Şimdi Ara

DEVİR VE PİSTON GÜCÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • sormak istediğim soruyu basitleştirmek adına şöyle bir örnek veriyorum bir motorumuz var 4 zamanlı ve tek silindir bir motor ve hangi devirde olursa olsun hep aynı miktar hava yakıt karışımını yakıyor biz bu motora çok gelişmiş bir elektronik ateşleme sistemi entegre etmişiz ve devir ne olursa olsun yanma odasına hep aynı karışımı gönderiyor ve çalıştırınca 0 dan başlayıp iç sürtünmenin elverdiği şekilde 1000 devre kadar devirleniyor. bu önkabul varsayım üzerinden şunu sormak istiyorum

    100 devirde çalışıyorken pistonda meydana gelen bir yanma olayını tekil olarak inceleyelim patlama anında oluşan basınç pistonu bir f kuvvetiyle itiyor olsun aynı motor çalışmaya devam edip 500 devire geldiğinde bu sefer aynı tekil yanma olayı gerçekleştikten piston ilkine göre 5 kat daha hızlı olarak yanma bölgesinden uzaklaşacak çünkü pistonun devri 5 kat artmış ve aynı şekilde 5 kat hızlı yer değiştiriyor. işte bu durumda 500 devirdeki bu motorda her bir patlamanın oluşturacağı kuvvet etkisi 100 devirdekine göre daha az olmaz mı

    sorudaki temel nokta şu aslında mesela sabit bir noktadan uzanmak suretiyle bir salıncağı dururken itmeye çalışırsak ona bir kuvvet uygularız ama aynı salıncak zaten ileri gidiyorken ona aynı kas kasılması ile kuvvet uygulamaya çalışırsak daha az bir kuvvet uygularız hatta salıncak bizden ne kadar hızlı uzaklaşıyorsa bizim ona uygulayabildiğimiz kuvvet de azalır işte örnekteki 500 devir anındaki piston 100 devirdekine göre bizden daha hızlı uzaklaşan bir salıncak gibi ve bu durumda aynı miktar karışımı ateşlersek oluşacak basınç daha mı az bir kuvvet olarak etki eder yada ateşlemeyle oluşan basınç hızdan bağımsız olarak gazın o anki sıcaklık ve hacmine göre mi etki eder yani kuvvet yine F olur ama yüksek devir olduğu için o ateşleme olayında bu F in sadece uygulama süresi mi kısalır onu sorgulayan bir konu.
    not:burada kas kasılması örneğine takılmayın diye söylüyorum orada kasıt sıkıştırılmış bir yay ve bu yayın serbest bırakıldığında önüne çıkan farklı hızlardaki cisimlere etki ettiği kuvvet piston içine alınan eşit miktardaki karışım da böyle bir davranış sergileyecektir ama birinde kendinden v hızıyla uzakşalan diğerinde ise 5v hızıyla uzaklaşan bir pistona etki etmeye çalışacaktır. işte bu etkileşim sırasında bu gaz pistonlara eşit kuvvet mi uygular yoksa 5v ile hareket edene daha az mı kuvvet uygular. bakın impuls demiyorum impuls f x t dir. elbette 5v ile hareket eden pistonda t süresi diğerinin 5 te biri olacaktır burada impulsun içindeki F parametresinin durumunu soruyorum

    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 24 Aralık 2015; 11:15:34 >







  • mention
  • '74 petrol krizinde, 72'deki emisyonlarda, ve daha pek çok engelde Amerikan mekaniği motor devirlerini düşürmüşlerdi.

    Newton'un ikinci yasası: F=M·(V/t). Kuvvet zamana da, hıza da bağlı. Gazdaki genleşmeden daha uzun süre istifade edebilmek için devirler daha düşük tercih edilebilir. Verimlilik böyle de artırılabilirdi, ki artırıldı da. Bugün de, eğer sabit hızla gitmeyi başabilirsek 40km/s hızda daha yüksek bir yakıt verimliliğini yakalarız.

    Force, momentum, impulse:http://spiff.rit.edu/classes/phys311.old/lectures/impulse/impulse.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    '74 petrol krizinde, 72'deki emisyonlarda, ve daha pek çok engelde Amerikan mekaniği motor devirlerini düşürmüşlerdi.

