Şimdi Ara

:::DH TEMPRA TeAm::: (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.263
Cevap
24
Favori
608.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BENİDE ARANIZA ALMISSINIZDIR SANIRIM

    gösterge işiklarınız sönük yanıyosa eger 40 ytl ye hepsini degiştirebilirsiniz
    sisfarları camlarını arkdasımınızda gösterdigi gibi cam kestirip silikonla yapıstırabilirsiniz bende öle yapmıstım
    eger elktronik atesleme beyni bozulduysa ikinci el olarak 80 ytl ye alabilirsiniz
    bagaj kısmının orta plastik kaplamasını 15 ytl ye alabilirsiniz

    aracınızda kalorifer calıstırdıgınızda veya calıstırmadıgınızda kalorifer motorunun tam altından fazla bi hava geliyosa motorun altında plastik bi tıpaç var o düşmüştür heyecan yapmanıza gerek yok bi bantlada kapatabilirsiniz

    Bİ KAÇ SORUM VAR 1.SORU bu fan motorunu tutan plastik kollarda bi parca var iki tane soket girişi var ama bizim arabada nedense bunu soketleri ortalıkta yok
    bi ustaya sordugumda hararet Gereginden fazla yükseldiginde fanın devrini yükselten bi parca oldugnu söledi aracında halen bu parca calısan varsa foto cekip baglantılarını gösterebilirmi

    2.SORU gecenlerde ön fren balatalarını degiştiriyoduk balataları lucas marka orjinal aldık balatalardan kablo cıkıyo ve ucu soket ustaya sordum bu nedir diye bu balata bittiginde gösterge panelinde uyarı lambası yakar dedi ama yine bizim aractaki malum baglantılar iptal edilmiş bilgisi olan kewndi araclarınızda bi inceleyin
  • @onlyme
    hoş geldin..
    klube katılmak için isim yazdırman gerkmiyor.bilgi ve tecrübelerini paylasrsan iyi olur.armızdasın.ilk mesaj isim yazan arkadas temprasını sattı.hyundai aldı.onun için ilk mesaja isim yazamıyoruz.

    fan motorunda bahsettiğin parca bende yok.olsa severek resim eklerdim.fren disklerindeki kablo bende bağlı ve çalışıyor.balatalar bitince kablo disklere değiyor ve -(eksi) akım geçerek göstergede lamba yanıyor.
  • TEMPRA SXA MARŞ DİNAMOSU KOLLEKTÖR (ENDÜVİ) DEĞİŞİMİ

    Arkadaslar geçen hafta aracımın marş dinamosu arızalandı.bazen marş basıyor bazen basmıyordu.Oto elektrikçiye gittiğimde marş dinamosunu söktük ve içinde motoru çevirmeye yarayan kısımın(kollektör-endüvi) arızalandığını farkettik.bende kollektörü komple değiştirdim.tabi herzaman olduğu gibi resim çekip sizlerle paylaşmak istedim.

    FİYATLAR
    KOMPLE KOLLEKTÖR (ENDÜVİ)------35 YTL (MAKO MARKA)
    MARŞ DİAMOSU BURÇLARI----------5 YTL
    İŞÇİLİK--------------------------------10 YTL

    TOPLAM -------------------------------50 YTL

    RESİMLER


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::
  • Arkadaşlar benide eski bir tempra kullanıcısı olarak aranıza alırmısınız?
    Arabamın fotolarıhttp://www.cardomain.com/ride/367145/2 burada görebilirsiniz.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aygun75 -- 21 Ağustos 2007; 15:44:07 >
  • araban çok temizmiş.gerçi eski dediğine göre satmışsın arabayı.ama şu far yıkama olayını ilk defa görüyorum.hep merak ediyordum bu tampondaki çıkıntılar ne işe yarıyor diye.öğrenmiş oldum sayende.
  • Evet arabamı satalı 2 seneye yaklaştı ama hala fanatiğiyim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Salih

    araban çok temizmiş.gerçi eski dediğine göre satmışsın arabayı.ama şu far yıkama olayını ilk defa görüyorum.hep merak ediyordum bu tampondaki çıkıntılar ne işe yarıyor diye.öğrenmiş oldum sayende.
  • DAHA ÖNCE BİR ARKADAS BU BİLGİLERİ DEĞİŞİK FORUMLARDA EKLEDİ.KENDİSİNE TEŞEKKÜR EDER VE BİLGİLERİ SİZLERİN BEĞENİSİNE SUNARIM..

