Şimdi Ara

DENİZCİLİK---KAPTANLIK HAKKINDA BİLGİ VERELİM (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
11
Favori
105.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLikleri
    İstanbul Teknik Üniversitesi (Uolp-Suny Maritime) (%50 Burslu) 496,080
    İstanbul Teknik Üniversitesi (İng) 463,575
    İstanbul Teknik Üniversitesi 448,670

    gerisi beni ilgilendirmiyo olucaksa en iyisi olmalı

    şu siteden bütün üniversitelere bölümlerine felan bakabilirsinizhttp://www.fdd.com.tr/common/pdf/rehber2011.pdf gerçekten çok güzel anlatmışlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HollyMoneyTree -- 23 Temmuz 2011; 14:06:39 >
  • arkadaşlar ben anladığım kadarıyla yazıyorum ilk DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ ne gidiyoruz ordan "1.sınıfta güverte bölümünü seçiyoruz heralde bundan pek emin değilim ama öyle bişiler deniliyodu forumlarda " staj süremizi doldurup mezun oluyoruz ve sınava giriş hakkı kazanıyoruz. Sınavı kazandıktan sonra 3. ve 4. kaptan oluyoruz. 2 yıl sonra bi daha sınava girme şansımız var girdikten sonra kazanırsak 2. kaptan oluyoruz kazanamazsak tekrar tekrar deniyoruz. 2.kaptanlıktan sonra ver elini 1. kaptanlık. Kaptan olan arkadaşlarımız varsa nasıl olduklarını anlatarak bizi bilgilendirebilirler!!!
  • bolumu tercıh edecekler ılk once köklu bı unıversıte olmasına dıkkat etsınler..her türlu ımkandan yararlanmak ıcın...

    iş bulduktan sonra parası cok cok ıyı...
  • herkes maaşının iyi olduğunu söylemiş.
    araştırmalarıma göre
    süvari: 6000$
    2. Kaptan: 3500$
    3. ve 4. Kaptan: 2250$
    maaş alıyormuş. bu maaşlar mı çok. işlek bir caddeye ufak bir büfe açsanız bile bu paraları kazanabilirsiniz.
    gemi kaptanlığı olma konusunda tüm isteğim gitmiş durumda beyler.
    kimisi çıkıp kaptanlar 20 bin dolar para alıyor dyor bol keseden sallıyor. alacağınız para 6 bin dolar . onun içinde değmez yıpranmaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talha19 -- 16 Eylül 2011; 19:41:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talha19

    herkes maaşının iyi olduğunu söylemiş.
    araştırmalarıma göre
    süvari: 6000$
    2. Kaptan: 3500$
    3. ve 4. Kaptan: 2250$
    maaş alıyormuş. bu maaşlar mı çok. işlek bir caddeye ufak bir büfe açsanız bile bu paraları kazanabilirsiniz.
    gemi kaptanlığı olma konusunda tüm isteğim gitmiş durumda beyler.
    kimisi çıkıp kaptanlar 20 bin dolar para alıyor dyor bol keseden sallıyor. alacağınız para 6 bin dolar . onun içinde değmez yıpranmaya.


    Yurtdısındaki maaşlar daha mı fazladır?
  • yabancı dilin önemli olduğunu duydum. yabancı bayraklı gemide çalışmak için de dil lazım tabiki.
    fazla alacağın garantidir. bunun için bilgi sahibi olmaya gerek yok, yurtduşında her zaman daha fazla para vardır zaten. bu gemi kaptanıysan da aynıdır, garsonsan da aynıdır.
  • Denizcilik eğitimi veren özel kurumlarda var. Okul kazanmaya gerek kalmadan gerekli eğitimi bu yerlerdende görebiliyosunuz. Alacağınız ehliyetin uluslararası geçerliliği oluyo. Bende yat kaptanı olmayı kafama koydum bir ara. Halada düşünüyorum ancak bu konuda kararsızım. İnternetteki bilgiler pek güncel değil ve çevredede yat kaptanı tanıdığım yok. Yani alınan eğitim hakkında bilgim var ancak çalışma şartları nasıldır bilmiyorum.

