DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DİZEL araçlarda motor ömrü kaç KM'dir
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
146
Cevap
1
Favori
54.704
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: <<< önceki 4 5 6 7 8 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 14:45:08
      o zaman akla şöyle bir soru gelebilir .. dizel motorun ömrü nasıl uzatılabilir ..


      _____________________________




    • Yarbay
      7665 Mesaj
      22 Nisan 2007 14:49:45
      Benzinli aracımı sattım, dizel aldım.

      Kafam rahat, cebim rahat. Gözüm benzin göstergesine kaymıyor, gözlerimde rahat. 500 KM'yolu 50 Milyona yapmışım daha ne istiyim



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 14:51:47
      bende dizeli sattım benzinli aldım kafam daha rahat :)
      neden acaba ?

      şimdi dizel araçta motor ömrünü nasıl uzatabiliriz onları düşünelim



      _____________________________




    • Yarbay
      7665 Mesaj
      22 Nisan 2007 14:57:22

      quote:

      Orjinalden alıntı: altin-orfoz

      bende dizeli sattım benzinli aldım kafam daha rahat :)
      neden acaba ?

      şimdi dizel araçta motor ömrünü nasıl uzatabiliriz onları düşünelim


      Cepte para fazla olduğundandır.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      22 Nisan 2007 15:07:48
      pv=NRt

      yani pistonlardaki havanın basıncı yükseltiliyor buna bağlı olarak sıcaklığı artıyor ve kararsız bir özellik kazanıyor gaz moduna geçme eğilimi kazanıyor.bu havaya enjektörler çok seri bir şekilde mazotu yolluyor ve sürtünmeninde etkisiyle mazot hava karışımı alev alıyor.bu süreç böyle devam ediyor.yani dizel araçların bu yüzden enjektörleride çok komplike yapıda ve pahalı.bu mazotu bu şekilde hızlı yollamak bir teknoloji ister sonuçta yanlışmıyım?

      quote:

      Orjinalden alıntı: altin-orfoz

      boyle mariotte kanunu ..
      pV:nrT
      çoğu fizikçi bu kanunu bilir ama ne işe yaradıgını anlamaz ..

      sabit basınç altında bir madde sıkıştırılırsa ısınır ve moleküllerin hareketliliği artar karasız hale geçerler (yanmaya meyil) .. buna ısıtılmış karışıma ve hızla püskürtülen yanmaya meyilli bir mazot enjekte ederseniz alev alır ..

      aynen şöyle ejderhalar havayı o kadar hızlı şekilde soluyorduki aleve dönüşüyordu gibi ..

      siz bir şeyi çok hızla fırlatırsanız bu çelik dahi olsa alev alır .. gökten binlerce km/h ile düşen metalden oluşmuş göktaşlarının yanması gibi ..

      mazotuda bir silindir boşlugunda belli bir basınç altında sıkıştırılmış(motorun marş motoru ile verilen ilk hareketinden itibaren oluşan hareket) (turbo : ısıtılmış havayı sağlayan unit ) bir karışıma hızla püskürtürseniz alev alır .. olay bu ..











      _____________________________

      corsa cdti
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 15:10:23
      şimdi gelelim dizel motorun ömrü nasıl uzar


      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 15:15:35
      öncelikle motor blogunun dizaynından başlayalım ..
      motor blogu öyle bir şekilde olacakki ..
      1- kompresyonu azaltmayacak şekilde rijit olacak
      2- yüksek basınçlara esneme ile cevap verecek
      3-basınca mukavementi yüksek olacak
      4-sürtünme katsayısı en minimal düzeyde kalacakki zaten yüksek basınçlarda oluşan bir ısı var motor aşınmasını birde sürtünme ile arttırmayalım ..
      (bu yüzden dizellerde sık sık yağ değiştirmek gerekiyor )
      5- üretim maliyeti düşük olacak



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 15:18:27 >
      _____________________________




    • Yüzbaşı
      698 Mesaj
      22 Nisan 2007 15:17:18
      tabi ki daha az patlama yaptırarak yani daha az devir çevirerek yani daha az gaza basılarak.
      ayrca düşük kükürt oranına sahip mazot kullanarak...
      neyse ben bölmiyeyim seni devam et...

      quote:

      Orjinalden alıntı: altin-orfoz

      şimdi gelelim dizel motorun ömrü nasıl uzar




      _____________________________

      corsa cdti
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 15:34:51
      silindir gömleklerinden başlayalım ..
      gördüğünüz en pürüzsüz yüzey nedir ?



      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 15:42:47
      cam
      biraz daha ötesi porselen peki özü nedir bunların silikat ..kavrulmuş kum..

      ama oldukça serttir kırılabilir ..
      bunu biraz magnezyumla bakır minimal katarak ve birazda korozyon için alimunyum katarak yumuşatabiliriz..




