Şimdi Ara

____ ::: DH SAAB TAKIMI ::: _____ (48. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.466
Cevap
59
Favori
326.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın
    _____________________________




  • @alisakir

    Saab tam bir uzun yol arabası o zaman...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 26 Ocak 2013; 17:47:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Life is too short to drive boring cars.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    @alisakir

    Yazdığınızdan sonra benim fikrimi yok ettiniz. Şehir içi 15lt benzin ne demek...
    Saab tam bir uzun yol arabası o zaman...

    Şehir dışı 8-9lt bence çok iyi. 110km/h ortalama gittiğim zaman benim araç bile 8lt yakıyor. kaldı ki arada 3kat beygir farkı var Hyundai'den nefret ediyorum...

    Saab 9-3 vector 175 hp ile ortalama 120 km/sa hız ile yakıt tüketimi 7 lt civarinda oluyor. Şehir içinde akıcı trafikte 10-11 lt tüketir bence. Ben 13-14 değerlerini görüyordum ama kısa mesafe(1-2 km) ve yokuş dolayısıyla biraz yüksek değerlerdi.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolfire

    quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    @alisakir

    Yazdığınızdan sonra benim fikrimi yok ettiniz. Şehir içi 15lt benzin ne demek...
    Saab tam bir uzun yol arabası o zaman...

    Şehir dışı 8-9lt bence çok iyi. 110km/h ortalama gittiğim zaman benim araç bile 8lt yakıyor. kaldı ki arada 3kat beygir farkı var Hyundai'den nefret ediyorum...

    Saab 9-3 vector 175 hp ile ortalama 120 km/sa hız ile yakıt tüketimi 7 lt civarinda oluyor. Şehir içinde akıcı trafikte 10-11 lt tüketir bence. Ben 13-14 değerlerini görüyordum ama kısa mesafe(1-2 km) ve yokuş dolayısıyla biraz yüksek değerlerdi.

    Alıntıları Göster
    Saab



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 26 Ocak 2013; 17:49:01 >
    _____________________________
    Life is too short to drive boring cars.




  • arkadaşlar SAAB satılmış. alan firmaysa NEVS (National Electric Vehicle Sweden). okuduğuma göre elektrik ağırlıklı çalışmalar yapacaklarmış.
    haber kesin olmamakla birlikte doğru olma ihtimali yüksek =)
    _____________________________
    '11 Renault Megane III dCi Dynamique+Premium+Sunroof+Navigasyon Beyaz
  • En mantıklı karar.

    Zaten Saab elektrikli araç ve akü üzerinde çalışıyorlardı. 9-3 üzerinde yapıyorlardı yanılmıyorsam...
    Petrol bitecek ve elektrikli araçlar kullanmak zorunda kalacağız.
    _____________________________
    Life is too short to drive boring cars.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    semavi senin ben ile derdin mi alıntı yaptığım kişi sem değilsin ayrıca da sana yazmadım hayırdır? yazı senin değil yorum senin değil gel her türlü karşılaştırma yapalım SAAB markasını benzin ve LPG ile ben on yıldır SAAB kullanıyorum istersen benim kadar SAAB kullan sonra konuşalım seninle bu konuları
    _____________________________




  • semavi arkadaşım ayrıca SAAB hiç bir araca benzemeyen bir grafik çiziyor ve hiç bir araçta olmayan özellikler ve değerler veriyor. en basitinden sana şunu söyleyeyim bir çok markaya uyan yağ filtreleri var piyasa da ve bir çok markaya kullanılabiliyor. ama SAAB markasına kendisi dışında bir filtre kullandığın zaman aracın yağ lambası yanıyor. ve motor hararet yapıyor. çok farklı marka araçlar kullandım fakat SAAB kadar farklısını ve özelini görmedim kimseyi de yanlış yönlendirmiyorum benden sonra yazılanları bir oku herkes aynı şeyi söylüyor. araç şehir dışında ciddi anlamda şehir içine göre daha az yakıyor. bunu sadece ben değil SAAB markasını bilinçli kullanan herkes söylüyor. ve araçta LPG olduğu takdirde araç sürekli lamda sensörünü yakıyor. ayrıca da SAAB ların motorunu patlatmadıktan sonra yolda kalma ihtimalin yok fakat elektriksel bir arıza var ise hiç kimse çıkamıyor içinden

    hafta sonu bütün bir gün servisteydim aracın sağ kapısını kurcalamışlar ve araç kendini hırsız kilidine almış kurcalanan kapı hariç üç kapı açılıyor diğer kapılar açılmıyor ve araç çalışmıyor. yerinden kaldırana aşk olsun aracı bütün bir gün onunla uğraştık serviste ve akşam ancak sorunu halledebildik. bu da diğer bir özellik.
    _____________________________




