Şimdi Ara

[DH] V O L V O for L I F E (281. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.309
Cevap
39
Favori
910.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 279280281282283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mfarg

    Volvo S40 Dizel 2008 Arac Sahibiyim 2012 nin 12 ayında 2. el olarak 102 bin de aracı aldım. Bu ana kadar da gayet memnunum. Gecenlerde Mersin Erdemli İlcesine yakın bir yerden 100 Tl lik Mazot aldım 500 m gitmeden Kırmızı bir Ünlem isareti ile Motor sistemi acil bakım diye mesaj yazdı ancak gece ve pazar oldugundan ve otobanda oldugumdan bakıma K.Marasta gittim Bilg a baglandıgında Yakıt Katalizatör katkı sıvısı eksilmis bakım (katkı sıvısı ) gerek seklinde uyarı imis. Yakıt filt sini mi degistirelim dedik O da 120 Tl imis onun degistirilmesi ile uyarının düzelmesi garantisini vermediler temizleyince belki gecer diye temizledik ama gene de uyarı ısıgı sönmedi. Fort servisleri bakar diye(Zira K.Maras ‘a en yakın servis_volvo_ Adana’da) Fort a gittik O da Aracınız 120 bin km de Katalizatör komple değişecek araban 111500 de: Oldu olacak komple değişelim … (komple derken sadece katalizatör: 3000 TL sensör 200, küsür boru 300 küsür ,2 lt. katkı sıvı: 600-700 Tl derken Sizin anlatacağınız 4000 küsür TL masraf çıkarınca ya siz bana bu arabayı mı sattıracaksınız dedim) zira lt si 300 TL ile 500 TL arasında olan Katalizatör sıvı katkısı 120 de zaten tamamen degisecek 2 lt si yaklaşık 600-700 TL belki 300 TL ile sıvı ekleyerek çözeriz ama garantisi yok ve 120 bin de Katalizatör zaten değişmesi gerekir seklinde bir yorum aldım. Ve internetten kendim de aractırırken bu formdaki samimi arkadaşların bilgilerine ve tecrimelerine bas vurma daha sonra karar verme aklıma geldi . Ancak Daha önceki Tamircilerim inde tavsiyesi ile Fürt marka yakıt katkısı da aldım yakıt deposundan bosalttım . Ancak Tamircime de söyledim Aracımda son yakıt alımından yani bu (ünlem –uyarı kat. motor bakımı)işaretinin çıkmasından az önceki yakıt alımında cekic gücünde herhangi bir düşme veya tekleme falan olmadı yaklacık 300 küsür km gitmeme rağmen hem de saatte 160-170 lerle…Simdi tecrübeli arkadaşlardan bana akıl ve bilgi vermesini istirham ediyorum acil yardım lütfen

    Dizel partikül filtresi euloys adında bir sıvı ve mazot kullanarak partikülleri yakıyor.

    İki çözüm yolu var;

    1- Sistemi komple iptal ettireceksiniz, aynı motor'un euro 3 emisyonundaki yazılımı yüklenecek, katalizorün içi boşaltılacak, dış görünümü muayene sorun olmaması amacıyla koruınacak. Bunun maliyeti 800-1000 lira ve ömür boyu çözüm ama sizin ve başkalarının sağlığını tehlekiye atar.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-volvo-s40-dizel-icin-dpf-dizel-partikul-filtresi-iptali-87303587/detay

    2- Önce katkı maddesi eklenip mototr makineye bağlanıp rejenerasyon yaptırılacak, sorun çözülmezse komple sistem değişecek.

    komple sistemin değişmesi arkadaşın belirttiği üzere 4,000 tl.lik bir sistemidir sizce.

    pahalı değil mi?

    ebay de filtre 300, sıvı ise 50 pound civarı, bir de serviste yazılımsal işi var.

    yani normalde en fazla 2000 falan olmalı ama bizim servisler malum...

    http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Volvo-Ford-for-Diesel-Fuel-Additive-Eolys-oil-C30-V50-C70-S40-/110938865153?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19d478be01#ht_500wt_1288

    http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S40-1-6-TD-DPF-DIESEL-PARTICULATE-FILTER-D4164T-2004-2007-/130737315878?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AVolvo%7CModel%3AS40&hash=item1e708d2026#ht_1162wt_1271




