Şimdi Ara

Derindere'den elektrikli otomobil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
4.506
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Derindere'den elektrikli otomobil


    Özkan Derindere ve Önder Yol tarafından 2007 yılında kurulan Derindere Motorlu Araçlar bugün gerçekleştirdiği toplantıda elektrikli aracını tanıttı. Teknolojisi ve üretimi DMA'ya ait elektrikli araçlar satış ve kiralamaya da bugün itibariyle sunulmuş oldu. Aracın elektronik beyin üniteleri ve buna ait yazılımları tamamen DMA tarafından geliştirilen elektrikli araçlar, tek şarj ile yaklaşık 280 km yol yapabiliyor.

    Toyota Corolla'nın içten yanmalı motoru ve bağlı parçaları çıkarıldıktan sonra yerine yerleştirilen elektrik motoru ve aracın şasisi üzerine dengeli bir şekilde dağıtılmış pillerden aldığı güç ile hareketini sağlayan araç standart Corolla'dan 385 kg daha ağır. Kendi konsept araçlarını da görücüye çıkaran DMA, ilk etapta Corolla üzerinde sistemin sunulacağını, daha sonra kendi konsept otomobillerini de seri üretime geçirebileceklerini belirtti.

    Alıntıdır, haberin devamı linkte.

    http://yarimdebriyaj.com/haber/derindere-motorlu-araclardan-elektrikli-otomobil/



    Elektrikli şarj olayı yaygınlaşmadıkça bu tarz elektrikli otomobillerin işi zor gözüküyor. 8 saatte tam şarj oluyor 220V'den, 380V ile 2.5 saatte şarj edilebiliyormuş. Yine de tebrik etmek lazım. Tamamı yerli olmasa da örnek alınacak bir proje.







  • Dolum tesislerinin çok yaygınlaşması lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 280km çok iyi bir mesafe.. Tek problem şarj süresi..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • "elektrikli araçların satış fiyatı 120 bin TL seviyesinde iken; operasyonel filo kiralama fiyatları ise aylık 900 Euro seviyesinde."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckin01

    "elektrikli araçların satış fiyatı 120 bin TL seviyesinde iken; operasyonel filo kiralama fiyatları ise aylık 900 Euro seviyesinde."

    aynen, fabrikasyon fluence 60000 seviyesindeyken bu araç onun iki katı, kalan paranın aylık faizi ömür billah, fluence ın aylık pil taksitlerini öder ...

    Satmamak için özel gayretlerinden ötürü derindere yönetimini ayrıca tebrik ederim
  • Derindere'nin Planları arasında DMA markasıyla otomobil üretmekte var!
    www.otometre.com
    Otometre - Otomobil Blogu; Haberler, Yeni Modeller
    http://www.otometre.com/2013/02/tartisilan-elektrikli-arac-lansmanina.html

    www.otometre.com
    Otometre - Otomobil Blogu; Haberler, Yeni Modeller
    http://www.otometre.com/2013/02/bir-sarj-ile-280-km-giden-elektrikli.html

    Artan elektrik ihtiyacı termik santrallerle karşılamaya çalışılrsa çevreci olmanın hiç bir anlamı kalmayacak..


     Derindere'den elektrikli otomobil


     Derindere'den elektrikli otomobil


     Derindere'den elektrikli otomobil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    280km çok iyi bir mesafe.. Tek problem şarj süresi..

    evet değişir. ancak ülkemizde birçoğumuz araç alacak güçte değiliz. veya anca bir araba alabiliyoruz. bunu aldın ve şehir dışı gidip gelmek istedin.atıyorum izmirden trabzona gidip gelecen. macera olsun, uçakla değil de arabamla gideyim diyosun . 280 km o zaman neye yetecek bu bir bi de her 280 km de bir durup 8 saat arabayı şarj et sonra yine devam:))deve kervanları olurdu ya eskiden onlara döner adam herealde ordan gidip gelmek bi 15 gün falan sürer...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartal6579

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    280km çok iyi bir mesafe.. Tek problem şarj süresi..

    evet değişir. ancak ülkemizde birçoğumuz araç alacak güçte değiliz. veya anca bir araba alabiliyoruz. bunu aldın ve şehir dışı gidip gelmek istedin.atıyorum izmirden trabzona gidip gelecen. macera olsun, uçakla değil de arabamla gideyim diyosun . 280 km o zaman neye yetecek bu bir bi de her 280 km de bir durup 8 saat arabayı şarj et sonra yine devam:))deve kervanları olurdu ya eskiden onlara döner adam herealde ordan gidip gelmek bi 15 gün falan sürer...

    Şehir içinde kullanmak için çok iyi bir mesafe 280 km. kaldı ki 3 fazda 3 saat 8 saat değil. Biraz yatırım ile çok iyi yerlere gelinebilir. Yıllık ortalama 4-5 bin tl yakıttan tasarruf etmeyi saglıyor. Ve en önemlisi cevre kirliği yok. Seri üretimle 40-50 bine maal edilebilir bir proje. Hatta arabanın rengi siyah yapılıp tavan boydan boya güneş paneli ile desteklenerek sarj sorununu kademeli olarak azaltabilir.




