Şimdi Ara

DİZEL araçlarda motor ömrü kaç KM'dir (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
1
Favori
95.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ticari araçların milyonlarca km gittiğini düşünürseniz sorunun cevabı belli olur. aslında motor ölmez sadece kompresyonu düştiğinden iş görmez. bu da rektifiye ile yenilir.piston gömlek değişmesi yeter motorlar için. düşük devir düşük sıcaklık her zaman daha az aşınma sağlar. devir yükseldikçe sıcaklık artar dolayısıyla motor daha çabuk biter.motor soğutmanın önemide zatn bu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kazan2

    Ben de ilk defa bu topicte gördüm dizelin benzinliye göre daha çok dayandığını... Ben de dizel almak eğilimindeyim. Ama çevremdeki herkes;
    Ne yapacaksın dizeli?
    1- Benzin paranı peşin ödüyorsun. 4000 YTL fark var. O senin 5 yıllık benzin paran zaten. Sen çıkarıp o parayı oto bayiine sayıyorsun.

    2- Dizellerin motoru 100.000 km. den sonra biter. Kimseye de satamazsın.


    öle düşünme

    1- 5 yıllık benzin paranı çıkarıp bayiye veriyosun ama arabanı satarken yine benzinliye göre pahalı satıyosun.. bu parayı geri alıyosun.. ama benzinli araba satarken kimse gelip sana kardeş al benzin parası diye vermiyo...

    2- dizel motorun ömrü 100.000 km de bitse hiç bir ticari şirket dizel araç almaz...
    çünkü onlar çok gezip çok km yapıolar...
    zaten senede yaptıkları km 100.000 nerdeyse...

    ayrıca dizel arabaya binmenin keyfi bambaşka
    ben benzinli arabamın süratine devrine bakarken gözümün benzin göstergesine kaymasından bıktım artık




  • Benim seçimim de dizelden yana. Ama çevremdeki herkes bana muhalefet ediyor. Ben de artık gezerken benzin hesabı yapmak istemiyorum. ÖLürsem bir kere öleyim. Veririm baştan parasını, sonra hesap yapmadan gezerim yani. Şehir içinde kullanana ne gerekmiş dizele? Bazen "millet kıskanıyor mu?" diye düşünmedim de değil yani?
  • kazan söyletilere kulak asma adı üstünde hepsi söylenti artık dizel satışları belli oldu her kez dizele yöneldi ülkemiz şartlarında birazda olsa orta direk insanları rahatlatıyor...
    bak vezir arkadaşımız teknik olarak ben ise mantıksal olarak açıkladım olayı kafana yatıyorsa biraz daha incele derim git direk dizel alma incele derim ama sonuç eminimki dizelden yana olucaktır yeni nesil dizeller cidden kullanıcısının yüzünü güldürüyor bak mesela focus konusu var trcapital arkadaşımızın o konuda değer ile hesaplanmış matematiksel hesabı mevcut bi göz at derim ben hatta kendinde hesaplamaya giriş sonra kararın yavaş yavaş şekillenir
  • Malesef ülkemizdeki motorin kalitesi düşük ....yeni teknoloji dizeller de biras hassalar...Serviste calısan bir arkadas(renault)...2. el dizeli ya kardeşinden cok bildiğin birinden al dedi yada alma...git 0 al we bildiğin güvendiğin istasyondan eurodizelini koy kullan dedi..40 000 km de pert e çıkan dizeller warmış...aldığımıs aracın nasıl yakıt koyduğunu bilemiyoruz malesef....Eğer cok kilometre yapmıyorsanız benzinli alın bence..henüz ülkemiz dizel kullanım standartlarına erişemedi...Cok satılıyor bi kaç seneye kadar da belli standardı yakalarıs heralde....kamyon otobüs gibi ağır araclar milyon km cok rahat yapıyor tabiki ancak o motorların binek araclardaki motorlara göre farkı war teknolojik diiller... bildiğimis motor yani...
  • bu konu defalarca anlatıldı ama bir müddet sonra yine gündeme geliyor. dizel motorlar benzinli motorlardan çok daha uzun ömürlüdür. onno ustanın cevabı....buyrun.

