Şimdi Ara

:::DH TEMPRA TeAm::: (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.262
Cevap
24
Favori
608.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: parisorlu

    arkadaşlar burasıda güzel.neden buluşmaya devam etmiyoruz



    arkadasım buradada yazısalım ama bak senin en son mesajından beri kaç kişi ziyaret edip mesaj yazmış.buraya çok tempra kullanan uğramıyor yani.

    bu site veya baska bir site çok önemli değil....önemli olan biribirimize yardımcı olmak...
  • emektar bir tempracı olarak yeni siteniz ve clubunüz hayırlı olsun.1992 sxak ve 1993 model 2.0 ie kullanırken aldığım zevki hala unutamıycam arabalardır.hele üsten çift ekzantrikli 2000 cc lik motor zamanının performans ve konfor harikasıydı.almayı düşünen yada yeni kullanmaya başlayan arkadaşlara tavsiyem kesinlikle ne yaptığını bilmeyen ustaların eline vermemeleri gereken bir araç.
    piyasası olmuş yada olmamış önemli deyil bu donanım ve konfor bu fiyata başka hiç bir aracta kesinlikle yoktur.
    parçasının olmamasıda koca bir yalandan ibaret.tofaş her türlü yedek parçayı sağlıyor ama fiyatları hala çok pahalı.
    saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tempraclube

    merhaba arkadaşlar bende tempra sahibiyim bugüne kadar çok arabaya bindim ama tempra gibi rahatına binmedim hala garajımda 1 tane var 94 tempra s .. bugün 2007 kasası çıksa gözüm kapalı alırım ve ayrıca en genç tempra kullanıcılarından biriyim.. benide klubünüze kabul ederseniz sevinirim

     :::DH TEMPRA TeAm:::



    2007 model düşünüyorsun ama arabada satılık kağıdı camda duruyor. 2007 model almak niyeti var heralde... Tabi şaka




  • geçen hafta kaza yaptım tempram perte gitti o araç sadece forumu renklendirmek içindi ama yenisi çıksa gözüm kapalı alırım
  • arabam gitti ama en azından tempraya karşı önyargılı olanlara arabam cevabını kazada verdi 140 la otobanda bi araca çarptım sonra bariyerlere girdim ve kabinde hiç bişey yoktu ama aracın dışı gitti burnum bile kanamadan çıktım arabadan ve çarptığım araçta volkswagen boraydı artık oda yürümez durumda
  • büyük geçmiş olsun.keşke böyle bir kazayla tempranın kalitesi belgelenmeseydi.allah korumuş.büyük geçmiş olsun.
  • saol arkadaş
  • artık tempram olmasa bile burdayım arkadaşlar temprayla ilgili bi sorununuz olursa sorabilirsiniz yedek parça vs.
  • arkadaşlar foruma yeni üye oldum bendede 91 TEMPRA SX 1.6 var acaba ön cam fiyatlarından haberi olan varmı?
  • tempranın2007 modeli çıksa satamayız diyemi düşünüyo üreticiler.
    yeni tempra çıksa üretilmeden bayağı satar diye düşünüyorum.
    saygılar...
  • merhaba bende de tempra var 99 model gri 1.6 motor yeni aldım klima falan var karbüratörlü bundan önce de bi tempram var 2.0 motor 93 model onu hurdaya verdim kaza yapınca bende tam bir tempra hastasıyım çok rahat olduklarını düşünüyorum.ilk çıktıklarında makam arabası olarak kullanılıyordu bu arabalar.yanlız yeni aldığım tempra da diğer 2.0 gibi arka camlar otomotik değil aynalar elektrikli değil arka camda silcek yok sis farları yok bu özellikler 1.6 motorların hangisinde bulunuyor allahtan klima var.bide hep merak etmişimdir enjeksiyonlu ile karbüratörlünün ne farkı var
  • arkadaşım aracının model uzantısı ne acaba belirtmemişsin.zannedersemki 99 sx galiba dijital kasanın en baz versiyonu senin dediğin özellikler sxak lerde mevcut bide 99 model 1.6 mpı enjeksiyonlu modellerde
  • Arkadaşlar benim aracımdada arıza uyarı lambaları kızarık yanmaya başlamıştı.bende tamir ettirmek istemiştim ama 60 ytl istemişlerdi. Daha önce diğer forumlarda tamiri anlatılmıştı.bende arıza uyarı lambalarını sürekli yanmasını sağlayan arızalı kondansatörleri değiştirdim.resim çektim ve sizlerle paylaşmak istedim.

