gibi aşırı devirli kullanırsam daha çok güç elde ederim, daha hızlı giderim mantığı yoktur, 4000 devirden sonra aracın ivmelenmesi azalır. tabi bunları turbo dizeller için söylüyorum. ben focusumda hep 2000-2500 arası kullanıyorum ve iyi verim alıyorum




  • yani vites değişimlerini 2000 - 2500 devir arasında yapmalıyım ve bu devir aralığında aracımı kullanmalıyım...doğru anlamış mıyım???

    bir de mesala şöyle bir duyumum var ne kadar doğru bilemiyorum ; dizel aracınızı hemen stop etmeyin...bir müddet 30 sny ya da 1 dk rölantide çalışır halde tutun...bu doğru mudur??

    merhaba, bildiğim kadarıyla dizel araçlarda genellikle maksimum düç 2000 ile 4000 devir arasında sağlanır, yani benzinlilerde olduğu gibi aşırı devirli kullanırsam daha çok güç elde ederim, daha hızlı giderim mantığı yoktur, 4000 devirden sonra aracın ivmelenmesi azalır. tabi bunları turbo dizeller için söylüyorum. ben focusumda hep 2000-2500 arası kullanıyorum ve iyi verim alıyorum
  • evet doğru, ama tabi ekonomi amaçlı, illede dizel fordlar böyle kullanılacak diye bişey yok. zaten focus tdci öyle bişeyki çok zor sakin kullanman. birde aracımı aldığım yerden bana söylenen stop etmeden 10-15 sn. çalışsın öyle stop et. tabi süre konusunda değişik şeyler söyleniyo ama şu kesin birşey ki hemen stop etmemen. muhtemelen fusion içinde öyledir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sscasta -- 28 Şubat 2008; 15:20:31 >
  • çok teşekkürler sscasta verdiğin bilgiler için...gerçekten çok yararlı oldu benim için...

    en azından konu hakkındaki bilgi eksikliğimi bu şekilde kapatmış oluyorum...



    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta

    evet doğru, ama tabi ekonomi amaçlı, illede dizel fordlar böyle kullanılacak diye bişey yok. zaten focus tdci öyle bişeyki çok zor sakin kullanman. birde aracımı aldığım yerden bana söylenen stop etmeden 10-15 sn. çalışsın öyle stop et. tabi süre konusunda değişik şeyler söyleniyo ama şu kesin birşey ki hemen stop etmemen. muhtemelen fusion içinde öyledir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    çok teşekkürler sscasta verdiğin bilgiler için...gerçekten çok yararlı oldu benim için...

    en azından konu hakkındaki bilgi eksikliğimi bu şekilde kapatmış oluyorum...



    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta

    evet doğru, ama tabi ekonomi amaçlı, illede dizel fordlar böyle kullanılacak diye bişey yok. zaten focus tdci öyle bişeyki çok zor sakin kullanman. birde aracımı aldığım yerden bana söylenen stop etmeden 10-15 sn. çalışsın öyle stop et. tabi süre konusunda değişik şeyler söyleniyo ama şu kesin birşey ki hemen stop etmemen. muhtemelen fusion içinde öyledir





    Turbo dizel motorlarda hem daha iyi çekiş hem de yakıtın daha verimli ve az yanması için turbonun devrede olduğu devirlerde kullanmak önemli. 1.4 TDCI motor 2000 devirde 160 Nm torka sahip. Bu durumda 2000 devirin altına düşmeden kullanmak ve vites değişimlerini ona göre yapmak yakıt tasarrufu sağlar.

    Motoru stop etmeden önce beklemenin mantığı turboya zarar gelmemesidir. Turbo hızlı dönüyorken motor kapatılırsa motor kapandığı için yağlama durur, ama turbo yağlama olmadan bir süre daha dönmeye devam eder. Bu yüzden devir rölantiye düştükten sonra bir süre bekleyip öyle stop etmek tavsiye ediliyor.




