Direksiyon Sınavından Kaldım.. (2. sayfa)



-
-
Geçen sene Eylül ayında ben de girdim ve kaldım. Komisyon üyelerinden biri çok kibardı ama yanıma oturan adam o kadar sert biriydi ki..
Kalma sebebim ani fren yaparken heyecandan arabayı stop ettirmem ve senin dediğin duba parkını yaparken arabayı ikinci kez stop ettirmem. 2 tane hakkım vardı ikisini de kullandım. Arabanın debriyajı çok kötüydü benim gibi acemi adaylar içine etmiş sanırım. Arada bir eğitimde de zorlanıyordum kaldım kısacası.
2. Hakkıma giremedim çünkü ben Kıbrısta okuyorum okul açıldıktan 2 gün sonraya denk gelmişti sınav. Milli eğitim bakanlığına dilekçe yazdım durumumu bildirdim dosyam yanmasın diye ama kabul etmediler. 2,3ve 4. Hakkıma girmeyince dosyam yandı şimdi alsam en baştan tekrar uğraşacağım.
Benim de şevkim kırıldı başvurmadım. Zaten bizim arabamız yok. Eğer başvurursam da otomatik için başvuracağım. Bundan sonra neredeyse her araba öyle olacak uğraşamam valla vites atmakla.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
ezber olacak iş değil park
-
belki ehliyeti alıp ilk gün heyecanı ile bi yerlere girecek kaza yapacaktın , her şey olacağına varır takma kafaya belki böyle daha hayırlı olmuştur bidahakine girer alırsın
-
Sürüş parkurundaki park yerlerinde sorun yaşayan arkadaşlar aşağıda yazdıklarımı harfiyen uygularlarsa sorunsuz bir şekilde her parkın üstesinden geleceklerini düşünüyorum:
L parktan;
L parkı kusursuz bir biçimde yapabilmek için ilk önce hiza alacağınız yere geleceksiniz, ardından aracı geri geri sokacağınız yerin bir ilerisindeki dubayı aynanızın hemen ilerisinde(ön camdan sağa bakınca birazcık görünecek şekilde) duracak şekilde hizanızı düz bir biçimde alıp aracın direksiyonunu tam sağa kırıp geri viteste park yerinize gireceksiniz. Tubayı hizalamayı düzgün yapamazsanız ya fazla içeriden ya da fazla dışarıdan dönüşü alacağınızdan sağ ya da sol dubayı ezebilirsiniz bu nedenle hizalamayı düzgün yapmanız çok önemli. Araç, park yerindeki sarı çizgilerle düz bir şekilde hizalandığında direksiyonu 1.5 tur diğer tarafa çevirip direksiyonu ortalayıp aynalara bakarak çizgiye basmadan düzgünce park edeceksiniz. Çıkarken de direksiyonu aniden sağa doğru toparlamayın, biraz aracın burnunu dışarıya çıkarıp yeterli alan yaratınca sağa kırıp çıkın zira direkt olarak direksiyonu sağa kırıp çıkmaya çalışırsanız dubayı ezebilirsiniz çıkışınızda. L park için yapılması gerekilen bu kadar. Sürücü kursuna gidiyorsanız size zaten bunu öğretirler.
