Şimdi Ara

Direksiyon hidrolik sıvısı akıtırsa direksiyon toplamaz mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracımda uzun zamandır gözlemlediğim bir yağ akıtma mevzusu var. Başlangıçta bunu motor yağı sanıyordum. Karter tapası sızdırıyor sanarak yeni tapa conta aldım ve onu taktırdım ve yeni yağ koydurdum. Daha sonra yağ akıtma mevzusu devam etti. Akslar vb. yağ içinde. (yağ mı sıvı mı tam emin değilim yağa benzer bir sıvı, büyük ihtimalle yağ) Direksiyon hidrolik yağı mı acaba diye düşünmekteyim. Direksiyonum toplamıyor artık lakin bu mevzu şaseciye gidip rot balans ayarı tutsun diye tekere ayar yapıldıktan sonra olmaya başladı. Yani direksiyonum önceden toplarken bu işlem sonrası toplamamaya başladı. Akan sıvının direksiyon hidroliği olup olmadığını nasıl anlayabilirim? Değişim ücretleri nedir ortalama? Yardımcı olabileceklere teşekkür ederim.

    İyi forumlar.



  • Haznesinin kapağını açıp seviyesi ne baktınız mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t u r g a y

    Haznesinin kapağını açıp seviyesi ne baktınız mı?

    galiba hazne görebileceğim bir yerde değil veya ben göremedim. tam olarak nerde oluyor? renault araç. cam suyu, radyatör suyu kısımlarının orda mı? fren hidroliği sıvısı da onların yanında. direksiyon hidroliği de mi acaba oralarda?
  • Toplamamasından ziyade, sıvı azaldıysa direksiyon sertleşir. Tamamen biterse, direksiyon kazık gibi olur yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Toplamamasından ziyade, sıvı azaldıysa direksiyon sertleşir. Tamamen biterse, direksiyon kazık gibi olur yani.

    Hocam konu konuyu açıyor. Şöyle bir sıkıntım daha var. Direksiyonum elekrikli hidrolik direksiyon. Normalde parktan çıkarken yumuşacık olmalı. Ki çok nadirde olsa 3-4 saniyelik bu yumuşamayı hissediyorum. Fakat ondan sonra belli bir sertliğe geliyor. Yani hıza duyarlı bir hali kalmıyor. Hep aynı sertlikte kalıyor. Bunun sensörü mü var nesi var anlamadım. O mu değişecek? Ayrıca toplamama probleminden dolayı da rot balansçıya bir gideceğim. Yeni lastik almayı planlıyordum, hepsini bir arada halledeyim bari.
  • Tam olarak bende sizin aracınızda nerede olduğunu bilmiyorum fren su ve direksiyon hidroliği zaten 3 tane kab var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Direksiyonun toplamasi onduzenle alakalı kaster acisi ve king pim acisi ile olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Renault nedir araç ve model yılı? Sağ farın oralara bakın bir kapak olucaktır fakat biraz aşagılarda kalır eksikliğini göremeyebilirsiniz.Siz en iyisi bir yağcıya/tamirciye gidip gösterin.Sertleşme olayını yağdan yapabilir ama toplama olayını yağdan yada motorundan yapmaz.
  • Lastik siparişi geçtim onlar gelince taktırırken bu sıvı nerden akıyor baktıracağım. Nerden akıtıyorsa yağ kalmayacak o akan yerde artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kabın üstünde sadece fren işareti var ve baska hidrolik kabı yoksa direksiyonunuz elektriklide olabilir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CilginForumcu

    Kabın üstünde sadece fren işareti var ve baska hidrolik kabı yoksa direksiyonunuz elektriklide olabilir ?

    Evet hocam direksiyon elektrikli. Bu tip direksiyonlarda hidrolik yağı yok mu? Boşuna arıyorum o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben yok diye biliyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nerede rot ayarı yaptırdıysanız bütün ön düzeni bozmuşlar. Adam akıllı ayar yapılmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Nerede rot ayarı yaptırdıysanız bütün ön düzeni bozmuşlar. Adam akıllı ayar yapılmalı.