  • bence araca adm katkısı eklenip aracın arıza kaydını silip silmediğine bakılmalı adm katkısını özel volvo servislerinde bi ihtimal bulabilirsiniz ama en güzeli adanadaki volvo yetkili servisine gidip araca bakıttırmanız
    daha öncede adm katkısı için konuşulmuştu yanılmıyorsam adm katkısı her yakıt alışınıza göre depoya gereken miktarda katkı maddesini gönderir. adm nin deposu arka dingilin üstünde kalıyor yakıt deposuna yakın bi yerde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ylv77

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mfarg

    Volvo S40 Dizel 2008 Arac Sahibiyim 2012 nin 12 ayında 2. el olarak 102 bin de aracı aldım. Bu ana kadar da gayet memnunum. Gecenlerde Mersin Erdemli İlcesine yakın bir yerden 100 Tl lik Mazot aldım 500 m gitmeden Kırmızı bir Ünlem isareti ile Motor sistemi acil bakım diye mesaj yazdı ancak gece ve pazar oldugundan ve otobanda oldugumdan bakıma K.Marasta gittim Bilg a baglandıgında Yakıt Katalizatör katkı sıvısı eksilmis bakım (katkı sıvısı ) gerek seklinde uyarı imis. Yakıt filt sini mi degistirelim dedik O da 120 Tl imis onun degistirilmesi ile uyarının düzelmesi garantisini vermediler temizleyince belki gecer diye temizledik ama gene de uyarı ısıgı sönmedi. Fort servisleri bakar diye(Zira K.Maras ‘a en yakın servis_volvo_ Adana’da) Fort a gittik O da Aracınız 120 bin km de Katalizatör komple değişecek araban 111500 de: Oldu olacak komple değişelim … (komple derken sadece katalizatör: 3000 TL sensör 200, küsür boru 300 küsür ,2 lt. katkı sıvı: 600-700 Tl derken Sizin anlatacağınız 4000 küsür TL masraf çıkarınca ya siz bana bu arabayı mı sattıracaksınız dedim) zira lt si 300 TL ile 500 TL arasında olan Katalizatör sıvı katkısı 120 de zaten tamamen degisecek 2 lt si yaklaşık 600-700 TL belki 300 TL ile sıvı ekleyerek çözeriz ama garantisi yok ve 120 bin de Katalizatör zaten değişmesi gerekir seklinde bir yorum aldım. Ve internetten kendim de aractırırken bu formdaki samimi arkadaşların bilgilerine ve tecrimelerine bas vurma daha sonra karar verme aklıma geldi . Ancak Daha önceki Tamircilerim inde tavsiyesi ile Fürt marka yakıt katkısı da aldım yakıt deposundan bosalttım . Ancak Tamircime de söyledim Aracımda son yakıt alımından yani bu (ünlem –uyarı kat. motor bakımı)işaretinin çıkmasından az önceki yakıt alımında cekic gücünde herhangi bir düşme veya tekleme falan olmadı yaklacık 300 küsür km gitmeme rağmen hem de saatte 160-170 lerle…Simdi tecrübeli arkadaşlardan bana akıl ve bilgi vermesini istirham ediyorum acil yardım lütfen

    Dizel partikül filtresi euloys adında bir sıvı ve mazot kullanarak partikülleri yakıyor.

    İki çözüm yolu var;

    1- Sistemi komple iptal ettireceksiniz, aynı motor'un euro 3 emisyonundaki yazılımı yüklenecek, katalizorün içi boşaltılacak, dış görünümü muayene sorun olmaması amacıyla koruınacak. Bunun maliyeti 800-1000 lira ve ömür boyu çözüm ama sizin ve başkalarının sağlığını tehlekiye atar.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-volvo-s40-dizel-icin-dpf-dizel-partikul-filtresi-iptali-87303587/detay

    2- Önce katkı maddesi eklenip mototr makineye bağlanıp rejenerasyon yaptırılacak, sorun çözülmezse komple sistem değişecek.

    komple sistemin değişmesi arkadaşın belirttiği üzere 4,000 tl.lik bir sistemidir sizce.

    pahalı değil mi?

    ebay de filtre 300, sıvı ise 50 pound civarı, bir de serviste yazılımsal işi var.

    yani normalde en fazla 2000 falan olmalı ama bizim servisler malum...