    Newton'un ikinci yasası: F=M·(V/t). Kuvvet zamana da, hıza da bağlı. Gazdaki genleşmeden daha uzun süre istifade edebilmek için devirler daha düşük tercih edilebilir. Verimlilik böyle de artırılabilirdi, ki artırıldı da. Bugün de, eğer sabit hızla gitmeyi başabilirsek 40km/s hızda daha yüksek bir yakıt verimliliğini yakalarız.

    Force, momentum, impulse:http://spiff.rit.edu/classes/phys311.old/lectures/impulse/impulse.html

    Cevabınız için çok teşekkür ederim hocam yalnız bu konuda şöyle görüş bildiren birkaç arkadaşım oldu diyorlar ki gazların oluşturacağı basınç sıcaklık ve hacim ile ilgilidir kapalı ortamdaki gaz pistonun hızıyla ilgilenmez o anki sıcaklık ve hacme göre pistona kuvvet uygular yani yine aynı F olur ama bu hareket yüksek devirde daha hızlı gerçekleştiği için her patlamadaki t süresi daha kısa olur yanı mevcut örnekte 500 devirde bu süre 5te birine düşer ve örneğin 100 devirde geçen süre t ise 500 devirde t/5 olur buradan impulse Fx t/5 çıkar ama şu da var ki belli sabit bir süreyi baz alırsak aynı süre zarfı içinde 100 devirdeki 1 patlama yapıp 500 devirdeki 5 kere bu işlemi gerçekleştireceği için t/5 x 5= t olacağından impulslar eşit olur özetle kuvvetin değişmeyeceği sürenin ise sadece tek o Ateşleme fazı düşünüldüğünde 5 te bire ineceği ama sabit sürede impulsu düşen yüksek devrin bu açığı fazla gitçek ile kapatacağı ve böylece tlerin eşitleneceğini söyleyenler var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 23 Aralık 2015; 21:02:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alprazolam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    '74 petrol krizinde, 72'deki emisyonlarda, ve daha pek çok engelde Amerikan mekaniği motor devirlerini düşürmüşlerdi.

    Newton'un ikinci yasası: F=M·(V/t). Kuvvet zamana da, hıza da bağlı. Gazdaki genleşmeden daha uzun süre istifade edebilmek için devirler daha düşük tercih edilebilir. Verimlilik böyle de artırılabilirdi, ki artırıldı da. Bugün de, eğer sabit hızla gitmeyi başabilirsek 40km/s hızda daha yüksek bir yakıt verimliliğini yakalarız.

    Force, momentum, impulse:http://spiff.rit.edu/classes/phys311.old/lectures/impulse/impulse.html

    Cevabınız için çok teşekkür ederim hocam yalnız bu konuda şöyle görüş bildiren birkaç arkadaşım oldu diyorlar ki gazların oluşturacağı basınç sıcaklık ve hacim ile ilgilidir kapalı ortamdaki gaz pistonun hızıyla ilgilenmez o anki sıcaklık ve hacme göre pistona kuvvet uygular yani yine aynı F olur ama bu hareket yüksek devirde daha hızlı gerçekleştiği için her patlamadaki t süresi daha kısa olur yanı mevcut örnekte 500 devirde bu süre 5te birine düşer ve örneğin 100 devirde geçen süre t ise 500 devirde t/5 olur buradan impulse Fx t/5 çıkar ama şu da var ki belli sabit bir süreyi baz alırsak aynı süre zarfı içinde 100 devirdeki 1 patlama yapıp 500 devirdeki 5 kere bu işlemi gerçekleştireceği için t/5 x 5= t olacağından impulslar eşit olur özetle kuvvetin değişmeyeceği sürenin ise sadece tek o Ateşleme fazı düşünüldüğünde 5 te bire ineceği ama sabit sürede impulsu düşen yüksek devrin bu açığı fazla gitçek ile kapatacağı ve böylece tlerin eşitleneceğini söyleyenler var

    Doğrusu bu çözmüşssün olayı.Yakıt konusunda işin içine sürtünmede girdiği için düşük hızlar daha avantajlı.Ama motor konusunda durum hemen hemen böyle.




