Şimdi Ara

Dip gaz giden Angara'lılar...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
2.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Efenim nasıl anlatsam bilemiyorum,galiba bu hadise sadece Ankara'ya mahsus.Arkamdan gelenleri aynadan takip etmek artık psikolojik olarak takıntı oldu.Adam dipgaz geliyor,yetmiyor tamponun dibine kadar sokulup takip yapıyor.Arkamdan gelenlere yol vermek için yol kenarındanki mayın tarlalarından kaçmak amacıyla ecel terleri döküyorum.Arkamdaki tamponu santimle takip eden şahsiyet önüme yaya,araba çıksa ani frenle çarpma ihtimali %90.Artık trafik sigortasına mı,güveniyor ? Yoksa F1 pilotlarıyla kendini eşdeğer tutup,direksiyon tecrübesine mi ? bilemeyeceğim.Benzin olmuş 5.12 TL devir tasarruf devri,koca şirketler bile ufak hacimli motorlara rağbet ediyorlar.Ama millet maşallah gaz pedallarına zeval gelmesin,dip gaz gidiyorlar.Hele ileride kırmızı ışık yandığını göre göre son sürat gidip,ani frenle duranlar yok mu ? Lunaparkta çarpışan otoları kapma edasıyla saldıran çocuk edasıyla gidiyor sanırsınız.Yokuş aşağı gaz vererek it dalaşına geçenler tamamen ayrı bir dünya.

    Atmosferik 1.2 motor araba 3 kuruş az yaksın diye kıçımızı yırtıyoruz,ki gerçekten de böyle kullanmak hakkını veriyor.Km başına sadece lpg de şehir içi 19-20 kuruş tüketim sergiliyor.Artık yeni nesil turbo araçlar 1/4 oranında gaza basıldığında ok gibi fırlıyorlar ise bilemem.Veyahut arkadaşların maaşları çok dolgun,maddi olarak zirveleri oynuyorlarsa eyvallah lafım yok.Genel itibariyle Ankara trafiğinde gözlemlediğim durum böyle.Şayet hızım da öyle salyangoz misali değil,ara yollarda hızım 50-60 km,otobanda 100-110 km civarında seyir ediyorum.Adamların acelesi olsa hadi neyse,ellerinde sigara veya tesbihler gel keyfim gel.Devlet memuru abilere ise buradan ayrı teşekkür ederim,kurallar dışına çıkmadan evden işe,işten eve usulünce gidip,geliyorlar.Şirket araçları olsa iş yetiştiriyor diyeceğim de,hususi araçlar ve bunlar altında ferrari varmış misali yağdırıyor.Genel itibariyle gözlemlediğim 10 kişiden 5 i böyle.Acaba bu durum sadece Ankara'ya mı,mahsus ?







  • Şu Ankara'da dönmeyi bilen, hareket etmeyi durmayı bilen, trafiğin ortasında sap gibi bekleyip kendisine korna çaldırmayan sürücüler görürsem araç kullanmaktan zevk alacağım.

    Bence trafikte seri olacaksın, nerde ne yapacağını bileceksin.. 1 litre -2 litre az yaktırcam diye kasmanın alemi yok.. Yakıtı dolduran binsin otomobile. Ne yapalım ülkemizde yakıt pahalı işte o yüzden diğer masraflardan kısarsın yada fazla mesai yaparsın sigara içiyorsan sigarayı bırakırsın bir şekilde karşılık ayıracaksın.

    1.3-1.4 araca da az yaktırcam diye uğraşacaksan, buyur toplu taşıma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 7 Mayıs 2014; 4:02:35 >
  • Para var huzur var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Şu Ankara'da dönmeyi bilen, hareket etmeyi durmayı bilen, trafiğin ortasında sap gibi bekleyip kendisine korna çaldırmayan sürücüler görürsem araç kullanmaktan zevk alacağım.