    Not :

    1- benim aracım 1995 model tempra SXA .resimlerde gözüken göstergenin versiyonu “02” sizlerin göstergesi farklı olabilir.(ör.enjeksiyonlu modellerin bir kısmı)

    2- yerine takılan kondansatörlerde “mikrofarat” biriminin aynı olması çok önemli imiş. “volt” birimi ise düşük olmamalı ama yüksek olabilirmiş.düşük volt olanı takarsak yüksek volt geldiği zaman patlarmış.( ELEKTRONİK USTASI ÖYLE SÖYLEDİ). Ben “1 mikrofarat 63 volt “ olan kondansatörün yerine “1 mikrofarat 100 volt” taktım.çünkü bulamadım. Su an hersey normal.hatta daha iyi.

    3- değiştirdiğim kondansatörler ( PHİLİPS MARKA MAVİ RENKLİ OLANLAR)—6 adet

    10 mikrofarat 63 volt ---- 2 adet
    100 mikrofarat 25 volt ---- 2 adet
    1 mikrofarat 63 volt ---- 1 adet
    1000 mikrofarat 16 volt ---- 1 adet

    RESİMLER

     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::




  • arkadaslar temmuz ayı basında tatile çıkmıştım.Ve taile çıkınca ankara'ya ugradım ve oto ünlüden bir kaç parca aldım.parcalar

    tempra - tipo sx (digital olanlar)

    digital gösterge çercevesi-----118 ytl (tofaş orjinal)
    digital gösterge filmi-----------35 ytl
    silgi takımı (kollar ile beraber)--15 ytl (2 adet)
    bagaj fitili---------------------15 ytl (opar marka)
    iki kapı arasındaki fitil----------30 ytl (lancia marka) 2 adet


    şimdi gösterge tıkırtı problemim vardı.sorun kalmadı.gösterge yazılarım silinmişti.tekrar canavar gibi oldu.resimleri ekledim.


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::




  • ARKADASLAR TATİLE ÇIKMADAN ÖNCE ARACIMIN DEBRİYAJ BASKI BALATA VE BİLYASI, PRİZDİREK KEÇESİ, EKSANTRİK (TRİGER) KAYIŞ VE DİĞER KAYIŞLAR,MOTOR YAĞI NI DEĞİŞTİRMİŞTİM.RESİM VE FİYATLAR ASAĞIDADIR.

    DEBRİYAJ SETİ (ORJİNAL VALEO)------ 125 YTL (BASKI BALATA BİLTA)
    PRİZDİREK KEÇESİ---------------------5 YTL (LANCİA)
    MOTOR KULAK TAKOZU----------------20 YTL (SANZUMAN TARAFI)
    MOTOR YAĞI--------------------------25 YTL
    YAĞ FİLTRESİ--------------------------5 YTL
    HAVA FİLTRESİ (OPAR MARKA)----------6 YTL
    TRİGER VE MOTOR KAYIŞLARI-----------20 YTL (DAYCO MARKA)
    İŞÇİLİK-------------------------------- USTANIZA BAĞLI..

    RESİMLER

     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::



    ===========================================================================================================================================================================================================================================

    TEMPRA MOTOR REKTEFESİ (1,6 SXA)

    ARACIMA KIŞ BAKIMI YAPMAYA KARARVERDİM.ANTİFİRİZ VS KOYACAKTIM.AMA ARACIM 2 HAFTADIR SU EKSİLTİYORDU.SU KAÇIRAN YERİ ARADIM AMA BULAMADIM.TAMİRCİME GİTTİM.BERABER ARADIK AMA BULAMADIK.ARACIN SU SICAKLIĞI 90 DERECEYE GELİNCE HAVA YAPIYORDU.VE SİLİNDİR CONTASININ YANMIŞ OLDUĞUNA KARAR VERDİK.

    ( BU ARADA ARACIMA HARARET YAPTIRMADIM.AMA HAZİRAN AYINDA TATİLE GİDERKEN RADYATÖR HORTUMUM DELİNMİŞ RADYATÖR SUYU BOŞALMIŞ HARARET DERECESİ 110 DERECE SINIRINA GELMİŞ AMA HEMEN SU TAKVİYESİ YAPMAM NEDENİ İLE NORMALE DÖNMÜŞTÜ.ARACIMDA YAĞ YAKMA VEYA PERFORMANS KAYBI YOKTU.)

