Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (49. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.466
Cevap
59
Favori
326.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    semavi senin ben ile derdin mi alıntı yaptığım kişi sem değilsin ayrıca da sana yazmadım hayırdır? yazı senin değil yorum senin değil gel her türlü karşılaştırma yapalım SAAB markasını benzin ve LPG ile ben on yıldır SAAB kullanıyorum istersen benim kadar SAAB kullan sonra konuşalım seninle bu konuları

    Tespitim çok doğruymuş... Sadece kafandakileri yazıyorsun..

    Görmüyor musun alıntı yaptığın mesaj bana ait!


    Volvo'dan iyidir kötüdür olayını rahat konuşun... S40 volvonun en alt segment ve Carisma ile ortak platform aracı. Bana görede başarılı bir araç değil... Ama abartmayalım lütfen... Taş gibi dediğiniz aracın koydum yukarıya çarpışma testini...

    İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur...

    Başkalarına acımanıza gerek yok, kendi haliniz için tasalananın bence... Aşırı abartıyorsunuz Saab'ları... Maalesef marka fanatikliği işin içine girince böyle oluyor. Hondacılar en performanslı kendilerinin aracı zannediyorlar. Mazdacılar diğer tüm araçları her 1000kmde arıza yapıyor sanıyor, Mercedesçiler 80 model mercedesle bile prestij sahibi olduğunu sanıyor vs vs...

    Her aracın kendi avantajları dezavantajları vardır... Her aracıda kendi ederiyle kıyaslamak lazım...

    Herkese araçlarıyla keyifli, problemsiz sürüşler dilerim.

    tek bir laf var burada sen volvo ile mutlu ben saab ile senden daha mutlu bilmeden farazi konuşmak denemeden kullanmadan mazda / mitsubishi benzetmesi herhalde senin markan için geçerli boş ver marka fanatikliğini de mercedes konfor ve lükslüğüne yaklaşılmış mı 1995 model mercedes ile 1995 model saab standart donanımlarını karşılaştır ondan sonra böyle bir cümle kur bana türkiye ithallerinde donanım farkları bariz ve tartışılamaz. mercedes markasında 3 farklı donanım seçeneği var saab ta ise 2 onda da aero ve griffin ikisinin arasında tek fark motor ve koltuk farkı mercedeste ise 3 farklı donanım seçeneği var avangard elegance ve klasik hangi modeli ile kıyaslayacaksın bana onu da söyle kumaş koltuklu cruise kontrolsüz manuel klimalı olan modelle mi ? seninle yeteri kadar sohbet ettik volvo markası altında yazmanı tavsiye ederim saab kullanmadan ya da saab sahibi olmadan yaptığın farazi konuşmalar saab sahiplerini güldürüryor. :) ben volvo hakkında konuşma yapmadım ya da o marka altında olan sayfaya yazmadım çünkü kullanmadım konuşmalarım hava da kalır.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    Arkadaşlar Bende Saab sahibi oldum, Saab kullandım ama bukadar yüceltmenin, bu kadar eşsiz bir araçmış gibi düşünmenin bir gereği olmadığını kanısındayım. Kaliteli bir araç evet,üst segment bir araç ama Ülkemiz mevcut şartlarındaki durumunuda düşününce herşey toz pembe değil maalesef. Ben 900 aracım için arka stobunun çıkmasına 200 lira fiyat alınca direkt satmaya karar verdim. Rotil bile en iyi ustadan yurt dışından bakmak lazım burada salıncaklar ile beraber 700 Lirayı bulur denilince eyvahlar olsun dedim

    Yeni seriler Opel ile aynı motor ve yürüyeni kullandığı için daha şanslı ama eskiler sahibinin bağlantı kabiliyetine kalmış parça konusunda. Kapanan Rover sahipleri bile inanın daha dertsiz bu konuda. Biraz da empati yapıp acaba bu firma neden can çekişiyor, neden kimse sahiplenmiyor diye bir düşünün.

    @edarguner;
    aracınızı sattınız mı ? takip ettiğim kadarıyla bakımlı bir aracınız vardı. yeniden saab düşünüyor musunuz ?

    Evet aracımı 1 ay önce sattım, aracımdan memnundum ama Ramazan ustada 1-2 parça Check ettim sonra ileride belki ihtiyacım olacağını düşünürek hemen satılığa çıkardım. Uyguna almıştım yine uyguna sattım. Evet araç bakımlı ve Orjinal 105 K'daydı. İleride Saab almayı düşünebilirim ama 9.3 veya 9.5 çok çok uyguna bulursam. Şuan Uzakdoğu takılıyorum
    _____________________________
    ProSound




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    semavi senin ben ile derdin mi alıntı yaptığım kişi sem değilsin ayrıca da sana yazmadım hayırdır? yazı senin değil yorum senin değil gel her türlü karşılaştırma yapalım SAAB markasını benzin ve LPG ile ben on yıldır SAAB kullanıyorum istersen benim kadar SAAB kullan sonra konuşalım seninle bu konuları

    Tespitim çok doğruymuş... Sadece kafandakileri yazıyorsun..

    Görmüyor musun alıntı yaptığın mesaj bana ait!


    Volvo'dan iyidir kötüdür olayını rahat konuşun... S40 volvonun en alt segment ve Carisma ile ortak platform aracı. Bana görede başarılı bir araç değil... Ama abartmayalım lütfen... Taş gibi dediğiniz aracın koydum yukarıya çarpışma testini...

    İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur...

    Başkalarına acımanıza gerek yok, kendi haliniz için tasalananın bence... Aşırı abartıyorsunuz Saab'ları... Maalesef marka fanatikliği işin içine girince böyle oluyor. Hondacılar en performanslı kendilerinin aracı zannediyorlar. Mazdacılar diğer tüm araçları her 1000kmde arıza yapıyor sanıyor, Mercedesçiler 80 model mercedesle bile prestij sahibi olduğunu sanıyor vs vs...

    Her aracın kendi avantajları dezavantajları vardır... Her aracıda kendi ederiyle kıyaslamak lazım...

