Şimdi Ara

DEPREMZEDE ÖĞRENCİLERE POZİTİF AYRIMCILIK YAPILMALI, EK KONTENJAN VERİLMELİDİR!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Bu çocukların gideceği okul, kurs yok. Olsa da bölgenin yapısı psikolojik olarak güvenliği sarsacak boyutta. Dolayısıyla oradaki öğrencilerin Türkiye’nin diğer bölgelerindeki aday öğrencilerle eşit şartlarda sınava girmesi mümkün değil. Özellikle bu çocuklara yönelik pozitif ayrımcılık niteliği taşıyabilecek ve onları rahatlatabilecek birtakım uygulamaların olması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin okul birincilerine yapıldığı gibi deprem bölgesindeki öğrencilere özel kontenjan tahsis edilebilir. Böylelikle 100 bin ila 200 bin kişi alınabilir. Öğrenci kapasitesine göre ekstra kontenjan da açılabilir. En azından sınav koşullarını değiştiremiyorsak, yerleştirmede o öğrencilere ayrıcalık sağlayabiliriz. Üniversitelerde de yaklaşık 370 bin yabancı öğrenci kontenjanı var. Bu kadar yabancı öğrenci gelmediğine göre, bu kontenjanlar depremzede öğrenciler için kullanılabilir.








  • Bu şekilde bir hareket, sınavın bütün dengesini ve işlevini bozar. Sınavın hiçbir adil yanı kalmaz, insanların sınav sistemine olan bakışını da değiştirir, ayrıca bir sürü sahte depremzedenin türemesine de sebep olur.

    Bir kere de birisi, kendine direkt olarak yaramayacak mantıklı bir şeyi savunsa şaşarım.

    Bana ne senin hangi konuyu bitirdiğinden. Okul birincisi kontenjanı gibi işleyen 200 bin ek depremzede kontenjanı isteyen başlık açmışsın, "Ben çemberi, limiti bitirdim..." diyorsun. Konular çkınca, herkese çıkıyor, eşit şartlar herkes için korunuyor. Ek kontenjan dediğin sadece ve sadece depremzede sıfatı olan kişilere, avantajın da ötesinde, direkt olarak okul yerleşmesi sağlayacak bir durum. Birisi ilk 500'e girip çalışsın, öteki sadece mağdur olduğu veya mağdur göründüğü için aynı yerde üniversiteye gitsin nasıl bir düşüncedir? Ek kontenjan ters orantılı olarak eğitim kalitesini düşürecektir, bazı durumlarda eğitimi imkansız hale bile getirebilir.


    Sistemin adaleti ise tamamen bitecektir. Sırf deprem bölgesinde ikametgahı olan herhangi biri üniversite girişinde diğer insanların önüne geçince bu durumdan kimsenin rahatsız olmayacağını mı düşünüyorsunuz?

    Benim din kardeşliğim veya başka bir yakınlığım yok bu Suriyeli insanlarla, böyle bir bağım da olsaydı, ülkenin ve milletin menfaatlerine ters düşen politikaları onaylamazdım, bir an önce geldikleri yere geri gönderilmeleri gerektiğini düşünüyorum. Neyse, iki yanlış bir doğru etmez, bu tarz bir kontenjan ya çok kısıtlı sayılarda verilebilir ya da hiç verilmemesi doğru olur. Pandemide de ailesini veya yakınlarını kaybedenlere özel kontenjanlar tanınmadı.

  • Karşı çıkmak için klavyelerini hazırlayan mağara adamlarına söylüyorum, depremzedelere ek kontenjan açılması sizi olumsuz etkileyecek bir durum değildir. Bilhakis benim gibi güçlü rakiplerden bir nebze de olsa sıyrılmış oluyorsunuz

  • Ölüm makinesiyim ve türevlerinin itiraz edeceği ama olmask gerekendir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • O çamaşır makinesinin kazanına soba kurayım, depremzedelere ısınma niyetine hayır işleyeyim sonra da o çamaşır makinesinin yumuşatıcı ekleme kısmına hidroklorik asit dökeyim çamaşırlar iyi yıkansın  

  • Bu şekilde bir hareket, sınavın bütün dengesini ve işlevini bozar. Sınavın hiçbir adil yanı kalmaz, insanların sınav sistemine olan bakışını da değiştirir, ayrıca bir sürü sahte depremzedenin türemesine de sebep olur.

    Bir kere de birisi, kendine direkt olarak yaramayacak mantıklı bir şeyi savunsa şaşarım.

