Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (1560. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46.961
Cevap
182
Favori
3.005.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15581559156015611562
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    quote:

    Orijinalden alıntı: darth630

    Arkadaşlar Lastik basıncı ön aks ve arka aks kaç olmalı intte arastırdıgıma göre aynı olmalı diyor bizim kitapçıktada ön 30 arka 33 olmalı diyor önler bana inik gibi geliyor hep

    Önceki sayfada arkadaş klavuz linkini paylaşmıştı. Oradan bilgilere erişebilirsin ama ben sana klavuzdakini söyliyim ön 30 arka 33 ps. yani bildiğin doğru.

    aynen banada hava basıncı azmış gibi geliyor hele birde araş bir tarafa biraz eğimliyse o taraf sanki iyice inmiş gibi bu yüzden ne zaman petrol'a uğrasam kontrol ederim değişen bişey olmaz 30,33 normal basınç değeri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    kardeş tutuncu araba resimden böyle gözüküyor birde yanına gitsen ALLAH bilir ne çıkacak belli değil... araç 27/09/2011 tarihinde alınmış... ve ertesi gün satışa çıkarılmış... kaza yok diyor ama araba sol önden kazalı...belki oralara kadar gittiğine pişman bile olursun... arabayı 13 ede alsan kozmetik olarak pek iyi durumda değil... sonuçta taşrada tozlu topraklı yollarda kullanılmış bir araba... bu yüzden mekaniğini hiç söylemiyorum dahi... etrafımda araba alım satım ve tamir ile uğraşan çok akraba ve tanıdığım var... buna binayen araba alırken çok farklı tecrübeler yaşadım... bir çok sıkıntı çektim ve senin gibi araba ararken 4-5 araba sahibi tarafından duymadığım yalan ve yanlış bilgi kalmadı... edirnede oturuyorum insanı yanıltan bu kişiler yüzünden araba almak için boşu boşuna neredeyse tüm türkiyeyi dolaştım... arabaları expertiz yaptıra yaptıra artık expertizi kendim yapar hale geldim... araç devir bilgisi hakkındaki bilgilere türkiye.gov.tr den ulaşıyorum... ptt den gidip 1 tl ye e-devlet şifresi aldıktan sonra oradan plaka sorgulatabilirsin...

    son arabada temize benziyor ama ne durumda ALLAH bilir... plaka saklanıyorsa vardır bir biteniği... araba alırken sana tavsiyem 4 şeye dikkat et... önden kazalı olmasın... tavanı boyalı olmasın... şaşeler sağlam olsun... araba uzun zamandır tek elde olsun yeter... sağdan soldan kaza, kapı değişim, arkadan kaza vs.. lokal düzelktme ve boyalar hiç önemli değil.....

    eyvallah kardeşim çok sağolasın e devlet şifrem vardı ama unutmuşum çok sağol kayserideki bu arabada benim kafamı karıştırdı bi baksana bi bunu oku
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:rFOZLPreIWUJ:www.hajakala.com/araba/_Fiat_Tofas___Marea_16_100_TL____Fiat_Marea_1_6_Exlusive___/13125329+metin+b%C3%BCy%C3%BCk%C3%A7elik+marea&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr
    bide buna bakhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-satilik-1-6-fiat-marea-exculusive-sirali-sistem-lpgli-orjinal-52588253/detay/ burda sol çamurluk ve ön kaput boyalı diyor ilkindede sol çamurluk ön kaput değişik isminden ararken nette çıktı tesadüfen tabi aynı kişi cep numaraları aynı ama arabalarda model ve renk tutmuyor biri 2004 model gri diğeri 2003 model bordo parçaların aynılarına birinde boyalı birinde değişik demeşi kafamı karıştırdı 2 ilandada fiyatlar hemen hemen birbiriyle aynı bu arabaya ne dersin kardeşim




