Şimdi Ara

Devrimsel yeni bir motor tasarımı PAUT MOTOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
6
Favori
7.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günümüzde motor teknolojisi son sınırlarına ulaşsa da yine de hiç beklemediğimiz bir anda devrimsel buluşlar çıkabilmekte. Bunlardan biri olan PAUT MOTOR teknolojisi bildiğmiz moorlara benzemiyor ve animasyon olmasa biz mühendislerin bile oldukça zor kavrayacağı bir tasarım.Krank şaftı en krirtik parçası olmalı.

    Teknik verilerini ve verim değerlerini şimdilik bilmiyorum ama bir sanat eseri olarak yerini mutlaka alacaktır , yaygınlaşmasa bile ...

    https://www.youtube.com/watch?v=HFUsnKJtMYQ&feature=related

    http://pautmotor.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Eylül 2012; 12:10:18 >







  • Link yanlış sanırım.Doğrusu bu olmalı.

  • videoda abs sensörünü anlatıyor. Video linki yanlış mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    videoda abs sensörünü anlatıyor. Video linki yanlış mı acaba

    haklısınız düzelttim
  • bu kadar karmaşık hareketlerin sağladığı bir avantaj varmı yoksa ben bu pistonları başka ne şekillerde hareket ettirerek o mili çevirebilirim üzerinde gidilerek mi bulunmuş
  • adamlar v motor ile boxer motoru birleştirmiş gibiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EL_MARIACHI

    bu kadar karmaşık hareketlerin sağladığı bir avantaj varmı yoksa ben bu pistonları başka ne şekillerde hareket ettirerek o mili çevirebilirim üzerinde gidilerek mi bulunmuş

    nasıl bulunduğu konusunda bir fikrim yok ama 2 zamanlı motor avantajları geçerli ,dezavantajları da oldukça çok olabilir en azından krank şaftı dans ettiriyor, sorunlar buradan başlar gibi. Subaru boxer motorun bir üst versiyonu gibi düşünmeli , ağırlık merkezi ortada yarış motoru olabilir, dengeli , araştırmak lazım bende yeni fikir sahibi oldum .Henüz prototplerin gücünü ve enerji verimliliğini bilmiyorum. İlgilenenler varsa ek yapabilirler. Tasarım çok hoşuma gitti gerçekten devrimsel bir düşünce klasik değil.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok kompakt bir tasarım, ancak ısı transferi konusunda şüphelerim var. Anladığım kadarıyla daha düşük bir atalete sahip, ivmelenmesi daha başarılı olan bir motor tasarımı.
     Devrimsel yeni bir motor tasarımı PAUT MOTOR

     Devrimsel yeni bir motor tasarımı PAUT MOTOR

     Devrimsel yeni bir motor tasarımı PAUT MOTOR

     Devrimsel yeni bir motor tasarımı PAUT MOTOR

     Devrimsel yeni bir motor tasarımı PAUT MOTOR

     Devrimsel yeni bir motor tasarımı PAUT MOTOR


    İki farklı prototip üretmişler. Bu motor gayet büyük bir kapasiteye sahip, ancak güç ölçümleri henüz yapılmamış.
    Teknik özellikler:
    Two-stroke engine
    • Engine-block measurments with heads mounted 500mm x 440mm x 440mm
    • Engine two-sided piston diameter 100 mm
    • Compressor two-sided piston diameter 120 mm
    • Two-sided piston stroke 88 mm
    • Capacity 7000 cm3
    • Number of chambers 4(engine) + 4(compressor)
    • Number of two-sided pistons 2(engine) + 2(compressor)
    • Weight 135 kg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 10 Eylül 2012; 12:30:27 >




  • Yukarı alalım.
  • Paut iki zamanlı çevrim ile, normal iki zamanlı motorların dezavantajlarının da silindiğini iddia ediyorlar. Daha güçlü, daha ekonomik ve yağ-yakıt karışımı gerekmediği, 4 zamanlı motorlar gibi sadece yakıt ile çalıştığından bahsetmişler.
  • Orjinal olmuş. :)
  • Çok ilginçmiş gerçekten.Çalışan prototipi var mı acaba araç üstünde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: EL_MARIACHI

    bu kadar karmaşık hareketlerin sağladığı bir avantaj varmı yoksa ben bu pistonları başka ne şekillerde hareket ettirerek o mili çevirebilirim üzerinde gidilerek mi bulunmuş

    nasıl bulunduğu konusunda bir fikrim yok ama 2 zamanlı motor avantajları geçerli ,dezavantajları da oldukça çok olabilir en azından krank şaftı dans ettiriyor, sorunlar buradan başlar gibi. Subaru boxer motorun bir üst versiyonu gibi düşünmeli , ağırlık merkezi ortada yarış motoru olabilir, dengeli , araştırmak lazım bende yeni fikir sahibi oldum .Henüz prototplerin gücünü ve enerji verimliliğini bilmiyorum. İlgilenenler varsa ek yapabilirler. Tasarım çok hoşuma gitti gerçekten devrimsel bir düşünce klasik değil.