    http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Volvo-Ford-for-Diesel-Fuel-Additive-Eolys-oil-C30-V50-C70-S40-/110938865153?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19d478be01#ht_500wt_1288

    http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S40-1-6-TD-DPF-DIESEL-PARTICULATE-FILTER-D4164T-2004-2007-/130737315878?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AVolvo%7CModel%3AS40&hash=item1e708d2026#ht_1162wt_1271

    tam yeri gelmişken sorayım, bilenlerin cevap vermesini rica ediyorum,

    diyelimki bu parçaları (fitre sıvı) nasıl Türkiyeye getirtilebilinir, veya aracın diğer parçalarını.

    yol ve yöntemleri nedir.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orkun91

    bence araca adm katkısı eklenip aracın arıza kaydını silip silmediğine bakılmalı adm katkısını özel volvo servislerinde bi ihtimal bulabilirsiniz ama en güzeli adanadaki volvo yetkili servisine gidip araca bakıttırmanız
    daha öncede adm katkısı için konuşulmuştu yanılmıyorsam adm katkısı her yakıt alışınıza göre depoya gereken miktarda katkı maddesini gönderir. adm nin deposu arka dingilin üstünde kalıyor yakıt deposuna yakın bi yerde

    ben adanadayım, istenirse yardımcı olabilirim. servisin telefonu: 0322 441 17 17
  • sayın orkun91:

    mfarug nickli arkadaş zaten adana volvoya uğramış...

    belirttiğiniz yöntem denenmiştir diye düşünüyorum,

    sevgili hesheit üstadında belirttiği 100 bin kmyi de aştığına göre dizel partikülün değicek gibi duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mfarg

    Volvo S40 Dizel 2008 Arac Sahibiyim 2012 nin 12 ayında 2. el olarak 102 bin de aracı aldım. Bu ana kadar da gayet memnunum. Gecenlerde Mersin Erdemli İlcesine yakın bir yerden 100 Tl lik Mazot aldım 500 m gitmeden Kırmızı bir Ünlem isareti ile Motor sistemi acil bakım diye mesaj yazdı ancak gece ve pazar oldugundan ve otobanda oldugumdan bakıma K.Marasta gittim Bilg a baglandıgında Yakıt Katalizatör katkı sıvısı eksilmis bakım (katkı sıvısı ) gerek seklinde uyarı imis. Yakıt filt sini mi degistirelim dedik O da 120 Tl imis onun degistirilmesi ile uyarının düzelmesi garantisini vermediler temizleyince belki gecer diye temizledik ama gene de uyarı ısıgı sönmedi. Fort servisleri bakar diye(Zira K.Maras ‘a en yakın servis_volvo_ Adana’da) Fort a gittik O da Aracınız 120 bin km de Katalizatör komple değişecek araban 111500 de: Oldu olacak komple değişelim … (komple derken sadece katalizatör: 3000 TL sensör 200, küsür boru 300 küsür ,2 lt. katkı sıvı: 600-700 Tl derken Sizin anlatacağınız 4000 küsür TL masraf çıkarınca ya siz bana bu arabayı mı sattıracaksınız dedim) zira lt si 300 TL ile 500 TL arasında olan Katalizatör sıvı katkısı 120 de zaten tamamen degisecek 2 lt si yaklaşık 600-700 TL belki 300 TL ile sıvı ekleyerek çözeriz ama garantisi yok ve 120 bin de Katalizatör zaten değişmesi gerekir seklinde bir yorum aldım. Ve internetten kendim de aractırırken bu formdaki samimi arkadaşların bilgilerine ve tecrimelerine bas vurma daha sonra karar verme aklıma geldi . Ancak Daha önceki Tamircilerim inde tavsiyesi ile Fürt marka yakıt katkısı da aldım yakıt deposundan bosalttım . Ancak Tamircime de söyledim Aracımda son yakıt alımından yani bu (ünlem –uyarı kat. motor bakımı)işaretinin çıkmasından az önceki yakıt alımında cekic gücünde herhangi bir düşme veya tekleme falan olmadı yaklacık 300 küsür km gitmeme rağmen hem de saatte 160-170 lerle…Simdi tecrübeli arkadaşlardan bana akıl ve bilgi vermesini istirham ediyorum acil yardım lütfen