    TEMPRA EMNİYET UYGULAMALARI

    bu aracların kaportaları dışdan darbe emicili olarak taasarlandıgı için yurdum insanları toroslarla tanklarla kıyaslayarak vardıkları yanlış bilgilerden birazda olsun aydınlanmaları için bunu burada paylaşayım dedim

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Resimde görülen Sedan Tempra modelinde koyu renkler guclendirilmis saseyi gostermekde (koyu renk kapi ici,marspeyel,cati,ön ve arka sase, celik barlari gostermekde)Celik bar 1996 ve ust modellerde mevcutdur.

    Kapi ici Celik Barlar

    Çelik barlarla takviyeli kapýlar, çarpma sonrasý kolay açýlabilme özelliðine sahip. Ayrýca yandan çarpmalara karþý kuvvetlendirilmiþ kapý direkleri de mevcut.
    Tek ve çift taraflı galvanizli çelik sactan üretilen Tempra'nin gövdesinin dayanıklılığı, çeşitli yol ve iklim şartlarına göre, 6 Milyon km'den fazla test edildi. Tempra'nin bir çarpma anında, kontrollü olarak katlanan dış gövdesi ve deforme olabilen tamponları, önden ve arkadan gelecek darbelerde enerji emme özelliği taşıyor.
    Tempra'nın deforme olmayan çelik güvenlik kafesi, yuvarlanma riskine karşı tavan kuşaklarıyla, size ve sevdiklerinize en şiddetli çarpmalarda bile tam bir koruma sağlıyor. Güvenlik kancaları ayrıca, önden çarpmalarda motor kaputunun kabin içerisine girmesini engelliyor.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Kapi ici celik barlar Yandan gelecek darbelere karsi koruma;
    1996 model ve yukarisinda mevcut

    Devrilme ve Carpma Testi

     :::DH TEMPRA TeAm:::
     :::DH TEMPRA TeAm:::
     :::DH TEMPRA TeAm:::
     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Devrilme testi icin Kizaktan firlatilan Tempra

    Yolcuları temsil eden plastik mankenlerin üzerlerindeki hasarlar tespit edilip, puanlamalar yapılıyor.
    Çarpışma testlerinde sadece araç içindeki yolcular düşünülmüyor.
    Aracın bir yayaya çarpması durumunda, yayaya ne kadar zarar verdiği de inceleniyor.
    Pasif güvenlik ise, taşıt gövdesinin deformasyon davranışı, dış biçimi, yüzey düzgünlüğü, kabin dayanımı, koruyucu sistem, iç darbe alanları, direksiyon sistemi, araçtakileri kurtarma, yangından korunma konularını kapsamaktadır.

     :::DH TEMPRA TeAm:::
     :::DH TEMPRA TeAm:::



    Tempra carpisma ve Devrilme testi

    65 km hizla yapilan teste
    Soylendigi gibi de hurda olmuyor
    Devrilen ve Carpan Tempra Kasasi halen Kabini koruyor


    Tempra hakkinda cikan iddialarin hemen hepsinin asilsiz oldugu bir kez daha ortaya cikdi
    Yurdum insanlarinin bol bol atip tuttugu bahtsiz aractir Tempra.
    Biz incelememize devam edelim .
    Tam bagimsiz 4 suspansiyon tum tempra modellerinde standarttir...
    Bu suspansiyon sitemi ile varin siz dusunun yol tutusunu icrekde deviremiyeceginiz bir arac


    Hava Yastigi ve Kemer

    Pasif emniyet sistemlerine baktığımızda aşağıdaki sistemlerin ve ünitelerin kullanıldığını görmekteyiz.
    Ön gerilmeli emniyet kemeri.(Pretensioner seat belt.)
    Deformasyon bölgeli paneller.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Hava Yastigi aktif gergili emniyet kemeri,
    Hava perdesi emniyet kemeri gergi sistemleriyle birlikte elektronik çalışir.
    Hava yastığının etkili çalışması için emniyet kemerinizin daima takılı olması bir zorunluluktur.