  • yahu sabit yakıt hava karışımında farklı devir nasıl oluyor :) pistona başka bir tahrik yapıyorsanız mantık nerede :) hatalı mantıkla yanlış çıkarım yapmaya çalışıyorsunuz yine.
    Kuvvet eşitse piston, motor farklı titreşim, ses frekansı nasıl üretiyor basit kafasıyla düşünmek zor mu. Yüksek devirlerde motor tiplerine göre torkun düşmesini araştırabilirsin. Öğrenmek için de one cylinder dyno hakkında dokumantasyona bakılabilir bunlar motorun komplike yapısı içerisinde ki formülleri içerir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    yahu sabit yakıt hava karışımında farklı devir nasıl oluyor :) pistona başka bir tahrik yapıyorsanız mantık nerede :) hatalı mantıkla yanlış çıkarım yapmaya çalışıyorsunuz yine.
    Kuvvet eşitse piston, motor farklı titreşim, ses frekansı nasıl üretiyor basit kafasıyla düşünmek zor mu. Yüksek devirlerde motor tiplerine göre torkun düşmesini araştırabilirsin. Öğrenmek için de one cylinder dyno hakkında dokumantasyona bakılabilir bunlar motorun komplike yapısı içerisinde ki formülleri içerir.

    sayın hocam siz lisede soru çözerken sürtünmeyi nasıl sıfır kabul ettiniz ya da makara ağırlıklarını nasıl ihmal ettiniz merak ediyorum, yoksa hocanızın da başının etini yeyip durdunuz mu :) soru aslında kapalı ortamda sıcaklık ve basınç kazanan bir gazın farklı hızlardaki pistonları itme yetisiyle alakalı bir fizik sorusu ama somutlaştırmak için bu şekilde sorulmuş ve mekaniğe ait binlerce değişkenin ortadan kaldırılması için böyle bir motor örneği verilmiş

    siz fabrika ortamında gelişmiş bir elektronik denetleme ile yanma odasına devri ne olursa olsun her patlamada aynı miktar hava ve yakıt gönderen bir motor üretebilirsiniz ayrıca nasıl ki bir alternatif akım motoru sabit tork ile çalışmaya başlayıp hızlanıyor ve önüne bir engel çıkmadığı taktirde teorikte sonsuza kadar devirlenebiliyorsa bizim bu motorumuz da bu şekilde sıfırdan çalışmaya başlıyor her patlamada eşit karışımı ateşliyor bir kuvvet ortaya çıkıyor ve bu kuvvet sürtünmenin elverdiği ölçüde 1000 devire kadar motoru devirlendirebiliyor ve biz bu esnada 100 ve 500 devirdeki durumu inceliyoruz

    sorudaki temel nokta şu aslında mesela biz bir salıncağı dururken itmeye çalışırsak ona bir kuvvet uygularız ama aynı salıncak ileri giderken ona aynı kas kasılması ile kuvvet uygulamaya çalışırsak daha az bir kuvvet uygularız hatta salıncak bizden ne kadar hızlı uzaklaşıyorsa bizim ona uygulayabildiğimiz kuvvet de azalır işte örnekteki 500 devir anındaki piston 100 devirdekine göre bizden daha hızlı uzaklaşan bir salıncak gibi ve bu durumda aynı miktar karışımı ateşlersek oluşacak basınç daha mı az bir kuvvet olarak etki eder yada bu hızdan bağımsız olarak gaz o anki sıcaklık ve hacmine göre mi etki eder onu sorgulayan bir konu.
    not:burada kas kasılması örneğine takılmayın diye söylüyorum orada kasıt sıkıştırılmış bir yay ve bu yayın serbest bırakıldığında önüne çıkan farklı hızlardaki cisimlere etki ettiği kuvvet piston içine alınan eşit miktardaki karışım da böyle bir davranış sergileyecektir ama birinde kendinden v hızıyla uzakşalan diğerinde ise 5v hızıyla uzaklaşan bir pistona etki etmeye çalışacaktır. işte bu etkileşim sırasında bu gaz pistonlara eşit kuvvet mi uygular yoksa 5v ile hareket edene daha az mı kuvvet uygular. bakın impuls demiyorum impuls f x t dir. elbette 5v ile hareket eden pistonda t süresi diğerinin 5 te biri olacaktır burada impulsun içindeki F parametresinin durumunu soruyorum




