Şimdi Ara

Dizel Araç Kullanıcıları. Aracı Gerektiği Şekilde Kullanıyor musunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
0
Favori
3.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oncelikle hayirli aksamlar

    Farkli tip motorlu araclarin degisik yapilarindan dolayi ufak da olsa kullanim acisindan dikkat edilmesi gereken hususlari var malum. Iste nedir arabayi calistirdin hemen gitme. Durmadan once hemen kontak kapatma gibi.

    Atmosferik araclar basit oldugu icin haldir huldur gidebilirsin. Yani varsa bir durumu ben bilmiyorum artik Bazen arac durmadan bile kontak kapatiyorum. O esnada dizel bir arac olsa boyle olmazdi diye de aklimdan illa ki geciyor.

    Merak ettigim diger kullanicilar nasil yapiyorsunuz? Gerektirdigi sekilde kulanmaya ozen gosteriyor musunuz? Yoksa calistir git. Gidecegin yere ulas tak kapat. Veya benzer seyler. Bu gibi ufak noktalara dikkat etmezsek araca uzun ve kisa vadede ne gibi zarari olur? 3 4 yilda bir arac degisen biri gorebilir mi? Alacak kisiye patlar mi? Ne olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 3 Aralık 2015; 21:41:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Turbo devri düşene kadar belli bir süre çalışır vaziyette bırakıyorum,yağlanma devam etmesi için..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben turbo benzinli araç sahibi olarak yaptıklarımı sıraliyim;

    *Sabah ilk çalıştırmada 30-45 sn beklerim.
    *Stop etmeden önce sürüş moduma göre 15-30 sn beklerim.
    *Motor ideal ısısına ulaşmadan 3000 deviri geçmem.

    Sanırım en temel maddeler bunlar,dikkat etmeye özen gösteriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabahları 1 dakika beklerim
    fazla hız ve devir yapmam
    kapatmadan önce 15 saniye beklerim...
  • Ee diyelim dikkat etmedin. Cok kisi goruyorum zirt diye kapatiyor kontagi. Veya gidiyor. Turbo bozulur sanirim. Peki ne kadar sonra?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de TSI motor sahibiyim.

    Sabah özellikle hava soğuksa tüketim 0.7-0.6/saat olana kadar çalışır vaziyette beklerim. Park edeceğim Zamanda rölantide 1 dk kadar beklerim. Gerçekten önemli bunlar. Dikkat edilirse motor önemli ölçüde ömrünü korur. Hyundai H100 kullanır gibi kullanırsanız ondan sonra TSI MOTOR YAĞ YAKIYOR İÇERİ diye konu açarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baba0392 kullanıcısına yanıt
    0.6 olana kadar beklerim dedin de aklima geldi. Arabayi ilk almisiz simdi. Calistirip motor sicakliginin yariya gelmesini beklerdim durdugu yerde. Bazen de sahinciler gaz verir ya oyle gaz verip isitirdim arabayi. Vay anasini ya ne ameleymisiz zamaninda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Zaman'la deneye deneye öğrendik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu dediğiniz dizel için değil sadece turbo benzinli araçlar için de geçerli. Ben arabayı çalıştırınca 1 dakika beklerim eğer mümkünse. Kontak kapatırken de 10 - 20 sn beklerim. Ama bu dediklerime dikkat etmeyen yakınlarım kısa vadede 60 bin km olsun veya 3 yıl olsun özellikle sorun çıktığını görmedim.
  • baba0392 kullanıcısına yanıt
    Boyle bir konu da acmak lazim. Araba kullanirkenki cahillikler diye. Bir de dag bayir duz yol olsun en fazla 3000 3500 devirde vites atardim. Sozde duzgun kullaniyoruz iste. Zaman ve tecrube iste.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cazador1453 kullanıcısına yanıt
    Evet turbodan dolayi boyle kullanim tarzini oneriyorlar dogrudur. Peki turbo dizel - benzinli arasinda boyle fark var midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki zarar görür.2007 model aracım şuan da 317.250 km de.2007 yılından beri turbo ile ilgili hiç bir sıkıntı yaşamadım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 sn calistiririm giderim. Dururken de 10 sn rolanti. Cok dert etmem turboyu manifoldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Evet turbodan dolayi boyle kullanim tarzini oneriyorlar dogrudur. Peki turbo dizel - benzinli arasinda boyle fark var midir?

    Ben yok diye biliyorum fakat daha bilgili kişilerin cevap vermesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Ee diyelim dikkat etmedin. Cok kisi goruyorum zirt diye kapatiyor kontagi. Veya gidiyor. Turbo bozulur sanirim. Peki ne kadar sonra?

    Hocam 3 4 senelik dönemde bozulucağını sanmıyorum ama ben arabamı çok seviyorum.0 km aldım ve uzun süre kullanmak istediğim için maksimum seviyede dikkat ediyorum.Muhtemelen turbo cortlar ama aslanı besleyen yemini düşünmez.

    Tabi bunların yanında şanzımanada çok dikkat ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trktlh kullanıcısına yanıt
    Zarar gormesi konusunda sorun yok. Hemfikiriz. Merak ettigim ne kadar zamanda ne kadarlik omru azalir acaba. Yani bu kadar dikkat etmeye gerek var mi? Zaten uzuunca kmler boyunca kullanmiyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Turbolu arac bizim millete gelmez aslinda. Benle mi yasayacak deyip essek niyetine biniyor millet. Sonra da es kaza ikinci elde denk gelirsen yandin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya çoğu insan dikkat etmiyo orası doğru ama bazıları eşek niyetine kullanıyo arabaları ama hiç sorun yaşamıyolar.Ama bizim millet multijet,dci,hdi kullandıktan sonra sorunsuzluğa alışmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Dizele gecmeyi dusunuyorum. Yavastan arastirmak lazim. Evet millet dikkat etmiyor. Kotu kullaniyor. Ama araba bana misin demiyor. Bizdeki bu sansla olmayan ariza gelir beni bulur eminim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik arabada gerek yoktur abi.Hele düdük 1.6 Atmosferikleri ben çalıştırır çalıştırmaz kesiciye bile sokuyorumAma Mesela Aşırı beslemelerin yanı sıra bazı V6/V8 atmosferiklerde İdeal çalışma ısısına gelemden gaz verilememesi öneriliyor.Örn:E39 M5'de bulunan 5.0 S62 V8
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.