Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46.948
Cevap
178
Favori
2.886.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen hafta
  • Cevaplayan Üyeler 1891
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 930
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 44 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Favoriye Eklediklerim 178
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • hi-jackers (3040 mesaj) apojitsu (1595 mesaj) kameray37 (1450 mesaj) kejnedar (1210 mesaj) akayogullari (1084 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3152 mesaj) Mobil (3590 mesaj) Tablet (326 mesaj) (4 mesaj) Mini (22 mesaj)
  • @
3 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Marea/Bravo/Brava >> .::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::.
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    44903 Mesaj
    lastik dediği şey başka körük diyede geçer......

    Marea Z rot



    Takas konusundada şahsi kanaatimi söyleyim, o araç şehiriçi 9 LT yakıyor... tüptede hadi en az 10 LT yaksın... oda yapar 240-250 krş... sen aslanlar gibi mareada 300 krş yakıyorsun o kedi gibi arabada 250 krş yakıyor... ferahlık desen yok... ivmelenme rezalet ötesi... motora göre ekonomi başarısı çok zayıf... aracın bir adı var başka bişeyi yok... ford fiesta ile takas yapmayı düşün derim... 1.4 turbo dizel motor şehiriçi 5.1-5.5 LT ( 200-210 krş ) şehir dışı 3.9 LT ( 150-160 krş ) bu araba ile takas yaptığına değer... ekonomi yaparsın... motoruda çok yetersiz sayılmaz... ama opelle hem bayıla bayıla gezeceksin hemde ekonomi namına elle tutulur somut bir değere ulaşamayacaksın... ekonomi için diğer bir tercih hyundai getz yakıt değerleri fiesta ile aynı arac 0-100 e 11 sn ulaşıyor... 1.4 turbo dizel motor... mareanın yokluğunu bile aratmaz... ama 1.2 motor hem performas yönünden hem ekonomi yönünden vasat, yakıt/performans/motor hacim dengesi ve başarımı düşük bir araçla takas ettiğine değmez diye düşünüyorum... diğer arkadaşlarda farklı düşünebilir ama insan attığı adımı en doğru ve gerekli yere atmalı...

    bu arada z rotu değiştirmenin faydası olur... eğer z rot yıpranmışsa değiştirmek bazı seslerden kurtulmana ve aracın yolda gidişinin düzelmesinde etkili olacaktır... 25 TL için düşünmeye bile değmez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 14 Ekim 2011; 22:19:11 >
    |
    |




  • Yarbay
    9825 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    bu işi aslında olacak o kadar daki gibi yapsak çok güzel olur... hani levent kırca köyden şehire hastahaneye giden birisini canlandırıyorya... doktora gidiyor köyde hasta olan ne kadar insan varsa onların yerine hastalık belirtileri sanki kendisinde varmış gibi doktora rol yapıyor... bizlerde malum servisin yolunu bile bilmiyoruz... servise giden arkadaşlardan birisi diğer arkadaşların yaşadığı problemleri sanki kendi ara sıra yaşıyormuş gibi servisteki ustaya sorsun... sonra bize söylesin... olmazmı...

    Olabilir aslında.
    |
    |




  • Teğmen
    151 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    lastik dediği şey başka körük diyede geçer......

    Marea Z rot



    Takas konusundada şahsi kanaatimi söyleyim, o araç şehiriçi 9 LT yakıyor... tüptede hadi en az 10 LT yaksın... oda yapar 240-250 krş... sen aslanlar gibi mareada 300 krş yakıyorsun o kedi gibi arabada 250 krş yakıyor... ferahlık desen yok... ivmelenme rezalet ötesi... motora göre ekonomi başarısı çok zayıf... aracın bir adı var başka bişeyi yok... ford fiesta ile takas yapmayı düşün derim... 1.4 turbo dizel motor şehiriçi 5.1-5.5 LT ( 200-210 krş ) şehir dışı 3.9 LT ( 150-160 krş ) bu araba ile takas yaptığına değer... ekonomi yaparsın... motoruda çok yetersiz sayılmaz... ama opelle hem bayıla bayıla gezeceksin hemde ekonomi namına elle tutulur somut bir değere ulaşamayacaksın... ekonomi için diğer bir tercih hyundai getz yakıt değerleri fiesta ile aynı arac 0-100 e 11 sn ulaşıyor... 1.4 turbo dizel motor... mareanın yokluğunu bile aratmaz... ama 1.2 motor hem performas yönünden hem ekonomi yönünden vasat, yakıt/performans/motor hacim dengesi ve başarımı düşük bir araçla takas ettiğine değmez diye düşünüyorum... diğer arkadaşlarda farklı düşünebilir ama insan attığı adımı en doğru ve gerekli yere atmalı...

