Şimdi Ara

DH MAZDA TAKIMI (72. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.442
Cevap
6
Favori
82.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manjimaru

    Aynen hocam haklısınız. Araçta bir sorun sıkıntı olmayınca pek bir paylaşım olmuyor sanırım o yüzden sessiz :)
    Aracımı seviyorum. Bu ara multimedia, navigasyona kafayı taktım ama sanırım yaptırmayacağım. Hayırlısı diyelim.
    Bana göre tek eksisi araba yokuşlarda geriden ne kadar hızlı gelirsen gel güçten düşüyor. Belki bende bir sorun vardır, arabaya alışamadığım için de olabilir. Onun haricinde hızını aldığında gayet güzel kaçıyor meret. Nazar değmesin.
    Anlamadığım bir nokta da araç yavaşlarken tüketim düşüyor, sonra tam durmaya yakın anlık tüketim 10-20-30 diye artarak gidiyor. 4. Vites 80kmh.da ise 8LT tüketirsin diyor. Azıcık gaza bassan hemen çift haneleri görüyor.
    Aldığım sattığım diğer araçlara göre bir tık fazla yakıyor ama olsun en azından araçtan indiğimde dayak yemiş gibi hissetmiyorum yormuyor. Başka bir forumda ağırlık azaltma ile ilgili bir ıkonu görmüştüm, onları deneyip bir de sonuca ona göre bakacağım.
    Yakın zamanda resimleri eklemeyi düşünüyorum.

    Arabanız eğer devrini alırsa kolay kolay bayılmıyor. Fakat bir turbolu motor gibi serilik beklemekte çok doğru olmaz. Yakıt konusu tamamen sizin elinizde ayrıca arabanız 4 vites yüksek hızlarda biraz fazla yakıt yakmasına sebep veriyor. Kasarsanız yakıt düşecek bunu denerseniz görürsünüz.:) Mazda3 için kullanımdan zevk almak istiyorsanız 4 bin devir ve sonrası arabaya tat veriyor. Kilo eksiltme olayı biraz uğraştırıcak değermi tartışılır. :D




  • Aracım devrini aldıktan sonra sıkıntı yok zaten. Ama dediğim gibi yokuşta geriden hızlı gelmediğiniz sürece çok çabuk güçten düşüyor. Bundan önceki aracımda 4 ileri 2000 model Mitsubishi Carisma idi. Hemen hemen aynı hızlarda gittim, Mazda ile yalan yok 160'ları gördüğümde oldu. Carisma ile 140 üst limitdi. Karşılaştırma yapacak olursam;
    Mazda Carismaya göre yaklaşık 40km daha az gitti. Ama konfor, yol tutuş vb. yönlerden Mazda fersah fersah önde.
    Yokuşta Carisma ile geriden hızlanıp geldiğinde en fazla 10kmh düşüyordu. Mazda da düşmeler çok oluyordu. Ara hızlanmalarda ilk kalkışta çok atik değil.
    Carisma'dan önceki aracımda Citroen C4 dizel otomatik turbolu idi. Ona göre de diğer tüm araçlarım hem çok yakıyor hemde kaçmıyordu :) Sanırım herşey ondan da kaynaklanıyor olabilir.
    Yine de aracı çok beğeniyorum. Bana güven veriyor. Carisma'mı satıp aynı gün Mazda'mı almıştım hemen uzun yola çıktık. Saçma sapan bir yerde saçma sapan bir çukura girdik. Az kaldı takla açıyor veya başka büyük bir kaza olacaktı ama sağolsun Mazda'm kendini iyi topladı yoldan da çıkmadı. Güvenlik herşey bence.
    Yakma konusunda da araçlarımı hemen hemen aynı tarz kullanırım. Uzun yolda az yaksın diye 90-110kmh arasında kesinlikle gidemem, kasamam da :) Yol bitmiyor o zaman. Araçtan zevk almadıktan sonra bir anlamı yok bence, o yüzden tüketim benim için 2. sırada. Diel araçlar hariç diğerleri ile arasında çok bariz bir fark yani. Değer bence.
    Şimdi de navigasyon sistemlerine bakıyorum. Uygun bir tane bulursam alacağım.




  • İnşallah en kısa süre içerisinde navi işlemini halledersiniz. Bende kısmet olursa yeni mazda3 düşünüyorum.


