Şimdi Ara

^^^DH FİAT UNO CLUBU^^^ (353. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.141
Cevap
101
Favori
1.422.055
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 351352353354355
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhatgur

    arkadaşlar uno 60s aracımda bi sorun var ama tam anlamış değilim. benzinde rolanti halinde ya da giderken bir sıkıntı yok. Lpg ye aldığımda ise araç sarsıntılı çalışıyor. Hareket halindeyken yine sarsıntılı bir şekilde gidiyor ama yüksek devir verince sarsıntı kesiliyor. bunun sebebi ne olabilir?

    Kaput altında LPG dönüşüm kutusu var, benim araç gece don olduğunda aynı şeyi yaptı, meğer lpg kutusu etrafında dolaşan su donmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilalkavlak B kullanıcısına yanıt
    Bilgisayarlı gaz ayarı yaptırdığınızı söylemişsiniz, bu durumda ya aracınızda tespit edemedikleri bir sızıntı var ve gaz motora girmeden önce biryerde kaçıyor yada gaz ayarını yapmışlar yani görevlerini yapmışlar ama aracınızdaki muhtemel diğer sorunlar görevleri olmadığı için biz görevimizi yaptık gerisi sizin sorununuz anlamında sizi savuşturmuşlar, adamların işleri güçleri var para kazanacaklar sana ayırdıkları vakit dolmuş, neyse konumuza dönelim;
    Ben gaz kaçağında ısrar ediyorum ama muhtemel başıma gelen tecrübelerimden birisi hava filtresinin girişlerinin bantlanarak hava girişinin kısıtlanması ve ayrıca karter havalandırmasının hava filtresinden ayrılıp havafiltresindeki girişin kapatılması karbüratör altından gelen ince hortumun tıkanıp kapatılması ile sonrasında gaz ayarının bilgisayarsız olarak elle yapılması sorununuzu çözecektir büyük ihtimal, elle gaz ayarı nasıl yapılır konusunu google amcadan araştırabilirsiniz, anlayamazsanız bu işlemleri yapan kardeşimden öğrenip bilahare yazarım, Ben km başına 1 tl yakınca tecrübeli kardeşimin bu yaptıklarıyla 28 kuruşa düşürdüm, gaz litre fiyatı 2,71 TL.
    Burada yaptığımız işlem hava girişini kısmak suretiyle tekrar ayar yapmak, hava yakıt karışımı oranı ayarlanırken fazla hava geldiği için yakıtıda mecburen fazla ayarlıyorlar, hava girişlerini azaltmak suretiyle yakıt(gaz) miktarını düşürme imkanını elde ediyoruz ve bu şekilde sarfiyatımızda düşüyor, motorcu mantığı ile yanlış gibi gözüksede tecrübede sabittir!...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalkavlak

    Atiker Lpg bayinizden ayarları tamam Neredesin Atiker? Gaz sistemindemi sorun var


    quote:

    Orijinalden alıntı: karatech


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalkavlak

    Sonuç yine hüsran 32 lt depo 100 km yol ve lpg ışığı 1 yanıyor buji kablosu okadar yaktıracağını sanmıyorum 1 lt lpg ile 3.5 km gidiyor heralde

    Aracı lifte kaldırın, arka tekerlekleri elle çevirerek frenlerin sıkıp sıkmadığını kontrol edin. Kaldırmadan anlamak isterseniz 15-20 dakikalık yolculuk sonrasında jantlara dokunarak aşırı ısınan var mı bakın.

    Hocam arka sol fren çok az sıkıyor.Elle çevirince dönüyor.Birkaç ustaya gösterdim Sıkıntı olmaz dediler.Biraz elfreni halatını yağladılar.Okadar etki edeceğini düşünmüyorum.@karatech @atiker @atıker-teknık @atiker26 @atiker55 @Atiker63

    Benim alakam yok hocam atikerle
    Bence ustanızı değiştirin. Benzinde nedir durumunuz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    arkadaşlar,
    97-98 model orta seviyede bir uno 70s için max. ne kadar vermek makul olur ?.. 10.000 çok mudur ?..