  • 280 km az falan diyorsunuz da, hanginiz her gun 280 km veya daha fazla yol yapıyorsunuz. Aylık 8400km eder, yıllık 100.000. Cok cok az kişi bu kadar yol yapıyor. Bu arac gunluk binmelik, uzun yol icin degil. Sığ düşünmeyin..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorun km değil de ... akü ömrü .. duyduğuma göre bir akü 1 veya 2 yıl gidiyor mış sonra değişmesi için 5000 tl ye kadar bir rakam ödeniyor mış .. belki ben yanlışım
  • açıkcası ben sistemin derindereye ait olduğunu sanmıyorum,kesin sağdan soldan alıntılanmıştır,eğer böyle bir mühendislik başarıları varsa (ki sanmıyorum) bütün türkiye yıkılırdı...bence bir reklam çalışması olabilir,sonuçta derindere bir filo kiralama şirketi,araç üretim şirketi değil...

    bugün elektirikli araçlar ancak hybrid olarak tercih edilebilir durumda oda yüksek maliyetler dolayısıyla ülkemizde hala yaygınlaşamadı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    280 km az falan diyorsunuz da, hanginiz her gun 280 km veya daha fazla yol yapıyorsunuz. Aylık 8400km eder, yıllık 100.000. Cok cok az kişi bu kadar yol yapıyor. Bu arac gunluk binmelik, uzun yol icin degil. Sığ düşünmeyin..

    tamam kardeşim iyi güzel diyosunuz da hem şehir içi hem de şehir dışı için ayrı ayrı araba alacak para bizde nerde? yapsınlar bu arabanın fiyatını 15 - 20 bin bizde bunda bi tane alalım kapının önüne koyup ş içinde kullanalım, bi tane de ş dışı için araba alalım ona da şehir dışına çıktığımızda binelim, 3 saat şarj süresi ş içi kullanım için fena değil bu arada gündüz kullan akşam yatınca şarja koy hatta kapalı garajın da varsa arabayı parkederken fişini de tak öyle git ama nerde herkesin kapalı garajı ondan sonra dışarıya kablo sarkıt arabayı şarj et, bunun bi alt yapısının olması lazım önce örneğin herkesin evinin önüne şarj için parkmetre gibi şarj cihazları konabilir herkesin bi şarj kartı veya şifresi olur takar arabasını girer şifresini arabasını şarj eder parasını da kredi kartından öder




  • Arkadaşlar bu araçlardan alan varmı acaba ? Geçen yıldan beri çıt çıkmadı nedense. Bu proje aslında güzel ve faydalı bir proje ama sürdürülebilirlik önemli. Zaman içinde hem maliyet hemde menzil olarak olumlu gelişmeler bekliyorum açıkcası. Lütfen bilgisi olan varsa paylaşsın.
  • geçen senenin haberiymiş sonuç ne olmuş , fiyat nedir. günlük ortalama 100- 200 km arası yol yapıyorum tam benlik
    akşam şarja tak sabah kullan kullan benzinliğe uğrama ne güzel
  • Bu konuda bilgi var mı diye bakmıştım foruma ama sanırım paylaşılan bir şey yok. Biz de şirkete kiralama için konuşuyoruz... Nasıl sonuçlanır bilmem?
  • Çok güzel bir çalışma, fakat yeni bir teknoloji değil. Zaten kendileri de söylüyorlar, yaptıkları sadece Corolla'nın içten yanmalı motorunu çıkarıp yerine elektrik motoru koymak ve bataryaları yerleştirmek. "Sadece" dediğime bakmayın; bunu yapabilmek bile büyük bir uğraş, yetenek ve bilgi birikimi gerektiriyor.

    Araçların amacı olarak da, tüm ülke olarak yanlış düşünüyoruz. Dünyada elektrikli araçların kullanım amacı veya var oluş sebebi burada tartışıldığı gibi "yakıt maliyetini düşürmek" değil, emisyonu ortadan kaldırıp kirliliği azaltmak. Biz ülkece daha buna kafa yoracak seviyeye gelemedik. Açıkçası zengin bir insan olsam, uzun yol için normal bir otomobil, şehir içi (işe gidiş geliş vs.) için ayrı olarak bu otomobili tercih ederdim. Sunulan garanti güzel. Sistem seri üretim hybrid araçlara kıyasla oldukça verimsiz, ancak kapasitesi İstanbul trafiği için dahi çok iyi görünüyor.

    3 fazlı prize (sanayi elektriği) bağlandığında, tam şarj en fazla 3 saat sürüyor. Elbette şarj performansı da zamanla düşecektir. Kiralamayı düşünenler için bu da sorun olmaktan çıkıyor tabii ki. Şehir içi işe gidiş geliş veya şirket işleri için bir araç olarak, ilk yatırım açısından en ekonomik olmasa da en bilinçli seçenek olurdu diye düşünüyorum.




  • Derindere'nin DMA markalı elektrikli otomobili yenilendi.

    Ankara İstanbul arası 6 TL olacak!
     Derindere'den elektrikli otomobil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asan70 -- 2 Kasım 2014; 1:40:28 >




  • hortlatçam konuyu ama yok mu hiç alan kullanan fiyatını bilen?
  • seco4 kullanıcısına yanıt
    Taksinin biri yeni kasa corollayı elektirikli yaptırmış. Otopark com sitesinde haberi vardı.
    Tani kendi mi finanse etti yoksa başka birşey mi bilemiyorum.

    Ama işi uygun fiyata yaptırabilecek olsalar koskoca renault fabrikada fluence ze üretimini durdurmazdı.
    Ekstradan batarya vs ekler taksicilere bu işi sunardı.

    Şimdlik (maalesef) biraz hayali kalıyor. Yoksa bende isterim şehir içinde elektirikli ucuz araç kullanmak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu işi sadece tesla becerebiliyor gerisi fasa fiso
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.