    Uzak yol kaptanlığı tercih edilecekse bazı şeylerden fedakarlık edilmeli. Örneğin çevreden ve aileden. Ancak yat kaptanlığı daha çok kıyı kaptanlığı olduğu için karayla bağlantınız daha fazladır. Benim öğrenmek istediğim, ehliyeti aldıktan ne süre sonra gemiyi bizim kontrolomüze verirler, çalışma şartları ve maaş konusu nasıldır? Bodrum gibi yat turizminin olduğu yerlerde mesela 5 ay sezon olsa, şu mavitur denilen turları düzenleyen şirketlerden birinin kaptanı olsak sadece sezon boyunca mı maaş alabiliyoruz? Sezon bittikten sonra yatışa mı geçiyoruz? Yat kaptanı olmayı düşününler için biraz kaynak;

    http://www.bildeniz.com/
    http://universitetercihleri.com/ddmain/uni/2502/0/248
    http://www.kaptan.net/yat-kaptanlari-ve-ticari-kaptanlar-arasindaki-farklar.htm




  • Yat kaptanı olacaksan hiç okuma kursa git.Bir de parasına aldanıp bu işe giren çok pişman olur.Denizde yaşamaya alışık biri olmak gerek.
  • Hocam benimde bir abim vardı uzak yol gemilerinde denizci olmak istiyordu.

    Babası uzak yol gemilerinde mesela okyanusun ortasında mürettebatın azgınlıktan birbirine atladığını söylemiş ve abiyi vazgeçirmişti.

    Böyle şeyler oluyor mu acaba?

    Bende denizci olmak istiyorumda içimde korku var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedi-bedr


    quote:

    Orijinalden alıntı: style_ouf_5

    ee gemi arıyorum hala bulamadım bu nası meslek :S güverte stajeri + goc var myo mezunuym :P

    Eyer bulamıyorsan simsarlar yönel,bende bir tane var kaliteli biraz pahalı ama adam iyi yerlere gönderiyor izmirde oturuyor telle işi baglarsınız

    itü myo
  • Arkadaşlar bende denize geri dönmeye karar verdim gemiden indigimden beri sekiz ay geçti indikden sonra tecilimi bozmama ramen hala beni askere almadılar 3. defa erteleniz anlaşılan tecil süre bitiminde alıcaklar.Son dönemlerde bunalım had safada son kız olaylarından sonra piskolojimde bozuldu.Bir an önce uzaklaşmaya ihityacım var hemde geçmiş zamanın telafisinide yapmalıyım...Bu arada bazı sorcaklarım var.Şu an için aralık ayına kadar tecilliyim aralık dönemimde alınmama durumumda şubat kesin alım var.Şimdi ben gemiye çıkıpda yabancı bayrakda teslim olma zamanından önce işlemimi yaptıramazsam yurt dışında geminin bağlı olduğu ülkeden kaçak konumundayken dövizli askerlik başvurusunda bulunabilirmiyim.İkinci durum yabancı bayraklı gemiye çıkmayıpda Türk bayraklı gemiye çıkma durumunda askerlik konusunda ne gibi sakıncalar olabilir.Yurda dönüşde limanda girişde polislere gbt sonucu askere zorunlu götürme durumum olabilirmi?Bir diğer durum ise yurt içindeyken teslim tarihinde teslim olmayıp gemiye çıkmaya kalkışırsam gümrükde sorun yaşarmıyım.Kaçak konumuna düşüp yakalanınca ne gibi yaptırımları vardır?Tanıdık asker yakınları olanlar varsa sorularımın yanıtını öğrenebilirseniz çok sevinirim.




  • Merhaba benim bi sorum olucaktı.Forumlarda gezinirken 2009 da 2008 de ya da daha geç zamanlarda yazılmış mesajlarda kaptanlığın kazandığı paranın azaldığını bahane olarak da o zaman ki krizi söylüyorlardı. Peki şimdi kaptanların maaşlarında nasıl bir ilerleme var olumlu mu yoksa olumsuz mu
  • Abi bu ehliyet sınavlarını kazanmak zor mudur?
  • mesajım bulunsun
  • bende kaptan olmak istiyorum ama şuan istemdiğim bir okulda istemediğim bölümde okuyorum kolumda deniz yolları logosunun dövmesi var hatta bu istekten dolayı :(
  • Verilen maaş skalaları oldukça az verilmiş.