  • oka sana da çok teşekkürler..sayenizde bilgi eksikliğimi gidermiş oldum..en azından bugünden sonra daha bilgili olarak aracımı kullanacağım...ve bugüne kadar yaptığım bazı hataları tekrarlamayacağım( aracımı çoğunlukla 2000 devirden aşağıda kullanıyordum ve sıklıkla hemen stop ediyordum)


    quote:

    Orjinalden alıntı: oka76


    quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    çok teşekkürler sscasta verdiğin bilgiler için...gerçekten çok yararlı oldu benim için...

    en azından konu hakkındaki bilgi eksikliğimi bu şekilde kapatmış oluyorum...



    quote:

    Orjinalden alıntı: sscasta

    evet doğru, ama tabi ekonomi amaçlı, illede dizel fordlar böyle kullanılacak diye bişey yok. zaten focus tdci öyle bişeyki çok zor sakin kullanman. birde aracımı aldığım yerden bana söylenen stop etmeden 10-15 sn. çalışsın öyle stop et. tabi süre konusunda değişik şeyler söyleniyo ama şu kesin birşey ki hemen stop etmemen. muhtemelen fusion içinde öyledir





    Turbo dizel motorlarda hem daha iyi çekiş hem de yakıtın daha verimli ve az yanması için turbonun devrede olduğu devirlerde kullanmak önemli. 1.4 TDCI motor 2000 devirde 160 Nm torka sahip. Bu durumda 2000 devirin altına düşmeden kullanmak ve vites değişimlerini ona göre yapmak yakıt tasarrufu sağlar.

    Motoru stop etmeden önce beklemenin mantığı turboya zarar gelmemesidir. Turbo hızlı dönüyorken motor kapatılırsa motor kapandığı için yağlama durur, ama turbo yağlama olmadan bir süre daha dönmeye devam eder. Bu yüzden devir rölantiye düştükten sonra bir süre bekleyip öyle stop etmek tavsiye ediliyor.




  • paylaşım için teşekkürler
  • Ya arkadaşlar bende bişi merak ettim Benim dizel fiestanın bi geri vitesi var anlatamam size sanki araba 2. viteste kalkıyormuş gibi, rampada geri geri kalkacagım zaman 2000 devirin üzerinde kalkmak zorundasınız mecbur ee buseferde debriyaj kokuyor her seferinde benim fiestanın geri vitesi hakkaten çok ayarsız bi dişli oranına sahip sizdede varmı böyle bi durum?
  • ben geçen sene 1.5 yıl boyunca 2004 fiesta 1.4 tdci 'da kullandım...şu anda söylediğim gibi 2006 ford fusion 1.4 tdci kullanıyorum..ama her iki araçta da dediğin gibi bir problemle karşılaşmadım...bir servise götürsen fena olmaz...

    quote:

    Orjinalden alıntı: msserin

    Ya arkadaşlar bende bişi merak ettim Benim dizel fiestanın bi geri vitesi var anlatamam size sanki araba 2. viteste kalkıyormuş gibi, rampada geri geri kalkacagım zaman 2000 devirin üzerinde kalkmak zorundasınız mecbur ee buseferde debriyaj kokuyor her seferinde benim fiestanın geri vitesi hakkaten çok ayarsız bi dişli oranına sahip sizdede varmı böyle bi durum?
  • arkadaşlar dizel ford araçlarınıza hangi yağı koyuyorsunuz?
    ben c.tesi günü aracıma 10-30 tam sentetik koydurdum...
    ancak oradaki arkadaşlar bugüne kadar (ki orası kozyatağı carrefour oluyor) fiesta-c3-peugeot 206 'lara 10-40 koyduklarını ve araç sahiplerinin bir problem yaşamadığını söylediler....
    acaba 10-30 tam sentetik yağ koydurtmakla hata mı ettik? (servisi aradım 10-30 doğru dediler, aracın kitabını okudum orada da 10-30 yazıyordu)
  • anlaşılan kimse aracının yağını değiştirmiyor
    bir de arkadaşlar yağ değiştiriminden sonra (bu arada doğal olarak yağ ile beraber hava ve yağ filtreleri de değişti) aracın çekişinde farklılıklar oldu...
    mesala ben daha önce büyük vitesteyken ve az gazla (1500-1600 devirde) gayet rahat giderken şimdi araçta düşük devir büyük viteste titreme olmaya başladı..yani araç vites küçült mesajını daha yüksek sesle vermeye başladı...
    yağ değişiminden sonra bu gözlemi yapmış olmam doğal mıdır?
  • arkadaşım doğrudur