    Herkese araçlarıyla keyifli, problemsiz sürüşler dilerim.

    tek bir laf var burada sen volvo ile mutlu ben saab ile senden daha mutlu bilmeden farazi konuşmak denemeden kullanmadan mazda / mitsubishi benzetmesi herhalde senin markan için geçerli boş ver marka fanatikliğini de mercedes konfor ve lükslüğüne yaklaşılmış mı 1995 model mercedes ile 1995 model saab standart donanımlarını karşılaştır ondan sonra böyle bir cümle kur bana türkiye ithallerinde donanım farkları bariz ve tartışılamaz. mercedes markasında 3 farklı donanım seçeneği var saab ta ise 2 onda da aero ve griffin ikisinin arasında tek fark motor ve koltuk farkı mercedeste ise 3 farklı donanım seçeneği var avangard elegance ve klasik hangi modeli ile kıyaslayacaksın bana onu da söyle kumaş koltuklu cruise kontrolsüz manuel klimalı olan modelle mi ? seninle yeteri kadar sohbet ettik volvo markası altında yazmanı tavsiye ederim saab kullanmadan ya da saab sahibi olmadan yaptığın farazi konuşmalar saab sahiplerini güldürüryor. :) ben volvo hakkında konuşma yapmadım ya da o marka altında olan sayfaya yazmadım çünkü kullanmadım konuşmalarım hava da kalır.

    Semavi'nin tespitlerini çok farklı açılardan değerlendiriyorsun bence. Volvo kullanıpta Volvo'yu yücelten veya Saab'ı yerin dibine sokan bir cümlesini göremedim. Semavi bana Saab aldıran ve teşvik eden bir arkadaşım ki tespitlerine çok önem veririm. Kaldı ki bu şartlarda git Volvo'ya yaz demek sadece kaçamak konuşmaktır bana göre.

    Geçen bir kaç yazımda Saab'ın kaliteli olduğunu ama biraz abartıldığını söylemiştim. Fiat'a bok atarız ama birçok Markada onun motoru kullanılır ( Saab,Opel,Chreysler vb..) Japonlara bok atarız ama bir çok avrupa araç Platformunu kullanıp,ortak motor geliştirir ( Ford, Volvo,Peugeot,Citroen) Acaba hangi araba neye göre en iyi?

    Çok sağlam dediğimiz araç birkaç sayfa önce 60km hız ile kağıt gibi açılıyor, Bok atılan birçok markanın motorunu kullanıyor ( 1998'den sonra sanırım,yanlışım var ise düzeltin) Birçok modelinde Opel ile kasa ve elektrik aksam hariç aynı ( Saab'ın parçaları çelik,Opel'in tenekedir masalına inanmıyorum kesinlikle) Ama Saab en mükemmel Ayrıca Stock Hızlanma verilerine bir göz atmanızı tavsiye ederim 185-220 HP Turbolu bir aracın Atmosferik bir çok Japon'un GT modeli ile aynı hatta daha kötü 0-100 değerine sahip olduğuna şahit olacaksınız.
    _____________________________
    ProSound




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    semavi senin ben ile derdin mi alıntı yaptığım kişi sem değilsin ayrıca da sana yazmadım hayırdır? yazı senin değil yorum senin değil gel her türlü karşılaştırma yapalım SAAB markasını benzin ve LPG ile ben on yıldır SAAB kullanıyorum istersen benim kadar SAAB kullan sonra konuşalım seninle bu konuları

    Tespitim çok doğruymuş... Sadece kafandakileri yazıyorsun..

    Görmüyor musun alıntı yaptığın mesaj bana ait!


    Volvo'dan iyidir kötüdür olayını rahat konuşun... S40 volvonun en alt segment ve Carisma ile ortak platform aracı. Bana görede başarılı bir araç değil... Ama abartmayalım lütfen... Taş gibi dediğiniz aracın koydum yukarıya çarpışma testini...

    İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur...

    Başkalarına acımanıza gerek yok, kendi haliniz için tasalananın bence... Aşırı abartıyorsunuz Saab'ları... Maalesef marka fanatikliği işin içine girince böyle oluyor. Hondacılar en performanslı kendilerinin aracı zannediyorlar. Mazdacılar diğer tüm araçları her 1000kmde arıza yapıyor sanıyor, Mercedesçiler 80 model mercedesle bile prestij sahibi olduğunu sanıyor vs vs...

    Her aracın kendi avantajları dezavantajları vardır... Her aracıda kendi ederiyle kıyaslamak lazım...

    Herkese araçlarıyla keyifli, problemsiz sürüşler dilerim.

    tek bir laf var burada sen volvo ile mutlu ben saab ile senden daha mutlu bilmeden farazi konuşmak denemeden kullanmadan mazda / mitsubishi benzetmesi herhalde senin markan için geçerli boş ver marka fanatikliğini de mercedes konfor ve lükslüğüne yaklaşılmış mı 1995 model mercedes ile 1995 model saab standart donanımlarını karşılaştır ondan sonra böyle bir cümle kur bana türkiye ithallerinde donanım farkları bariz ve tartışılamaz. mercedes markasında 3 farklı donanım seçeneği var saab ta ise 2 onda da aero ve griffin ikisinin arasında tek fark motor ve koltuk farkı mercedeste ise 3 farklı donanım seçeneği var avangard elegance ve klasik hangi modeli ile kıyaslayacaksın bana onu da söyle kumaş koltuklu cruise kontrolsüz manuel klimalı olan modelle mi ? seninle yeteri kadar sohbet ettik volvo markası altında yazmanı tavsiye ederim saab kullanmadan ya da saab sahibi olmadan yaptığın farazi konuşmalar saab sahiplerini güldürüryor. :) ben volvo hakkında konuşma yapmadım ya da o marka altında olan sayfaya yazmadım çünkü kullanmadım konuşmalarım hava da kalır.

    Semavi'nin tespitlerini çok farklı açılardan değerlendiriyorsun bence. Volvo kullanıpta Volvo'yu yücelten veya Saab'ı yerin dibine sokan bir cümlesini göremedim. Semavi bana Saab aldıran ve teşvik eden bir arkadaşım ki tespitlerine çok önem veririm. Kaldı ki bu şartlarda git Volvo'ya yaz demek sadece kaçamak konuşmaktır bana göre.