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yahu tamamda güzel kardeşim lise sorular basitti senin aradıklarınla bir mi yani şimdi adı üstünde makara diyorsun yanma odası değil zaten mantık hesabında burada çakılıyorsun farkında değilsin :) Matematik hocası kendince 6 ve üzeri 9 felan katlı integralle köprü ayaklarının konumlandırmasını, gerilim hesaplarını anlattı da biz anlayamamıştık zaten sınıfta 1 kişi anladı o da tr 1cisi oldu.:)
    Senin tüme varımların bahis ettiğin konular için eksik malesef yada cevaplar kesmiyor seni. Ya basit ünitelere bakacaksın yada anlamak için genellemelerden vazgeçeceksin ilk önce kendi içinde basit fiziği formüllerini hıfzedeceksin.
    Sen bize değil kendine aynı yakıt karışımıyla farklı devir nasıl oluyor dışarıdan tahrik olmadan onu ispatla zaten birçok şey çıkacak ortaya. Öyle senin dediğin kabullerle olmuyor kusura bakma bu cylinder, fuel, pump, propulsion işi. Aradığın şeyin cevabını arkadaş linkle verdi zaten aradığın basit mantığı da başka biri söyledi. Bunlar yetmiyor yada fazla geliyorsa bence ilk önce bu tip ünitelerden çıkıp su, buhar motorlarını, yağ pompalarını felan önce halletmen lazım.
    Buraya birileri aradığın tüm formül dizelerini verir daha önce yapıldığı gibi ama insanların buna vakti yok. Yapılacak şey zaten internetten copy paste. Formül temelli arayışta arkadaş yorumu felan ne diye bakıyorsun ki internet koca bir külliyat bu aradıkların neredeyse basit ve ing. herşey var yorumu salla bilginin kendini araştırıp öğrenmeye bakıversene.:) Sana en başta zaten araştırmanın sistematiğini kavratamadı insanlar yoksa ne biçim soru, ne konu açıyon felan gibilerinden diyen yok. Biraz kolaycılıkla kendi iş yolunu uzatıyorsun sadece.




  • Fizikte bazı problemleri daha kolay çözmek için büyük resme bakmak gerekir, ne kadar derine inerseniz o kadar karışır işler , bu soruda da durum bu şekilde ve doğru yaklaşım için enerji üzerinden düşünmek gerekir
    Sürekli aynı miktarda ve oranda hava-yakıt karışımı gönderiyorsak her cycle da aynı enerji açığa çıkar ve pistona aynı momentum aktarılır. Bu noktada peki pistona uygulanan kuvvet nasıl değişir sorusunu sormak hata olur , çünkü kuvvet zamanın fonksiyonudur ve bu bizi hangi anda sorusuna getirir. Sorunuzda belirli bir zaman belirtmemişsiniz dolayısıyla kuvvetin zamanın fonksiyonu olduğunu gözden kaçırdığınızı ve genel bir değişim olacağını düşünerek sorduğunuzu varsayıyorum. Fakat zaman belirli olsaydı yine de anlık kuvvet (başka birçok parametre de verilmişse veya gerekli kabuller yapılırsa) bulunabilirdi. Yalnız bu ciddi bir mühendislik ve matematik bilgisi gerektiren zor bir soru olurdu
    Umarım açıklayıcı olmuştur , mobilden yazdığımdan veya bilgi eksikliğimden kaynaklı hatalarım olmuş olabilir , düzeltirseniz memnun olurum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onlyone -- 27 Aralık 2015; 4:55:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu detaylı öğrenmek istiyorsanız motor tasarımı ile ilgili bir kitap alıp epeyi vakit ayırarak çalışmanız gerekir. Zaten bir motor tasarlanırken F ve bunun gibi yüzlerce parametre birçok farklı şart için hesaplanıyor , bütün sorularına doyurucu yanıtlar alırsın. Fakat tekrarlıyorum üst düzey mühendislik işidir

    Konudan bağımsız olarak şunu da söyleyeyim, verdiğin kas salıncak falan filan örneklerinde temel yanlışlıklar var, verdiğin örneklerdeki kabullerin dahi yanlış. Yani biz hızla giden cismi daha az kuvvetle itmeyiz, cisme aktarabildiğimiz kuvvet daha azdır, sebebi de kolumuzu bir robot kolu olarak düşünürsek verdiğimiz güç eylemsizlikten dolayı kolu hızlandırmak için büyük oranda enerji harcar ve cisme az enerji aktarabiliriz. Başka şekilde ifade etmek gerekirse kuvvet uygulayabilmemiz için kolumuzu giden cisimden hızlı hareket ettirmemiz gerekir cisim 5v hızla gitse ve biz kolumuzu 6v ile hareket ettirsek v.m kadar momentum(yani itme, yani kuvvet) aktarabiliriz. Yani meselenin bağıl hızla ve kütleyle alakası var.
    Umarım anlatabilmişimdir yoksa da çok temel fizik anlatarak başlamak lazım o işi de forumda yapmak imkansız
    İyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onlyone -- 27 Aralık 2015; 8:01:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onlyone