  • Slm arkadaşlar,
    Saab 9-3 2.0 T 2010 ps 120.000 km bakımı neleri kapsıyor ve en iyi fiyatı nereden alabilirim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    semavi arkadaşım ayrıca SAAB hiç bir araca benzemeyen bir grafik çiziyor ve hiç bir araçta olmayan özellikler ve değerler veriyor. en basitinden sana şunu söyleyeyim bir çok markaya uyan yağ filtreleri var piyasa da ve bir çok markaya kullanılabiliyor. ama SAAB markasına kendisi dışında bir filtre kullandığın zaman aracın yağ lambası yanıyor. ve motor hararet yapıyor. çok farklı marka araçlar kullandım fakat SAAB kadar farklısını ve özelini görmedim kimseyi de yanlış yönlendirmiyorum benden sonra yazılanları bir oku herkes aynı şeyi söylüyor. araç şehir dışında ciddi anlamda şehir içine göre daha az yakıyor. bunu sadece ben değil SAAB markasını bilinçli kullanan herkes söylüyor. ve araçta LPG olduğu takdirde araç sürekli lamda sensörünü yakıyor. ayrıca da SAAB ların motorunu patlatmadıktan sonra yolda kalma ihtimalin yok fakat elektriksel bir arıza var ise hiç kimse çıkamıyor içinden

    hafta sonu bütün bir gün servisteydim aracın sağ kapısını kurcalamışlar ve araç kendini hırsız kilidine almış kurcalanan kapı hariç üç kapı açılıyor diğer kapılar açılmıyor ve araç çalışmıyor. yerinden kaldırana aşk olsun aracı bütün bir gün onunla uğraştık serviste ve akşam ancak sorunu halledebildik. bu da diğer bir özellik.

    SAAB-ı kullanınca diğer insanların ne kadar büyük hata yaptıklarını görüyorum ve acıyorum. (Sözüm Volvo kullananlar için geçerli değil, Volvo olarak S40 deneyimim oldu, o da kötüydü. Otomatikti, vites geçişleri berbattı. Yani SAAB gibi değildi. İçi dardı falan filan).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Öncelikle hepinize merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katılıyorum. Saaba olan hayranlığım ve son zamanlarda değişik internet sayfalarından okuduklarım beni daha çok ilgilenmeye itti. Şöyle ki bugüne dek 1993 model e300 td, 1997 toyota carina, 1999 toyota avensis 2.0 sol extra, 1999 infiniti qx30 3.3 jeep ve bitakım finansal sıkıntılar nedeniyle son olarak hayatımın hatasını yapıp proton gen 2 2006 model araç aldım. Ve tahmin ettiğiniz gibi attan inip eşeğe binmiş gibi oldum. Ailecek araçta donanıma önem veren, bugüne kadar hep kullandığı aracın en full versiyonunu tercih eden bi yapımız var.

    Zaten beni saabla ilgili olmaya itende bu sebepler. Ve farklı olmayı seviyoruz. Aldığımız araçlar sıfır km ve bulunduğumuz il de hep ilk olma özelliğinde oldu bugüne dek. Ben farklı sayfalardan saab ile ilgili bilgi aldım. Ancak burada reelde tecrübe den insanların fikirlerini daha çok önemsiyorum.

    Öğrenmek istediğim şey saab için öncelikle hangi kasa ve hangi motor tipini tercih etmem gerektiği. Açıkcası ilgilendiğim araçlar eski kasa 9-5 2.3 turbo, 2006 model 9-3 1.9 td ve 2.0 lpt modelleri. Sizce hangisini tercih etmeliyim. Açıkcası çok afaki tüketim olması hoşuma gitmiyor. Ama performans ve donanım benim için önemli. Sizce 2000 modellerde 9-5 2.3 turbo bir araçla mı başlamalıyım saab tutkuma? yoksa 1.9 td bir 9-3 ile mi. ama birisi yaklaşık 20 bin tl diğeri 35bin tl. Kafam çok karışık.;

    lütfen yol gösterin. selamlar :)
    _____________________________




  • Arkadaşlar Bende Saab sahibi oldum, Saab kullandım ama bukadar yüceltmenin, bu kadar eşsiz bir araçmış gibi düşünmenin bir gereği olmadığını kanısındayım. Kaliteli bir araç evet,üst segment bir araç ama Ülkemiz mevcut şartlarındaki durumunuda düşününce herşey toz pembe değil maalesef. Ben 900 aracım için arka stobunun çıkmasına 200 lira fiyat alınca direkt satmaya karar verdim. Rotil bile en iyi ustadan yurt dışından bakmak lazım burada salıncaklar ile beraber 700 Lirayı bulur denilince eyvahlar olsun dedim