    Yapma hocam yau, gecmis olsun, bende s40 alsammi diye sorarken 4000tl lik problem korkuttu iyice...
    Çok gecmis olsun tekrardan ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2008 öncesinde adm katkısı yok...
    adm sadece kurum temizler zamanında müdahale ile sorun çıkarmaz.
  • merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum aracım 2005 model s40 1.6. alalı yaklaşık 2 ay oldu bugün benzin pompası arızalandı ankarada bir özel servise gittim parçacıda fiyat çok uçuk çıktı (850 TL). tavsiyeniz nedir bu modellere uygun diğer yan ürünler hakkında bilgisi olan varsa bilgilendirirse çok sevinirim.şimdiden teşekkürler...
  • Şimdi bir iki sorum olacak bu adm sıvısı ile katalizör katkı sıvısı aynı şeyler değil mi ? Birde sorun yaşayan arkadaşın aracının sıvısı bittiği için mi yoksa katalizör sistemi arıza verdiği için mi bu kadar tutar yüksek çıkmış ?
  • Sayın 19can84,

    Hayatımda hiç dizel araç kullanmadım, ilgim de olmadığı için bilmiyorum ama çok merak ettim; yukarıda söyledikleriniz dizel araçta insan sağlığına ve çevreye zararlı bir işlem yapılabildiğini, anlaşılamaması için kamufle edildiği ve hatta sahibinden.com'da ilan vererek alenen yapıldığı anlamına mı geliyor? Aydınlatırsanız sevinirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    Sayın 19can84,

    Hayatımda hiç dizel araç kullanmadım, ilgim de olmadığı için bilmiyorum ama çok merak ettim; yukarıda söyledikleriniz dizel araçta insan sağlığına ve çevreye zararlı bir işlem yapılabildiğini, anlaşılamaması için kamufle edildiği ve hatta sahibinden.com'da ilan vererek alenen yapıldığı anlamına mı geliyor? Aydınlatırsanız sevinirim...

    Özetle evet.

    Yalnız kanunen yanlış bir durum yok ortada.

    Ayrıca tüketim de düşecektir.
  • arkadaşlar bir sorum olacak ben 2000 model s40 2.0t kullanıyorum. araç 300.000 km de şuan ve lpg taktırdığımdan beri 10.000 de en az 2lt yağ yakıyor bu yüzden kullandığım motor yağını değiştirmek istiyorum.(kullandığım yağ mobil1'in bir modeli 10w-40 ya da 10w-60 olması lazım) sizin öneriniz nelerdir. bir de tam sentetik yağ ile diğer yağlar arasındaki fark nedir. bor katkısı kullanmamı önerirmisiniz?
  • Tam sentetik yağ koy ben castrol 5 40 edge kullanıyorum 10000 km de yarım litre yağ yakıyor yakıyor demekte yanlış olur çoğunlukla hızlı ve devirli kullanıyorum buharlaşma vs daha fazla oluyor aracım s80 t5 226hp tam sentetik yağ kullanırım 20 bin kmde yağ değişirim aracım 300 bin km de sorun yaşamadım. motor silk yağ katkısıda kullandım 2 litre yağ yakması anormal yalnız bende mobil kullanırken yağ tüketimi şimdikinden biraz fazlaydı. Ama 2 litre olmadı birde ağ çubuğunun üst çizgisini geçme yoksa hemen fazla yağı yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: irresistible333

    Sayın 19can84,

    Hayatımda hiç dizel araç kullanmadım, ilgim de olmadığı için bilmiyorum ama çok merak ettim; yukarıda söyledikleriniz dizel araçta insan sağlığına ve çevreye zararlı bir işlem yapılabildiğini, anlaşılamaması için kamufle edildiği ve hatta sahibinden.com'da ilan vererek alenen yapıldığı anlamına mı geliyor? Aydınlatırsanız sevinirim...

    Özetle evet.

    Yalnız kanunen yanlış bir durum yok ortada.

    Ayrıca tüketim de düşecektir.

    Teşekkürler, yeni bir şey öğrenmiş oldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Tam sentetik yağ koy ben castrol 5 40 edge kullanıyorum 10000 km de yarım litre yağ yakıyor yakıyor demekte yanlış olur çoğunlukla hızlı ve devirli kullanıyorum buharlaşma vs daha fazla oluyor aracım s80 t5 226hp tam sentetik yağ kullanırım 20 bin kmde yağ değişirim aracım 300 bin km de sorun yaşamadım. motor silk yağ katkısıda kullandım 2 litre yağ yakması anormal yalnız bende mobil kullanırken yağ tüketimi şimdikinden biraz fazlaydı. Ama 2 litre olmadı birde ağ çubuğunun üst çizgisini geçme yoksa hemen fazla yağı yakıyor.

    ilginiz için teşekkürler. birde castrol edge serisini deneyeceğim. bor katkısıda ekleyeceğim. ben genelde 15.000 km'de yağ değiştiriyorum. 5.000km'de bir 1lt yağ ekliyorum.
  • bende bir tecrübemi paylaşayım.

