Şimdi Ara

Dizel araçlar yasaklanacak mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
3.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel araçlar yasaklanacak mı?


    Türkiye’de dizel araçlar benzinli araçlara göre yüzde 10 ile yüzde 25 arasında daha pahalıya satılıyor. Peki, dizel araçlardan ödediğimiz bu farkın karşılığını tam olarak alabiliyor muyuz? Güncel yakıt fiyatları ele alındığında dizel araçlara ödenen parada kâra geçilebilmesi için en az 150 bin kilometre yol yapılması gerektiği ortaya çıkıyor.

    TÜRKİYE’de hiç eskimeyen bir sorudur, “Dizel araç mı alırsak kâr ederiz yoksa benzinli mi?” Soru değişmez ama cevabın yıllar içinde çok değiştiğiniDizel mi benzinli mi
    söyleyebilirim. Motorin fiyatının benzin fiyatına göre ucuz olması tek başına vatandaş olarak dizel bir araç almakla kârlı bir iş yaptığınız anlamına gelmiyor. İşin içine yakıt tüketimi, bakım masrafları vs giriyor ama en büyük etkeni dizel araçlar ile benzinli araçlar arasındaki fiyat farkı oluşturuyor.

    Çünkü ucuz diyebileceğimiz sınıftaki dizel araçlarla benzinli araçlar arasında neredeyse yüzde 25’e yakın fiyat farkı var. Araç lükse doğru gittikçe fiyat farkı yüzde 12’lere kadar geriliyor. Ancak bu dizel araçların ekonomik olduğu anlamına gelmiyor, çünkü lüks araçların fiyatlarının yüksek olması aradaki farkı TL bazında daha da büyütüyor. Yani avantaj dediğinizi aslında daha araç satın alırsanız peşin ödemiş oluyorsunuz. Bu yüzden de işin içine başka hesaplar giriyor.

    POMPA FİYATI KAPANDI
    Öncelikle belirteyim. Son 15 yılda Türkiye’de benzin fiyatı ile motorin fiyatı arasındaki fark iyice daraldı. 2002 yılında Türkiye’de 1 litre benzin 1 lira 40 kuruşa satılırken 1 litre motorin sadece 1 liraya satılıyordu. Yani arada yüzde 40 fiyat farkı vardı. Oysa günümüz Türkiye’sinde 1 litre benzinin fiyatı 5 lira 12 kuruşken motorinin fiyatı 4 lira 49 kuruş. Aradaki fiyat farkı yüzde 14’e inmiş durumda.

    Özetle fiyat farkı bakımından motorin ile benzini kıyaslarsak zaman motorinin aleyhine işlemiş durumda. Ben de güncel fiyatlarla bir hesap yapıp yakıt tüketimi açısından benzinli ve dizel araçları kıyaslamaya çalıştım. Öncelikle Türkiye’de üretilen ve en çok satılan popüler küçük sınıf bir aracı masaya yatırdım. Bu aracın en baz 75 beygir 1.5 lt dizel modeli anahtar teslim 68 bin 700 TL fiyatla satılıyor. Aynı markanın benzer özelliklerdeki 75 beygir 1.2 lt benzinli modeli ise 55 bin 200 TL’ye satılıyor. İki araç arasındaki fiyat farkı 13 bin 450 lira. Peki siz bu aradaki fiyat farkını çıkarmak için kaç km yol yapmalısınız ki avantajlı bir alışveriş yaptığınızı varsayalım. Benzin ile motorin arasındaki fiyat farkı ve iki aracın km’de tükettiği yakıtı göz önüne alırsak en az 112 bin km yol yapmanız gerektiği ortaya çıkıyor.

    İBRE BENZİNDEN YANA

    Üsteki tabloya göz atarsanız araç fiyatları arttıkça dizel ve benzinli modeller arasındaki fark da artıyor. Bu durumda sizin aradaki fiyat farkını kapatmak için yapmanız gereken yolu da artırıyor. Şöyle ki lüks sınıfın Türkiye’de en çok talep gören bir modelini ele aldığımızda dizel aracınızla benzinli modele göre kâra geçmek için en az 234 bin km yol yapmanız gerektiği gibi bir gerçekle yüzleşiyorsunuz.