Paralel park;
aracınızı düz bir şekilde park sırasında götürürsünüz, park edeceğiniz yeri belirleyip onu biraz geçersiniz. Araç düz bir şekildeyken öncelikle sağ aynanızı aşağı doğru eğip biraz da sola kaydırırsınız ki tekerleğin üzerindeki çamurluk plastik çizgisini rahatça görebilesiniz. Ayna ayarı düzgün bir şekilde yapıldıktan sonra direksiyonu düzleyin(en sağa ya da en sola doğru sonuna kadar çevirip ardından zıt yöne 1.5 tur çevirip direksiyonu düz hale getirin) ve geri geri gelmeye başlayın olabildiğince yavaşça zira hizayı kaçırmamalısınız. Aracı park edeceğiniz aralığın ön tarafında size yakın olan yerdeki(yani sol üst köşe) dubayı sağ arka kelebek camından minicik bir şey görene kadar yavaşça geri geri gelin. Kelebek camından bahsini ettiğim size yakın ön tarafta kalan dubayı birazcık bir şey gördüğünüzde aracı durdurun, direksiyonu tam sağ yapıp yavaş yavaş park yerine doğru yönelin geri viteste ama bu esnada daima sağ aynada olsun gözünüz zira çamurluk ve kaldırım bir üçgen oluşturmalı ve siz çok az bir şey daha giderek çamurluk çizgisinin aynada kaldırımı az bir şey geçtiğini gördüğünüzde durmalısınız. Bundan sonra direksiyonu tam sol yapıp girin. Aracınız kaldırım ile aynı hizaya geldiğinde durun. Sol ayna ve dikiz aynasından dubalarla olan mesafenizi kontrol edin, arkada hiç mesafe kalmadıysa ileri vitese alıp aracı düzgünce yerleştirin kaldırıma yine paralel olacak ve ne öne ne de arkaya yapışacak biçimde. Parkı bitirdikten sonra aracı arka dubalara değdirmeden olabildiğince yakınlaştırıp direksiyonu da tam sol yapıp park yerinden rahatlıkla çıkabilirsiniz ama park pozisyonundan çıkmadan önce aynanızı mutlaka düzeltin.
Eksik ya da yanlış bir bilgi varsa bilgi sahibi arkadaşlar düzeltmede bulunurlarsa sevinirim, bunun dışında anlamadığı bir yer olan arkadaşlar da özel mesaj yoluyla sorularını sorarsa konu da kirlenmemiş olur.
-
Merhaba, yorumlarda tavisyede bulunan ve akil veren herkese teşekkür ederim. İşin ilginc yani ben aslinda Çapraz iki duba arasi parkı şuana kadar sorunsuz yaptim. Hatta tek hamlede yani sadece geri vitesle arabayi duzeltmeye dahi gerek kalmadan girebiliyordum. Ancak araç bu sefer çok fazla dik girdi. Geri manevrayi sola toplayip araci dahada iceriye ve geriye goturmek icin yeterli kaldirim ve lastik arasi mesafe kalmamıştı. Tamamen bir çogu kisinin belirttiği sekilde kelebek camina dubayi getirdim ve girdim.
Araç sürme konusunda gerçekten çok iyiyim. Komiyson uyesi ve denetmen dahil çok iyi suruyorsun direksiyonun sürüşün cok iyi diye bahsettiler. Fakat bu hatayi yapmamın sebebimi tam olarak anlayamadim.
Sizin belirttiginiz tampondaki plastik kaldirim tasina ayni hizaya geldi ve tam tur geri girdim. Ancak yinede mesafe kalmadi dedigim gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de yeni sertifikamı aldım sınav günü oradaydım müzik dinledim beni daha da rahat etsin diye araç içerisindeyiz ilk defa mı sürüyorsün dedi evet dedim yolda bana dikkat et panik yapma kaza yaparsan kalırsın hani sınavdan geçtirmemeye çalışıyor içimden dedim ben bu sınavı geçeçem 300 TL bunlara vermicem dedim bütün parkuru yaptım geri dönüş başlangıç noktasına giderken boş bir yoldu beni baya sinir ettikleri için bir bastım amaç üstümdeki gerilimi artırmak ama sonuçta geçtim heyecan yok ama sana panik yaptırıyorlar bir dahaki sınavından başarılar dilerim sağlıcakla kalın
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam bende ehliyeti alalı yaklaşık 5 sene oldu benim sınava gireceğim gün herkes kalır gözüyle bakıyordu benim için ama Allah'a şükür ilk girişimde geçtim birde ben daha sınav başlar başlamaz sarı aldım düşün yani o morelle başardım sizin yapmanız gereken fazla özgüvenli olmayan ben kesin kazanırım gibisinden oluşuna birakın sınav günü dahil antrenman yapın
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Anlasilan içeri girince tam sol manevrasini kaçırmışsın, bunun için bilinçli pratik yapmalısın bazıları dikiz aynasından duba kontrolü bazıları yan aynadan teker kontrolü veya tampon çizgisi kontrolü yapar youtubeda bolca video var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de türlü aksiliklerle karşılaştım bu süreçte. İlk sınavımda hoca 15 dakika geç kaldı sınava almadılar, kursum ikinci sınavın ücretini karşıladı. İkinciye girdim kullandığımdan farklı bir araba verdiler ve senin gibi paralel parkta kaldım. Derslerde istisnasız her seferinde yapabildiğim parkı yapamadım dubaya çarparak. Üçüncüde geçebildim sonunda :D Benim naçizane tavsiyem telafi derslerine mutlaka git, hocanla bol bol pratik yap, referans aldığın noktaları iyice netleştir, çok farklı bir taktiğe geçmek yararına olmayabilir, öğrendiğin şekilde devam et bence.
