Şimdi Ara

Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • faso aga nedir la.. suna bi bakin ya ne diyor.microsoft dx12 icin win9'u cikaramayinca benzerini 8.1'e cikaracak gibi anladim ben.

    http://wccftech.com/directx-11-3-api/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jake Lockley -- 21 Eylül 2014; 19:35:08 >



  • Senin ağzın ne diyiii şaka maka bu ne şimdi ya gtx 900 direk 12 diye çıktıydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zero Limit

    Senin ağzın ne diyiii şaka maka bu ne şimdi ya gtx 900 direk 12 diye çıktıydı.

    dx12 windows9'a gomulu olacak ve ne zaman cikacak kim bilir?8.1'e 11.3 ismi altinda dx12 ozelliklerinin cogunu veren bir icat cikarirlarsa ve bu 11.3 isimli icat 11 kartlarin coguna destek verirse bence cok guzel bir olay.oyun olarak ne destekler dersen dx12'de ms'nin amaci xbox one ve pc icin ortak oyun cikarmak port rezilliginden kurtulmak olduguna gore konsol port oyunlari bu 11.3'u destekleyecektir.dx12 dx11'e gore donanimsal fark icermeyip yeni kart istemiyorsa bu da istemeyecektir 8.1 kurulumlari patlayabilir ya da amd'nin yeni mimari oncesi kart cikarip denedigi gibi su dx12'yi once 8.1'de 11.3 diye bi deneyelim de demek istiyor olabilirler.goruruz yakinda neyin nesiymis.




  • Ne halt yemeye bunların peşindeler bilmyorum. Belki Nvidia'ya reklam çıkartmak içindir. Nvidia'nın sunumda nasıl bunları sanki kendi özellikleri imiş yada kendisi icat etmiş gibi kendisine yamadığını gördük.

    Başka işlerim var diye bakamıyorum bu aralar ama doğru düzgün bilenlerden bilgi alıp bi daha bakmak lazım. Anandtech gibi yerlerdeki yazılar felaket, bişey açıklamıyorlar. Dahası, onlar da varolan yapılar ile benzeri işler yapılabilecekken sanki 11.3 devasa yeniliklere yelken açacakmış gibi bahsetmişler, niye annlamadım.

    NVidia'nın, AMD/Intel'de çok uzun zamandır olan bu zımbırtıları kendine eklemesi ile Dx11.3'ün lanse edilmesinin aynı zamana denk gelmesi bende kuşku uyandırdı. ROV 'u kendilerinin bulduğu gibi imaj yaratmaları , MFAA'yı olağanüstü bişey gibi gösterirken AMD/Intel'in donanımdan yaptığı işleri daha yeni donanıma eklemiş olmaları falan, bana garip geldi(bildiğin Nvidia PR'ı, reklamı, algı yönetme becerisi der geçersin belki).

    Diğer taraftan dediğim gibi MS ile aynı zamana denk getirmeleri bana göre kuşku uyandırıcı. ""Artık gereken bütün özellikler bütün GPU'larda olduğuna göre oyunlar için ileriye doğru 1 adım atılabilir"" gibi bişey mi demek istiyorlar nedir yani.

    Bana göre bu Dx11.3'de tanıtılan zımbırtılardan tek işe yarayacak olanı "conservative rasterization", onu da shader üstünde yazılım ile zaten şu an yapabiliyorlar isterlerse. Anca daha karmaşık durumlarda kullanım avantajının belirgin oranda olması lazım, veya kullanım kolaylığının yazılım'a göre çok çok kolay olması lazım ki işe yarasın (shader üstünde bunu yapmak için gereken kod yerine kolayca 1 rutin ile benzer sonuç vermesi gibi en azından).