    Yılda 50 bin kilometre yapacak ve bu aracı 5 yıldan fazla süre kullanacaksanız sorun yok. Ama daha az kilometre ve yıl söz konusuysa zarar etmeniz işten değil. Dizel motorlu araçlar daha yüksek teknolojiye sahip olduğu için bunların periyodik bakım maliyetleri daha yüksek. Benzinli araçlarda genelde bakımlar 20 bin kilometredeyken bu dizel araçlarda yine genelde 15 bin kilometreye iniyor. Bu da daha sık bakım ve masraf anlamına geliyor. Peki ya aracınızı kullandınız ve satışa çıkardınız, bu aşama da durum ne derseniz orada da dizel ve benzinli araçların prim ya da kayıp bakımından benzer bir seyir izlediğini belirtmem gerekiyor. İkinci elde dizel araçlar daha çok prim yapıyor gibi bir durum yok günümüzde. Yani nereden bakarsanız bakın çok yol yapmayacaksınız ya da alacağınız aracı çok uzun süre kullanmayacaksanız, ibre kesinlikle benzinli araçtan yana...

    Bilinçsiz tercih ön plana çıkıyor

    PEKİ, motor bakımdan tarihi süreç nasıl işledi. Burada sözü işin uzmanına, Hürriyet Otomotiv Editörü Emre Özpeynirci’ye bırakıyorum:
    “Uluslararası açıklamalara bağlı olarak, “Dizel ölüyor mu?”, “Dizelin sonu geldi” başlıklarıyla dünyada artık dizel motorlu araçların sonuna gelindiğini defalarca yazdım. Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller bugün sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı.

    Birçok ülke özellikle ABD’de yaşanan Volkswagen skandalı sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor. Yapılan açıklamalar önümüzdeki 10 yıl içinde hem firmaların artık dizel motor geliştirmeyeceğini hem de büyük şehirlerde dizel yakıtlı araçların tamamen yasaklanacağını ortaya koyuyor. Bugün Paris, Meksika, Madrid ve Atina belediye başkanları yayımladıkları ortak bildiriyle dizel yakıtlı araçları 2025 itibarıyla trafikten tamamen men etmeyi taahhüt ederken, Almanya ise bu süreyi 2030 olarak açıkladı. Yani trafikteki dizel araçların yerine artık otomotiv üreticileri yenilerini eklemeyecek.

    Önümüzdeki dönemde üretilecek yeni nesil otomobillerin çoğu elektrikli ve düşük emisyona sahip benzinli otomobillerden oluşacak. Türkiye’de ise ‘Az yakıyor’ düşüncesiyle hâlâ popülaritesi yüksek olan dizel otomobillerin bugün toplam satışlardan aldığı pay yüzde 62 gibi çok yüksek bir oranda. Biz ne kadar yazsak, anlatsak da vatandaş kulaktan duyma sözlerle, bilinçsiz olarak dizel araç tercih ediyor. Alırken ödediği yüksek bedel farkını düşük yakıt maliyeti ile ne kadar sürede amorti edeceğinden bir haber.

    Bugün bu süre ortalama 5.5 yıla çıktı ki, bu kadar süre içinde birçok araç kullanıcısı otomobilini satıyor. Unutulmaması gereken nokta, dizel maliyeti Avrupa Birliği’nde (AB) emisyon sınırları nedeniyle yükselirken, dizel ve benzinli arasındaki pompa fiyatı farkı da hızla daralıyor. Bu da dizelin avantajını tamamen ortadan kaldırıyor. Tabii bir de işin bakım maliyeti kısmı var. Dizel araçların periyodik bakım maliyetleri benzinli araçlara göre yüzde 15’e yakın yüksektir. Örnek vermem gerekirse, benzinli Mercedes C Serisi’nin 100 bin km bakım maliyeti 12 bin 500 TL iken, dizel versiyonunun maliyeti 14 bin TL’ye çıkıyor. Aradaki 1500 TL’lik farkı da dikkate almak gerekir.”

    Emre’nin yorumunu özetlersek tarihi süreç de dizel otomobillerin aleyhine işlemiş gözüküyor.
    http://www.hurriyet.com.tr/dizel-mi-benzinli-mi-40398590
    Dizel araçlar yasaklanacak mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barracud@ -- 18 Mart 2017; 4:55:24 >







  • Yanlış düşünüyorsunuz. Tüketim verilerin Real de öyle olmayacağını belirttim.

    Belki siz 4 litre icin 30-40K bayılmazsınız ama Türkiye nin %80 ı o 4 litre için 30-40K bayılır.

    Sene de 10.000 yapmayan adam bile artık dizel araç bakıyor.



