Şimdi Ara

Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.047
Cevap
12
Favori
62.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
72 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neredeyse bütün nakliye işleri dizel üzerinden yürürken dizel bitmiş demek nedir ben de bunu anlamıyorum. Kendim sıfır araç alacak olsam ben de turbo benzin alırım ama benim kullanımım ve ihtiyaçlarıma uygun olduğu için, dizel bittiği için değil.

  • ElcaseJaws kullanıcısına yanıt

    22,81* 5 = 114 Corsa

    20,35* 7 = 142 LEon


    100 km de ==> 28 TL fark; km de 0,28 KURUŞ.



    1000 km ==> 280 TL


    10000 km===> 2800 TL fark. oluşur ki; biri C segmenti biri B segmenti araç. ikisi de aynı segmentte olsa; bu fark daha da az olacaktı.

    Bence Dizel her geçen gün cazibesini kaybediyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 10 Mart 2022; 9:42:35 >
  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    PSA 1.6 puretech ve 1.5 hdi icin ayni liste fiyatini yazdi bir sure. Bana gore benzinli daha mantikli olmasina ragmen - ki ben de benzinli aldim o donem - talep dizele kayinca yine fark dizel lehine acildi.
    Simdi de tucson benzinli alalim diye yola ciktik. 2021 dolu paket dizel tucson ile 2022 orta paket benzinli tucson arasinda makul bir fiyat farki olunca dizelini tercih ettik. Sadece donanim farkini hesaplasam aradaki farki kapatiyordu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ghostiki kullanıcısına yanıt

    Ben de aynen şu hesaba bakmak gerekir diyecektim ki yapmışsınız.


    Aslında dizel bu noktada halen biraz avantajlı kalabilir, çünkü 5-6lt yakan dizelle genelde benzinliler 7lt değil de daha 8-9lt bandına geliyor. Örneğin trafikte bile dizelin ortalamaları böyle çıksa bile benzinde ortalama direkt yükseliyor.


    Buralardan biraz kurtarma şansı var hala tüketim bazında. Ancak değer mi, o tartışılır hale geldi, fark çok kapanmış gerçekten de.

  • Güzel hesap ama corsanın maks yakmasını leonun minimum yakmasını hesapladık oda var :) Suan da sıfır alınacaksa mazotlu almanın bır anlamı kalmadı belki ama ben gayet memnunum arabadan hele uzun yola cıkınca tek depoda rizeye gidiyorum orası ayrı keyıf zaten :D

  • 1 ton taşıma 3 ton çekme kapasitesine sahip benzinli 4x4 pick-up tavsiyesi istiyorum.

    Biliyorum ki ABD hariç böyle bir araç yok. İşte bu yüzden dizel bitmez.

    Otomobil dünyasını sadece binek ve fındık motorlu araçlardan ibaret sanıyorsunuz sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 10 Mart 2022; 9:59:30 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • parker48 kullanıcısına yanıt

    Çiçek ekin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • san_jose kullanıcısına yanıt

    Uçurum yok mu.

    Dizel benzinden %10 daha pahalı .


    Bu devirde keyif mi kaldı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazotu sadece otomobiller kullanmıyor. Mazot ticari yakıttır. Üretim zincirinde önemli bir yere sahiptir. Sizin fındık motorlu dizel otomobilleriniz kimsenin umrunda değil. Dizel motorlu otomobil satışı azalır ama motorin bitmez. Yakın gelecekte mazot benzinden daha ucuz olacaktır. Bu arada benzinli araç sahibiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel, Benzin boşver şu devirde araba sahibi olmak hiç akıl karı iş değil. Kıçı kırık Taliant bile 324K olmuş. 2000 Model Doğan ve Şahin'ler 80-90K'ya satılır hale gelmiş 20-25 senelik araçlar bunlar. Ülkede yarın ne bok olacağı belli değil insanlar yarın yokmuş gibi 300-400K para gömüyor normal şartlarda 35-40K'da fazla etmeyecek araçlara.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 10 Mart 2022; 11:11:7 >
  • Bence de dizel bitti, almayın. kimse dizel almasın. Onun yerine gidin milyon verip elektrikli alın, emisyonu düşük olsun. Emisyon önemli ama dünyada kömür santrallerinin tekrar devreye alınması önemli değil.