    Geçen bir kaç yazımda Saab'ın kaliteli olduğunu ama biraz abartıldığını söylemiştim. Fiat'a bok atarız ama birçok Markada onun motoru kullanılır ( Saab,Opel,Chreysler vb..) Japonlara bok atarız ama bir çok avrupa araç Platformunu kullanıp,ortak motor geliştirir ( Ford, Volvo,Peugeot,Citroen) Acaba hangi araba neye göre en iyi?

    Çok sağlam dediğimiz araç birkaç sayfa önce 60km hız ile kağıt gibi açılıyor, Bok atılan birçok markanın motorunu kullanıyor ( 1998'den sonra sanırım,yanlışım var ise düzeltin) Birçok modelinde Opel ile kasa ve elektrik aksam hariç aynı ( Saab'ın parçaları çelik,Opel'in tenekedir masalına inanmıyorum kesinlikle) Ama Saab en mükemmel Ayrıca Stock Hızlanma verilerine bir göz atmanızı tavsiye ederim 185-220 HP Turbolu bir aracın Atmosferik bir çok Japon'un GT modeli ile aynı hatta daha kötü 0-100 değerine sahip olduğuna şahit olacaksınız.

    söylediğin markalar ile saab marka aracı aynı ayna lifte çıkar bak iyice incele opel / mazda / mitsubishi / lifte iyice bak sonra konuşalım arkadaşım. SAAB opeli değil OPEL saab'ı kullandı yanlışını düzelteyim :) volvo fordu değil ford VOLVO yu kullandı GM her marka araca motor yapan bir firma kaldı ki SAAB'I aldı sömürdü posasını bıraktı. bana şu an ki teknoloji ile değil 1990 1995 arasındaki teknolojiyi göz önüne alarak ve inceleyerek konuşun şimdinin teknolojisi ile 17 / 20 yıl önceki SAAB teknolojisini kıyaslıyorsunuz. 1990 / 1995 model aralığındaki araçların donanımlarına ve teknik verilerine bakın sonra burada SAAB şöyle SSAB böyle diye konuşmak için kendinizde haklı yerler bulun gelmişsiniz 2000 ve üstü araçlar ile SAAB ları kıyaslıyorsunuz. ki o yıllarda SAAB markası can çekişiyordu düşene bir tekme de sizler atıyorsunuz. SAAB'ın SAAB olduğu zamanlardan bahsedelim isterseniz. 1965 yıllarından 1970 li yıllardan ilk turbo beslemeli atmosferik motoru yapıp himalayaların tepesinde bile egzos emisyon oranlarının havayı temizlediği zamanlardan konuşalım sonra SAAB'ı yere vurmaya diğer markalar ile kıyaslamaya başlayalım Türkiye deki bir çok insana SAAB markası çok fazla haliyle de türkiye de tutulmuyor. Parça yok Servis yok yok Alıcısı yok diye bahaneler ile markayı kötülüyor. gidin 1995 model bir araç ile kafa kafaya çarpışın tek bir çizik ile kurtulun sonra gelin SAAB'ı konuşalım. ben herzaman her paltform da hazırım.
    _____________________________




  • arkadaşlar muhabbete limon sıkmak gibi olmasın ama volvo s70 t5 s40 t4 s60 t5 saab 9000 cse saab 9,3 saab 9,5 aero bu araçların hepsini kullandım saab ı volvo dan ayrıcalıklı kılan bana göre saab iç mühendisliği volvo bana göre daha sıradan tabire caizse daha kalas gibi geliyor illaki volvo da güzel sağlam konfor hepsi var ama saab kendine has özellikleriyle volvo nun daha önünde ki nitekim isveçte volvo ya ticari taksi olarak biniyorlar saab ise özel insanların tercihi oluyor türkiyede piyasası yok diye veya nedense bazı insanlar iki markayıda kullanmdan boş konuşmamak lazım saab 9,5 aero bugün mercedes s320 veya audi a8 sınıfındaki araçların konforunu veriyor ve fiyat olarak çok komik rakamlara satılıyor
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    semavi senin ben ile derdin mi alıntı yaptığım kişi sem değilsin ayrıca da sana yazmadım hayırdır? yazı senin değil yorum senin değil gel her türlü karşılaştırma yapalım SAAB markasını benzin ve LPG ile ben on yıldır SAAB kullanıyorum istersen benim kadar SAAB kullan sonra konuşalım seninle bu konuları

    Tespitim çok doğruymuş... Sadece kafandakileri yazıyorsun..

    Görmüyor musun alıntı yaptığın mesaj bana ait!


    Volvo'dan iyidir kötüdür olayını rahat konuşun... S40 volvonun en alt segment ve Carisma ile ortak platform aracı. Bana görede başarılı bir araç değil... Ama abartmayalım lütfen... Taş gibi dediğiniz aracın koydum yukarıya çarpışma testini...

    İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur...

    Başkalarına acımanıza gerek yok, kendi haliniz için tasalananın bence... Aşırı abartıyorsunuz Saab'ları... Maalesef marka fanatikliği işin içine girince böyle oluyor. Hondacılar en performanslı kendilerinin aracı zannediyorlar. Mazdacılar diğer tüm araçları her 1000kmde arıza yapıyor sanıyor, Mercedesçiler 80 model mercedesle bile prestij sahibi olduğunu sanıyor vs vs...

    Her aracın kendi avantajları dezavantajları vardır... Her aracıda kendi ederiyle kıyaslamak lazım...

    Herkese araçlarıyla keyifli, problemsiz sürüşler dilerim.

    tek bir laf var burada sen volvo ile mutlu ben saab ile senden daha mutlu bilmeden farazi konuşmak denemeden kullanmadan mazda / mitsubishi benzetmesi herhalde senin markan için geçerli boş ver marka fanatikliğini de mercedes konfor ve lükslüğüne yaklaşılmış mı 1995 model mercedes ile 1995 model saab standart donanımlarını karşılaştır ondan sonra böyle bir cümle kur bana türkiye ithallerinde donanım farkları bariz ve tartışılamaz. mercedes markasında 3 farklı donanım seçeneği var saab ta ise 2 onda da aero ve griffin ikisinin arasında tek fark motor ve koltuk farkı mercedeste ise 3 farklı donanım seçeneği var avangard elegance ve klasik hangi modeli ile kıyaslayacaksın bana onu da söyle kumaş koltuklu cruise kontrolsüz manuel klimalı olan modelle mi ? seninle yeteri kadar sohbet ettik volvo markası altında yazmanı tavsiye ederim saab kullanmadan ya da saab sahibi olmadan yaptığın farazi konuşmalar saab sahiplerini güldürüryor. :) ben volvo hakkında konuşma yapmadım ya da o marka altında olan sayfaya yazmadım çünkü kullanmadım konuşmalarım hava da kalır.

