Şimdi Ara

*****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!! (773. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48.228
Cevap
72
Favori
4.114.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 771772773774775
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iyi geceler arkdaşlar
  • Sanada Kaptan..
  • Yaa arkadaşlar benim sislerden biri kesti.Ama nasıl sökecem bilmiyorum.Bide bunların sisi h3 diye geçiyor değilmi?
  • Arkadaşlar ben DELÜX_4380 öbür üyeliğimde yazdığım mesajlar çok geç paylaşıma giriyordu bundan sonra bu üyeliğimle aranızdayım

    Gelelim soruma

    Yaa arkadaşlar benim sislerden biri kesti.Ama nasıl sökecem bilmiyorum.Bide bunların sisi h3 diye geçiyor değilmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yolcu58



    lukunku kardeş hoş geldin uzun zamndır giremiyorsum teama şimdi gordüm geldiğine sevindim


    Estağfirullah Mustafa Kardeşim, siz de hoşgeldiniz. Sizleri de daha sık görmek isteriz artık aramızda... Nice paylaşımlara ve de nice daha sıkı dostluklara inşaallah hep birlikte...

    Kem gözlerden uzak olsun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    sürekli aklıma takılan bir sorudur:

    turbolu aracı boşa atmıyoruz tamam. turbo milleri yağsız dönmesin istiyoruz. aracın turbosu 2000 devirde çalışıyor diyelim: 2000 deviri geçip vites değiştirdik, sonra yine vites büyüteceğiz, ama önümüze araba çıktı, 2750 devirdeyiz, vites değiştirmekten vazgeçtik, gazdan ayağımızı çektik devir 2700-2600-2500 diye küçülüyor. 2000 de çalışan turbo ne yapıyor şimdi? ayağımızı gazdan çektiğimiz için duruyor mu? veya ne kadar çalışıp duruyor? normalde boşa atınca örneğin 15 sn çalışıyorsa, gaza basmadan viteste ne kadar çalışıyor? 2000 e kadar mı? yine 15 sn mi? hareket halinde viteste olduğumuz için 15 değil de 20 mi?

    2750 den 2500 e düşünce boşa alabilir miyim artık? 2200 de mi, 2000 demi boşa atmalıyım? (duracağım diyelim)

    bunu da obk ya sordum, turboşarjlı aracı kullanma..... da. buraya da yazayım dedim..

    bir belgesel yapıp, motoru ortadan kesip şunları bir güzel bize gösterseler.. camdan falan yapsalar veya, saydam.. bir görsek, turbo nasıl duruyor, dönüyor, devirlenme-hızlanma vsvsvsvs


    Sorduğunuz soruların cevabını da bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.

    Turbolu aracı boşa neden atmıyoruz, atarsak ne oluyor? Ben ilk defa sizden duyuyorum, gerçekten... Sıkışık trafikte araç kullanıldığında turbonun girdiği devire girip girip çıkıyoruz, o zaman bu da zararlı. Araç ilk çalıştığı anda, sonra kırmızı ışıkta beklerken, stop etmeden önce hep turbo pasif durumda, ne oluyor bu gibi durumlarda?

    quote:

    gazdan ayağımızı çektik devir 2700-2600-2500 diye küçülüyor. 2000 de çalışan turbo ne yapıyor şimdi?


    Daha önce hızlı çalışan turbonun palleri devir düşünce kendisine daha az iş düştüğü için daha yavaş çalışıyor, daha yavaş çalıştığı için evet daha az yağlanma oluyor daha az yakıt yakılıyor vs. Başka bir açıklaması mı var?

    --------------------

    Gerek sizin gerekse çavdır'ın turbo - düşük devir meselesi ile ilgili olarak DH'de bir başlık buldum. O.B.K (Otomobil Uzmanı ) yorumlarıyla destek verdiği "Turbo dizel araçları doğru kullanmak..." başlığı altındaki ilk yazıda konu detaylıca ama kısaca anlatılıyor.

    Linki burada

    @çavdır, sizin alıntı yaptığınız yazıyla ilgili olarak yukarıdaki topicte şöyle bir yazı var. "1500 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1500 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1500 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır.(yokuş aşşağı ınılıyorsa ve hızlanma gereksınımı cok fazla yoksa 1500 devırın altına ınılebılır.)" Demek ki düşük devirde kullanma ifadesi 2000 devir ya da bizim motorlardaki turbonun devreye girdiği 1700 'lü devirlerde değil de 1500 devirin altındaki kullanımları içeriyor.

