Şimdi Ara

Dizel araç almayın (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
251
Cevap
2
Favori
14.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
48 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Üstad 4litre yag zaten o para :) yag yerine su filtre yerine tülbent mi bağliyon :D

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • HoLY.oNE kullanıcısına yanıt
    aynı güçte torku yüksek olan avantajlıdır çünkü daha alt devirde daha fazla beygür gücü elde edilir. üst devirler benxer olduğu için kalkışta kafayı uzatan avantajını korur. seri üretim araçlarda da genellikle dizeller tork konusunda daha avantajlıdır.
  • Red_Devils_ kullanıcısına yanıt
    Doğrudur, en az yakan benim aracım diye bir iddiada bulunmuyorum zaten. Fabrika verisi 100km de 4.5 litre ki genelde uzun yolda 98km kilitlerim hızı, 4.6lt oluyor tüketimim. Tabii ki 1-1.5 saat rampa çıkıp bu değeri yakaladığımı iddia etmiyorum. sonuç olarak ben ekranda gördüğüm değerleri paylaşıyorum. Varolandan daha az yakıt tüketiyormuş gibi gösterip bir çıkar elde etmemde olası değil. Nasip olur belki biryerlerde karşılaşırız, belli mi olur?
  • a3l4i kullanıcısına yanıt
    Opeldeki servis aralığı kaç km?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drk_m -- 1 Şubat 2019; 23:32:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drk_m

    Gece ıssız yolda 120km ile hafif yol sesi ve rüzgar sesiyle yolculuk yapmayı, az yakacak diye dizelle değişmem ben aga.
    Üst segment araçlar hariç, hiç kimse dizel araçla gece müziksiz yolculuk etmez , benzinli araç sahibi müziği dinlemek istediğinden açar, zaruretten değil
    Haa ayrıca çok yakoyor bıdı bıdısı edecek olanlar, eşek alın ona binin, az yer, hiç yakmaz gitmesine de gider.
    Olması gerektiği gibi kullanırsanız öyle çok felan yakmıyor. Nissan 1.2 dig-t turbo benzin şehiriçi 6.4, uzun yol 4,6.
    senin 1.2 motorun 120 de kaç bin devirde gidiylor. benim 1.6 cdti 136 2000 devirde gidiyor




  • drk_m kullanıcısına yanıt
    1.3 cdtı astra 16v ecoflex 20.000 MİLE = 32.000 km (ingiltere vauxhall sitesinden baktım)
    1.3 mjet 10.000 MİLE = 16.000 km (fiat italya)
    her 2 si de km dolmazsa her yıl diyorlar.
    15.000 km azmış bile
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    Yolun durumuna göre 2250-2500 aralığında 120km görüyorum.
  • Benzin pişmanlıktır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    1.3 cdtı astra 16v ecoflex 20.000 MİLE = 32.000 km (ingiltere vauxhall sitesinden baktım)
    1.3 mjet 10.000 MİLE = 16.000 km (fiat italya)
    her 2 si de km dolmazsa her yıl diyorlar.
    15.000 km azmış bile
    Valla o zaman Fiat Türkiye bize fena halde giydiriyor, linkte kendi sitesinde 1.3mjet motoru her 10k da yağ, her 20k da ana bakım demiş.
    https://otomobil.fiat.com.tr/satis-sonrasi/bakim-yetkili-servis/periyodik-bakim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drk_m -- 1 Şubat 2019; 23:43:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exuberant42

    Şimdi gel şöyle dinle beni...

    İstanbul da yaşıyorum iş mesafem 50 km az trafik lamba var yolda aracım diesel leon 4.9 falan yakıyorda biz 5.4 diyelim günlük 100 km oluyor git gel, benzinli Arabası olan arkadaşlarda var ortalama 7.4 de onlar yakıyor aynı yolda ikisinin de litre fiyatı 6 lira diyelim.

    5.4x6=32.4 tl 100 km de diesel
    7.4x6=44.4 tl 100 km de benzin
    Fark= Günlük 12 tl fark ayda 23 gün işe gitsek 12x23=276 tl
    her ay benden bir depo fazla yakacak..

    Şimdi biri de çıkacak diyecek ki ama diesel benzinliden daha pahalı ben satmak istediğimde de benzinliden daha pahalı. Her neyse ben neden binmeyim neden almayım dieseli.
    Hesap belli ki yanlış tdi o kadar az yakmıyor.İkinci konu dizelin bakım masraflarının çok olması üçüncü konu satarken pahalı evet ancak kredi çekmeden araç alabilen kişi sayısı çok az dizel araç almak için çektiğin fazladan 15 bin tl faiziyle birlikte geliyor.




  • 30-40 bin lira arası araç bakıyoruz, bakım masrafı parça parası kaskosu vergisi yakıtı derken 1.3 multijet urban paket lineadan daha mantıklı araç bulamadık. belki 1.4 tüplü accent era veya 1.5 dizel accent era olabilir.
  • drk_m kullanıcısına yanıt
    tr e gelen araçlar belki farklıdır yada koç grubu ayakta seviyor bizi.
    bana 2.şık gibi geliyor da neyse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exuberant42

    Vergi farkı nasıl oluyor anlamadım 331 tl vergi ödedim benim araç 2012 model leon 86 binde aracımı 2014 yılında 47 ye aldım aldığımda 13 bin km de idi. şimdi satsam 60-65. Bakıma gelince 300 tl ye bakım yaptırıyorum isteyene İstanbul Haramidere sanayi. Sonrasında döviz vadeli hesabı yaparsan araba almayacaksın. Bir arkadaşta benzinli yakmaz o kadar demiş aracını alsın aynı güzergah peşimden kopmadan gelsin aynı tempo bakalım kaç litre yakıyor. Diesele her şeyi diyebilirsiniz gürültülü şöyle böyle ama benzinli daha ekonomik fark yok demeyin

