Şimdi Ara

*****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!! (772. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
48.228
Cevap
72
Favori
4.113.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 770771772773774
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: PiT3uLL

    sn lukunku benim aracımda glx ama şöyle bir sıkıntı var araç muaynesini 2 ay önce tüv söke de yaptırdım oradan aldığım bilgilerle sormuştum o yüzden. ama mevzuatta bahsettiği üzere gibiyse problem yok diyecem ama diyemiyorum, malum türkiye neyin standartı neyinkini tutuyorki


    Tecrübelerinizi anlatır mısınız rica etsek, ne oldu, nerelere bakıyorlar, ne gibi problemlerle karşılaştınız, nasıl geçtiniz?

    Yukarıda link vermiştim ama göremediniz herhalde. Buradaki yaşanan konuşmaları bir zahmet okuyup sonra sizin başınızdan geçenlerle karşılaştırarak bizimle paylaşır mısınız? Kiminki daha doğru, kim nerede daha düzgün yapıyor? Forum yapısı gereği paylaşırsanız memnun oluruz.

    Link >burada<

    1-borcu yoktur yazısı almanıza gerek yok oradan temin edilebiliyor
    2-araç muayne ücretini kesinlikle vergi dairesine Y A T I R M A Y I N I Z.TÜV istasyonunda bu bedel sizden nakit olarak alınıyor.
    3-aracı ilk olarak güzelce bir gözlemleyip camların orjinal yada standartlara uygun renkli cam olup olamdığına bakılıyor eğer renkli cam üzerinde T işareti yok ise muayneye girebilmek için ya filmi söküyorsunuz yada orjinal cam takıp tekrar muayneye geliyorsunuz
    4-aracınızda reflektör (2 adet) sağlık ve ilkyardım seti(her tse belgeli set kabul edilmiyor, makul olan kızılayın yada üzerinde ay resmi oln setler),çekme halatı, takoz,yangın tüpü(üzerinde mutlaka basınç göstergesi olmalı)
    5-aracınızı dinomometreye benzer bir cihaza bağlayıp ön arka ve el freni tesleri başlıyor.
    6-aracınızın yürüyen aksamı ve motor detayları kontrol ediliyor.
    7-aracınızın aydınlatma sistemi kontrol ediliyor.
    ve aracınız ağır kusurlu yada hafif kusurlu şeklinde ve raporunda kusurların olduğu bir raporla size veriliyor. aracınız muayneyi kusurlu olarak geçmiş olsa dahi ilgili kusuırun giderilmemesi durumda trafik ekiplerince yapılan konrollerde kusurun giderilmediği trafikçe tespit edilirse cezai işlem uygulanabiliyor.detayları bir sonraki msj da okuyabilirsiniz

    ve çalışanlar kuralları harfiyen yerine getiriyor.
    Örn: yangım tüpün basınç göstergeli değildi ve tüvtürkün broşüründe bundan bahsedilmiyordu. muayneye giremedim gidip yeni bir tüp buldum.




  • lukunku hosgeldin epeydir giremiyordum yeni gordüm
  • devam.....

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!
  • Tüm araçlar için;

    • Ruhsat*: Trafik Tescil Belgesidir.

    • Fenni Muayene İzin Belgesi*: Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. (Araç satışı ve devri için alınan “İlişik Kesme Belgesi” ile işlem yaptıramadığınızı belirtmek isteriz.)

    • Trafik Sigortası*: Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)
    * Bu belgelerin eksikliğinin araç muayenesine başlamanız için engel teşkil ettiğini önemle hatırlatmak isteriz.

    LPG veya CNG takılı araçlar için:

    • Gaz Sızdırmazlık Raporu: LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.