    Yeni seriler Opel ile aynı motor ve yürüyeni kullandığı için daha şanslı ama eskiler sahibinin bağlantı kabiliyetine kalmış parça konusunda. Kapanan Rover sahipleri bile inanın daha dertsiz bu konuda. Biraz da empati yapıp acaba bu firma neden can çekişiyor, neden kimse sahiplenmiyor diye bir düşünün.
    _____________________________
    ProSound




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    Arkadaşlar Bende Saab sahibi oldum, Saab kullandım ama bukadar yüceltmenin, bu kadar eşsiz bir araçmış gibi düşünmenin bir gereği olmadığını kanısındayım. Kaliteli bir araç evet,üst segment bir araç ama Ülkemiz mevcut şartlarındaki durumunuda düşününce herşey toz pembe değil maalesef. Ben 900 aracım için arka stobunun çıkmasına 200 lira fiyat alınca direkt satmaya karar verdim. Rotil bile en iyi ustadan yurt dışından bakmak lazım burada salıncaklar ile beraber 700 Lirayı bulur denilince eyvahlar olsun dedim

    Yeni seriler Opel ile aynı motor ve yürüyeni kullandığı için daha şanslı ama eskiler sahibinin bağlantı kabiliyetine kalmış parça konusunda. Kapanan Rover sahipleri bile inanın daha dertsiz bu konuda. Biraz da empati yapıp acaba bu firma neden can çekişiyor, neden kimse sahiplenmiyor diye bir düşünün.

    Katıldığımı söyleyemem. Kalite muazzam belli oluyor. Mesela Sinbo çaydanlık üretiyor, Tefal de üretiyor. Sinbo'nun parçası 10 lira Tefal'in parçası 40 lira. Biri gidiyor 1 sene biri gidiyor 7 sene.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • bi cevap alamadım kimseden :(
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr_erbek

    bi cevap alamadım kimseden :(

    öncelikle sana şunu söyleyeyim istediğin iki model arasında motor ve donanım farkları var. 9-5 2.3 turbo yüksek basınç turbo 1.3/1.4 bar değerlerinde ve 225 hp şehir içi kullanımda çok yakar şehir dışında aradaki fark %35 lere kadar düşer sebebi araç yol isteyecek ve gidemeyeceksin bu da haliyle yakıta yansıyacak. 9-3 1.9 tdı 150 hp ve düşük basınç turbo turbo tavsiye etmem eğer performans istiyorsan ara hızlanmalar yokuşta gaz tepkimesi v.b. donanım farklılıkları ise 9-5 lerde koltuk soğutma vardır. 9-3 lerde yoktur. 9-5 yada 9-3 aero versiyonunu bulursan hiç düşünmeden araçta sıkıntı da yok ise al tavsiye ederim. lpt versiyonları düşük basınç turbodur. gösterge panelinde turbo göstergesi yoktur. diğerlerinde bulunmaktadır. ayrıca bilgi ekranları lpt versiyonları ile aero / vector versiyonlarında farklılık gösterir 9-3 ler için 9-5 lerde göremedim herhangi bir fark tercih senin istersen 9-3 2.0 t aero / vector prem1 ya da prem2 versiyonlarından birine bak 9-5 lerin iç donanımları ile göğüslük 1998-2008 arasında sadece dışardan kasa farkı var ama iç donanım hemen hemen aynı. 9-3 ler 2003 ten sonra kasa ve donanım olarak çok farklılık gösteriyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkankaanuygur


    quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    Arkadaşlar Bende Saab sahibi oldum, Saab kullandım ama bukadar yüceltmenin, bu kadar eşsiz bir araçmış gibi düşünmenin bir gereği olmadığını kanısındayım. Kaliteli bir araç evet,üst segment bir araç ama Ülkemiz mevcut şartlarındaki durumunuda düşününce herşey toz pembe değil maalesef. Ben 900 aracım için arka stobunun çıkmasına 200 lira fiyat alınca direkt satmaya karar verdim. Rotil bile en iyi ustadan yurt dışından bakmak lazım burada salıncaklar ile beraber 700 Lirayı bulur denilince eyvahlar olsun dedim

    Yeni seriler Opel ile aynı motor ve yürüyeni kullandığı için daha şanslı ama eskiler sahibinin bağlantı kabiliyetine kalmış parça konusunda. Kapanan Rover sahipleri bile inanın daha dertsiz bu konuda. Biraz da empati yapıp acaba bu firma neden can çekişiyor, neden kimse sahiplenmiyor diye bir düşünün.