    bu arada z rotu değiştirmenin faydası olur... eğer z rot yıpranmışsa değiştirmek bazı seslerden kurtulmana ve aracın yolda gidişinin düzelmesinde etkili olacaktır... 25 TL için düşünmeye bile değmez...

    haklısın. ben nevşehirde tüpü 2,13'ten alıyorum milangazdan hem de trafik yoğun değil şehirçi diye bir şey yok gibi benim için. her gün 19+19 ilçeye gidip geliyorum onu şehirlerarası saysan karışık yakıt tüketimim ucuz tüple 22 kuruş. hem de performanslı sürerim. ilçeye giderken 120-140 kafama esince 195e kadar çıktım. yol müsait olsa araba tüpte 230u görecek rahat. 195'e yarım gazla ulaşıyorum hafif yokuş aşağı bir yolda. o corsa swing işi olmaz zaten araba 45 beygir mi neymiş. bizim ahır alıştı 154 beygire boş gözükür şimdi.
    |
    |




  • Teğmen
    151 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: aaen

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    lastik dediği şey başka körük diyede geçer......

    Marea Z rot



    Takas konusundada şahsi kanaatimi söyleyim, o araç şehiriçi 9 LT yakıyor... tüptede hadi en az 10 LT yaksın... oda yapar 240-250 krş... sen aslanlar gibi mareada 300 krş yakıyorsun o kedi gibi arabada 250 krş yakıyor... ferahlık desen yok... ivmelenme rezalet ötesi... motora göre ekonomi başarısı çok zayıf... aracın bir adı var başka bişeyi yok... ford fiesta ile takas yapmayı düşün derim... 1.4 turbo dizel motor şehiriçi 5.1-5.5 LT ( 200-210 krş ) şehir dışı 3.9 LT ( 150-160 krş ) bu araba ile takas yaptığına değer... ekonomi yaparsın... motoruda çok yetersiz sayılmaz... ama opelle hem bayıla bayıla gezeceksin hemde ekonomi namına elle tutulur somut bir değere ulaşamayacaksın... ekonomi için diğer bir tercih hyundai getz yakıt değerleri fiesta ile aynı arac 0-100 e 11 sn ulaşıyor... 1.4 turbo dizel motor... mareanın yokluğunu bile aratmaz... ama 1.2 motor hem performas yönünden hem ekonomi yönünden vasat, yakıt/performans/motor hacim dengesi ve başarımı düşük bir araçla takas ettiğine değmez diye düşünüyorum... diğer arkadaşlarda farklı düşünebilir ama insan attığı adımı en doğru ve gerekli yere atmalı...

    bu arada z rotu değiştirmenin faydası olur... eğer z rot yıpranmışsa değiştirmek bazı seslerden kurtulmana ve aracın yolda gidişinin düzelmesinde etkili olacaktır... 25 TL için düşünmeye bile değmez...

    haklısın. ben nevşehirde tüpü 2,13'ten alıyorum milangazdan hem de trafik yoğun değil şehirçi diye bir şey yok gibi benim için. her gün 19+19 ilçeye gidip geliyorum onu şehirlerarası saysan karışık yakıt tüketimim ucuz tüple 22 kuruş. hem de performanslı sürerim. ilçeye giderken 120-140 kafama esince 195e kadar çıktım. yol müsait olsa araba tüpte 230u görecek rahat. 195'e yarım gazla ulaşıyorum hafif yokuş aşağı bir yolda. o corsa swing işi olmaz zaten araba 45 beygir mi neymiş. bizim ahır alıştı 154 beygire boş gözükür şimdi.