    Daaha normal Tiled Resrouces zımbırtısını kullanmayı düşünen zaten yokken Volume Tiled Res. olayı bilmiyorum ama tuhaf geliyor. Unreal Engine 4 için Sparse Voxel Tree diye bi yöntem düşünüyorlardı (Epic ile birlikte Nvidia'nın acaip çabalaması vardı). Bu Voxel Tiled Res. olayı katkı mı yapar, yoksa onların yıllardır olan çabalarını boşa mı çıkartır bilmiyorum. Ama katkı yaparsa neredeyse kimsenin kullanmayacağına inanıyorum. Dediğim gibi normal oyunlar için Tiled Resources'ı kullanan veya peşinden koşan yok daha.

    Bunlar Nvidia'nın 2012'de SVO dediğim yapı ile UE4'e yerleştirmeye çalıştırdıkları işin parçaları :

     Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi?
     Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi?

    Bu da 2013'de bi adamın yarışma için Unity ile yaptığı çalışma. Nvidia ile ilgisi alakası yok.



    İzlemiecekler için bikaç SS, direk programdan:

     Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi?
     Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi?
     Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi?
     Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi?

    Eksikleri var kabul. Diğer taraftan sadece 3 GÜN içinde hazırlandı bu. Yani Nvidia'nın çalışması ile aralarında devasa bi geliştirme zaman farkı da var. Gerçek oyunda fakrlılıkları olur o da kabul. Diğer taraftan UE4'de SVO tarzı 2-2.5 sene önce gösterdikleri demolarını yaptıkları teknoloji şu anki UE4'de YOK.

    Lafı getireceğim yer, bu Voxel Tiling olayı nasıl olur ne kadar işe yarar bilmiyorum ama Dx11.3'de bu bahsettikleri şeylerin işe yarayacağına yaygın kullanım alanı bulacağına inanmıyorum.

    "Dx12'deki özellikleri aynen içeriyor, ama sadece overhead azalma olayı yok" demek son derece yanlış o yüzden.

    Yukarda dediğim gibi, Dx12'de "conservative rasterization" diye bişeyden bahsedilmişti ilk duyulduğunda. O zaman da bunun işe yarar bişey olduğunu, ama şimdiki donanım ve kodlama altyapısı ile genelde benzer şekilde kullanılabileceğinden de bahsetmiştim. 11.3 'de şimdilik işe yarar bu gözüküyor ve yukarda dediğim gibi kolayca kullanma imkanı ile esneklik sağlarsa faydası olur. Onun dışında fikrim yok.

    Belki Nvidia'nın Maxwell'deki değişimine uyuyor diye vurgulanmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 21 Eylül 2014; 2:02:00 >




  • yani anladigim kadariyla siz bu olaya pek olumlu bakmiyorsunuz.2si1 diye dh'nin bir yayini var orada windows9'un 2015 nisan mi dedi deneme surumleri cikacakmis bu durumda seneye bu zamanlar full halini gorebiliriz ve dx12 gelir.1 sene icin niye boyle karistiriyorlar ortaligi?ben win8.1 ile alakali bir seydir diyorum artik kullanicilar kizmasin diye mi yoksa 8.2 mi olur artik satmaya devam edelim diye mi yani bu 11.3 olayinin win8.1 ile kesin bir baglantisini kurabiliriz tabi ben satis pazarlama kullanici memnuniyeti olarak bakiyorum teknik ve yazilimsal olarak ne kadar mantikli bilemem.nvidia niye kendine yamadi bu olayi diyorsunuz maket kartla sunum yapan bir firmadan bahsediyoruz ben sasirmiyorum boyle seylere.bu icat kagit uzerinde kalabilir ya da ciksa bile pek isteneni veremez gibi algiladim ben mesajinizdan bu durumda kafa yormaya degmez allayip pullasinlar bakalim ne olacak?
  • Evet gereksiz nane gibi duruyor.