    Bence trafikte seri olacaksın, nerde ne yapacağını bileceksin.. 1 litre -2 litre az yaktırcam diye kasmanın alemi yok.. Yakıtı dolduran binsin otomobile. Ne yapalım ülkemizde yakıt pahalı işte o yüzden diğer masraflardan kısarsın yada fazla mesai yaparsın sigara içiyorsan sigarayı bırakırsın bir şekilde karşılık ayıracaksın.

    1.3-1.4 araca da az yaktırcam diye uğraşacaksan, buyur toplu taşıma

    Bencede. Öyle bir hale geldik ki kimse arabasından zevk alamaz oldu.Yılda 2000 km yapan arkadaşım 1.3 dizel aldı. Sebebi de az yakmasıymış ! Madem öyle alma araba paran da sende kalsın mazotunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şirket arabasi çok var onlar dizel olduğu için tork yüksek seri arabalar genelde, çakal çok , sonradan görme Mercedes bmw alan çok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece Angarada yoklar ancak ankarada kilometrekareye dusen problemli surucu sayisi Turkiye ortalamasinin ustunde.
    Yoksa ayni familyadan uyeleri izmitte samsunda manisasa ve kadim anadolumun hemen her noktasinda gormek ve yasamak mumkun..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • keyfim istediği gibi giderim valla sol şeridi kapatmadıktan sonra bir sıkıntı yok. 40 km de legal 80 de legal. istediği kadar gelsin yapışsın arkama. ben yavaş gitmekten keyif alıyorum yavaş gidiyorum. iş ev arası 4-5 km .
  • 06 plaka araçların çoğunun LPG'li olmasının da etkisi var bunda. Ben de Ankaralıyım, modifiyeli Şahin,106-206 GTI, e36 Bmw, saxo, Astra Gsi gördüysen uzak duracaksın. Bu araçların toplanma merkezi Ankara'dır. Başka hiçbir yerde bu kadar yok. Kavşaklarda yanlamadan dönmeyen Şahin yok denecek kadar az. Hele o Şahinlere egzoz diye resmen soba bacası takanlar yok mu? Sanırım o arabalar tek vites, daha 2nci vitese atanı görmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hoca sende soldan uyuz uyuz gitme ,madem ekonomi yapıcan çekil sağ şeride sallana sallana git sana kimse karışmaz ,ama sol şerit senin sahsi şeridin değil,hem millete yol verme sonrada buradan serzenişte bulun... millete sövme,inan sen ne kadar sövüyorsan aynen sanada o kadar sövüyorlar solu kapattığın için bilesin...şahsen ben sövüyorum,sağ şerit bomboş adama 2 km öteden selktör yapıyorum hala inadına geçmiyor,ne küfür ediyorum bir bilsen...madem derdin ekonomi o zaman yerin sağ şerit...

    hele otobanda 100 soldan ile gidiyorsan
  • en soldan yada orta şeritten 2.vites hızında istanbul yolu yada eskişehir yolundan gidenlere bende uyuz oluyorum. hele birde cepa ya girecek olup da orta şeritten dönüş yapanların bol bol kulaklarını çınlatıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    hoca sende soldan uyuz uyuz gitme ,madem ekonomi yapıcan çekil sağ şeride sallana sallana git sana kimse karışmaz ,ama sol şerit senin sahsi şeridin değil,hem millete yol verme sonrada buradan serzenişte bulun... millete sövme,inan sen ne kadar sövüyorsan aynen sanada o kadar sövüyorlar solu kapattığın için bilesin...şahsen ben sövüyorum,sağ şerit bomboş adama 2 km öteden selktör yapıyorum hala inadına geçmiyor,ne küfür ediyorum bir bilsen...madem derdin ekonomi o zaman yerin sağ şerit...

    hele otobanda 100 soldan ile gidiyorsan


    Nokta..!