  • X, Y üniversitenin kontenjanının artması neyse de

    "Top" üniversitelerde "100 bin" (3-5 kişi değil bu sayı) kontenjan artması imkansız.

    Daha geçen ODTÜ bölümlerinde 10'ar kontenjan azaldı ki birkaç bölüm için daha çok azalması lazım ki istenen seviye olsun.

  • ikigai kullanıcısına yanıt

    Boş yapma ne demek ''Bir kere de birisi, kendine direkt olarak yaramayacak mantıklı bir şeyi savunsa şaşarım.'' Ben Limit Türev İntegral Çemberin Analitiği Organik konularına 2 ayımı vermiş insanım. Konuların kaldırılmasının bana olan zararını anlatan bi başlık açsam linçlerdiniz ama. Konuların kaldırılmasını haklı buluyorum, 10 ilimizdeki öğrencilerin artık gidebileceği bir okul bile yok diye

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konuları depremzedeler için kaldırdılar, kontenjan verecekse konularında gelmesi lazım ikisi olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca diğer çocuklar bu vatanın evladı değil mi herkesi mağdur etmenin bir anlamı yok ya depremzedelere ek puan verirsin ya da başka bir çözüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ama konular sonuç olarak herkese kalktı, depremzedeleri normal öğrencilerden ayıracak bir şeyler yapılması gerekiyor

  • ek puan verilse tam kaos çıkar asıl, düşünsene depremzedelere +10 puan bile verseler kıyameti koparır ölüm makinesi lobisi

  • hocam depremler için her gün çok üzülüyorum, gerçekten ama depremde her ev aynı anda etkilenmedi. orta hasarlı-az hasarlı binalar var yani, enkazdan çıkanlar da var. ailesini kaybeden de.. belki de bazı yerler çok az hasar gördü.

    dershaneyi hatırlıyorum, bi soru fazla yapınca çıldıran inekler oluyordu. +10 puan verilince çıldırırlar, hırslarından çıkamayan, hırsları kendilerini mahveden binlerce çocuk var. deprem hakkında bir arkadaşımdan çok absürt, terbiyesizce bir söylem almıştım. gerekeni de söyledim. böyle böyle çok saçmalayan var.

    ben story atmam ama depremin ikinci günü cafe storysi atan adamdan da bir şey bekleyemezsin. bazı durumlarda saygıdır, o skmdrik storyleri geçiyoruz ama depremin ikinci günü atman da çok garip. ciddi söylüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FEC8BB1EA -- 28 Şubat 2023; 13:1:4 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bana ne senin hangi konuyu bitirdiğinden. Okul birincisi kontenjanı gibi işleyen 200 bin ek depremzede kontenjanı isteyen başlık açmışsın, "Ben çemberi, limiti bitirdim..." diyorsun. Konular çkınca, herkese çıkıyor, eşit şartlar herkes için korunuyor. Ek kontenjan dediğin sadece ve sadece depremzede sıfatı olan kişilere, avantajın da ötesinde, direkt olarak okul yerleşmesi sağlayacak bir durum. Birisi ilk 500'e girip çalışsın, öteki sadece mağdur olduğu veya mağdur göründüğü için aynı yerde üniversiteye gitsin nasıl bir düşüncedir? Ek kontenjan ters orantılı olarak eğitim kalitesini düşürecektir, bazı durumlarda eğitimi imkansız hale bile getirebilir.


    Sistemin adaleti ise tamamen bitecektir. Sırf deprem bölgesinde ikametgahı olan herhangi biri üniversite girişinde diğer insanların önüne geçince bu durumdan kimsenin rahatsız olmayacağını mı düşünüyorsunuz?





  • ikigai kullanıcısına yanıt

    Suriyeli din kardeşleriniz sınavsız bunlara sahip iken kendi vatandaşın için yapılması sizi neden bu kadar rahatsız ediyor onu anlamadım ?

  • AnadoluEfes kullanıcısına yanıt

    Benim din kardeşliğim veya başka bir yakınlığım yok bu Suriyeli insanlarla, böyle bir bağım da olsaydı, ülkenin ve milletin menfaatlerine ters düşen politikaları onaylamazdım, bir an önce geldikleri yere geri gönderilmeleri gerektiğini düşünüyorum. Neyse, iki yanlış bir doğru etmez, bu tarz bir kontenjan ya çok kısıtlı sayılarda verilebilir ya da hiç verilmemesi doğru olur. Pandemide de ailesini veya yakınlarını kaybedenlere özel kontenjanlar tanınmadı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.