Şimdi Ara

DİKKAT!! HEPSİBURADA HEPSİPAY ÜZERİNDEN DOLANDIRICILIK!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
1
Favori
24.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
266 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SON EDİT: Arkadaşlar arayıp hediye çeki tanımladılar. kişiden kesinlikle sipariş kodu ve her turlu kanit ile gidip şikayetci olmamı yani savcılığa gitmemi soylediler. Dijital urun oldugu icin ne olursa olsun iade olmayacagini soylediler.


    Üst edit: Arkadaşlar birkaç arkadaşın ısrarlı uyarısıyla yasal olmayan şekilde kartım kullanılarak alınan filmbox ve bein connect hesaplarını ileride sorun yaşanabileceği sebebiyle vermeme ve bekletme kararı aldık. Bu konuda hayal kıriklığına uğrattığımız forumdaşlardan özür diliyorum.


    Edit: Konuya yorum yapıp öne çıkaranların arasından iki kişiden birine dolandırıcıların kartımı kullanarak aldıkları bein connect 2 aylık diğerine ise filmbox 6 aylık üyelik kodu hediye edilecektir.


    Arkadaşlar lütfen dikkatli olun. Üşenmeyip okuyunuz.

    Önceki gün laptop chrome tarayıcı üzerinden hepsiburadadaki kayıtlı kredi kartımı ve hepsiburadanın hepsipay ödeme sistemini kullanarak bir laptop soğutucu aldım.


    dün gece Saat 00:05’de hepsiburadadan

    3.850 tl hepsipay cüzdanınıza iade edildi

    1.970 tl hepsipay cüzdaniniza iade edildi

    diye mesaj aldım ve irkildim.


    Hepsiburada uygulamasina girip baktigimda hepsipay cizdanimda bu toplam meblağın oldugunu gördüm.


    iki adet sipariş verilmiş ve kolayca alışveriş yapilabilsin ve kredi kartını iptal etsem bile bakiye hepsiburadada kalsın diye sipariş iptal edilerek tutar hepsipay’a aktarılmıştı.


    Hemen şifre ve eposta adresimi degistirdim fakat dolandırıcı kişi o esnada 250 tllik toplu sipariş vermişti bile. Direkt musteri hizmetlerini aradım müşteri temsilcisinin eli ayağına dolaşmış olacak ki beni beklemeye aldiginda hat kesildi dedi. Hatti kendinin kestigine eminim.


    Ardindan tekrar musteri temsilcisine ulastim siparişleri iptal ettirdim fakat 70 tllik “dijital kod siparişi” bana mesaj olarak yollandığı için iptal edemeyeceğini ve bir üst yetkiliye bildirilecegini söyledi.


    tabi bu esnada hepsipaydaki bakiyemi hemen kredi kartina geri aktardım. Yani gece gece 5-6 binliradan olacaktim ki dikkatim sayesinde 70 tlden oldum. ilk müşteri temsilcisi httı bilerek kapatmasaydı 70tl de gitmeyecekti.. neyse


    Gelelim problemlere


    Şahıs hesabıma giriş yaptiginda herhangi bir bildirim ya da uyarı gelmedi.


    Kayitli işbank kredi kartimdan 3850 tllik ve 1970 tllik alisveris yapilmasina rağmen hicbir sekilde doğrulama kodu ya da bilgilendirme mesaji gelmedi.


    3D güvenlik doğrulaması çalışmadı (Banka suçu hepsiburadaya hepsiburada suçu bankaya attı)


    En önemlisi durumun başından sonuna kadar müşteri temsilcisiyle görüşülmesine rağmen her seyin apaçık dolandırıcılık olduğunun belli olmasına rağmen kullanıcı hepsiburada oluşturduğum iade talebine dijital ürün olduğu için iade alamıyoruz diye yanıt verdi ve savcılığa gidin dediler.


    Sistemde iki aşamalı dogrulama ve 3D güvenlik doğrulaması eksikliği var.


    öneriler

    +Hepsipay gibi saçma cüzdan uygulamalarını kullanmayın.

    +Her zaman dijital kart kullanın.

    +Kredi kartınızı sitelere kayıt etmeyin.

    +Pc üzerinden işlem yapmamaya çalışın, cracklı oyun uygulama ve windows kullanmayın.


    70 tl terine 5-6 bin tl olsaydı hepsiburada yine sizi yanlız bırakacaktı. Oysa aracılığını yaptığı satıcıya durumu bildirip dijital içeriklerin kullanılıp kullanılmadığını denetlemesini isteyebilir ve iade gerçekleştirebilirdi ama bunu yapmadı.