  • adam açıyor ankaranın bağlarını, sonra gaza geliyor.
  • Yazdıklarınızın konuyla ne alakası var şahsen anlayamadım. İnsanların araç kullanma alışkanlıklarından dert yanmış konuyu açan, siz tutmuş Keçiörende oturanların sosyo kültürel olarak Çankayadakilerden daha düşük olduğunu yazmışsınız. Şahsen ben Ankarada Mamakta büyüdüm Keçiörende oturuyorum ama zamanımın çoğunu Çankayada geçirdim(Lise,üniversite,iş) şahsen aralarında bahsettiğiniz gibi uçuk farklar göremedim. Böyle bir konuya gelip insanları oturdukları ilçeye göre cahil, bilinçli vs. diye kategorize etmenin ne gereği var!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    Bu malesef sadece Ankara'da değil her yerde böyle. Bende Ankara'da ikamet ediyorum, trafiğinden de nefret ediyorum. En iyisi toplu taşım araçlarını kullanmak. Yukarıda yazılmış olan ilk mesaja sonuna kadar hak veriyorum, eksik bile yazmış...

    Aracımı gün içerisinde farklı bir programım olmadığı müddetçe çalıştırmıyorum. İşe giderkende aracımı kullanmıyorum. Sabah ve akşam trafiğine girerek hem günün başında hemde günün sonunda ne kendimi nede aracımı strese sokmayı sevmiyorum. Gittiğim yer iki vasıta ile gidilen yer olsa dahi toplu taşıma en iyisi Veriyorsun paranı, geçip oturuyorsun. İster kitabını gazeteni oku ister müzik dinle çevreyi seyret.


    Ankara'da trafiğin bu kadar kalabalık olması, öncelikle herkesin özel aracıyla trafiğe çıkmasından kaynaklanıyor. Peki insanlar toplu taşım dururken neden özel aracına biner? İşte asıl sorun bu noktada başlıyor. Ankaranın en büyük ilk üç ilçesini ele alalım.

    Ankara nüfusu 5 milyon 45 bin kişiye ulaşmış bir şehir. Nüfusa göre otomobil sayısı İstanbul'dan fazla!

    Çankaya nüfusu 915 bin ( Kamu kurum ve kuruluşlarının %85 in bulunduğu ilçedir. Cumhurbaşkanlığı, TBMM, Başbakanlık, Genel Kurmay Başkanlığı ve tüm kamu kurum başkanlıkları ve bakanlıklar bu ilçededir. Gün içindeki nüfus 2 milyondan daha fazladır. Gün bu ilçede başlar ve biter. Ankara'nın dört bir yanından sabah trafiği merkeze doğru akar, bu merkezlerin başında Çankaya gelmektedir. Sosyo kültürel yapının en yüksek olduğu ilçedir. Ekseriyetle daha bilinçli insanların ikamet ettiği bölgedir. Ankara'nın her yerine ulaşım bu ilçeden mümkündür. Buna rağmen toplu ulaşımı bir çoğu kullanmaz, gelir seviyesi yüksektir ve yakıt ücreti sorun değildir.

    Kızılay Meydanı
     Dip gaz giden Angara'lılar...


    Keçiören nüfusu 850 bin ( Keçiören Ankaralıların konut yerleşimi için tercih ettiği en büyük ikinci ilçedir. Sosyo kültürel yapı anlamında Çankaya'dan farklılık gösterir. Çankaya'da daha bilinçli ve eğitimi insanlar ikamet ederken, Keçiören'deki yapı biraz farklıdır. Halı çırparlar, ayakkabılarını kapı önlerine koymayı, çekirdek çitleyerek akşam yürüyüşü yapmayı severler. Türkiye'de park, bahçe ve şelalenin en çok olduğu ilçedir.) Hızla artan nüfusuna rağmen 2007de bitirilmesi gereken metro halen bitirilememiş ve otobüs dolmuş seferleri ilçe nüfusuna hizmet veremeyecek durumdadır. Sabah ve akşam saatleri otobüslerde bir sineğin bile giremeyeceği kadar dolu olduğunu görebilirsiniz. İnsanlar balık gibi birbirine yapışarak istiflenir otobüs ve dolmuşlarda.
    Keçiören'in trafik hayatının %70'i bu görmüş olduğunuz yoldan geçer. Sabah trafiğinde bu yol kilitlenmiş durumda olur genelde. O yüzden bir çok Keçiörenli İrfan Baştuğ Caddesini tercih eder, fakat oradaki trafikte buradan farksızdır.
     Dip gaz giden Angara'lılar...