    Evet, altını çizerek yazmamız lazım. 1500 devirin altındaki kullanımlarda evet bir takım problemlerin ve bunların getirdiği yüklüce masrafların karşımıza çıkması büyük ihtimal. Ama turbo devreye girdikten sonraki ilk devirlerde (ki 1750 ve üstü devirler oluyor) kullanmanın bir mahzuru yok. Çok uzun süreli kullanımlarda sadece silindirlerde kurumlaşma ihtimali çok yüksek görünüyor.

    Şehir içi kullanımlarda bazı şeyleri engelleyemiyorsunuz ama şehir dışı yollarda bu 1800-2000 devir aralığı -şimdilik- kafama yatmış gibi görünüyor.

    ----------


    @dragotreis, senin için elimdeki tek TDCi motor kesiti resimleri... Birinci resimde orta göbekte turbo hazretleri arz-ı endam ediyor...




     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: PiT3uLL

    Tüm araçlar için;

    • Ruhsat*: Trafik Tescil Belgesidir.

    • Fenni Muayene İzin Belgesi*: Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. (Araç satışı ve devri için alınan “İlişik Kesme Belgesi” ile işlem yaptıramadığınızı belirtmek isteriz.)

    • Trafik Sigortası*: Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)
    * Bu belgelerin eksikliğinin araç muayenesine başlamanız için engel teşkil ettiğini önemle hatırlatmak isteriz.

    LPG veya CNG takılı araçlar için:

    • Gaz Sızdırmazlık Raporu: LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.

    Tadilat sonrası muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;

    • Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Gerekli donanımlar

    * İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 1 adet.
    * Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
    * Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
    * Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

    Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:

    * Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
    * Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
    * Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
    * Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
    * Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
    * Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    * Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km’nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    * Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
    * Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük

    Ekipmanların adetleri ve özellikleri araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterebilir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik hükümlerince araçlarda aşağıdaki aksam, sistem veya parçalaların zorunlu olarak kontrolü yapılır:

    1. Fren sistemi
    2. Direksiyon ve Direksiyon Simidi
    3. Görüş Özellikleri
    4. Lambalar,Yansıtıcılar ve Elektrik Teçhizatı
    5. Dingiller, tekerlekler, lastikler, süspansiyon
    6. Şasi ve şasi bağlantıları
    7. Zorunlu Ekipmanlar
    8. Gürültü Kirliliği ve seviyesinin kontrolü
    9. Yolcu taşıyan araçlar için ilave kontroller

    Araç tanıtım numaralarının, şasi ve motor numarası ile tescil plakasının, aracın Trafik ve Tescil Belgelerinde belirtilenler ile aynı olması gerekmektedir.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Araç Muayene Değerlendirmesi

    TÜVTURK İstasyonları’nda muayenesi tamamlanan aracınızı, muayene raporu ile birlikte, araç muayene uzmanımızdan teslim alabilirsiniz.

    Muayene raporu, aracın tesciline esas bilgiler ile yapılan muayene sonucunda varsa tespit edilen kusurların belirtildiği belgedir.

    Araç muayenesi raporuna göre, aracınız; "Kusursuz", "Hafif Kusurlu", "Ağır Kusurlu" veya "Emniyetsiz" olarak değerlendirilir.

    Araç Muayenesi Değerlendirme Sonuçları

    Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.

    * Bu durumda aracın ön plakasına muayenenin geçerlilik süresini belirleyen etiket yapıştırılır.
    * Trafik Belgesi onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    * Yetkili kişi tarafından onaylanmış detaylı bir muayene raporu verilir.
    * Muayene raporu, yapılacak bir sonraki muayeneye kadar saklanır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

    Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.

    * Bu durumda aracın ön plakasına muayenenin geçerlilik süresini belirleyen etiket yapıştırılır.
    * Trafik Belgesi onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    * Yetkili kişi tarafından onaylanmış detaylı bir muayene raporu verilir.
    * Muayene raporu, yapılacak bir sonraki muayeneye kadar saklanır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

    Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir.

    * Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
    * Muayene raporu onaylanmaz ve bu araçlar için muayene tekrarı, bir ay içinde aynı muayene istasyonunda ücretsiz yaptırılabilir.
    * Muayene tekrarı yapılmış olan veya bir aylık süre içinde muayene tekrarına gelmeyen araçlardan muayene ücreti tam olarak alınır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
    * Eksiklikler giderilmediği sürece muayene tamamlanmış sayılmaz.

    Emniyetsiz: Aracın can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.

    * Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
    * Aracın "Emniyetsiz" olduğuna dair rapor verilir.
    * Muayene raporu onaylanmaz ve bu araçlar için muayene tekrarı, bir ay içinde aynı muayene istasyonunda ücretsiz yaptırılabilir.
    * Muayene tekrarı yapılmış olan veya bir aylık süre içinde muayene tekrarına gelmeyen araçlardan muayene ücreti tam olarak alınır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
    * Eksiklikler giderilmediği sürece muayene tamamlanmış sayılmaz.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ford Connectler için muayne ücreti KDV Dahil 110,90 YTL

    İlgili muayne sonucunda Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz araçlar aynı muayne istasyonunda muaynelerini 1ay içerisinde ücretsiz yaptırabiliyorlar



    Değerli paylaşımlarınız ve emeğiniz için çok teşekkür ederim. Kayda değer şeyler paylaşmışsınız.




  • Turbo'lu araçların kullanımı ile ilgili olarak, ilgi duyan arkadaşlar için, dragotreis'in de son sayfada soru sormuş olduğu buradaki adresi vermekte fayda var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrejet


    quote:

    Orjinalden alıntı: freeagle89


    quote:

    Orjinalden alıntı: emrejet

    slmlar team



    merhaba

    pit3ulll


    tüm sorularıma cevap verdiğin için saol muyane konusundada çok aydınlattın bize kayseri yeni tüvtürk ofisi açıldı hazılıksız yakalnmıyacaz sayenizde gerçi ilk muayene 2010 kasımındada neyse



    mehmet (LUKUNKU )abi dünkü meesajımı çok acele yazmak zorundaydım kusura bakma anlamsız olmuşşşşşşşşşşşş



    ..emrejet....................................



    Nası 2010 oluyor? Her yıl yapılmıyormuydu muayene? Ben mi yanlış biliyorum yoksa




    aracımız alaıl bugün tam 1 ay oldu.... (connect glx 2009 model )

    bu sene nuayene yok yaniiiiiiiiiii..

    iyi geceler
    emrejet



    Emre kardeşim, bu mesajda yine acele tarafından yazdığın mesajlardan herhalde. 2009 model olarak 2008 Ekim ayında alınan aracın ilk muayenesi, 2010 Ekim-Kaım değil, 2009 Ekim-Kasım'dır. Burada önemli olan model değil, aracın alındığı tarihten 365 gün sonra muayeneye girecek olmasıdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: freeagle89


    quote:

    Orjinalden alıntı: _emre_ connect

    iyi akşmlar team arkadaşlar birsey sorucam cama filmi için aracın camları sökülüo mu yaptıran arkadaşlar bide film içten mi dıştan mı



    bu arada sayfa başı omaya da nail olduk maşallah


    Camlar sökülmüyor, dıştan önce ölçü alınıp sonra film içine yapıştırılıyor.


    Bazı firmalar bazı araçlar için söküyor, bazıları da sökmeden yapabiliyor; herhalde aracın cam yapısının farklılığından olsa gerek. Mesela Passat'ı bazı firmalar sökerken bazıları sökmeden yapabiliyor.

    Connect'in sökülmeyi gerektirecek cam yapısı olmadığından herhalde, sökeni ya da söküleni duymadık.

    Benim aracımın ön iki camı, cam veya kapı içi sökülmeden yapıldı.

    Ne kadar çok, "sökmek" fiilinin geçtiği bir mesaj oldu bu böyle...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: freeagle89

    Nazar değmesin, çok yararlı paylaşımlar olmuş bugün.ChipTuningUzmanı abime de teşekkür ediyorum. Bende 1.5 yıllık bi sürücü olarak hala aracı tanıma aşamasındayım.Bu yüzden birkaç sorum olacak

    1- Uzun yolda babamın yoğun ısrarıyla 90km hızla 4.viteste 2800-3000 devir arasında kullandım arabayı hep. Aracı aldığımızda ustanın bize söyledği " Dizel araçlar devirli kullanılır" lafı babam üzerinde hala etkisini sürdürüyor. Vites değişimini 3000 devire gelmeden kesinlikle yapmıyoruz biz. Şimdi benim kafam karıştı açıkcası. Yakıttan daha ziyade aracın sağlığı önemli bizim için. Zaten çok fazla yol yapmıyoruz. Aracı 2005 Nisanında aldık ve şu an 12.000 km civarında. Araca zarar vermeyen en uygun yöntem ne şimdi tam olarak?