  • bu kayserilerin işine akıl sır ermiyor... ikiside aynı kişi olup aynı şeyleri yazıp nasıl arabanın modeli ve rengi değişik oluyor... çok ilginç bir durum... bununla birlikte arabayı 16/02/2011 tarıhinde almış ve 4 ay sonra satışa çıkarmış... şöyle bir durumda olabilir arabayı alırsın, acil paraya ihtiyacı olur satarsın anlarımda, acil paraya ihtiyacı olan adam birincisi piyasa fiyatınn yukarısında para istemez, demekki para ile işi yok... ikincisi bu adam eğer binici olsa şöyle temiz böyle güzel diye madem arabayı öve öve biteremiyorsun al sen kullan... demekki binicide değil... hem arabayı yeni almış, hem piyasadan yüksek fiyat koymuş, hem arabayı öve öve biterememiş bu adam bana göre bu işten kar yapmak istiyor... araba gerçekten temiz olabilir bişey demiyorum ama sinek ufakya miğde bulandırır diyede bir laf var... benim tavsiyem 2.5-3 ay sabırlı olup 16.000 TL ye 2007 model kız gibi bir liberty almak çok daha iyi olacaktır... ben geçen sene 2006 model ilk sahibinden tertemiz 40.000 binde bir liberty buldum tüp vs.. herşey vardı... adam 16.000 istiyordu... tabi o zaman o kadar verecek durumumuz yoktu alamadık... kışın daha ne fırsatlar çıkar şaşırırsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    bu kayserilerin işine akıl sır ermiyor... ikiside aynı kişi olup aynı şeyleri yazıp nasıl arabanın modeli ve rengi değişik oluyor... çok ilginç bir durum... bununla birlikte arabayı 16/02/2011 tarıhinde almış ve 4 ay sonra satışa çıkarmış... şöyle bir durumda olabilir arabayı alırsın, acil paraya ihtiyacı olur satarsın anlarımda, acil paraya ihtiyacı olan adam birincisi piyasa fiyatınn yukarısında para istemez, demekki para ile işi yok... ikincisi bu adam eğer binici olsa şöyle temiz böyle güzel diye madem arabayı öve öve biteremiyorsun al sen kullan... demekki binicide değil... hem arabayı yeni almış, hem piyasadan yüksek fiyat koymuş, hem arabayı öve öve biterememiş bu adam bana göre bu işten kar yapmak istiyor... araba gerçekten temiz olabilir bişey demiyorum ama sinek ufakya miğde bulandırır diyede bir laf var... benim tavsiyem 2.5-3 ay sabırlı olup 16.000 TL ye 2007 model kız gibi bir liberty almak çok daha iyi olacaktır... ben geçen sene 2006 model ilk sahibinden tertemiz 40.000 binde bir liberty buldum tüp vs.. herşey vardı... adam 16.000 istiyordu... tabi o zaman o kadar verecek durumumuz yoktu alamadık... kışın daha ne fırsatlar çıkar şaşırırsın...

    eyvallah kardeşim çok ilgin için çok sağol valla öyle olcak galiba kışı beklemek gerekicek galiba kafama yatan temiz bişe bulunca alıcam kader kısmet tabi kayseri forum açılıyor bizde ordan durak alıcaz yani durağımız oranın dibinde bizi içeri alıcaklar sanırsam o yüzden 22 aralıkta açılıyor o zamana kadar vakit var umarım bende marea ailesine katılırım alınca resimleri burada paylaşırım inşallah bu arada memleket neresi




  • sorgunluyum hemşerim... yoksa senin için okadar uğraşıp boşuna mı özel muamele yaptık zannediyorsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 19 Ekim 2011; 18:08:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaen

    quote:

    Orijinalden alıntı: darth630

    quote:

    Orijinalden alıntı: aaen

    arkadaşlar pastırma-sucuk gibi bir koku var ve paspasın altı hafif nemli sanırım kalorifer peteğini yani kalorifer radyatörünü değiştirmem gerekiyor. torpidodan her usta sökebilir mi? nevşehire en yakın nerede torpidodan söktürebilirim. otostart.com diye bir yer var parçaları satarken işçilik de satıyor bazı parçalar için bosch car servislerle işbirliği halinde. deneyen var mı? hatta istersen parça bosch car servise gidiyor direkt olarak. yan sanayi petek alsam sıkıntı olur mu? az ısınır dedi ustanın biri. ne dersiniz?

    Sunu deyim Orj 100 lira yan sanayisi 30 lira ben yan sanayi aldım bizim usta orjinal alma oda 3-4 yıl gider buda dedi 40 tl de işçilige verdim petek için şimdi nasıl dersen güzel koku geçti :) Gögüsü filan sökmüyorlar torpidoyu söküp 30 dk da hallediyorlar yanlız kap götürmeni tavsiye ederim motor suyunu boşalttıkları için antifiriz parası verme bide :D

    teşekkür ederim arkadaşım ilgilenip cevap yazdığın için. senin araba hlx mi? değilse hlxlerde de aynı yerden olur mu petek değişimi. lastik basıncı 30-33 sanırım sadece hlx'lerdeydi yani senin araban hlx galiba. ayrıyeten conta filan aldın mı petek için. iyi ısıtmaz diyorlar o petek için ısınman nasıl? lastik basıncını bence 30-33'e devam et.31-34 yap ya da 33-35 yap mesela ama aynı basma. ben öyle yapıyorum. sonuçta orijinaline uymak ya da yaklaşmak en iyisi.