     DİZEL araçlarda motor ömrü kaç KM'dir
  • Uzun süredir dizel kullanıcısı ve dizel hayranı olarak söylüyorum çok lüks sağlam arablar hariç ortalama 300.000 km dir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: V5TURBOOST

    bence markaya göre degisir bende corsa 1.7 dti var opele sormustum bakimi yapildigi takdirde 400 bin (en az ) yapabiliyormus nekadar dogru bilmiyorum usta basinin verdigi cevap böyleydi

    bi keresinde golf 3 tdi görmüstüm 480 bindeydi

    ama tabiki kullanim durumu ve bakim kontrolu cok önemli




    aynen katılıyorum aslında en büyük etken nasıl ve nerede kullanıldığı
  • arkadaşlar uygun yakıt kullanıldığında bu motorların ömrünü özel kullanımlarda bitiremezsiniz.ben almadan önce eski dizellerin kronik sorunlarının artık yeni dizellerde artık olmadığını ,1.6 109 hp nin silindir hacmi küçük olduğu için kısa ömürlü olmadığını blakis daha dayanıklı yapıldığını,eksı sıcaklıklarda mükemmel çalıştığını,sessizliğini,performansını,ekonomisini, uzun ömürlü olduğunu .vs ,vs aklıma gelmeyen daha nice artılarını uzun araştırmalar sonunda tdci focusumu aldım. ve benim gibi uzun araştırma yapanların mantığı zaten o kişiyi yeni dizele götürecektir.. artık bu konuyu tartışmanın bir anlamı yok sanırım......
  • onno usta bu konuda otorite değil ya işine göre sallıyor.

    Yani eğitimli biri değil.

    LPG de kötü filan diyordu...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BOOM

    dizel araçlar rahat 300-400.000 km yapmazmı bakımını ve iyi kullanırsak rahat kaç km yapar yeni nesil dizeller

    Yaparlar aama bu dizel işinde mersedesın kalıtesını soylemeye bıle gerek yokya neyse 1milyon kılometreyı çon rahat geçer mersedesler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Bence abarttığın kadar fazla açılmadı bu konu evet 2-3 kere bende denk geldim ama o kadar hınçlanmışsın ki gereçekten aşırı tepki veriorsun.. Dizel bir aracın olsa bu kadar tepki vereceğini sanmıyoırum.. Lütfen sakin ol kardeşim ,, Dizel konusunun dönüp dolaşıp sorulmasının nedeni kitle halinde benzsinden dizele kayış olması.. Düne akdar dizel bir otomobil kullanmayı hayal etmemiş biri olan benim bugün 2 dizelim var. Yeni araç alacak yada konuyu yeni inceleyen herkes dizel motorun mu benzinlinin mi daha uzun kullanım imkanı sunduğunu öğrenmek istiyor. merakıylada bir kalemde yazı veriyor. Sinirlenecek bir durum yok. Uyarılacak bir durum var. Lütfen arşiv taraması yaparlım arama tuşunu kullanalım ,, Bunu söylemek yeterlidir. Kimnsenin art niyeti olduğunu sanmıyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    hınç meselesi değil ama cidden kabak tadı verdi bu konu. onlarca defa açıldı çünkü. aynı yemeğin ısıtılıp ısıtılıp sofraya konması artık mide bulandırır hale geldi. bu sadece bu konuya özgü değil tabi. arkadaşlar farklı konularda da aynı şeyi sık sık yapıyorlar sağolsunlar. ama bu konu o kadar çok açılmış ki, dizel motorlara yavaş yavaş artık hınç duymaya başlayabilirim. yani insanı zorla hasta ederler. bu konu resmen "delinin biri kuyuya bi taş atmış kırk akıllı çıkaramamış" olayına dönmeye başladı. o kadar sık aralıklarla açıldı ki üstelik bu konu, bizim gibi foruma sık sık girmeseler, çok daha seyrek girseler bile bi çok insanın dikkatini çekecek yoğunlukta. durum böyleyken sürekli aynı konuya geri dönülünce insanın sinirleri geriliyor haliyle. iyi niyetten şüphe duymaya başlıyorum... yok mu başka konu yaaa?...