    2- Bu araç muayenesi her zaman canımızı sıkıyor bizim hatta babamı arabadan soğuttu bi ara diyebilirim. Çünkü 2 yıl üst üste servisten çıkıp egzoz muayenesine girmemize rağmen hep sorunla karşılaştık. Özellikle ChipTuningUzmanı abime bu konuyu danışmak istiyorum (tabi bilgisi olan varsa esirgemesin ) Egzoz muayenesindeki adam bize ilk önce, aracı ölçüm cihazına bağlamadan gazı köklememizi söyledi. Sonra arkadan bakıp siyah duman attığını söyleyip bize ayarlatmamız gerektiğini söyledi.Bizde hemen servise gidip durumu anlattık. Servisteki usta küplere bindi. "Ne biçim adam bunlar, turbo dizel araçta dururken gaz köklenir mi, tabi çiğ gaz atar" diye sölendi. Bize gidip arabayı 3000 devir civarında sabitlememizi söyledi. Bizde aynen öle yapıp geçtik. Bu ilk yıl başımıza geldi. İkinci yıl ise özel serviste bakımdan çıktıktan sonra gittik aynı olay tekrarlandı. Ne kadar dil döktüysek anlatamadık çünkü adam kendi binip kökledi bu sefer gazı. Bizde özel servisin yolunu tuttuk tekrar. Özel servisteki ustada gülerek " neresini ayarlıycakmışım onuda tarif etseydi bari" dedi. Aracı bilgisayara bağlayarak herşeyin normal olduğunu eskisi gibi bunlarda tornavida ile ayar yapılamayacağını söyledi ve bizle birlikte muayeneye geldi oda. Ordaki adamlarla hararetli bi tartışmadan sonra zor bela geçirdik. Bu durum normal mi ? Yani muayene istasyonundaki adamların bilgisizliğinden mi kaynaklanıyor? Yoksa araçlarda bir sıkıntı mı var?

    Umarım sorularımı anlatabilmişimdir, biraz uzun ve karışık oldu kusura bakmayın



    bazen insanın karşısına boyle dar insanlar malesef cıkıyor aynısı benmim başıma geldi nerdeyse muaneciyi dovecegim en sonunda adama madem o kadar bilgin var neden burada çalışıyorsun dedim istanbulda her adım başı eksoz muayenesi olduğu için hemen başka bir istasyona gittim adam abi gaz ver sabit tut tamam abi dedi bakımı yaklaşmış herhalde arabanın dedi evet 1 ay sonra dedim neden diye sordum degerlerde oynama var birde euro dizelden şaşmayın dedi bu mudur budur herkez işini yapacak kraldan cok kralcı olmak bu olsa gerek....




  • günaydın TEAM .. delux ali .. sana gerçi msn den demiştim buradanda diyeim.. benim aracım sis farlı model olmadığı için sana bu konuda yardım edemedim ...yardım bugun gelir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis



    Sorduğunuz soruların cevabını da bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.

    Turbolu aracı boşa neden atmıyoruz, atarsak ne oluyor? Ben ilk defa sizden duyuyorum, gerçekten... Sıkışık trafikte araç kullanıldığında turbonun girdiği devire girip girip çıkıyoruz, o zaman bu da zararlı. Araç ilk çalıştığı anda, sonra kırmızı ışıkta beklerken, stop etmeden önce hep turbo pasif durumda, ne oluyor bu gibi durumlarda?

    quote:

    gazdan ayağımızı çektik devir 2700-2600-2500 diye küçülüyor. 2000 de çalışan turbo ne yapıyor şimdi?


    Daha önce hızlı çalışan turbonun palleri devir düşünce kendisine daha az iş düştüğü için daha yavaş çalışıyor, daha yavaş çalıştığı için evet daha az yağlanma oluyor daha az yakıt yakılıyor vs. Başka bir açıklaması mı var?

    --------------------

    Gerek sizin gerekse çavdır'ın turbo - düşük devir meselesi ile ilgili olarak DH'de bir başlık buldum. O.B.K (Otomobil Uzmanı ) yorumlarıyla destek verdiği "Turbo dizel araçları doğru kullanmak..." başlığı altındaki ilk yazıda konu detaylıca ama kısaca anlatılıyor.