    LÜTFEN ÖNE ÇIKARIN




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANIL007 -- 14 Haziran 2021; 12:26:45 >







  • Yapılacak İşlemler:


    1. Kredi Kartını tamamen kapatacaksın.
    2. Yeni Kredi Kartı al. 4-5 Tane Sanal Kart aç, Belirli limitler tanı her sanal kartı farklı yer de kullan. Babam'da 20 bin tl limit var. 5 kart açtım 2 bin tl limit ekledim Migros,Sok,Amazon,Hepsiburada hep farklı kart veriyorum.
    3. Windows'unu 10-15 tl ye lisans alarak kullan ve bilgisayarını formatlamalısın.
    4. Adliye'ye Savcılığa git hepsiburada ve Kart bilgilerini alan kişiden şikayetçi ol. Hepsiburada'da tüm ip bilgileri mevcut adam hemen bulunur.
    5. Bankaya git harcama itirazında bulun.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    HEPSİPAY DOLANDIRICILIĞINA DİKKAT!

    Son zamanlarda, Hepsipay üzerinden gerçekleştirilen dolandırıcılık vakalarında artış gözlemlenmektedir. Bu dolandırıcılıklar, genellikle onaylı hesaplar kullanılarak yapılmakta ve kredi kartı bilgilerinizi ele geçirmeye çalışmaktadır.

    Hepsipay hesabınızı iptal etmek ve bu dolandırıcılıklara karşı kendinizi korumak için şu adımları izleyebilirsiniz:

    • Hepsipay hesabınıza giriş yapın.
    • "Ayarlar" bölümüne gidin ve "Hesabımı Kapat" seçeneğini tıklayın.
    • Talebinizi onaylayın.

    Hesabınızı kapattıktan sonra, kredi kartı bilgilerinizi iptal etmeniz ve yeni bir kart başvurusu yapmanız önerilir. Ayrıca, Hepsipay'e para iadesi talebinde bulunabilirsiniz.

    Bu dolandırıcılıklardan korunmak için aşağıdaki önlemleri almanız önemlidir:

    • Güvenli ve benzersiz parolalar kullanın.
    • Hesabınıza iki faktörlü kimlik doğrulama ekleyin.
    • Bilinmeyen kaynaklardan gelen bağlantılara tıklamayın.
    • Kişisel bilgilerinizi asla üçüncü şahıslarla paylaşmayın.

    Hepsiburada yetkilileri, bu dolandırıcılıklarla mücadele etmek için çalışmaktadır ancak yine de dikkatli olmanız ve önlem almanız önerilir. Şüpheli herhangi bir işlemle karşılaşırsanız, derhal Hepsipay müşteri hizmetleriyle iletişime geçin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bankana harcama itirazinda bulun, 70 TL'ni geri al.

  • Hocam hepsipay ile ödeme yapılmış. Kredikartıbdan dirket harcama olarak görünmüyor.

  • Konuya yorum yapıp öne çıkaranların arasından iki kişiden birine dolandırıcıların kartımı kullanarak aldıkları bein connect 2 aylık diğerine ise filmbox 6 aylık üyelik kodu hediye edilecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANIL007 -- 12 Haziran 2021; 22:24:59 >
  • problem düzelmedi mi ?

  • Zuko kullanıcısına yanıt

    Sonuçlanması en az 6 ay sürüyo. Steamden 40tl ye aldığım oyun gelmedi, itiraz ettim hala sonucu bekliyorum

  • TulparHAN kullanıcısına yanıt

    Hepsiburada sanki bilerek isteyerek almışım da iade etmek istiyormuşum gibi yaparak dijital urunlerde iade olmadigini soyledi. Ben begenmedigim icin iade etmiyorum ki dolandiricilik var burada.

  • sigaraböreği kullanıcısına yanıt

    adam 5000 tllik dijital kod alsaydi bunun dolandiricilik oldugu ortadayken yine ide edilemeyecekti insanı korkutan bu.

  • ANIL007 kullanıcısına yanıt

    Yapılacak İşlemler:


    1. Kredi Kartını tamamen kapatacaksın.
    2. Yeni Kredi Kartı al. 4-5 Tane Sanal Kart aç, Belirli limitler tanı her sanal kartı farklı yer de kullan. Babam'da 20 bin tl limit var. 5 kart açtım 2 bin tl limit ekledim Migros,Sok,Amazon,Hepsiburada hep farklı kart veriyorum.
    3. Windows'unu 10-15 tl ye lisans alarak kullan ve bilgisayarını formatlamalısın.
    4. Adliye'ye Savcılığa git hepsiburada ve Kart bilgilerini alan kişiden şikayetçi ol. Hepsiburada'da tüm ip bilgileri mevcut adam hemen bulunur.
    5. Bankaya git harcama itirazında bulun.
  • TulparHAN kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Kredi kartını iptal ettirdim. Sanal kart mantıklı bir seçenek. Adliyeye gitmeyeceğim. Windowsu yeni kurmustum orjinaldi cracklı birkac oyun indirmistim. Norton ile tarattım temizledi. Tekrar formata gerek var mı acaba.
  • ANIL007 kullanıcısına yanıt

    Bilgisayar'dan şüpheniz varsa evet tekrar temiz bir kurulum yapın. Norton kullanmayın. Kaspersky kullanın.