    Lastiklerim gelince başka bir yere götüreceğim. Yedek parça gerekir mi yoksa ayar ile hallolur mu hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şasecide teker çekme v.b yapıldı mı?
    Rot ayarı yaparken de bozmuş olabilirler. Tekerler yere doğru açıyla basmadığı için direksiyonu çevirmek gereğinden kolay olabilir, araç yolda kararlı gitmeyebilir. Toplamayı tam ortaya yapmayabilir. Bir de aracınız elektrikli direksiyonsa açı sensörünü de sıfırlamaları lazım.

    Yani ön düzen ayarlarınız ciddi bozuk şu anda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şasecide teker çekme v.b yapıldı mı?
    Rot ayarı yaparken de bozmuş olabilirler. Tekerler yere doğru açıyla basmadığı için direksiyonu çevirmek gereğinden kolay olabilir, araç yolda kararlı gitmeyebilir. Toplamayı tam ortaya yapmayabilir. Bir de aracınız elektrikli direksiyonsa açı sensörünü de sıfırlamaları lazım.

    Yani ön düzen ayarlarınız ciddi bozuk şu anda.


    Aynen tekeri bi aletle ileri geri bişeyler yaptılar orsa bozdular büyük ihtimalle. Bu işlemden sonra rot balansçıya gittik direk fakat durum böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BrainDamaged


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şasecide teker çekme v.b yapıldı mı?
    Rot ayarı yaparken de bozmuş olabilirler. Tekerler yere doğru açıyla basmadığı için direksiyonu çevirmek gereğinden kolay olabilir, araç yolda kararlı gitmeyebilir. Toplamayı tam ortaya yapmayabilir. Bir de aracınız elektrikli direksiyonsa açı sensörünü de sıfırlamaları lazım.

    Yani ön düzen ayarlarınız ciddi bozuk şu anda.


    Aynen tekeri bi aletle ileri geri bişeyler yaptılar orsa bozdular büyük ihtimalle. Bu işlemden sonra rot balansçıya gittik direk fakat durum böyle.

    Hunter markalı rot cihazı olan bir yerde ölçüme girip kağıt çıktı alın. Sorun nerede oradan bakılsın.

    Sadece toplamama değil sürüş esnasındaki hissiyat da değişiktir şimdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: BrainDamaged


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şasecide teker çekme v.b yapıldı mı?
    Rot ayarı yaparken de bozmuş olabilirler. Tekerler yere doğru açıyla basmadığı için direksiyonu çevirmek gereğinden kolay olabilir, araç yolda kararlı gitmeyebilir. Toplamayı tam ortaya yapmayabilir. Bir de aracınız elektrikli direksiyonsa açı sensörünü de sıfırlamaları lazım.

    Yani ön düzen ayarlarınız ciddi bozuk şu anda.


    Aynen tekeri bi aletle ileri geri bişeyler yaptılar orsa bozdular büyük ihtimalle. Bu işlemden sonra rot balansçıya gittik direk fakat durum böyle.

    Hunter markalı rot cihazı olan bir yerde ölçüme girip kağıt çıktı alın. Sorun nerede oradan bakılsın.

    Sadece toplamama değil sürüş esnasındaki hissiyat da değişiktir şimdi.

    Bulunduğum yerde hunter yok maalesef. Dediğiniz gibi aracı şeritte zor tutuyorum. Uzun yolda virajda, en ufak dreksiyon çevirmese tekrar kendim eski haline gelsin diye düzeltiyorum ve bu baya yorucu oluyor. Sağlam olan aracımı bozdular.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EPS direksiyonlarde direksiyon yağı olmaz buda direksiyon pompası olmadığı anlamına gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_uar

    EPS direksiyonlarde direksiyon yağı olmaz buda direksiyon pompası olmadığı anlamına gelir
    elektrikli direksiyon pompası yok mu yani?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.