    Yenimahalle nüfusu 600 bin (Ostim Organize Sanayi, İvedik Organize Sanayi, Eskişehir yolu gibi bölgeler ilçenin ekonomi can damarıdır. Ticaret akışının oldukça yüksek olduğu bir bölgedir. Çok değişken bir sosyo kültürel yapısı vardır. Cehaletin dibine girmiş insanlara rastlandığı gibi gelir seviyesi yüksek ve eğitimli insalarlada oldukça fazla karşılaşılabilecek bir ilçedir. Bazı bölgelerinde gecekondulaşma yeni yeni sona ermektedir. İlçenin ticari hacmi yüksektir.) İlçe ulaşımı yetersizdir. İvedik-Batıkent ve Yenimahalle metroları hizmet vermektedir. Fakat büyük bir yüz ölçümüne sahip ilçenin bir çok yerine halen otobüs ve dolmuş hizmeti tam anlamıyla gitmemektedir. Son aylarda yapılmış olan saçma sapan Teleferik sistemi ile gündeme gelmiştir. Büyükşehir Belediyesinin Yenimahalle Şentepe bölgesine yapmış olduğu teleferik hizmetinden bir kaç fotoğraf bunlarda.

    Teleferik direkleri...
     Dip gaz giden Angara'lılar...

     Dip gaz giden Angara'lılar...


    Yenimahalle'de EGO'yu arayıp ulaşım hizmeti ile ilgili hizmet beklediğiniz anda size Teleferik yapıyoruz onu kullanın cevabı alıyorsunuz.


    Şimdi gelelim sözün özüne, Ankara toplu taşımda binbir güçlük çekilen bir kenttir. Ulaşım ücreti Özel Halk Otobüsleri ve dolmuşlarda 2 TL, Belediye Otobüslerinde ise 1.7 TL dir. Ve Türkiye'nin bir çok şehrine göre daha pahalıdır.

    Ankara'da ulaşım Saat 00:00 da sona erer. Yani toplum taşımanın mesaisibiter ve kontak kapanır. Şehir insanların yaşadığı yerlerdir ve insan yaşadığı müddetçe kent ulaşım hizmetlerinin marketlerin açık olması kadar doğal birşey yoktur. Ama böyle bir durum malesef Ankarada yoktur. Saat 9-10 civarı marketlerin hemen hemen hepsi kapanır. Saat 00:00 da ise ulaşım biter.

    Söyleyin bakalım bana böyle bir şehirde siz olsanız toplu taşımayı ne kadar kullanabilirsiniz ?

    Bilgilendirici mesajınızı zevkle okudum. Haber bülteni tarzında yazmışsınız. Teşekkürler. O teleferik direkleri nedir öyle? Mahallenin ortasında koca beton direkler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: replastone

    Yazdıklarınızın konuyla ne alakası var şahsen anlayamadım. İnsanların araç kullanma alışkanlıklarından dert yanmış konuyu açan, siz tutmuş Keçiörende oturanların sosyo kültürel olarak Çankayadakilerden daha düşük olduğunu yazmışsınız. Şahsen ben Ankarada Mamakta büyüdüm Keçiörende oturuyorum ama zamanımın çoğunu Çankayada geçirdim(Lise,üniversite,iş) şahsen aralarında bahsettiğiniz gibi uçuk farklar göremedim. Böyle bir konuya gelip insanları oturdukları ilçeye göre cahil, bilinçli vs. diye kategorize etmenin ne gereği var!!!