    Tıpkı, esas faydasını Xbox'ın göreceği Tiled Resources olayı ile Dx11.2'nin pohpohlanması, ama tutup demoyu gtx770 üstünde yapmaları gibi. Bari eşdeğer bi AMD kart üstünde yapsalardı da "konsol üstünde yakın zamanda bunları görebileceksiniz" deselerdi. 11.2'de de Nvidia'yı öne çıkartmış oldular bu açıdan,benim görüşüme göre(işte daha kolay kodlama imkanı oldu daha hazırdı vs. vs. dediler belki).

    Nasıl Tiled Res. olayını ne konsol ne PC'de yakın zamanda kimse beklemiyorsa 11.3'deki özellikler de öyle olabilir. Belki conservatif rasterization zımbırtısı işe yarar, o da oyuna implemente edilme zorlulğuna kolaylığına bağlı. Önceki msj da dediğm gibi kolayca eklenebilir bişey ise kullanmayı deneyebilirler.

    Bu conservative rasterization denilen mevzu yeni değil çünkü yıllardır yazılım ile yapılabilen bişey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Evet gereksiz nane gibi duruyor.

    Tıpkı, esas faydasını Xbox'ın göreceği Tiled Resources olayı ile Dx11.2'nin pohpohlanması, ama tutup demoyu gtx770 üstünde yapmaları gibi. Bari eşdeğer bi AMD kart üstünde yapsalardı da "konsol üstünde yakın zamanda bunları görebileceksiniz" deselerdi. 11.2'de de Nvidia'yı öne çıkartmış oldular bu açıdan,benim görüşüme göre(işte daha kolay kodlama imkanı oldu daha hazırdı vs. vs. dediler belki).

    Nasıl Tiled Res. olayını ne konsol ne PC'de yakın zamanda kimse beklemiyorsa 11.3'deki özellikler de öyle olabilir. Belki conservatif rasterization zımbırtısı işe yarar, o da oyuna implemente edilme zorlulğuna kolaylığına bağlı. Önceki msj da dediğm gibi kolayca eklenebilir bişey ise kullanmayı deneyebilirler.

    Bu conservative rasterization denilen mevzu yeni değil çünkü yıllardır yazılım ile yapılabilen bişey.

    hocam guzel guzel acikliyorsunuz ben anliyorum az cok ama forumdan hic tepki gelmedi soylesi programinda gibiyiz.ms'nin isine akil sir ermez mi diyorlar artik nedir biraz daha bilgi gelirse basligi guncelleyeyim ben soyle biraz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Forumdan tepki gelmemesi; DX 11 - 11.1 - 11.2 (geçmişte 10 - 10.1) durumlarındaki gibi bu sürüm değişimlerinin pek bir şey ifade etmemesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum.

    Yani bir şey çıkartıyorlar ama sonra bir kere bile kullanılmadan yok olup gidiyor.Gelecek sürümlerin falan alt yapısını hazırlamak için bunları çıkartıp uğraşıyorlar, zannımca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R£DSTON£

    Forumdan tepki gelmemesi; DX 11 - 11.1 - 11.2 (geçmişte 10 - 10.1) durumlarındaki gibi bu sürüm değişimlerinin pek bir şey ifade etmemesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum.

    Yani bir şey çıkartıyorlar ama sonra bir kere bile kullanılmadan yok olup gidiyor.Gelecek sürümlerin falan alt yapısını hazırlamak için bunları çıkartıp uğraşıyorlar, zannımca.


    evet onu ben de soyledim dx12'ye hazirlik mi yapiyorlar diye ama bir iki ise yarar bir sey olur win8.1'de kullanilabilir ise oncekiler gibi ise yaramaz bir sey olmayabilir.ayrica yeni donanim da istememesi lazim 11'i bilmem ama 11.1 ve 11.2 icin yazilimla adapte edilmeli cunku bu saatten sonra kimse 11.3 destekli kart cikarmaz cikarsa da kimse almaz.xbox one oyun portlari icin isimize yarar bir sey olabilir diye ilgilendim ben konuyla yoksa onceki .1 .2 olaylarini ciddiye almamistim ama dx12 ile ms xbox one ve pc icin ortak oyun hazirlayacak konsollar artik eskisi gibi degil pek oyun cesidi goremesek de eskisi gibi kotu port oyunlar olmayacak diye dusunuyorum.bir port oyun cikti kimsenin oynamadigi murdered diye ama esas port oyunlar nasil olacak gta5 ile gorecegiz sanirim.