-
Ben de az kalsın patlayacaktım paralel parkta teker kaldırıma neredeyse değecekti durdum sonra gözetmenler ekstra hamle yapmama izin verdiler durumu kurtardım.
-
Sizinki bendende fenaymış. Peki 2. Kez girdiginizde ayni sekilde kalmiycaginiza nasil guveniyosunuz. Ornek veriyorum şuanda benim için capraz park biraz bölüm sonu canavari gibi geliyo. Biraz korku oluştu içimde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kardeşim o duba konusunun taktiği belli park yerinin yanına arac ile yaklaşıyorsun arka tekerleğin öndeki duba ile aynı konuma gelene kadar düz gidiyorsun. Şimdi aracımızın durumu; Park Yeri İle Paralel Ancak Aracımız Park Yerinden İleride Arka Tekerleğimiz Park Yerindeki İlk Duba İle Yan Yana.
Sıradaki İşlem; Direksiyonu Tam Sağ Yaptıkdan Sonra Geri Geri Geliyoruz. Geri Geri Gelirken Gözümüz Sol Aynada Olsun. Sol Aynada Arka Dubayı Gördüğümüz Zaman Duruyoruz.
Sıradaki İşlem; Şimdi Direksiyonu Tam Sol Kırıyoruz. Geri Geri Geliyoruz Ve Araba Cuk Diye Oturuyor.
İyi Sürüşler...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ezber yapmaya gerek yok arabanın sağ aynasını yere indir oradan çizgiye bakarak park edersin arada birde kafanı arkaya çevirir arka dubalara ne kadar mesafe var ona bakarsın.
Ben 3 sene önce lpgli 1.2 palio ile sınava girdim kavraması harbiden zorladı beni. O gün arabadan dolayı çok kalan oldu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Patlat bir mas gitsin
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
olum park en kolayı çünkü paso ezber ben heyecandan kemeri takmayı unutmuştum başlamadan bitmişti sınav
-
Ehliyet alacağım ama iki sebepten alamıyorum birisi ya kalırsam sınavdan ikincisi ise işim garanti değil borç yapmak istemiyorum.
-
Sadece sınavda sana gösterilen yere park etmeyi ezberliyorsunuz sonra dışarıda bir yere girebilmek için ya sürtüyorsunuz ya çapıyorsunuz. Debriyajın ne işe yaradığından bi haber vites değiştirip arabayı kaldırma çabaları vs. Araba sürmek demek park etmek ya da arabayı kaldırmaktan ibaret değil. Sen direksiyona hakim olamıyorsan, arabaya hükmedemiyorsan yoktur yeteneğin kardeş, sürmeyiver sen de..
-
Aynı şekilde ben park yüzünde kalmıştım, halbuki deneme sürüşlerinde yaptığımın aynısıydı. Sonra gittim kursa bu hocanın tah... dedim başka hoca talep ettim. Neyse hoca değişti baştan söyledim sınavda nasıl yapacaksam aynı şekilde göster diye yoksa başını ağtırım diye. Bu sefer park yapınca arabadan inip baktım her yerini son detayına kadar anladım ve geçtim. İşini sağlama almadan zor geçersin en garantisi araçtan inip nasıl park ettiğine bakman ve iyi bir hoca bulman.
-
kelebek cam vesaire olayları vardı. Aynalardan kontrol edebildiğin kadar et herhalde ben olayı debriyajla atlattım gaz vermeden debriyajı sıka bıraka yavaş yavaş halletmiştim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X