    z rotun ne olduğunu biliyorum dostum. internetten trw'sini alacağım aceleye gerek yok dediğim o. değiştireceğim yani zaten.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    322 Mesaj
    selamlar arkaadaşlar burada mart ayında sormuştum sizlere taksi için almak istiyorum nasıllar diye en sonunda bir taksici abimizin almasıyla araba hoşumuza gitti bizde karar verdik almak için ve bi tane yaşadığımız şehirde buldum araba 2003 model exclusive modeli ilanın linki burda;
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-satilik-1-6-fiat-marea-exculusive-sirali-sistem-lpgli-orjinal-52588253/detay/
    fiyat bana biraz fazla gibi geldi bu arabanın piyasası ederi nedir nekadara almam mantıklı olur bu aracı ve taksi için gerçekten mantıklımı kimi kullanıcılar çabuk döküleceğini söylemişlerdi ticari amaçlı olunca birde koltuğu yatırmak exclusive modelindede kıvırmalımı bu benim için çok önemli şimdiden herkese teşekkürler cevaplarınızı bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fahrerrrr -- 15 Ekim 2011; 11:04:33 >
    |
    |




  • Er
    14 Mesaj
    arkadaşlar bendede marea var size nasıl katılabilirim
    |
    |
  • Yarbay
    44903 Mesaj
    kardeş taksi için araç alacaksan marea fiyat/donanım bakımından uygun bir araç... ama daha uygun araçlar yokmu dersek sana multijet bir albea tavsiye ederim... albeanın mareaya göre taksi usulu kullanılmaya daha uygun bir yapısı vardır... buna ilaveten arkada tüp tankı olması takside en büyük meseledir... yarın öbür gün bagaj valiz çanta almayacak... sende mağdur olacaksın müşteride... marea şehiriçi tüpte km de en az 280 krş yakar... taksi tipi kullanımda 300 krş ve üstüne çıkabilir... ama albea ile km de 220-230 krş yakarsan... günlük yaptığın zarar örneğin en basitinden 150 km yapsan 12 TL ayda 360 TL yılda 4300 TL yapar... günde 200 Km yapsan ayda 480 TL yılda 5760 TL 3 yılda 17.280 TL yapar hiç fena para değil.... albea da dayanıklı bir araçtır... parçaları marea dan daha ucuzdur... tamir ve işçiliği daha kolaydır... sürekli dur/kalp stop/çalıştır şeklinde kullanımda fazla sorun çıkartmaz.. marea şehiriçinden çok şehirdışı kullanıma yönelik tasarlanmış bir araçtır... diğer araçlara göre kıyası nasıl olur bilmiyorum ama taksi kullanmı içim albeaya göre mekanik olarak evet daha çabuk dağılabilir... çünkü mareanın mekanik aksamı albeaya göre daha doludur.... albea motor aksamı olarak mareaya göre daha basit ve sade bir araçtır... sana şahsen bir marea kullanıcısı olarak eğer taksi için kullacağım diyorsan mareayı tavsiye etmiyorum... aracın tipine görünüşüne vs bakma sana dayanıklılık+tasarruf lazım... bu iki unsuru hangi araçta yakalıyorsan o aracı al derim... fiat albea da bu iki unsura sahip kendi sınıfında diğerlerine göre önde olan bır araçtır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 15 Ekim 2011; 14:45:54 >
    |
    |




  • Teğmen
    151 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: aaen

    quote:

    Orijinalden alıntı: aaen

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    lastik dediği şey başka körük diyede geçer......

    Marea Z rot



    Takas konusundada şahsi kanaatimi söyleyim, o araç şehiriçi 9 LT yakıyor... tüptede hadi en az 10 LT yaksın... oda yapar 240-250 krş... sen aslanlar gibi mareada 300 krş yakıyorsun o kedi gibi arabada 250 krş yakıyor... ferahlık desen yok... ivmelenme rezalet ötesi... motora göre ekonomi başarısı çok zayıf... aracın bir adı var başka bişeyi yok... ford fiesta ile takas yapmayı düşün derim... 1.4 turbo dizel motor şehiriçi 5.1-5.5 LT ( 200-210 krş ) şehir dışı 3.9 LT ( 150-160 krş ) bu araba ile takas yaptığına değer... ekonomi yaparsın... motoruda çok yetersiz sayılmaz... ama opelle hem bayıla bayıla gezeceksin hemde ekonomi namına elle tutulur somut bir değere ulaşamayacaksın... ekonomi için diğer bir tercih hyundai getz yakıt değerleri fiesta ile aynı arac 0-100 e 11 sn ulaşıyor... 1.4 turbo dizel motor... mareanın yokluğunu bile aratmaz... ama 1.2 motor hem performas yönünden hem ekonomi yönünden vasat, yakıt/performans/motor hacim dengesi ve başarımı düşük bir araçla takas ettiğine değmez diye düşünüyorum... diğer arkadaşlarda farklı düşünebilir ama insan attığı adımı en doğru ve gerekli yere atmalı...