    Şu an durum uzakyol vardiya zabiti için genelde 2500 dolar-4000 dolar arası değişiyor.2500-3000 skalasında kuruyük-konteynerlar yer alıyor.Bunun üstü ise tanker.Tabi 4.kaptan maaşları böyle.3. kaptanlar için 500-1000 dolar fark oluyor.Arada sadece tecrübe farkı oluyor.Örneğin 1 sene gemi geçmişiniz varsa şirket sizi 3. yapıyor.

    2. kaptan yani uzakyol 1.zabiti için maaşlar 5000-7500 skalasında genelde.Yine aynı şekilde gemi türüne göre değişiyor.

    Uzakyol kaptanı ise 6500-13000 dolar arasında değişiyor skala.Kimyasal tankerde süvari maaşları 13 bin doları buluyor.Yurtdışı firmalar Türkiye'den daha fazla ödüyor ayrıca.15-16 bin dolar o firmalarda normal.

    Tabi bahsettiklerim uzakyol gemilerinde maaşlar.Yakın yolda oldukça düşük maaşlar.

    Ayrıca tankerlerde kontrat genelde 4+1,kuruyük ve konteynerlarda 6+1 dir.Yani 4 ay çalışır 5 maaş alırsınız,ya da 6 ay çalışır 7 maaş alırsınız.

    Bir de şirketlerde "sinyorita" denilen bir olay vardır.O şirkette çalıştığınız yıla göre maaşlarına ekleme yapılır.Örneğin 2 yıl çalıştığınız aynı şirkette +300 dolar,5 yıl çalıştınız +500 dolar gibi.




  • Bayan kaptanların varlıgı nekadardır Bende istiyorum güverte okumak yanlız iş imkanında bı kısıtlanma yasayabılırmısım bedensel olarak yeterlılık gosterebılecegımı dusunuyorum ve her turlu zorlugu atlatabılecek gücüm var benı bılgılendırırsenız cok memnun olurum
    quote:

    süvari maaşlar
  • 2 tane taksi plakan olsun tamamdır ya :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayansüvariadayı

    Bayan kaptanların varlıgı nekadardır Bende istiyorum güverte okumak yanlız iş imkanında bı kısıtlanma yasayabılırmısım bedensel olarak yeterlılık gosterebılecegımı dusunuyorum ve her turlu zorlugu atlatabılecek gücüm var benı bılgılendırırsenız cok memnun olurum
    quote:

    süvari maaşlar


    bu yazıyı okuyupda denizci olcam diyenlere demem odur ki bu paralarda çalışmak için denizcilik fakültesinin ilgili güverte(deniz ulaştırma) veya makina fakültesinden mezun olmanız gerekiyor. kaptan var kaptancık var başbakanın dediği gibi gemi var gemicik var.. aynen öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayansüvariadayı

    Bayan kaptanların varlıgı nekadardır Bende istiyorum güverte okumak yanlız iş imkanında bı kısıtlanma yasayabılırmısım bedensel olarak yeterlılık gosterebılecegımı dusunuyorum ve her turlu zorlugu atlatabılecek gücüm var benı bılgılendırırsenız cok memnun olurum
    quote:

    süvari maaşlar


    Üniversitemizde bizim dönemde 5 kız var,güverteci hepsi de.Toplamda da 30-40 arası kız var. Kadınlardan kaptan olamaz diye bir şey yok. Arkas firmasında Seda Kaptan var örneğin.Uzun yıllardır bu işi yapıyor.

    Evet bazı firmalar ancak kadın personeli alıyorlar.Genelde karşılar kadın personele.Ama gittikçe kadın personel alma oranı da artıyor şirketlerde.Eğer gerçekten istiyorsan neden olmasın?




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.