    SİLİNDİR KAPAK CONTASINI SÖKMEK İÇİN MOTORU PARCALADIK.SİLİNDİR KAPAĞINI ÇIKARDIĞIMIZDA PİSTONLARIN BİR TANESİ BİZİ PEK MEMNUN ETMEDİ.NEDENİ İSE PİSTON ÜZERİNDE ÇOK AZ KURUM VARDI VE SİLİNDİRDE YANMA OLMADIĞINA İŞARETTİ.YANİ PİSTON AŞINMIŞ VE KAÇIRIYORDU.NORMALDE SİLİNDİRİN TÜM YÜZEYİNDE KURUM OLMASI GEREKİR.VE BU GÜZEL BİR YANMA OLDUĞUNU GÖSTERİR.KURUM OLMAYAN PİSTONU ÇIKARINCA SEKMANININ KIRIK OLDUĞUNU GÖRDÜK..

    REKTİFİYE USTASINA ÖLÇÜM YAPTIRMAYA KARAR VERDİK.ÖLÇÜM YAPILDIKTAN SONRA SONUÇ MOTORUN REKTİFİYE OLMASI GEREKTİĞİYDİ.

    DURUM BÖYLE OLUNCA KARŞIMIZA 2 TANE SECENEK ÇIKTI.

    1- MOTOR YAĞ YAKMADIĞI VE ÇEKİŞ KAYBI OLMADIĞI İÇİN MOTORUN SİLİNDİR CONTASINI DEĞİŞTİREREK MOTORU TOPLAMAK

    2- REKTEFE EDEREK TOPLAMAK.

    UZUN BİR DÜŞÜNME VE BİLGİ ALIŞVERİŞNDEN SONRA ( MALUM MASRAFLI BİR DURUM )REKTEFE ETMEYE KARAR VERDİM.

    BİLGİ VE RESİMLERİ SİZLEREL PAYLASIYORUM..ALLAH HERKESİ DAHA BÜYÜK DERTLERDEN KORUSUN..

    ::::::::MALİYET:::::::

    SUAN BELLİ DEĞİL...




     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 9 Ekim 2007; 10:45:02 >




  • 01/07/2007 tarihi itibari ile tatile çıkmadan aracıma bakım ve tamir için aldığım yedek parcalar ve fiyatları.bazılarını ankaradaki oto ünlü'den bazılarını ise bulunduğum yerden aldım.

    tempra sxa 1995 model

    digital gösterge çercevesi-----118 ytl (tofaş orjinal)
    digital gösterge filmi-----------35 ytl
    silgi takımı (kollar ile beraber)--15 ytl (2 adet)
    bagaj fitili------------------------15 ytl (opar marka)
    iki kapı arasındaki fitil----------30 ytl (lancia marka) 2 adet
    triger kayış----------------------10 ytl (dayco)
    debriyaj seti (valeo orjinal)----125 ytl (baskı balata bilya)
    pirizdirek keçesi (lancia)----------5 ytl
    motor kulagı (Sanzuman tarafı)--20 ytl
    hava filtresi (opar)----------------6 ytl
    yağ filtresi-------------------------5 ytl
  • Teşekkürler @mavis717 arkadaşım, gerçekten faydalı bilgiler...
    Ben de tam 10 yıldır 1994 SXA kullanıyorum. (1600 CC , karbüratörlü , benzinli.) Birçok yeni araca bindim, ama bu arabalardaki yolculuk rahatlığı ve konfor, birçok yeni araçta yok.


    Arkadaşlar, aranızda temprasının motorunu rektefiye ettiren var mı acaba? Bizimki 156.000 km olmasına rağmen, çekişi oldukça düştü ve iyileştirmek istiyoruz. Rektefiye etsek, ciddi anlamda performans farkı yaşanır mı? Bu konuda fikir verebilir misiniz?

    Ayrıca az da olsa, motor yağ yakıyor. Zaten ilk aldığımız zamanlarda bile yakıyordu. Yağ yakma problemini giderebilen var mıdır içinizde? Bu konuda neler yapılabilir?

    Tüm arkadaşlara teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msakalar

    Teşekkürler @mavis717 arkadaşım, gerçekten faydalı bilgiler...
    Ben de tam 10 yıldır 1994 SXA kullanıyorum. (1600 CC , karbüratörlü , benzinli.) Birçok yeni araca bindim, ama bu arabalardaki yolculuk rahatlığı ve konfor, birçok yeni araçta yok.


    Arkadaşlar, aranızda temprasının motorunu rektefiye ettiren var mı acaba? Bizimki 156.000 km olmasına rağmen, çekişi oldukça düştü ve iyileştirmek istiyoruz. Rektefiye etsek, ciddi anlamda performans farkı yaşanır mı? Bu konuda fikir verebilir misiniz?