    Ön hava yastıkları pad olarak isimlendirilen şişen balon kısmı,şişme sinyali gönderen merkezi kumanda ünitesi ve çarpışma olduğunu hisseden sensör grubundan oluşur.Sensörler genelde aracın ön şase kollarına yerleştirilir,merkezi kumanda ünitesi ise araç içerisinde merkezi bir yere yerleştirilir
    Çarpışma anında sensörler merkezi kumanda ünitesine çarpışmanın şiddeti ve yönü hakkında bilgi gönderir.Bu bilgi merkezi kumanda tarafından teyid edildiğinde ve hava yastıklarının açılması için gerekli şartların oluştuğu teyid edildiğinde merkezi kumanda ünitesi pad arkasında bulunan fişeklerin patlamasını sağlar.
    Patlama sonucu oluşan ısı, pad arkasında bulunan tabletlerin ısı sonucunda ani gaz haline dönüşmesini sağlar ve hava yastığı 0,06 sn içerisinde yaklaşık 400 km/h hız ile şişer.Tipik bir çarpışmanın yaklaşık 0,125 sn sürdüğü göz önüne alındığında hava yastığının şişme zamanlaması ve şişme süresi oldukça önem taşımaktadır.Patlamayı sağlayan gaz sodyum azide bazlı bir gaz olup insan sağlığına zararlı bir gaz değildir.
    Şişmenin akabinde şişen balon arkasında bulunan by-pass kanallarından gaz yavaşça dışarı tahliye edilerek hava yastığının sönmesi sağlanır.
    Hava yastığının şişmesi esnasında ısı açığa çıkması nedeni ile patlayan yastık sıcaktır ve temas halinde deride hafif kızarıklıklar görülmesi normal olup bu kızarıklıklar geçicidir.
    Hava yastığından dışarı çıkan gaz genizde geçici yanma hissine neden olabilir ve patlama sesi nedeni ile geçici kulak çınlamaları oluşabilir.
    Hava yastıkları patlayan bir aracın yastıkları yenileri ile değiştirilir.Yastıklara bağlı tesisat soketleri ısı nedeni ile erime yapmış ise tesisat değişimide yapılmalıdır.
    Hava yastıklarının sensör ve kumanda üniteleri içi açılamayan üniteler olması nedeni ile gelecekteki bir kazada görev yapacaklarından emin olunması için bu ünitelerinde hava yastığı patlayan araçlarda kaza onarımı esnasında değiştirilmeleri gerekir.
    Eğer emniyet kemeri takılı değilse hava yastıkları işlevini göremeyeceği gibi bazı kazalarda ölüme bile sebebiyet verebileceğini söyleyebiliriz.
    Hava yastıkları naylon 66 (woven nylon fabric) denilen sentetik bir malzemeden imal edilirler.


    Ön hava yastıkları pad olarak isimlendirilen şişen balon kısmı,şişme sinyali gönderen merkezi kumanda ünitesi ve çarpışma olduğunu hisseden sensör grubundan oluşur.Sensörler genelde aracın ön şase kollarına yerleştirilir,merkezi kumanda ünitesi ise araç içerisinde merkezi bir yere yerleştirilir.
    Yan hava yastıklarının sensörleri aracın yan tarafında genelde orta direk bölgesinde bulunurlar.Çarpışma anında sensörler merkezi kumanda ünitesine çarpışmanın şiddeti ve yönü hakkında bilgi gönderir.