    koyduğun yağdan endişe etme

    servis ve kitapta zaten bunu onaylamış

    yağcılar zaten bu işte tecrübeli ne yağı koyayım diye sana sormuyorlar bile sadece marka da belki tercih değişebilir

    önemli olan aracın ve üreticinin koyulan yağ vizkozite değerini karşılamasıdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    arkadaşlar dizel ford araçlarınıza hangi yağı koyuyorsunuz?
    ben c.tesi günü aracıma 10-30 tam sentetik koydurdum...
    ancak oradaki arkadaşlar bugüne kadar (ki orası kozyatağı carrefour oluyor) fiesta-c3-peugeot 206 'lara 10-40 koyduklarını ve araç sahiplerinin bir problem yaşamadığını söylediler....
    acaba 10-30 tam sentetik yağ koydurtmakla hata mı ettik? (servisi aradım 10-30 doğru dediler, aracın kitabını okudum orada da 10-30 yazıyordu)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    anlaşılan kimse aracının yağını değiştirmiyor
    bir de arkadaşlar yağ değiştiriminden sonra (bu arada doğal olarak yağ ile beraber hava ve yağ filtreleri de değişti) aracın çekişinde farklılıklar oldu...
    mesala ben daha önce büyük vitesteyken ve az gazla (1500-1600 devirde) gayet rahat giderken şimdi araçta düşük devir büyük viteste titreme olmaya başladı..yani araç vites küçült mesajını daha yüksek sesle vermeye başladı...
    yağ değişiminden sonra bu gözlemi yapmış olmam doğal mıdır?


    Hımm arkadaşım bahsettiğin olay hiçte normal bi durum değil, tabi şu durum dışında normal değil eyer aracın seviste bilgisayara bağlanıpta yeni versiyon vs. gibi bişey yüklenipte aracın yakıt hava karışımı değişmediyse.

    Bunun dışında Fordlarla ilgili sana bi sır verim Maf sensorunu bi güzel temizlet ama ustanın cebıne bı 5-10 ytl gıbı bı para sıkıştır normalde ford servisleri buna karşı, neden? o sensor iyice kırlenıp iş görmez hale geldiğinde fiyatı 250 300€ arası bişey yanı aslında sensorun bozulacak bı terafı yok sadece kırlenır ama peroformansın ınanılmaz düşer yakıt tuketımınde artar, 98 yılından beri fordcuyum hem mondeo mda hem dizel fiestamda bu işlemi servise her soktuğumda yaptırırım özelliklede dizel fiestada bu işlemden sonraki performans değişimi inanılmaz farkediyor. Şu fren kampanalarını falan temızledıklerı bı spreyy var onla temızletıp iyice basınclı hava ile kurutacaksın daha sonra gör bakalım nasıl canavarlasıyor araba




  • paylasımlarız guzelll tsk..
  • bilgiler için çok teşekkürler...gerçekten çok yararlı oldu...ancak ben yağ değişimini serviste yaptırmadım...kozyatağı carrefour bahçesinde açılmış özel bir yerde yaptırdım...o yüzden bilgisayara filan bağlanmadı araç...
    ama şu bilgi de çok güzel;"Maf sensoru"
    bu aracın tam olarak neresindedir?
    ve bunu illa servisteki ustalar mı temizleyebilir??
    ayrıca ben fren kampanalarını temizletmedim...bir problem olur mu??bu işi de servise gitmeden kendim yapabilir miyim?yaparsam nasıl?