    Ayrıca az da olsa, motor yağ yakıyor. Zaten ilk aldığımız zamanlarda bile yakıyordu. Yağ yakma problemini giderebilen var mıdır içinizde? Bu konuda neler yapılabilir?

    Tüm arkadaşlara teşekkürler.



    motor rektifiyesi konusunda rektifiye ettirsen performans yükselir ama ne kadar bilmiyorum.çünkü sıfır motorlu tempra kullanmadım.kıyaslama yapamıyorum.ve araclarımız (bendede 95 sxa var ) 86 beygir yani son model araclar kadar performans yok.ama randuman alabilirsin.maliyet olarak 600-700 ytl fiyat veriyorlar.

    yağ yakma konusunda araclarımız azda olsa yağ yakıyor veya keçe patlatarak yağ atıyor.buda yaklasık 5000 kmde yaklasık 1 lt.fazla yakıyorsa sorun var demektir.




  • TEMPRA-TİPO SİS FARI /SİS FARI CAMI ve SİS FARI AMPULU DEĞİŞİMİ

    Arkadaşlar yoldan sıçrayan cakıl tasları veya bir yere çarparak sis farlarımız zaman zaman kırılıyor.Bir çok tempra ve tipoda sis farları kırılmış ve içlerine çamur ve su girmiş vaziyettedir.Bu görüntü beni sinir etmektedir.Benim aracımın sis farlarıda ; yeni dökülen asfalttan sıçrayan çakıl nedeni ile camları kırıldı. Sis farı komple değişimi biraz masraflı olduğu için bende kendim sis farı camlarını değişitirdim. Burada kendi yapmış olduğum çalışmalarımı açıklıyorum.


    *******BURADAKİ YAZI VE RESİMLER BİLGİ NİTELİĞİNDEDİR.DOĞACAK HASAR VE KAZALARDAN HİÇ BİR ŞEKİLDE SORUMLULUK KABUL EDEMEM.BUNLARI YAPIP / YAPMAMAK KİŞİNİN KENDİ SORUNUDUR********

    Ve uğraşmak isteyenlerede” Kolay Gelsin” diyorum.



    SİS FARI CAMI DEĞİŞİMİ VE SİS FARI AMPULU DEĞİŞİMİ

    SİS FARI CAMI DEĞİŞİMİ


    1- Sis farı aşagıda işaretlenmiş vida deliklerinden tornavida yardımı ile vidaları sökülür ve elektrik kablosu söküldükten sonra dışarıya doğru çekilerek çıkartılır.
    2- Sis farı çıkartıldıktan sonra sis farını tutan dış çerçeve kendini tutan silikonlardan bir bıçak yardımı ile kesilerek çıkartılır
    3- Sonra sis farı camı gövdeden kendini tutan silikonlar kesilerek çıkartılır
    4-Gövdede kalan silikon artıkları temizlenir.
    5-Camcıya gidilerek sis farının gövde kısmından tasmayacak ölçüde cam kestirilir. Tercihen biraz daha kalın olabilir. İsteyen renklide kestirebilir.
    6-Kesilen camlar sis farı gövdesine silikon yardımı ile yapıştırılır. silikon güzel sürülmelidir yoksa sis farınız su alabilir.
    7-Sis farına çıkarılan dış çerçevesi takılır
    8-Silikonların kuruması için en az 12 saat sis farı dik bir konumda düz bir yerde bekletilmelidir.
    9- Artık sis farı eskisi gibi sağlam olmuştur. Sökülen sıra ile tersten takip edilerek sis farı yerine takılır.

    SİS FARI AMPUL DEĞİŞİMİ

    *** Bu işlem sis farı arabada takılı ikende yapılabilir.****

    1-Elektrik bağlantısı kabloyu çıkartarak kesilir.
    2-Sis farı arkasında kapağı tutun 4 adet vida sökülmelidir
    3-Sonra kapak çıkartılır.
    4-Sis lambası ampulu karşınızdadır.ampulu tutan tırnaklar bastırıp yana iterek açılır ve sis lambası ampulunu çıkartılır. Yerine sağlam olan yenisini takılır. Ampulu tutan tırnaklar yerine takılır.bağlantılar kontrol edilir.
    5-Kapak tekrar yerine takılır.Kapağın yerine düzgün oturduğundan emin olunmalıdır.Yoksa sis farının içine su girebilir.
    6-Kapak vidaları yerine takılır.Elektrik bağlantısı yapılır.Sis lambası yakılarak kontrol edilir.