    Çok ince düşünülmüş bir tasarım.

    Benimde aklıma ilk gelen krankın ekseni oldu. Sabit değil ve dediğiniz gibi dans ediyor. Motorun ısıl tasarımı ile ilgili bilgiler var mı? Araştırmaya fırsatım olamıyor ne yazıkki şuan.

    Boxer motor daha homojen olmaz mı buna göre? Çünkü pistonlar tam karşılıklı hareketlerini tamamlıyorlar. (Sönümleme gibi düşünürsek) Paut'da aynı doğrultuda çalışan pistonlar aynı hareketi yapıyorlar. Karşılıklı değil.




  • Kendinden kompresörü olan bir dizayn. 2 çift taraflı silindir, 2 çift taraflı kompresör odası var.
  • inceleyeceğim bunu...
  • arkadaslar 55000 butce var sizce avensis mi passat mi? i30'u verip cross polo alayim mi??










    saka tabii.. son zamanlarda neslinin tukendigini sandigimiz nadir faydali konulardan biri olmus.. emeklerinize saglik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Paut iki zamanlı çevrim ile, normal iki zamanlı motorların dezavantajlarının da silindiğini iddia ediyorlar. Daha güçlü, daha ekonomik ve yağ-yakıt karışımı gerekmediği, 4 zamanlı motorlar gibi sadece yakıt ile çalıştığından bahsetmişler.

    tam anlayamadım. motor yağsız çalışabiliyormu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Paut iki zamanlı çevrim ile, normal iki zamanlı motorların dezavantajlarının da silindiğini iddia ediyorlar. Daha güçlü, daha ekonomik ve yağ-yakıt karışımı gerekmediği, 4 zamanlı motorlar gibi sadece yakıt ile çalıştığından bahsetmişler.

    tam anlayamadım. motor yağsız çalışabiliyormu?

    Arkadaşın yerine cevap vereyim, mazuru yoksa.

    İki zamanlı çevrimlerde krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. 4 zamanlı motorlarda yağ-yakıt karışmaz. Paut'da ise iki zamanlı çevrim ve 4 zamanlı motor gibi yakıt yağ karışımı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Full#Throttle -- 10 Eylül 2012; 13:25:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Paut iki zamanlı çevrim ile, normal iki zamanlı motorların dezavantajlarının da silindiğini iddia ediyorlar. Daha güçlü, daha ekonomik ve yağ-yakıt karışımı gerekmediği, 4 zamanlı motorlar gibi sadece yakıt ile çalıştığından bahsetmişler.

    tam anlayamadım. motor yağsız çalışabiliyormu?

    hayır yağsız hiçbirşey çalışmaz, Normal 2 zamanlı motorlara yakıtın içine yağ atılır ,bu kasdedilmiş olmalı.

    Yani bu motor 2 zamanlı ama ilkel olanların aksine dört zamanlı avantajları ve 2 zamanlı avantajları birleştirilmiş.

    Bu da çok yüksek tork demektir ama veri olmadan yorum yapmak istemem. Seri hızlanma demektir , yarış araçları için düşünülebilir. Tork değişlimlerini ani olarak aktarabilir. Kısacası herhalde bizler aramızda , bu tip araçlara seri kullanımlı motor diyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Eylül 2012; 14:49:24 >




  • Yıllar önce amerikan bir adam yüzyılın gafını yapmış, kalkmış demiş ki :

    "Everything that can be invented has been invented."

    Yani, ''İcat edilecek herşey icat edildi.'' Bunu söyleyen de o zamanın Patent Dairesi Başkanı Charles Holland Duell .

    Bu yüzden teknolojik açıdan ne zaman bir gelişme görsem, bir icat görsem, bir yenilik görsem bu meşhur amerikanın lafını hatırlar ve gülerim.

    Dünyamızda bilimsel gelişmeler hiç olmadığı kadar hızlı gelişmekte ve dünyamız buna ayak uyduramamaktadır. Daha önceden 30 yılda gelişen teknoloji, günümüzde sadece 3-4 yılda aynı gelişmeyi gösterebilmektedir. Bu nedenle de açığa çıkan her buluş, her icat, her bilgi gelecek açısından büyük önem arz etmektedir. Geleceğin teknolojisini şekillendirebilmek adına global anlamda değer taşıyan buluşlar hiç olmadığı kadar üzerinde durulmaktadır. Zamana karşı yarış yapan mühendisler, hem doğru bilgiyi doğru zamanda bulmak zorunda hem de bilgiyi doğru yerde kullanma konusunda yarışmaktadırlar.




    Konumuza dönersek ;

    Bu gelişmenin ayrıntılarını bilemiyorum fakat eğer doğru olarak kullanılırsa motor teknolojisinde yeni bir devrim olacağı düşüncesindeyim. Çünkü günümüz motor teknolojisinin buna ihtiyacı vardır. Hem günümüz hem de gelecek adına umut vericidir.

    Vezir hocama da bu konuyu bizlerle paylaştığı için teşekkür ediyorum.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.