    şimdiden foruma katılıp ilgi ve alakasını gösteren, bilgişlerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler...



    quote:

    Orjinalden alıntı: msserin


    quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    anlaşılan kimse aracının yağını değiştirmiyor
    bir de arkadaşlar yağ değiştiriminden sonra (bu arada doğal olarak yağ ile beraber hava ve yağ filtreleri de değişti) aracın çekişinde farklılıklar oldu...
    mesala ben daha önce büyük vitesteyken ve az gazla (1500-1600 devirde) gayet rahat giderken şimdi araçta düşük devir büyük viteste titreme olmaya başladı..yani araç vites küçült mesajını daha yüksek sesle vermeye başladı...
    yağ değişiminden sonra bu gözlemi yapmış olmam doğal mıdır?


    Hımm arkadaşım bahsettiğin olay hiçte normal bi durum değil, tabi şu durum dışında normal değil eyer aracın seviste bilgisayara bağlanıpta yeni versiyon vs. gibi bişey yüklenipte aracın yakıt hava karışımı değişmediyse.

    Bunun dışında Fordlarla ilgili sana bi sır verim Maf sensorunu bi güzel temizlet ama ustanın cebıne bı 5-10 ytl gıbı bı para sıkıştır normalde ford servisleri buna karşı, neden? o sensor iyice kırlenıp iş görmez hale geldiğinde fiyatı 250 300€ arası bişey yanı aslında sensorun bozulacak bı terafı yok sadece kırlenır ama peroformansın ınanılmaz düşer yakıt tuketımınde artar, 98 yılından beri fordcuyum hem mondeo mda hem dizel fiestamda bu işlemi servise her soktuğumda yaptırırım özelliklede dizel fiestada bu işlemden sonraki performans değişimi inanılmaz farkediyor. Şu fren kampanalarını falan temızledıklerı bı spreyy var onla temızletıp iyice basınclı hava ile kurutacaksın daha sonra gör bakalım nasıl canavarlasıyor araba




  • Maf sensoru kendınde temızleyebılırsin ama acıkcası tavsiye etmem çünkü biraz sökmesi uğraştırıyor. Onun yerıne o bahsettiğin özel servise götürsende yapabılırler olmadı bi ara sana tam olarak resmını çeker gönderirim . Şimdi tam olarak sırasını hatırlayamadım çünkü hava filitresinden öncemiydi hava filitresinden sonramıydı yeri onu hatırlayamadım. Ancak kaputu acıp dikkatlice motorun hava aldığı boruyu izlersen o borunun cok kısa metal olan bı kısmını görürsün, o metal kısmın üzerinde MAF "multi air flow" yazar ve üzerine bi 5~6 hatlı bi kablo jack girer o gördüğün işte maf sensorü.
    Kısaca MAF sensoru ne işe yarar ondan bahsedeyim, Maf sensoru havanın yoğunluğuna oksijen miktarına ve sıcaklığına göre aracın yakıt hava karısım sistemine sinyanller gönderir. Ve sana gereken en iyi karışımı yapmasını sağlar.
    Ancak fiestalarda dizel anlamında söylüyorum motordan çıkan ince bi hortum sürekli olarak yağ buharı ile bu sensorü kirletmekte. O hortumun neden orda olduğunu ve tam olarak ne işe yaradığı cıkıp servis müdürüne dahi sordum net bir yanıt alamadım. Benzinli araçlarda yani en azından benım mondeo mda öyle bi hortum yok o yüzden bu maf sensoru onda daha az temızlenmeye ihtiyaç duyuyor ama fiestada temızletince hakkaten cok fark oluyor. Dediğim gibi bi ara tam olarak resmini çeker gösteririm hatta yakın zamanda bi servise götüreceğim ozaman temızlenırken videoya çekerim nasıl temızlendığini.