  • Bizim yakisiklida bu cok sukur
    Ekle bizide

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir zamanlar hayalimdeki araç güle güle kullanın :) Şık ve yakışıklı duruyor.
  • Beni Mazda'ya sıkı sıkıya bağlayan, kendine aşık eden modelidir 323
  • 2014 Mazda 3 Power Sense kullanıyorum, beni de ekleyebilirsiniz. Bu kasa Mazda 3 almayı düşünen arkadaşlar olursa bilgi konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    2014 Mazda 3 Power Sense kullanıyorum, beni de ekleyebilirsiniz. Bu kasa Mazda 3 almayı düşünen arkadaşlar olursa bilgi konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.

    Hoşgeldiniz :) . Arabanızı kazasız belasız kullanma dileğiyle. Benim sorularım çok valla aydınlatırsan süper olur.

    1 . Arabanın performansından memnun musunuz ? (Atmosferik motorlara göre oldukça verimli bir otomatik gerçi)
    2. Yakıt konusunda durum nedir ?
    3. Bakım fiyatları
    4. Eksi yönleri nelerdir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    2014 Mazda 3 Power Sense kullanıyorum, beni de ekleyebilirsiniz. Bu kasa Mazda 3 almayı düşünen arkadaşlar olursa bilgi konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.

    Hoşgeldiniz :) . Arabanızı kazasız belasız kullanma dileğiyle. Benim sorularım çok valla aydınlatırsan süper olur.

    1 . Arabanın performansından memnun musunuz ? (Atmosferik motorlara göre oldukça verimli bir otomatik gerçi)
    2. Yakıt konusunda durum nedir ?
    3. Bakım fiyatları
    4. Eksi yönleri nelerdir ?


    Sağolun. Ben ikinci el aldım aracı, yeni sayılır, bir de küçük bir kazayla başladık Mazda3 ile yol arkadaşlığımıza, nazarlık diyelim.

    1- Performans olarak 120HP atmosferik bir araba için bence yeterli bir performansı var, ben normalde manuel vites seven biriyim, donanımı ve eşim için de rahatlık olsun diyerek otomatik aldım. Otomatiğe alışmam gerekiyor, performans isteyince sol ayağım debriyaja, elim vitese giderdi eskiden, şimdi bunu sadece sağ ayağımla gaza basarak ayarlamak biraz garip geliyor. Gerçi bu konuda direksiyondaki kulakçıklar imdadıma yetişiyor. Şunu belirteyim uygun zamanda uygun vites-devir kombinasyonuyla yeterli bir performansı var. Eski aracım 2010 model 1.6 115HP manuel Astra H a göre motorun tepkileri bana daha iyi geldi.

    2. Yakıt konusuna gelince henüz fikir sahibi olacak kadar süremedim aslında, şimdilik 7,5-8 litrelerde geziniyor, araç 11.000km civarında. Uzun yolda depo ölçümünde ortalama 120km/s ile 5.9 litre/100km yapmıştı. Ben genelde Ankara içinde sakin ve orta yoğunluktaki güzergahlarda sürüyorum. Astra H ile akıllı(şehiriçi kurallarına uyarak, öndeki araçla mesafe koruyarak, minimum fren kullanımı, ışığa giderken gazı bırakma vs.) sürerek 7 litre civarında geziyordum, bununla da aynı veriyi yakalarım diye tahmin ediyorum, daha iyisi de olabilir belki ama zaman gösterecek. Bunun için otomatik vitese iyice alışmam gerekiyor.

    3. Bakım için henüz vakit var ama Mazda bir çok markadan farklı olarak 10.000km veya 6 ay diyor bakıma. Emin değilim ama garanti şartı 10.000, 6 ay ise daha çok öneri gibi geldi bana, kitapçığı okuduğumda net bilgi veririm. Eski aracımı da 10.000km'de bir bakıma soktuğum ve yaklaşık 6 ayda 10.000km'ye yaklaştığım için bana göre sorun değil. Fiyat olarak okuduğum kadarıyla rutin bakım fiyatları 300TL civarındaydı. Astra H için yetkili servislerin 15.000 bakımında neredeyse 450-500TL civarında para istediği düşünülürse bence çok yüksek değil.