  • Bizim ulkemizde elektrikli aracında bir esprisi kalmadı. Gelen büyük zamdan sonra elektrikli araçlarda öyle hiçde bedavaya yol yapamıyorum malesef ulkemizde. Kaldı ki avrupada elektrikli araclara büyük tesvikler varken bizde vergi üsütüne vergi almayı devam eden bir düşünce yapısı var.

  • Çok değil 3-5 sene önce Benzinliye göre Dizel yarı yarıya daha az maliyetliydi 1senelik gidere baktıgımızda.

    Dayım bile Dizel Fluence almıştı. Oda satmayı düşünüyor artık.

    Şimdi tam tersi Dizel %50 daha masraflı benzinliye göre.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 10 Mart 2022; 11:59:44 >
  • Aynen dizel araçlar elimizde kaldı. Toyota 1.4 D-4D dizel motoru bitirildi. Ama bizde bitmedi. Kapış kapış gidiyor. Vw 1.6 TDI bitirildi. Ama bizde bitmedi. Aksine; değerlendiler, kıymete bindiler. Multijet de CRDI de bitse aynı senaryo olacak. Ülkemize has durum bu. Diğer ülkeleri bilmiyorum.


    Kendi aracım 1.3 multijet euro4. Aslında euro3 çünkü DPF VE ADBLUE'ya ek, fabrikasyon EGR de yok. Düz turbo dizel motor. Bazı yıllarda ülkemizde uygulanmadı.


    200 bin küsürde almıştım. Bu kmlerde dizel araçlardan uzak olunması söylenir. Şuan 300 bin küsürde. Yani 100 bin km oldu kullanıyorum.

    En ucuz yakıtı alırım. Bakımları 7 binde yaparım. Mazot filtresini orjinal alırım 4 bakımda bir değiştiririm. Normalde 2 bakımda bir değişir.


    Motor daha önce hiç retifiye olmadı. Turbo revizyon görmedi. Enjektörler 100 bin km kullanıyorum daha hiçbir sıkıntı çekmedim. Normalde bakımı yapılması lazım diye biliyorum. Ama çalışan sorunsuz malzemeyi de kurcalatmak istemiyorum. Çalışıyorsa elleme mantığı yani.


    Sadece bir defa kara duman atma olayı oldu. Araç çekişten düştü. Turbo alt hortumu patlamış. O zamanlar 40 liraya değiştirdim. Şimdi kimbilir ne kadardır. Yakıt haricinde yedek parça fiyatları da arttı.


    Yaş ve km itibariyle değişenler;

    260 bin küsürde termostat değişti. Üzerinde çıkan orjinal Behr marka.

    280 bin küsürde klima kompresörü devreye girince ciyaklama yapıyordu. Alternatör kasnağı ses yapıyormuş. Üzerinde çıkan orjinal ina marka. Ben valeo taktırdım.

    290 binde zincir seti değişti.

    100 bin km boyunca değişmeyen malzemeler; V kayışı, direksiyon kayışı, gergi rulmanı, devirdaim.


    Ekleme; Yağ ve su eksiltme yok. Yok enjektör katkısı, yok yakıt katkısı falan bunların hiçbirini kullanmadım.


    Normalde ülkemize has bir kanun olan, "150 binde turbo, enjektör, motor masraf çıkarır" durumu benim araçta olmadı. Sizce benim araçta bir sıkıntı mı var?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 10 Mart 2022; 12:29:43 >




  • Sizin bölümden uzaklaştırılmanız gerektiğini düşünüyorum. Sürekli tartışma çıkarmaya yönelik mesajlar atıyorsunuz. Gerek bu konuda gerek sıfır araçlar konusunda. Şikayet ettim.

  • Dur daha macera bizim için yeni başlıyor. Şaka filan değil ciddi ciddi Avrupa dizelleri tamamen yasaklayınca bir şekilde o araçların bize ve 3. dünya ülkelerine satılacağını bekliyorum. Yoksa biz sittin sene 3.0 tdi hayali bile kuramayız normal şartlarda.

  • Engin Cann kullanıcısına yanıt

    Aynen bu tip insanlarla laf kalabağına girmeye bile gerek yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sizden araç alınmazmış.

  • benzinli araç sahipleri: dizel öldü, bitti, gitti.

    Hükumet: biz bitti demeden bitmez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çare elektrikli arabalar

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.