    Patlama sonucu oluşan ısı, pad arkasında bulunan tabletlerin ısı sonucunda ani gaz haline dönüşmesini sağlar ve hava yastığı 0,06 sn içerisinde yaklaşık 400 km/h hız ile şişer.
    Tipik bir çarpışmanın yaklaşık 0,125 sn sürdüğü göz önüne alındığında hava yastığının şişme zamanlaması ve şişme süresi oldukça önem taşımaktadır.Patlamayı sağlayan gaz sodyum azide bazlı bir gaz olup insan sağlığına zararlı bir gaz değildir.
    Şişmenin akabinde şişen balon arkasında bulunan by-pass kanallarından gaz yavaşça dışarı tahliye edilerek hava yastığının sönmesi sağlanır.
    Hava yastığının şişmesi esnasında ısı açığa çıkması nedeni ile patlayan yastık sıcaktır ve temas halinde deride hafif kızarıklıklar görülmesi normal olup bu kızarıklıklar geçicidir.
    Hava yastığından dışarı çıkan gaz genizde geçici yanma hissine neden olabilir ve patlama sesi nedeni ile geçici kulak çınlamaları oluşabilir.
    entwichen ist.

    Hava yastıkları patlayan bir aracın yastıkları yenileri ile değiştirilir.Yastıklara bağlı tesisat soketleri ısı nedeni ile erime yapmış ise tesisat değişimide yapılmalıdır.
    Hava yastıklarının sensör ve kumanda üniteleri içi açılamayan üniteler olması nedeni ile gelecekteki bir kazada görev yapacaklarından emin olunması için bu ünitelerinde hava yastığı patlayan araçlarda kaza onarımı esnasında değiştirilmeleri gerekir.
    Hava yastıkları kesinlikle emniyet kemeri ile beraber kullanılmalıdır.Emniyet kemeri takılı olmayan kişiler üzerinde hava yastığının koruyucu etkisinden söz etmek söz konusu değildir.Konunun daha iyi anlaşılması açısından bir değer vermek gerekirse sadece hava yastığının koruyucu etki yüzdesi kemer takılı iken kemere ilaveten yaklaşık %11 iken emniyet kemerinin tek başına koruyucu etki yüzdesi yaklaşık %60 dır.Diğer % 29 koruyucu sistemler katlanır panel,kapı içi bar,teleskobik direksiyon mili vs dir.
    Hava yastığı sistemleri tamamen elektronik kontrollü sistemler olup sistemde bir arıza olması durumunda ön gösterge panelinde hava yastığı arıza lambası yanar ve yanık kalır.Bu durumda hemen yetkili servise başvurulması gerekir zira kaza esnasında hava yastığı patlamayacaktır.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    hava yastığı 0,06 sn içerisinde -
    yaklaşık 400 km/h
    hiz ile siser,


     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Teleskobik katlanır direksiyon kolonu
    Kaza esnasında arkaya katlanır pedal sistemi.


    Kemer ve Direksiyon Hava yastığı

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Hava yastigi olmayan eski simit

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Hava yastigi olan yeni simit

    (42 Litre)


    Hava yastıkları günümüz araçlarında kullanılan pasif güvenlik sistemleridir zira bu güvenlik sisteminin işlevini yerine getirebilmesi için sürücünün herhangi bir şey yapmasına gerek yoktur.
    Aslında her ne kadar hava yastığı başlı başına bir emniyet sistemi gibi görünse de esasen dizayn edilirken sürücünün emniyet kemerini taktığı varsayılarak dizayn edilirler.

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    [B]Yukselik ayarli Emniyet Kemeri [/B]

    Tüm modelerde standart.

    Aslında kaza esnasında sürücüyü veya yolcuları koruyan ana sistem emniyet kemeri olup hava yastığı emniyet kemerlerine ilaveten extra bir koruma görevi görürler.

    Hava yastıkları direksiyon göbeği ve ön göğüste katlanmış halde bulunmakta ve patlama esnasında üzerlerinde bulunan plastik kısmı yırtarak şişmektedirler.Bu nedenle hava yastığı yüzeylerine parlatıcı vs gibi kimyasalların sürülmemesi gerekir.Aksi taktirde sertleşen,yumuşayan veya çatlayan plastik, hava yastığının patlayarak yerinden çıkma zamanını uzatarak veya kısaltarak koruyuculuğunu azaltabilir.Bu yüzeylerde çatlak,ezik,şişme gibi arazlar tespit edildiğinde hemen hava yastığı değişimi yapılmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 23 Ağustos 2007; 8:27:55 >
  • GERCEEKTENDE COK SUPER ALLAH UZUN YIILLAR KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞKLER NASİP EYLESİN FEDOLO
  • http://tempra.te.ohost.de/02/T02.html adresinden alıntıdır..

    hazırlayanlara teşekkür ederim...