    Tadilat sonrası muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;

    • Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Gerekli donanımlar

    * İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 1 adet.
    * Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
    * Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
    * Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

    Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:

    * Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
    * Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
    * Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
    * Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
    * Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
    * Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    * Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km’nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    * Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
    * Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük

    Ekipmanların adetleri ve özellikleri araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterebilir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik hükümlerince araçlarda aşağıdaki aksam, sistem veya parçalaların zorunlu olarak kontrolü yapılır:

    1. Fren sistemi
    2. Direksiyon ve Direksiyon Simidi
    3. Görüş Özellikleri
    4. Lambalar,Yansıtıcılar ve Elektrik Teçhizatı
    5. Dingiller, tekerlekler, lastikler, süspansiyon
    6. Şasi ve şasi bağlantıları
    7. Zorunlu Ekipmanlar
    8. Gürültü Kirliliği ve seviyesinin kontrolü
    9. Yolcu taşıyan araçlar için ilave kontroller

    Araç tanıtım numaralarının, şasi ve motor numarası ile tescil plakasının, aracın Trafik ve Tescil Belgelerinde belirtilenler ile aynı olması gerekmektedir.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Araç Muayene Değerlendirmesi

    TÜVTURK İstasyonları’nda muayenesi tamamlanan aracınızı, muayene raporu ile birlikte, araç muayene uzmanımızdan teslim alabilirsiniz.

    Muayene raporu, aracın tesciline esas bilgiler ile yapılan muayene sonucunda varsa tespit edilen kusurların belirtildiği belgedir.

    Araç muayenesi raporuna göre, aracınız; "Kusursuz", "Hafif Kusurlu", "Ağır Kusurlu" veya "Emniyetsiz" olarak değerlendirilir.

    Araç Muayenesi Değerlendirme Sonuçları

    Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.

    * Bu durumda aracın ön plakasına muayenenin geçerlilik süresini belirleyen etiket yapıştırılır.
    * Trafik Belgesi onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    * Yetkili kişi tarafından onaylanmış detaylı bir muayene raporu verilir.
    * Muayene raporu, yapılacak bir sonraki muayeneye kadar saklanır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

    Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.

    * Bu durumda aracın ön plakasına muayenenin geçerlilik süresini belirleyen etiket yapıştırılır.
    * Trafik Belgesi onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    * Yetkili kişi tarafından onaylanmış detaylı bir muayene raporu verilir.
    * Muayene raporu, yapılacak bir sonraki muayeneye kadar saklanır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

    Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir.

    * Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
    * Muayene raporu onaylanmaz ve bu araçlar için muayene tekrarı, bir ay içinde aynı muayene istasyonunda ücretsiz yaptırılabilir.
    * Muayene tekrarı yapılmış olan veya bir aylık süre içinde muayene tekrarına gelmeyen araçlardan muayene ücreti tam olarak alınır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
    * Eksiklikler giderilmediği sürece muayene tamamlanmış sayılmaz.

    Emniyetsiz: Aracın can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.

    * Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
    * Aracın "Emniyetsiz" olduğuna dair rapor verilir.
    * Muayene raporu onaylanmaz ve bu araçlar için muayene tekrarı, bir ay içinde aynı muayene istasyonunda ücretsiz yaptırılabilir.
    * Muayene tekrarı yapılmış olan veya bir aylık süre içinde muayene tekrarına gelmeyen araçlardan muayene ücreti tam olarak alınır.
    * Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
    * Eksiklikler giderilmediği sürece muayene tamamlanmış sayılmaz.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ford Connectler için muayne ücreti KDV Dahil 110,90 YTL

    İlgili muayne sonucunda Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz araçlar aynı muayne istasyonunda muaynelerini 1ay içerisinde ücretsiz yaptırabiliyorlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: freeagle89

    Dragotresi camdan falan yapsalar demiş motoru, elimde oto-showdan bikaç resim vardı, bazı yerleri şeffaf yapmışlar motorun onları ekliyim dedim. Bu peugeot motoru...



  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: connectgücü

    Herkese hayırlı sabahlar ..


    arkdaşlar ... kim ne derse desin .. 75-90-110 un sanzuman oranlarında farklılık var .. pazar günü şehir dısındaydım bizim ASALET le gittim (connect) 90 km sabit hızda 2100 devir civarında gidiyor)


    Kimsenin bir şey dediği yok connectgücü, fotoğraftaki değerler öyle diyor. Jackdaniels_35'in dediği de kendi kullandığı değerler idi yanlış hatırlamıyorsam.