    Tekrar söylüyorum. Dizelin tek rakibi geliştirilmiş Hybrid motor olabilir.
  • Başlığı niye değiştirdin la 😀



    Neyse ben dizeli daha ucuza alıyorum aradaki farkı daha çabuk kapatıyom

    Dizel araçlar yasaklanacak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel motor çöplüğü çok yakında
  • Fabrika verisi ile hesaplanmaz o iş. 1.6 benzinli C serisi İstanbul içinde 9.5-10 litre yakar. Dizeli de 6.5-7.

    Benzinli aracın bi avantajı Yok. TR de dizel araç her geçen gün daha fazla tercih edilmeye başlandı. Rakip, geliştirilmiş hybrid motor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Fabrika verisi ile hesaplanmaz o iş. 1.6 benzinli C serisi İstanbul içinde 9.5-10 litre yakar. Dizeli de 6.5-7.

    Benzinli aracın bi avantajı Yok. TR de dizel araç her geçen gün daha fazla tercih edilmeye başlandı. Rakip, geliştirilmiş hybrid motor olabilir.

    Arada ki 4 litre için mi 30-40 k fazla para bayılacağım.



    İşte kafa bu.



    Dizelin satışları durdurulsun. Kim zengin kim fakir görelim. Trafik azalsın. Otoparklarda yer açılsın.



    Mümkünse atmosferiklerde kalksın. İşte o zaman Bu ülke adam olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Yanlış düşünüyorsunuz. Tüketim verilerin Real de öyle olmayacağını belirttim.

    Belki siz 4 litre icin 30-40K bayılmazsınız ama Türkiye nin %80 ı o 4 litre için 30-40K bayılır.

    Sene de 10.000 yapmayan adam bile artık dizel araç bakıyor.



    Tekrar söylüyorum. Dizelin tek rakibi geliştirilmiş Hybrid motor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupada da 10 yila yasaklanacak bu kesin gibi. Bizde yasaklanacagini sanmiyorum. Sonra avrupadaki fabrikalar nasil stoklarini eritecekler.



    Asil tehlike bizim dizel sahiplerinin genelinde olan vurdumduymazlik.



    Yollarda kara duman ata ata gezen aracini tamir ettirmeyen,



    10-20 hp icin dpf iptal ettiren,



    yada dpf leri dolunca yenisini almak yerine iptal ettiren



    CAHIL suruculer sebebi ile gelecekte akciger kanserinde patlama yasayacagiz o kesin.



    Dizel sahibi arkadaslar, lutfen dpflerinizi iptal ettirmeyin, degismesi gerektigi zamanda pasa pasa degistirin. Kendi bebeginizi, annenizi babanizida zehirleyecek o dizel dumani unutmayin.



    Hayirli gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben aracimi 2nci el aldım. Benzinlisiyle arasinda 6-7 bin tl oynuyordu. 0km araçlarda makas yüksek ama 2nci elde makas daralıyor birçok markada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yılda 8 bin km falan yapıyorum.

    1.2 benzinli araç aldım. 8-10 bin daha az verdiğimi geçtim yakıt tüketimi üzerinden yazayım:
    Ortalama 6L/100km litre benzin yakıyorum.
    Yılda ortalama 2500Tl'lik benzin eder.
    Diesel olsaydı 5 L/100km'den 1800 lira verecektim yakıta.

    Aradaki fark 700 lira.

    Disel 1.6. yıllık vergisi 400 lira fazla 1.2'den.

    Düştük kaldı 300lira.

    Ben şimdi yılda 300 lira için neden Diesel alayım?
  • Yasaklanıcak 2030 da galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupayı bilemem ama Türkiye de imkansız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife


    quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Fabrika verisi ile hesaplanmaz o iş. 1.6 benzinli C serisi İstanbul içinde 9.5-10 litre yakar. Dizeli de 6.5-7.

    Benzinli aracın bi avantajı Yok. TR de dizel araç her geçen gün daha fazla tercih edilmeye başlandı. Rakip, geliştirilmiş hybrid motor olabilir.

    Arada ki 4 litre için mi 30-40 k fazla para bayılacağım.



    İşte kafa bu.



    Dizelin satışları durdurulsun. Kim zengin kim fakir görelim. Trafik azalsın. Otoparklarda yer açılsın.



    Mümkünse atmosferiklerde kalksın. İşte o zaman Bu ülke adam olur

    Yahu dizeldir benzinlidir diye ezbere konuşmak mantıksız..Yapacağın km mühim senede 10 bin civarı yapan birinin dizel almasının izahı yok mesela..Veya 25 bin yapanın benzinli almasının keyiften baska hiçbir açıklaması olamaz.




