Direksiyon sınavı her kurumda aynı anda başlar, gruplar 20 şer kişiliktir. Alfabetik olarak sıralanmıştır. Ehliyet test sınavını geçen kişilere göre alfabetik sıralanır. Saatleri İlçe Milli Eğitimler belirler. Aynı gün direksiyon sınav sonucunu sadece kursunuzdan öğrenebilirsiniz.İnternette yaptığım araştırmalar sonucu aramızda ehliyetini almamış genç arkadaşlar için yararlı olabileceğini düşündüğüm bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim... Konu gayet uzun ve açıklayıcı buradanhttp://www.otobil.net/blog/2010/07/25/direksiyon-sinavinda-yapilacaklar/ ulaşabilirsiniz...
Not: kopyala yapıştır olayına girmemenin sebebi bir kaç siteyle başım belaya girdi... o günden sonra hiç bir kaynak üzerinde tamamen alıntı yapmıyorum...
Bizlere söylenen heyecan yapılmayacağı ve Araca hakim olduğunu araçtaki müfettişlere hissettirmek... yumuşak kalkış ve fren,vites geçişleri vs...
Bende sınavlarda görev alan birisi olarak tavsiyem veya özellikle benim dikkat ettiğim kişinin bana güven vermesi.
muhakkak güven ve hakimiyet her zaman ön plandadır
Emniyet kemerinin takılması ilk iş, sonra aynaları ve koltuk pozisyonunu kendinize göre ayarlamak direk 50 puan Düzgün kalkış ve arabayı bagırtmadan sakin vites geçişleri size ehliyetinizi aldırır.
şuanki yeni düzenlemeden haberi olan veya bilgisi olan vrmı stajer ehliyeti diye birşey duydum nedir bunun aslı ?
Geçen pazar günü sınav görevim vardı. Acemiler çok titriyor heyecan yapıyorlar. O yüzden araç kullanamıyorlar. Bende arkadaşla birlikte 8 kişiyi bıraktık. Tam öğrensin öyle alsınlar.
benimde anlamadığım kim aynasını kontrol edyor koltuk ayarlıyor her seferinde??? ben şimdiye kadar hiç yapmadım kendi aracımda. Sonuç olarak herkes kendi arabasını kullanıyor ve bunları bir kez yapıyor. ehliyet kemerinin takılmaı ok. sınav olduğu için hata yapıyor insan ne kadar iyi sürücü olusanız olun. amerikada ehliyet almak daha kolay. her zaman girebildiğiniz bilgisayar üzerinden soru cevap olan bir sınav var zor değil. onu alınca yanınızda ehliyeti olan biri varsa araba sürebilecğiniz belge veriliyor onu geçince. sonra direksiyon sınavına girip alıyorsunuz zaten araçlar otomatik yok bayırda kaldır 3 ten 4 e at 5 ten 3 e indir gibi gereksiz şeyler yok. siz ve direksiyon zaten 2 pedaldan birini kullnıyorsunuz. bizimde her işimiz böle zorlaştırıcı saçma sapan sonrada nıye gelişemioruz sen zaten kendini kasıyorsun ben gelişmiyim diye herşeyimizd böle adamlar kolaylaştırmışlar ne varsa imsam yaşamına dair
diyoruz ya ehliyeti kasaptan mı aldın bilader kasaptan değil işini doğru yapmayan görevlilerden aldı.Bu yüzden herşey daha zor ve iyi... amerikadan örnek vermeye kalkarsak oranın insanı kurallara tapan hata yaptığında ne olacağını bilen bilinçli bir toplum buna paralel olarak eğitimleride kolay...
quote:
Orijinalden alıntı: hacker111
Emniyet kemerinin takılması ilk iş, sonra aynaları ve koltuk pozisyonunu kendinize göre ayarlamak direk 50 puan Düzgün kalkış ve arabayı bagırtmadan sakin vites geçişleri size ehliyetinizi aldırır.