    GLX 100 km/h de 2000 devir çeviriyorsa, 75'lik olan senin aracının da 90 km/h de 2100 devir çevirmesi normal. Eee sen de 2000 devirde gitmek için 80 km/h hızla gidecekmişsin demek ki...

    Ne demiş büyüklerimiz, hız zararlıdır. Hııııı. Ha bir de hızlı giden işine, yavaş giden boşuna var, onun konumuzla alakası yok.

    Anladın sen onu...




    bayağı pekişti hemde




  • iyi akşmlar team arkadaşlar birsey sorucam cama filmi için aracın camları sökülüo mu yaptıran arkadaşlar bide film içten mi dıştan mı



    bu arada sayfa başı omaya da nail olduk maşallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _emre_ connect -- 25 Kasım 2008; 18:02:56 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _emre_ connect

    iyi akşmlar team arkadaşlar birsey sorucam cama filmi için aracın camları sökülüo mu yaptıran arkadaşlar bide film içten mi dıştan mı



    bu arada sayfa başı omaya da nail olduk maşallah


    Camlar sökülmüyor, dıştan önce ölçü alınıp sonra film içine yapıştırılıyor.
  • ford cluptada bu devir olayı ile ilgili şöyle bi konuşma var.gerçekten bu işi tam açıklayacak biri var mı acaba)?yani arabayı yüksek vites düşük devirde kullanırsak bi zararı olur mu?
    QUOTE(Ali Turhan Baş @ 21.08.08 - 01:16)
    ..........Yüksek vites düşük devir prensibini kullanıyorum.Yüksek devirlere çıkmamak için uğraş veriyorum.Bu da bana az yaktırıyor...


    h.sonu malatya ford özel servisindeydim....
    ctesi bi connect vardı- biyel kolu kırmış.. motor hoşaf!!

    pazar bi dene daha gelmiş! o da biyel kolu kırmış!! gözelerim açıldı!! dedim noluyo bu connectlere böyle!!

    usta devirsiz kullanıyorlar dedi...

    "araç yükteyken zorlamamak lazımmış!!"

    "100 ü görmeden 5 e almayın" dedi....

    ben zaten 2000 devir altına pek inmem. 1750 bazen...
    yaksın arkadaşlar.... canımız solsun. napallım yaksın artık




  • su online arkadaşlara bakın
    _emre_ connect, alpertelek, çavdır, emrejet, PiT3uLL, LazPacino, freeagle89
  • İyi Akşamlar Team
  • quote:

    Camlar sökülmüyor, dıştan önce ölçü alınıp sonra film içine yapıştırılıyor.

    cevabın için teşekkürler
    bu arada tüvtürkte filmli camla muayneye girecek olan veya giren var mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _emre_ connect -- 25 Kasım 2008; 20:52:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _emre_ connect

    quote:

    Camlar sökülmüyor, dıştan önce ölçü alınıp sonra film içine yapıştırılıyor.

    cevabın için teşekkürler
    bu arada tüvtürkte filmli camla muayneye girecek olan veya giren var mı

    emre bir önceki sayfada lukunku ve benim yazdığım msjlar varonlardan yanıt alabilirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PiT3uLL


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku


    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!