    Linki burada

    @çavdır, sizin alıntı yaptığınız yazıyla ilgili olarak yukarıdaki topicte şöyle bir yazı var. "1500 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1500 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1500 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır.(yokuş aşşağı ınılıyorsa ve hızlanma gereksınımı cok fazla yoksa 1500 devırın altına ınılebılır.)" Demek ki düşük devirde kullanma ifadesi 2000 devir ya da bizim motorlardaki turbonun devreye girdiği 1700 'lü devirlerde değil de 1500 devirin altındaki kullanımları içeriyor.

    Evet, altını çizerek yazmamız lazım. 1500 devirin altındaki kullanımlarda evet bir takım problemlerin ve bunların getirdiği yüklüce masrafların karşımıza çıkması büyük ihtimal. Ama turbo devreye girdikten sonraki ilk devirlerde (ki 1750 ve üstü devirler oluyor) kullanmanın bir mahzuru yok. Çok uzun süreli kullanımlarda sadece silindirlerde kurumlaşma ihtimali çok yüksek görünüyor.

    Şehir içi kullanımlarda bazı şeyleri engelleyemiyorsunuz ama şehir dışı yollarda bu 1800-2000 devir aralığı -şimdilik- kafama yatmış gibi görünüyor.

    ----------


    @dragotreis, senin için elimdeki tek TDCi motor kesiti resimleri... Birinci resimde orta göbekte turbo hazretleri arz-ı endam ediyor...




    resimler için çok teşekkür...

    quote:

    Turbolu aracı boşa neden atmıyoruz, atarsak ne oluyor? Ben ilk defa sizden duyuyorum, gerçekten... Sıkışık trafikte araç kullanıldığında turbonun girdiği devire girip girip çıkıyoruz, o zaman bu da zararlı. Araç ilk çalıştığı anda, sonra kırmızı ışıkta beklerken, stop etmeden önce hep turbo pasif durumda, ne oluyor bu gibi durumlarda?


    turboya gelince, boşa atınca yağlama durduğundan pallerde yağsız dönüyorlar mı?..(obk nın konusu) uzun süre kullandıktan sonra motoru birden durdurmama mantığıyla aynı gibi mi yani? yüksek devirde çalışan motora bağlı turbo kanatları, boşa atınca kesilen yağlamadan dolayı yağlanmadan mı dönüyor? ayağımızı gazden çekince de mi yağlama olmuyor turbo millerinde?

    "Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz. Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar. "

    ama şu da söylenmiş;

    "Bildiğim kadarıyla eski olsun yeni olsun tüm turboşarj sistemler gaz pedalının konumuna göre silindire basınç gönderir. Çünkü gaza basılmadığı durumlarda zaten gaz kelebeği kapalı olacağı için turbo yeterli basıncı hangi devirde olursa olsun sunamayacaktır. "


    bir de turbonun devreye girip-girmemesi gibi bir durum olmadığını yazmış obk. sadece yeterli basıncı oluşturup-oluşturmama gibi bir durumu varmış. bu durumda turboya bağlı boşa atmama gibi bir olay yok sanırım. ama şanzıman için tavsiye etmiş boşa atmamayı.. ama sonradan vezirle şöyle bir mesaj da geçmişler:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dragotreis -- 26 Kasım 2008; 10:43:01 >




  • çok alıntı sebebiyle içerik engellendiğinden devamı buraya:

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    üstad,

    Vitesi boşa alınca devir düşeceği için yağlama problemi çıkmaz mı? Bazı benzinli turbolar wrx canavar gibi giderken kırmızı görünce vitesi boşa alanları duyuyorum. Turbo devrede iken aniden devir düşürme , yağlama konusunda problem yaratabilir diye düşünüyorum.Boost yoksa size aynen katılıyorum.



    Evet hocam. Boost halinde haklısınız.

    Ancak arkadaş ışıkları görünce yavaşladığı durumu sorduğu için ben boost durumu olmadığını düşündüm. Işıkları görünce boşa almadan önce ayağını gazdan çekmiştir diye düşündüm.

    Aksi durumda sizin de söylediğiniz gibi yağlama, türbin yavaşlayana kadar yetersiz kalır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vedkum

    Ledli Stoplar;

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


    bende istiyorum şu ledli stoplardan nereden bulabiliriz kardeş?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: connectgücü

    günaydın TEAM .. delux ali .. sana gerçi msn den demiştim buradanda diyeim.. benim aracım sis farlı model olmadığı için sana bu konuda yardım edemedim ...yardım bugun gelir

    saol abi olsun arkadaşlardan yardımları bekliyorum
  • Akaryakıtta bir indirim daha



    Akaryakıt fiyatlarındaki indirim furyası devam ediyor.