    bu arada z rotu değiştirmenin faydası olur... eğer z rot yıpranmışsa değiştirmek bazı seslerden kurtulmana ve aracın yolda gidişinin düzelmesinde etkili olacaktır... 25 TL için düşünmeye bile değmez...

    haklısın. ben nevşehirde tüpü 2,13'ten alıyorum milangazdan hem de trafik yoğun değil şehirçi diye bir şey yok gibi benim için. her gün 19+19 ilçeye gidip geliyorum onu şehirlerarası saysan karışık yakıt tüketimim ucuz tüple 22 kuruş. hem de performanslı sürerim. ilçeye giderken 120-140 kafama esince 195e kadar çıktım. yol müsait olsa araba tüpte 230u görecek rahat. 195'e yarım gazla ulaşıyorum hafif yokuş aşağı bir yolda. o corsa swing işi olmaz zaten araba 45 beygir mi neymiş. bizim ahır alıştı 154 beygire boş gözükür şimdi.

    z rotun ne olduğunu biliyorum dostum. internetten trw'sini alacağım aceleye gerek yok dediğim o. değiştireceğim yani zaten.

    bugün z rotları değiştirdim. problem çözüldü. lucas trw taktırdım çifti 40 liraya +20 işçilik. direksiyon kutusu değilmiş. beş rot balansçı gezmiştim ilk ikisi direksiyon kutusu demişti. onlara uysaydım ki neredeyse uyacaktım zaman ve para kaybedip aracımın ve sinirlerimin düzenini bozacaktım. ALLAH'a şükürler olsun hata yapmadık bu sefer. ama arabayı da satılığa çıkardık bir kere. hadi hayırlısı.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    322 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: DH_HUN

    kardeş taksi için araç alacaksan marea fiyat/donanım bakımından uygun bir araç... ama daha uygun araçlar yokmu dersek sana multijet bir albea tavsiye ederim... albeanın mareaya göre taksi usulu kullanılmaya daha uygun bir yapısı vardır... buna ilaveten arkada tüp tankı olması takside en büyük meseledir... yarın öbür gün bagaj valiz çanta almayacak... sende mağdur olacaksın müşteride... marea şehiriçi tüpte km de en az 280 krş yakar... taksi tipi kullanımda 300 krş ve üstüne çıkabilir... ama albea ile km de 220-230 krş yakarsan... günlük yaptığın zarar örneğin en basitinden 150 km yapsan 12 TL ayda 360 TL yılda 4300 TL yapar... günde 200 Km yapsan ayda 480 TL yılda 5760 TL 3 yılda 17.280 TL yapar hiç fena para değil.... albea da dayanıklı bir araçtır... parçaları marea dan daha ucuzdur... tamir ve işçiliği daha kolaydır... sürekli dur/kalp stop/çalıştır şeklinde kullanımda fazla sorun çıkartmaz.. marea şehiriçinden çok şehirdışı kullanıma yönelik tasarlanmış bir araçtır... diğer araçlara göre kıyası nasıl olur bilmiyorum ama taksi kullanmı içim albeaya göre mekanik olarak evet daha çabuk dağılabilir... çünkü mareanın mekanik aksamı albeaya göre daha doludur.... albea motor aksamı olarak mareaya göre daha basit ve sade bir araçtır... sana şahsen bir marea kullanıcısı olarak eğer taksi için kullacağım diyorsan mareayı tavsiye etmiyorum... aracın tipine görünüşüne vs bakma sana dayanıklılık+tasarruf lazım... bu iki unsuru hangi araçta yakalıyorsan o aracı al derim... fiat albea da bu iki unsura sahip kendi sınıfında diğerlerine göre önde olan bır araçtır...