    arkadasım arşiv araştırması yapmak dogru.tamam..
    ama eklemek istediği bir kaç sey ve yeni seyler ogrenmek iştediğinde 2 yıl oncesinin forumuna yazmak ne kadar uygun..
    yazdık diyelim bu sefer birkaç kişi çıkıp konuyu tekrar niye HORTLATIYORSUNUZ diye banal espri yapacak..
    okumazsın konuyu olur biter..
    bu tepki niye..

    ben bu konuyu yeni gordum.
    daha once aklıma gelmemişti.
    şimdi ilgimi çekti...




  • ayrıca madem konu açılmış ..şöyle uzun vadeli bir benzinli motormu dizel motormu kritği yapalım ..

    bilmiyorum hiç traktörlere ilginiz oldumu bilmem ama ilk traktörler gaz yağı ile çalışırdı .. sonra mazotla çalışanlar çıktı .. o geçiş sürecindede bu tür polemikler oolmuştu ve yaklaşık bir 20 yılık süreç bahsettiğim bu süreç ..belki daha fazla.. eninde sonunda tüm araçlar olmasada bir çoğu dizel olacak ..benzinli olan araçlar hybrid olacak ..bu bir geçiş süreci ..neden bunu böyle iddialı söylüyorum ..çünkü benzinli araçta yanan şey fosil yakıtı yakıcı elektrik .. ama dizelde yanan şey yüksek basınçla sıkıştırılmış hava yakıt karışımı yakıcı hızla püskürtülen atomize edilmiş mazot .. dizel daha ekonomik oluyor bu durumda çünkü yakıtınız mazot değil aslında hava ve az miktarda mazot .. diğerinde yakıtınız benzin yakıcınız elektrik .. daha az ekonomik ..
    günümüzde hybirdler yavaş yavaş çıkıyor çünkü benzin yakmak mazot yakmanın alternatifi olamıyor artık benzini ekonomikleştirmek gerekir .. ama henüz gerçek anlamda dizel teknolojisi tam anlamı ile oturmuş değil .. ve pahalı ..önümüzdeki bir beş on yılda dizel araçlara ulaşmak daha kolaylaşacak daha ucuz olacak ..bu kezde hybrid araçlar (aslında şuanda lpg monte edilmiş araçlar ki bunlarda vasat hybridler sayılır ortalıkta gezinmeye başladı bile ) daha ekonomik olacak daha pahalı olacak .. bu geçiş sürecinin daha başındayız daha bence .. dizelmi benzinlimi konusunda ..hiç kimse dizel aldığı için veya benzinli aldığı için suçlanamaz veya haklı olmaz..

    ama bir 10-15 yıl sonra şöyle sorular görürseniz şaşırmayın .. ya abi benzin bulamıyorum benzin satan akaryakıt istasyonu yokmu bu civarda.. adam sana şöyle bir dönecek sonra ufka doğru bakıp şöyle diyecek ya kardeş eskiden buralarda çok benzin satan vardı 95 inden 98 ine maragarinlisinden meksika sosolusuna kadar ama pek kalmadılar göç ettiler diyecek .bu esanada hafif bir ruzgar esecek ve bir miktar toz havalanacak ...ama sanırsam ivedikte istanbul yoluna sapmadan bir bp vardı bir ara benzin satıyordu ama halen satıyormu bilmem :) olmazsa git sincanda falan istasyonda var benzin o satıyordu gibi diyaloglar olacak .. :) eğer yok oda satmıyorsa git kerkukten kendin çıkar diyecek