    2004 s40 1.6 lpgli araç

    daha önce castrol magnetec kullanıyor idim.

    5-40 tam sentetik edge kullandım en son yağ değişiminde.

    bendede eksiltme var sanki.

    10-40 da yoktu.

    sonuçta şu karara vardım. 5-40 edge kaliteli ama araç 100 bin km olunca 10-40 magnetec daha verimli oluyor motor için.

    10-40 kalın yağ ve eksiltme yapmıyor.

    5-40 ince yağ olunca kısmende olsa eksiltme yapıyor sanki.

    sonuç: aracı yeni ve km düşüklerde 5-40 edge kesinlikle öneririm.

    km 100 bin ve üzeri olupta aracı biraz 5 yaş üzeri ise o zamada 10-40 castrol magnetec yağı öneririm.

    yağın viskozitesi olarak her iki yağda aracım için uygun zaten. kullanımda herhangi bir problem olmaz.

    son bir konu: kitapçığında kesinlikle motor katkı maddeleri kullanmayınız yazıyor. ben şahsen kullanmıyorum.

    saygılar.




  • Ylv77 katılıyorum ancak şu an doğuda çok soğuk bir yerdeyim geçen kış -45 olmuş ankarada ikende evim yüksek bir yerde idi çok rüzgar alıyordu yine kalın yağ kullanamadım. Bilimsel olarak yazılanlar doğru
    ancak ege marmara akdenz hariç ülke iklim şaetlarına kalın geliyor bahsertiğiniz yağlar bu kalın yağ olayı yakıt tüketiminizi artırır kışında zor çalışır. zaten arkadaş 10-40 veya 10-60 kullanmış. Geriye 20-50 kalıyorki bu aracada bu yağ konmaz. Benbelkide yanılıyorum mobilden castrole geçince yağ tüketimim azaldı. Sadece tavsiye castrol 10-60 da denenebilir. Ancak edge tam sentetik magnatec yarı sentetktir

    Bor katkısına gelince normal yağ katkılarından farklı aşınmış yerleri kapıyor sürtünme azalıyor motor sessizleşiyor buda yakıt tüketimini etkiliyor. Yine bor powern sitesinde onlrc otomobil firması referans verilmiş
    sonuç itibariyle arkadası üzmek istemem ama hangi yağı koyarsan koy 10 bin kmde 2 litre anormal ötesi. Birçok sebebi olabilir basitten gitmek lazım yere damlama var mı başımıza geldi yağ tapasını iyi sıkmamış veya tapa dibindeki conta bozulmuş bile olabilir bunlar en basitten başlayarak motor revizesine gidecek kadar uzanan bir süreç mesela sabah ilk çalıştırmada yağ eksik olmadığı halde yağ lambası geç sönüyor mu? bu aşınmış motoru işaret eder bunun gibi onlarca soruyla çözüm bulunabilir. Bakımlı br volvo için 300 bin km motor ömrünün yrısı bile değildir. Ama geçmişni bilmek lazım yabancı forumlarda 700 bnin üstünd
    e revize edilmemş km de araçlar vardır
    lpg yokken yağ eksiltme ne kadardı lpg yağ sarfiyatını artırır ama bu asla 2 litre olmaz. vs vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 31 Ağustos 2012; 14:39:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu bor power katkısını kullandıktan sonra;

    aracın çekişinde, çalışma koşullarında ve eksiltme vs. hususlarında belirgin bir fayda gördünüz mü?

    önerirmisiniz.?

    ben hiç kullanmadım kitapçığındaki uyarıdan dolayı.

    kullanım kitapçığının 156 ncı sayfasında yağ: benzinli ve dizel motorlar başlığı altındaki kısımda.

    koyu harflerle : "Hiçbir koşulda yağ katkı maddeleri kullanmayın."

    yazıyor. onun için kullanmadım bu güne kadar.

    bu ikaza ne kadar uyulur bilmiyorum.

    saygılar.