    kardeşim çok teşekkürler ilgin için kısıtlı bir bütçem var albea benim için çok dar olur sanırım şu an torosla yapmaktayım taksicilik ve günde yaklaşık 16 saat arabanın üstündeyim her tarafım haşat oluyor uyuşuyor tutuluyor vs burdan düşünceyle en mantıklı tercih marea olurki bu genişlikte ve bu konforda başka bir araba almak imkansız kanaatindeyim araba temiz olursa sıkıntı olmak diye düşünmüştüm ve bizim taksici abi 20 liraya 98 km yaptığını söylemişti kayseride aşırı bi trafik yok birde linkte belirttiğim aracın piyasası normalmidir saygılar tekrardan
    |
    |




  • Yarbay
    44903 Mesaj
    linkteki aracın ve kayseride satılan diğer bütün mareaların piyasası çok yüksek... marea diyorsan pazarlıkla 14.000-14.500 TL ye 2004-2005 model bir araç alıp birazda masraf yaparsan senin için daha iyi olur... 16.500 e çok temiz 2006-2007 model libertiler var... exclusive modelinde en önemli artısı 4 hava yastığı ve 4 camın otomatik olması... bunun haricinde çok fazla artısı yok... sen eğer o parayı verebileceksen 2006-2007 model 50-100 bin arası bir araç al daha iyi edersin... modelin yüksek olması her halükarda senin için daha iyi olur... örneğin şu aracın hatları düzgün km ve modeline göre fiyatıda güzel... 15.500 garanti zorlasan 15.250 yede rağzı olur...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-temiz-orjinal-marea-liberty-61586451/detay/

    bu ve buna benzer temizlikte ve fiyattaki arabaları alıp 500-750 TL de üstüne masraf yaparsın sonra birdaha arkana bile bakmazsın...
    |
    |




  • Teğmen
    151 Mesaj
    arkadaşlar pastırma-sucuk gibi bir koku var ve paspasın altı hafif nemli sanırım kalorifer peteğini yani kalorifer radyatörünü değiştirmem gerekiyor. torpidodan her usta sökebilir mi? nevşehire en yakın nerede torpidodan söktürebilirim. otostart.com diye bir yer var parçaları satarken işçilik de satıyor bazı parçalar için bosch car servislerle işbirliği halinde. deneyen var mı? hatta istersen parça bosch car servise gidiyor direkt olarak. yan sanayi petek alsam sıkıntı olur mu? az ısınır dedi ustanın biri. ne dersiniz?
    |
    |
  • Yarbay
    4331 Mesaj
    HLX'lerde de petek aynı yerde mi bilmiyorum. Ben de bu hafta içinde alıp kendim takacam o kadar zor bir iş değil. Sadece sökümden sönce radyatör suyunu boşaltmak gerekiyor o kadar...
    |
    |
  • Yarbay
    44903 Mesaj
    quote:

    Orcunsau

    HLX'lerde de petek aynı yerde mi bilmiyorum. Ben de bu hafta içinde alıp kendim takacam o kadar zor bir iş değil. Sadece sökümden sönce radyatör suyunu boşaltmak gerekiyor o kadar...


    bu işi yaparken resimlerle aşama aşama anlatırsan çok faydalı ve müthiş bir paylaşım olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 16 Ekim 2011; 12:55:43 >
    |
    |
  • Yarbay
    4331 Mesaj
    Geçmiş sayfalarda burada da paylaşılmıştır büyük ihtimalle ama bir de ben paylaşayım...

    http://www.trmareaclub.com/rc/index.php?topic=46.0 adresinden alıntıdır...

    quote:

    Selim Sedef İsimli Üyemize Paylaşımından Dolayı Teşekkür Ediyoruz.


