Şimdi Ara

Dip gaz giden Angara'lılar... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
2.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Efenim nasıl anlatsam bilemiyorum,galiba bu hadise sadece Ankara'ya mahsus.Arkamdan gelenleri aynadan takip etmek artık psikolojik olarak takıntı oldu.Adam dipgaz geliyor,yetmiyor tamponun dibine kadar sokulup takip yapıyor.Arkamdan gelenlere yol vermek için yol kenarındanki mayın tarlalarından kaçmak amacıyla ecel terleri döküyorum.Arkamdaki tamponu santimle takip eden şahsiyet önüme yaya,araba çıksa ani frenle çarpma ihtimali %90.Artık trafik sigortasına mı,güveniyor ? Yoksa F1 pilotlarıyla kendini eşdeğer tutup,direksiyon tecrübesine mi ? bilemeyeceğim.Benzin olmuş 5.12 TL devir tasarruf devri,koca şirketler bile ufak hacimli motorlara rağbet ediyorlar.Ama millet maşallah gaz pedallarına zeval gelmesin,dip gaz gidiyorlar.Hele ileride kırmızı ışık yandığını göre göre son sürat gidip,ani frenle duranlar yok mu ? Lunaparkta çarpışan otoları kapma edasıyla saldıran çocuk edasıyla gidiyor sanırsınız.Yokuş aşağı gaz vererek it dalaşına geçenler tamamen ayrı bir dünya.

    Atmosferik 1.2 motor araba 3 kuruş az yaksın diye kıçımızı yırtıyoruz,ki gerçekten de böyle kullanmak hakkını veriyor.Km başına sadece lpg de şehir içi 19-20 kuruş tüketim sergiliyor.Artık yeni nesil turbo araçlar 1/4 oranında gaza basıldığında ok gibi fırlıyorlar ise bilemem.Veyahut arkadaşların maaşları çok dolgun,maddi olarak zirveleri oynuyorlarsa eyvallah lafım yok.Genel itibariyle Ankara trafiğinde gözlemlediğim durum böyle.Şayet hızım da öyle salyangoz misali değil,ara yollarda hızım 50-60 km,otobanda 100-110 km civarında seyir ediyorum.Adamların acelesi olsa hadi neyse,ellerinde sigara veya tesbihler gel keyfim gel.Devlet memuru abilere ise buradan ayrı teşekkür ederim,kurallar dışına çıkmadan evden işe,işten eve usulünce gidip,geliyorlar.Şirket araçları olsa iş yetiştiriyor diyeceğim de,hususi araçlar ve bunlar altında ferrari varmış misali yağdırıyor.Genel itibariyle gözlemlediğim 10 kişiden 5 i böyle.Acaba bu durum sadece Ankara'ya mı,mahsus ?



    Söylediğin birçok konuda haklısın, ben birisine katılmadım, çok hızlı araba kullanmam ama yavaşta kullanmam, sol şeritte gidip de yavaş olanları anlamaya çalışırdım demek ki ekonomininde etkisi varmış,
    (Bir arkadaş beton direk demiş düzeltmek için söyleyeyim çelik direkler)
    Ankara için yapılan analiz gayet bilgilendirici olmuş bence. Akıcı bir şekilde de yazılmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teleferikler evlerin çatılarından indi bindi yapacak sanırım
  • Dip gaz giden Angara'lılar..Damperli kamyon kiralamak sureti ile trafiğe dahil olduktan sonra, halen dip gaz yapmaları halinde sert bir fren yapmak sureti ile telef edilmeleri caiz olan şahsiyetlerden bahsediyorsunuz demek ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    nedense bana denk geliyorlar

    golf kullananlar sıkıstırıyor, ya yanında artislik yapıyor hadi kapısalım tarzında
    passatlardada massallah ferrarı zihniyeti en fazla olanlar, her ışıklarda içinde 25-35yaş arası insan varsa vites boşta vınn vınn ses.
    her vw ciye değil sözüm memurlar genelde vw ye sempati duydugundan ankarada fazla, çoçuklarınada vw alıyor veya çoçukları bunların araçları kullanıyor uğraş dur

    he bide doblo cady vb araçlar, ankarada en tehlikeliler onlar
    herneyse her ilde belli başlı sıkıntılar var, ankarada en azından trafik kitlenmiyor çok fazla, çok fazla paralel yol oldugundan her yere ulaşabiliyorsun. Bazı sıkıntılarınada katlanmak gerek

    ben doğma büyüme ankarayı geçtim köyüm bile burda.

    Ankaranın neresindensin hangi köyündensin ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gladiotürk

    Teleferikler evlerin çatılarından indi bindi yapacak sanırım

    Çatıdan alım, çatıya teslim.
  • Siz Ankara'nın o yollarına, insanlarına yatın kalkın dua edin derim.