    Katıldığımı söyleyemem. Kalite muazzam belli oluyor. Mesela Sinbo çaydanlık üretiyor, Tefal de üretiyor. Sinbo'nun parçası 10 lira Tefal'in parçası 40 lira. Biri gidiyor 1 sene biri gidiyor 7 sene.

    @serkankaanuygur ,

    Dikkat ettiysen kalitesine ve sağlamlığına bir sözüm yok. Ama ülkemizin şartlarında bu özellikler şuan için tek cazibesi. Parça konusunda ciddi problemleri var ve bazı modellerinde çok sıkıntı. Yoksa kullandığım süre içerisinde beni fazlasıyla memnun etti.
    _____________________________
    ProSound




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    Arkadaşlar Bende Saab sahibi oldum, Saab kullandım ama bukadar yüceltmenin, bu kadar eşsiz bir araçmış gibi düşünmenin bir gereği olmadığını kanısındayım. Kaliteli bir araç evet,üst segment bir araç ama Ülkemiz mevcut şartlarındaki durumunuda düşününce herşey toz pembe değil maalesef. Ben 900 aracım için arka stobunun çıkmasına 200 lira fiyat alınca direkt satmaya karar verdim. Rotil bile en iyi ustadan yurt dışından bakmak lazım burada salıncaklar ile beraber 700 Lirayı bulur denilince eyvahlar olsun dedim

    Yeni seriler Opel ile aynı motor ve yürüyeni kullandığı için daha şanslı ama eskiler sahibinin bağlantı kabiliyetine kalmış parça konusunda. Kapanan Rover sahipleri bile inanın daha dertsiz bu konuda. Biraz da empati yapıp acaba bu firma neden can çekişiyor, neden kimse sahiplenmiyor diye bir düşünün.

    @edarguner;
    aracınızı sattınız mı ? takip ettiğim kadarıyla bakımlı bir aracınız vardı. yeniden saab düşünüyor musunuz ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr_erbek

    Öncelikle hepinize merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katılıyorum. Saaba olan hayranlığım ve son zamanlarda değişik internet sayfalarından okuduklarım beni daha çok ilgilenmeye itti. Şöyle ki bugüne dek 1993 model e300 td, 1997 toyota carina, 1999 toyota avensis 2.0 sol extra, 1999 infiniti qx30 3.3 jeep ve bitakım finansal sıkıntılar nedeniyle son olarak hayatımın hatasını yapıp proton gen 2 2006 model araç aldım. Ve tahmin ettiğiniz gibi attan inip eşeğe binmiş gibi oldum. Ailecek araçta donanıma önem veren, bugüne kadar hep kullandığı aracın en full versiyonunu tercih eden bi yapımız var.

    Zaten beni saabla ilgili olmaya itende bu sebepler. Ve farklı olmayı seviyoruz. Aldığımız araçlar sıfır km ve bulunduğumuz il de hep ilk olma özelliğinde oldu bugüne dek. Ben farklı sayfalardan saab ile ilgili bilgi aldım. Ancak burada reelde tecrübe den insanların fikirlerini daha çok önemsiyorum.

    Öğrenmek istediğim şey saab için öncelikle hangi kasa ve hangi motor tipini tercih etmem gerektiği. Açıkcası ilgilendiğim araçlar eski kasa 9-5 2.3 turbo, 2006 model 9-3 1.9 td ve 2.0 lpt modelleri. Sizce hangisini tercih etmeliyim. Açıkcası çok afaki tüketim olması hoşuma gitmiyor. Ama performans ve donanım benim için önemli. Sizce 2000 modellerde 9-5 2.3 turbo bir araçla mı başlamalıyım saab tutkuma? yoksa 1.9 td bir 9-3 ile mi. ama birisi yaklaşık 20 bin tl diğeri 35bin tl. Kafam çok karışık.;

    lütfen yol gösterin. selamlar :)

    @mr_erbek
    bir otomobil severin saab sevgisini anlamak çok güç olmasa gerek, hoşgeldiniz.