31 Temmuzdaki direksiyon sınavına girdim ve 95 le geçtim.Gençten gence önerilerim şunlardır
1-Arabaya binip yanınzdaki gözetmene ve arkadakilere merhaba diyin 2.Hiç bir şey düşünmeden direk emniyet kemerinizi takın. 3.Yanınızdaki gözetmen size hazırlan diyecek.Motoru çalıştırmadan koltuğunuzu ayarlayın,ve KESİNLİKLE aynalara dokunun ki arkadaki amca sizin aynalara baktığınızı ayarladığınızı anlasın.Aynalar uygun durumda olsa bile dokunun yeter. 4.Debriyaja basıp aracı çalıştırın (tabi daha önce gelenin çalışır bırakmadığına ve vitesin boşta olduğuna emin olduktan sonra) Devir saatine bakıp aracın çalışıp çalışmadığını anlayabilrisiniz. 5.Benim sınavımda kalkış hafif rampalıydı,o yüzden sağ ayağım frendeyken el frenini çektim ki çoğu acemi gibi aracı kaydırmamak için. 6.Debriyaja basıp vitesi 1 e geçirin. 7.Gözetmen size yol müsaitse çıkabilirsin diyecektir.Sinyalinizi verin ve aynalardan kontrol ederek güvenlice sağ şeride çıkın. 8.Ben sınavda 4. Vitese kadar çıktım,dizel Palioydu.Maksimum 70km/h yapmışımdır. 9.Vites geçişlerinde kesinlikle ama kesinlikle debriyajı hemen bırakmayın,ki arabadakiler sarsılmasın. 10.İyi bir şöför olabilrisiniz ama sınav esnasında direksiyonu tek elle tutmayın,uyarabilirler. 11.Vites geçirirken vitese bakmayın,ve şeridinizden çıkmayın.Sol elinizi direksiyona zamklayın adeta. 12.Yanaşıp durduktan sonra vitesi boşa alp el frenini çekmeyi unutmayın.
quote:
Orijinalden alıntı: enforacle
benimde anlamadığım kim aynasını kontrol edyor koltuk ayarlıyor her seferinde???
Sınav için bindiğin araca daha önce başka birisi bindi ve kendine göre ayarladı. Güvenlik için seninde ayarlaman gerekiyor. Tabiki hususi aracında yapmana gerek kalmaz eğer senden başka birisi kullanmıyorsa.
Eskiden sınav komisyonu olan 2 kişi arka koltukta otururdu. Şimdi ise komisyonlardan biri ön koltukta oturuyor. O değilde komisyondan tek tük arkadaşlar araç kullanmayı bilmiyor. Düşünsenize araçta bir tane acemi şöför var bu yetmezmiş gibi yanında oturanda acemi komisyon üyesi. bu yüzden son bir iki sınavdır araçlarda maddi hasarlı kaza oluyor. Aslında komisyon üyeleri kesinlikle araç kullanmalıdır. Ehliyeti öylesine almışsa araç kullanmıyorsa vay o araçta bulunan diğer suçsuz ve günahsız iki kişiye.
sınav komisyon görevlisi olarak, sakin davranmanızı, vites geçişlerini seri ve düzgün yapmanızı öneririm. direksiyon hakimiyeti çok önemli bna dikkat edin. şerit değiştirme ve dönüşler de puanlamayı ekiliyecektir.. biraz pratik yaparsanız rahatlıkla geçersiniz. kursunuzu sıkıştırın adam gibi eğitim versinler. bayanlaın çoğu kalıyor benim görevliyken gözlemlediğim kadarıyla. En önemli nokta sakın antipatik davranmayın !
quote:
Orijinalden alıntı: ayanikwalla
Eskiden sınav komisyonu olan 2 kişi arka koltukta otururdu. Şimdi ise komisyonlardan biri ön koltukta oturuyor. O değilde komisyondan tek tük arkadaşlar araç kullanmayı bilmiyor. Düşünsenize araçta bir tane acemi şöför var bu yetmezmiş gibi yanında oturanda acemi komisyon üyesi. bu yüzden son bir iki sınavdır araçlarda maddi hasarlı kaza oluyor. Aslında komisyon üyeleri kesinlikle araç kullanmalıdır. Ehliyeti öylesine almışsa araç kullanmıyorsa vay o araçta bulunan diğer suçsuz ve günahsız iki kişiye.