    hatta araba almak olayı bile tarih olacak .. shell opet sana gelecek ..ya kardeş şu arabayı al ne olur bizim yakıtımızla senede 60 bin km yap diyecekler .. bugün pazar büyük metropolde iseniz çıkın bir dolaşın ..arabalar alınmış yeni yeni ama üzerlerinde bir parmak toz .. araba almak hiçbirşey ..arabayı hareket ettirmek mesele .. adam hafta sonu bilee arabaya binemiyor artık ..çünkü zaten kredili almış..birde hareket ettirme masrafları.. artık araba almak filan hikaye ..zaten petrol şirketleri araba verecek zamanı gelince bundan emin olun ..ama türkiyede adam alacak şirketten arabayı koyacak diğer şirketin yakıtını kilitleyecek immobilizeri.. etrafa bakacak tuhaf tuhaf ne oldu diyee :) bu dizel benzin geçişi zaten ufak ufak yaşanıyor ve eninde sonunda tüm araçlar dizel olacağı gibi .. benzinli araçlarda hybrid olacak veya sadece ilk hareket için benzini kullanacak ..



    ayrıca önümüzdeki on on beş yıllık süreçte isteyen istediği aracı alacakmı sanıyorsunuz .. ben sanmıyorum .. küresel ısınma bu boyutlarda iken .. sen istediğin gibi istediğin yakıtı yakabileceğinimi sanıyorsun ben sanmıyorum .. araç kullanma özelliklerini yaşadığın ekonomik ve sosyal çevreyi aile yapını söyleyeceksin ..şirketler sana uygun arabayı belirleyip ona göre araç verecekler .. karşına biranda bu şahsın toplu taşımayı kullnaması gerekir diye karne verirlersede hiç şaşırma .. bunları şu anda yaşı 20 -25 yaşında olanlar muhtemelen yaşayacak.. elveda öyle otobana x5 4.4i ile çıkıp son sürat gitmek elveda öyle markete girip alış veriş yaparken motoru açık bırakmak ..
    mercedesin son ürettiği araçlara bakın isterseniz.. daha bu başlangıcı ..araba ışıklard motoru stop ediyor gaza basınca çalışıyor .. o bile kalmayacak .. 3000 cc araba 2200 cc araba tarhe karışacak ..350 cc motorlu araçları etrafta görmeye başlayacağız ..en güzel örneği fıatın 500 modeli .. tek kişilik arabalar olacak ..belkide oda olmayacak.. benzinli araca ancak 10 yıl daha bineriz ..gaz yağlı motorlar gibi onlarda tarih olacak emin olun ..ama şimdilik benzinin tadını sürmekte fayda var ..çünkü bu çok fazla sürmeyecek .. :)