    TEMPRA OTOMATİK KLİMA


    Genel bilgi

    Otomobil klimasi F12 %100 Maximum 82ºC’ye kadar olan uygulamalarda Isi pompasi F12F113F502F22 %46%1’den daha az%8%41 Maximum 56ºC’ye kadar olan uygulamalarda
    B) FIZIKSEL ve TERMODINAMIK ÖZELLIKLERI: FREONLAR: BAZI FREON SOGUTUCU AKISKANLARIN TOPLU OLARAK KAYNAMA VE DONMA SICAKLIGI VE KRITIK SICAKLIK VE BASINCI Kisa ismi freon11 freon12 freon13 freon21 freon22 freon113 freon114 Kritik sicakligi 198° C 111,5° C 28,8° C 178,5° C 96° C 214° C 145° C Kritik basinci(bar) 44,1 41,1 38,7 52,7 49,9 3,44 32,5 Kaynama sicakligi 23,8° C -29,8° C 81,4° C 8,92° C -40,8° C 47,57° C 3,55° C Donma sicakligi -111° C -158° C -181° C -135° C -160° C -35° C -94° C Bir fluorlastirilmis hidrokarbon olan bu akiskanlar kimyasal olarak CmHnFpClq seklinde ifade edilir.Ticari olarak da F harfi ve bu harften sonra rakamlar kullanilarak gösterilir.F harfinden sonraki rakamlar sirasiyla x,y,z olursa, bunlar su sekilde hesaplanir: x=m-1 y=n+1 z=p n+p+q=2(m+1) Örnegin; CHF2Cl akiskaninda m=1, n=1, p=2 olunca x=0, y=2, z=2 bulunur ve sifirli terimler yazilmadigina göre bu akiskanin ticari adi F22 ile gösterilir.Bunun tersi de mümkündür, yani F22 dir.

    Klima Sistemini Basit görünüşü

     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Klima Teskil eden parcalar
    Sogutma radyötörü,Nem musulu,Komprosör
    R12 ön sogutma radyötörü,kasnak,Elektrik aksami
    Hortumlar vs,Bu resimdeki parcalar Tempraya ait degildir egtim amacli Klima duzenini gösterir.



    Klimanin Blok Cizim Semasi

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Tempra Iklim Klima Elektronik Panel
    Bütün seri Tempra`larda kullanilan Panel
    Digital ekran gosterge ve tus takimi
    Ekon Ic dis sicaklik gösterge kumanda paneli

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Iklim Klimanin alt Kismi
    Sensor,beyin,tus aydinlatma,sicaklik algilama,elektronik devresi
    Chip islemci ve besleme

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Digital ekran tus takimi ve elektronik devrennin altdan gorunusu

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Devrenin beyni
    verilen degere gore ic isi ayarlama,yuksek gucde komporosoru devre disi birakma
    Hava cikislarini kontrol etme

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    sensor algilayicilar
    ve devre elemenlari
    eger bilincsizce karistirilmadigi surece hic ariza yapmaz
    Devre elemanlari cift empirme uzerine islenmisdir

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Besleme devresi

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Sensor okuyucu sürücüsü

     :::DH TEMPRA TeAm:::


    Tus Takimi kontrol eden integre
    Tuslarin akim altinda bozulmasini onlemek icin tuslara cok az bir mikdarda volt ile görev yapmasini saglayip tuslarin hic bozulmamasi saglanmis