    Alıntıları Göster
    2014 de 45 küsüre aldığımız focusu otomatik tam tarihi hatırlamıyorum ama 2015 de olabilir 65 milyara sattık benzinli otomatik,böyle bir kafa yok geçiniz kâr mı ettik biz şimdi ahahahsha

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel bitmez diyen arkadaşlar bu kadar öngöremez olmayın. Dizel devri gün geçtikçe bitiyor, ayrıca yeni nesil benzinli araçlar mazota göre neredeyse ortalama en fazla 1,5 lt fazla yakıyorlar 100 km' de. Ayrıca bu neyin kafasıdır dizel bitmez diye söylediğiniz. Markalar dizel otomobil üretimini durduruyor, adamlar kendi başlarına kendi bela ettiler dizel motoru ve bir bahane arıyorlardı kurtulmak için ona da zemin bulundu. Motor üreticileri dizel motor maliyetlerinin altından kalkamaz duruma geldi. Türkiyedeki ahmet ağa ağzıyla yorum yapıyorsunuz. Biraz makale okuyun. Arkasına da zaten benzin gelecek o da bitecek. Sıfır araba alacaklar hususi kullanıma alıyorsanız sakın dizel araba almayın bu saatten sonra. Adamlar 1 saatte 500km giden drone gibi çalışan hava aracı yaptılar elektirkli. en fazla 15-20 seneye havada uçarak gideceğiz. Koskoca firmalar dizel üretimlerini birbir durduracaklarını açıklıyorlar, bazıları "dizel biter mi ya" "dizel bitmez abi" "dizel hala ekonomik nereye bitiyor" "burası türkiye dizel bitmez" gibi saçma sapan konuşuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ymy67

    Dizel bitmez diyen arkadaşlar bu kadar öngöremez olmayın. Dizel devri gün geçtikçe bitiyor, ayrıca yeni nesil benzinli araçlar mazota göre neredeyse ortalama en fazla 1,5 lt fazla yakıyorlar 100 km' de. Ayrıca bu neyin kafasıdır dizel bitmez diye söylediğiniz. Markalar dizel otomobil üretimini durduruyor, adamlar kendi başlarına kendi bela ettiler dizel motoru ve bir bahane arıyorlardı kurtulmak için ona da zemin bulundu. Motor üreticileri dizel motor maliyetlerinin altından kalkamaz duruma geldi. Türkiyedeki ahmet ağa ağzıyla yorum yapıyorsunuz. Biraz makale okuyun. Arkasına da zaten benzin gelecek o da bitecek. Sıfır araba alacaklar hususi kullanıma alıyorsanız sakın dizel araba almayın bu saatten sonra. Adamlar 1 saatte 500km giden drone gibi çalışan hava aracı yaptılar elektirkli. en fazla 15-20 seneye havada uçarak gideceğiz. Koskoca firmalar dizel üretimlerini birbir durduracaklarını açıklıyorlar, bazıları "dizel biter mi ya" "dizel bitmez abi" "dizel hala ekonomik nereye bitiyor" "burası türkiye dizel bitmez" gibi saçma sapan konuşuyor.
    Çok güzel bir noktaya da ayak basmışsınız hocam

    Dizel motor üretim maliyetleri de inanılmaz fazla,heleki bu emisyon kurallarından sonra.
    Sırf bu yüzden bile dizel bitecek eninde sonunda
    Sonra benzinli de biter herşey sırayla

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakten

    Hocam dediğiniz gibi
    Benzinli araç adamı volvodan indirir, ibizaya bindirir.
    1600kg aracın yaktığıyla 1100kg aracı karşılaştırmışsınız.
    Volvo s60 benzinli motoru 10lt yakıyor 100kmde
    C30 du volvom. 300 kilo daha ağırdı volvo.
    Yalniz biri 1.6 motor digeri 1 motor. Bu yüzden aradaki ağırlığın bir onemi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • antrepocu A kullanıcısına yanıt
    Motorlar artık boyutuyla değil gücü ve teknolojisiyle ölçülüyor. Elbette önemi var. O dizel motor ibizada olsa çok daha az yakardı.
    Elmayla armut karşılaştırılmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • a3l4i kullanıcısına yanıt
    Bence de 2. şık daha ağır basıyor. 2 ayrı bantta motor üretimi yapıp maliyet artırdıklarını hiç sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    2014 de 45 küsüre aldığımız focusu otomatik tam tarihi hatırlamıyorum ama 2015 de olabilir 65 milyara sattık benzinli otomatik,böyle bir kafa yok geçiniz kâr mı ettik biz şimdi ahahahsha

    Alıntıları Göster
    Ben kar ettim mi diyorum orda sen yazdıklarımdan bunu mu anladın
    Kar etmek için araba alınmaz öyle bir niyetim olsaydı 5 senedir binmezdim her neyse ben kime ne anlatıyorum ya.
    Sizsiniz arkadaşlar benzin daha az yakar dieselden diesel alan bizler aptalız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • drk_m kullanıcısına yanıt
    Yolun durumu derken? Vites mi değiştiriyor demek istediniz yüke göre?
    Yoksa aynı viteste belli devirde hep aynı hızı yaparsınız, değişmez eğer cvt gibi bir şanzıman değilse

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.