    şundan da emin ol ki ..kutuplarda kış uykusuna yatamayan bir kutup ayısı senin manitanla güzel bir sahil turu arabanda güzel bir muzik eşliğinde yapmandan çok daha kıymetlidir
    şimdi gelelim araba önerisine .. ben doğuda görev yapıyorum ..eurodizel bulamazsın hep kaçak .. en baba akaryakıt istasyonu bile kaçak satıyor .. o yüzden aracın çok sık arıza yapar.. benim dizelmi yoksa benzinlimi sorusuna yanıtım her daim şu olmuştur ..2000 cc ve üstü araç alacaksan kesinlikle dizel ..1600 cc ve 2000 cc arası araç alacaksan sağlam kendini ispat etmiş dizel .. 1400 cc ve altı alacaksan kesinlikle benzinli ..
    dizel yanıcı bir malzeme değilki doğuda eurodizel filan bulamazsın .. irandan kaçak gelen ve içine solvent konulan yapma mazottur .. bir kere doğuda kaliteli mazotu unut.. dizel yanıcı bir malzeme değil motor ömrü kısadır .. depodan itibaren mazotu pompalayacak araç depo pompası mazot filtresi common rail kütüğü ..bunların hepsi pompadır ve şöyle bir tabir vardır olmayan parça arıza çıkartmaz ne kadar çok parça varsa bir araçta o kadar çok masraf demektir .. sarsıntı her ne kadar yok desende her daim vardır sarsıntıda her yıl motor kulağı takozların değişmesi demektir..buda masraf demektir .. benzin yanıcıdır ..buji ve silindire dolan benzin hepsi bu .. içine ymek yağıda döksen bir şekilde yanar.. motor ömrü ve prfonmansı daha yüksektir .. benim freelanderdan örnek vereyim ... iyi oku 4 tane enjektörü sadece 4 tane enjektörü 4.400 ytl .(- yazı ile dört milyar dört yüz bin türk lirası ) tamirde olmuyor olsada ayar tutmuyor .. common rail kütük arıza çıkarsa ..doğuda bosch dizel center yok nerede yaptıracaksın ..hadi buldun yaptıracaksın diyelim .. kaç lira sence common rail kütüğünün sadece tezgaha bağlanması .. 1.5 milyar .. kalitesiz mazot sana her yıl katalitik konvertör değiltirir turbon tıkanır veya biter zırt pırt turbo hortumu siparişi verirsin ..bezdirir :) dizel aracın bir motor kulağı sence ne kadar
    400 milyon -400 ytl-... bunlar dogunun o berbat yollarında her 60000 binde değişir emin ol .. nerede bunun avantajı .. bir depo mazot alıyorsun her daim katkı koyman lazım .. katkı deyince wurthu filan kastediyorum bir depo mazot asgari 100- 120 ytl ..birde katkı oda 25 ytl ne anladık ..al sana bir depo benzin parası ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 11:42:01 >




  • Çok yüksek kmli birçok araç gördüm ama önemli olan hiç motor yapılmadan kaç km yaptığı.
  • cidden benzinli araçta ateşlemeyi buji yapıyor dizelde öyle bi sistem yok.sadece kızdırma bujisi var onunda ateşlemeyle ilgisi yok.bu dizellerde çalışma prensibi tam olarak nasıl ?dizelde yakıcı atomize edilmiş mazot demişsiniz bunu biraz açabilirmiyiz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    ..çünkü benzinli araçta yanan şey fosil yakıtı yakıcı elektrik .. ama dizelde yanan şey yüksek basınçla sıkıştırılmış hava yakıt karışımı yakıcı hızla püskürtülen atomize edilmiş mazot .. dizel daha ekonomik oluyor bu durumda çünkü yakıtınız mazot değil aslında hava ve az miktarda mazot .. diğerinde yakıtınız benzin yakıcınız elektrik ..
  • boyle mariotte kanunu ..
    pV:nrT
    çoğu fizikçi bu kanunu bilir ama ne işe yaradıgını anlamaz ..

    sabit basınç altında bir madde sıkıştırılırsa ısınır ve moleküllerin hareketliliği artar karasız hale geçerler (yanmaya meyil) .. buna ısıtılmış karışıma ve hızla püskürtülen yanmaya meyilli bir mazot enjekte ederseniz alev alır ..

    aynen şöyle ejderhalar havayı o kadar hızlı şekilde soluyorduki aleve dönüşüyordu gibi ..

    siz bir şeyi çok hızla fırlatırsanız bu çelik dahi olsa alev alır .. gökten binlerce km/h ile düşen metalden oluşmuş göktaşlarının yanması gibi ..