    daha önce kullandığınız araçlar gerçekten harika araçlarmış. ve hemen hepsinin en temel ortak özellikleri " gerçekten konforlu" oluşları. ( proton hariç tabii)
    satın almayı düşündüğünüz saab da daha önceki araçlarınızın konforunu beklememeniz gerekiyor.
    9-5 2,3 aero saab gerçekten sert süspansiyonlu bir araç. almayı çok istediğim bir araçtı. çok donanımlı, çok güçlü, çok estetik iç / dış çizgileri olan bir araç.
    ilgilendiğim araçların hatırı sayılır bir kısmında şanzıman arızaları vardı. yüksek tork kuvvetinin yarattığı anlaşılabilir bir arıza olabilir.
    9.3 1.9 TID için danıştığım servislerden çok olumlu yanıtlar almamıştım.
    hasılı şuan 2000 model 9.3 LPT aracım var. 154 hp otomatik şanzıman, tipik saab kasası.
    gerçek şu ki çok mu memnunum ; hayır. daha iyi araçlara bindim, ama ben saabı seviyorum. kasanın çizgisi, konsolun estetiği, isveç sosyal demokrasisi kokuyor :)
    şehir dışı genellikle 130-150 km hızlarda 100 km de 9 litre tüketim gördüm.
    şehir içi biraz ağır istanbul trafiğinde 14-15 lt tüketim...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisakir

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Az önce v6 295hp olan araçla kendi aracımın videosunu karşılaştırdım :)

    120-200 arasında 1-2km fark var sadece. Yani o 200e geldiğinde benim araç 195-200 arası kalıyor... belki full dolu olan lpg depom boş olsa veya o gün bagajda bulunan fazlalıklar olmasa eşdeğer kalırdık... Zira Sakarya'ya gidiyordum gece kalmak için... Malum LPGli bir araç stock araçtan minumum 100KG ağır olur her zaman. Hemde bu ağırlığın çoğu arkaya biner.

    ama 220den sonra özellikle, Saab daha iyi... Benim araç 240a geldiğinde SAAB 250yi aşıyor...

    Sanırım v6 olması ve 295 olmasının avantajı olsa gerek... T5 ise yine iyi dayanmış oraya kadar... 5. vitesi (eğer saab 5 vites ise) daha iyi demekki saabın. Ben 4ten 5e 220 gibi atıyorum...Ordan sonra hızlanma yavaşlıyor bende...

    Benim aracım stock 240, şuan ise 250 civarı olduğunu varsayıyoruz... Egzoz ve kat iptali var... 5 silindirli bir araç. Bakım zamanıda geldi onlarıda halletsem daha iyi olur muhtemelen ama mod olmadan bu Saab'ı geçmesi zor. Fakat bizimkide 295hpye tune edilse, tahminim daha iyi bir sonuç çıkartır son videodaki Saab'tan...


    arkadaşım sen saab'ı bir de benzinle kullan aradaki farkı görürsün sibobların açıp kapatma saniyesi benzinde lpg'ye göre yarı yarıya benzinde 2 saniye lpg de 4.4. saniye bu da demek oluyor ki aracın çekişini etkiliyor ve enjektörlerin püskürttüğü yakıtın birikmesi ve yakamadan egzosdan tahliyesi anlamına geliyor. benzin de bu söylediğim değerler yarı yarıya düşer en iyi performansı alırsın yanlış anlama ama üst sekmen bir araca biniyorsun ama LPG ile biniyorsun benzin ile gittiğin KM ile LPG ile gittiğin KM arasında yakıt alımında oynayacak olan rakam en fazla aynı KM de (şehir içi değil şehir dışı) 50-60 TL oynar ki bu da bana kalırsa araca yazık etmek anlamına gelir.

    araç şehir içinde yol istiyor ama gidemiyorsun motor sıkılıyor ve ha bire yakıta abanıyor bu da yüksek yakıt sarfiyatı demektir. şehir içi yakıt sarfiyatı 13-14 LT şehir dışı 8.5-9 LT aradaki fark çok fazla bu da aracın özelliği uzun yolda daha süratli şekilde gitsen bile şehir içinden yarı yarıya daha düşer yakıtın

    Ali Şakir

    Kusura bakma ama anladığım kadarıyla sadece "kafandakileri yazmaya çalışıyorsun"... Karşındakini dinlemiyorsun. Daha öncede aynısını yaptın, çok üstüne gelmeyeyim dedim...

    Ben nerede yazdım Saabı benzinde yada lpgde kullandığımı? Ne alaka yukarıda ki mesajı yazdın anlayamadım...