    Semavi'nin tespitlerini çok farklı açılardan değerlendiriyorsun bence. Volvo kullanıpta Volvo'yu yücelten veya Saab'ı yerin dibine sokan bir cümlesini göremedim. Semavi bana Saab aldıran ve teşvik eden bir arkadaşım ki tespitlerine çok önem veririm. Kaldı ki bu şartlarda git Volvo'ya yaz demek sadece kaçamak konuşmaktır bana göre.

    Geçen bir kaç yazımda Saab'ın kaliteli olduğunu ama biraz abartıldığını söylemiştim. Fiat'a bok atarız ama birçok Markada onun motoru kullanılır ( Saab,Opel,Chreysler vb..) Japonlara bok atarız ama bir çok avrupa araç Platformunu kullanıp,ortak motor geliştirir ( Ford, Volvo,Peugeot,Citroen) Acaba hangi araba neye göre en iyi?

    Çok sağlam dediğimiz araç birkaç sayfa önce 60km hız ile kağıt gibi açılıyor, Bok atılan birçok markanın motorunu kullanıyor ( 1998'den sonra sanırım,yanlışım var ise düzeltin) Birçok modelinde Opel ile kasa ve elektrik aksam hariç aynı ( Saab'ın parçaları çelik,Opel'in tenekedir masalına inanmıyorum kesinlikle) Ama Saab en mükemmel Ayrıca Stock Hızlanma verilerine bir göz atmanızı tavsiye ederim 185-220 HP Turbolu bir aracın Atmosferik bir çok Japon'un GT modeli ile aynı hatta daha kötü 0-100 değerine sahip olduğuna şahit olacaksınız.

    söylediğin markalar ile saab marka aracı aynı ayna lifte çıkar bak iyice incele opel / mazda / mitsubishi / lifte iyice bak sonra konuşalım arkadaşım. SAAB opeli değil OPEL saab'ı kullandı yanlışını düzelteyim :) volvo fordu değil ford VOLVO yu kullandı GM her marka araca motor yapan bir firma kaldı ki SAAB'I aldı sömürdü posasını bıraktı. bana şu an ki teknoloji ile değil 1990 1995 arasındaki teknolojiyi göz önüne alarak ve inceleyerek konuşun şimdinin teknolojisi ile 17 / 20 yıl önceki SAAB teknolojisini kıyaslıyorsunuz. 1990 / 1995 model aralığındaki araçların donanımlarına ve teknik verilerine bakın sonra burada SAAB şöyle SSAB böyle diye konuşmak için kendinizde haklı yerler bulun gelmişsiniz 2000 ve üstü araçlar ile SAAB ları kıyaslıyorsunuz. ki o yıllarda SAAB markası can çekişiyordu düşene bir tekme de sizler atıyorsunuz. SAAB'ın SAAB olduğu zamanlardan bahsedelim isterseniz. 1965 yıllarından 1970 li yıllardan ilk turbo beslemeli atmosferik motoru yapıp himalayaların tepesinde bile egzos emisyon oranlarının havayı temizlediği zamanlardan konuşalım sonra SAAB'ı yere vurmaya diğer markalar ile kıyaslamaya başlayalım Türkiye deki bir çok insana SAAB markası çok fazla haliyle de türkiye de tutulmuyor. Parça yok Servis yok yok Alıcısı yok diye bahaneler ile markayı kötülüyor. gidin 1995 model bir araç ile kafa kafaya çarpışın tek bir çizik ile kurtulun sonra gelin SAAB'ı konuşalım. ben herzaman her paltform da hazırım.

    Arkadaş bana sağdan soldan bilgileri copy paste yapıp verme, Saab Dahil bu saydığın tüm markalara sahip oldum, Sen kaçtanesine sahip oldun ve uzun süreler kullandın bilemiyorum, Yazılanlarıda gözün ile oku. Kimse burada Saab'ı kötülemiyor, bana Saab'ın kötü bir araç olduğuna dair yazdığım bir kelime mi bulsana? İsteyerek aldım, isteyerek sattım, kullandığım süre zarfında memnun kaldım. Uyguna bulduğumda bir daha alırım demişim sen bana saçma sapan hiç konum ile alakalı olmadığım şeyler yazmışın. Madem çok biliyorsun 1 tane video göndereceğim sağlamlıkla ilgili yorumunu yaz buraya ?

    http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=6ba58758-2a1d-40f8-a174-f9d55f19d191
    _____________________________
    ProSound




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    semavi senin ben ile derdin mi alıntı yaptığım kişi sem değilsin ayrıca da sana yazmadım hayırdır? yazı senin değil yorum senin değil gel her türlü karşılaştırma yapalım SAAB markasını benzin ve LPG ile ben on yıldır SAAB kullanıyorum istersen benim kadar SAAB kullan sonra konuşalım seninle bu konuları

    Tespitim çok doğruymuş... Sadece kafandakileri yazıyorsun..

    Görmüyor musun alıntı yaptığın mesaj bana ait!


    Volvo'dan iyidir kötüdür olayını rahat konuşun... S40 volvonun en alt segment ve Carisma ile ortak platform aracı. Bana görede başarılı bir araç değil... Ama abartmayalım lütfen... Taş gibi dediğiniz aracın koydum yukarıya çarpışma testini...

    İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur...

    Başkalarına acımanıza gerek yok, kendi haliniz için tasalananın bence... Aşırı abartıyorsunuz Saab'ları... Maalesef marka fanatikliği işin içine girince böyle oluyor. Hondacılar en performanslı kendilerinin aracı zannediyorlar. Mazdacılar diğer tüm araçları her 1000kmde arıza yapıyor sanıyor, Mercedesçiler 80 model mercedesle bile prestij sahibi olduğunu sanıyor vs vs...