    Sx bendeki dostum kaloriferin randımanıda gayet iyi yan sanayi taktırdım 1 yıl oldu sorun yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    sorgunluyum hemşerim... yoksa senin için okadar uğraşıp boşuna mı özel muamele yaptık zannediyorsun...

    vay hemşerim eyvallah ellerine yüreğine sağlık yozgatı sel almış sorgunu duman ahh ahh :))
  • Dün 4 tane yeni lastik aldım, adam hava basıncı için 32 dedi ve ön arka aynı olacak dedi. 185/65/14 ölçülerinde lastik. Bu lastiğe göre mi değişiyor yani markaya göre mi , yoksa arabaya göre mi değişiyor? Kitapçıkta 30-33 yazdığını söylemiştiniz.
  • bende ön arka 32 olarak kullanıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    bende ön arka 32 olarak kullanıyorum...

    teşekkür ederim. ben de öyle kullanacağım herhalde.
  • selam arkadaslar. bu aralar bizim emektardan çalıştrdıktan hemen sonra önden sesler gelıyor 1-2 dk sonra sesler kesılıor. ve lpg oldugu halde uzun yolda 100km de 10 litre yakıyor. sabıt 90 da gıttıgım halde anlam veremedım arkadaslar ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turgut.AkıN -- 20 Ekim 2011; 15:28:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    Benimde bir sorum var. Aslında kronik sorun olan devir gezmesi problemi ile ilgili. Ben genelde uzun süreli parklarda motor soğuduktan sonra bu sorunun oluştuğunu farkettim. Bir süre çalıştıktan sonra (15-20dk gibi) normale dönüyor. Bu bana kablo direnci ile ilgisi olmadığını düşündürmeye başladı. Haklı mıyım ???

    Bu konuda fikri olan varmı ???
  • 2003 marea liberty aldım. 108.000'de. Aracın motoru ben almadan önceki gün yıkatılmış ve buji kablosuyla ilgili sorunu var dediler araç tekleme yapıyor, buji kablosunu değiştirirsen sorun hallolur dediler. Araç tüplü ve LPG kullanma kılavuzunun üzerinde motoru kesinlikle yıkamayınız yazıyor. Acaba sorun tüple ilgili olabilir mi? Bakımı da geldi her iki sorunu da çözecek iyi ve kazık atmayacak bir servis var mıdır İstanbul Avrupa Yakasında?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: absedo

    2003 marea liberty aldım. 108.000'de. Aracın motoru ben almadan önceki gün yıkatılmış ve buji kablosuyla ilgili sorunu var dediler araç tekleme yapıyor, buji kablosunu değiştirirsen sorun hallolur dediler. Araç tüplü ve LPG kullanma kılavuzunun üzerinde motoru kesinlikle yıkamayınız yazıyor. Acaba sorun tüple ilgili olabilir mi? Bakımı da geldi her iki sorunu da çözecek iyi ve kazık atmayacak bir servis var mıdır İstanbul Avrupa Yakasında?

    mevzu yeniyse bujilerin olduğu kısımda ve kablolarda hala su olabilir... forumdan bir arkadaş daha motor yıkamada aynı problemi yaşamıştı buji kablolarını bir çıkardım bujilerin olduğu yer göl gibi suydu vs.. diye buraya paylaşmıştı... sonra birşekilde temizlemiş kurutmuş problemi geçmiş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 21 Ekim 2011; 0:10:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgut marea

    selam arkadaslar. bu aralar bizim emektardan çalıştrdıktan hemen sonra önden sesler gelıyor 1-2 dk sonra sesler kesılıor. ve lpg oldugu halde uzun yolda 100km de 10 litre yakıyor. sabıt 90 da gıttıgım halde anlam veremedım arkadaslar ?

    cok yakmıyormu bu melet .? fikri olan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgut marea

    quote:

    Orijinalden alıntı: turgut marea

    selam arkadaslar. bu aralar bizim emektardan çalıştrdıktan hemen sonra önden sesler gelıyor 1-2 dk sonra sesler kesılıor. ve lpg oldugu halde uzun yolda 100km de 10 litre yakıyor. sabıt 90 da gıttıgım halde anlam veremedım arkadaslar ?

    cok yakmıyormu bu melet .? fikri olan

    sarfiyatınız fazla uzun yolda en fazla o hızda 200-210 krş yakması gerekir... sizinkisi 250 krş flan geliyor... önden gelen sesler nereden bir kontrol ettirmek lazım.. .triger kayışındanmı geliyor... motor vuruntumu yapıyor vs... baktırmak lazım.. fazla yakması lpg ayarından değil mekanik bir problemden kaynaklanıyor olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    Benimde bir sorum var. Aslında kronik sorun olan devir gezmesi problemi ile ilgili. Ben genelde uzun süreli parklarda motor soğuduktan sonra bu sorunun oluştuğunu farkettim. Bir süre çalıştıktan sonra (15-20dk gibi) normale dönüyor. Bu bana kablo direnci ile ilgisi olmadığını düşündürmeye başladı. Haklı mıyım ???

    Bu konuda fikri olan varmı ???

    boğaz kelebeği temizliği....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    Benimde bir sorum var. Aslında kronik sorun olan devir gezmesi problemi ile ilgili. Ben genelde uzun süreli parklarda motor soğuduktan sonra bu sorunun oluştuğunu farkettim. Bir süre çalıştıktan sonra (15-20dk gibi) normale dönüyor. Bu bana kablo direnci ile ilgisi olmadığını düşündürmeye başladı. Haklı mıyım ???

    Bu konuda fikri olan varmı ???

    arabaların çoğunluğu soğukken biraz yüksek devirde başlar, ısındıkça düşer rölantisi. Bu durumda bir sıkıntı yok. bizim araba da öyleydi. ancak sonra normal ısınmış halde giderken rölantide 1500 devire çıkıp düşmeye başladı, sonraları ise röalntide 2000-3000 devirde takılmaya başladı. Bu durum mareada hem boğaz kelebeği hem şaside ki yüksek dirençle ilgili. Bazıları, forumlarda okuduguma göre sadece kablo ile direnci düşürerek rölantiyi düzelttiler. Bazıları kelebek boğaz temizliği yaptılar. Bazıları ise sadece kablo ve temizlik ile düzelmediği için kelebeği değiştirdiler. Kelebekte stepper motor var o arıza yapıyor genelde. O da kelebekten ayrı satılmıyor birleşik satılıyor. Bazı kimselerde kablo ile direnci düşürmeden direkt kelebeği değiştirdiler ama araba bir zaman sonra tekrar eskiye döndü ve servisle boşuna değiştirdik diye kavga ettiler. Bunlar forumlardan izlenimlerim.

    Benim uygulamam ise şöyle oldu. Araba 1500 devire çıkıp iniyordu(sıcakken) . Önce boğaz kelebeğini temizlettim. 1 hafta sonra biraz düzelme oldu bikaç ay kullandım. Daha sonra tekrar nüksetti ve 2000-3000 devirlere çıktı. Forumlardan araştırıp kablo ile direnci düşürmemiz gerektiğini öğrendim. Ölçme yapıldığında gerçekten yüksek değerler çıktı. Kablo ile düşürdük elektirik direncini. ama rölanti düzelmedi. Stepper motorda arıza oldugu anlaşıldı ve kelebek değişmek zorunda kaldı. Şu anda maşallah çok iyi durumda.
    Ama dediğim gibi kablo ile düşürmeden sadece kelebek boğazı değişince de sıkıntı yaşayan arkadaşları forumlarda gördüm. Bazıları ise sadece kablo ile direnci düşürerek düzelttiler. Kelebeğin ve stepper motorun durumuna göre değişiyor. Ama bir elektirik sorunu oldugu kesin gözüküyor Marea'da. Yani direnç düşürülüp ondan sonra bakmak lazım.