    8500 dan başla 9500 ta bırak, o paraya keşke şunu alsaydın diyenlere pek kulak asma çünkü bu paraya orta halli Uno haricinde alınır satılır yedek parçası var ve ucuz tamiri bilindik başka araba yok, "dikkatli kullanırsan pek birşey olmaz" yolda giderken fırlayan taş hooop cama isabet eder sende hooop sanayiye 150tl ye cam değişmeye, farı kırar hoop 35tl far, "çıkması var mı bunun var abi 20ye olur" yani aracı olanın bir uğrağı da parçacıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmpaktör İ kullanıcısına yanıt
    cevap için teşekkür ...
    o iş olmadı ...
    arabayı s.com'dan buldum, araba hakkında birkaç soru sordum adam "arabama kefilim, emsalsiz" diye başladı ama sonra iş değişti ...
    "tek masrafı var o da üst kapak contası değişecek" diyor, ama "hangi conta?" diye soruyorum, "ben arabadan anlamam bilmiyorum" demeye başlıyor ...
    "usta 350 fiyat verdi" diyor, "ustaya sormadınız mı ne contası" diye soruyorum, "ben bilmem, ustanın dediğini diyorum" diye cevap veriyor ...
    belli ki araba conta yakmış ama "ben bilmem, anlamam" ayağına yattı ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    cevap için teşekkür ...
    o iş olmadı ...
    arabayı s.com'dan buldum, araba hakkında birkaç soru sordum adam "arabama kefilim, emsalsiz" diye başladı ama sonra iş değişti ...
    "tek masrafı var o da üst kapak contası değişecek" diyor, ama "hangi conta?" diye soruyorum, "ben arabadan anlamam bilmiyorum" demeye başlıyor ...
    "usta 350 fiyat verdi" diyor, "ustaya sormadınız mı ne contası" diye soruyorum, "ben bilmem, ustanın dediğini diyorum" diye cevap veriyor ...
    belli ki araba conta yakmış ama "ben bilmem, anlamam" ayağına yattı ...


    Beğendiyseniz baktırsaydınız keşke, mantar conta takıyorlar genelde bu araçlara. Conta dandik olunca, dengeli de sıkılmadıysa bir süre sonra terleme, kaçırma yapıyor. Eğer öyle bir durum varsa 100-150 liraya hallolurdu, hatta bir süre öyle binilebilir sadece terlemeyse. Bu arada bazı kullanıcılar gerçekten anlamıyor, cam suyunu koymayı bilmiyor. Ben kızmıyorum böyle insanlara, belli ki araçlar çok ilgilerini çekmiyor, sadece işlerini görüyor.




  • karatech kullanıcısına yanıt
    aslında ilgilenmiştim ancak kaçamak cevap vermeye başlamıştı, "geçenlerde hararet göstergesi yükselmişti, tamirciye götürdüm müşiri değiştirdi ama usta conta değişecek dedi" şeklinde olayın ipucunu verince anladım ki araba conta yakmış ... conta yakmış arabadan çok çekmiş biri olarak uzak duruyorum yalan yok ... ayrıca "son 10,250 olur daha aşağı olmaz" demesiyle zaten bu işin sonunu getirdi ... 10,250'ye arabayı al, silindir kapak contasını değiştir, belki başka masrafı da çıkardı, bana en az 11'e patlardı 97 model uno S ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    aslında ilgilenmiştim ancak kaçamak cevap vermeye başlamıştı, "geçenlerde hararet göstergesi yükselmişti, tamirciye götürdüm müşiri değiştirdi ama usta conta değişecek dedi" şeklinde olayın ipucunu verince anladım ki araba conta yakmış ... conta yakmış arabadan çok çekmiş biri olarak uzak duruyorum yalan yok ... ayrıca "son 10,250 olur daha aşağı olmaz" demesiyle zaten bu işin sonunu getirdi ... 10,250'ye arabayı al, silindir kapak contasını değiştir, belki başka masrafı da çıkardı, bana en az 11'e patlardı 97 model uno S ...


    Anladım, o ayrıntıyı bilmiyordum, hayırlısı olsun. 3 yıl önce 2000 model 1.4 ie 120 bindeki aracı 7800 liraya satmıştım, epey artmış fiyatları.