    Gelin de Adana'da bir araba sürmeyi deneyin, insan sayısını ve yolları görün, ondan sonra yakının arkadaşlar.
  • 94-99 arası Ankara'da yaşadım. O yıllarda Angaralı muhabbeti, Şahin-Civic-BMW-VW (tabii ki herkes değil) kullanan trafik canavarları ve tabii ki saçma-sapan, helada yazılan Angara şarkıları yoktu yada çok az vardı.

    Ne ara bu hale geldi bu şehir?
    Yazık...
  • Yahu o haltı ben de yiyorum kusura bakmayın. Hele hele sincan dönüşünü geçtikten sonra abanıyorum. Ama sol şeridi de işgal etmeyin be kardeşim. Kenardan kenardan gidin işte, ne var yani sol tarafta anlamıyorum ki
  • Her konuyu VW'ye bağlama yeteneği nolcak
  • Bende Ankaradayim. Surekli dip gaz gidiyorum dediginiz gibi Ozellikle eskisehir yolunda sol seritte fren yapmaya tahammulum yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben başka bir şeyden bahsedecem...eskişehir yolundaki hız radarında 82 km/h yazarken halen 70 ile geçmenin mantığı ne anlamadım gitti...çoğu zaten sinyal kullanmama özürlüsü..vb........................
  • Ben dip gaz gidenlere kızmıyorum. Adamların sucu yok. Beyin yokki anca gaz ve fren kullanıyorlar ortası yok onlar için. Zaten bi yere de gitmiyorlar bi gaz bi fren bodoslama gidiyorlar.
  • Birde ankara memur ve asker şehri. Özellikle cumartesi-pazar trafige cıkmamak lazım
  • Ankarada süratli araba süren kişilerin sağ şeridi kullanmaları gerekir. Bunu bilmeyen kişiler zorluk çekiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren yerine gaza basan bayanları unutmayın.
  • Örnek olarak: Ankara'da İstanbul Yolu'nda yoğun trafiğe rağmen sürekli makaslara girip saçma sapan süren bir sürü insan var. Hele bir de altlarında yetersiz arabalarla bunu yapanlar...

    Geçen gün akşam trafiğinde bir Scirocco ile Focus yarışıyorlardı ve bir kaç kez başka insanlara çarpacak gibi oldular. Diğer insanların suçu ne? Belki araçları çok da güvenli değil, niye insanların hayatları tehlikeye atılıyor.

    Arkadaşa katılıyorum, Ankara'da trafik kötü, insanlar saygısız, bazı bölgeler fazlasıyla...
  • Trafigini bilmem istanbulluyumda arkadas o sokagin ortasindaki direk ne ya nasil bir planlama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba benim değilmi kardesim kapatırım solu dipgaz gelirim sanane laf yapma aç yolu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen bizim hamza abinin şayinle açtık sincanlı mustafayı ulusa gidiyoh bebeler sol şeritten 100 len gidiyolar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Bu malesef sadece Ankara'da değil her yerde böyle. Bende Ankara'da ikamet ediyorum, trafiğinden de nefret ediyorum. En iyisi toplu taşım araçlarını kullanmak. Yukarıda yazılmış olan ilk mesaja sonuna kadar hak veriyorum, eksik bile yazmış...

    Aracımı gün içerisinde farklı bir programım olmadığı müddetçe çalıştırmıyorum. İşe giderkende aracımı kullanmıyorum. Sabah ve akşam trafiğine girerek hem günün başında hemde günün sonunda ne kendimi nede aracımı strese sokmayı sevmiyorum. Gittiğim yer iki vasıta ile gidilen yer olsa dahi toplu taşıma en iyisi Veriyorsun paranı, geçip oturuyorsun. İster kitabını gazeteni oku ister müzik dinle çevreyi seyret.


    Ankara'da trafiğin bu kadar kalabalık olması, öncelikle herkesin özel aracıyla trafiğe çıkmasından kaynaklanıyor. Peki insanlar toplu taşım dururken neden özel aracına biner? İşte asıl sorun bu noktada başlıyor. Ankaranın en büyük ilk üç ilçesini ele alalım.

    Ankara nüfusu 5 milyon 45 bin kişiye ulaşmış bir şehir. Nüfusa göre otomobil sayısı İstanbul'dan fazla!

    Çankaya nüfusu 915 bin ( Kamu kurum ve kuruluşlarının %85 in bulunduğu ilçedir. Cumhurbaşkanlığı, TBMM, Başbakanlık, Genel Kurmay Başkanlığı ve tüm kamu kurum başkanlıkları ve bakanlıklar bu ilçededir. Gün içindeki nüfus 2 milyondan daha fazladır. Gün bu ilçede başlar ve biter. Ankara'nın dört bir yanından sabah trafiği merkeze doğru akar, bu merkezlerin başında Çankaya gelmektedir. Sosyo kültürel yapının en yüksek olduğu ilçedir. Ekseriyetle daha bilinçli insanların ikamet ettiği bölgedir. Ankara'nın her yerine ulaşım bu ilçeden mümkündür. Buna rağmen toplu ulaşımı bir çoğu kullanmaz, gelir seviyesi yüksektir ve yakıt ücreti sorun değildir.