    4. Bazı özellikleri bana garip geliyor ama henüz kitapçığın büyük bir kısmını okumadığım için bu konuları sonra değerlendirmek daha doğru olur. Eksi olarak yazabileceğim bir kaç şey var.
    - Şürücü tarafı dışındaki camlarda tek dokunuş ile açılıp kapanma özelliği yok.
    - Cam vs. düğmelerde ışık yok.
    - Arka taraf tavan aydınlatması öndekilerle birlikte açılıyor.
    - Yol sesini içeri alma konusunda kötü olmasa da Alman rakiplerinden bir tık geride, aracımdaki 18 inç jant ve lastikler de bu konuda etkili olabilir.
    - 18 inç janta uygun kış lastiği için ülkemizde çok fazla seçenek bulunmuyor. İnternette kış lastiğinde 3-4 marka dışında ürün göremedim.

    Şunu da belirteyim, sürüşü, güven ve kalite hissi, zengin donanımları, tasarımının yanında yukarıdakiler benim için sorun değil.

    Merak ettiklerinizi her zaman sorabilirsiniz, forumun amacı bu zaten.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 21 Kasım 2015; 2:21:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    2014 Mazda 3 Power Sense kullanıyorum, beni de ekleyebilirsiniz. Bu kasa Mazda 3 almayı düşünen arkadaşlar olursa bilgi konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.

    Hoşgeldiniz :) . Arabanızı kazasız belasız kullanma dileğiyle. Benim sorularım çok valla aydınlatırsan süper olur.

    1 . Arabanın performansından memnun musunuz ? (Atmosferik motorlara göre oldukça verimli bir otomatik gerçi)
    2. Yakıt konusunda durum nedir ?
    3. Bakım fiyatları
    4. Eksi yönleri nelerdir ?


    Sağolun. Ben ikinci el aldım aracı, yeni sayılır, bir de küçük bir kazayla başladık Mazda3 ile yol arkadaşlığımıza, nazarlık diyelim.

    1- Performans olarak 120HP atmosferik bir araba için bence yeterli bir performansı var, ben normalde manuel vites seven biriyim, donanımı ve eşim için de rahatlık olsun diyerek otomatik aldım. Otomatiğe alışmam gerekiyor, performans isteyince sol ayağım debriyaja, elim vitese giderdi eskiden, şimdi bunu sadece sağ ayağımla gaza basarak ayarlamak biraz garip geliyor. Gerçi bu konuda direksiyondaki kulakçıklar imdadıma yetişiyor. Şunu belirteyim uygun zamanda uygun vites-devir kombinasyonuyla yeterli bir performansı var. Eski aracım 2010 model 1.6 115HP manuel Astra H a göre motorun tepkileri bana daha iyi geldi.

    2. Yakıt konusuna gelince henüz fikir sahibi olacak kadar süremedim aslında, şimdilik 7,5-8 litrelerde geziniyor, araç 11.000km civarında. Uzun yolda depo ölçümünde ortalama 120km/s ile 5.9 litre/100km yapmıştı. Ben genelde Ankara içinde sakin ve orta yoğunluktaki güzergahlarda sürüyorum. Astra H ile akıllı(şehiriçi kurallarına uyarak, öndeki araçla mesafe koruyarak, minimum fren kullanımı, ışığa giderken gazı bırakma vs.) sürerek 7 litre civarında geziyordum, bununla da aynı veriyi yakalarım diye tahmin ediyorum, daha iyisi de olabilir belki ama zaman gösterecek. Bunun için otomatik vitese iyice alışmam gerekiyor.

    3. Bakım için henüz vakit var ama Mazda bir çok markadan farklı olarak 10.000km veya 6 ay diyor bakıma. Emin değilim ama garanti şartı 10.000, 6 ay ise daha çok öneri gibi geldi bana, kitapçığı okuduğumda net bilgi veririm. Eski aracımı da 10.000km'de bir bakıma soktuğum ve yaklaşık 6 ayda 10.000km'ye yaklaştığım için bana göre sorun değil. Fiyat olarak okuduğum kadarıyla rutin bakım fiyatları 300TL civarındaydı. Astra H için yetkili servislerin 15.000 bakımında neredeyse 450-500TL civarında para istediği düşünülürse bence çok yüksek değil.