    İşte Mamakta oturup Keçiörende büyümenin sonucu bu olsa gerek. Arkadaş, kendi düşünceleri boyutunda trafikteki sıkıntılı bir durumdan dert yanmış, bende bu durumun toplu taşıma ile giderilebileceğini, şehrin sosyokültürel yapısı, ulaşım araçlarının kullanma alışkanlığı ve altyapı ve trafik sorunundan bahsettim. Bunu böyle anlayamayacak kadar "zeki" bir insansın sanırım !




  • Sierre34 kullanıcısına yanıt
    Sabırla okuduğunuz için ben teşekkür ederim.

    O teleferik direkleri projesini ve yapım maliyetini üstlenmiş Büyükşehir Belediyesinin birer şaheseri. Sokak ortasında yükselen anlamsız direkler...


    Şehirde bir tarz olmalı.. Mimari bir tarz.. Ama önce zihniyet tarzının değişmesi şart !
  • Tamam haklısın ben Mamakta büyüyüp Keçiörende oturduğum için aptalım, cahilim. Konuya ne amaçla yazarsan yaz ister trafik sorunu olsun ister başka şey insanların zekasını, bilinçli olup olmadığını oturdukları ilçeyle ilişkilendiremezsin. Falanca ilçede oturanlar cahil, filanca ilçede oturanlar çağdaş diye genelleme yapamazsın Yarın birgün Çankaya ya da Yenimahallenin elit semtlerinden birine taşınırsam heralde senin gibi çağdaş, bilinçli, aydın bir insan olurum bende. Konuya geliş amacını ve alttan alttan ne yapmak istediğini de anlamadım sanma.
  • bide ankarada kırmızı ışık yanarken sağa dönmenin serbest olduğunu düşünen hanzolar var. siz ışıkta beklediğinizde arkadan çakma iksenon farlarıyla selektör yaparlar.

    bu sağa dönüş saçmalığını ankaradan başka yerde görmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker1041 -- 7 Mayıs 2014; 11:09:20 >
  • Sol şeritten ağır ağır giden insanın böyle durumlardan şikayet etmesi çok anlamsız. Hem adamın parası da gaza basması da kimseyi ilgilendirmez. Bende topuklayıp gitmem ama gidene de karışmam istediği gibi gitsin geçerim sağa yada orta şeride işime bakarım. Trafikte herkes birbirine kendi istediği gibi gitmesi gerektiğini dayattığı için böyle sorunlar çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: replastone

    Tamam haklısın ben Mamakta büyüyüp Keçiörende oturduğum için aptalım, cahilim. Konuya ne amaçla yazarsan yaz ister trafik sorunu olsun ister başka şey insanların zekasını, bilinçli olup olmadığını oturdukları ilçeyle ilişkilendiremezsin. Falanca ilçede oturanlar cahil, filanca ilçede oturanlar çağdaş diye genelleme yapamazsın Yarın birgün Çankaya ya da Yenimahallenin elit semtlerinden birine taşınırsam heralde senin gibi çağdaş, bilinçli, aydın bir insan olurum bende. Konuya geliş amacını ve alttan alttan ne yapmak istediğini de anlamadım sanma.

    Sen sabah sabah neyin kafasını yaşıyorsun ya ? Nedir bu sendeki aşağılık kompleksi? Benim kimseye cahil aptal vs gibi doğrudan yada dolaylı bir şekilde bir söylemim olmadı. Ne alakası var söylediklerinin? Sen nereye gidersen git o düşüncen ve hayat tarzında seninle birlikte gelecek o yüzden sen hep senin düşündüğün gibi bir adam olacaksın bence...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.