    Her aracın kendi avantajları dezavantajları vardır... Her aracıda kendi ederiyle kıyaslamak lazım...

    Herkese araçlarıyla keyifli, problemsiz sürüşler dilerim.

    tek bir laf var burada sen volvo ile mutlu ben saab ile senden daha mutlu bilmeden farazi konuşmak denemeden kullanmadan mazda / mitsubishi benzetmesi herhalde senin markan için geçerli boş ver marka fanatikliğini de mercedes konfor ve lükslüğüne yaklaşılmış mı 1995 model mercedes ile 1995 model saab standart donanımlarını karşılaştır ondan sonra böyle bir cümle kur bana türkiye ithallerinde donanım farkları bariz ve tartışılamaz. mercedes markasında 3 farklı donanım seçeneği var saab ta ise 2 onda da aero ve griffin ikisinin arasında tek fark motor ve koltuk farkı mercedeste ise 3 farklı donanım seçeneği var avangard elegance ve klasik hangi modeli ile kıyaslayacaksın bana onu da söyle kumaş koltuklu cruise kontrolsüz manuel klimalı olan modelle mi ? seninle yeteri kadar sohbet ettik volvo markası altında yazmanı tavsiye ederim saab kullanmadan ya da saab sahibi olmadan yaptığın farazi konuşmalar saab sahiplerini güldürüryor. :) ben volvo hakkında konuşma yapmadım ya da o marka altında olan sayfaya yazmadım çünkü kullanmadım konuşmalarım hava da kalır.

    Semavi'nin tespitlerini çok farklı açılardan değerlendiriyorsun bence. Volvo kullanıpta Volvo'yu yücelten veya Saab'ı yerin dibine sokan bir cümlesini göremedim. Semavi bana Saab aldıran ve teşvik eden bir arkadaşım ki tespitlerine çok önem veririm. Kaldı ki bu şartlarda git Volvo'ya yaz demek sadece kaçamak konuşmaktır bana göre.

    Geçen bir kaç yazımda Saab'ın kaliteli olduğunu ama biraz abartıldığını söylemiştim. Fiat'a bok atarız ama birçok Markada onun motoru kullanılır ( Saab,Opel,Chreysler vb..) Japonlara bok atarız ama bir çok avrupa araç Platformunu kullanıp,ortak motor geliştirir ( Ford, Volvo,Peugeot,Citroen) Acaba hangi araba neye göre en iyi?

    Çok sağlam dediğimiz araç birkaç sayfa önce 60km hız ile kağıt gibi açılıyor, Bok atılan birçok markanın motorunu kullanıyor ( 1998'den sonra sanırım,yanlışım var ise düzeltin) Birçok modelinde Opel ile kasa ve elektrik aksam hariç aynı ( Saab'ın parçaları çelik,Opel'in tenekedir masalına inanmıyorum kesinlikle) Ama Saab en mükemmel Ayrıca Stock Hızlanma verilerine bir göz atmanızı tavsiye ederim 185-220 HP Turbolu bir aracın Atmosferik bir çok Japon'un GT modeli ile aynı hatta daha kötü 0-100 değerine sahip olduğuna şahit olacaksınız.

    söylediğin markalar ile saab marka aracı aynı ayna lifte çıkar bak iyice incele opel / mazda / mitsubishi / lifte iyice bak sonra konuşalım arkadaşım. SAAB opeli değil OPEL saab'ı kullandı yanlışını düzelteyim :) volvo fordu değil ford VOLVO yu kullandı GM her marka araca motor yapan bir firma kaldı ki SAAB'I aldı sömürdü posasını bıraktı. bana şu an ki teknoloji ile değil 1990 1995 arasındaki teknolojiyi göz önüne alarak ve inceleyerek konuşun şimdinin teknolojisi ile 17 / 20 yıl önceki SAAB teknolojisini kıyaslıyorsunuz. 1990 / 1995 model aralığındaki araçların donanımlarına ve teknik verilerine bakın sonra burada SAAB şöyle SSAB böyle diye konuşmak için kendinizde haklı yerler bulun gelmişsiniz 2000 ve üstü araçlar ile SAAB ları kıyaslıyorsunuz. ki o yıllarda SAAB markası can çekişiyordu düşene bir tekme de sizler atıyorsunuz. SAAB'ın SAAB olduğu zamanlardan bahsedelim isterseniz. 1965 yıllarından 1970 li yıllardan ilk turbo beslemeli atmosferik motoru yapıp himalayaların tepesinde bile egzos emisyon oranlarının havayı temizlediği zamanlardan konuşalım sonra SAAB'ı yere vurmaya diğer markalar ile kıyaslamaya başlayalım Türkiye deki bir çok insana SAAB markası çok fazla haliyle de türkiye de tutulmuyor. Parça yok Servis yok yok Alıcısı yok diye bahaneler ile markayı kötülüyor. gidin 1995 model bir araç ile kafa kafaya çarpışın tek bir çizik ile kurtulun sonra gelin SAAB'ı konuşalım. ben herzaman her paltform da hazırım.

    Arkadaş bana sağdan soldan bilgileri copy paste yapıp verme, Saab Dahil bu saydığın tüm markalara sahip oldum, Sen kaçtanesine sahip oldun ve uzun süreler kullandın bilemiyorum, Yazılanlarıda gözün ile oku. Kimse burada Saab'ı kötülemiyor, bana Saab'ın kötü bir araç olduğuna dair yazdığım bir kelime mi bulsana? İsteyerek aldım, isteyerek sattım, kullandığım süre zarfında memnun kaldım. Uyguna bulduğumda bir daha alırım demişim sen bana saçma sapan hiç konum ile alakalı olmadığım şeyler yazmışın. Madem çok biliyorsun 1 tane video göndereceğim sağlamlıkla ilgili yorumunu yaz buraya ?