    4. Bazı özellikleri bana garip geliyor ama henüz kitapçığın büyük bir kısmını okumadığım için bu konuları sonra değerlendirmek daha doğru olur. Eksi olarak yazabileceğim bir kaç şey var.
    - Şürücü tarafı dışındaki camlarda tek dokunuş ile açılıp kapanma özelliği yok.
    - Cam vs. düğmelerde ışık yok.
    - Arka taraf tavan aydınlatması öndekilerle birlikte açılıyor.
    - Yol sesini içeri alma konusunda kötü olmasa da Alman rakiplerinden bir tık geride, aracımdaki 18 inç jant ve lastikler de bu konuda etkili olabilir.
    - 18 inç janta uygun kış lastiği için ülkemizde çok fazla seçenek bulunmuyor. İnternette kış lastiğinde 3-4 marka dışında ürün göremedim.

    Şunu da belirteyim, sürüşü, güven ve kalite hissi, zengin donanımları, tasarımının yanında yukarıdakiler benim için sorun değil.

    Merak ettiklerinizi her zaman sorabilirsiniz, forumun amacı bu zaten.

    Saygılar.

    Teşekkürler bilgilendirme için :) Bende nasip olursa düşündüğüm bir araç en kısa zamanda bana da nasip olur umarım. Fakat bir yazılımla şu vites geçişlerini otomatik için iyileştirirse mazda süper olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    2014 Mazda 3 Power Sense kullanıyorum, beni de ekleyebilirsiniz. Bu kasa Mazda 3 almayı düşünen arkadaşlar olursa bilgi konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.

    Hoşgeldiniz :) . Arabanızı kazasız belasız kullanma dileğiyle. Benim sorularım çok valla aydınlatırsan süper olur.

    1 . Arabanın performansından memnun musunuz ? (Atmosferik motorlara göre oldukça verimli bir otomatik gerçi)
    2. Yakıt konusunda durum nedir ?
    3. Bakım fiyatları
    4. Eksi yönleri nelerdir ?


    Sağolun. Ben ikinci el aldım aracı, yeni sayılır, bir de küçük bir kazayla başladık Mazda3 ile yol arkadaşlığımıza, nazarlık diyelim.

    1- Performans olarak 120HP atmosferik bir araba için bence yeterli bir performansı var, ben normalde manuel vites seven biriyim, donanımı ve eşim için de rahatlık olsun diyerek otomatik aldım. Otomatiğe alışmam gerekiyor, performans isteyince sol ayağım debriyaja, elim vitese giderdi eskiden, şimdi bunu sadece sağ ayağımla gaza basarak ayarlamak biraz garip geliyor. Gerçi bu konuda direksiyondaki kulakçıklar imdadıma yetişiyor. Şunu belirteyim uygun zamanda uygun vites-devir kombinasyonuyla yeterli bir performansı var. Eski aracım 2010 model 1.6 115HP manuel Astra H a göre motorun tepkileri bana daha iyi geldi.

    2. Yakıt konusuna gelince henüz fikir sahibi olacak kadar süremedim aslında, şimdilik 7,5-8 litrelerde geziniyor, araç 11.000km civarında. Uzun yolda depo ölçümünde ortalama 120km/s ile 5.9 litre/100km yapmıştı. Ben genelde Ankara içinde sakin ve orta yoğunluktaki güzergahlarda sürüyorum. Astra H ile akıllı(şehiriçi kurallarına uyarak, öndeki araçla mesafe koruyarak, minimum fren kullanımı, ışığa giderken gazı bırakma vs.) sürerek 7 litre civarında geziyordum, bununla da aynı veriyi yakalarım diye tahmin ediyorum, daha iyisi de olabilir belki ama zaman gösterecek. Bunun için otomatik vitese iyice alışmam gerekiyor.

    3. Bakım için henüz vakit var ama Mazda bir çok markadan farklı olarak 10.000km veya 6 ay diyor bakıma. Emin değilim ama garanti şartı 10.000, 6 ay ise daha çok öneri gibi geldi bana, kitapçığı okuduğumda net bilgi veririm. Eski aracımı da 10.000km'de bir bakıma soktuğum ve yaklaşık 6 ayda 10.000km'ye yaklaştığım için bana göre sorun değil. Fiyat olarak okuduğum kadarıyla rutin bakım fiyatları 300TL civarındaydı. Astra H için yetkili servislerin 15.000 bakımında neredeyse 450-500TL civarında para istediği düşünülürse bence çok yüksek değil.