    Yaptigi gorevlerden bir kaci sadece
  • resimler büyük oldu.kusura bakmayın..... mesajı düzeltmeye çalıştım ama olmadı......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 23 Ağustos 2007; 9:21:04 >
  • Mükemmel olmuş... Allah razı olsun.
  • Arkadaşlar bizde geçen günlerde 98 model 1.6 SW bir tempra aldık.Araç oldukça güzel.Ama düşük devirlerde tekleme ve stop etme eğiliminde yüksek hızlarda çok rahat ve hiçbir savrulma eğilimi görülmüyor kliması müthiş.Güvenlik açısından bunlara çok sevindim beni de kaydedip bu sorularımı cevaplandırır mısınız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: siyah_ışık

    Arkadaşlar bizde geçen günlerde 98 model 1.6 SW bir tempra aldık.Araç oldukça güzel.Ama düşük devirlerde tekleme ve stop etme eğiliminde yüksek hızlarda çok rahat ve hiçbir savrulma eğilimi görülmüyor kliması müthiş.Güvenlik açısından bunlara çok sevindim beni de kaydedip bu sorularımı cevaplandırır mısınız?

    Aracınız hayırlı olsun.
    Bizde de benzer bir problem vardı. Tempralar motor soğuk iken tekleme yada gaz yememe gibi sorunlar yapıyor. Bence karbüratörü temizletip, hava filtresini ve bujileri değiştirmek çözüm olabilir.

    Bir de şunu söyleyeyim , bizimkinin "kızdırma parçası" arızalanmıştı. Bu parça , motor ilk çalıştığında havayı yada hava-benzin karışımını ısıtıyor. Bu bozulunca, yanma verimi nispeten düşüyor. Biz de çok cüzi bir fiyata değiştirmiştik.
  • BENİM TEMPRAM...

    1995 model TEMPRA SXA / KUM GRİ

    ESKİ HALİ


     :::DH TEMPRA TeAm:::


    EN SON HALİ

     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::


     :::DH TEMPRA TeAm:::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 24 Ağustos 2007; 17:43:18 >
  • çok şahane bi konu olmuş elinize saglık
  • Arkadaşlar, kullandığımız Tempraların şehir içi ve şehir dışı yakıt ortalamalarını yazalım mı ?
    Fakat, 100 km başına LİTRE olarak yazarsak , daha gerçekçi olur.

    Mesela, bizimki şehir içi 9-10 Litre yakıyor. (1.6 karbüratörlü SX-A)
    Şehirdışında ise yol ve yük durumuna ve sürate göre, 7 Litre ile 5.5 Litre arasında değişiyor.
  • Sevgili msakalar bende Tempra1.6ie slx mpi ( çok noktadan enjeksiyonlu) motorlusu vardı.Araba sattığımda ( 2005 sonu ) 90.000 deydi.Fakat yakıt konusunda enjektörler bakım istiyordu sanırım çünkü şehir içi 11-12 arası yakıyordu.Yani karbüratörlü bir tempradan çok.
  • mrb. arkadaşlar ben geçen hafta konyaya gittim. Aracım 1992 SXA 1.6 lpg kullanıyorum. giderken sürekli BP den alıyordum o yüzden giderkende bp den depomu doldurdum 39.85 lt (simit depo) 385 km. yol yaptı ve bitti. Bp den yarım depo daha aldım ama onu kontrol etmedim. Dönüşte İpragazdan tekrar doldurdum yine 39.85 lt. ve 455 km yaptığını gördüm açıkçası şaşırdım hız ortalamam sürekli 90-110 aralığındaydı arada bu kadar fark olması sizcede acayip değilmi ? ayrıca sarfiyatın nasıl hesaplandığınıda bilmiyorum bi anlatırsanız sevinirim.
  • arkadaslar bir arkadasımız özelden tempra modellerini sormuş.ben bildiklerim kadarını ile yazayım eksik olanlarıda bilenler yazarsa çok iyi olur.ÖZELLİKLERİ FABRİKA ÇIKIŞI OLARAK YAZIYORUM.