İyi günler efenim .Direksiyon sınavına girişte yanımda hangi belgeleri bulundurmalıyım?Birde ben sınava giriş belgemi kaybettim galiba onu da istiyorlarmış direksiyon sınavında.Ne yapmalıyım acaba? cevaplarınız için teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: ANIL S.
İyi günler efenim .Direksiyon sınavına girişte yanımda hangi belgeleri bulundurmalıyım?Birde ben sınava giriş belgemi kaybettim galiba onu da istiyorlarmış direksiyon sınavında.Ne yapmalıyım acaba? cevaplarınız için teşekkürler...
giriş belgen ve kimliğin yeterli.belge için kursuna başvur.
İlk binince meraba nasılsınız hocam de.Sonra kolyugu kemeri ayarla aynaları ayarla.Dikiz aynasına göz ucuyla ayarlı mı diye bakıyomuş gibi yap hafiften elini sür Çok fazla yapılması gereken bişey yok aslında kalkışlarda puan kaybetmezsen genelde geçiyosun.Bol bol kalkış denemesi yapmak lazım.Sınavdan önce direksiyon dersi veriliyor kalkışlarda sıkıntı varsa hergün derse gidip kendinzii deneyin.Ben 1 tur attım sen dolmuşa bin git dediler
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih211
İlk binince meraba nasılsınız hocam de.Sonra kolyugu kemeri ayarla aynaları ayarla.Dikiz aynasına göz ucuyla ayarlı mı diye bakıyomuş gibi yap hafiften elini sür Çok fazla yapılması gereken bişey yok aslında kalkışlarda puan kaybetmezsen genelde geçiyosun.Bol bol kalkış denemesi yapmak lazım.Sınavdan önce direksiyon dersi veriliyor kalkışlarda sıkıntı varsa hergün derse gidip kendinzii deneyin.Ben 1 tur attım sen dolmuşa bin git dediler
hocam bir sınavda aday çok güzel sürdü aracı belliydi önceden biliyordu tam ok diyecektim baktım ışıklara yaklaşıyoruz kötü yerde durmaması için ışıklardan dönünce durduriim dedim içimdeneleman kırmızı ışıkta geçmez mi bişey demedim tabi kavşaktan döndü tamam in dedim.kendinden emin indi tabi.kursun hocası iyiydi değil mi hocam dedi kaldı dedim.kırmızı ışıkta geçmemeyi öğrenmesi lazım öncelikle.yav hocam şu bu önce kuralları öğretin sonra araba sürmeyi dedim çok bozuldu.
bide adını söylerlerse arkaya dönüp bakma dikiz aynasından bak ben emniyet kemerini takarken dönüp efendim demiştim
quote:
Orijinalden alıntı: RoLaN
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih211
İlk binince meraba nasılsınız hocam de.Sonra kolyugu kemeri ayarla aynaları ayarla.Dikiz aynasına göz ucuyla ayarlı mı diye bakıyomuş gibi yap hafiften elini sür Çok fazla yapılması gereken bişey yok aslında kalkışlarda puan kaybetmezsen genelde geçiyosun.Bol bol kalkış denemesi yapmak lazım.Sınavdan önce direksiyon dersi veriliyor kalkışlarda sıkıntı varsa hergün derse gidip kendinzii deneyin.Ben 1 tur attım sen dolmuşa bin git dediler
hocam bir sınavda aday çok güzel sürdü aracı belliydi önceden biliyordu tam ok diyecektim baktım ışıklara yaklaşıyoruz kötü yerde durmaması için ışıklardan dönünce durduriim dedim içimdeneleman kırmızı ışıkta geçmez mi bişey demedim tabi kavşaktan döndü tamam in dedim.kendinden emin indi tabi.kursun hocası iyiydi değil mi hocam dedi kaldı dedim.kırmızı ışıkta geçmemeyi öğrenmesi lazım öncelikle.yav hocam şu bu önce kuralları öğretin sonra araba sürmeyi dedim çok bozuldu.
Yazık olmuş elemana hocam gözetmenmisiniz ?
Bu arada ne adamlar var ya 5. hakkını geleni mi ararsınız herkes var bakıyorum sırayı beklerken adamın tövbe ehliyet alamayacagı belli sırıtıyo yani kendini belli ediyo alamayacak adam