    4. Bazı özellikleri bana garip geliyor ama henüz kitapçığın büyük bir kısmını okumadığım için bu konuları sonra değerlendirmek daha doğru olur. Eksi olarak yazabileceğim bir kaç şey var.
    - Şürücü tarafı dışındaki camlarda tek dokunuş ile açılıp kapanma özelliği yok.
    - Cam vs. düğmelerde ışık yok.
    - Arka taraf tavan aydınlatması öndekilerle birlikte açılıyor.
    - Yol sesini içeri alma konusunda kötü olmasa da Alman rakiplerinden bir tık geride, aracımdaki 18 inç jant ve lastikler de bu konuda etkili olabilir.
    - 18 inç janta uygun kış lastiği için ülkemizde çok fazla seçenek bulunmuyor. İnternette kış lastiğinde 3-4 marka dışında ürün göremedim.

    Şunu da belirteyim, sürüşü, güven ve kalite hissi, zengin donanımları, tasarımının yanında yukarıdakiler benim için sorun değil.

    Merak ettiklerinizi her zaman sorabilirsiniz, forumun amacı bu zaten.

    Saygılar.

    Teşekkürler bilgilendirme için :) Bende nasip olursa düşündüğüm bir araç en kısa zamanda bana da nasip olur umarım. Fakat bir yazılımla şu vites geçişlerini otomatik için iyileştirirse mazda süper olacak.

    Rica ederim, her zaman. Allah herkesin gönlüne göre versin İnşallah.

    Vites geçişlerine bir şey diyemeyeceğim, tam otomatik araç hiç kullanmamıştım, ilerde sürersem karşılaştırma fırsatım olur.

    Saygılar.




  • ankara'da periyodik bakım yaptırabilecek hesaplı ve güvenilir usta tavsiyeniz var mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan7621

    ankara'da periyodik bakım yaptırabilecek hesaplı ve güvenilir usta tavsiyeniz var mı

    İstanbul olsa rahat bir şekilde öneririm ama ankarada hiç bakım yaptırmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan7621

    ankara'da periyodik bakım yaptırabilecek hesaplı ve güvenilir usta tavsiyeniz var mı

    Usta olarak yok ama yetkili servis olarak var.
  • e-rose kullanıcısına yanıt
    önerebilir misiniz hocam peki?
    ilginize teşekkür ederim bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    2014 Mazda 3 Power Sense kullanıyorum, beni de ekleyebilirsiniz. Bu kasa Mazda 3 almayı düşünen arkadaşlar olursa bilgi konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun allah kaza bela vermesin..
    Bende en kısa zamanda power sense paket bir mazda düşünüyorum.. benim için en önemli olan aracın sessiz olması içeriye ses alıyormu süspansiyonları sertmi kısacası konfor bakımından iyi bir araçmıdır bilgi verirseniz sevinirim saygılar..
  • Kensai-X K kullanıcısına yanıt
    Birşey daha sormak istiyorum power sense modellerinde standartmı 18 inç jant ve lastik yoksa sizmi değiştirdiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan7621

    önerebilir misiniz hocam peki?
    ilginize teşekkür ederim bu arada

    Ankara Herter'i tavsiye ederim, işçilikleri ve esnaflıkları iyidir. Bir ara Mazda Garaj üyelerine de özel indirim uyguluyorlardı hala devam ediyor mu bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spawn07

    Birşey daha sormak istiyorum power sense modellerinde standartmı 18 inç jant ve lastik yoksa sizmi değiştirdiniz..


    Power donanım standart olarak 18 inç jant ile geliyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: spawn07
    Öncelikle aracınız hayırlı olsun allah kaza bela vermesin..
    Bende en kısa zamanda power sense paket bir mazda düşünüyorum.. benim için en önemli olan aracın sessiz olması içeriye ses alıyormu süspansiyonları sertmi kısacası konfor bakımından iyi bir araçmıdır bilgi verirseniz sevinirim saygılar..

    Bunu net olarak kıyaslayabilecek kadar tecrübem olmadı, 2015 model Avrupalı rakiplerinden belki bir tık geridedir, ama öyle sıkıntı yaratacak seviyede bir ses alma olayı yok bence. Süspansiyon olarak yumuşak bir araç değil, orta sertlikte süspansiyonları, Focus ve Golf ile kıyaslanabilir diye düşünüyorum. Eski aracım Astra H Classic III'ten ses yalıtımı olarak çok önde, darbe emişinde de daha iyi.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 30 Kasım 2015; 0:43:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    2014 Mazda 3 Power Sense kullanıyorum, beni de ekleyebilirsiniz. Bu kasa Mazda 3 almayı düşünen arkadaşlar olursa bilgi konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

    Saygılar.