    Sevgili dostlar sizlere geçen ay yaşadığım kalorifer peteği değişimi hakkında bilgi vermek istiyorum.Eğer aracınız sürekli su eksiltiyorsa,kaloriferden pis keskin kokular geliyorsa veya taban döşemenizde ıslaklık görüyorsanız muhtemelen sizinde kalorifer peteğiniz delinmiştir.Peteğin orijiali magneti marelli veya valeo marka fiyatı da 110-130 tl aralığında değişiyor.Benim taktığım ise yan sanayi olan bir petek fiyatı 45 tl.Değişimi bizzat kendim yaptım .Bir iki pürüz dışında pek de zorlanmadım.Eli biraz takım tutan her arkadaş yapabilir bu işi.İşin yapım sırası şu şekilde 1- Öncelikle soğutma sıvısı lpg sistemi için alınan t su bağlantısı sökülerek (arabası LPG olanlar şanslı ,çünkü petek çıkışındaki orijinal kelepçelerin sökümü biraz zahmetli iş,sonuçta soğutma sistemiminin bir yerden boşaltılması şart)aracın altına yerleştirilen bir küçük leğen vasıtasıyla boşaltılır(Sonra tekrar kullanacağız tabii).2-aracın torpido yuvası etrafındaki yıldız vidalar sökülerek çıkarılır(bu işimizi epey kolaylaştırıyor)3-peteğin etrafındaki koruma plastikleri ve çıkmasını engelleyen havalandırma boruları yerlerinden sökülür.4-En çok zorlandığım vida peteğe giden aliminyum boruların altındaki muhafazanın motor bölümüne giden allen başlı vidanın sökümü oldu.(Zor bir manevra istiyor)4-Peteğin hemen yanındaki muhafazayı tamamen çıkarmadım zaten esnek bir malzeme peteği çıkarırken esnetmek yetiyor.5-Soğutma sıvısının tamamen boşaldığından emin olduktan sonra artık peteğin içine giren boruları tutan ortadaki civatayı çıkarıyoruz.6-Artık boruları çıkarabiliriz.7-Borulardan sonra artık peteği dikkatlice aracın sağ tarafında söktüğümüz torpido boşluğunu torpidoyu fazla zorlamadan kasırarak küçük hareketlerle yerinden çıkarıyoruz.(DİKKAT:Eski contaları asla tekrar kullanmayınız!!!!.8-Şimdi yeni peteği yerine takmadan önce şunları yapmalıyız.a) O Ring (conta) lerin ideal kalınlıkta olmasına (çok kalın olunca yerine oturmaz siz sabitleme vidasını sıktıkça yırtılr ve sonuç fiyasko olur.)dikkat etmeliyiz.Uygun conta için parçacıya petekle gitmelisiniz veya bulabilirseniz orijinal contaları temin edebilirseniz cuk diye oturur yerine.b) Contaları takmadan önce vazelinliyoruz ki bu hem contaları antifirizin korrozif etkisine karşı korur hem de yerine rahat oturmasını sağlar.9- Contaları aliminyum boru üzerine değil petek içindeki yuvalarına takınız.10-Boruları kibarca yerlerine oturtup boruları sabitleyen civatayı sıkarak boruların yerlerine oturmalarını sağlayınız.11-Aracın soğutma su borularını tekrar takıp kelepçeleri sıktıktan sonra,artık daha önce boşalttımız sıvıyı tekrar su ekleme kabından sisteme ekliyoruz...İşte burası önemli eğer herşey yerli yerine oturduysa sızıntı olmayacaktır .Taktığımız boruları sızdırmazlık yönünden kontrol ediyoruz..Eğer yoksa arcı çalıştırıp tekrar gözlemliyoruz.Sızıntı yoksa işlem tamamdır,eğer varsa conta işlemleri yeniden yapılacak maalesef.12-Söktüğümüz korumaları ve torpido yuvasını kapıyoruz..Tabii ki soğutma sisteminin havasını almayı unutmuyoruz...Hepsi bu kadar..Sanayide bu işi en az 50 tl den başlayan fiyatlarla yapıyorlar.Çoğu da torpidoyu sökmeden olmaz deyip(söküp takmak para tutuyor zaten)işi yokuşa sürüyor.Kesinlikle bu iş için torpidonuzu söktürmeyiniz.(torpidoyu hatasız söküp takmak çok zor iş,söküp taktıranlar ön göğüsten ses geldiğinden çok şikayetçiler..Başta dediğim gibi aracıyla uğraşmaktan hoşlananlar için fazla zor bir iş değil.Umarım bir yeri atlamamışımdır ,yardımcı olabildiysem ne mutlu...Alıntı değildir...Saygılarımla..