  • Konu zaten dizel mi ekonomik benzinlimi ekonomik tartismasi olmamali. Bunun cevabi belli.



    Konu dizelin insan sagligina etkileri, avrupada gereksiz oldugu icin degil insan sagligina zararli oldugu icin yasaklanacak.



    Biz cebimizi mi cocuklarimizi mi dusunmeliyiz ona karar vermemiz lazim.



    Dizel sahibi iseniz en iyi yakiti kullanmali, bakimlarinizi eksiksiz yapmali ve dpf lerinizi temiz tutmali zamani geldiginde yenisi ile degistirmelisiniz.



    Bunlari yapacaksaniz dizel kullanin.



    Yoksa kimseyi zehirlemeye hakkiniz yok. Bu isin bir de oteki tarafi var inanciniz varsa,



    Kul hakkina giriyor.



    Sizden hakkini almak isteyenler oyle uzun bir sira olusturur ki ahirette Keske bisiklet kullansaydim dersiniz.



    Hayirli gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel yasaklanmaz,ancak fırsatçı hökömetimiz çevrecilik adı altında aynı motor hacmindeki benzinli motorlu araca göre dizel araçların Yıllık MTV'sini iki katına çıkarır, 0 dizel araç alımında ötvlerini çevreyi koruma vergisi diye vergi uydurup %100 artırır, böylece hem hazineyi doldurur, hem de bakın halkımızı düşünüyoruz avrupa dizeli komple kaldırdı biz vatandaşımızın menfaati için, ekonomik ulaşım hakkı için ayarlama yaptık der....Sonra gelsin oylar
  • trktlh kullanıcısına yanıt
    Benzinli C serisi 9 litre



    Renault motorlu dizel C Serisi 7.5 litre yakıyor



    Bilgin olsun 1.6DCI motor C200d çok yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Ben aracimi 2nci el aldım. Benzinlisiyle arasinda 6-7 bin tl oynuyordu. 0km araçlarda makas yüksek ama 2nci elde makas daralıyor birçok markada.

    Aynen dizel ucuza gidiyor 2elde verdiğini geri alamıyorsun benzinli ile arasında az fark oluyor.



    Dizel çok kilometre olunca bedavaya gidiyor



    E250CDI 4MATIC 2013 60 bindeki otomobili 185 bin liraya sattım, E180 sattı arkadaş ayni piyasada 155.000₺'ye 2014 model 45.000km'de.



    Benim arabanın satışı ozaman 270 bin liraydı onunki 185 bin lira. Ne anladim dizelden?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C kasada kesinlikle C180 AMG benzinli alınmalı



    C200d Renault motorlu surekli turbosu patlıyor ve arıza lambası yakıyor titreme yapıyor yokuş çıkarken ve adblue tankından rahatsız edici sesler geliyor.



    Okadar farki ver 7.5 litreden aşağı da gezemiyorsun.



    Bakın C200d Sehirici ortalaması atayım size



    Devir saatine bakarsanız DİZEL C200d oldugunu anlarsınız

    1341 kilometrenin ortalaması 10.2 litre.

    Benzinli de ayni yakıyor:) Bu şartlarda.



    Dizel araçlar yasaklanacak mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theimperial -- 18 Mart 2017; 11:49:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mllm

    Yılda 8 bin km falan yapıyorum.

    1.2 benzinli araç aldım. 8-10 bin daha az verdiğimi geçtim yakıt tüketimi üzerinden yazayım:
    Ortalama 6L/100km litre benzin yakıyorum.
    Yılda ortalama 2500Tl'lik benzin eder.
    Diesel olsaydı 5 L/100km'den 1800 lira verecektim yakıta.

    Aradaki fark 700 lira.

    Disel 1.6. yıllık vergisi 400 lira fazla 1.2'den.

    Düştük kaldı 300lira.

    Ben şimdi yılda 300 lira için neden Diesel alayım?


    Hesaba uymuyor ise alınmaz, zaten.
  • yılda en fazla 10 bin km yapıyorum. Benim aldığım zaman dizel ile benzin arasında 4 bin fark vardı. O zamanlar dizel in uygun olacağı söylendiği için dizel adım. Şimdi aradaki fark 10 bin tl yi geçiyor ve ben yine bu km ler de dizel araç alımını mantıklı bulmuyorum. Senede 10 bin anca yapıyorum bundan sonra neden dizel araç alayım ? O parayı donanıma veririm şahsen. Artık hybrit modellerinde gelişmesi ve yaygınlaşması gerekli.
  • Dizel motorda neymiş traktör motoru değilmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.