    http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=6ba58758-2a1d-40f8-a174-f9d55f19d191



    tebrikler herşeye inanan bir milletsiniz SAAB 900 1994 yılından sonra üretimden kalktı ve siz 1997 yılı videosunu bulmuşsunuz hayret üretimden kalktıktan 3 yıl sonra mı çarpışma testine giriyor araç yoksa seri üretimden önce mi konuştuğun marka araçların hepsini uzun yıllar kullandım yukarıdaki yazılarımda kullandığım araçların hepsinin modelleri dahil yazılı türkiyeye ithal edilmeyen araçlar dahil türkiye de kullandım araştırma yapıpta gelin ben yurtdışında da bulundum isveç (teyzem bulunuyor),avustralya (annemin teyzesinin kızı),almanya (dayım),fransa (teyzemin oğlu),ingiltere (teyzemin küçük oğlu) hepsinde akrabalarım dolayısıyla ziyaret amaçlı gittim ve orada gördüğüm ve öğrendiğim bilgiler dahil kulaktan dolma bilgiler ile değil görerek deneyerek öğrenerek edindiğim bilgileri burada yazdım netten 1994 yılında üretimden kalkmış bir aracın 1997 yılında çekilmiş (o da saçma ve ayrı bir konu ):) videosunu paylaşmadım aşağıya bakarsan motor özellikleri ve üretim yıllarını paylaşayım. biraz da tarihçesinden bilgi :)

    1979-1989 2.0 L (1985 cc) B201, single-carb, 100 PS (99 hp/73.5 kW) at 5200 rpm
    1979-1984 2.0 L (1985 cc) B201 NA, dual-carb, 108 PS (106 hp/79.5 kW) at 5200 rpm
    1979-1989 2.0 L (1985 cc) B201 NA, Injected 118 PS (116 hp/87 kW) at 5500 rpm
    1979-1985 2.0 L (1985 cc) B201, Turbo, 145 PS (143 hp/107 kW) at 5000 rpm
    1986-1989 2.0 L (1985 cc) B201, Intercooled turbo, 140-155 PS (138-153 hp/103-114 kW) at 5000 rpm
    1984-1993 2.0 L (1985 cc) B202, 16 Valve turbo, 160-175 PS (158-172 hp/118-129 kW) at 5500 rpm
    1989-1993 2.0 L (1985 cc) B202, 16-valve, NA, 130 PS (124-128 hp) at 6100 rpm
    1990-1993 2.0 L (1985 cc) B202, 16-valve light pressure turbo (LPT), 145 PS (143 hp/107 kW) at 5600 rpm
    1991-1993 2.1 L (2119 cc) B212, NA, FI, 140 PS (138 hp/103 kW) at 6000 rpm
    1994 2.0 L (1985 cc) B202, 16-valve intercooled turbo (FPT)
    Tüm zamanların en iyi satan Saab otomobili, hâlâ 'klasik' 900 kuşağıdır. 1978 ile 1993 arasında 48.888'i Convertible olan toplam 908.817 otomobil üretilmiştir. Genellikle en karizmatik Saab olarak görülen bazı 900'ler, üretim durduktan 13 yıl sonra bile, hala yollardadır. Bugün bir kısmı koleksiyoncuların elinde bulunmakta, ama çoğu günlük ulaşımda kullanılmaktadır. Saab güvenilirliği ve dayanıklılığı bu otomobillerin öngörülenden fazla kilometre yapmalarını sağlamıştır.
    Saab'ın 1971 yılındaki buluşu olan ısıtmalı sürücü koltuğunun geliştirilmesine, bir Saab üst düzey yöneticisinin yaşadığı sırt ağrısı neden olmuştur. Ağrı, soğuk ve buzlu sabahlarda özellikle kötüleşiyordu ve iş arkadaşlarından biri bu rahatsızlığı en aza indirmek için sürücü koltuğunu ısıtmanın bir yolunu bulmuştu. Bu, öyle etkin ve popüler oldu ki, sonunda çözüm üretime yansıtıldı.


    1986 ve 1996 yıllarında, bir Saab filosu Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Talladega Yarış Pistinde fırtınalar estirmiş, standart üretim otomobillere ilişkin bir dizi hız ve dayanıklılık rekorlarını kırmıştı. 1986 yılında lider 9000 turbo sadece servis, yakıt, lastik ve sürücü değiştirme gibi nedenlerle duruş yapmak suretiyle ve ortalama 213km/saat (132mil/saat) hızla toplam 100.000 km (62,140mil) yol kat etmiştir. Bundan on yıl sonra ise, en hızlı 900 turbo 226 km/saat (140mil/saat) üzerinde bir ortalama hıza ulaşarak 40.000km (24.800 mil) yol yapmıştır.
    _____________________________




  • @alisakir, 900 Modeli için 94'de üretimini bitirdiğin ayrıca 1997 Modeli olmayan bir Saab Marka aracın Ncap'e çakma olarak sokulduğunu ispat ettiğin için teşekkürler. Bundan dolayı sana saygı duyarak bir daha mesaj yazmayacağımı da belirtmek isterim.

    Ayrıca şu bilgiler doğrultusunda diğer arkadaşlarıda aydınlatırsan onlarda müteşekkür olacaklardır sanırım

    http://www.thesaabsite.com/NG900info.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_900
    _____________________________
    ProSound




  • Çok enteresan bir diyalog aldı başını gidiyor arkadaşlar :) ne gerek var bu kadar uzatmaya, herkes bindiği araçtan memnunsa başkalarına neyi ispatlamaya çalışıyoruz anlamıyorum :)

    Ben de Saab'ın olduğundan fazla abartıldığını düşünüyorum her zaman... Adamların iç malzeme kalitesi belli, 2006 2007 model 9-3'lerin (bizimkisi de dahil buna) birçoğunun ön konsolları soyuluyor dökülüyor. Sıfırına zamanında 80 90 bin lira istenen araçlar için çok komik eksiklikler bunlar bence.

    Neyse çok irdelemeden noktayı koyayım kendimce, ben 9-3'ten her indiğimde kapısını kilitlediğimde dönüp bakıyorum her defasında bende hayranlık ve heyecan uyandırıyor hala araç. Ancak abartmanın ve Semavi arkadaşımızın da dediği gibi marka fanatikliği yapmanın hiçbir anlamı yok. Sonuçta hepsi birer ARAÇ... Ben aracıma (aracım ne olursa olsun) her bindiğimde keyif veriyorsa aracım bana, benden iyisi yok :)

    @ mr_erbek ; aramıza hoş geldin :) İnşallah en kısa zamanda bir Saab ile yola devam edersin:) Eğer ki uzun yola çok sık gitmiyorsan bence dizelin pek bir anlamı yok, çünkü şehir içinde en sakin kullanımda bile 8-9 litreden aşağı yakmıyor maalesef 1.9 TiD motor. Benzin + lpg çok daha mantıklı olur ve benzinli Saablar çok daha keyiflidir kanımca... 2003 - 2006 arası 9-3 ile ilgili başka aklına takılan bir şey olursa sorabilirsin, elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.