    Bu resimdeki filmli cama özellikle dikkat. Kelebek camında film yok, normal kapı camında orta düzey film var.




    abi muaynede ne yapacaksın film muhappetini tüv muaynesinde çok dikkat ediyorlar

    dip not olarak sizinle şu bilgiyi paylaşmak isterim, muayne esnasında aracın camında T işaretinin olması durumunda ancak ve ancak onay veriliyor yoksa muayne başlamadan bitiyor sayın dostlar

    alıntıda dediğim gibi 2 ay önce tüvden bana verilen bilgi camları filmli olan araçlar muayneden geçemiyor. biçok nedeni var ama asıl nedeni ruhsat ve deforme olamsı gibi nedenleri söylediler benim bilgim dahilinde olan bunlar




  • Devirsiz kullanmak sorun yatatır tabii yaratmaz demiyorum ama kullanan arkadaşların pek de düşük devirde kullandıkları söylenemez..Madem bu araçlar 1750 den itibaren max. torku yakalıyor bu devirden sonra çok da zararı olmaması lazım diye düşünüyorum..Çünkü motorun max. torku yakaladığı bir noktada bayılması(yığılması) söz konusu olamaz..(Yanlışım varsa düzeltin) Kendi kullanımımıza gelince babam da ben de genelde 2000 devirin altına düşmeden kullanıyoruz..Şimdiye kadar belirtiğim yakıt değerleri de genelde(uzun yol için) 5. vites 100-110 km saat hızla elde edilmiş değerler..90 çok yavaş geliyor ikimize de canavar illa ki biraz daha istiyor..Eee doğal olarak bu hızlarda da 75lik Connect hep 2200-2500civarı bir devir çeviriyor..


    *Boşa atmamanın gerekliliği ortada ama malesef benzinli(turbosuz) araçlarda araba kullanmaya başladığım için bunda da her ne zaman müsait bir yol olsa ayağım debriyaja gidiyor....Boşa atmayınca da öteki ayağım gaza gidiyor ortasını tutturamadım gitti..İlla birşeye basacam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.Yalçın -- 25 Kasım 2008; 21:18:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: PiT3uLL


    quote:

    Orjinalden alıntı: _emre_ connect

    quote:

    Camlar sökülmüyor, dıştan önce ölçü alınıp sonra film içine yapıştırılıyor.

    cevabın için teşekkürler
    bu arada tüvtürkte filmli camla muayneye girecek olan veya giren var mı

    emre bir önceki sayfada lukunku ve benim yazdığım msjlar varonlardan yanıt alabilirsin

    saol pit3ull hastalık işte mehmet abinin de dedigi gibi hemen son sayfayı okuyup mesaj atıyorum




  • Ledli Stoplar;

     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!


     *****DH NİN EN BÜYÜK TEAM'I FORD CONNECT TEAM !!!!
  • buyrun size ledli vites topuzu
    http://img218.yukle.tc/images/9793CIMG4578.jpg
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrejet

    slmlar team



    merhaba

    pit3ulll


    tüm sorularıma cevap verdiğin için saol muyane konusundada çok aydınlattın bize kayseri yeni tüvtürk ofisi açıldı hazılıksız yakalnmıyacaz sayenizde gerçi ilk muayene 2010 kasımındada neyse



    mehmet (LUKUNKU )abi dünkü meesajımı çok acele yazmak zorundaydım kusura bakma anlamsız olmuşşşşşşşşşşşş



    ..emrejet....................................



    Nası 2010 oluyor? Her yıl yapılmıyormuydu muayene? Ben mi yanlış biliyorum yoksa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: freeagle89


    quote:

    Orjinalden alıntı: emrejet

    slmlar team



    merhaba

    pit3ulll


    tüm sorularıma cevap verdiğin için saol muyane konusundada çok aydınlattın bize kayseri yeni tüvtürk ofisi açıldı hazılıksız yakalnmıyacaz sayenizde gerçi ilk muayene 2010 kasımındada neyse



    mehmet (LUKUNKU )abi dünkü meesajımı çok acele yazmak zorundaydım kusura bakma anlamsız olmuşşşşşşşşşşşş



    ..emrejet....................................



    Nası 2010 oluyor? Her yıl yapılmıyormuydu muayene? Ben mi yanlış biliyorum yoksa




    aracımız alaıl bugün tam 1 ay oldu.... (connect glx 2009 model )

    bu sene nuayene yok yaniiiiiiiiiii..

    iyi geceler
    emrejet




  • 
Sayfa: önceki 770771772773774
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.