    özel mesaj bakarmısınız bu arada.

    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Ylv77 katılıyorum ancak şu an doğuda çok soğuk bir yerdeyim geçen kış -45 olmuş ankarada ikende evim yüksek bir yerde idi çok rüzgar alıyordu yine kalın yağ kullanamadım. Bilimsel olarak yazılanlar doğru
    ancak ege marmara akdenz hariç ülke iklim şaetlarına kalın geliyor bahsertiğiniz yağlar bu kalın yağ olayı yakıt tüketiminizi artırır kışında zor çalışır. zaten arkadaş 10-40 veya 10-60 kullanmış. Geriye 20-50 kalıyorki bu aracada bu yağ konmaz. Benbelkide yanılıyorum mobilden castrole geçince yağ tüketimim azaldı. Sadece tavsiye castrol 10-60 da denenebilir. Ancak edge tam sentetik magnatec yarı sentetktir

    Bor katkısına gelince normal yağ katkılarından farklı aşınmış yerleri kapıyor sürtünme azalıyor motor sessizleşiyor buda yakıt tüketimini etkiliyor. Yine bor powern sitesinde onlrc otomobil firması referans verilmiş
    sonuç itibariyle arkadası üzmek istemem ama hangi yağı koyarsan koy 10 bin kmde 2 litre anormal ötesi. Birçok sebebi olabilir basitten gitmek lazım yere damlama var mı başımıza geldi yağ tapasını iyi sıkmamış veya tapa dibindeki conta bozulmuş bile olabilir bunlar en basitten başlayarak motor revizesine gidecek kadar uzanan bir süreç mesela sabah ilk çalıştırmada yağ eksik olmadığı halde yağ lambası geç sönüyor mu? bu aşınmış motoru işaret eder bunun gibi onlarca soruyla çözüm bulunabilir. Bakımlı br volvo için 300 bin km motor ömrünün yrısı bile değildir. Ama geçmişni bilmek lazım yabancı forumlarda 700 bnin üstünd
    e revize edilmemş km de araçlar vardır
    lpg yokken yağ eksiltme ne kadardı lpg yağ sarfiyatını artırır ama bu asla 2 litre olmaz. vs vs.

    aracı alalı 2 yılı geçti yaklaşık 90.000 km yol yaptım bunun 30.000 civarını benzinle yaptım lpg takılı değildi. bu zamanlarda arabaya kesinlikle yağ eklediğimi hatırlamıyorum. ama ne olduysa lpg taktırınca oldu. araç yağ eksiltmeye başladı. şuana kadar yerde bir damlama görmedim. geçen yıl turbonun bir yerinden yağ kaçağı vardı onu yaptırdım. tapa bölgesinden bir damlama kesinlikle yok. yağ lambası çalıştığı anda sönüyor. belki aşınmış motor olabilir ama o zamanda neden araç benzin kullanımında yağ yakmıyordu. bende bilmiyorum çok devirli araç kullanan biride değilim (tabiki paralı otobanlar hariç). olmadı servise gittiğim zaman bir kaçak varmı diye sorayım. ama servisteki ustanın bana söylediği lpg'li s40ların yağ yakma sorununun olduğu yönündeydi. bende bu yüzden pek aldırış etmedim bu soruna. artık dikkat edeceğim. revize gerekmiyodur umarım.
    bir şey daha sormak istiyorum bu bor katkısını kullanan arkadaşlar varsa ne marka katkı maddesi kullanmamı önerirsiniz. saygılar.




  • sahte bor katkısı piyasada çok. Orjinal olsun çok farketmez ben motorsilk koydum. Yere yağ damlamaz çünkü altta koruyucu tabla var onu söküp bakmak lazım. Siz motor yağ markasını değiştirin 10 bin km de 1 litre lpg li araçlarda kabul edilebilir değerler yinede aşınmış motor olmasa bile bir yerde kaçak var diye düşünüyorum. Ama basitten giderek yağ markasını değiştirin motorsilk koyup koymamak size kalmış ben faydasını gördüm. Sonra yeniden ölçün. Değişim esnasındada alt tabla sökülünce motorun altından motora ışıkla baktırın yağ kaçağı varmı birde tabla içine bakın basitten başlayarak sorunu çözmeye calışın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 279280281282283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.