    Hoşgeldiniz :) . Arabanızı kazasız belasız kullanma dileğiyle. Benim sorularım çok valla aydınlatırsan süper olur.

    1 . Arabanın performansından memnun musunuz ? (Atmosferik motorlara göre oldukça verimli bir otomatik gerçi)
    2. Yakıt konusunda durum nedir ?
    3. Bakım fiyatları
    4. Eksi yönleri nelerdir ?


    Sağolun. Ben ikinci el aldım aracı, yeni sayılır, bir de küçük bir kazayla başladık Mazda3 ile yol arkadaşlığımıza, nazarlık diyelim.

    1- Performans olarak 120HP atmosferik bir araba için bence yeterli bir performansı var, ben normalde manuel vites seven biriyim, donanımı ve eşim için de rahatlık olsun diyerek otomatik aldım. Otomatiğe alışmam gerekiyor, performans isteyince sol ayağım debriyaja, elim vitese giderdi eskiden, şimdi bunu sadece sağ ayağımla gaza basarak ayarlamak biraz garip geliyor. Gerçi bu konuda direksiyondaki kulakçıklar imdadıma yetişiyor. Şunu belirteyim uygun zamanda uygun vites-devir kombinasyonuyla yeterli bir performansı var. Eski aracım 2010 model 1.6 115HP manuel Astra H a göre motorun tepkileri bana daha iyi geldi.

    2. Yakıt konusuna gelince henüz fikir sahibi olacak kadar süremedim aslında, şimdilik 7,5-8 litrelerde geziniyor, araç 11.000km civarında. Uzun yolda depo ölçümünde ortalama 120km/s ile 5.9 litre/100km yapmıştı. Ben genelde Ankara içinde sakin ve orta yoğunluktaki güzergahlarda sürüyorum. Astra H ile akıllı(şehiriçi kurallarına uyarak, öndeki araçla mesafe koruyarak, minimum fren kullanımı, ışığa giderken gazı bırakma vs.) sürerek 7 litre civarında geziyordum, bununla da aynı veriyi yakalarım diye tahmin ediyorum, daha iyisi de olabilir belki ama zaman gösterecek. Bunun için otomatik vitese iyice alışmam gerekiyor.

    3. Bakım için henüz vakit var ama Mazda bir çok markadan farklı olarak 10.000km veya 6 ay diyor bakıma. Emin değilim ama garanti şartı 10.000, 6 ay ise daha çok öneri gibi geldi bana, kitapçığı okuduğumda net bilgi veririm. Eski aracımı da 10.000km'de bir bakıma soktuğum ve yaklaşık 6 ayda 10.000km'ye yaklaştığım için bana göre sorun değil. Fiyat olarak okuduğum kadarıyla rutin bakım fiyatları 300TL civarındaydı. Astra H için yetkili servislerin 15.000 bakımında neredeyse 450-500TL civarında para istediği düşünülürse bence çok yüksek değil.

    4. Bazı özellikleri bana garip geliyor ama henüz kitapçığın büyük bir kısmını okumadığım için bu konuları sonra değerlendirmek daha doğru olur. Eksi olarak yazabileceğim bir kaç şey var.
    - Şürücü tarafı dışındaki camlarda tek dokunuş ile açılıp kapanma özelliği yok.
    - Cam vs. düğmelerde ışık yok.
    - Arka taraf tavan aydınlatması öndekilerle birlikte açılıyor.
    - Yol sesini içeri alma konusunda kötü olmasa da Alman rakiplerinden bir tık geride, aracımdaki 18 inç jant ve lastikler de bu konuda etkili olabilir.
    - 18 inç janta uygun kış lastiği için ülkemizde çok fazla seçenek bulunmuyor. İnternette kış lastiğinde 3-4 marka dışında ürün göremedim.

    Şunu da belirteyim, sürüşü, güven ve kalite hissi, zengin donanımları, tasarımının yanında yukarıdakiler benim için sorun değil.

    Merak ettiklerinizi her zaman sorabilirsiniz, forumun amacı bu zaten.

    Saygılar.

    Kitapçıkta bakım aralığı 6ay/10.000km hangisi önce dolarsa yazıyor.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 5 Aralık 2015; 23:53:23 >




  • 
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.