    |
    |




  • Yarbay
    44903 Mesaj
    teşekkür ederiz... zira bir çok arkadaşın başına gelebilecek bir mevzu... boşuna ustalara para kaptırmaya hiç gerek yok... hemde bizlere bir uğraş ve hobi olur... açıklayan arkadaşın dediği gibi araba tamir işinin belkide %80 i sök tak tan oluşuyor... bende bir çok işlemi elimden geldiğince kendim yapıyorum... ama 45 TL ye nereden bulmuş o peteği onu anlamadım... internetten baktım en ucuzu 80 TL...
    |
    |
  • Teğmen
    151 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Geçmiş sayfalarda burada da paylaşılmıştır büyük ihtimalle ama bir de ben paylaşayım...

    http://www.trmareaclub.com/rc/index.php?topic=46.0 adresinden alıntıdır...

    quote:

    Selim Sedef İsimli Üyemize Paylaşımından Dolayı Teşekkür Ediyoruz.


    Sevgili dostlar sizlere geçen ay yaşadığım kalorifer peteği değişimi hakkında bilgi vermek istiyorum.Eğer aracınız sürekli su eksiltiyorsa,kaloriferden pis keskin kokular geliyorsa veya taban döşemenizde ıslaklık görüyorsanız muhtemelen sizinde kalorifer peteğiniz delinmiştir.Peteğin orijiali magneti marelli veya valeo marka fiyatı da 110-130 tl aralığında değişiyor.Benim taktığım ise yan sanayi olan bir petek fiyatı 45 tl.Değişimi bizzat kendim yaptım .Bir iki pürüz dışında pek de zorlanmadım.Eli biraz takım tutan her arkadaş yapabilir bu işi.İşin yapım sırası şu şekilde 1- Öncelikle soğutma sıvısı lpg sistemi için alınan t su bağlantısı sökülerek (arabası LPG olanlar şanslı ,çünkü petek çıkışındaki orijinal kelepçelerin sökümü biraz zahmetli iş,sonuçta soğutma sistemiminin bir yerden boşaltılması şart)aracın altına yerleştirilen bir küçük leğen vasıtasıyla boşaltılır(Sonra tekrar kullanacağız tabii).2-aracın torpido yuvası etrafındaki yıldız vidalar sökülerek çıkarılır(bu işimizi epey kolaylaştırıyor)3-peteğin etrafındaki koruma plastikleri ve çıkmasını engelleyen havalandırma boruları yerlerinden sökülür.4-En çok zorlandığım vida peteğe giden aliminyum boruların altındaki muhafazanın motor bölümüne giden allen başlı vidanın sökümü oldu.(Zor bir manevra istiyor)4-Peteğin hemen yanındaki muhafazayı tamamen çıkarmadım zaten esnek bir malzeme peteği çıkarırken esnetmek yetiyor.5-Soğutma sıvısının tamamen boşaldığından emin olduktan sonra artık peteğin içine giren boruları tutan ortadaki civatayı çıkarıyoruz.6-Artık boruları çıkarabiliriz.7-Borulardan sonra artık peteği dikkatlice aracın sağ tarafında söktüğümüz torpido boşluğunu torpidoyu fazla zorlamadan kasırarak küçük hareketlerle yerinden çıkarıyoruz.(DİKKAT:Eski contaları asla tekrar kullanmayınız!!!!.8-Şimdi yeni peteği yerine takmadan önce şunları yapmalıyız.a) O Ring (conta) lerin ideal kalınlıkta olmasına (çok kalın olunca yerine oturmaz siz sabitleme vidasını sıktıkça yırtılr ve sonuç fiyasko olur.)dikkat etmeliyiz.Uygun conta için parçacıya petekle gitmelisiniz veya bulabilirseniz orijinal contaları temin edebilirseniz cuk diye oturur yerine.b) Contaları takmadan önce vazelinliyoruz ki bu hem contaları antifirizin korrozif etkisine karşı korur hem de yerine rahat oturmasını sağlar.9- Contaları aliminyum boru üzerine değil petek içindeki yuvalarına takınız.10-Boruları kibarca yerlerine oturtup boruları sabitleyen civatayı sıkarak boruların yerlerine oturmalarını sağlayınız.11-Aracın soğutma su borularını tekrar takıp kelepçeleri sıktıktan sonra,artık daha önce boşalttımız sıvıyı tekrar su ekleme kabından sisteme ekliyoruz...İşte burası önemli eğer herşey yerli yerine oturduysa sızıntı olmayacaktır .Taktığımız boruları sızdırmazlık yönünden kontrol ediyoruz..Eğer yoksa arcı çalıştırıp tekrar gözlemliyoruz.Sızıntı yoksa işlem tamamdır,eğer varsa conta işlemleri yeniden yapılacak maalesef.12-Söktüğümüz korumaları ve torpido yuvasını kapıyoruz..Tabii ki soğutma sisteminin havasını almayı unutmuyoruz...Hepsi bu kadar..Sanayide bu işi en az 50 tl den başlayan fiyatlarla yapıyorlar.Çoğu da torpidoyu sökmeden olmaz deyip(söküp takmak para tutuyor zaten)işi yokuşa sürüyor.Kesinlikle bu iş için torpidonuzu söktürmeyiniz.(torpidoyu hatasız söküp takmak çok zor iş,söküp taktıranlar ön göğüsten ses geldiğinden çok şikayetçiler..Başta dediğim gibi aracıyla uğraşmaktan hoşlananlar için fazla zor bir iş değil.Umarım bir yeri atlamamışımdır ,yardımcı olabildiysem ne mutlu...Alıntı değildir...Saygılarımla..