    Bu arada arkadaşlar aracımızın xenon ampullerini değiştirdik, 4-5 ay önce 8000k Çin malı bir takım ampul takmıştık. Geçen hafta orjinal 4300k philips ampullere döndük. Çıkan ampulleri de satmak istiyorum, ilgilenen arkadaşlarımız olursa iletişime geçebiliriz...

    Ampuller 8000k D2S tipinde. Mavi tonda spor bir aydınlatma veriyor. Ancak aydınlatma şiddeti olarak 4300k xenonlara göre biraz daha zayıf.

    120 liraya almıştık 4-5 ay önce, 60 liraya vermeyi düşünüyorum.
    _____________________________




  • Ben bundan sonrakş hayatımı önden çeker bir arabanın nasıl motor gücünü hiç kaybetmeden, yada daha fazlası ile yere aktardığını bulmaya ve ispatlamaya harcayacağım...

    Lafla yürüyen peynir gemisine saab turbosu takarsam acaba uçurabilir miyimin derdine düşeceğim...

    S320 sahiplerine 9-5 leri anlatacağım... Nasıl bir gaflet içinde olduklarını belirtip, sevap hanemi kabartacağım...

    Bulduğum tüm arabaları lifte kaldırıp indirerek lift kollarının kas yapabilme ihtimalini hesaplayacağım...

    An itibariyle Mazda ve Volvo sahibi olduğum için tövbeler etmekte ve rabbime yakarmaktayım...

    Saab hakkında olumsuz konuştuğum için kendimi affetmemekteyim...

    Bu nahoş sohbete sebep olduğum içinde ayrıca özür dilerim,

    sanmıyorum ama olurda yalan yanlış bir şeyler sormak isterseniz sitemiz.... www.otogeyik.com yada PM ile ulaşabilirsiniz bana...

    Keyifli forumlar...
    _____________________________




  • Ben hala Mazda ve Mitsubishi ile SAAB'ı aynı kefeye nasıl koyduğunu anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur

    Ben hala Mazda ve Mitsubishi ile SAAB'ı aynı kefeye nasıl koyduğunu anlamadım.

    Ben Saab'ın Mazda ve Mitsubishi ile mukayese edildiğini hatta aynı kefeye konduğunu belirten bir yazı okumadım burada? Varsa belirtin lütfen.
    _____________________________
    ProSound
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur

    Ben hala Mazda ve Mitsubishi ile SAAB'ı aynı kefeye nasıl koyduğunu anlamadım.

    Ben Saab'ın Mazda ve Mitsubishi ile mukayese edildiğini hatta aynı kefeye konduğunu belirten bir yazı okumadım burada? Varsa belirtin lütfen.

    "İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur... " Semavi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Vay anam vay..
    Foruma uğramıyorum bir süredir ortalık baya karışmış arkadaşlar bence kıçı kırık dünya malı için kalp kırmaya değmez benim fikrim şudur volvo ve saab malesef ülkemizde tutunmayı başaramamış araçlardır insanlarımız bu markalara çok temkinliler öte yandan sadece kaliteli arabalar o kadar ayrıca gm saabı bititrdi önce kaliteyi düşürdüler sonra baktılarki çıkılamıyor işin içinden çıkardılar elden..
    Mazda Mitshubishi yle denk olduğunu düşünmüyorum ben bu markaların en azından volvonun saabı çok bilmiyorum japonların benim gözümde elle tutulur tarafı çok sorunsuz atmosferikler yapmalarıdır mazda kaç yıl üst üste en sorunsuz marka seçildi ama asla bir volvo bir saab kalitesinde olacağını zannetmiyorum marka imajı açısındanda kalite açısındanda zaten insanların tercihleride ona göre şekilleniyor kimi imajı kimi sorunsuzluğu seçer(volvo saab sorunludur demiyorum mazda daha sorunsuzdur diyorum)

    Herkese saygılar
    _____________________________
    !!EKMEKSİZ YAŞANIR SUSUZ YAŞANIR LAKİN ONURSUZ YAŞANMAZ!!

    ADALETSİZLİĞE BAŞ KALDIR! İte,uğursuza,çakal'a eyvallah deme!Düşen birini görünce el uzat!Seni aşağı çekse de yine de uzat!Korkmaktan vazgeç!.Olacakla öleceğe çare yoktur.Adam gibi adam olmadıktan sonra aldığın nefes neye yarar?Yalakalık yapma!Öldüğünde cenazende yüzlerce kişi olmaz belki ama o kadar kukla yerine bir içten Hoşça kal diyen olur..ŞUNU HİÇ UNUTMA HERKES ÖLÜR!AMA HERKES YAŞAMAZ!VE NE YAPARSAN YAP ÖLECEĞİNİ UNUTMADAN YAP....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur


    quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur

    Ben hala Mazda ve Mitsubishi ile SAAB'ı aynı kefeye nasıl koyduğunu anlamadım.

    Ben Saab'ın Mazda ve Mitsubishi ile mukayese edildiğini hatta aynı kefeye konduğunu belirten bir yazı okumadım burada? Varsa belirtin lütfen.

    "İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur... " Semavi

    volvodan fazla volvocu olmayın. Adamlar kullanıyorlar aynı alt yapıyı japonlarla, ben uydurmuyorum... Söylediğimdende aynı kefeye koymak çıkmaz. Hiç bir yerde denk araçlardır vs demedim. Üretim hedefleri farklı markalar çünkü...

    Volvonun bir çok aracı mitsubishi mazda ford vs ile platform kardeşidir. Motorlar ortaktır vs vs... Araştırırsanız görebilirsiniz... Volvonun kullandığı turboların bazıları bile mitsubishi patentlidir.


    4-7 kardeş güzel bir noktaya parmak basmış...