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 15:48:45 >
      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 15:49:11
      bu alaşımı ısıtma soğutma teknikleri ile uygun hale getirdik diyelim (buna teknik olarak sorbit deniliyor ama bizim için gereksiz bilgi )


      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 15:52:32
      şimdi gelelim motorun dizaynına ..

      bunu çok kısa geçeceğim .. motor blogunun içine oturtulan silindir gömleğinin etrafındaki doku en sertten en yumuşaga dogru spiralimsi bir şekilde gözenekli bir yapıyıy oluşturmalı ..

      bunu nasıl anlatayım size ..
      şekil lazım

      çizeyim en iyisi



      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 16:21:24
      gömleğe en yakın kısımda sıkı trabekuler spiral kanalcıklar ve gittiikçe genişleyen trabekulden büyükçe gözenekler ve motorun en dış yüzeyine yakın en az gömlek kadar sert ama ondan daha az rijit trabekuler (bal peteği gibi ) silindir hareketine paralel spiral yapı
      bu yapı neyi sağlıyor bir motorun esnekliğini 2 ısınmayı asgariye indirme 3 artmı mukavement ..resim için özür bu şartlarda bu kadar ..ama demek istediğimi anlatacak kadar olmuştur sanırım . bu gözenekli yapının esnek organik bir temeli olması daha uygun ..hem ısıya dayanıklı olacak hem sogutacak hem esnek olacak hemde dirençli olacak ..küçük microtitreşimleri absorbe edip yumuşatıp motorun en dış yüzeyine aktracak ..bu alaşım aluminyum ve poMza ile mümkün olabilir ..

      o gözenekli yapıyı poMza taşını göZünüzün önünde canlandırarak düşünebilirsiniz..pomza taşının o gözenekli yapısının çok daha micrometrik boyutlarda oldugunun düşünün .. bildiğim kadarı ile henuz bu şekilde motor üretilemiyor buna yakın motoru bmw nin bir v6 motoru var sanırım




      Ufaltılmış önizleme resmi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 19:01:13 >
      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 19:08:07
      motoru halletik diyelim .. başka ne şekilde dizel motorun ömrünü uzatabiliriz..
      motor içindeki alevi terbiye ederek demiştik ..
      bunun için oluşan ısınmış mazot hava karışımını oldukça homojen şekilde oluşturmak önemli ve bu homojen karışıma bir çok noktadan düzgün bir şekilde hızla mazotu homojen bir şekilde ulaştırmak gerekir ..
      bu nasıl olur
      çok noktadan eşit oranlarda olabildiğince eşit oranda enjeksiyon ile olur ..




      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 19:11:20
      homojen bir karışım ve homojen bir enjeksiyon ..bunun bize ne gibi bir faydası var .. silindir gömleklerinin farklı bölgelerine farklı basınç uygulanmaması motor ömrünü uzatır

      [image]local://upfiles/235256/F1E162E98EAB4FA78E49ADB468A8483D.jpg[/image]

      [image]local://upfiles/235256/51DD1FCF48E24B699B0A12A59429C60D.jpg[/image]



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Nisan 2007; 19:13:14 >
      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 19:15:18
      homojen karışım içinde temiz hava filtreleri ve temiz supaplar kaliteli mazot şart .. zamanında yapılan enjektör değişimi motor ömrünü uzatan belli başlı faktörler


      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 19:20:29
      motor ömrünün kısaltan diğer bir faktör ise ..ne sürekli yüksek devir nede sürekli düşük devir ...

      yüksek devirlere çıkıp kısa sürelerde düşük devirlere inmek ..

      ani akselerasonlardan ani deselerasyonlardan kaçınmak ..

      DENGESİZ KULLANMAK YANİ ..
      UYGUN DEVİRLERDE UYGUN VİTES DEĞİŞİMLERİ YAPMAK MOTOR ÖMRÜNÜ UZATIR ..O YÜZDEN DİZEL ARAÇLARDA OTOMATİK VİTES SİZDEN DAHA UYGUN VE OPTİMAL ŞARTLARDA VİTES DEĞİŞTİRECEĞİ İÇİN DİZEL ARAÇ ALIRKEN OTOMATİK VİTES ALMAYI TERCİH ETMENİZ MOTOR ÖMRÜNÜ UZATACAKTIR

      DİZEL İSE OTOMATİK OLSUN LÜTFEN




      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 19:25:33
      dizel arabada anlaşılacağı üzere hava herşey .. o yüzden hava filtrelerinin temiz olmasını sağlamak ve havanın motora laminer şekilde ulaşmasını sağlamak çok önemli.. hava filtrelerini zamanında değiştirmek motor ömrünü uzatır

      sürtünme dizel motorda çok önemli.. yağı zamanında değiştirmek çok önemli mmotor ömrünün uzatır

      alaşımı iyi bir dizel motor benzniliden çok daha uzun süreli kullanılabilir ..

      ve dikkat edilirse dizel motor benzinliden daha hassas işçilikle üretilmiştir ..ama aracınız manuel vitesli ise ve arabayı uygun devir aralıklarında kullanamıyorsanız zaman zaman bağırttıgınızı hissediyorsanız bilinki dizel size uygun değil ..
      çünkü dizel motoru en fazla harap eden şey motora bir yüklenip yüksek devirlere çıkmak ve aniden düşük devirlere inmek .. eğerki böyle bir kullanış stiliniz varsa (genelde taksiciler böyle kullanır ) dizel size uygun değildir .



      _____________________________




    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Nisan 2007 19:36:26
      sıkıldım uzun uzadıya anlatmayacağım
      motorunuzun hamuru iyi bir fabrikadan çıkmışsa
      mazotunuziyi ise
      filtreleriniz açık motora düşkün yağını suyunu zamanında değiştirirm
      çılgın gibi kullanmam diyorsanız
      ve arabanız otomatik vites ise
      dizel sizin için uygun bir seçenektir ve
      yüzbinlerce km gidersiniz.
      ama şu mecburi hizmetim bittiğinde medeniyete döndüğümde bende bir tane sıfır km 120 d bmw alacağım tiptronic ..mazotlu arabaya bakabiliyorsan eğer mazotlu gibisi varmı ..



      _____________________________




    • Binbaşı
      1950 Mesaj
      23 Nisan 2007 13:53:51
      en sonunda soylemişsin mazotlu gibisi varmı.....


      _____________________________

      DH 2005 ÜYESİ
Reklamlar
https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N103003.2
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.