    TEMPRA MODEL VE DONANIMLARI
    quote:



    bay meraklı

    Tempra Almayi Dsunuyorum ama Farkli 8 tane Modeli var Napmaliyim Bilmiyorum bence Tempra lar 2ye ayrili Klasik ibreli ve Dijital olanlar

    S (Gostergeler Klasik ibreli)
    SX
    SXA
    SXAK
    SLX (Gostergeler kasik ibreli)
    1.6ie
    2.0ie
    2.0ie 16v
    SW 1.6ie (Steysin yani Wagon)
    SW 2.0ie (Steysin yani Wagon)
    Bu forumda yeni Ogrendim SW yani steysinlar Turkiyede Uretilmemis ithalmis bu iyi haber daha saglam ve temiz olur bence sizce?


    TEMPRA S


    MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
    GÖSTERGE : ANALOG
    KLİMA : -
    OTOMATİK CAM : SADECE ÖN CAMLAR ARKA CAMLAR MANUEL
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : YOK
    BOYA : OPAK
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : - (TAMPONLAR VE AYNALAR BOYASIZ)
    SİS LAMBALARI : YOK
    FAR YIKAYICILAR : YOK
    ARKA CAM PERDELERİ : YOK
    ARKA CAM SİLECEĞİ : ?
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : YOK
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI . YOK
    KATLANIR ARKA KOLTUK :?
    KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ VE DERİ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI :DERİ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : ?
    HİDROLİK DİREKSİYON : YOK
    ABS : YOK
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
    ÇELİK JANT : YOK

    TEMPRA SX

    MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
    GÖSTERGE : DİGİTAL
    KLİMA : -
    OTOMATİK CAM : SADECE ÖN CAMLAR ARKA CAMLAR MANUEL
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : YOK
    BOYA : METALİK
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
    SİS LAMBALARI : YOK
    FAR YIKAYICILAR : YOK
    ARKA CAM PERDELERİ : VAR
    ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : YOK
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI . YOK
    KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
    KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    HİDROLİK DİREKSİYON : YOK
    ABS : YOK
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
    ÇELİK JANT : YOK

    TEMPRA SXA

    MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
    GÖSTERGE : DİGİTAL
    KLİMA : -
    OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : VAR
    BOYA : METALİK
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
    SİS LAMBALARI : VAR
    FAR YIKAYICILAR : VAR
    ARKA CAM PERDELERİ : VAR
    ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : YOK
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
    KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
    KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
    ABS : YOK
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
    ÇELİK JANT : VAR


    TEMPRA SXAK

    MOTOR : 1600 cc KARBÜRATÖRLÜ 86 BEYGİR
    GÖSTERGE : DİGİTAL
    KLİMA : VAR (OTOMATİK)
    OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : VAR
    BOYA : METALİK
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
    SİS LAMBALARI : VAR
    FAR YIKAYICILAR : VAR
    ARKA CAM PERDELERİ : VAR
    ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
    KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
    KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
    ABS : YOK
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
    ÇELİK JANT : VAR


    TEMPRA 1.6 i.e

    MOTOR : 1600 cc ENJEKSİYONLU 103 BEYGİR
    GÖSTERGE : DİGİTAL
    KLİMA : VAR (OTOMATİK)
    OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : VAR
    İMMOBİLİZER:?
    BOYA : METALİK
    SANRUF: ?
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
    SİS LAMBALARI : ?
    FAR YIKAYICILAR : ?
    ARKA CAM PERDELERİ : VAR
    ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
    KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
    KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
    ABS : ?
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
    ÇELİK JANT : YOK

    TEMPRA 1.6 i.e SLX MPİ

    MOTOR : 1600 cc ENJEKSİYONLU 103 BEYGİR
    GÖSTERGE : DİGİTAL
    KLİMA : VAR (OTOMATİK)
    OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : VAR
    İMMOBİLİZER:VAR
    BOYA : METALİK
    SANRUF: BAZI MODELLERDE VAR
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYALI )
    SİS LAMBALARI : VAR
    FAR YIKAYICILAR : ?
    ARKA CAM PERDELERİ : VAR
    ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
    KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
    KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
    ABS : ?
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR TAMBUR
    ÇELİK JANT : VAR