    Hem benzin hem de motorinde yüzde 2.4 ile yüzde 3.3 arasında değişen oranlarda indirim yapıldı.

    Benzinin litre fiyatı ortalama 2.92 YTL'den 2.85 YTL'ye gerilerken, kırsal motorinin fiyatı 2.67 YTL'den 2.58 YTL'ye, motorin fiyatı da 2.77 YTL'den 2.68 YTL'ye indi.

    Böylece akaryakıt fiyatları bir ay içerisinde beşinci kez indirilmiş oldu. Benzindeki toplam indirim yüzde 10'a yaklaştı.


    hadi biraz dahaaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis


    turboya gelince, boşa atınca yağlama durduğundan pallerde yağsız dönüyorlar mı?..(obk nın konusu) uzun süre kullandıktan sonra motoru birden durdurmama mantığıyla aynı gibi mi yani? yüksek devirde çalışan motora bağlı turbo kanatları, boşa atınca kesilen yağlamadan dolayı yağlanmadan mı dönüyor? ayağımızı gazden çekince de mi yağlama olmuyor turbo millerinde?

    "Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz. Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar. "

    ama şu da söylenmiş;

    "Bildiğim kadarıyla eski olsun yeni olsun tüm turboşarj sistemler gaz pedalının konumuna göre silindire basınç gönderir. Çünkü gaza basılmadığı durumlarda zaten gaz kelebeği kapalı olacağı için turbo yeterli basıncı hangi devirde olursa olsun sunamayacaktır. "


    bir de turbonun devreye girip-girmemesi gibi bir durum olmadığını yazmış obk. sadece yeterli basıncı oluşturup-oluşturmama gibi bir durumu varmış. bu durumda turboya bağlı boşa atmama gibi bir olay yok sanırım. ama şanzıman için tavsiye etmiş boşa atmamayı.. ama sonradan vezirle şöyle bir mesaj da geçmişler:



    Benim de aklıma takılan bir konu var hep, hani bazen özellikle yokuşlarda kırmızı ışıkta durmak icap ediyor, kaldırırken de stop ettirdiğimiz oluyor, çok ani olduğu da oluyor bunların, şehiriçi trafikte düşünün, bir konvoya denk geldiniz; bu gibi ani stop etme durumları elbette turboya zararlı ama bu durumdan sonra ne yapmak lazım? Anında hemen yeniden çalıştırmak mı, yoksa bir süre beklemek mi? Ben anında hemen çalıştırıyorum, acaba doğru mu yapıyorum?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yolcu58

    Akaryakıtta bir indirim daha



    Akaryakıt fiyatlarındaki indirim furyası devam ediyor.


    Hem benzin hem de motorinde yüzde 2.4 ile yüzde 3.3 arasında değişen oranlarda indirim yapıldı.

    Benzinin litre fiyatı ortalama 2.92 YTL'den 2.85 YTL'ye gerilerken, kırsal motorinin fiyatı 2.67 YTL'den 2.58 YTL'ye, motorin fiyatı da 2.77 YTL'den 2.68 YTL'ye indi.

    Böylece akaryakıt fiyatları bir ay içerisinde beşinci kez indirilmiş oldu. Benzindeki toplam indirim yüzde 10'a yaklaştı.


    hadi biraz dahaaa




    Gazeteler, dünya borsalarındaki dolar fiyatlarının uğradığı fiyat indirimine göre benzinin de 2.15 YTL'ye inmesi gerektiğini söylüyorlar.

    Hala dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz.

    Nijerya'da 1 $'a 5 litre benzin alıyordum ben.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: reelax_61

    Arkadaşlar ben DELÜX_4380 öbür üyeliğimde yazdığım mesajlar çok geç paylaşıma giriyordu bundan sonra bu üyeliğimle aranızdayım

    Gelelim soruma

    Yaa arkadaşlar benim sislerden biri kesti.Ama nasıl sökecem bilmiyorum.Bide bunların sisi h3 diye geçiyor değilmi?



    Ali kardeşim, bilgim olmadığı için cevap veremeyeceğim ama, sanayiye giderek yaptırırsan hızlı sonuç alırsın diye düşünüyorum, zira normal ampuller bile 5 - 10 YTL civarında iken herhalde sislere de 5 YTL'den fazla fiyat vermezsin.

    İlla kendim yapacağım dersen, aklın yolu birdir, ya altına yatacaksın ya da yıkama yağlama yerlerindeki yükseltiye çıkıp altına bakacaksın.




  • 
Sayfa: önceki 771772773774775
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.