  • elinde dx11 ekran karti olan icin dx 12 karti almak icin bir sebeb yok,dx12 yi destekli oyunlar anca 3-4 sene sonra gelir simdi bazi arkadaslar iste battlefield 5 dx 12 destekli gelecek falan der yada cod black op 3, ya gelse ne olacak zaten multide performansli olsun diye ayarlarin cogunu KISIYORUZ ,dx 12 belki 3-5 fps fazla verir pratikde bu oyunlarda, görünümde dx 11 e göre bizim 24 inclik monitorlarda fark edilecek bir yenilik sunacagina inanmiyorum, firma ve calisanlari hayatlarini devam ettirmek icin ekran karti satmaya mecbur ve bazi satis oyunlari video lari ile 4k milleti gaza getirip ekran karti satmak pesinde , ya 60- 80 inclik 4k tv ler gerekli 4k nin farkini görmek icin, monitorda 4k oynasan ne olacak ne anliyabiliriz? üstelik bir sürü para bayilmak lazim 4k oynatan ekran kartlarina monitorlarina bu paralarla insan araba alir ,önden verip taksitle daire alir lütfen bu 4k tuzagina düsmeyin hepsi amd ve nvidia firme ve calisanlarinin hayatini devam ettirmek icin satmak zorunda olduklari pahali oyuncaklar




  • Güzel bir söyleşiydi, sağolun.
    Şimdiki kartlar DX12 desteklediğine göre, 11.3'ü de destekliyordur haliyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    quote:

    Orijinalden alıntı: R£DSTON£

    Forumdan tepki gelmemesi; DX 11 - 11.1 - 11.2 (geçmişte 10 - 10.1) durumlarındaki gibi bu sürüm değişimlerinin pek bir şey ifade etmemesinden kaynaklıdır diye düşünüyorum.

    Yani bir şey çıkartıyorlar ama sonra bir kere bile kullanılmadan yok olup gidiyor.Gelecek sürümlerin falan alt yapısını hazırlamak için bunları çıkartıp uğraşıyorlar, zannımca.


    evet onu ben de soyledim dx12'ye hazirlik mi yapiyorlar diye ama bir iki ise yarar bir sey olur win8.1'de kullanilabilir ise oncekiler gibi ise yaramaz bir sey olmayabilir.ayrica yeni donanim da istememesi lazim 11'i bilmem ama 11.1 ve 11.2 icin yazilimla adapte edilmeli cunku bu saatten sonra kimse 11.3 destekli kart cikarmaz cikarsa da kimse almaz.xbox one oyun portlari icin isimize yarar bir sey olabilir diye ilgilendim ben konuyla yoksa onceki .1 .2 olaylarini ciddiye almamistim ama dx12 ile ms xbox one ve pc icin ortak oyun hazirlayacak konsollar artik eskisi gibi degil pek oyun cesidi goremesek de eskisi gibi kotu port oyunlar olmayacak diye dusunuyorum.bir port oyun cikti kimsenin oynamadigi murdered diye ama esas port oyunlar nasil olacak gta5 ile gorecegiz sanirim.

    Ben, DX 11.2 ve 11.3' ü son kullanıcıya sunacaklarından bile şüpheliyim.Firmalar ve geliştiriciler için geçiş aşaması olacaktır bu sürümler.Son kullanıcı için WINDOWS 9 ile beraber direkt olarak DX 12 gelecektir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.