    Sizin araçta ise anladığım kadarıyla yüksek devir gezinmesi şuan yok. İnşallah olmaz. Sabahları benim araba da 1500 devirde başlar ısındıkça düşer o normaldir. O bizim eski Uno da da vardı. Ama ısındıktan sonra yapmaya başlarsa yukarıdaki işlemleri değerlendirebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dany20 -- 21 Ekim 2011; 12:29:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    quote:

    Orijinalden alıntı: turgut marea

    quote:

    Orijinalden alıntı: turgut marea

    selam arkadaslar. bu aralar bizim emektardan çalıştrdıktan hemen sonra önden sesler gelıyor 1-2 dk sonra sesler kesılıor. ve lpg oldugu halde uzun yolda 100km de 10 litre yakıyor. sabıt 90 da gıttıgım halde anlam veremedım arkadaslar ?

    cok yakmıyormu bu melet .? fikri olan

    sarfiyatınız fazla uzun yolda en fazla o hızda 200-210 krş yakması gerekir... sizinkisi 250 krş flan geliyor... önden gelen sesler nereden bir kontrol ettirmek lazım.. .triger kayışındanmı geliyor... motor vuruntumu yapıyor vs... baktırmak lazım.. fazla yakması lpg ayarından değil mekanik bir problemden kaynaklanıyor olabilir...

    tşk ederım baktırmak lazım dedıgın gıbi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dany20

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16trali

    Benimde bir sorum var. Aslında kronik sorun olan devir gezmesi problemi ile ilgili. Ben genelde uzun süreli parklarda motor soğuduktan sonra bu sorunun oluştuğunu farkettim. Bir süre çalıştıktan sonra (15-20dk gibi) normale dönüyor. Bu bana kablo direnci ile ilgisi olmadığını düşündürmeye başladı. Haklı mıyım ???

    Bu konuda fikri olan varmı ???

    arabaların çoğunluğu soğukken biraz yüksek devirde başlar, ısındıkça düşer rölantisi. Bu durumda bir sıkıntı yok. bizim araba da öyleydi. ancak sonra normal ısınmış halde giderken rölantide 1500 devire çıkıp düşmeye başladı, sonraları ise röalntide 2000-3000 devirde takılmaya başladı. Bu durum mareada hem boğaz kelebeği hem şaside ki yüksek dirençle ilgili. Bazıları, forumlarda okuduguma göre sadece kablo ile direnci düşürerek rölantiyi düzelttiler. Bazıları kelebek boğaz temizliği yaptılar. Bazıları ise sadece kablo ve temizlik ile düzelmediği için kelebeği değiştirdiler. Kelebekte stepper motor var o arıza yapıyor genelde. O da kelebekten ayrı satılmıyor birleşik satılıyor. Bazı kimselerde kablo ile direnci düşürmeden direkt kelebeği değiştirdiler ama araba bir zaman sonra tekrar eskiye döndü ve servisle boşuna değiştirdik diye kavga ettiler. Bunlar forumlardan izlenimlerim.

    Benim uygulamam ise şöyle oldu. Araba 1500 devire çıkıp iniyordu(sıcakken) . Önce boğaz kelebeğini temizlettim. 1 hafta sonra biraz düzelme oldu bikaç ay kullandım. Daha sonra tekrar nüksetti ve 2000-3000 devirlere çıktı. Forumlardan araştırıp kablo ile direnci düşürmemiz gerektiğini öğrendim. Ölçme yapıldığında gerçekten yüksek değerler çıktı. Kablo ile düşürdük elektirik direncini. ama rölanti düzelmedi. Stepper motorda arıza oldugu anlaşıldı ve kelebek değişmek zorunda kaldı. Şu anda maşallah çok iyi durumda.
    Ama dediğim gibi kablo ile düşürmeden sadece kelebek boğazı değişince de sıkıntı yaşayan arkadaşları forumlarda gördüm. Bazıları ise sadece kablo ile direnci düşürerek düzelttiler. Kelebeğin ve stepper motorun durumuna göre değişiyor. Ama bir elektirik sorunu oldugu kesin gözüküyor Marea'da. Yani direnç düşürülüp ondan sonra bakmak lazım.

    Sizin araçta ise anladığım kadarıyla yüksek devir gezinmesi şuan yok. İnşallah olmaz. Sabahları benim araba da 1500 devirde başlar ısındıkça düşer o normaldir. O bizim eski Uno da da vardı. Ama ısındıktan sonra yapmaya başlarsa yukarıdaki işlemleri değerlendirebilirsiniz.

    Teşekkür ederim. Yakın zamanda BSC 'e gideceğim orada baktırırım artık. Onlarda genelde işçilik yerine parça değişimi yapmak istiyorlar ama bakalım şansıma ikna ederim belki !!!




  • 
Sayfa: önceki 15581559156015611562
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.