    mazotuda bir silindir boşlugunda belli bir basınç altında sıkıştırılmış(motorun marş motoru ile verilen ilk hareketinden itibaren oluşan hareket) (turbo : ısıtılmış havayı sağlayan unit ) bir karışıma hızla püskürtürseniz alev alır .. olay bu ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 13:43:38 >
  • bu mantığı benzinli araca modifiye ettiğiniz zamanda vw in TSİ motoru ortaya çıkıyor ..dizel mantığı ile çalışan benzinli araç..
  • şimdide şunu yanıtlayalım ..topiğin başlığındaki soruya yönelik ..

    dizel motormu daha uzun ömürlüdür benzinlimi ..
    motor ömrünü ne belirler öncelikle onu cevaplamak lazım .veya bunu bir kere kesinlikle motor ömrünü uzatan farklılıkları ekarte etmek gerekli ..

    bu yüzden ikisi aynı şartlarda üretilmiş motor blokları ve aynı silindir hacmi ve aynı ağırlık altında iş üreten iki motor olması lazım ..

    1500 cc 1300 kg taşıyan 4 silindirli benzinli motor ve
    1500 cc 1300 kg taşıyan 4 silindirli dizel motor gibi ..

    doğrumudur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 14:08:34 >
  • şmidi birde silindir içindeki yanmanın özelliklerini sayalım ..

    tüm alevler ve yanmalar fiziki olarak aynımıdır ..
    değildir
    nasıl değildir .. acaba benzin ile ortaya çıkan alev(veya yanma) ile mazotun oluşturduğu alev aynımıdır acaba ..

    aynı değildir ..

    silindirin içine girip bu yanmaları gözleyemiyeceğinize göre size başka örneklerle yanmaların farkkını açıklayayım ..

    yanık yağ ile çalışan bir soba düşünün
    ve birde isporto lambası düşünün ..

    yanık yağ ile yanan sobada sürekli bir kaç damla ile yandıgında oldukça sakindir(düşük devirlerde dizel motor ) .. ama mazotun bulundugu haznenin muslugu biraz açtıgında oldukça alevli ve gürültülü bir yanma gerçekleşir ...o görüntüyü ve sesi düşünebiliyormusunuz (güp güp güp ).. ve sobanın tenekesi borusu bile titrer .. basınçlı bir yanmadır bu .. dizel motorun silindirindeki yanmada böyledir gürültülü ve basınçlı ..silindirin çeberlerine daha fazla basınç iletir .. buna birde yakıtın yüksek basınçla injekte edildiğini düşünelim gerisini siz düşünün .. düşük devirlerle yüksek devirlere gidiş gelişlerde farklı farklı basınçlara ve gerilemelere maruz kalan silindir çeperleri daha çabuk yıpranır ..böyle gürültülü yanmanın sebebi ise

    ÇÜNKÜ BENZİNİN ENERJİ YOGUNLUGU DİZELİNKİNDEN DAHA AZDIR
    benzin C9H20, dizel yakıt C14H30 yapısında.

    Yani dizel yakıt benzine oranla daha kaba bir molekül yapısına sahip

    işte birçok muhendis enjektör teknolojisinde ve dizel teknolojisinde çalışan bir çok muhendis bu yanmayı terbiye altına almaya çalışıyor ama mazot hava karışımın yanma karakteri pek değişmeyebilir ..

    şimdi gelelim benzin silindir içinde nasıl yanar .. mangalda üzerine sucukların dizilmesiini bekleyen kömür koru gibi sessizce ve parlak yanar ve silindir çeperine daha az basınç verir ve daha sessizdir ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 14:44:29 >




  • şimdi ben size soruyorumm ..
    sürekli silindir içinde yüksek basınçlarda patlayarak yanan yüksek basınçlarda çalışan bir dizel motormu ( dizellerin sıkıştırma oranları benzinliye göre çok yüksektir )
    yoksa sakin sakin ver ver elektriği ver voltajı şeklinde aşağı yukarı hep aynı oranlarda silindir boşluguna basınç uygulayan bir benzinli motormu daha uzun ömürlüdür .. ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.