    Kızılay Meydanı



    Keçiören nüfusu 850 bin ( Keçiören Ankaralıların konut yerleşimi için tercih ettiği en büyük ikinci ilçedir. Sosyo kültürel yapı anlamında Çankaya'dan farklılık gösterir. Çankaya'da daha bilinçli ve eğitimi insanlar ikamet ederken, Keçiören'deki yapı biraz farklıdır. Halı çırparlar, ayakkabılarını kapı önlerine koymayı, çekirdek çitleyerek akşam yürüyüşü yapmayı severler. Türkiye'de park, bahçe ve şelalenin en çok olduğu ilçedir.) Hızla artan nüfusuna rağmen 2007de bitirilmesi gereken metro halen bitirilememiş ve otobüs dolmuş seferleri ilçe nüfusuna hizmet veremeyecek durumdadır. Sabah ve akşam saatleri otobüslerde bir sineğin bile giremeyeceği kadar dolu olduğunu görebilirsiniz. İnsanlar balık gibi birbirine yapışarak istiflenir otobüs ve dolmuşlarda.
    Keçiören'in trafik hayatının %70'i bu görmüş olduğunuz yoldan geçer. Sabah trafiğinde bu yol kilitlenmiş durumda olur genelde. O yüzden bir çok Keçiörenli İrfan Baştuğ Caddesini tercih eder, fakat oradaki trafikte buradan farksızdır.



    Yenimahalle nüfusu 600 bin (Ostim Organize Sanayi, İvedik Organize Sanayi, Eskişehir yolu gibi bölgeler ilçenin ekonomi can damarıdır. Ticaret akışının oldukça yüksek olduğu bir bölgedir. Çok değişken bir sosyo kültürel yapısı vardır. Cehaletin dibine girmiş insanlara rastlandığı gibi gelir seviyesi yüksek ve eğitimli insalarlada oldukça fazla karşılaşılabilecek bir ilçedir. Bazı bölgelerinde gecekondulaşma yeni yeni sona ermektedir. İlçenin ticari hacmi yüksektir.) İlçe ulaşımı yetersizdir. İvedik-Batıkent ve Yenimahalle metroları hizmet vermektedir. Fakat büyük bir yüz ölçümüne sahip ilçenin bir çok yerine halen otobüs ve dolmuş hizmeti tam anlamıyla gitmemektedir. Son aylarda yapılmış olan saçma sapan Teleferik sistemi ile gündeme gelmiştir. Büyükşehir Belediyesinin Yenimahalle Şentepe bölgesine yapmış olduğu teleferik hizmetinden bir kaç fotoğraf bunlarda.

    Teleferik direkleri...



    Yenimahalle'de EGO'yu arayıp ulaşım hizmeti ile ilgili hizmet beklediğiniz anda size Teleferik yapıyoruz onu kullanın cevabı alıyorsunuz.


    Şimdi gelelim sözün özüne, Ankara toplu taşımda binbir güçlük çekilen bir kenttir. Ulaşım ücreti Özel Halk Otobüsleri ve dolmuşlarda 2 TL, Belediye Otobüslerinde ise 1.7 TL dir. Ve Türkiye'nin bir çok şehrine göre daha pahalıdır.

    Ankara'da ulaşım Saat 00:00 da sona erer. Yani toplum taşımanın mesaisibiter ve kontak kapanır. Şehir insanların yaşadığı yerlerdir ve insan yaşadığı müddetçe kent ulaşım hizmetlerinin marketlerin açık olması kadar doğal birşey yoktur. Ama böyle bir durum malesef Ankarada yoktur. Saat 9-10 civarı marketlerin hemen hemen hepsi kapanır. Saat 00:00 da ise ulaşım biter.

    Söyleyin bakalım bana böyle bir şehirde siz olsanız toplu taşımayı ne kadar kullanabilirsiniz ?

    Hocam çok güzel bir yazı olmuş. Ben de Ankara'da oturuyorum. Artık bu şehir öyle bir duruma geldi ki. Size neler neler yazabilirim burada ama artık gerek görmüyorum. Sesimi çıkarmayıp en yakın fırsatta kurtulmayı planlıyorum yalnızca. Sonuçta Ankara'lılar memnun olsa gerek durumlarından seçimler belli ve ortada. Camından teleferik izleyen bir Yenimahalleli olarak saygılar. Şu an sular kesilse sabaha kadar içecek su bulamayacağınız şehirden iyi geceler.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.