    Ayrıca verdiğin yakıt rakamları tamamen yanlış... 10un üzerinde araba aldım sattım son zamanlarda. Kimisi lpgli, kimisine ben taktırdım, kimisi dizeldi vs vs... Kusura bakma ama o dediğin rakamlar tutmuyor... Benzinli aracı lpgye çevirdikten sonra ne kadar kar ettiğimi iyi biliyorum. Öyle 50-60 falan değil, çok daha fazla. Hesabın ya yanlış, yada farazi konuşuyorsun. Volvo ilede yaptım uzun yol... Hatta çok ciddi bastığımızda oldu... Dediğin hesaplardan çok daha fazla kar sağlıyor. Sanırım senin kullandığın lpgli arabaları test ederken çaktırmadan birisi benzin koymuş aracına, yada ayarsız lpg sistemleri kullanmışsın.

    Diğer konu... Arabaya lpg ile yazık etme durumu....

    Umrumda değil! Benzinde kullandığım için madalya mı takıyorlar? Ben cebimi düşünürüm milletin ne dediğini değil. Bana göre lpgli binmek, spor kasa alıp dizel binmekten çok daha nitelikli bir iş. Ben araçları maksimum zevk alacak şekilde kullanırım. Kriterimde zevk aldığım araca mümkün olduğunca fazla binebilmektir. Buda ancak LPG ile oluyor, dizelle yada ateş pahası benzin ile değil. yanımda spor mercedesler, bmwler audiler volvolar gırgırgır dizelle gezecekler, benim lpg kullanmam arabaya yazık, gereksiz, neredeyse görgüsüz olacak... bırak allah aşkına...

    Diğer aracımda turbo ve otomatik , ona lpg takmadım, çünkü az biniyorum ama volvoya 1 yıl olmadan 21bin km yaptırmışım... Ha yok, benzin paranı karşılarım sorun değil diyorsan eyvallah :)

    Performans konusunda da çok abartmışsın olayı...

    LPG taktırıp dyno yaptın mı hiç aracına? Ben yaptırdım...127 hp çıkan araç lpg ile 123-124 hp çıktı. hem benzinde hem lpgde denedim, üşenmedim parasını dert etmedim... Oda olmadı hem lpgde hemde benzinde rolling yaptık başka bir otomatik araçla. Neden otomatik? Aman karşımdaki adam vites kaçırmasın, kötü kullanma imkanı olmasında tam sonucu görelim diye... Kusura bakma ben bu konularda çok hassasım, oturur test ederim, denerim, kendimi ikna ederim... O yüzden yazdığın şeyler bana mantıklı gelmiyor ve haklısın deyip geçemiyorum. Çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun.

    semavi senin ben ile derdin mi alıntı yaptığım kişi sem değilsin ayrıca da sana yazmadım hayırdır? yazı senin değil yorum senin değil gel her türlü karşılaştırma yapalım SAAB markasını benzin ve LPG ile ben on yıldır SAAB kullanıyorum istersen benim kadar SAAB kullan sonra konuşalım seninle bu konuları

    Tespitim çok doğruymuş... Sadece kafandakileri yazıyorsun..

    Görmüyor musun alıntı yaptığın mesaj bana ait!


    Volvo'dan iyidir kötüdür olayını rahat konuşun... S40 volvonun en alt segment ve Carisma ile ortak platform aracı. Bana görede başarılı bir araç değil... Ama abartmayalım lütfen... Taş gibi dediğiniz aracın koydum yukarıya çarpışma testini...

    İstediğiniz gibi düşünebilirsiniz... Benim yorumum Saab ve Volvo'nun "mercedes konforu ve lükslüğüne yaklaşılmaya çalışılmış ama mitsubishi-Mazda kapasitesinde bir araç olduğudur...

    Başkalarına acımanıza gerek yok, kendi haliniz için tasalananın bence... Aşırı abartıyorsunuz Saab'ları... Maalesef marka fanatikliği işin içine girince böyle oluyor. Hondacılar en performanslı kendilerinin aracı zannediyorlar. Mazdacılar diğer tüm araçları her 1000kmde arıza yapıyor sanıyor, Mercedesçiler 80 model mercedesle bile prestij sahibi olduğunu sanıyor vs vs...

    Her aracın kendi avantajları dezavantajları vardır... Her aracıda kendi ederiyle kıyaslamak lazım...

    Herkese araçlarıyla keyifli, problemsiz sürüşler dilerim.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.