  • arkadaslar ilk sahibinden aldigim 98 model 115 bin deki uno sx ie arabami 3 ay once aldim alir almaz lpg taktirdim atiker ama takildigindan beri bir turlu randiman vermiyor yakit yuksek lpg de benzinde superinde superi sanki altindaki araba yeni alinmis gibi benzinde lpg de bir turlu randiman alamiyorum gereken hersey yapildi ama yinede olmuyor lpg taktirdigim yerde caresiz kaldi artik biizden cikti diyor simdi ben atiker müdürlüğü nu arasam benim arabama uymlu degil v.s gibi konussam lpg sistemini sokup parami iade yaparlarmi vakit fazla gecmeden soylemem lazim acil cevaplarinizi bekliyorum birde benzinde kullanmak istiyorum arabam cok bakimli saat gibi tabiki benzinde nekadar yakar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necmi657 -- 12 Şubat 2017; 19:17:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • necmi657 N kullanıcısına yanıt
    uno s'lerde sorun çıkarmıyor ancak uno sx'lerde yani enjeksiyonlu modellerde lpg uyumsuzluğu olduğu çok yazıldı ...
    geçmiş olsun, iade edeceklerini sanmam ama yapacak olsalar bile işi uzatırlar ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 12 Şubat 2017; 18:59:58 >
  • bugun cok iyi bir ustam var karburatorcu ona goturdum yine ayar yapti ama ayari yapmasi 10 dak surdu surekli motorun sesini dinleyip tornavida ile milimetrik kisip acti boyle bir dene yakitini dedi dedi memnun kalmassan gel dedi

    arkadasim uno kis aylarinda lpgde nekadar yakmasi lazim en fazla sehir ici ve benzinde de nekadar yakmasi lazim cevaplariniz icin tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • necmi657 N kullanıcısına yanıt
    kış aylarında ve ş.içinde; benzin 50-60 arası, lpg 30-35 arası yakması normal ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    kış aylarında ve ş.içinde; benzin 50-60 arası, lpg 30-35 arası yakması normal ...


    Araç yaz veya kış ayrımı yapmaz, bu konuda bildiğim ve tecrübe ettiğim şey soğuk (don buz) havalarda lpg beyni ısınıncaya kadar sürede birhayli yakıt kullanımı artar, kısa mesafe gidip tam ısınmadan araç kapatılırsa sarfiyat yüksek olur, benzinde çalıştırılması en doğru uygulama olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bir sorum var hatta sorunum var, radyatör e su koyuyorum 2gun çarşı pazar iş ev kullandıktan sonra kontrol ediyorum, radyatör suyu eksilmiş. Endişem motora su karışması, eğer motor pistonuna su karışırsa bunu nasıl anlarım (motorda tekleme çekişten düşme hararet yükselmesi yada durduk yere stop etme falan olmuyor)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmpaktör İ kullanıcısına yanıt
    motor soğutma su deposunda beyaz köpük olur, egsozdan beyaz-mavi karışımı duman atar ...
    özellikle de köpükleşme varsa motoru çalıştırmak çok riskli ...
  • İmpaktör İ kullanıcısına yanıt
    soğuk havalarda motorun ilk ısınma süresi biraz daha uzundur, ısınana kadar fazla yakar ... ama asıl faktör, sürekli dur-kalk trafiği olan ş.içi kullanımıdır ...
  • pekiyi lpg beyni kac dereceye kadar isinir tam olarak birde ilk calistirmada benzin ile yaparsak dahami avantajli oluruz yani soguk motorda lpg mi az yakar benzin mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustamin ayarlamasindan sonra olcum yaptim 50 tl lik gaz aldim 130 km gittim yani 17.5 lt lpg yapar ortalama 38 krs denk geliyor araba 98 uno sx ie 5 kisi karisik kullanimda yakit normal mi yoksa yine ayar icin ustama gidiyimmi biraz daha az yakarmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • necmi657 N kullanıcısına yanıt
    daha az yakması tek kriter değil, motorun ilk çalışması yıpranmada en büyük etkendir, ilk çalıştırmayı benzinle yapmak motor sağlığı için daha iyidir, hararet göstergesi 50 dereceye gelince gaza çevirmek en makul yöntem ...
  • necmi657 N kullanıcısına yanıt
    uzun yolda 38 krş. yaktıysa fazla, ş.içi yaktıysa ortalamaya yakın sayılır ...
  • 
Sayfa: önceki 351352353354355
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.