    2. soruna Frenlerle ilgili olana cevap vermek isterim, Ford ların genel yapısında şu vardır eyer el frenin sımsıkı ise yani 3. cıt sesinden daha yukarı cekmek zorluyorsa bilki arka frenlerinde, normal frenleme esnasında okadar iyidir. Periyodik bakımlarda arka fren kampanasının sökülüp temızlenmesini iste ve el fren ayarının yapılmasını iste yanı sımsıkı olsun öylee cartt dıye 5-10 cıt cekılen reno 12 el freni gibi olmasın
    Bu durumda aracını frenleme konusunda mükemmelleşir ve çok ani frenlemelerde bile abs nin devreye kolay kolay girmediğini fark edersin. Tersi durumda arka frenlerın az tutmaktadır ve tüm fren yükü öne bineceği için en ufak ani frenlemende abs devreye girecektir. Buda hem güvenlik acısından hem ön lastiklerin ömrü ve ön disk-balataların ömrü acısından kötü bi durumdur. Ben bu olaydan habersizken bide tabi genclık yıllarım sürekli el freni ile dönüşler yapıp mondeo nun canını okurdum el frenide hiç tutmaz halde idi. Ve sürekli normal frenlemede bile abs devreye girerdi. Daha yeni balata disk değişiminin 3. ayında bu sürekli arka frenın az tutup önlerede abs devreye girmesi yüzünden balata çatlattım.
    Kısaca ford fiestanın çok sağlam bı fren sistemı var. Frenleme konusunda üzerine hiç bi arabayı tanımam ama bahsettiğim arka kampana ve el fren ayarı tam olarak yapılmış ise dediğim gibi absye 1000 de 1 ihtiyaç duyan bi araba. Ustalar hatta yetkili servistekiler bile bunla uğraşmak istemez çünkü hakkaten insanı yoran bi iş , lifte sokup aracın kaldırılması gerek, arka tekerleklerin sökülüp kompananın açılması gerek. Bide o ayar yapılınca kampanaların geri yerine yerleştirilme işi daha fazla güç istiyor. Ama ben işte ceplerıne 3-5 kuruş bişiler koyunca paşa paşa yapıyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msserin -- 7 Mart 2008; 17:25:19 >




  • EKBİLGİ;
    Eyer aracının yakıt tülemınde artış olup çekişte düşme var ise, aracında mazot kaçağı olma ihtimalide var demektir Ben de içlerinde bulunduğum 3 arkaşımın araçlarında ilk 10bin ile 20bin km arasınada bunu yaşadık ve hepimizn araçları 2006 model idi. Bunu anlamanın en kolay yolu aracla gez dolaş sonra biyere parkedip motoru kapatmadan bi 4-5 dakka çalısır tut sonra stop edip motor kaputunu açıp hemen kokla eyer mazot buharı kokusu alıyorsan bu durum var demektir. Bu modellerde yakıt geri dönüş beslemesi denilen bi sistem varmış, Yani motor kapalı iken yakıt motorda değilde depoya geri döndüren bi sistem bunun contaları bi süre sonra deforme oluyormuş. Bende sadece mazot kokusu vardı arkadasımınkınde şıp şıp yere damlama yapıyordu motoru kapatınca onun aracı bu sorunu 12bin km de yaptı benimki 16bin km de idi. Allahtan ozaman garanti bitmemiştide garantiden ücretsiz sorun giderildi
  • Maf sensoru


     Dizel Ford Hakkında Bilgi
  • msserin bilgiler için çok ama çok teşekkürler..gerçekten çok yardımcı oldun...
    yarın bu maf sensörüne dediğin işlemi yaptıracağım...
    benim daha önce ford escort 1.8 clx aracım vardı ve sanki ben bu aracıma da dediğin işlemi yaptırmıştım...
    şimdi sen yazdıktan sonra hatırlar gibi oldum...
    gerçekten çok yararlı bir bilgiyi paylaştın benimle... çok sağol...


    quote:

    Orjinalden alıntı: msserin

    Maf sensoru kendınde temızleyebılırsin ama acıkcası tavsiye etmem çünkü biraz sökmesi uğraştırıyor. Onun yerıne o bahsettiğin özel servise götürsende yapabılırler olmadı bi ara sana tam olarak resmını çeker gönderirim . Şimdi tam olarak sırasını hatırlayamadım çünkü hava filitresinden öncemiydi hava filitresinden sonramıydı yeri onu hatırlayamadım. Ancak kaputu acıp dikkatlice motorun hava aldığı boruyu izlersen o borunun cok kısa metal olan bı kısmını görürsün, o metal kısmın üzerinde MAF "multi air flow" yazar ve üzerine bi 5~6 hatlı bi kablo jack girer o gördüğün işte maf sensorü.
    Kısaca MAF sensoru ne işe yarar ondan bahsedeyim, Maf sensoru havanın yoğunluğuna oksijen miktarına ve sıcaklığına göre aracın yakıt hava karısım sistemine sinyanller gönderir. Ve sana gereken en iyi karışımı yapmasını sağlar.
    Ancak fiestalarda dizel anlamında söylüyorum motordan çıkan ince bi hortum sürekli olarak yağ buharı ile bu sensorü kirletmekte. O hortumun neden orda olduğunu ve tam olarak ne işe yaradığı cıkıp servis müdürüne dahi sordum net bir yanıt alamadım. Benzinli araçlarda yani en azından benım mondeo mda öyle bi hortum yok o yüzden bu maf sensoru onda daha az temızlenmeye ihtiyaç duyuyor ama fiestada temızletince hakkaten cok fark oluyor. Dediğim gibi bi ara tam olarak resmini çeker gösteririm hatta yakın zamanda bi servise götüreceğim ozaman temızlenırken videoya çekerim nasıl temızlendığini.

    2. soruna Frenlerle ilgili olana cevap vermek isterim, Ford ların genel yapısında şu vardır eyer el frenin sımsıkı ise yani 3. cıt sesinden daha yukarı cekmek zorluyorsa bilki arka frenlerinde, normal frenleme esnasında okadar iyidir. Periyodik bakımlarda arka fren kampanasının sökülüp temızlenmesini iste ve el fren ayarının yapılmasını iste yanı sımsıkı olsun öylee cartt dıye 5-10 cıt cekılen reno 12 el freni gibi olmasın
    Bu durumda aracını frenleme konusunda mükemmelleşir ve çok ani frenlemelerde bile abs nin devreye kolay kolay girmediğini fark edersin. Tersi durumda arka frenlerın az tutmaktadır ve tüm fren yükü öne bineceği için en ufak ani frenlemende abs devreye girecektir. Buda hem güvenlik acısından hem ön lastiklerin ömrü ve ön disk-balataların ömrü acısından kötü bi durumdur. Ben bu olaydan habersizken bide tabi genclık yıllarım sürekli el freni ile dönüşler yapıp mondeo nun canını okurdum el frenide hiç tutmaz halde idi. Ve sürekli normal frenlemede bile abs devreye girerdi. Daha yeni balata disk değişiminin 3. ayında bu sürekli arka frenın az tutup önlerede abs devreye girmesi yüzünden balata çatlattım.
    Kısaca ford fiestanın çok sağlam bı fren sistemı var. Frenleme konusunda üzerine hiç bi arabayı tanımam ama bahsettiğim arka kampana ve el fren ayarı tam olarak yapılmış ise dediğim gibi absye 1000 de 1 ihtiyaç duyan bi araba. Ustalar hatta yetkili servistekiler bile bunla uğraşmak istemez çünkü hakkaten insanı yoran bi iş , lifte sokup aracın kaldırılması gerek, arka tekerleklerin sökülüp kompananın açılması gerek. Bide o ayar yapılınca kampanaların geri yerine yerleştirilme işi daha fazla güç istiyor. Ama ben işte ceplerıne 3-5 kuruş bişiler koyunca paşa paşa yapıyorlar




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.