    Sistem enfekte olduysa format şart başka bir çözümü yok.


    Adliye'ye gitmezseniz paranızı geri alamazsınız ve yapan kişinin yanına kâr kalır. Dilekçe ücretsiz veriliyor ve o kişi hemen yakalanır

  • Geçmiş olsun.. Bedeli çok büyük olmayan bir tecrübe olmuş neyseki.. sanal kart ve sınırlı limit kullanılmalı alışverişlerde..
  • Crackli oyun uygulama kullanmayın :)))>
  • birincisi olay hepsiburadanin sucu degil sende. 3d secenegi alisveris yaparken istege bagli seciliyor. Senin bilgilerin çalınmış iken kredi karti bilgilerinle bu tarz bir dolandiricilik yaşamaman veya magdur olmaman için kartının online alisverislerinde sms ile onaylamayi aktif ettirmen gerekiyor. Hepsiburadanin suçlu olduğu yer senin bu islemi iptal ettirmek istemene rağmen iptal etmemesidir. Senin su anda yapman gereken ilk hareket calinan tum bilgileri etkisizlestirmek

    kredi kartini kapatmak

    sifreni yenilemek

    tanimli bilgileri adres vs kaldirmak

    baska kullandigin kredi kartlari varsa buna benzer onlari da internete kapatmak.


    ardından bilgisayarinda virus taramasi yaptiracaksin.

    format atacaksin.

    bir daha crackli hicbir uygulamayi kullanmayacaksin.

    guvenliginden emin olmadigin uygulamaları da bilgisayarina kurmayacak veya calistirmayacaksın

    Ben sibergüvenlik sektöründe toplam 4 yıldır aktif calisiyorum. benzer vakalar kurumsal firmalarda yaşanmasın diye o kadar fazla önlem alıyoruz ancak yine de bilinçsiz insanların bu tarz bedava uygulama oltasina düşmesi nedeniyle saldirganlara kapi aciliyor. Bizim tespit ettiğimiz vakalarda adam o kadar umursamaz oluyor ki akliniz şaşar.


    Size tavsiye ettiklerimi mutlaka uygulayın lütfen.





  • Sanal kart en iyisi, kafan rahat bir kere. Hatta eşe dosta kendilerine hediye almaları için bile verilir. Limit var huzur var.
  • Bazı bankalarda sanal kart tek alışverişlik işliyor. Alışverişten sonda o iptal oluyor. Sonra diğeri için tekrar açman gerek bu çok güzel bir şey mesela. Alışveriş limitlerinizi kısın yüksek mevlalar yapmayın. Şifre onaylı sistemi hep aktif kalsın.
  • Alışverişlerimi sadece sanal kart ile yapıyorum. Ürünün değeri neyse sanal karta limiti yüklüyorum alışverişimi yapıp çıkıyorum.

    Gerisi hikaye.

  • Cinali1 C kullanıcısına yanıt
    Hocam sadece hepsiburada şifrem çalındı kredi kartı bilgilerim çalınmadı zaten kayitliydi. Yine de iptal ettirdim. En azından iki aşamalı doğrulamanın mutlaka bu tür siteler tarfından kullanılması lazım. 3D securenin her alışverişte kesin kullanılabilmesi lazım. Benim sorumluluğum tabiki var şifremi kaptırmış olabilirim ama burada hepsiburadanın tek suçu iadeyi almamak değil daha yüksek güvenlik tedbiri sağlaması şart. Alabilecekleri birçok tedbir var. Milyonlarca kişinin kişisel bilgi ve kartlarından sorumlu bu tür siteler. Kullanıcı bilinçsiz diyip kesip attırmak bu sitelerin sorumluluktan kaçınmasına sebep olur. Pandemide hemen bütün sistemlerini eve servis market servisi olarak güncelleyip değiştirebilen bu sitelerin basit güvenlik tedbirlerinden kullanıcıyı sorumlu tutmaları akıl almaz ve sorumluluktan kaçmaktır. Umursamazlıktır.
  • Her alışverişte 3D securenin kullanılması.
    İki aşamalı doğrulma servisinin herkes icin kullanılabilmesi
    Hesaba başka bir konumdan giriş yapılmaya çalışıldığında uygulamaya bildirim gönderilmesi. Bu benim gibi basit bir kullanicinin aklina gelen tedbirler sadece.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.