    Konuyu detaylı öğrenmek istiyorsanız motor tasarımı ile ilgili bir kitap alıp epeyi vakit ayırarak çalışmanız gerekir. Zaten bir motor tasarlanırken F ve bunun gibi yüzlerce parametre birçok farklı şart için hesaplanıyor , bütün sorularına doyurucu yanıtlar alırsın. Fakat tekrarlıyorum üst düzey mühendislik işidir

    Konudan bağımsız olarak şunu da söyleyeyim, verdiğin kas salıncak falan filan örneklerinde temel yanlışlıklar var, verdiğin örneklerdeki kabullerin dahi yanlış. Yani biz hızla giden cismi daha az kuvvetle itmeyiz, cisme aktarabildiğimiz kuvvet daha azdır, sebebi de kolumuzu bir robot kolu olarak düşünürsek verdiğimiz güç eylemsizlikten dolayı kolu hızlandırmak için büyük oranda enerji harcar ve cisme az enerji aktarabiliriz. Başka şekilde ifade etmek gerekirse kuvvet uygulayabilmemiz için kolumuzu giden cisimden hızlı hareket ettirmemiz gerekir cisim 5v hızla gitse ve biz kolumuzu 6v ile hareket ettirsek v.m kadar momentum(yani itme, yani kuvvet) aktarabiliriz. Yani meselenin bağıl hızla ve kütleyle alakası var.
    Umarım anlatabilmişimdir yoksa da çok temel fizik anlatarak başlamak lazım o işi de forumda yapmak imkansız
    İyi forumlar

    sayın hocam cevabınız için teşekkür ediyorum benim anlatmaya çalıştığım şeyi en yakın siz yakaladınız konuyu normal force kavramı üzerinden açıklamak daha doğru olur örneğin biz 70 kiloyuz ve bir asansördeyiz asansör duruyorsa veya sabit hızla hareket ediyorsa bizim asansöre uyguladığımız kuvvet g yi 10 aldığımızda 700N olur ama asansör aşağı veya yukarı ivmelenirse işte o zaman iş değişir. aşağı ivmelenmeyi ele alalım asansör a=2 olacak şekilde aşağı doğru ivmeleniyor olsun işte bu durumda bizim asansöre uyguladığımız kuvvet 70x (10-2)= 560N olur bakın her 2 durumda da asansörün tabanına temas ediyoruz ama asansör aşağı doğru ivmelenen hareket yapınca temas devam etmesine rağmen etkileşim kuvveti azaldı. eğer asansörün ivmesi de 10 olursa yani havasız ortamda 2 mizde serbest düşüşe geçmişsek bu durumda hiçbir kuvvet etkileşimi olmaz. şimdi teorik konuşuyoruz yay örneğinden gidelim sıkıştırılmış ve duvara sabitlenmiş bir yay serbest kısma gidecek şekilde boşlatılınca belli bir ivme ve süratle açılır ve şayet önünde bir cisim varsa ona her boyda sahip olduğu enerji oranınca bir kuvvet uygular ama eğer biz bu olay gerçekleşirken yayın önündeki cismi harici bir kuvvet ile ekstradan hareket yönünde çekersek işte bu durumda aynı adam ve asansör örneğinde olduğu gibi 2sinin arasındaki kuvvet miktarını azaltırız burada yay adam, yayın önündeki cismi de asansör kabul ediyoruz... benzer örneği gaz için de verebiliriz tek tarafı pistonlu diğer tarafı kapalı bir ortamdaki gazın hacmini pistonu çekerek genişletmek istiyoruz normalde bu gazın her hacimde bir basıncı ve bir yayılma hızı var eğer biz pistonu gazın yayılma hızından yani yeni hacmine adapte olma hızından daha hızlı çekersek o gaz bu işlem esnasında pistona bir basınç uygulayamaz olayı ultra ağır-çekimde izleyecek olursak ne zamanki piston yavaşlar veya durur ve gaz yeni hacme adapte olur tüm alanı doldurur o zaman o hacimde yansıtması gereken basıncını yansıtır. pratikte gazların difüzyon katsayıları çok yüksek olduğu ve piston hızı bunun yanında çok küçük kaldığı için biz bunu görmeyiz hissetmeyiz. ama teorikte biz pistonu ivmeli bir biçimde çekecek olursak aynı asansörün ivmeli bir şekilde aşağı hareket edip adamla asansör arasındaki kuvvet etkileşiminin azalması gibi piston ile gaz arasındaki basınç etkileşimi de azalacaktır gelelim bizim motor örneğimize... burada pistonda meydana gelen yanma ve gazın kazanacağı basınç ve gaz partiküllerinin yayılma hızı o kadar devasa büyüktür ki bu hız yanında pistonun 1000 devirde yada 5000 devirde olması çok birşey farketmez gaz zaten müthiş bir basınç kazanmış piston hızının ivmesinin lafı bile edilmez bu bir serçenin bir boeing 747 ye çarpmasıyla boeingde meydana gelecek momentum değişimi gibi birşeydir, dikkate alınmaz...benim yanılgım burada oldu yani piston hızındaki bu 5 kat artışı kuvvet etkileşiminde anlamlı bir düşüş yaratabilir mi diye düşündüm dediğim gibi bu pratikte dikkate alınmayacak kadar ufak önemsiz bir etkidir. ama teorikte bir serçe boeinge çarpınca 2sinin de momentumu değişir bakın özellikle teorikte diyorum