    ŞİMDİ RESİMLERLE ANLATALIM

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    1-Sis farı aşagıda işaretlenmiş vida deliklerinden tornavida yardımı ile vidaları sökülür ve elektrik kablosu söküldükten sonra dışarıya doğru çekilerek çıkartılır.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    MAVİ İLE İŞRETLENMİŞ OLAN VİDALAR SİS FARINI; TAMPONA SABİTLEME VİDALARI,SARI RENK İLE İŞARETLENMİŞ OLANI SİS FARI YÜKSEKLİK AYAR VİDASIDIR.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    2-Sis farı çıkartıldıktan sonra sis farını tutan dış çerçeve kendini tutan silikonlardan bir bıçak yardımı ile kesilerek çıkartılır

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    3-Sonra sis farı camı;gövdeden kendini tutan silikonlar kesilerek çıkartılır

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    4-Gövdede kalan silikon artıkları temizlenir.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    5-Camcıya gidilerek sis farının gövde kısmından tasmayacak ölçüde cam kestirilir. Tercihen biraz daha kalın olabilir. İsteyen renklide kestirebilir.

     :::DH TEMPRA TeAm:::

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    6-Kesilen camlar sis farı gövdesine silikon yardımı ile yapıştırılır. silikon güzel sürülmelidir yoksa sis farınız su alabilir

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    7-Sis farına çıkarılan dış çerçevesi takılır
    8-Silikonların kuruması için en az 12 saat sis farı dik bir konumda düz bir yerde bekletilmelidir

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    9-Artık sis farı eskisi gibi sağlam olmuştur. Sökülen sıra ile tersten takip edilerek sis farı yerine takılır.

    EN SON HALİ

     :::DH TEMPRA TeAm:::



    SİS FARI AMPUL DEĞİŞİMİ


    *** Bu işlem sis farı arabada takılı ikende yapılabilir.****

    1-Elektrik bağlantısı kabloyu çıkartarak kesilir.
    2-Sis farı arkasında kapağı tutun 4 adet vida sökülmelidir

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    3-Sonra kapak çıkartılır.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    4-Sis lambası ampulu karşınızdadır.ampulu tutan tırnaklar bastırıp yana iterek açılır ve sis lambası ampulunu çıkartılır. Yerine sağlam olan yenisini takılır. Ampulu tutan tırnaklar yerine takılır.bağlantılar kontrol edilir.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    5-Kapak tekrar yerine takılır.Kapağın yerine düzgün oturduğundan emin olunmalıdır.Yoksa sis farının içine su girebilir.
    6-Kapak vidaları yerine takılır.Elektrik bağlantısı yapılır.Sis lambası yakılarak kontrol edilir.

    MALİYETİ:

    CAMLAR -----3 YTL
    SİLİKON------2,5 YTL
    İŞÇİLİK -----BENDEN

    TOPLAM 5,5 YTL


    UMARIM YARDIMCI OLMUŞUMDUR......




  • * kilitin kapağı 3 tane yıldız tornavidalı 2 tane pres vidalar ile tutturulmuştur.sökmek kolay fakat söktükten sonra pres vidaları tekrar yerine oturtunca boşluk yapıyor.boşluk giderilmez ise çalışmasında problem oluşuyor..
    * açınca tamir etmek kolay.
    * genelde tamirciler tamir olmuyor değişmesi lazım.(komple kilit mekanizması) diyorlar.
    * bu kilit mekanizmasında iç aydınlatma müşiri-merkezi kilit motoru-kapı otomatiği swichleri mekanizmanın içindedir

    * KOMPLE KİLİT (LANCİA MARKA)---43 YTL


     :::DH TEMPRA TeAm:::



     :::DH TEMPRA TeAm:::


    * kapı kilitlerine 2 soketle (1'inde 4 kablo vardır.1'inde 2 kablo vardır.) kablolar bağlanmıştır.
    * bu soketlerin ucundaki kablolar göğüs paneli ve sigorta paneline gidiyor.
    * 2 ' li kablo iç aydınlatma ve kapı açık uyarı lambalarınındır.
    * 4 ' lü kablo merkezi kilit ve kapı otomatiklerinindir.
    * müşirleri kontrol etmek için kilitten 2 li kabloyu çıkarılır.kontağı açtıktan sonra gelen iki kablonun ucunu baska kablo ile birleştirilir.eğer göstergelerdeki kapı açık ikaz lambası yanarsa sorun kilit içindeki swich'tedir.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.