Şimdi Ara

Derlenen Diller Yerine Neden Script Dilleri Tercih Ediliyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Birazcık bilgisizce bir soru olacak farkındayım ama derlenen dilleri araştırınca platform bağımsızlığı daha köklü gözüküyor. Örneğin Java; JSM ile teorik olarak her platformda çalışabilir. Bunun yanında bir kere yaz her yerde kullan mantığı bence Java ile çok ileri boyutlara taşınmış. .NET teknolojisine pek sıcak bakmasam da C# ile yazılan her program uygun tasarlanmış bir framework yardımıyla her platformda çalışabilir.

    Şimdi benim anlamadığım bu rekabette yer alan script dilleri nasıl kıyasıya mücadele edebiliyor? Örneğin Python'un vazgeçilmez noktası ne? Yardımcı olur musunuz?



  • Mesela ben python'dan örnek vereyim.
    Python'un avantajı istemediğin kadar farklı alanlarda kütüphanesinin olması ve yazımı diğer çoğu dile nazaran çok kolay olması. Python'u ayakta tutan budur.
    https://medium.com/kodcular/python-neden-bu-kadar-popüler-d7f0f6819de5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codforc -- 8 Mayıs 2020; 18:49:38 >
  • codforc C kullanıcısına yanıt
    Hocam peki sadece masaüstü ve 2D oyun programlama yapacak birisinin tercihi ne yönde olmalı? C dilinden süslü paranteze ve noktalı virgüle oldukça alıştım da
  • Derlenen kod herzaman biraz daha uzun olur. Biraz daha dikkat ister. Bir problem olduğunda önce script ile problem çözüp sonra çözümü derlenen dil ile yazmak en idealidir.

    İkisi arasındaki farkı gösteren bir asal sayı listeleme programı.

    Kendinden başka hiçbir sayıya bölünemeyen sayıyı listeye ekleme yöntemiyle asal sayı listesini cıkaran kod.
    İlk 2 asal sayı olan 2 ve 3 listeye verilerek sonrasında 4 2'ye bölünebildiği için listeye eklenmez 5, eklenir.

    bu yöntemi kullanarak aynı çözümü bir C++ bir de Raku ile yazdım.

    C++ ile cok fazla düzenlemeden bir kerede yazdım, o yüzden comment'ler hariç 22 satır tuttu.
    biraz düzenleme ve refactoring ile daha az satıra inebilir. Ama 10 satır altına da kolay kolay inmez.
    Raku ile aynı işi tek satırda yaptım.

    Script dillerde problemlerin kısa ve net ifadesi bir tercih sebeplerinin başında gelir.

    Derlenen Diller Yerine Neden Script Dilleri Tercih Ediliyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkürler hocam.
  • Script dilleri daha esnek. Tercih nedeni bu.

    Masaüstü ve iki boyutlu oyunlar için en uygun dil Basic. Tabii farklı derleyiciler ve lehçeler var. Oyunlara özel lehçeleri tercih edebilirsin. Bazıları ücretlidir. Ve İngilizce dil bilgisi gerektirir.

    Small Basic'in Türkçe desteği var. Daha çok genel kullanıma yönelik.
  • eski_nesil kullanıcısına yanıt
    Masaüstü 2D oyun programlama için C'ye alıştıysan C++ ile OpenGL programlamayı tercih edebilirsin bence fakat mantıklı bir seçenek değil bu çoğu zaman çünkü çok fazla zaman harcarsın fakat çok iyi bir optimizasyon elde edebilme şansın var.

    C++'a geçmeni istememin nedeni object oriented bir dil olması ve oop'un oyun programlamanın temelini oluşturması.

    C# temellerini kavrayıp Unity'ye de geçebilirsin bu biraz daha mantıklı olabilir. Bu seçenek seni çabadan kurtarır kolaylık sağlar fakat detaydan biraz alı koyar.

    Ve Unity'de bir hataya istemediğin kadar çözüm örneği var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codforc -- 8 Mayıs 2020; 21:20:41 >
  • Ben de kendi perspektifimi anlatayım. İşini kod yazarak yapan herkes bilgisayar veya mühendislik arkaplanından gelmeyebiliyor. O durumda C++, C, C#, Java vb. dilleri anlamak veya hakkını vererek yazmak çok zor oluyor. Mesela bir konu hakkında simulasyon/deney/prototip yapacak oluyorsun, otomatize edilebilecek hesaplama işleri oluyor, analiz yapacak oluyorsun, veri toplayacak oluyorsun çok çeşitli işler gelebiliyor. Bunları hızlıca prototipleyip denemek gerekiyor, elinde proof-of-concept olması için. Kod belki sadece bir kere çalışacak, sonuçlar alınacak raporlanacak ve işi bitecek. Öyle durumlarda cross platform olmak, performans gibi şeyler çok da öncelik olmuyor. Sonrasında eğer yaptığın iş ve kanıtı beğenilirse deploy edileceği yere bağlı olarak başka dillerde yeniden yazılabiliyor. Bana kalırsa özellikle bu sebepten python ve benzeri dillerde bu tarz bir bilimsel ekosistem oluşmuş. Atıyorum genetikçi gidip de C++ kasamayacağı için, kolayını buluyor. Sonrasında da tutulmuş ve devam ediyor. Bir noktada artık bazı scripting dilleri "hızlı prototipleme aracı" olarak evrilmiş bu bağlam içerisinde. Çünkü hem kolay (CS okumamış adam bile anlıyor ve öyle böyle işini görecek kadarını yazıyor) hem de yazması hızlı.

    Pythonda matematikçiysen numpy var, genetikçiysen biopy var, fizikçi isen scipy var tensorflow/pytorch var (fizikte de kullanılıyor bunlar sadece ML değil), istatistikçiysen yine ilgili istatistik kütüphaneleri var, analizciysen yine envai çeşit. Çok büyük şirketlerde yine ML işleri python ile prototiplenip benchmarklanıyor, Tesla gibi şirketler sonrasında ileri optimizasyon için C++'a geçiriyorlar başarılı olan modeli, çok daha verimli oluyor çünkü.

    Yine ikisi de tercih ediliyor yani ama tercih edildikleri koşullar farklı.

    Bunun web'de de yansıması var tabii. Tutup tutmayacağı belli olmayan her fikrini baya zaman ayırıp ince ince kodlamak fikri herkese yakın gelmiyor anlaşılan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaramazovX -- 12 Mayıs 2020; 12:27:40 >




  • KaramazovX kullanıcısına yanıt
    Bende araştırdım ve alanımla ilgili kütüphane buldum. Kullanım olarak bana da gayet uygun geldi tercihimi Python'dan yana kullandım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.