    TEMPRA 2,0 i.e

    MOTOR : 2000 cc ENJEKSİYONLU 115 BEYGİR
    GÖSTERGE : DİGİTAL
    KLİMA : VAR (OTOMATİK)
    OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : VAR
    İMMOBİLİZER:?
    BOYA : METALİK
    SANRUF: ?
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYASIZ)
    SİS LAMBALARI : VAR
    FAR YIKAYICILAR : VAR
    ARKA CAM PERDELERİ : VAR
    ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
    KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
    KOLTUK KAPLAMASI : KUMAŞ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
    ABS : VAR
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR ?
    ÇELİK JANT : VAR

    TEMPRA 2,0 i.e 16v

    TEMPRANIN EN FULL MODELİDİR.

    MOTOR : 2000 cc ENJEKSİYONLU 148 BEYGİR
    GÖSTERGE : DİGİTAL
    KLİMA : VAR (OTOMATİK)
    OTOMATİK CAM : 4 KAPI CAMIDA OTOMATİK
    MERKEZİ KİLİT : VAR
    ALARM : VAR
    İMMOBİLİZER:?
    BOYA : METALİK
    SANRUF: ?
    GÖVDE RENGİ TAMPON VE AYNALAR : (TAMPONLAR BOYALI ,AYNALAR BOYALI)
    SİS LAMBALARI : VAR
    FAR YIKAYICILAR : VAR
    ARKA CAM PERDELERİ : VAR
    ARKA CAM SİLECEĞİ : VAR
    BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU : VAR
    ARKA KOLTUK KAFALIKLARI : VAR
    KATLANIR ARKA KOLTUK :VAR
    KOLTUK KAPLAMASI : BAZI MODELLERİ DERİ
    KAPI DÖŞEMESİ KAPLAMASI : KUMAŞ
    YÜKSEKLİK AYARLI EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    ARKA EMNİYET KEMERLERİ : VAR
    HİDROLİK DİREKSİYON : VAR
    ABS : VAR
    FRENLER : ÖNLER DİSK : ARKALAR DİSK
    ÇELİK JANT : VAR


    SW MODELLERİ İSE BENİMDE BİLDİĞİM KADARI İLE YURTDIŞI İMLATI..VE SEDAN VERSİYONUN HARFLERİ DOĞRULTUSUNDA DONANIMA SAHİPTİR.

    BEN ÇEVREMDE GÖRÜP,ARAŞTIRIP BİLDİKLERİMİ YAZDIM.EKSİK TARAFLARIM MUTLAKA VARDIR.BİLMEDİĞM DONANIMLARA SORU İŞARETİ KOYDUM ZATEN...TEMPRA ÇEŞİTLERİNDEN DONANIMLARINI BİLEN VEYA KULLANAN ARKADASLAR YAZARLARSA GÜZEL BİR KONU OLUR..


    BANA SORARASAN ÖNEMLİ OLAN YERLİ VEYA İTHAL ÜRETİMİ DEĞİL NE KADAR DERLİ VE TOPLU OLDUĞU ÖNEMLİ.ÇÜNKÜ DAĞILMIŞ BİR TEMPRAYI TOPLAMAK ZORDUR.
    EĞER ALACAK OLSAM 1600 CC ENJEKSİYONLU EN ÇOK DONANIMLI YÜKSEK BİR MODEL TEMPRA ALMAYA ÇALIŞIRDIM.ALACAĞIN TEMPRADA AKSESUARLARIN ÇALIŞMASINA MUTLAKA BAK.KAPORTA VEYA MOTOR HER NEKADAR DAĞILMIŞ OLURSA OLSUN TAMİR EDİLİR AMA
    AKSESUAR PARCALARINI BULMAK ZORDUR.

    TEŞEKKÜRLER.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavis717 -- 28 Eylül 2007; 13:25:58 >
  • merhaba arkadaşım,tempralar ve özelliklerini doğruya yakın yazmışsın,teşekkürler.Sadece tempra 2.0 ie 16 v deki soru isaretlerine cevap verebilirim,1-immobilizer-VAR....2-sunrof-benimkinde yok başkasınada rastlamadım.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.