    özetle ister yay ister gaz olsun önünde bulunan temas ettiği ve uyguladığı kuvvetle harekete geçirdiği cismi biz harici bir kuvvetle hareket yönünde ekstradan çekmeye kalkarsak ve cisme bu nedenle 2. bir ivme kazandırırsak yay veya gazın cisme uyguladığı kuvveti azaltırız eğer bizim haricen uyguladığımız kuvvet ile ekstradan ivme kazanan cisimin bu ivmesi yayın gevşeme ya da gazın genleşme ivmesinden büyükse teorikte kuvvet etkileşimi tamamen durur. gerçek hayatta ise piston içerisinde bulunan gaz partiküllerinin kazandığı tarifsiz büyüklükteki ivme ve basınç piston kaç devirde olursa olsun aşağı yukarı aynı kuvvetle pistonu itmeye devam eder. bilmiyorum bu konuda düzelteceğiniz ya da ekleyeceğiniz birşey var mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 26 Aralık 2015; 22:51:00 >




  • Yazdıklarınızı dikkatle okudum bu sefer tamamına katılıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi nokta yok diye okumayı bıraktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende soyle dusunuyorum. Yine basit bir ornek ile. Bu piston guclerini baz alarak gunluk hayattan bi ornek vermek gerekirse arabadasin tapa gaz yukleniyosun ve sifirdan kalkistasin yahut 5. Viteste cok dusuk devirden basliyorsun, bu durumda aracin 1200 devirdeyken hizlanmasi ile motordan motora degismekle birlikte 3000 devirden sonrasinda ki hizlanmasi bir olmayacaktir ki durumda oyle zaten.

    Motorun muhendisligine gore ve turbo beslemelerine gore maximum torkunu verdigi devirler farklidir.

    Dedigin gibi salincak ornegini motora aynen yansittigimizda motor dusuk devirlerdeyken pistonlardaki uretilen guc ile yuksek devirdeki bir olmuyor.

    Burda incelemesi gereken max tork devridir.

    Aractan araca degismekle birlikte kabaca orneklendirecek olursak max tork devirinin 3.300-5.500 oldugu bir motor var sayarsak ki varsayimin otesi de boyle motorlar piyasada oldukca mevcut ve kullanim durumundadir ki tapa gaz gidildiginde arac 3.300 devire gelene kadar tam gucle hizlanamaz. Bahsi gecen salincak gibi dusundugunde gucunu tamamen iletmesi icin belirli bir devir kazanmasi gerekiyor ki sonrasinda da devirin fazlalasip ayni dusuk devirdeki gibi bir etki ile belli bir devirden sonrada uygulanan tork dusmektedir buda yanmanin ve sikistirma zamaninin gereginden fazla kisalmasiyla olusan guc kaybidir.

    Bu durumu pozitife cevirmek icin cesitli muhendislikler kullaniliyor. Dusuk devir icin turbo besleme gibi ki 1.400 devirde max torkunu veren bmw mercedes motorlari mevcut.

    Ayni olay megan 2 de 3.300 civari bir devirde ancak basliyor.

    Umarim aciklayici olmustur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.