    yapacağım inşallah. ben de mi yan sanayi alsam acaba? contaları ayrı temin etmek gerekiyor anladığım kadarıyla. bir de anlamadığım nokta var: soğutma sıvısını yedek deponun tam dibinden çıkaracağız sanırım. oradan sistemdeki soğutma sıvısı tamamen boşalır mı? boşalırsa leğeni nasıl denk getireceğiz altına? yani tüm motoru ıslatmaz mı o su? sanırım suyun boşaltılacağı noktayı anlamadım. anlatacaklara selam olsun...
    |
    |




  • Yarbay
    44903 Mesaj
    bende bir ara suyu boşaltmak istedim arabayı kaldırıp baktım ama nereden boşalacağını bulamamıştım... radyatörün hemen altından biryerden ama bulamadım... tarif eden veya resimle gösteren bir arkadaş olursa çok makbule geçer...
    |
    |
  • Yarbay
    4331 Mesaj
    Aferin size TRMAREACLUB yöneticileri... Burada bir konuyu paylaştık diye TRMAREACLUB forumundan uzaklaştırılmışım... İnsanlara bir yararımız olsun istedik... Alt tarafı bir konuda bilgilendirme yaptık... İzinsiz paylaşmışız... Forumda bürokrasi işlediğini bilseydim hiç üye olmazdım... Üstelik paylaştığım mesajda TRMAREALUB SİTESİNDE hangi konu olduğunuda belirttim... Siz bilirsiniz... Umurumda değil...
  • Teğmen
    151 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Aferin size TRMAREACLUB yöneticileri... Burada bir konuyu paylaştık diye TRMAREACLUB forumundan uzaklaştırılmışım... İnsanlara bir yararımız olsun istedik... Alt tarafı bir konuda bilgilendirme yaptık... İzinsiz paylaşmışız... Forumda bürokrasi işlediğini bilseydim hiç üye olmazdım... Üstelik paylaştığım mesajda TRMAREALUB SİTESİNDE hangi konu olduğunuda belirttim... Siz bilirsiniz... Umurumda değil...

    bi garipler hakikaten. kaç aydır üye olmak istiyorum bir türlü olamadım. 10 lira yatırmak için hesap no isteyen 3 mail attım hiç cevap gelmedi. çok ağırdan satıyorlar kendilerini. ne oldu oğlum bizde de var aynı arabadan. hem de kralı. sana tam destek orcun.
    |
    |
  • Yarbay
    9825 Mesaj
    Zaten üyelik sistemi saçma.Ne var yani misafire açık olsa.Burası açık ama ona rağmen paylaşımlar devam ediyor.
    |
    |
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
Sohbet
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,156
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.