    Hali hazırdaki bir çok japon marka "Volvo veya Saab" gibi lüks marka olma gayesi gütmemiştir. Buna daha sonra başlamışlar ve Lexus, infiniti, Acura gibi üst markaları çıkarmışlardır... Volvonun asıl rakipleri japonların üst segment markalarıdır zaten.


    Daha açık yazayım, ya anlatamadım, yada anlaşılamadı...


    Kendisi kadar lüks algılanmayan Mitsubishi-Mazda-Ford gibi araçların mimarilerinin üzerine lükslük katılarak yapılmıştır...



    Bu nedenle iddia edildiği gibi s320 7serisi ile yada A8lerle kıyaslamayın... volvoclubta aktif üyeyim, fanatikler olduğu halde onlar bile abartmıyorlar bu kadar araçlarını...


    Daha neler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 15 Haziran 2012; 15:23:25 >
    _____________________________




  • Fanatiğin anlamı ne demek ki ? Ayrıca Volvo konusunda birşey söylemem. Ama Mitsubishi ve Mazda demen saçmalık. Yani bana göre saçmalık. Ki buradaki sanırım herkes böyle düşünür. Alıntı yaptığım yazı da senin söylediğin bir söz. Arkadaş okumamış bana sordu ben de kopyala yapıştır yaptım. Sence Volvo şimdi Mitsubishi ve Mazda ile aynı kapasitede mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Arkadaşım sanırım detaylı anlatınca hak vereceksin...

    Örneklerle gidelim...

    Volvo s40 1. jenerasyon... Mitsubishi Carisma ile ortak platform yani ortak yürüyen vs vs... Motorlardada ortak olanlar var, mesela turbolar, bazı motorlar vs...

    Volvo s40 2. jenerasyon... Mazda3 ile aynı platform hatta focus ilede... Yani aynı yürüyen, aynı şase yakın fren sistemi, yol tutuş özellikleri, yakın yada birebir aynı motorlar... aynı 1.6 dizeller kullanılıyor mesela... Manifold, yazılım gibi farklılıklar olsada genel manada aynı sürüş karakterini sunuyorlar..


    Geriye ne kaldı? İç dizayn donanım ve konfor özellikleri... Aracın kapasitesinden kastım, mekanik ve limit özellikleri idi. Yani sizin şasinizin, yürüyeninizin ve motorunuzun sunduğu limitler sizin kapasitenizi belirler genel manada...

    Sence volvo s40 mercedes C sınıfında bir araç mı şimdi?

    Bir kaç markanın bölge müdürlüğünü yapmış bir arkadaşım çok güzel bir laf etmişti s40 özelinde... Bir mazda3ü veye Focusu en pahalıya satabilmenin yoluna volvo s40 denir demişti :)

    Sence şuan ben saçmalıyor muyum? Yoksa Saab 9-3 yada 9-5 Mercedes s320 ayarında demek mi saçmalık? Hangisi daha iddialı acaba!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 15 Haziran 2012; 16:40:19 >
    _____________________________




  • Bu kadar detayı bilmediğimiz için zaten yazıyoruz ya ;) Ama bu sadece benim düşüncem değil genel bir düşüncedir. Çünkü Volvo'yu herkes bilir ve hiçkimse Mit yada Maz ile aynı yere koyamaz. Bu sanırım Opel-SAAB gibi olmuş. Aynı ama kalite var. Volvo'da kalite kendini belli ediyor. Arkadaşımda 2000 model Volvo var. Ön konsol hala mükemmel. Arkadaşta 2008 Ford var mesela (ki bence Mit Ford Maz aynı kalite ggibi geliyor) radyo cd düğmesi falan soyulmuş gitmiş ki ben bunu çoğu yeni araçta da görüyorum. Fiat başta mesela. Opelde de çok tanık oluyorum. Ama bir Volvo öyle değil. Amannn neyse yazdık işte birşeyler. Benim gözümde SAAB-Volvo-BMW bir Ford, mit, maz bir. Fiat ve Reno en alt. Ben böyle bir gruplama yapıyorum kendimce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Kafandaki gruplama genel manada doğru... Daha önce yazdığım gibi kalite algısını mevcut markaları ile oluşturamadıkları için diğer japon firmaları lük marka üretmek zorunda kaldı. Mazda ise buna ihtiyaç duymadı ve gün geçtikçe premium sınıfa doğru kayıyor, yani volvonun yanına. Bunu o tamamen taraflı olan alman otomobil dergileri bile kabul ediyor... Mesele yapamamak değil, mesele yaptığınız aracı marka değerinizin yardımıyla satabilmek. Yoksa Lada bile çıkartır süper lüks bir araba yapar ama satamaz...

    Saabı geçtim artık, konuşunca yanıyoruz malum :)

    Volvonun yeri ise Mercedes ile Ford arası diyelim...

    Saab sevmediğim bir marka değil. Aklıma yatanını bulsam alırımda...

    Keyifli sürüşler herkese...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 15 Haziran 2012; 17:12:32 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur

    Fanatiğin anlamı ne demek ki ? Ayrıca Volvo konusunda birşey söylemem. Ama Mitsubishi ve Mazda demen saçmalık. Yani bana göre saçmalık. Ki buradaki sanırım herkes böyle düşünür. Alıntı yaptığım yazı da senin söylediğin bir söz. Arkadaş okumamış bana sordu ben de kopyala yapıştır yaptım. Sence Volvo şimdi Mitsubishi ve Mazda ile aynı kapasitede mi ?

    @serkankaanuygur,
    Bütün yazıları zevkle okuyorum, aylardır buraya birşeyler katmaya çalışıyorum, aracımı sattığım halde alacaklara olumlu fikir veriyorum,ama halen Saab'ı yerdiğimizi, Başka araçlar ile mukayese ettiğimizi düşünüyorsunuz ya helal olsun. Semavi harika açıklamış en son, daha eklenecek,yazılacak ve daha açık olunacak bir cümle veya yazı olacağını sanmıyorum. Artık Saab'ı favorileri konulardan çıkarmak size daha hayırlı olacaktır Neyse herkese keyifli ve kazasız sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oldsoundman -- 15 Haziran 2012; 17:19:43 >
    _____________________________
    ProSound




  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.